Kolme pelastuksen vaihetta

Anonyymi-ap

Ensimmäinen vaihe on uudestisyntyminen evankeliumin kuulemisen kautta.

Toinen vaihe on pelastuminen "vanhan ihmisen" vaikutuksesta ja kuristusotteesta kasteen kautta.
Apostolien teot:
22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

Kolmas vaihe on pelastuminen nurjien ihmisten vainoista.
2.Tessalonikalaiskirje:
3:2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.

228

1322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00003

Pelastus on vaan juutalaisille, ei teille höperöille.

• Anonyymi00030

Jeesus tuli lupauksensa mukaan hakemaan vaan omiaan, juutalaisia aikalaisiaan.
        Niin tai siis ei tullut.

• Anonyymi00118
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Niin tai siis ei tullut.

"Anonyymi00030
        2025-12-22 08:30:13
        Niin tai siis ei tullut."
        .............
        Missä niin sanotaan koska juutalaisten raamattu
        Talmud ei
        tunnusta jeesuksen olemassaoloa.
        Wikipedia:
        "Talmud jeesus

• Anonyymi00005

Apostolien teot:
      22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

Ei siinä syntejä pestä pois vaan Pyhä Henki laskeutuu ihmiseen kasteen kautta. tavallaan kyseessä on siinä mielessä puhdistautumisriitti, Jumalan armo on se mikä antaa synnit anteeksi.

Hellareilla ja muilla lahkoilla on vähän mennyt tämä Raamatun tulkinta linjalle, Apostolien teot, Hebrealaiskirje ja Vanha Testamentti. Pelataan veren puhdistavalla voimalla ja nostetaan käsiä ylös odotellen sitä taivaallista verisadetta. Johannes kastajan kastaessa Jeesuksen laskeutui Pyhä Henki Jeesukseen taivaista. En sitten tiedä onko tämä veren puhdistuva voima se Golgatan sovitustyöstä johtunut "uhri" ja henki vaihtui vereksi mikä on tuttua vanhan liiton puolella.

Kolmas vaihe on pelastuminen nurjien ihmisten vainoista.
      2.Tessalonikalaiskirje:
      3:2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.

Ei tässä varmaan kuitenkaan pidä muista ihmisiltä pelastua vaan, että pelastuu itse. Tätä lausetta en kyllä itse ymmärrä täytyypä perehtyä tarkemmin kyseiseen kirjeeseen jotta voin kommentoida sitä tarkemmin.

• Anonyymi00007

Luterilaiset ovat muiden jumalattomien tavoin nurjia ja häijyjä ihmisiä.

• Anonyymi00008

Koko pelastus kaikkineen on jo valmiina, ainoa, mitä pitää tehdä on kääntymys Jumalan puoleen ja armon vastaanottaminen. Vesikasteessa ei voi lisätä mitään valmiiseen, Jeesuksen täytettyyn työhön. Helluntailaisten vesikaste ei ole rituaali, vaan kuva vanhan ihmisen hautaamisesta ja uuden ylösnousemisesta.
        Sen sijaan luterilainen ns. kaste, itse asiassa päänkastelu, on rituaali, eihän muutamaan tilkkaa vettä voi ketään haudata. Kaiken päälle, uskosta osaton, uudesti syntymätön ei voi haudata vanhaa ihmistä, ei edes kuvana.
        LUTERILAISUUS ON JUMALAN PILKKAA!

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Luterilaisilla on rakkauden evankeliumi eikä mikään vihan ja pelottelun. Se on sydämessä ei pastorien puheissa. On toki Luterilaisessakin opissa virheitä mutta se ei tuomitse muita.
        Vapaa tahto. Helluntalaiset puhuvat kielillä mutta eivät ymmärrä edes mitä puhuvat. Tarvitaan väliin tulkki, eli puuttuu suora yhteys Pyhän hengen kautta Jumalaan. Tämä on miun mielipide, mutta suon silti teille myös uskoa omalla tavallanne. Teiltä nkyy puuttuvan se tärkein eli rakkauus.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Koko pelastus kaikkineen on jo valmiina, ainoa, mitä pitää tehdä on kääntymys Jumalan puoleen ja armon vastaanottaminen. Vesikasteessa ei voi lisätä mitään valmiiseen, Jeesuksen täytettyyn työhön. Helluntailaisten vesikaste ei ole rituaali, vaan kuva vanhan ihmisen hautaamisesta ja uuden ylösnousemisesta.
        Sen sijaan luterilainen ns. kaste, itse asiassa päänkastelu, on rituaali, eihän muutamaan tilkkaa vettä voi ketään haudata. Kaiken päälle, uskosta osaton, uudesti syntymätön ei voi haudata vanhaa ihmistä, ei edes kuvana.
        LUTERILAISUUS ON JUMALAN PILKKAA!

Sinäkö sen päätät kuka Jumalaa pilkkaa?

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Luterilaisilla on rakkauden evankeliumi eikä mikään vihan ja pelottelun. Se on sydämessä ei pastorien puheissa. On toki Luterilaisessakin opissa virheitä mutta se ei tuomitse muita.
        Vapaa tahto. Helluntalaiset puhuvat kielillä mutta eivät ymmärrä edes mitä puhuvat. Tarvitaan väliin tulkki, eli puuttuu suora yhteys Pyhän hengen kautta Jumalaan. Tämä on miun mielipide, mutta suon silti teille myös uskoa omalla tavallanne. Teiltä nkyy puuttuvan se tärkein eli rakkauus.

Luterilaiset ovat helluntailaisuutta käsittevällä palstalla työkseen, kaiken aika vainoamasa ja tuomitsemassa pilkkaamassa Jeesuksen omia, tämän voi kuka tahnsa todeta, ja sinä valehtelet päin silmiä väittäen: "Luterilaisilla on rakkauden evankeliumi eikä mikään vihan ja pelottelun."
        Antikristillinen uskonto luterilaisuus, on täyttä vihaa Jeesuksen opetuslapsia kohtaan!

• Anonyymi00013

Paavali oli uskossa jo ennen kastetta. Pyhä oli jo laskeutunut.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Paavali oli uskossa jo ennen kastetta. Pyhä oli jo laskeutunut.

Paavali oli vanhan liiton miehiä joka ei uskonut Jeesusta valituksi messiaaksi. Damaskon tiellä tapahtui ihme joka muutti Paavalin käsityksen. Silloin hän tajusi olleensa väärässä ja alkoi julistamaan UT:a. Paavali oli oikeastaan ensimmäinen joka muutti mielipiteensä asiasta ainakin nykyisten Raamatun tekstien ja kirjeitten mukaan. Pietarihan palasi takaisin lain alle ja perimätiedon mukaan hänen olisi naulattu pää alaspäin ristille Roomaan. Se minua hämmästyttää Raamatussa, että miksi Babylon mainitaan salanimeksi Roomalle. Koska kuitenkin Babylonin pakkosiirron aikaan sinne syntyi suuri juutalaisten yhteisö ja Pietarin tulisi levittää Jumalan sanaa nimenomaan Juutalaisille ja Paavalin Kreikkalaisille ja muille pakanoille. Ehkä kyseessä on myöhemmin tehty lisäys. Paavali oli ympäri leikattu Juutalainen oppinut, joka ei osallistunut itse murhaan vaan hyväksyi teon. Antiokassa kristittyjä alettiin kutsua Kristityiksi, kun Kreikkalaiset ja muut tajusivat heillä olevan eri uskonto kuin Juutalaisilla jotka vielä odottavat messiaan tulemista. Tåmå on vain minun näkemys ja se perustuu luettuun ja luetun ymmärtämiseen, voin toki olla myös väärässä mutta se ei uskoani vähennä.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Paavali oli vanhan liiton miehiä joka ei uskonut Jeesusta valituksi messiaaksi. Damaskon tiellä tapahtui ihme joka muutti Paavalin käsityksen. Silloin hän tajusi olleensa väärässä ja alkoi julistamaan UT:a. Paavali oli oikeastaan ensimmäinen joka muutti mielipiteensä asiasta ainakin nykyisten Raamatun tekstien ja kirjeitten mukaan. Pietarihan palasi takaisin lain alle ja perimätiedon mukaan hänen olisi naulattu pää alaspäin ristille Roomaan. Se minua hämmästyttää Raamatussa, että miksi Babylon mainitaan salanimeksi Roomalle. Koska kuitenkin Babylonin pakkosiirron aikaan sinne syntyi suuri juutalaisten yhteisö ja Pietarin tulisi levittää Jumalan sanaa nimenomaan Juutalaisille ja Paavalin Kreikkalaisille ja muille pakanoille. Ehkä kyseessä on myöhemmin tehty lisäys. Paavali oli ympäri leikattu Juutalainen oppinut, joka ei osallistunut itse murhaan vaan hyväksyi teon. Antiokassa kristittyjä alettiin kutsua Kristityiksi, kun Kreikkalaiset ja muut tajusivat heillä olevan eri uskonto kuin Juutalaisilla jotka vielä odottavat messiaan tulemista. Tåmå on vain minun näkemys ja se perustuu luettuun ja luetun ymmärtämiseen, voin toki olla myös väärässä mutta se ei uskoani vähennä.

Saul,Paavali tunsi kirjoitukset ja kuvaukset Herran Yehovah ilmestymisistä pyhille.
        Luukas kirjoitti Damaskon tien tapahtumista: näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
        ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        Paavali ymmärsi, ettei hänelle ei ilmestynyt ihminen tai henki, vaan itse Jumala. Paavali vastaa hebreankielellä: Kuka olet, Yehovah? Ja Yehovah sanoi: Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Luterilaiset ovat helluntailaisuutta käsittevällä palstalla työkseen, kaiken aika vainoamasa ja tuomitsemassa pilkkaamassa Jeesuksen omia, tämän voi kuka tahnsa todeta, ja sinä valehtelet päin silmiä väittäen: "Luterilaisilla on rakkauden evankeliumi eikä mikään vihan ja pelottelun."
        Antikristillinen uskonto luterilaisuus, on täyttä vihaa Jeesuksen opetuslapsia kohtaan!

Ei tässä ketään olla vainoamassa minäkin tuon tässä vain oman näkemykseni esiin sen kummemmin pilkkaamatta ketään tai kenenkään usko kyseenalaistamatta. Uskonnonvapaus on hyvä asia ja se kaikille suotakoon. Siunausta ja rakkautta kaikille.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Saul,Paavali tunsi kirjoitukset ja kuvaukset Herran Yehovah ilmestymisistä pyhille.
        Luukas kirjoitti Damaskon tien tapahtumista: näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
        ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        Paavali ymmärsi, ettei hänelle ei ilmestynyt ihminen tai henki, vaan itse Jumala. Paavali vastaa hebreankielellä: Kuka olet, Yehovah? Ja Yehovah sanoi: Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

Luukas kirjoitti mutta hän ei ollut silminnäkijä. Apostolien teot on kaunokirjallinen teos joka on kirjoitettu romaanin muotoon. Kirjoitettu jälkikäteen noin vuonna 65. Todennäköisesti vasta myöhemmin. Kaikki tapahtumat ajankohdiltaan ei voi pitää kyseisessä teoksessa ajankohdiltaan paikkaansa, kun asioita vertaillaan muihin historiallisiin lähteisiin.

Uuden testamentin kaanonin, sellaisena kuin se nykyisin tunnetaan, luetteli ensimmäisenä Aleksandrian piispa Pyhä Athanasios kirkolleen osoitetussa kirjeessä vuonna 367.

