Köyhien kohtelu helluntaiseurakunnassa

Anonyymi-ap

Miten helluntaiseurakunnassa kohdellaan köyhiä jäseniä etenkin Joulun aikaan ?

30

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

tavallisesti

• Hyvin kohellaan.😇

• Anonyymi00002

Jeesus kehoittaa: "Vaan kun laitat pidot, kutsu köyhiä, raajarikkoja, rampoja, sokeita;"

Kehoitus pastoreille kun he syövät joulupidoissa yltäkylläisesyyteen asti ruokia ja herkkuja.

• Anonyymi00008

sinäkö sitten olet portinvartija vaihteeksi ja tarjoilupöydän valvoja.
        Älä leiki palstalla, vaan mene itse denaripäiväpalkalle torille, ja älä mussuta.

• Anonyymi00003

Kovemmat tuomiot pastoreille kuinka he suhtautuvat köyhiin.

Luuk 20:46-47: "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa, noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".

• Anonyymi00009

No, mitä liihottelet palstalla pitkine jaepellejuttuinesi.

Ei sinusta ole hommiin, vaan suunsoittoon. Ei sinua näy palvelutehtävissä, en minä ainakaan ole sinua nähnyt. Vain tällä palstalla suusi on korviamyöten auki.

• Anonyymi00014

>>>>Kovemmat tuomiot pastoreille kuinka he suhtautuvat köyhiin.

Luuk 20:46-47: "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa, noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".<<<<

Jeesus osoitti puheensa aikansa Israelin opettajille .
        -------
        Jokainen uskova voi tehdä rakkauden tekoja niin paljon kuin tahtoo. Ei niitä pidä toisilta vaatia, se ei ole tervettä kristin uskoa vaan lain tekoihin perustuvaa omavanhurskautta , lihallisuutta.
        ------
        ”Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja. Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaisia tekevät. Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion? Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen? Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi, hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan": niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän, mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus. Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen; mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle! Sillä Jumala ei katso henkilöön.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭2‬:‭1‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00004

Kun niitä ei olekaan.Helluntailaiset ovat ahkeria. 5. Moos. 15 :4.

• Anonyymi00005

Tarvitseeko köyhän maksaa pastorin jokaviikkoisesta puheesta ?

• Anonyymi00010

aivottoman matalaotsaisen puhetta sinulta.
        Kun ei ole muuta tekemistä sinulla - niin pitäähän sitä haastaa riitaa- että sielusi saisi edes jotain tekemistä. Huoh- elämääsi.

• Anonyymi00021

Kyllä aneet on aina maksettava.

• Anonyymi00006

Suklaakakku on Suosikkikakku! Mehevässä kakussa on suklaata sekä täytteessä että kuorrutteessa, nam!

Saako helluntaiseurakunnasta piparia ?

Valmista kakkupohja: Sulata margariini kattilassa. Paloittele joukkoon taloussuklaa. Sekoittele pienellä lämpötilalla, kunnes suklaa sulaa. Anna jäähtyä hetki.

Vatkaa sokeri ja munat kuohkeaksi vaahdoksi. Sekoita joukkoon jäähdytetty suklaa-rasvaseos.

Sekoita kuivat aineet keskenään. Siivilöi ne kevyesti nostellen taikinaan.

Voitele ja korppujauhota halkaisijaltaan 24 cm:n irtopohjavuoka. Levitä taikina tasaisesti vuokaan.

Paista kakkua 175 asteessa noin 45 minuuttia.

Valmista kuorrutus: Kuumenna kerma kattilassa, älä keitä. Lisää paloiteltu suklaa ja margariini. Sekoita, kunnes seos on tasainen. Anna jäähtyä hieman ja kuorruta kakku.

• Anonyymi00012

Epäterveellistä on sinun evääsi. En suosittelisi kenellekään.

Ei kentällä evääsi kuulu ollenkaan. Vain terveellinen ruoka on IN. eikä lähimmäistä pidä kiusata epäterveellisellä eväillä.
        tuossa vein päivällä kotiin erään avuntarvitsijan, oli tiistaista- lepäämässä ja söi, vaikka toissa- aamuna aivan vegaani- aamupalan. Gluteenitonta isohiutaleista puuroa, mustikalla, mansikalla höystettynä, hieman Gollakeenia, ihoavarten. Gluteenitonta leipää tarjosin, vege- leikettä, kasvis- puolta- salattia- mandariini- ja jopa rypälettä oli leipälautasella. eli aivan vengaani, hänen hyvinvointia ajatellen, ... ja kahvikuppi oli jälkiruokana.
        Kun teen heille ruokaa- katson, ettei turhaa sokeria tarjota, terveydellisistä syistä, kalaa- kanaa jne. keitoissa bataattia, porkkanaa- perunaa- jne.

