Elämä hymyilee vaikka on haasteita. Ei elämästä puutu ongelmat ja haasteet vaikka raitistuu mutta nyt niitä ei aiheuta enää alkoholi vaan elämän sattumukset. Vaikka on haasteita olen tyytyväinen elämääni ja mukana on onnellisuuden tuulahduksia. Talousasiat on mallillaan eikä tarvitse pihistää mistään. Olen vapaa ikäiseni velvollisuuksista ja vastuita eikä työ stressaa kun ei tarvitse olla työelämässä. Siitä piti alkoholi huolen että sairastuin psyykkisesti ja pääsin eläkkeelle. On vapaa-aikaa ja mahdollisuus toteuttaa itseään ja joka aamu saan herätä ilman krapulaa. Raittius tuo mukanaan tasapainoa ja rauhaa sekä itsekunnioitusta
Kaksi ja puolivuotta nyt raittiina
6
395
Vastaukset
- Anonyymi00001
Samaa mieltä. Suosittelen kyllä muillekin, että ainakin kannattaa kokeilla, onnistuu tai ei.
- Anonyymi00002
Toisille sopii raittius, toisille ajoittainen juopottelu.
Ei kenellekään ole jatkuva juopottelu hyväksi. - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Toisille sopii raittius, toisille ajoittainen juopottelu.
Ei kenellekään ole jatkuva juopottelu hyväksi.Jotkut osaavat myös käyttää alkoholia maltilla, ei ole pakko juopotella, edes harvemmin.
Juopottelu sanana viittaa runsaampaan juomiseen yhdellä kerralla. Eli humalanhakuiseen juomiseen.
- Anonyymi00004
35 vuotta lähes raittiina, ei yhtään humalaa, vaikka joskus otan ruoan kanssa lasin viiniä ja siihen se jää.
Nautin elämästä, sen joka hetkestä selvin päin.
Ikää 75 vuotta.- Anonyymi00005
Hienoa. Hyvää joulua sinulle!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1313099EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje402951- 1051341
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1351057Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621047Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661037- 60977
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373959- 41777
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22763