Kolme pelastuksen vaihetta

Anonyymi-ap

Ensimmäinen vaihe on uudestisyntyminen evankeliumin kuulemisen kautta.

Toinen vaihe on pelastuminen "vanhan ihmisen" vaikutuksesta ja kuristusotteesta kasteen kautta.
Apostolien teot:
22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

Kolmas vaihe on pelastuminen nurjien ihmisten vainoista.
2.Tessalonikalaiskirje:
3:2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.

27

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00003
      UUSI

Pelastus on vaan juutalaisille, ei teille höperöille.

• Anonyymi00005
      UUSI

Apostolien teot:
      22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

Ei siinä syntejä pestä pois vaan Pyhä Henki laskeutuu ihmiseen kasteen kautta. tavallaan kyseessä on siinä mielessä puhdistautumisriitti, Jumalan armo on se mikä antaa synnit anteeksi.

Hellareilla ja muilla lahkoilla on vähän mennyt tämä Raamatun tulkinta linjalle, Apostolien teot, Hebrealaiskirje ja Vanha Testamentti. Pelataan veren puhdistavalla voimalla ja nostetaan käsiä ylös odotellen sitä taivaallista verisadetta. Johannes kastajan kastaessa Jeesuksen laskeutui Pyhä Henki Jeesukseen taivaista. En sitten tiedä onko tämä veren puhdistuva voima se Golgatan sovitustyöstä johtunut "uhri" ja henki vaihtui vereksi mikä on tuttua vanhan liiton puolella.

Kolmas vaihe on pelastuminen nurjien ihmisten vainoista.
      2.Tessalonikalaiskirje:
      3:2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.

Ei tässä varmaan kuitenkaan pidä muista ihmisiltä pelastua vaan, että pelastuu itse. Tätä lausetta en kyllä itse ymmärrä täytyypä perehtyä tarkemmin kyseiseen kirjeeseen jotta voin kommentoida sitä tarkemmin.

• Anonyymi00007
        UUSI

Luterilaiset ovat muiden jumalattomien tavoin nurjia ja häijyjä ihmisiä.

• Anonyymi00008
        UUSI

Koko pelastus kaikkineen on jo valmiina, ainoa, mitä pitää tehdä on kääntymys Jumalan puoleen ja armon vastaanottaminen. Vesikasteessa ei voi lisätä mitään valmiiseen, Jeesuksen täytettyyn työhön. Helluntailaisten vesikaste ei ole rituaali, vaan kuva vanhan ihmisen hautaamisesta ja uuden ylösnousemisesta.
        Sen sijaan luterilainen ns. kaste, itse asiassa päänkastelu, on rituaali, eihän muutamaan tilkkaa vettä voi ketään haudata. Kaiken päälle, uskosta osaton, uudesti syntymätön ei voi haudata vanhaa ihmistä, ei edes kuvana.
        LUTERILAISUUS ON JUMALAN PILKKAA!

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Luterilaiset ovat muiden jumalattomien tavoin nurjia ja häijyjä ihmisiä.

Luterilaisilla on rakkauden evankeliumi eikä mikään vihan ja pelottelun. Se on sydämessä ei pastorien puheissa. On toki Luterilaisessakin opissa virheitä mutta se ei tuomitse muita.
        Vapaa tahto. Helluntalaiset puhuvat kielillä mutta eivät ymmärrä edes mitä puhuvat. Tarvitaan väliin tulkki, eli puuttuu suora yhteys Pyhän hengen kautta Jumalaan. Tämä on miun mielipide, mutta suon silti teille myös uskoa omalla tavallanne. Teiltä nkyy puuttuvan se tärkein eli rakkauus.

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Koko pelastus kaikkineen on jo valmiina, ainoa, mitä pitää tehdä on kääntymys Jumalan puoleen ja armon vastaanottaminen. Vesikasteessa ei voi lisätä mitään valmiiseen, Jeesuksen täytettyyn työhön. Helluntailaisten vesikaste ei ole rituaali, vaan kuva vanhan ihmisen hautaamisesta ja uuden ylösnousemisesta.
        Sen sijaan luterilainen ns. kaste, itse asiassa päänkastelu, on rituaali, eihän muutamaan tilkkaa vettä voi ketään haudata. Kaiken päälle, uskosta osaton, uudesti syntymätön ei voi haudata vanhaa ihmistä, ei edes kuvana.
        LUTERILAISUUS ON JUMALAN PILKKAA!

