Tämä on hyvä ajatus, kukaan ei enää vingu vaan saa tehdä oman harkintansa mukaisesti. Maanpuolustustahdon ollessa korkean ei olisi mikään ongelma.
Samalla palstalla ikuinen ininä siitä mitä kukin on loppuisi, tositilanteessa jokainen voisi näyttää mikä olisi miehiään:)
Maanpuolustus vapaaehtoiseksi
13
84
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Loistava idea. Kukin päättäkööt itse kenen sotia lähtee sotimaan. Ei ketään voi pakottaa sotimaan toisten sotia.
- Anonyymi00002UUSI
Mutta, mistä saataisiin aseet niille yli 4 miljoonalle urhoolliselle jos aseita olisi varattu vain 300 000 sotilaalle? Miten innokkaita voitaisiin toppuutella etteivät liikaa kuumenisi?
Onhan tutkitusti kansalaisten maanpuolustustahto korkealla, yli 80 %. 5.5 miljoonasta saadaan maailman suurin armeija. - Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
Mutta, mistä saataisiin aseet niille yli 4 miljoonalle urhoolliselle jos aseita olisi varattu vain 300 000 sotilaalle? Miten innokkaita voitaisiin toppuutella etteivät liikaa kuumenisi?
Onhan tutkitusti kansalaisten maanpuolustustahto korkealla, yli 80 %. 5.5 miljoonasta saadaan maailman suurin armeija.Nääthän itekki että kyllä aseita saa. Miehiä on vaikeempi saaha.
- Anonyymi00003UUSI
Voisiko joku selittää miksi Suomessa näin ei olisi?
Ranskassa, Saksassa ja monessa muussa johtavassa NATO massa näin on.
Eivät kai ne muuten NATO maita olisikaan? - Anonyymi00004UUSI
kun tappaja elää itärajan takana, ikuinen tappaja tuhooja ihmisten hävittäjä
- Anonyymi00005UUSI
Adolf Hitler.
- Anonyymi00006UUSI
Tavja leukakukkaromme sitä tosissaan meinasi kissakaupoilla suomen tuhota ja tappattaa
- Anonyymi00013UUSI
Eipä miljoonapäisellä reservillä uhoamisella itänaapurin TAPPAJIA pytynyt pelottelemaan.
Nato-suomea sen sijaa pelottaa nyt enemmän kuin Suomea koskaan.
- Anonyymi00008UUSI
Pakkoarmeija ei ole nykypäivää.
- Anonyymi00010UUSI
Se on nykypäivää Suomessa ja täysin perustellusti! Samalla voisi tutkia asevelvollisuuden ulottamista myös naisiin!
- Anonyymi00009UUSI
Tämä on sellainen idea, että Kokoomuksen täytyy alkaa sitä ajamaan. Nimittäin Kokoomus suojelee veroparatiisi yhtiöitä, jotka itse säätävät ja päättävät paljonko maksavat veroja. Näin Kokoomus rapauttaa Suomen veropohjaa.
Asepalveluksesta tulisi tehdä kokoomuslainen malli ja tarjota valinnanvapautta kuten veroparatiisien kautta toimiville yrityksille sallitaan. Kataisen sanoin valinnan vapaus ja vapaa kilpailu - voimme myös itse päättää mistä ostamme sähkömme tai missä palvelisimme. Minä rupean hävittäjälentäjäksi ja paukautan peltikolarin F35:lla.- Anonyymi00011UUSI
” Minä rupean hävittäjälentäjäksi ja paukautan peltikolarin F35:lla.”
Tuskinpa! Suomessa ei venäläiselle Tiltulle uskota intissä edes polkupyörää!
- Anonyymi00014UUSI
Pakkoarmeija ei ole nykypäivää, mutta asevelvollisuus on edelleen helppo laistaa, kun eroaa laillisesti reservistä!
- Reservinkieltäytyminen on laillinen vaihtoehto, joka perustuu mielipiteen- ja omantunnonvapauteen.
- Reservinkieltäytyjiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi.
- Armeijasta erotaan ilmoitusluontoisella hakemuksella. Kieltäytymisen syitä ei tarvitse perustella.
https://eroa-armeijasta.fi/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2804733Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1353056Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k492949Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281541Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271232- 471179
Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa
Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.7986Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58971Paskalaista valokuitulakiin
Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais52959Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?
Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu78951