• Anonyymi00089
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Tuo on kyllä varsinainen emävale, jotta luterilaiset ovat nurjia ja häijyjä immeisijä. Kyllä ne häijyimmät immeiset löötyy nuista ns. karismaattisista lahkoista, kun niissä käyään jatkuvaa valtataisteluva. Eikä se valtataistelu sääli eikä säästä ketään, joka sen kohteeksi joutuu.

• Anonyymi00158
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Paavali oli enemmän kuin väärässä!

• Anonyymi00009 kirjoitti:

"Luterilaisilla on rakkauden evankeliumi eikä mikään vihan ja pelottelun. Se on sydämessä ei pastorien puheissa. On toki Luterilaisessakin opissa virheitä mutta se ei tuomitse muita."

Kristuksessa ei ole helluntailaista eikä luterilaisuutta. Kun Jeesus kuoli Golgatan ristillä, Hän sovitti koko maailman itsensä kanssa. Siten kaikkien maailman ihmisten synneistä on jo rangaistus kärsitty jo noin 2000 vuotta sitten. Jeesus teki kaiken meidän edestämme. Voimmekin sanoa, että kaikki maailman ihmiset ristiinnaulittiin syntiensä tähden yhdessä Jeesuksen kanssa. Room.6:6-7. Tähän emme voi omilla kasteillamme tai muilla teoillamme lisätä yhtään mitään.

Kun Jeesus nousi kuolleista me nousimme yhdessä Hänen kanssaan. Tätä Raamattu kutsuu vanhurskauttamiseksi, mikä tarkoittaa syyttömäksi julistamiseksi.
        Siten kaikki helluntailaiset, luterilaiset, vapaakirkolliset, metodistit baptistit jne on julistettu syyttömiksi kaikkiin synteihin. Ja kun maailmankaikkeuden valtias Jumala on julistanut meidät syyttömiksi, mikään mahti maailmassa ei voi kumota Hänen päätöstään. Tämä on evankeliumin ilosanoma, Kaikki edellä mainitut asiat otetaan vastaan armosta uskon kautta ilman mitään meidän omia tekojamme ja ansioitamme. Kun Jeesus Golgatan ristillä sanoi juuri ennen kuolemaansa: "Se on täytetty" (Joh.19:30), Hän tarkoitti, että Hän oli täyttänyt meidän edestämme kaikki ehdot, jotta me voisimme pelastua ja saada iankaikkisen elämän Jumalan valtakunnassa.

Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota meidän tulee viedä kaikille ihmisille, jotka eivät sitä vielä tiedä, vaan yrittävät omilla teoillaan ansaita itse pelastusta. Kaikki on kuitenkin tehty jo valmiiksi 2000 vuotta sitten. Kiitos Herralle!

• Anonyymi00170
        Joppa2 kirjoitti:

"Luterilaisilla on rakkauden evankeliumi eikä mikään vihan ja pelottelun. Se on sydämessä ei pastorien puheissa. On toki Luterilaisessakin opissa virheitä mutta se ei tuomitse muita."

Kristuksessa ei ole helluntailaista eikä luterilaisuutta. Kun Jeesus kuoli Golgatan ristillä, Hän sovitti koko maailman itsensä kanssa. Siten kaikkien maailman ihmisten synneistä on jo rangaistus kärsitty jo noin 2000 vuotta sitten. Jeesus teki kaiken meidän edestämme. Voimmekin sanoa, että kaikki maailman ihmiset ristiinnaulittiin syntiensä tähden yhdessä Jeesuksen kanssa. Room.6:6-7. Tähän emme voi omilla kasteillamme tai muilla teoillamme lisätä yhtään mitään.

Kun Jeesus nousi kuolleista me nousimme yhdessä Hänen kanssaan. Tätä Raamattu kutsuu vanhurskauttamiseksi, mikä tarkoittaa syyttömäksi julistamiseksi.
        Siten kaikki helluntailaiset, luterilaiset, vapaakirkolliset, metodistit baptistit jne on julistettu syyttömiksi kaikkiin synteihin. Ja kun maailmankaikkeuden valtias Jumala on julistanut meidät syyttömiksi, mikään mahti maailmassa ei voi kumota Hänen päätöstään. Tämä on evankeliumin ilosanoma, Kaikki edellä mainitut asiat otetaan vastaan armosta uskon kautta ilman mitään meidän omia tekojamme ja ansioitamme. Kun Jeesus Golgatan ristillä sanoi juuri ennen kuolemaansa: "Se on täytetty" (Joh.19:30), Hän tarkoitti, että Hän oli täyttänyt meidän edestämme kaikki ehdot, jotta me voisimme pelastua ja saada iankaikkisen elämän Jumalan valtakunnassa.

Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota meidän tulee viedä kaikille ihmisille, jotka eivät sitä vielä tiedä, vaan yrittävät omilla teoillaan ansaita itse pelastusta. Kaikki on kuitenkin tehty jo valmiiksi 2000 vuotta sitten. Kiitos Herralle!

Ateisti ja järkevä ihminen ei tarvitse pelastusta.

• Anonyymi00173
        Joppa2 kirjoitti:

Entäs uudestisyntyminen. Jeesus sanoi, että ihmisen pitää uudestisyntyä.

• Anonyymi00217
        Joppa2 kirjoitti:

Usko, armo ja vanhurskauttaminen. Isän luokse pääsee vain pojan kautta, kaikki riippuu Jumalan armosta.

• Anonyymi00224
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Tuo on kyllä varsinainen emävale, jotta luterilaiset ovat nurjia ja häijyjä immeisijä. Kyllä ne häijyimmät immeiset löötyy nuista ns. karismaattisista lahkoista, kun niissä käyään jatkuvaa valtataisteluva. Eikä se valtataistelu sääli eikä säästä ketään, joka sen kohteeksi joutuu.

Tätä on luterilaisen rakkauden asvankeliumi: Anabaptistien vaino alkoi Sveitsissä vuonna 1527, jolloin Felix Manzista tuli ensimmäinen marttyyri. Hänen polvensa taivutettiin puukepin yli niin, että nilkat saatiin kiinnitettyä selän taakse sidottuihin käsiin. Hänet vietiin veneellä joelle, jonne hänet hukutettiin.

• Anonyymi00006

Yhteenveto: Wikipedia

Tervehdys; Jeesus tulee palaamaan tuomarina (1)
      Ennustus suuresta luopumuksesta ja pahuuden edustajasta, antikristuksesta: Jeesuksen paluu ei tapahdu, ennen kuin tapahtuu luopumus, jolloin laittomuuden ihminen, kadotuksen lapsi, korottaa itsensä yli kaiken ja asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala (2)
      Rohkaisu seurakunnalle: teidät on valittu pelastukseen, pysykää lujina ja pitäkää kiinni opetuksista
      Rukoilkaa meidän puolestamme, että evankeliumi leviäisi (3)
      Varoitus laiskuudesta; karttakaa veljiä, jotka vaeltavat kurittomasti; älkää kuitenkaan vihatko heitä, vaan neuvokaa veljellisesti
      Lopputervehdys

Tätäkään kirjettä ei pidetä Apostoli Paavalin kirjoittamana.

• Anonyymi00012

Luterilaisuus ei ole kristinoppia eikä luterilaisuus perustu Raamattuun, vaan luterilaisuus on Raamatun kertomuksia ja pakanuutta.
      Luterilaisen opin mukaan luonnollinen vesi luo ikuisen elämän. Pelastuakseen luterilaisuudessa kristityksi kastettavan ei tarvitse uskoa.
      Pelastukseen riittää kummien ja vanhempien usko ja teot. Pelastus ja uudesti syntyminen tapahtuu aina kastekaavan noudattaen ja kastekaavan ulkopuolella ei ole pelastusta.
      Mutta mitä sanoo Jumalan ilmoitus? Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt.
      Toisin sanoen Sana osoittaa luterilaisuuden eksytykseksi. Luterilaisuudessa jokainen tietää, miten ja koska ihminen pelastuu. Luterilaisen sakramentin eli vedenvalelun kautta kukaan ei synny uudesti.

• Anonyymi00023

Ei niistä uppokastetuistakaan synnittömiä tule. Eikös tuolla lahkoissa ole varastavia ja raiskaavia lapsiin sekaantuneita saarnamiehiä ja muita epämääräisiä synnin tekijöitä. Mites niille sitten käy. ja nämäkö on niitä uudelleen syntyneitä?

• Anonyymi00079

Augsburgin tunnustus

https://tunnustuskirjat.fi/augstunn.html

Tärkeimmät uskonkohdat

IX Kaste
        Kasteesta seurakuntamme opettavat, että se on välttämätön pelastukseen ja että Jumalan armo annetaan kasteen välityksellä. Lapset tulee kastaa, jotta heidät kasteen kautta annettaisiin Jumalan huomaan ja näin otettaisiin Jumalan armoon.
        Ne tuomitsevat kasteenuusijat, jotka hylkäävät lapsikasteen ja väittävät lasten pelastuvan ilman kastetta.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Augsburgin tunnustus

https://tunnustuskirjat.fi/augstunn.html

Tärkeimmät uskonkohdat

IX Kaste
        Kasteesta seurakuntamme opettavat, että se on välttämätön pelastukseen ja että Jumalan armo annetaan kasteen välityksellä. Lapset tulee kastaa, jotta heidät kasteen kautta annettaisiin Jumalan huomaan ja näin otettaisiin Jumalan armoon.
        Ne tuomitsevat kasteenuusijat, jotka hylkäävät lapsikasteen ja väittävät lasten pelastuvan ilman kastetta.

Otettaisiin Jumalan armoon, tässä vaiheessa ei Jumala vielä armahda, se on yksin Jumalan käsissä. Kaste on yhteys Jumalaan, ei muuta.

Vesi vanhin voitehista, Ilman vettä ei olisi elämää tässä muodossa, kuinka me sen tunnemme ja se ei ole uskon asia vaan fakta.

• Anonyymi00159
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Ei niistä uppokastetuistakaan synnittömiä tule. Eikös tuolla lahkoissa ole varastavia ja raiskaavia lapsiin sekaantuneita saarnamiehiä ja muita epämääräisiä synnin tekijöitä. Mites niille sitten käy. ja nämäkö on niitä uudelleen syntyneitä?

Niistä tulee vain märkiä.

• Anonyymi00014

Nurjista ja häijyistä ihmisistä uskovaiset pelastuvat ruumiiden ylösnousemuksen kautta. Uskovaiset nousevat ylös Kristusta vastaan mutta nurjat ja häijyt ihmiset nousevat vain maanpinnalle odottamaan viimeistä tuomiota.

• Anonyymi00017

Pelastava kaste on tallessa enää vanhoissa Kristillisissä kirkoissa. Ei harahoppisissa lahkoissa, joita helluntailaiset ovat.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Uudestisyntymisen peso vedestä ja Hengestä tapahtuu kristittyjen kasteessa, ei helluntailaisten uskoontulossa, mikä paha heresia. Hypnoosiin perustuva aivopesu kyseessä. Ihminen manipuloidaan lahkolaiseksi.

• Anonyymi00018

Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

Lahkot on lahkoja ja siellä pyörii väärä opetus. Ei se silti ole pahasta, kaikki sanan leviäminen on hyvästä myös väärä opetus, koska perusasia on tosi, syntien anteeksi saaminen Jeesuksen ristinkuoleman kautta. Tähänhän me kaikki uskomme, vai uskommeko?

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Lahkot on lahkoja ja siellä pyörii väärä opetus. Ei se silti ole pahasta, kaikki sanan leviäminen on hyvästä myös väärä opetus, koska perusasia on tosi, syntien anteeksi saaminen Jeesuksen ristinkuoleman kautta. Tähänhän me kaikki uskomme, vai uskommeko?

Synnit saadaan anteeksi Jeesuksen kuolleista heräämisen kautta.

