Herätys

tulee

Minunkin palvelustyön kautta Jumala on luvannut väkevän herätyksen..
Olen tällä hetkellä kasvamassa "erämaassa"..
Mutta jos pidän kaikki ne opetukset mitkä Jeesus on vuosien varrella opettanut, niin kerran on se päivä jolloin herätyksen tuli syttyy..

28

643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kol.2

ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella (8 pv-iässä), vaan lihan ruumiin ympärileikkauksella, Kristuksen ympärileikkauksella (=kaste):
      ollen haudattuina hänen kanssaan (kalliohauta) KASTEESSA, JOSSA TE MYÖS HÄNEN KANSSAAN OLETTE HERÄTETYT uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista, (Kol.2:11-12)

• fri

vauva tuppaa sit aiheuttamaan uusia herätyksiä, joskus epämiellyttävään aikaankin.

Toivottavasti sinut huomen aamuna herätyksen antaa kirkon kellot, että oikein heräät missä mennään, kun vauvakasteeseen toivonsa rakentaa.

• Kristus herättää
        fri kirjoitti:

vauva tuppaa sit aiheuttamaan uusia herätyksiä, joskus epämiellyttävään aikaankin.

Toivottavasti sinut huomen aamuna herätyksen antaa kirkon kellot, että oikein heräät missä mennään, kun vauvakasteeseen toivonsa rakentaa.

Jumala herättää KASTEESSA Jeesuksen kanssa uuteen elämään ja Jumala vaikuttaa uskon.

"Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kasttetut?
        Sillä me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita (kasteessa) yhtäläisestä kuolemasta, niin olemme samoin myös yhtäläisestä ylösnousemuksesta." (Room.6:3,5)

Lahkotelttojen herätyksissä vaikuttaa ihan muut voimat ja voitetut ja villitsevät henget, jotka antavat sielullisiä tunteeseen perustuvia herätyksiä?

Luottaisit mieluummin Raamatun Jumalan lupaukseen herätykseen kasteessa Kristuksen kanssa, kuin lahkojen show-meininkiin?

Mark. 10:39

"Voimme", he vastasivat. Silloin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te vielä juottekin, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan myös teidät. [Ap. t. 2:38-39; Tiit. 3:5]

• fri
        Kristus herättää kirjoitti:

Jumala herättää KASTEESSA Jeesuksen kanssa uuteen elämään ja Jumala vaikuttaa uskon.

"Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kasttetut?
        Sillä me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita (kasteessa) yhtäläisestä kuolemasta, niin olemme samoin myös yhtäläisestä ylösnousemuksesta." (Room.6:3,5)

Lahkotelttojen herätyksissä vaikuttaa ihan muut voimat ja voitetut ja villitsevät henget, jotka antavat sielullisiä tunteeseen perustuvia herätyksiä?

Luottaisit mieluummin Raamatun Jumalan lupaukseen herätykseen kasteessa Kristuksen kanssa, kuin lahkojen show-meininkiin?

Mark. 10:39

"Voimme", he vastasivat. Silloin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te vielä juottekin, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan myös teidät. [Ap. t. 2:38-39; Tiit. 3:5]

silloin kun ne sikeesti ja tyytyväisenä nukkuvat.

Uskosta osaton vauva kasteen omistaja nukku kyllä sikeää synnin unta, kun tuuditettu on kasteen pelastavaan voimaan, vaikka raamattu opettaa, että usko Jeesukseen pelastaa,ilman ehtoja Joh. 3:16
        Kirjoita se kohta myös missä lekee joku vauva tai vauvan nimi.
        Aiemmin edellisillä sivuilla tuli jo esiin ,että tuo vauva kaste keksittiin paljon sen jälkeen kuin paavali edes eli.

Ymmärrän huolesi, kun kirkon kirjat näyttävät huolestuttavaa tilastoa, kuinka nimi kato on käymässä ja vero rahat pienenee.
        Pakolaisetkin tulevat sellaisista maista, etteivät luterilaisuuteen lapsiaan kastata,kovin helpolla.

• herääminen
        fri kirjoitti:

silloin kun ne sikeesti ja tyytyväisenä nukkuvat.

Uskosta osaton vauva kasteen omistaja nukku kyllä sikeää synnin unta, kun tuuditettu on kasteen pelastavaan voimaan, vaikka raamattu opettaa, että usko Jeesukseen pelastaa,ilman ehtoja Joh. 3:16
        Kirjoita se kohta myös missä lekee joku vauva tai vauvan nimi.
        Aiemmin edellisillä sivuilla tuli jo esiin ,että tuo vauva kaste keksittiin paljon sen jälkeen kuin paavali edes eli.