Ei mitään suklaata- ei kakkuja, iltapäivä kahvillakin pikkuleipää.
        Jos käytän kaupungilla kahviossa, niin kahvi- jollain metvursti sämpylä, eli suolaista kahvileipää.
        makeat pois. terveydentakia.

ja ihan itse maksan ne. Saanhan siitä denaripalkan päivässä.

Jaa- ensiviikolla lupasin kolmelle jouluajan. jouluruat, ja yöpaikat- tiistaina haen- ja katsoo nyt- menisikö perjantaihin, "palautus".... senkin kustannan heille. Denaripäivä riittää korvauksesksi

• Anonyymi00015

Hakeudu srk:n keittiölle palvelemaan

• Anonyymi00007

Up
      Joululauluja.fi
      Haku

Valikko

Valikko
      Suosituimmat joululaulut
      Avaruus
      Nyt riemuiten tänne
      Julkaistu kategoriassa Suomenkieliset

1. Nyt riemuiten tänne kiiruhusti tulkaa,
      Betlehemihin rientäkää!
      Lapsonen pieni taivahast on tullut!
      Oi häntä rukoilkaamme,
      oi häntä rukoilkaamme,
      hän ompi meidän korkea kuningas!

2. Nyt kunnian kuningas, hallitsija suuri
      seimessä lepäävi halvassa.
      Hän totisesti Jumalan on poika!
      Oi häntä rukoilkaamme…

3. Jo enkelein kuoro sulosävelellä
      riemun sanomaa näin ilmoittaa:
      Kunnia olkoon, olkoon Jumalalle
      ja maassa rauha ja maassa rauha
      ja ihmisille hyvä tahto myös.

Nyt sulle, oi Jeesus, äskensyntyneelle,
      kunnia, ylistys soikohon!
      Ikuisen Isän sana lihaks tullut!
      Me sua rukoilemme, me sua rukoilemme,
      sä olet meidän korkea kuningas!

• Anonyymi00011

köyhät antaa viimeisetkin roponsa ?

• Anonyymi00013

Onhan Raamatussa ohjeet siihenkin asiaan miten köyhiä kohdellaan suhteessa rikkaaseen. Rikkaalle sanotaan, että tervetuloa tänne etummaisiin istuimiin istumaan, ollaan kovin kiinnostuneita hänen kuulumisistaan ja ollaan samaa mieltä kaikesta ja köyhälle taasen sanotaan, että mene tuonne takapenkiin jaloista pyörimästä eikä olla yhtään kiinnostuneita mitä sattuu kuulemaan.

Joskin se ohje koski vain fariseuksia.

• Anonyymi00016

Se on samanlaista nykyäänkin.
        Etupenkin Erkit.
        Ei köyhiä arvosteta hengellisissä piireissä.

• Anonyymi00017

Riippuu seurakunnasta. Jos äärikarismaattinen oppi menestyksineen on mennyt läpi, niin se kyllä näkyy. Ei saa olla köyhä eikä kipeä. Joten siellä ei ole kuin varakkaita ja terveitä. Moni teeskentelee kun ei voi kertoa että huonosti menee. Mutta diskonia työ menestysseurakunnissa ei toimi. Mottona tuntuu olevan, autuaampi ottaa kuin antaa. Mitäs otit vastaan köyhyyden ja sairauden.
      On myös terveitä seurakuntia joissa todella autetaan ihmisiä. Mutta he eivät pidä suurta melua itsestään. Parempi niin.

• Anonyymi00019

Tätähän se laajalti on nykyään:

Hesekiel 34
        1 Minulle tuli tämä Herran sana:
        2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
        3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
        4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
        5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
        6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
        7 Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
        9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
        11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
        12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
        13 Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
        14 Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
        15 Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
        16 Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.
        17 Mutta te, minun lampaani! Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan, oinasten ja vuohipukkien välillä.
        18 Eikö teille riitä, että olette hyvällä laitumella, kun vielä tallaatte jaloillanne loput laitumestanne, ja että saatte juoda kirkasta vettä, kun vielä hämmennätte jaloillanne loput?
        19 Ja onko minun lampaitteni oltava laitumella siinä, mitä jalkanne ovat tallanneet, ja juotava sitä, mitä jalkanne ovat hämmentäneet?
        20 Sentähden sanoo Herra, Herra niille näin: Katso, minä, minä tuomitsen lihavan lampaan ja laihan lampaan välillä.
        21 Koska te olette kylki-ja niskavoimalla sysineet ja sarvillanne puskeneet kaikkia heikkoja, kunnes olette saaneet ne ajetuiksi ulos ja