• Anonyymi00098
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Synnit saadaan anteeksi Jeesuksen kuolleista heräämisen kautta.

Väärin, ei sitä herätetty syntien takia vaan hänet tapettiin synnittömänä. Veri valui maahan, liha jäi ristille ja henki nousi ylös taivaisiin. tapettiin syyttömänä ja synnittömänä. Jeesuksesta kuoli se osa mikä hänessä oli ihmisenä. Ei Jumalaa voi tappaa eli ei häntä herätetty kuolleista vaan hän nousi ylös taivaisiin. Ihmisen sielu mihin Pyhä Henki laskeutuu Jumalan armon kautta kokee saman kohtalon. Turha sinne ristin juurelle on palata.

• Anonyymi00019

Luin avauksen aluksi kolme pelastuksen valhetta, voihan se olla niinkin?
      Usko, armo ja vanhurskauttaminen. Luterilaisuus kunniaan.

• Anonyymi00022

Lapsikasteeseen ei voi liittyä mitään pelastusta. Vauvoilla ei ole "uutta ihmistä" ja "vanhaa ihmistä". Valehtelemalla ketään ei voida liittää Kristukseen. Valehtelemalla vauvat liitetään valheiden verkostoon, johon vauvakastajat itse jo kuuluvat. Saatana on sen verkoston isäntä.

• Anonyymi00024

1. Usko

2. Armo

3. Vanhurskauttaminen

Se onko Luterilainen lapsikaste tai uskovien kaste sillä ei ole merkitystä.

.

• Anonyymi00027

Sillä on iso merkitys.

• Anonyymi00028

Millään ei ole mitään merkitystä, kunhan vain luterilaisten valheen menevät läpi!
        Puhut läpiä päähäsi, sillä et löydsä Raamatusta, etkä mistään muustakaan järjellisestä opetuksesta mainintaa hautaamisesta kolmeen tilkkaa vettä!

• Anonyymi00087
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Millään ei ole mitään merkitystä, kunhan vain luterilaisten valheen menevät läpi!
        Puhut läpiä päähäsi, sillä et löydsä Raamatusta, etkä mistään muustakaan järjellisestä opetuksesta mainintaa hautaamisesta kolmeen tilkkaa vettä!

Kastaminen on eri asia kuin hautaaminen. Kasteella luodaan yhteys Jumalaan, Pyhän Hengen kautta.

• Anonyymi00099
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Et muuten löydä sinäkään. Ihmisen kastaminen ja hautaaminen on täysin eri asiat.

Merkitys ja Raamatulliset Perusteet
        Pyhän Hengen kaste, eli henkikaste, on tärkeä osa kristillistä teologiaa. Se liittyy erityisesti uskoon tulemiseen ja uudestisyntymiseen. Raamatussa Johannes Kastaja ennustaa, että Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella (Matt. 3:11). Tämä viittaa siihen, että Pyhän Hengen kaste on voimakkaampi hengellinen kokemus, joka seuraa vesikastetta.

Pyhän Hengen kaste tapahtuu eri aikaan kuin uppokaste. Ne ei ole sama asia.

Pyhän Hengen kaste eroaa vesikasteesta siten, että se ei ole pelkästään ulkoinen rituaali, vaan se tuo mukanaan hengellistä voimaa ja täyttymistä. Uudestisyntymisessä ihminen syntyy Pyhästä Hengestä (Joh. 3:5–8), kun taas Pyhän Hengen kasteessa hän täyttyy Pyhällä Hengellä (Apt. 2:4; Ef. 5:18).

• Anonyymi00218
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Veteen hukutetaan ei haudata. Tarkoitatko, että kokonaan upottaessa veden alle tapetaan vanha minä. Näinhän se menee, vanha minä tapetaan ja uusi syntyy, mutta vasta silloin, kun Jumala armahtaa. Se ei tapahdu kasteen yhteydessä.

• Anonyymi00029

Eikö aloittaja tiedä uudesti syntymän uskoon tulossa olevan kaste Kristuksen kuolemaan? Kuka ihminen muka pystyy kastamaan ihmisen Krsitukseen? Jos joku pysyy, niin hän julistaa itsensä samalla jumalaksi!

• Anonyymi00031

Parahami teki poikatyötä.

• Anonyymi00032

Helluntailaisten oppi-isä Parhami oli vapaamuurari. Heidän opeistaan tulee erilaiset pelastumisen vaiheet, kuinka ihminen itse rakentaa sitä Baabelin tornia taivaaseen. Ensin sitä ja vasta sitten sitä....jne.

• Anonyymi00033

Jeesuksen järjestys: Ensin kaste syntien pois pesemiseksi, mukaanlukien perisynnin kadotustuomion pois pyyhkinen, mikä mahdolistaa Pyhän uskon Hengen lahjan saamisen puhtaaseen ja tyhjään sydämeen, mikä tekee käskyjen oikein ymmärtämisen mahdolliseksi.

Ihmisen oma käännyttämällä aikaansaatu lahkousko on tulppa ja este oikean Pyhän uskon Hengen lahjan saamiselle, koska siellä sisällä on silloin jo asukas valmiina, ihmisen oma tekousko.

Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Anonyymi00035
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Jeesuksen järjestys: Ensin kaste syntien pois pesemiseksi, mukaanlukien perisynnin kadotustuomion pois pyyhkinen, mikä mahdolistaa Pyhän uskon Hengen lahjan saamisen puhtaaseen ja tyhjään sydämeen, mikä tekee käskyjen oikein ymmärtämisen mahdolliseksi.

Ihmisen oma käännyttämällä aikaansaatu lahkousko on tulppa ja este oikean Pyhän uskon Hengen lahjan saamiselle, koska siellä sisällä on silloin jo asukas valmiina, ihmisen oma tekousko.

Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Käännyttämällä aikaansaatu usko on paha juttu.

Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

• Anonyymi00040
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Matt.28

Jeesuksen järjestys Paavalinkin kohdalla oli ensin uskoontuleminen ja sitten kaste.

• Anonyymi00100
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Matt.28

Jeesus itse omalla esimerkillään meni kastettavaksi. Jeesus oli synnitön ja tässä tapahtui Hengen laskeutuminen häneen. Syntejä ei pestä siinä vaiheessa pois. Jumala on se joka antaa synnit anteeksi siinä vaiheessa, kun hän armahtaa ihmisen.

• Anonyymi00034

Usko on Kasteen lahja, Pyhä Henki meissä.

2. Kor. 4:13

Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun"

• Anonyymi00037

Ovelaa valehtelemista niinkuin vauvakasteeseen kuuluukin.

• Anonyymi00036

"Jesaja sanoo vielä rohkeammin: -- Ne, jotka eivät minua etsineet, ovat minut löytäneet, olen ilmaissut itseni niille, jotka eivät minua kysyneet."

Jos etsii väärästä paikasta sitä Jeesusta, niin ei voi koskaan löytää, vaikka etsisi joka päivä.

• Anonyymi00101

Niin, Pyhä henki löytyy ihmisen sielusta ei Raamatusta. Se on ihan sama miten paljon sinä sitä luet jos sinä et ymmärrä sitä. Mutta parempi lukea itse Raamattua, kuin kuunnella muiden opetusta. Silloin se ajatus on sinun oma eikä jonkun toisen sinun pään sisään tuottama.

Lukeminen kannattaa aina, sanoi edesmennyt Jörn Donner. Sama koskee myös Raamattua. Lukeminen kannattaa ymmärrystä ja antaa ajattelemisen aihetta.

• Anonyymi00039

Onko neljäs vaihe iankaikkinen elämä taivaassa!

• Anonyymi00041

Jeesus puhui elävästä vedestä, joka yhdessä Pyhän Hengen kanssa uudestisynnyttää. Elävä vesi on Jumalan Sana.

• Anonyymi00045

Jeesuksen käyttämä sana "vesi" tarkoitti tavallista vettä, "primary element" mikä tarkoittaa kasteen vettä.

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

5 Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.

9 Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.

29 Då sade hans lärjungar: »Se, nu talar du öppet och brukar inga förtäckta ord.

• Anonyymi00042

Apt.11:14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
      11:15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.

Tässä näemme, että ihminen tulee uskoon sanojen kautta, evankeliumin julistuksen kautta, eikä kasteen kautta, kaste tulee vasta sen jälkeen.

• Anonyymi00044

Pyhä voi tulla syntisen ihmisen päälle, mutta sydämeen vasta kun kasteessa on ensin pesty synti pois, mukaanlukien perisynnin kadotustuomio.

• Anonyymi00048

Kaste pelasti perhekunnan, ei pelkät saarnat ja puheet.

Ap. t. 16:33

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Kaste pelasti perhekunnan, ei pelkät saarnat ja puheet.

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Tässä on nyt ainakin kaksi selvää valetta. Se perhekunta pelastui evankeliumin kuulemisen kautta.
        Eikä Pietari alkuperäisessä tekstissä puhu kasteen liitosta yhtään mitään.
        Tyypillistä luterilaista valehtelua.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Tässä on nyt ainakin kaksi selvää valetta. Se perhekunta pelastui evankeliumin kuulemisen kautta.

Ap.t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
        16:32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        16:33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        16:34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.

Näemme, että tuon vanginvartija omaiset kuulivat evankeliumin ja tulivat uskoon ja sen jälkeen heidät kastettiin.

"Uskomalla Jeesukseen siinä pelastut ja uskomalla Jeesukseen pelastuu sinun perhekuntasikin."

• Anonyymi00219
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Jos pelastus tulee evankeliumin kuulemisen kautta silloin kasteella ei ole merkitystä?

• Anonyymi00043

Kaatolahkoissa hurmoshenkien vastaanottamiset eivät ole mitään Jeesuksen vastaanottamista, kuten monet kuvittelee.

1. Joh. 4:1

Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

• Anonyymi00046

Henkimaailman vieraat henget synnyttää lahkolaisia.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00046 kirjoitti:

toinen henki - toinen kaste - toinen herra

• Anonyymi00049
        Anonyymi00047 kirjoitti:

toinen henki - toinen kaste - toinen herra

Luterilaisilla on monta herraa alkaen kirkkoherrasta,kirkkoisistä, Lutherista aina paaviin saakka

• Anonyymi00051
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Luterilaisuus on katolisen kirkon lahko.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Luterilaisuus on katolisen kirkon lahko.

Jenkkilahkot on lahkoja. Ei vanhat kirkkokunnat. Ne on Jumalasta.

• Anonyymi00102
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Luterilaisilla on monta herraa alkaen kirkkoherrasta,kirkkoisistä, Lutherista aina paaviin saakka

Luther on kuollut jo aikoja sitten. Paavi ei kuulu luterilaisuuteen nykymuodossa mitenkään. Se on pahin harhaopin pesäke mitä maa päällään kantaa. Siksihän se hajoaminen tapahtui. Anekaupat ja muut papiston edut, kannattaa lukea historiaa.

• Anonyymi00050

Mitä vanhempi kirkkokunta, sen lähempänä se on alkuperäistä totuutta.

Jokainen järkevä ihminen käsittää, että ei kristinuskoa tuotu tänne 100 v. sitten Amerikasta, mistä helluntailiikkeen opit ja henget toi tänne Norjalainen Gerhard Olsen-Smidt perustamalla Suomeen 40 ens.hell.srk. Ensin Helsinkiin v. 1920 ja sitten muualle maahan aina Haapavedelle asti, missä kävi ahkerasti.

• Anonyymi00054

Parhami ja Olseni oli maallikoita ja jumalattomia miehiä, jotka sen lahkon ovat perustaneet.

• Anonyymi00053

Ortodoksit toivat Kristinuskon sakramentteineen Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhannella.

• Anonyymi00058

Harhaoppisia selvästi.