Ymmärrän huolesi, kun kirkon kirjat näyttävät huolestuttavaa tilastoa, kuinka nimi kato on käymässä ja vero rahat pienenee.
        Pakolaisetkin tulevat sellaisista maista, etteivät luterilaisuuteen lapsiaan kastata,kovin helpolla.

sitä pitää varoa. lahkot vaanii, kenet voisivat niellä, ne vaanivat herätyksineen kuin kiljuvat jalopeurat, eksyttääkseen jos mahdollista valitutkin.(Matt.24:24, Matt.7:22-23)

• fri
        herääminen kirjoitti:

sitä pitää varoa. lahkot vaanii, kenet voisivat niellä, ne vaanivat herätyksineen kuin kiljuvat jalopeurat, eksyttääkseen jos mahdollista valitutkin.(Matt.24:24, Matt.7:22-23)

sairaalan lattialla annoin elämäni Jeesukselle, eli kun saatana viinan kautta vaani elämääni, tahton riistää sen väkisin.

ORJA KUN EI ITSE KYKENE VAPAUTUMAAN.
        Orjuus johdatti kuitenkin sairaalaan ambulanssilla ja siellä "vaanija" pelasti iänkaikkiseen elämään, sain veilä syntivelkani anteeksi ja aloittaa iänkaikkisen elämän täällä maan alhoissa.

Se oli toista ,kun vauvakasteen hurmassa sain opetella Saatanan teitä kulkemaan, ohjasi kylläkin ahkerasti ja moniin paikkoihin, joita sai usein katua.

Uudessa elämässä Jeesus on ollut luotettava opas, ei voi moittia.

• puhut
        fri kirjoitti:

sairaalan lattialla annoin elämäni Jeesukselle, eli kun saatana viinan kautta vaani elämääni, tahton riistää sen väkisin.

ORJA KUN EI ITSE KYKENE VAPAUTUMAAN.
        Orjuus johdatti kuitenkin sairaalaan ambulanssilla ja siellä "vaanija" pelasti iänkaikkiseen elämään, sain veilä syntivelkani anteeksi ja aloittaa iänkaikkisen elämän täällä maan alhoissa.

Se oli toista ,kun vauvakasteen hurmassa sain opetella Saatanan teitä kulkemaan, ohjasi kylläkin ahkerasti ja moniin paikkoihin, joita sai usein katua.

Uudessa elämässä Jeesus on ollut luotettava opas, ei voi moittia.

Ei pitänyt vauvakaste uskon tiellä minuakaan..en edes muista koko tapausta, mutta upotuskasteen muistan hyvin.
        Usko tietenkin pelastaa ei kaste!

• fri
        puhut kirjoitti:

Ei pitänyt vauvakaste uskon tiellä minuakaan..en edes muista koko tapausta, mutta upotuskasteen muistan hyvin.

seurakunnalle, koska siellä saan kokea olevani omieni parissa ja heti alkuun minut otettiin "perheeseen mukaan".
        En olisi voinut uskoa että ei alkoholistit hyväksyisivät minun laisiani, vaan toisin kävi sain sadoittain ystäviä ,joihin sain myös luottaa.

Tuo luottamus pula kun on yksi alkiksenkin heikkouksia, pitää epäillä meinaan kaikkea ja usein se on rasittavaa ja turhaakin.

En sano ,että kaikille läheskään voi syvimpiä asioitaan avata, vaan eihän sitä voinut ajatella juoppona ollessakaan.

Synnin tiellä tuskin kallekään vieraalla maalla avauduin ja se taas teki omia arpia.

Nyt on hieno ,kun on muutamia joiden kanssa voi keskustella murheensa.

Jeesushan on paras kuulija ja auttaja, joten tälläin tänään.

• Matteus,
        puhut kirjoitti:

"Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista teko?
        Ja silloin minä lausun heille julki: Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät." (Matt.7:22-23)

• puhut
        fri kirjoitti:

seurakunnalle, koska siellä saan kokea olevani omieni parissa ja heti alkuun minut otettiin "perheeseen mukaan".
        En olisi voinut uskoa että ei alkoholistit hyväksyisivät minun laisiani, vaan toisin kävi sain sadoittain ystäviä ,joihin sain myös luottaa.