Sinäkö sen päätät kuka Jumalaa pilkkaa?

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Luterilaisilla on rakkauden evankeliumi eikä mikään vihan ja pelottelun. Se on sydämessä ei pastorien puheissa. On toki Luterilaisessakin opissa virheitä mutta se ei tuomitse muita.
        Vapaa tahto. Helluntalaiset puhuvat kielillä mutta eivät ymmärrä edes mitä puhuvat. Tarvitaan väliin tulkki, eli puuttuu suora yhteys Pyhän hengen kautta Jumalaan. Tämä on miun mielipide, mutta suon silti teille myös uskoa omalla tavallanne. Teiltä nkyy puuttuvan se tärkein eli rakkauus.

Luterilaiset ovat helluntailaisuutta käsittevällä palstalla työkseen, kaiken aika vainoamasa ja tuomitsemassa pilkkaamassa Jeesuksen omia, tämän voi kuka tahnsa todeta, ja sinä valehtelet päin silmiä väittäen: "Luterilaisilla on rakkauden evankeliumi eikä mikään vihan ja pelottelun."
        Antikristillinen uskonto luterilaisuus, on täyttä vihaa Jeesuksen opetuslapsia kohtaan!

• Anonyymi00013
        UUSI

Paavali oli uskossa jo ennen kastetta. Pyhä oli jo laskeutunut.

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Paavali oli uskossa jo ennen kastetta. Pyhä oli jo laskeutunut.

Paavali oli vanhan liiton miehiä joka ei uskonut Jeesusta valituksi messiaaksi. Damaskon tiellä tapahtui ihme joka muutti Paavalin käsityksen. Silloin hän tajusi olleensa väärässä ja alkoi julistamaan UT:a. Paavali oli oikeastaan ensimmäinen joka muutti mielipiteensä asiasta ainakin nykyisten Raamatun tekstien ja kirjeitten mukaan. Pietarihan palasi takaisin lain alle ja perimätiedon mukaan hänen olisi naulattu pää alaspäin ristille Roomaan. Se minua hämmästyttää Raamatussa, että miksi Babylon mainitaan salanimeksi Roomalle. Koska kuitenkin Babylonin pakkosiirron aikaan sinne syntyi suuri juutalaisten yhteisö ja Pietarin tulisi levittää Jumalan sanaa nimenomaan Juutalaisille ja Paavalin Kreikkalaisille ja muille pakanoille. Ehkä kyseessä on myöhemmin tehty lisäys. Paavali oli ympäri leikattu Juutalainen oppinut, joka ei osallistunut itse murhaan vaan hyväksyi teon. Antiokassa kristittyjä alettiin kutsua Kristityiksi, kun Kreikkalaiset ja muut tajusivat heillä olevan eri uskonto kuin Juutalaisilla jotka vielä odottavat messiaan tulemista. Tåmå on vain minun näkemys ja se perustuu luettuun ja luetun ymmärtämiseen, voin toki olla myös väärässä mutta se ei uskoani vähennä.

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Paavali oli vanhan liiton miehiä joka ei uskonut Jeesusta valituksi messiaaksi. Damaskon tiellä tapahtui ihme joka muutti Paavalin käsityksen. Silloin hän tajusi olleensa väärässä ja alkoi julistamaan UT:a. Paavali oli oikeastaan ensimmäinen joka muutti mielipiteensä asiasta ainakin nykyisten Raamatun tekstien ja kirjeitten mukaan. Pietarihan palasi takaisin lain alle ja perimätiedon mukaan hänen olisi naulattu pää alaspäin ristille Roomaan. Se minua hämmästyttää Raamatussa, että miksi Babylon mainitaan salanimeksi Roomalle. Koska kuitenkin Babylonin pakkosiirron aikaan sinne syntyi suuri juutalaisten yhteisö ja Pietarin tulisi levittää Jumalan sanaa nimenomaan Juutalaisille ja Paavalin Kreikkalaisille ja muille pakanoille. Ehkä kyseessä on myöhemmin tehty lisäys. Paavali oli ympäri leikattu Juutalainen oppinut, joka ei osallistunut itse murhaan vaan hyväksyi teon. Antiokassa kristittyjä alettiin kutsua Kristityiksi, kun Kreikkalaiset ja muut tajusivat heillä olevan eri uskonto kuin Juutalaisilla jotka vielä odottavat messiaan tulemista. Tåmå on vain minun näkemys ja se perustuu luettuun ja luetun ymmärtämiseen, voin toki olla myös väärässä mutta se ei uskoani vähennä.