• Anonyymi00060

Jeesus julisti evankeliumia jo 2000 vuotta sitten ja kastoi uskoon tulleet eikä puhunut sakramenttien pelastavasta voimasta yhtää mitään.

• Anonyymi00071

Ortodoksit:

Palvovat Mariaa ja muita pyhimyksi. Rukoilevat heitä.
        Kirill käski tappamaan Ukrainalaisia.
        Valtiokirkko

Tämä on oikea uskonto luterilaisten mielestä.

• Anonyymi00105
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Ortodoksit:

Palvovat Mariaa ja muita pyhimyksi. Rukoilevat heitä.
        Kirill käski tappamaan Ukrainalaisia.
        Valtiokirkko

Tämä on oikea uskonto luterilaisten mielestä.

Tuskin tuo on luterilaisen kirkon mielestä oikea näkemys vaan ekumeeninen yhteys muodostuu ihan eri syistä.

• Anonyymi00057

1 Piet 3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta, >

Tässä alkuperäisessä jakeessa ei puhuta kasteen liitosta yhtään mitään.
      Kuinka vauva pyytää hyvää omatuntoa. Tässä ei puhuta vauvakasteesta.

• Anonyymi00059

Ap.t. 16:30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
      16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
      16:32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
      16:33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
      16:34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.

Näemme tässä, että vanginvartijan koko perhe tuli uskoon evankeliumin voimasta ja sitten heidät aivan oikein kastettiin.

_"Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut ja uskomalla Jeesukseen pelastuu sinun perheesikin."

• Anonyymi00061

Kasteesta, uskosta, armosta ja vähän muutakin.

Minä, olen siinä uskossa kasteen osalta, että kyseessä on yhteys joka luodaan Pyhään Henkeen ja tämä tapahtuu seurakunnassa toki ihmisen voi kastaa joku muukin kuin vain luterilainen pappi eikä paikan pidä olla seurakunta.

Usko ristillä tapahtuneeseen sovitustyöhön on taas yhteys Kristuksen kuolemaan Golgatan ristillä meidän syntien tähden. Siitä tulee usko ja joka täysin tähän uskoo omassa sydämessä, hänelle Jumala antaa käydä armon. Siinä vaiheessa Jumala armahtaa ja antaa aikaisemman elämän synnit anteeksi.

Armon yhteydessä Jumala myös vanhurskauttaa ja ihminen saa lahjaksi armonlahjoja mitkä toimivat Pyhän Hengen kautta. Ihmisen tekemät vanhurskaat teot vaan ne tekee Jeesus joka elää vanhurskautetussa ihmisessä. Omavanhurskaus taas on sitä, että ihminen pyrkii omilla teoillaan pääsevänsä taivaaseen ja saavan tekemänsä synnit anteeksi.

Näin minä olen tämän asian ymmärtänyt itse lukemani perusteella en saarnamiesten puheista oppineena. Luther ja hänen kootut teokset joista erityisesti osa 2 on minulle erittäin tärkeä kirja ja uskoni perusta. Raamattu on kuitenkin se tärkein kirja kaikista.

Jumalan eteen mennään yksin ei seurakuntana. Jumalan seurakunta ovat he joille Jumala on antanut käydä armon ja jotka hän vanhurskauttaa.
      Ei sinne mennä isona laumana jostakin helluntai saati luterilaisen seurakunnaan kanssa.

Usko on henkilökohtainen Jumalan ja ihmisen välinen asia. Monet on kutsuttu mutta harvat valittu... Näin minä koen tämän asian ja joku muu kokee sen omalla tavallaan. Tie isän luokse kulkee pojan kautta.

Hyvää Joulunalusaikaa kaikille olit sitten Helluntalainen, Luterilainen tai joku muu, kaikki olemme samalla viivalla ja uskomme kuitenkin samaan Jumalaan ja se jokaiselle suotakoon.

• Anonyymi00062

Vanha liitto alkoi: pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä, tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysenpoikasta syntiuhrina perisynnin vuoksi.

Uusi liitto alkaa: sekä pojat että tytöt kaste Kristuksen omaksi Jeesuksen verensuojaan.

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Kasteella oli kova kiire, koska siinä on kyse sielun pelastuksesta.

• Anonyymi00106

Uusi liitto alkaa: sekä pojat että tytöt kaste Kristuksen omaksi Jeesuksen verensuojaan.

Pyhä Henki eikä veri. Tämä menee taas pahasti ohi, minun mielestä.

• Anonyymi00063

1. Moos. 7:1

Herra sanoi Nooalle: "Mene PERHEINESI arkkiin, sillä minä olen havainnut SINUT AINOAKSI vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa. "

"veden kantamana", ei veteen upottamalla.

1.Piet.3
      20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.

21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi00064

Ap. t. 16:31

He vastasivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi."

HETI PAIKALLA, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

• Anonyymi00065
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Ap. t. 16:31

He vastasivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi."

HETI PAIKALLA, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

Perheenpään määräyksestä kaikki perheenpään taloudesta riippuvat ihmiset kastettiin heti samaan uskoon hänen kanssaan. Mitään sekauskoisia perhekuntia ei hyväksytty sen ajan yhteiskunnassa.

Suurin tiedetty perhekuntakaste käsitti noin 400 ihmisen kastamisen perheenpään määräyksestä heti samaan uskoon hänen kanssan. Palvelijat, orjat, heidän perheensä, lapsensa, vanhemat, isovanhemmat, kaikki perhekuntalaiset saivat saman kasteen Kristuksen verensuojaan.

• Anonyymi00066

Helluntailaiset lukevat Etiopialaisen eunukin kastetapausta ja huudahtavat voitonriemuisasti: Ei mainittu lapsia kastetun!

• Anonyymi00067

Apt.8
        36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Apt.8
        36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

KR 33/38
        36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
        37 -
        38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00068 kirjoitti:

KR 33/38
        36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
        37 -
        38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.

Hoviherran uskontunnustus on lisättty joihinkin lahkolaisten, baptistien Raamattuihin satojen vuosien perästä.

• Anonyymi00070

Apostolien teot 10
      [43] Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi.»

Copyright Kirkon keskusrahasto (Ev. Lutheran Church of Finland), 1992, 2007

• Anonyymi00077

Ei pelkällä ihmisen omalla uskomisella mitään syntejä saa anteeksi.

Jumala pesee synnit pois kasteessa ja Herran Pyhässä Ehtoollisessa.

Kaste on Jumalan armoteko syntiselle ihmiselle.

38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTEJeesuksen Kristuksen nimeen, jotta SYNTINNE annettaisiin anteeksi. SILLOIN te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne,

Vain Kristittyjen yhdessä kasteessa synneistä pestyyn ja puhdistettuun sydämeen voidaan vuodattaa oikea Pyhä uskon Henki.

Sitä hellareilla ei ole havaittavissa. Muita henkiä ja tämän maailman alkeisvoimia heissä kyllä vaikuttaisi olevan.

• Anonyymi00221
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Ei pelkällä ihmisen omalla uskomisella mitään syntejä saa anteeksi.

Kaste on Jumalan armoteko syntiselle ihmiselle.

38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTEJeesuksen Kristuksen nimeen, jotta SYNTINNE annettaisiin anteeksi. SILLOIN te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne,

Vain Kristittyjen yhdessä kasteessa synneistä pestyyn ja puhdistettuun sydämeen voidaan vuodattaa oikea Pyhä uskon Henki.

Sitä hellareilla ei ole havaittavissa. Muita henkiä ja tämän maailman alkeisvoimia heissä kyllä vaikuttaisi olevan.

Nyt meni vähän metsän puolelle, ei kasteessa pestä syntejä pois, vai pestäänkö?
        Ehtoollinen on Jeesuksen muistoksi.

• Anonyymi00072

Kaikki, jotka väittävät, että vauvakaste pelastaa, todistavat, että he eivät itse ole tulleet uskoon evankeliumin kuulemisen kautta. Heidän on, varsinkin pappien, ollut pakko keksiä valhe vauvakasteen "pelastavasta voimasta".

• Anonyymi00074

Ei se kaste pelasta vaan usko ja Jumalan armo.
        Se on väärää opetusta jos väitetään pelkän kasteen pelastavan.

Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi.»

Nikean kirkolliskokous vuonna 325

318 isän uskontunnustus
        Nikeassa päätetty kirkon uskontunnustuksen muoto ja anateema on seuraava:

»Me uskomme yhteen Jumalaan, Isään Kaikkivaltiaaseen, kaikkien näkyvien ja näkymättömien luojaan. Ja yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainosyntyiseen Poikaan, Isästä syntyneeseen, joka on peräisin Isän olemuksesta, Jumala Jumalasta, valo valosta, tosi Jumala tosi Jumalasta, syntynyt eikä luotu, joka on samaa olemusta kuin Isä, jonka kautta kaikki on tehty niin taivaassa kuin maan päällä; meidän ihmisten tähden ja meidän pelastuksemme tähden hän astui alas ja tuli lihaksi, tuli ihmiseksi, kärsi ja nousi ylös kolmantena päivänä, astui ylös taivaisiin, tulee tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Ja Pyhään Henkeen. Ja heidät, jotka sanovat "oli aika, jolloin häntä ei ollut olemassa", ja "ennen kuin hän syntyi, häntä ei ollut", ja että hän tuli olevaiseksi olemattomista asioista, tai toisesta hypostaasista tai olemuksesta, vakuuttaen, että Jumalan Pojassa tapahtuu muutoksia tai erilaistumisia, katolinen ja apostolinen kirkko erottaa.»

• Anonyymi00075

Helluntailaisuus ei ole ollut koskaan tervettä kristinuskoa, eikä siksi tule herjaamalla kristittyjen lapsien samaa pyhää kastetta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
        Matt.28:18-20

Käännynnäisiä tehdään saarnoilla kuulemisen kautta, siitä tulee päänusko, joka ei ketään pelasta yhtään mistään. Helluntailaiset ovat käännynnäisiä. Siihen päälle pelkkä vesikaste on proselyyttikaste eli käännynnäiskaste, pelkkä rituaali.

Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

• Anonyymi00107
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Helluntailaisuus ei ole ollut koskaan tervettä kristinuskoa, eikä siksi tule herjaamalla kristittyjen lapsien samaa pyhää kastetta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
        Matt.28:18-20

Käännynnäisiä tehdään saarnoilla kuulemisen kautta, siitä tulee päänusko, joka ei ketään pelasta yhtään mistään. Helluntailaiset ovat käännynnäisiä. Siihen päälle pelkkä vesikaste on proselyyttikaste eli käännynnäiskaste, pelkkä rituaali.

Se vastuu on väärän opetuksen jakajilla ei niillä joita on opetettu väärin.

• Anonyymi00073

Jaa ihan vanha ihminen tulee, ottaa kurkusta kiinni ja upottaa veteen.
      Aika väkivaltainen on tuo helluntailainen uskoontulo vai onko se pano ?

• Anonyymi00078

Upotuskaste niskasta veden alle riuhtaisu, tulee Hindujen kasteesta Gagnes-virralta.

Raamatussa kaste ja upotus on täysin eri sanat ja niillä on eri merkitys.

Raamatussa upotus tarkoittaa aina jotakin pahaa.

Ps. 69:16

Älä anna vetten vuon minua upottaa, syvyyden minua niellä ja kuilun sulkea suutaan minun ylitseni.

Matt. 18:6

Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

• Anonyymi00108
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Upotuskaste niskasta veden alle riuhtaisu, tulee Hindujen kasteesta Gagnes-virralta.

Raamatussa kaste ja upotus on täysin eri sanat ja niillä on eri merkitys.