Tuo luottamus pula kun on yksi alkiksenkin heikkouksia, pitää epäillä meinaan kaikkea ja usein se on rasittavaa ja turhaakin.

En sano ,että kaikille läheskään voi syvimpiä asioitaan avata, vaan eihän sitä voinut ajatella juoppona ollessakaan.

Synnin tiellä tuskin kallekään vieraalla maalla avauduin ja se taas teki omia arpia.

Nyt on hieno ,kun on muutamia joiden kanssa voi keskustella murheensa.

Jeesushan on paras kuulija ja auttaja, joten tälläin tänään.

Jeesus ymmärtää meitä ja jotkut veljet ja siskot..

• herättäjälle
        Matteus, kirjoitti:

"Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista teko?
        Ja silloin minä lausun heille julki: Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät." (Matt.7:22-23)

Sinäkö aiot menä noilla asenteilla Taivaaseen?
        Käytä järkeä..

Turvaudu Jeesukseen..Hän näyttää sinulle oikean Taivastien. Rukoilen puolestasi

• vain
        herättäjälle kirjoitti:

Sinäkö aiot menä noilla asenteilla Taivaaseen?
        Käytä järkeä..

Turvaudu Jeesukseen..Hän näyttää sinulle oikean Taivastien. Rukoilen puolestasi

Sanoja oli Jeesus (Matt.7:22-23)

Kohta oli suora kopio Raamatusta, jossa Jeesus varoittaa lahkoista ja niihin sotkeutumisesta.

• herättäjälle
        vain kirjoitti:

Sanoja oli Jeesus (Matt.7:22-23)

Kohta oli suora kopio Raamatusta, jossa Jeesus varoittaa lahkoista ja niihin sotkeutumisesta.

Ajattelin että sinä tarkoitit Helluntaiherätystä.
        Mutta tilanteen huomioon ottaen, onhan niitä lahkoja ja kuppikuntia.

• puhut kirjoitti:

Toteat:"Usko tietenkin pelastaa ei kaste! "

Minun Raamatussani taas lukee:
        "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." (Mark. 16:16).
        Pelastumiseen siis tarvitaan kaste ja usko!

Eikö sinun mielestäsi kasteeseen sisälly mitään Jumalan armoa ja siunausta?

• Matteus, kirjoitti:

Jeesus jatkaa: On kahdenlaisia rakentajia;
        ne, jotka rakentavat kalliolle ja
        ne, jotka rakentavat hiekalle (Matt. 7:24-27.)
        Kumpaan joukkoon sinä kuulut?

"Ah, tiesi usko haltuun Herran ja turvaa Isään rakkaaseen.
        Hän auttaa nyt ja kruunaa kerran myös sinut taivaan autuuteen.
        Ken tiensä uskoo Herralle, ei rakenna se hiekalle."
        (virsi 370:1).

• odottaja..

..saanut varmuuden herätyksestä? minäkin tunnen hkl:n joka odottaa herätystä.Profetoihan Jukka Rokka,muistaakseni aikoinaan että; ensin on väärä herätys,jonka jälkeen pitäisi alkaman oikea..

• tulee

Jumala antaa varmuuden, ei sitä voi toiselle todistaa..tapahtuu vaan niin.

• mikä,

Onko tuo karismaattinen kaatoherätys ja muut sellaiset valeparanemiset se väärä herätys, joka on nyt menossa?

• tulee
        mikä, kirjoitti:

Onko tuo karismaattinen kaatoherätys ja muut sellaiset valeparanemiset se väärä herätys, joka on nyt menossa?

On oikeita herätyksiä nytkin meneillään, kiitos Jumalalle. Esim. Nokialla.

• nyt on menneillään vääräher...
        mikä, kirjoitti:

ne ovat varmaankin,koska ne eivät sitoudu Jumalan sanaan.

• herätystä
        nyt on menneillään vääräher... kirjoitti:

ne ovat varmaankin,koska ne eivät sitoudu Jumalan sanaan.

Mitä tarkoitat väärällä herätyksellä ja keitä siihen kuuluu?

• juuri sitä
        herätystä kirjoitti:

Mitä tarkoitat väärällä herätyksellä ja keitä siihen kuuluu?

jossa ei toimita sanan mukaan,Jumalan sana jää toisarvoiseksi.Ketä siihen kuuluu? hedelmistään puu tunnetaan,hedelmät löytyvät Raamatusta.