Saul,Paavali tunsi kirjoitukset ja kuvaukset Herran Yehovah ilmestymisistä pyhille.
        Luukas kirjoitti Damaskon tien tapahtumista: näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
        ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        Paavali ymmärsi, ettei hänelle ei ilmestynyt ihminen tai henki, vaan itse Jumala. Paavali vastaa hebreankielellä: Kuka olet, Yehovah? Ja Yehovah sanoi: Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Luterilaiset ovat helluntailaisuutta käsittevällä palstalla työkseen, kaiken aika vainoamasa ja tuomitsemassa pilkkaamassa Jeesuksen omia, tämän voi kuka tahnsa todeta, ja sinä valehtelet päin silmiä väittäen: "Luterilaisilla on rakkauden evankeliumi eikä mikään vihan ja pelottelun."
        Antikristillinen uskonto luterilaisuus, on täyttä vihaa Jeesuksen opetuslapsia kohtaan!

Ei tässä ketään olla vainoamassa minäkin tuon tässä vain oman näkemykseni esiin sen kummemmin pilkkaamatta ketään tai kenenkään usko kyseenalaistamatta. Uskonnonvapaus on hyvä asia ja se kaikille suotakoon. Siunausta ja rakkautta kaikille.

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Saul,Paavali tunsi kirjoitukset ja kuvaukset Herran Yehovah ilmestymisistä pyhille.
        Luukas kirjoitti Damaskon tien tapahtumista: näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
        ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        Paavali ymmärsi, ettei hänelle ei ilmestynyt ihminen tai henki, vaan itse Jumala. Paavali vastaa hebreankielellä: Kuka olet, Yehovah? Ja Yehovah sanoi: Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

Luukas kirjoitti mutta hän ei ollut silminnäkijä. Apostolien teot on kaunokirjallinen teos joka on kirjoitettu romaanin muotoon. Kirjoitettu jälkikäteen noin vuonna 65. Todennäköisesti vasta myöhemmin. Kaikki tapahtumat ajankohdiltaan ei voi pitää kyseisessä teoksessa ajankohdiltaan paikkaansa, kun asioita vertaillaan muihin historiallisiin lähteisiin.

Uuden testamentin kaanonin, sellaisena kuin se nykyisin tunnetaan, luetteli ensimmäisenä Aleksandrian piispa Pyhä Athanasios kirkolleen osoitetussa kirjeessä vuonna 367.

• Anonyymi00006
      UUSI

Yhteenveto: Wikipedia

Tervehdys; Jeesus tulee palaamaan tuomarina (1)
      Ennustus suuresta luopumuksesta ja pahuuden edustajasta, antikristuksesta: Jeesuksen paluu ei tapahdu, ennen kuin tapahtuu luopumus, jolloin laittomuuden ihminen, kadotuksen lapsi, korottaa itsensä yli kaiken ja asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala (2)
      Rohkaisu seurakunnalle: teidät on valittu pelastukseen, pysykää lujina ja pitäkää kiinni opetuksista
      Rukoilkaa meidän puolestamme, että evankeliumi leviäisi (3)
      Varoitus laiskuudesta; karttakaa veljiä, jotka vaeltavat kurittomasti; älkää kuitenkaan vihatko heitä, vaan neuvokaa veljellisesti
      Lopputervehdys

Tätäkään kirjettä ei pidetä Apostoli Paavalin kirjoittamana.

• Anonyymi00012
      UUSI

Luterilaisuus ei ole kristinoppia eikä luterilaisuus perustu Raamattuun, vaan luterilaisuus on Raamatun kertomuksia ja pakanuutta.
      Luterilaisen opin mukaan luonnollinen vesi luo ikuisen elämän. Pelastuakseen luterilaisuudessa kristityksi kastettavan ei tarvitse uskoa.
      Pelastukseen riittää kummien ja vanhempien usko ja teot. Pelastus ja uudesti syntyminen tapahtuu aina kastekaavan noudattaen ja kastekaavan ulkopuolella ei ole pelastusta.
      Mutta mitä sanoo Jumalan ilmoitus? Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt.
      Toisin sanoen Sana osoittaa luterilaisuuden eksytykseksi. Luterilaisuudessa jokainen tietää, miten ja koska ihminen pelastuu. Luterilaisen sakramentin eli vedenvalelun kautta kukaan ei synny uudesti.