Raamatussa upotus tarkoittaa aina jotakin pahaa.

Ps. 69:16

Älä anna vetten vuon minua upottaa, syvyyden minua niellä ja kuilun sulkea suutaan minun ylitseni.

Matt. 18:6

Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

Minä en muista kyllä nähneeni tai lukeneeni mistään, että hindut kastaisivat samaan kastiin kuuluvia, Gagnes virralla, ainakin Varanasissa oli peseytyminen aamuisin ja polttohautausroviot. Mitään muistikuvia minulla ei ole joessa kastetuissa. vaan iso maa, ei sitä sitä kaikkea voi nähdä tai tietää.

• Anonyymi00076

Luterilaiset´sumuttavat kaiken aikaa helluntailaisia ja muita Jeesuksen seuraajia silmille. Jos ja kun luterilaiset puhuvat armosta, niin kyse ei olekaan, niin kuin helluntailaiset olettavat Jumalan armosta Kristuksessa, vaan luterilaisten puheet armosta tarkoittaa kasteen armoa. Samoin luterilaisten puheet sydämen uskosta tarkoittaa kasteen kautta saatua uskoa, vaikka Sana ilmoittaa kuulemisen kautta tulevan uskon. Mihin tähän johtaakaan, sinisilmäisten helluntailaisten yhteistyö pöyhkeiden luterilaisten kanssa?

• Anonyymi00080

Oikea usko hengellinen asia, yksi kasteen lahjan Pyhän Hengen ominaisuus.

Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

Kristityksi kastetun Luterilaisen lapsen saama Pyhä Henki pitää yhteyttä Jumalan kanssa vaikka ihmisen nukkuessa.

Room. 8:26

Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.

Kristityksi kastetulla lapsella on lisäksi suojelusenkeli, joka näkee Jumalan kasvot.

Kristityksi kastettu lapsi on kasteessa luovutettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja haltuun.

Luuk. 9:48

ja sanoi heille: "Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Sillä joka teistä kaikista on pienin, se on suuri."

Matt. 21:16

ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"

• Anonyymi00081
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Oikea usko hengellinen asia, yksi kasteen lahjan Pyhän Hengen ominaisuus.

Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

Kristityksi kastetun Luterilaisen lapsen saama Pyhä Henki pitää yhteyttä Jumalan kanssa vaikka ihmisen nukkuessa.

Room. 8:26

Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.

Kristityksi kastetulla lapsella on lisäksi suojelusenkeli, joka näkee Jumalan kasvot.

Kristityksi kastettu lapsi on kasteessa luovutettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja haltuun.

Luuk. 9:48

ja sanoi heille: "Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Sillä joka teistä kaikista on pienin, se on suuri."

Matt. 21:16

ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"

Ps. 8:3

Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.

• Anonyymi00082
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Ps. 8:3

Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.

Ramatun kielessä "voima" tarkoittaa Pyhää Henkeä.

• Anonyymi00083

Usko tulee Jumalan sanan yhtyessä veteen kasteessa. Lapsi saa silloin pyhän Hengen.

• Anonyymi00084
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Ramatun kielessä "voima" tarkoittaa Pyhää Henkeä.

Voima on Isä Jumala Jeesuksen tulemuksessa.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Usko tulee Jumalan sanan yhtyessä veteen kasteessa. Lapsi saa silloin pyhän Hengen.

Sait valheen hengen kirkon taikamenojen kautta!

• Anonyymi00088
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Minä olen eronnut Luterilaisesta kirkosta vaikka olenkin saanut luterilaisen kasteen ja käynyt rippikoulun. Siitä huolimatta minä uskon lapsikasteeseen ja olen vahvasti uskossa.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Ehkä ne valheen henget ilmenee enemmänkin sellaisissa saleissa missä haetaan hurmostilaa, kielillä puhumista ja muita euforiaa tuottavia olotiloja kiihkeällä saarnalla, käsien nostelulla ja tiettyjä mantroja ja lauluja toistamalla. Se ei kuulu ainakaan luterilaiseen jumalanpalvelukseen vaan ennemminkin vapaiden suuntien seurakuntien menoon. En tarkoita, että kaikissa seurakunnissa olisi tällaista epätervettä menoa mutta olen itse ollut paikalla kuvaamassani tapahtumassa ja siinä ei ollut mitään pyhää vaan puhdasta harhaoppia.

• Anonyymi00092
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Voima on Isä Jumala Jeesuksen tulemuksessa.

Mistä tuollainen tulkinta tulee sanasta voima liittyen Pyhään henkeen. Kaikki voima tarkoittaa enemmänkin kaikki valta. Pyhä henki on alistettu sekä Isälle, että pojalle.

https://dailyverses.net/fi/voima

40 Raamatun kohtaa liittyen voimaan oheisessa linkissä.

• Anonyymi00093
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Minä olen eronnut Luterilaisesta kirkosta vaikka olenkin saanut luterilaisen kasteen ja käynyt rippikoulun. Siitä huolimatta minä uskon lapsikasteeseen ja olen vahvasti uskossa.

Vahvan uskosi perusta on luterilaisen kirkon taikuudet ja loitsut!

• Anonyymi00095
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Mistä tuollainen tulkinta tulee sanasta voima liittyen Pyhään henkeen. Kaikki voima tarkoittaa enemmänkin kaikki valta. Pyhä henki on alistettu sekä Isälle, että pojalle.

Mistä otit: "Pyhä henki on alistettu sekä Isälle, että pojalle"?

• Anonyymi00096
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:
        26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."

Markuksen evankeliumi:
        14:62 Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".

Luukkaan evankeliumi:
        22:69 Mutta tästedes Ihmisen Poika on istuva Jumalan voiman oikealla puolella."

Jeesus käytti sanaa Voima Isän Jumalan symbolina.

• Anonyymi00109

Mikä on se syy miksi Luterilaiset niin tekisi?

• Anonyymi00110
        Anonyymi00093 kirjoitti:

Vahvan uskosi perusta on luterilaisen kirkon taikuudet ja loitsut!

Eikö ne Afrikan poppamiehet saarnaa niissä helluntalaisten seurakunnissa?

• Anonyymi00111
        Anonyymi00095 kirjoitti:

Mistä otit: "Pyhä henki on alistettu sekä Isälle, että pojalle"?

Luther, On vain yksi Jumala ja niistä isä on ylin joka antoi käskyvallan pojalleen maan päälle. Eli isä on alistettu pojalle. Poika istuu isän oikealla puolella ja katsoo sieltä isää. Pyhä Henki on taas alistettu isälle. En muista nyt ihan varmaksi onko tämä Lutherin selitys Marian kiitosvirrestä vaaliruhtinas Fredrikille. Ja vuosi oli ? En muista enkä jaksa tarkistaa.

• Anonyymi00112
        Anonyymi00111 kirjoitti:

Luther, On vain yksi Jumala ja niistä isä on ylin joka antoi käskyvallan pojalleen maan päälle. Eli isä on alistettu pojalle. Poika istuu isän oikealla puolella ja katsoo sieltä isää. Pyhä Henki on taas alistettu isälle. En muista nyt ihan varmaksi onko tämä Lutherin selitys Marian kiitosvirrestä vaaliruhtinas Fredrikille. Ja vuosi oli ? En muista enkä jaksa tarkistaa.

Jumala toimii Pyhän Hengen kautta. samoin Jeesus Jumalan poika. Poika on aina isäänsä alempi.

• Anonyymi00094

Väärään ja valheelliseen vauvakasteeseen ei sisälly mitään lahjaa, armoa tai siunausta
      Tuollaiset väitteet ovat vauvakastajien propagandaa ja valetta. Valheen avulla luterilaista kirkkoa pidetään pystyssä.

• Anonyymi00113

Tämä on harhaoppia parhaimmillaan.

• Anonyymi00097

Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja täyttä potaskaa alun ja lopun välillä. Näin luterilaiset kusevat ihmisten silmiin: Kastekaava paljastaa petoksen ja väkevän eksytyksen: "Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"
      Siis luterilainen kaste onkin päänkastelu, aivan kuin kastekaavassa sanotaan ja kuvataan.
      LUTERILAISUUDEN PERUSTA KASTE, EI OLE KASTE, VAIKKA HE MEUHKAAVAT OIKEASTA KRISTILLISESTÄ KASTEESTA, VAAN KASTELU!
      Lasta ei kasteta, vaan "pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"

• Anonyymi00114

Huomaa, että alkavat sanat loppumaan, kun aletaan vain haukkumaan Luterilaista maailmankuvaa. Unohtuu se rakkauden evankeliumi ja toisten kunnioittaminen. Taitaa olla piru merrassa.

• Anonyymi00116

eikä se ole pano, kun sinä kolme kertaa tönäset puolisoasi. sE on hipaisu

• Anonyymi00115

Luterilaiset eivät oikeasti usko Jumalaan ja helvettiin. Siksi he uskaltavat väärentää Raamattua ja pilkata Jumalaa. Kaikki on heille vain teatteria.

• Anonyymi00117

Miten sinä voit tuollaista väittää. minä en väheksy sinun uskoasi. Sinulla ei näemme riitä älyllinen kapasiteetti riitä kommunikaatioon, kun vain pilkkaat. Siunausta sinullekin.

• Anonyymi00119

Ei jaksa enää osallistua tähän tyhjänpäiväiseen ajatusten vaihtoon, missä hellarit ja muut lahkolaiset yrittää esittää väittämiään oikeaksi ja jäätyään älylliselle tappelulle provosoivat vain riitaa. alan itsekin keljuuntumaan.

Siunausta ja hyvää joulua teille kaikille jotka olette osallistuneet ajatusten vaihtoon.
      Minä lopetan kommentoinnin tähän ja alan valmistautumaan jouluun. Juutalaisilla taitaa olla samaan aikaan lehtimajajuhla mikäli oikein muistan. Siunausta ja rauhaa myös heidän juhlaan ja toivotaan lopullista rauhaa Gazaan missä juutalaiset ovat syyllisiä kansanmurhaan.

• Anonyymi00120

Juutalaisilla on hanukka.

• Anonyymi00222
        Anonyymi00120 kirjoitti:

Juutalaisilla on hanukka.

juu, lehtimajajuhla on aikaisemmin syksyllä.

• Anonyymi00121

Luterilaisuus ei ole Kristuksen oppia eikä luterilaisuus perustu Raamattuun, vaan luterilaisuus on Raamatun kertomuksia ja pakanuutta.
      Luterilaisen opin mukaan luonnollinen vesi luo ikuisen elämän. Pelastuakseen luterilaisuudessa kristityksi kastettavan ei tarvitse uskoa.
      Pelastukseen riittää kummien ja vanhempien usko ja teot. Pelastus ja uudesti syntyminen tapahtuu aina kastekaavan noudattaen ja kastekaavan ulkopuolella ei ole pelastusta.
      Mutta mitä sanoo Jumalan ilmoitus? Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt.
      Toisin sanoen Sana osoittaa luterilaisuuden eksytykseksi. Luterilaisuudessa jokainen tietää, miten ja koska ihminen pelastuu. Luterilaisen sakramentin eli vedenvalelun kautta kukaan ei synny uudesti.

• Anonyymi00123

Lutkujen kaste toimii vain vauvoille. Kun aikuisen ateistin päätä valellaan vedellä ja lausutaan loitsut, niin hän ei usko rituaalin jälkeen.

Ei tosin vauvakaan.

• Anonyymi00129

Uudestikastajuus on pakanuutta, luterilaisuus alkuperäistä kristillisyyttä, sen Sana osoittaa

• Anonyymi00130
        Anonyymi00123 kirjoitti:

Lutkujen kaste toimii vain vauvoille. Kun aikuisen ateistin päätä valellaan vedellä ja lausutaan loitsut, niin hän ei usko rituaalin jälkeen.