• Anonyymi00023
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Tätähän se laajalti on nykyään:

Hesekiel 34
        1 Minulle tuli tämä Herran sana:
        2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
        3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
        4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
        5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
        6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
        7 Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
        9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
        11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
        12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
        13 Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
        14 Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
        15 Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
        16 Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.
        17 Mutta te, minun lampaani! Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan, oinasten ja vuohipukkien välillä.
        18 Eikö teille riitä, että olette hyvällä laitumella, kun vielä tallaatte jaloillanne loput laitumestanne, ja että saatte juoda kirkasta vettä, kun vielä hämmennätte jaloillanne loput?
        19 Ja onko minun lampaitteni oltava laitumella siinä, mitä jalkanne ovat tallanneet, ja juotava sitä, mitä jalkanne ovat hämmentäneet?
        20 Sentähden sanoo Herra, Herra niille näin: Katso, minä, minä tuomitsen lihavan lampaan ja laihan lampaan välillä.
        21 Koska te olette kylki-ja niskavoimalla sysineet ja sarvillanne puskeneet kaikkia heikkoja, kunnes olette saaneet ne ajetuiksi ulos ja

Vtun paska.

• Anonyymi00018

Köyhät voivat hakea ruoka kassit leipäjonosta.

• Anonyymi00020

Joku syö kuormasta vie parhaat päältä leipäjakelusta.
      Peräti oli paimen.

• Anonyymi00024

Helluntaiseurakunnilla ei ole mitään statusta yhteiskunnassa eli mitään auttavaa diakoniaa ei voi olla olemassa, eikä se mikään sodiaalitoimisto ole eikä tarvitse olla.
      Siellä pidetään yllä evankeliumia ukomattomille ja hengellistä kasvua uskoville.

Saarnaaja tai mikä onkaan saa sovitun palkan joka ei häävi ole ollut takavuosina nykyisin kai on jonkin verran paremmin.

• Anonyymi00025

Joko pakkovauvakastettujen inkvisiittorit ovat käyneet kopistelemassa SLEY porukkaa, kun he jakavat ehtoollista vaikka piispat ovat sen kieltäneet?

• Anonyymi00026

Niin kai, ei kai kirkkoon rahaa mennä hakemaan tai sitä levittelemään, vaan sinne mennään että virkistäydyttäisiin yhteisestä uskosta. Ei vain siitä mitä pastori sattuu horisemaan, vaan siitä millaisia Hengen ihmisiä ollaan, miten iloisia, herttaisia, rauhaisia ja rakastettavia ja miten niin koetaan keskenään Hengen yhteyttä. Sillä se rikkaus mitataan eikä rikkaalla hengettömällä vatipäällä mitään tee seurakunnassa.

• Anonyymi00027

Hyvä että sinä olet hengellinen ja rakastava ja Henki kuljettaa sinua.

Niin sitä pitää!

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Hyvä että sinä olet hengellinen ja rakastava ja Henki kuljettaa sinua.

Niin sitä pitää!

Voi sitä tietenkin ryhtyä herjaamaan kaikkea mikä liikkuu.

Ja jättää huomiotta kaikki mitä Raamattuun on kirjoitettu tai vääristellä se siten että juuri Raamatun avulla voikin herjata.

Mutta lopulta asialla ei ole yhtään mitään merkitystä silloin kun usko on pelkää höpöttämistä netissä.

• Anonyymi00029

Oletko harkinnut mennä töihin?
      Vai haluatko olla sosiaalipummi?

• Anonyymi00030

Hulluja ajatuksia. Taivaasta sataa rahaa, sen kun vain kerää sen verran talteen kun mitä aina kulloinkin tarvitsee.

Ei hörhöilyssä ole millään oikealla asialla mitään merkitystä eikä siinä edes ole todellisuutta, vaan siinä vain toistetaan sama herjat päivästä toiseen lisäten siihen joku Raamatunlause. Se ainut todellisuus mikä mihinkään asiaan mitään vaikuttaa. Kaikki muu on fuskia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      239
      3660
    2. Tapettu

On joku kangaskadulla perjantaina
      Sotkamo
      57
      3383
    3. Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava

Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I
      Maailman menoa
      89
      2837
    4. Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa

Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk
      Maailman menoa
      48
      2646
    5. Työvoimatoimisto

Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve
      Työttömyys
      112
      2387
    6. Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista

Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro
      Maailman menoa
      35
      2042
    7. Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?

Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä
      Maailman menoa
      101
      2001
    8. Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa

Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva
      Maailman menoa
      42
      1865
    9. Mikä aate kaiken pahan takana?

Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.
      Maailman menoa
      104
      1797
    10. Mietin sua liikaa

Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli
      Ikävä
      71
      1149
    Aihe