• Anonyymi00023
        UUSI

Ei niistä uppokastetuistakaan synnittömiä tule. Eikös tuolla lahkoissa ole varastavia ja raiskaavia lapsiin sekaantuneita saarnamiehiä ja muita epämääräisiä synnin tekijöitä. Mites niille sitten käy. ja nämäkö on niitä uudelleen syntyneitä?

• Anonyymi00014
      UUSI

Nurjista ja häijyistä ihmisistä uskovaiset pelastuvat ruumiiden ylösnousemuksen kautta. Uskovaiset nousevat ylös Kristusta vastaan mutta nurjat ja häijyt ihmiset nousevat vain maanpinnalle odottamaan viimeistä tuomiota.

• Anonyymi00017
      UUSI

Pelastava kaste on tallessa enää vanhoissa Kristillisissä kirkoissa. Ei harahoppisissa lahkoissa, joita helluntailaiset ovat.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Uudestisyntymisen peso vedestä ja Hengestä tapahtuu kristittyjen kasteessa, ei helluntailaisten uskoontulossa, mikä paha heresia. Hypnoosiin perustuva aivopesu kyseessä. Ihminen manipuloidaan lahkolaiseksi.

• Anonyymi00018
        UUSI

Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

Lahkot on lahkoja ja siellä pyörii väärä opetus. Ei se silti ole pahasta, kaikki sanan leviäminen on hyvästä myös väärä opetus, koska perusasia on tosi, syntien anteeksi saaminen Jeesuksen ristinkuoleman kautta. Tähänhän me kaikki uskomme, vai uskommeko?

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Lahkot on lahkoja ja siellä pyörii väärä opetus. Ei se silti ole pahasta, kaikki sanan leviäminen on hyvästä myös väärä opetus, koska perusasia on tosi, syntien anteeksi saaminen Jeesuksen ristinkuoleman kautta. Tähänhän me kaikki uskomme, vai uskommeko?

Synnit saadaan anteeksi Jeesuksen kuolleista heräämisen kautta.

• Anonyymi00019
      UUSI

Luin avauksen aluksi kolme pelastuksen valhetta, voihan se olla niinkin?
      Usko, armo ja vanhurskauttaminen. Luterilaisuus kunniaan.

• Anonyymi00022
      UUSI

Lapsikasteeseen ei voi liittyä mitään pelastusta. Vauvoilla ei ole "uutta ihmistä" ja "vanhaa ihmistä". Valehtelemalla ketään ei voida liittää Kristukseen. Valehtelemalla vauvat liitetään valheiden verkostoon, johon vauvakastajat itse jo kuuluvat. Saatana on sen verkoston isäntä.

• Anonyymi00024
      UUSI

1. Usko

2. Armo

3. Vanhurskauttaminen

Se onko Luterilainen lapsikaste tai uskovien kaste sillä ei ole merkitystä.

.

• Anonyymi00027
        UUSI

Sillä on iso merkitys.

• Anonyymi00028
        UUSI

Millään ei ole mitään merkitystä, kunhan vain luterilaisten valheen menevät läpi!
        Puhut läpiä päähäsi, sillä et löydsä Raamatusta, etkä mistään muustakaan järjellisestä opetuksesta mainintaa hautaamisesta kolmeen tilkkaa vettä!

• Anonyymi00029
      UUSI

Eikö aloittaja tiedä uudesti syntymän uskoon tulossa olevan kaste Kristuksen kuolemaan? Kuka ihminen muka pystyy kastamaan ihmisen Krsitukseen? Jos joku pysyy, niin hän julistaa itsensä samalla jumalaksi!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      386
      5779
    2. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      15
      1742
    3. Onko kaivatullasi ruuvit löysällä

eli himmeä pääkoppa? 🪚
      Ikävä
      106
      1001
    4. Moraaliköyhä S-ryhmä

S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      95
      914
    5. Asentajako putosi radiomastosta

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss
      Tampere
      46
      872
    6. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      52
      872
    7. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      132
      872
    8. Miltä se tuntui

Miltä se tuntui, kun ymmärsit minun ikävöineen sinua?
      Ikävä
      78
      861
    9. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      41
      833
    10. Haikeaa miten kaikki meni

Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.
      Ikävä
      56
      827
    Aihe