Ei tosin vauvakaan.

Lastenraiskaajien helluntaikaste on pelkkä symboli. Se on siis loitsuja ja noituutta

• Anonyymi00122

Jumalan Sana ei ilmoita kolmen vesitilkan avulla uskoon tuloa, tai ylipäätään kolmeen kertaan veden pirskotusta. Raamattu ei puhu kummien uskolla ja vanhempien suostumuksella Jumalan valtakuntaan pääsemistä. Sana ei lupaa kasteen lahjaksi osaa ensimmäisessä ylösnousemuksessa.
      Sana ei ilmoita kolmiyhteistä Jumalaa, kolmea eri Jumalan persoonaa, luonnetta ja tahtoa. Jumalan ilmoitus ei opeta viinin ja keksin, tai vereksi muutetun viinin ja lihaksi muutetun keksin antavan synnit anteeksi.
      Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja luterilaisuus on valtaisa ajatusharha: Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla. Harhaluuloa sellaisenaan ei kuitenkaan pidetä sairautena.
      Koko luterilaisuus ja luterilainen Raamatun opetus perustuu kuvitteluun ja luulotteluun!!!
      Luterilaisuuden mukaan kaikkia, mitä ei ole kirjoitettuna Sanaan, voi olla kuitenkin kirjoitettuna Sanaan; kaikkia voi olla kunhan vain olettaa ja toistaa ja riittävän suuri määrä ihmisiä uskoo harhoja ja uskomalla harha muuttuu todeksi.

• Anonyymi00131

Jeesus ilmoittaa sen ja alkuseurakunnan tapa oli kastaa valelemalla. Harmittaako?

• Anonyymi00124

Luterilaisessa teatterissa kaikenlainen valehtelu ja hämääminen on sallittua.

• Anonyymi00126

Niinkö parhami opetti?

• Anonyymi00125

Luterilaisilla on oikea Pyhä Henki, heluntaisuus on harhaoppi ja heresia, villisevä henki.

• Anonyymi00132

Uudestikastajalässyttäjä riehuu täällä tuskissaan

• Anonyymi00128

Miten joku voi olla noin TYHMÄ?

• Anonyymi00133

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

Luterilaisten kristityksi kastetulla lapsella on kasteen lahja Pyhä Henki asuvaisena.

Mutta jolla ei ole Pyhää Henkeä, se ei ole hänen omansa.

• Anonyymi00135

Paitsi, että tuo perustuu sinun vilkkaaseen mielikuvitukseen.

• Anonyymi00134

Äläkää nyt hyvät ihmiset kiistelkö tuollaiseta taikauskosta. Menkää ennemmin vaikka leikkimään kävyillä tai jotain muuta viisaampaa.

• Anonyymi00136

Hellareilla on Parhamin henki, mikä voi viskata ihmisen maahan selälleen ja suusta voi tulla lampaan latinaa ja järki on narikassa.

• Anonyymi00138

Kristityt pelastuu heti lapsena kasteessa.

• Anonyymi00139

Vanhan ihmisen kuristusotteesta pääsee Kristuksen ristin kautta. Päivittäin lihansa ristille nauliten. Tämä vaihe ei ole helppo. Luultavasti täytyy loppuun asti kilvoitella.

• Anonyymi00140

Ristit on maatunnu jo 2000 vuotta sitten ja hauta on tyhjä. Ei niiden kautta voi enää mennä.

• Anonyymi00141
        Anonyymi00140 kirjoitti:

Ristit on maatunnu jo 2000 vuotta sitten ja hauta on tyhjä. Ei niiden kautta voi enää mennä.

Uusi liitto alkaa kasteesta, ei muutoin.

• Anonyymi00143
        Anonyymi00141 kirjoitti:

Uusi liitto alkaa kasteesta, ei muutoin.

Tuo on sellaisten ihmisten valhe, jotka eivät ole uudestisyntyneet evankeliumin vastaanottamisen kautta.

• Anonyymi00144
        Anonyymi00143 kirjoitti:

Tuo on sellaisten ihmisten valhe, jotka eivät ole uudestisyntyneet evankeliumin vastaanottamisen kautta.

Ottakaa vastaan totuuden sana niin se teidät pelastaa. Herra ei lähettänyt Paavalia ensisijaisesti kastamaan vaan julistamaan evankeliumia, joka pelastaa ne, jotka uskovat sen sanoman.

• Anonyymi00145
        Anonyymi00144 kirjoitti:

Ottakaa vastaan totuuden sana niin se teidät pelastaa. Herra ei lähettänyt Paavalia ensisijaisesti kastamaan vaan julistamaan evankeliumia, joka pelastaa ne, jotka uskovat sen sanoman.

Höpö höpö: "Uusi liitto alkaa kasteesta, ei muutoin".

Uusi liitto alkoi Jeesuksen ristinkuolemasta. Tähän liittoon pääsemme uskomalla Hänen sovitustyöhönsä. Siihen ei tarvita vettä, mutta epäjumalanpalvojat tarvitsevat materiaa voidakseen uskoa.
        Uusi liitto ei tarvitse materiaa:
        "Henki on se, joka eläväksi tekee."

• Anonyymi00146
        Anonyymi00145 kirjoitti:

Uusi liitto alkoi Jeesuksen ristinkuolemasta. Tähän liittoon pääsemme uskomalla Hänen sovitustyöhönsä. Siihen ei tarvita vettä, mutta epäjumalanpalvojat tarvitsevat materiaa voidakseen uskoa.

Uusi liitto alkoi helluntaina, kun opetuslapset saivat pyhän Hengen lahjan.

• Anonyymi00147
        Anonyymi00145 kirjoitti:

Uusi liitto alkaa kasteesta mutta epäjumalanpalvojat ja yöllä liikkuvat noidat puhuvat vain vedestä

Uudessa liitossa Jumala toimii materian kautta

• Anonyymi00150
        Anonyymi00147 kirjoitti:

Uusi liitto alkaa kasteesta mutta epäjumalanpalvojat ja yöllä liikkuvat noidat puhuvat vain vedestä

Uudessa liitossa Jumala toimii materian kautta

Uusi liitto alkoi ehtoollisella.

Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.”
        Luuk 22:20

• Anonyymi00157
        Anonyymi00150 kirjoitti:

Uusi liitto alkoi ehtoollisella.

Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.”
        Luuk 22:20

Ehtoollinen on vertauskuva Jeesuksen uhrista. Uusi liitto ei alkanut ennen kuin uhri oli annettu ja noussut ylös taivaaseen.

• Anonyymi00148

Sellaiset luterilaiset, jotka eivät ole pelastuneet evankeliumin vaikutuksesta, alkavat puhumaan kasteesta. Ne, jotka ovat pelastuneita evankeliumin vaikutuksesta, tietävät, mikä totuus on.

• Anonyymi00151

Eli myös Paavali oli luterilainen kun puhui kasteesta

• Anonyymi00152
        Anonyymi00151 kirjoitti:

Ukastajien mukaan kyllä

• Anonyymi00163
        Anonyymi00151 kirjoitti:

Paavali ei puhunut kasteesta sakramenttina.

• Anonyymi00149

Vanhaa ihmistä ei hukuteta veteen.

• Anonyymi00155

Eikä uusi ihminen synny hanavedestä.

• Anonyymi00161
        Anonyymi00155 kirjoitti:

Eikä uusi ihminen synny hanavedestä.

Vedestä ja hengestä kuten Jeesus sanoo

• Anonyymi00164
        Anonyymi00161 kirjoitti:

Vedestä ja hengestä kuten Jeesus sanoo

Jeesus puhui elävästä vedestä.

• Anonyymi00167
        Anonyymi00164 kirjoitti:

Ei vaan hän puhui vedestä

• Anonyymi00153

Raamattu varoittaa: "Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen" Siis ensin tulee valhe, ja valhe on niin ilmiselvä, että Jumalan pitää lähettää väkevän eksytyksen niin että niiden, jotka eivät ole kuuliaisia Totuudella, on mahdollista uskoa valheeseen.
      Tänä päivänä helluntailaiset on niin täynnä luterilaista 'kaste pelasta ja uudesti synnyttää'-valhetta, että helluntailaisetkin puhuvat veden uudesti synnyttävän. Helluntailaisille on käynyt profetian sanoin: "Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen"

• Anonyymi00154

Luterilaisuus vie järjen ja lukutaidon ja normaalin loogisen päättelykyvyn. Johannes todistaa Jeesuksen ja samarialaisen kohtaamisesta: siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
      Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda"...Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä...
      (Nainen): Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
      Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
      mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".

Jeesus puhui kahdesta vedestä, kahdenlaisesta vedestä: KAIVON VEDESTÄ, SE ON LUONNOLLISESTA VEDESTÄ, JOTA KIRKON KASTEVESIKIN ON. JEESUS PUHUI MYÖS TOISESTA VEDESTÄ, JOTA HÄNELLÄ ON, JA JOTA HÄN VOI ANTAA.
      Näin ollen kirkon kastevesi ei anna ikuista elämää, eikä muutu elävän veden lähteeksi. Uudesti syntymään ja Jumalan lapseksi tulemiseen tarvita toista vettä, Elävää vettä, jonka Jeesus voi antaa.
      Samoin Jeesus opettaessaan Nikodemusta ja puhuessaan vedestä syntymisestä Jeesus tarkoitti Häneltä saatavaa elävää vettä.
      Kaivovesi ja muut luonnolliset vedet, mukaan lukien kastemaljan vesi, ovat katoavaisia. Katovaisuus ei peri katoamattomuutta.
      Ihmisen pitää uudesti syntyä katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän Sanan kautta.

• Anonyymi00162

Luonnollinen vesi ja Henki

• Anonyymi00156

Ensimmäinen vaihe. Alus uppoaa ja noustaan pelastusveneeseen.
      Toinen vaihe. Soudetaan niin pirusti, ettei pyörteet vie mukanaan.
      Kolmas vaihe. Syödään ja juodaan eväät.

• Anonyymi00160

pelastusalus=Jeesus
        Soudetaan=uskon kilvoitus
        Eväät=Jeesuksen liha ja veri

• Anonyymi00165

Jeremia:
      2:13 Sillä minun kansani on tehnyt kaksinkertaisen synnin: minut, elävän veden lähteen, he ovat hyljänneet, ja ovat hakanneet itselleen vesisäiliöitä, särkyviä säiliöitä, jotka eivät vettä pidä..
      17:13 Israelin toivo, sinä Herra! Kaikki, jotka sinut hylkäävät, joutuvat häpeään. "Jotka minusta luopuvat, ne kirjoitetaan tomuun. Sillä he ovat hyljänneet elävän veden lähteen, Herran."

• Anonyymi00166

Jeesus käytti yhden kerran sanontaa "elävä vesi", mutta heti perään sanoi, mitä se siinä yhteydessä tarkoitti sillä Henkeä.

Sitten Jeesus lopetti vertauksien käytön, kun Nikodemus meni kysymän häneltä kasteen merkitystä.

Kristillinen kaste:
        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. "

Joh. 16:29

Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.

• Anonyymi00168
        Anonyymi00166 kirjoitti:

Jeesus käytti yhden kerran sanontaa "elävä vesi", mutta heti perään sanoi, mitä se siinä yhteydessä tarkoitti sillä Henkeä.

Sitten Jeesus lopetti vertauksien käytön, kun Nikodemus meni kysymän häneltä kasteen merkitystä.

Kristillinen kaste:
        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. "

Joh. 16:29

Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.