• tulee

Olen ollut vuosia erämaassa kasvamassa.
      Aika lähestyy jolloin alkaa suuri herätys.
      Salamat iskevät Taivaasta..

• tarvitsee

Kuka herätystä tarvitsee?

• ihmisiä

Jeesus tahtoo pelastaa jokaisen ihmisen. Rukoilen herätysten puolesta.
      Israeliin ja kaikkiin kansoihin ja ihmissydämmiin.

• Raamattu puhuu myös väkevästä eksytyksestä, joka tulee ennen Jeesuksen tulemusta (2. Tess. 2:1-12).

Sen tulemus tapahtuu "saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä" (jae 9-12).

Kannattaa tutustua myös Galatalaiskirjeeseen.
        Se on aina yhtä ajankohtainen.
        "Toisenlaisen evankeliumin" julistajia on paljon tänäänkin.

GAL. 1:6-10
        1:6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
        1:7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.

Paavali näkee galatalaisten uskovien tilanteen vakavuuden; seurakuntiin ollaan levittämässä toisenlaista evankeliumia (j. 6).
        Luopumus on leviämässä eikä aikaa ole hukattavissa. Hämmennyksen aikaansaajat kulkevat omalla asiallaan (j.7).

Galatian kristityt eivät ole palanneet takaisin pakanuuteen. Kysymys ei ole myöskään moraalisista rikkeistä., vaan he pitävät itseään edelleen hyvinä, jopa parempina, kristittyinä; he ovat ankarimpia itseään ja kohtaan ja vaativat itseltään ja muilta enemmän.

Tämä on galatalaiskirjeen varsinainen sanoma. Se käsittelee ongelmaa, joka on kaikkina aikoina yhtä ajankohtainen.
        Galatiaan oli tullut ankaria lainopettajia, jotka olivat tahtoneet parannella evankeliumia. Pelastukselle asetettiin uusia ehtoja, joiden ytimenä oli, että piti tehdä jotakin.
        Kyseessä on siis lakihenkinen uskonto, joka vetoaa ihmisen luontaiseen uskonnollisuuteen.

Ja tällaista uskonnollisuutta on paljon tänäänkin.

• totta,
        Tapio522 kirjoitti:

Raamattu puhuu myös väkevästä eksytyksestä, joka tulee ennen Jeesuksen tulemusta (2. Tess. 2:1-12).

Sen tulemus tapahtuu "saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä" (jae 9-12).

Kannattaa tutustua myös Galatalaiskirjeeseen.
        Se on aina yhtä ajankohtainen.
        "Toisenlaisen evankeliumin" julistajia on paljon tänäänkin.

GAL. 1:6-10
        1:6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
        1:7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.

Paavali näkee galatalaisten uskovien tilanteen vakavuuden; seurakuntiin ollaan levittämässä toisenlaista evankeliumia (j. 6).
        Luopumus on leviämässä eikä aikaa ole hukattavissa. Hämmennyksen aikaansaajat kulkevat omalla asiallaan (j.7).

Galatian kristityt eivät ole palanneet takaisin pakanuuteen. Kysymys ei ole myöskään moraalisista rikkeistä., vaan he pitävät itseään edelleen hyvinä, jopa parempina, kristittyinä; he ovat ankarimpia itseään ja kohtaan ja vaativat itseltään ja muilta enemmän.

Tämä on galatalaiskirjeen varsinainen sanoma. Se käsittelee ongelmaa, joka on kaikkina aikoina yhtä ajankohtainen.
        Galatiaan oli tullut ankaria lainopettajia, jotka olivat tahtoneet parannella evankeliumia. Pelastukselle asetettiin uusia ehtoja, joiden ytimenä oli, että piti tehdä jotakin.
        Kyseessä on siis lakihenkinen uskonto, joka vetoaa ihmisen luontaiseen uskonnollisuuteen.

Ja tällaista uskonnollisuutta on paljon tänäänkin.

Tämä teksti kannattaisi laittaa helluntailaisuus palstalle keskustelun aloitukseksi. Helluntailaiset eivät mielellään puhu eksytyksistä eikä henkien ja oppien koettelusta.

• Jumalalle

Herätyksistä..herätystä tarvitaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      45
      10172
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      81
      6743
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      42
      4847
    4. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      61
      4497
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      68
      4191
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      31
      3789
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      47
      2868
    8. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36