Saksassa uusista autoista vain 14% on sähköautoja, Ranskassa 17%

Anonyymi-ap

Norjalaiset ovat kovin innoissaan sähköautojen ostamisista. Mutta Norja on aika pieni markkina-alue. Euroopassa isojen maiden kuten Saksan, Ranskan ja Espanjan ostajien mieltymys omn edelleen polttomoottoriautoissa.
https://yle.fi/a/74-20197363

Sakemanneista vain 14% valitsee sähköauton, Espanjassa luku on vielä pienmpi. Siellä vain 6% uusista autoista on sähköautoja, ja Italiassa 4%.

7

82

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Patterivehkeissä kaikki sähköosat ovat auton alla suojaamattomina. Suolakylpy tekee niistä entisiä vain neljässä vuodessa!

• Anonyymi00002
      UUSI

Kiinalaisen sähköautovalmistaja BYD:n noin 153 cm pituinen johtaja Stella Li kävi opastamassa Suomalaisias sähköautoiluun. “Ne jotka jättäytyvät sähköautoilun kelkasta, häviävät.”
      https://www.hs.fi/talous/art-2000011662457.html

BYD tuli Suomeen reilut kaksi vuotta sitten. Se ei ole onnistunut saamaan juuri minkäänlaista otetta täkäläisiin markkinoihin. BYD:in markkinaosuus autokaupassa on vaivaiset 0,9 prosenttia. Volkswagenilla,Toyotalla ja Škodalla on kullakin yli 10% markkinaosuus koko automarkkinasta.

• Anonyymi00003
      UUSI

Tällaisena omatoimimiehenä ottaa pattiin, kun sähköauton kanssa ei voi oikein mitään tehdä enää omin nokkinensa.

Edes kesä- ja talvirenkaita ei kuulemma voi vaihtaa itse. Asiantuntijoiden mukaan on niin suuri vaara, että pohjassa oleva akusto kärsii tunkkauksesta.

• Anonyymi00004
        UUSI

Sama juttu täällä. Kymmeniä vuosia olen itse suorittanut kesärenkaiden vaihdon talon molempiin autoihin. Sähköautolla sellainen ei enää käy.

"Monet sähköautojen valmistajat ovat linjanneet renkaiden vaihdon kielletyksi ilman ammattilaisen apua. Jos valmistaja on kieltänyt itse suoritettavan renkaanvaihdon, kieltoa on syytä noudattaa.
        Sähköautoissa on useita järjestelmän osia, joissa kulkee korkeajännite. Tekniikkaa tuntematon saattaa aiheuttaa monimutkaiseen järjestelmään ja akustoon vahinkoa."
        https://www.nokianrenkaat.fi/rengasvinkit/renkaiden-hoito-ja-huolto/sahkoauton-renkaanvaihto

Mitenkähän tien päällä sattuneet rengasvauriot hoidellaan? Pitääkö aina kutsua hinausauto paikalle, joka vie auton merkkikorjaamolle?

• Anonyymi00005
      UUSI

Norjalaiset luonnollisesti ovat innoissaan sähköautoista, koska Norjan valtio käytännössä tarjoaa sellaisia halukkaille nimelliseen pilkkahintaan.

• Anonyymi00006
      UUSI

Mercedeksen uusi diesel-jätti sai huippu­arvosanat – Täydet pisteet ajettavuudesta ja tiloista.
      Uutta diesel_autoa pidetään vieläkin arvossaan.

• Anonyymi00007
      UUSI

Euroopan isot autonvalmistajamaat, Saksa, Italia, Ranska ja Espanja pitävät omiensa puolta. Perinteiset polttomoottoriautot ovat edelleen ylivoimaisia kunkkuja noissa maissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      245
      4422
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      123
      2879
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2632
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      83
      1606
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1508
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      49
      1229
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      85
      1164
    8. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      202
      1052
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      996
    10. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59