Jeesuksen opetus uudesti syntymästä EI LOPPUNUT luterilaisen kirkon eksytykseensä käyttämiin sanoihin: Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. "
        Toiseksi, opetuslasten puheet: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin." EI LYYTY JEESUKSEN OPETUKSEEN UUDESTI SYNTYMÄSTÄ, vaan on kirkon tyypillistä Sanan ja opetuksen vääristelyä.
        LUTERILAISUUTTA PUOLUSTETAAN ILMISELVILLÄ VALHEILLA!

• Anonyymi00171
        Anonyymi00168 kirjoitti:

Jeesuksen opetus uudesti syntymästä EI LOPPUNUT luterilaisen kirkon eksytykseensä käyttämiin sanoihin: Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. "
        Toiseksi, opetuslasten puheet: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin." EI LYYTY JEESUKSEN OPETUKSEEN UUDESTI SYNTYMÄSTÄ, vaan on kirkon tyypillistä Sanan ja opetuksen vääristelyä.

Raamatun Sanalla. Sinun riehumisesti ei nyt auta

• Anonyymi00172
        Anonyymi00171 kirjoitti:

Raamatun Sanalla. Sinun riehumisesti ei nyt auta

Luterilainen kaste ei pelasta, eikä anna Pyhää henkeä!

• Anonyymi00178
        Anonyymi00172 kirjoitti:

Luterilainen kaste ei pelasta, eikä anna Pyhää henkeä!

Luterilaisilla ei ole omaa kastetta.

• Anonyymi00169

Jeesus ei tässä todellakaan puhunut Nikodemuksen kanssa.

Joh. 16:28 Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö."
      16:29 Hänen opetuslapsensa sanoivat: "Katso, nyt sinä puhut avonaisesti etkä käytä mitään kuvausta.
      16:30 Nyt me tiedämme, että sinä tiedät kaikki, etkä tarvitse, että kukaan sinulta kysyy; sentähden me uskomme sinun Jumalan tyköä lähteneen."

• Anonyymi00174

Keskustelun konteksti.
        Nikodemus meni Jeesuksen kasteen jälkeen kysymään häneltä kasteen merkitystä
        Nikodemus oli Jeesuksen uskonystävä, jolle Jeesus puhui suoraan kuin mies miehelle, ei tarvinut käyttää mitään vertauskuvia.

Isoille kansajoukolle kuten vuorisaarnassa Jeesus käytti alussa vertauksia, mutta heti perään selitti mitään vertauksella tarkoitti. Nikodemuksen kanssa Jeesus ei käyttänyt vertauksia, ei mitään sellaista vertauksen selitystä hänelle tarvinnut antaa.

• Anonyymi00175

Keskustelun konteksti Jeesuksen ja Nikodemuksen kanssa on kaste. Mitään vertauksia ei tarvinnut käyttää. Jeesus puhui ihan suoraan kuin mies miehelle.

Joh.3: 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

• Anonyymi00176

Jeesuksen käyttämä alkukielen sana "vesi" tarkoittaa tavallista vettä, mitä käytettiin luomiseen ja ihmisen uudestsiluomiseen kasteessa.

2. Piet. 3:5

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

• Anonyymi00188
        Anonyymi00176 kirjoitti:

Jeesuksen käyttämä alkukielen sana "vesi" tarkoittaa tavallista vettä, mitä käytettiin luomiseen ja ihmisen uudestsiluomiseen kasteessa.

2. Piet. 3:5

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

Uudessa testamentissa vedestä käytetään vain yhtä sanaa: tavallisesta ja taivaallisesta vedestä: 'hudor'
        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä (hudor), janoaa jälleen,
        mutta joka juo sitä vettä (hudor), jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi (hudor), jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
        Vettä on kahdanlaista: maallinen vesi, kaivon vesi, jota kastevesi on, sekä taivaallista vettä, jota Jeesus antaa.

• Anonyymi00189

Luterilsuus tulee valheen kaikella voimalla, niin myös sinä luterilainen toistat samaa valhetta: Lue tästä: Jeesuksen opetus uudesti syntymästä EI LOPPUNUT luterilaisen kirkon eksytykseensä käyttämiin sanoihin: Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. "

Jeesus jatkoi ja seltti, vedestä ja Hengestä uudesti syntyminen tapahtuu:
        Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        Sana rististä on hullutus niille, jotka kdotukseen joutuvat! EI LUE: sana vedestä ja kasteesta on hullutus, VAAN SANA RSITISTÄ ON HULLUTUS, NIILE JOTKA KADOTUKSEEN JOUTUVAT!

• Anonyymi00198
        Anonyymi00188 kirjoitti:

Uudessa testamentissa vedestä käytetään vain yhtä sanaa: tavallisesta ja taivaallisesta vedestä: 'hudor'
        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä (hudor), janoaa jälleen,
        mutta joka juo sitä vettä (hudor), jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi (hudor), jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
        Vettä on kahdanlaista: maallinen vesi, kaivon vesi, jota kastevesi on, sekä taivaallista vettä, jota Jeesus antaa.

Jeesus kun käytti vertausta, hän heti selitti mitä vertaus tarkoitti.
        ---------------------------------------------------------------------------------------
        Nikodemukselle Jeesuksen ei tarvinnut käyttää vertauksia.

• Anonyymi00177

Joh. 19:34

vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä,
      ja heti vuoti siitä verta ja vettä.

Eräs helluntailainen pastori sanoi, että siinä on kääännösvirhe: pitäisi lukea "verta ja Henkeä."

Toinen helluntaipastori selitti: siinä pitäisi lukea: verta ja sanoja.

• Anonyymi00181

Jeesus ihmetteli, miksi Nikodeemus ei tuntenut uudestisyntymää, vaikka Nikodeemus oli Israelin opettaja. Uudestisyntymistä nimittäin tapahtui jo VT:n aikana. Mutta siihen aikaan ei ollut vesikastetta ollenkaan. Elävä vesi sitävastoin oli olemassa niinkuin edellä on tullut ilmi.

Monessa muussakin Raamatun kohdassa näkyy, että ihmiset olivat uudestisyntyneitä jo ennen kastetta.

Miksi luterilaiset jatkavat valehtelua tästä aiheesta.

• Anonyymi00182

Se ei muuta sitä etteikö kaste uudestisynnytä

• Anonyymi00183
        Anonyymi00182 kirjoitti:

Se ei muuta sitä etteikö kaste uudestisynnytä

Etkö ymmärrä, että ei ihminen voi kahta kertaa uudestisyntyä.

• Anonyymi00184
        Anonyymi00183 kirjoitti:

Ei voikaan, kerta riittää

• Anonyymi00185

Niin !! Elävä vesi oli Jeesus ,
        senkin mukamas opettaja..

• Anonyymi00186
        Anonyymi00183 kirjoitti:

Kyllä kaste Hengessä ja Tulessa Uudestisynnyttää , joka ei tietävästi ketään juuri ole kokenut Suomessa.
        Ja Johon Jeesus itse halua kastaa Uskova.

• Anonyymi00187

Yksikään vanhan liiton pyhä ei ollut uudesti syntynyt. Sana ilmoittaa selkeästi:
        "ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa".
        Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
        kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;

• Anonyymi00190
        Anonyymi00187 kirjoitti:

Yksikään vanhan liiton pyhä ei ollut uudesti syntynyt. Sana ilmoittaa selkeästi:
        "ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa".
        Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
        kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;

Tangon päähän ripustettu vaskikäärme oli kuva käärmeen kautta tulleesta kirouksesta.
        minä panen vainon sinun (käärmeen) ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän.
        Paavali todisti: ...hän (Jeesus) tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu.
        Jeesus opetti Nikodemuksessa uudesti syntymästä: niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä. Vaskikäärmeestä on kirjoitettu: Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.
        Ihminen uudesti syntyy uskon kautta näkemällä Jeesuksen ristille nostettuna ja kirottuna jokaisen edestä, ja sydämen uskolla, uskolla siihen, että Jeesus kantoi maailman synnin ristille ja kärsi rangaistuksen ihmisten puolesta.

• Anonyymi00193
        Anonyymi00184 kirjoitti:

Niin ja tiedämme ja monet luterilaiset ovat sen kokeneet, että ihminen uudestisyntyy evankeliumin ymmärtämisen ja vastaanottamisen kautta.

• Anonyymi00194
        Anonyymi00190 kirjoitti:

Tangon päähän ripustettu vaskikäärme oli kuva käärmeen kautta tulleesta kirouksesta.
        minä panen vainon sinun (käärmeen) ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän.
        Paavali todisti: ...hän (Jeesus) tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu.
        Jeesus opetti Nikodemuksessa uudesti syntymästä: niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä. Vaskikäärmeestä on kirjoitettu: Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.
        Ihminen uudesti syntyy uskon kautta näkemällä Jeesuksen ristille nostettuna ja kirottuna jokaisen edestä, ja sydämen uskolla, uskolla siihen, että Jeesus kantoi maailman synnin ristille ja kärsi rangaistuksen ihmisten puolesta.

Jeesusta ei kirottu. Perkele ja sen matkijat ja valeapostolit ovat kirottuja.

Jeesus oli siunattu.

Luuk. 1:42

Ja hän puhkesi puhumaan suurella äänellä ja sanoi: "Siunattu sinä vaimojen joukossa, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä!

Luuk. 19:38

sanoen: "Siunattu olkoon hän, joka tulee, Kuningas Herran nimessä; rauha taivaassa ja kunnia korkeuksissa!"

• Anonyymi00196
        Anonyymi00190 kirjoitti:

Luterilaisuus perustuu Kristinuskoon, toisin kuin Amerikasta tuotu helluntailaisuus eli Parhamilaisuus.

• Anonyymi00199

Kasteessa tapahtunut uuden liiton uudestisyntyminen alkoi vasta helluntaina.

• Anonyymi00208
        Anonyymi00184 kirjoitti:

Aivan, ihminen uudestisyntyy evankeliumin vastaanottamisen kautta.

• Anonyymi00225
        Anonyymi00194 kirjoitti:

Jeesusta ei kirottu. Perkele ja sen matkijat ja valeapostolit ovat kirottuja.

Jeesus oli siunattu.

Luuk. 1:42

Ja hän puhkesi puhumaan suurella äänellä ja sanoi: "Siunattu sinä vaimojen joukossa, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä!

Luuk. 19:38

sanoen: "Siunattu olkoon hän, joka tulee, Kuningas Herran nimessä; rauha taivaassa ja kunnia korkeuksissa!"

Taas kerran kirjoitit valhetta: Jeesus on kirottu meidän edestämme: Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -

• Anonyymi00191

Joko nuo kuristusotteella uppokasteelle pakottavat vanhat ihmiset liikuskelevat keskuudessamme.
      Vai sitten vasta härkäviikkojen jälkeen ?

• Anonyymi00195

Helluntailaisten upotuskasteen malli tulee Hindujen upotuskasteesta Gagnes-virralta.

• Anonyymi00197
        Anonyymi00195 kirjoitti:

Helluntailaisten upotuskasteen malli tulee Hindujen upotuskasteesta Gagnes-virralta.

Jos tuollainen kuristusotetta uppokasteella tarjoava vanha ihminen tulee kylillä kohdalle, niin kyllä kauhistun, juoksen mutkitellen karkuun vaikka päivän ja aamuun asti taakseni katsomatta, hänet totisesti perästäni eksyttäen.
        Amen

• Anonyymi00200

Uusi liitto, pelastava uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä alkoi vasta helluntaina.

• Anonyymi00201

1. Piet3

"veden kantamana", ei veteen upottamalla.

20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.

21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Kasteessa Jumala pesee synnit pois, se tarkoittaa uudestisyntymistä vedestä ja Hengestä, pelastusta, mistä seuraa hyvä omatunto ja ikuinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa.

.

• Anonyymi00202

Apt.2
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta SYNTINNE annettaisiin anteeksi. SILLOIN e saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa TEITÄ JA TEIDÄN LAPSIA, tästä sukupolvesta.

Jeesuksen paluuta odottiin sen sukupolven aikana. Mistään tulevista sukupolvista ei osattu murehtia.

• Anonyymi00207
        Anonyymi00202 kirjoitti:

Apt.2
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta SYNTINNE annettaisiin anteeksi. SILLOIN e saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa TEITÄ JA TEIDÄN LAPSIA, tästä sukupolvesta.

Jeesuksen paluuta odottiin sen sukupolven aikana. Mistään tulevista sukupolvista ei osattu murehtia.

Vain sinun omassa vääristetyssä raamatussa on sanat "tästä sukopolvesta"

• Anonyymi00205

Tuossa on puutteellisesti kopioitu Raamatun jakeita. Tässä on laajempi otos, josta selviää, että siellä kastettiin ihmisiä, jotka ottivat sanan vastaan ja tulivat uskoon
      Sen jälkeen heidät kastettiin. Tämä ei sovi vahvistukseksi lapsikasteelle. Vauvoille ei saarnata evankeliumia ensin.

Ap. t. 2:36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
      2:37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
      2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
      2:40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
      2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

• Anonyymi00206

Myös Pietarin sanoja on väärennetty uusimpiin Raamatun käännöksiin. Vanha käännös vuosilta 33/38 kertoo totuuden. Tässä ei puhuta mistään liitosta vaan tässä pyydetään hyvää omatuntoa Jumalalta. Pyytävätkö vauvat hyvää omatuntoa tai pyytävätkö jumalattomat ihmiset hyvää omatuntoa Jumalalta? Eivät pyydä. Uskoon tulleet ihmiset pyytävät hyvää omatuntoa Jumalalta.
      Tässä oikea teksti.
      1 Piet. 3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

• Anonyymi00209

Jaa missäs pakana voisi tuota pelastuksen ilosanomaa kuulla, syntyä uudelleen kuulemastaan, että olisi sitten valmis kohtaamaan kylillä tuon kuristusotteella uppokastetta tarjoavan vanhan ihmisen.
      Joka huljuttaa paljussa synnit pois pesten.
      Voi voi...

Ei ole mikään helppo proseduuri kun nämä kolme pelastumiseen vaadittavaa muuttujaa on kuin satukirjasta.
      Sitten tuohon höpötykseen pitäisi vielä vissiin ihan uskoakkin?

• Anonyymi00210

Usko ei ole joka miehen.

• Anonyymi00211
        Anonyymi00210 kirjoitti:

Usko ei ole joka miehen.

Jaa noin, että sitten kun kylillä tulee vastaan se ilosanomaa julistava vanha ihminen silmät kekäleinä hehkuvina ja kädet ojossa kuristusotetta uppokasteelle tarjoten.

Voi huoleti laittaa omiin kuulokkeisiin musiikille lisää volyymiä ja sanoa viileesti "Ei se kuulua minä".
        Samalla pienellä vartaloharhautuksella eksyttää tämä pelastaja kimpusta.

• Anonyymi00215

Yleensä Jumala antaa etsikkoajan paikkakunnalle ennen herätystä. Sen aikana ihmiset voivat irrottautua Saatanan valtakunnasta ja synnin orjuudesta.

• Anonyymi00223

Taitaa nuo herätyksetkin aika harvinaisia olla, että sitä odotellessa. Lahkojen juttujahan ne pääasiassa on olleet vaan eiköhän tuo oo taas tulossa.

• Anonyymi00227

Eiköhän se ole se Pastori vanhemmiston kehottamanakin kun julistelee näitä etsikkoaikoja ja Jeesuksen tulemisia lähinnä pitääkseen omia lampaitaan pelastustyön touhussa.

Koko ajan on joku lampaan niskassa painostamassa, kihelmöimässä ja hereillä pitämässä,
        Sana, Vihollinen tai tempaus.

Joutilaana sitä voisi herätä asiantilasta ajatus ja epäilys kun se luvattu herätyskin jää aina suurista sanoista huolimatta tulematta.
        Ja sitten sama uusiksi...

• Anonyymi00233

Taitaa olla ihan hölöpölöö tämä etsikkoajan antaminen jollekin paikkakunnalle ja sitten tulee herätys. Yleensä ne herätykset taitaa lähteä tarpeeksi sekaisin olevista lahkolaisista jotka ovat jo ennestään uskossa ja siitä eteenpäin.

• Anonyymi00216

Kun ihminen kokee uudestisyntyminen evankeliumin vaikutuksesta, hän myös tietää uudestisyntyneensä. Ei se ole mikään salainen asia.

• Anonyymi00220

Tämä on hyvä aloitus. Siitä on hyvä aloittaa vuosi 2026.

• Anonyymi00226

Aloitus on valhetta, vanhaa ihmistä ei hukuteta veteen upottamalla. Aloittaja ei ole katsonut Totuutta Raamatusta, vaan toistaa kirkon oppia.
      "tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi"
      Miksi uskosta osattomat ja täysin Sanalle vieraat, jotka eivät tunne edes Kristuksen opin alkeita, esiintyvät Sanan opettajina? Mistä valtava into ja suuri pätemisen tarve?

• Anonyymi00231

Mutta eihän aloituksessa sanota vanhaa ihmistä kuristettavan ja hukutettavan ?

• Anonyymi00228
      • Anonyymi00234

Näin tullaan helluntaiseurakuntalaiseksi sopisi ehkä paremmin vaikka en katsonut vielä kokonaan. En epäile miehen uskoa mutta hellareiden oppi uskovaisten kasteineen ja omine Raamatun tulkintoineen on se mitä minä vierastan. On siellä uskovia ihmisiä hyvin suuria määriä sitäkään en kiistä, mutta se viha mikä heillä on etenkin luterilaisia kohtaan, ainakin osalla heistä ei kuulu oikean kristityn elämään. Katsoin loppuun ja mies on nyt sitten uskossa ja sitä seuraa sitten Jumalan armo ja vanhurskauttaminen, toivottavasti on saanut senkin kokea. Ai niin, sehän vaati sen uskovien kasteen vielä, Helluntalaisten mielestä.

Hyvin tehty video mikä todellakin neuvoo kuinka sinusta tulee seurakunnan jäsen, ei muuta kuin synnit tunnustamaan saarnamiehelle ja rukous päälle.

• Anonyymi00229

Hellunailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia.

• Anonyymi00232

Aloitus on näyttävä osa tätä järkeis-heresiaa.

Ihminen ei pelastu vaiheittain, vaan pelastus, uudestisyntymä, tapahtuu Jumalan Pyhän Hengen vaikuttamana aivan yhdessä hetkessä.

• Anonyymi00235
        Anonyymi00232 kirjoitti:

Aloitus on näyttävä osa tätä järkeis-heresiaa.

Ihminen ei pelastu vaiheittain, vaan pelastus, uudestisyntymä, tapahtuu Jumalan Pyhän Hengen vaikuttamana aivan yhdessä hetkessä.

Kaste (kristillisten kirkkojen toimittama) on ainutkertainen Jumalan tekemä pelastusteko perisyntiin hengellisesti kuolleelle ihmiselle. Uudestiluominen ja uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä.

• Anonyymi00236
        Anonyymi00235 kirjoitti:

Kaste (kristillisten kirkkojen toimittama) on ainutkertainen Jumalan tekemä pelastusteko perisyntiin hengellisesti kuolleelle ihmiselle. Uudestiluominen ja uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä.

Ne kristilliset kirkot valehtelevat kasteesta ja niiden on pakkokin valehdella, koska papitkaan eivät ole tulleet aidosti uskoon evankeliumin uskomisen kautta. Noloa olisi papin myöntää, ettei hän ole uskossa, siksi tarvitaan kaikki valheet "vauvakasteen armosta".

• Anonyymi00238
        Anonyymi00236 kirjoitti:

Ne kristilliset kirkot valehtelevat kasteesta ja niiden on pakkokin valehdella, koska papitkaan eivät ole tulleet aidosti uskoon evankeliumin uskomisen kautta. Noloa olisi papin myöntää, ettei hän ole uskossa, siksi tarvitaan kaikki valheet "vauvakasteen armosta".

Sellaisesta ei puhu kukaan pappi. Vain uskosta osattomat ukastajat puhuvat vauvakasteesta

• Anonyymi00237

Kolme pelastuksen vaihetta ovat:

1) Jeesuksen syntymä
      2) Jeesuksen ristiinnaulitseminen
      3) Jeesuksen ylösnousemus ja taivaaseen astuminen

Koko maalma elää nyt kolmosvaiheen JÄLKEISTÄ aikaa.

Johannes Kastaja huudahti Pyhän Hengen innoittamana:

"Katso, Jumalan Karitsa, joka OTTAA POIS maailman synnin!"

Ja näin tapahtui.

Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa.

Joku voi toki yrittää sössöttää, ettei niin käynyt, "koska Raamatussa blaablaablaa---", mutta se on yhtä tyhmää kuin olisi yrittää Raamattua sössöttämällä peruuttaa kaikki nuo kolme vaihetta.

• Anonyymi00239

Töihin meno olisi nyt tärkeämpää kuin höpöttää paavillisia sekoja heti aamusta !

• Anonyymi00240
        Anonyymi00239 kirjoitti:

Töihin meno olisi nyt tärkeämpää kuin höpöttää paavillisia sekoja heti aamusta !

Työn sankari ilmoittautui! Taputtakaamme sankarille! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi00241

Jumala sovitti omalta puoleltaan mutta ihmisen on otettava sovitus vastaan omalta puoleltaan.

• Anonyymi00242

Apostolien teot:
      2:40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta.

Pitää suostua pelastettavaksi. Ajatuksissa tulee antaa elämä Herran haltuun ja uskoa. Vasta silloin Jumala pelastaa. Ja sovitus luetaan hyväksi.

• Anonyymi00243

Usko = Usko ristinkuolemaan meidän syntien tähden

Armo = Jumala armahtaa, armonlahjat

Vanhurskauttaminen = Jumala vanhurskauttaa, Jeesus elää ihmisessä ja ihminen Jeesuksessa Pyhän Hengen kautta. Isän luokse pääsee vain pojan kautta.

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?

Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam
      Maailman menoa
      232
      5807
    2. Eduskunnan setämiehet eivät häiritse

Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.
      Maailman menoa
      39
      4658
    3. KL - Sähköautoilu aiheuttaa lisäkustannuksia muille tehopiikkimaksujen muodossa!

Kauppalehti 15.1.2026 Kommentti / Sähköautoista tuli ongelma – Uusi ”vero” uhkaa Kun perhe ostaa sähköauton ja laittaa
      Hybridi- ja sähköautot
      10
      4266
    4. Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on
      Hybridi- ja sähköautot
      12
      3011
    5. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      118
      2964
    6. Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto

Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,
      Maailman menoa
      73
      2443
    7. Silminnäkijät kertovat IS:lle useista törkeistä SDP:ssä tapahtuneista häirintätapauksista.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011749874.html Silminnäkijöiden Iltasanomille kertomusten mukaan SDP:ssä on tapahtu
      Maailman menoa
      121
      2396
    8. Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella

Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/
      Ikävä
      189
      1648
    9. Oletko ollut

Oletko omasta mielestäsi ollut sokea asioille?
      Ikävä
      46
      1629
    10. Linta ja Pete vievät UMK:n tänä vuonna

Aika nopeasti näki kuulematta tarjonnasta ketkä homman hoitaa. Mutta etukäteen jo kiitos muille osallistujille. https:
      Euroviisut
      23
      1286
    Aihe