Kun kävin laareilla kärkkymässä, oli siinä vieressä hedelmätiski. Hedelmät olivat ilmeisen tuoreet ja niissä oli raikas tuoksu. Hetken aikaa siinä nuuskuttelin herrain herkkuja, kunnes oli tullut aika ottaa alelaalista -50% punalappuisia tuotteita, maksaa ja poistua elintarviliikkeestä. Katseet eivät vielä tässä vaiheessa olleet liian pahat, vaikka ilmaista hedelmän tuoksua oli tullutkin käytettyä.
Hedelmien huuma
34
392
Vastaukset
- Anonyymi00001
Sympatiat ovat aloittajan puoellla. Koita jaksaa.
- Anonyymi00002
Saitko tänä vuonna jouluomenan ja jos sait muistitko punnita sen vai kassa huomautti asiasta?
- Anonyymi00003
Ostin tänäänkin omenoita. 1,25 s. kilo.Avokado on ollut suht halpaa viime aikoina. Ostin sitä. Sitten parsakaalta. Sen vihreä osa pitäisi olla erikoisen terveellistä.
Pirkka kalapuikot 1.50, siitä tulee minulle kolme annosta. Pirkka sekavihannes 300 gr, 1,10, Banaani 60 s. 2 kpl, Kirsikkatomaatti 1,50 , 250 gr,
Kyllä vielä terveellistä saa, ja edullisesti, kun kyttää hintoja. - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ostin tänäänkin omenoita. 1,25 s. kilo.Avokado on ollut suht halpaa viime aikoina. Ostin sitä. Sitten parsakaalta. Sen vihreä osa pitäisi olla erikoisen terveellistä.
Pirkka kalapuikot 1.50, siitä tulee minulle kolme annosta. Pirkka sekavihannes 300 gr, 1,10, Banaani 60 s. 2 kpl, Kirsikkatomaatti 1,50 , 250 gr,
Kyllä vielä terveellistä saa, ja edullisesti, kun kyttää hintoja.Jos asuu siten, että on kauppa,, jossa on ale, niin silloin voi olla mahdollisuus. Jos asuu siten, että ei ole mahollisuutta, ei silloin voi yrittää.
- Anonyymi00007
Joulunaikaan hain dallaspullan paistopisteestä. Mutta siihen oli liimautunut toinen dallaspulla kiinni. Ja vasta vaakalla huomasin sattumalta, että olin ottanut kaksi dallaspullaa. Jos en olisi tarkastanut asiaa sattumalta, olisin syyllistynyt myymälävarkauteen tai sen yritykseen. Omenaa ei ole saanut. Mutta on löytynyt hyvä sarja omenamehuja.
- Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Joulunaikaan hain dallaspullan paistopisteestä. Mutta siihen oli liimautunut toinen dallaspulla kiinni. Ja vasta vaakalla huomasin sattumalta, että olin ottanut kaksi dallaspullaa. Jos en olisi tarkastanut asiaa sattumalta, olisin syyllistynyt myymälävarkauteen tai sen yritykseen. Omenaa ei ole saanut. Mutta on löytynyt hyvä sarja omenamehuja.
Et olisi, einstein. Jos tuotteet menevät vaa`alle niin maksat sen mitä tuotteet painavat et kappalemäärästä. En sinä vaa`alla kappalemäärää hintalappuun itse määrittele.
- Anonyymi00013
Anonyymi00009 kirjoitti:
Et olisi, einstein. Jos tuotteet menevät vaa`alle niin maksat sen mitä tuotteet painavat et kappalemäärästä. En sinä vaa`alla kappalemäärää hintalappuun itse määrittele.
Kappalemäärä määritellään paistopisteen tuotteisiin vaakalla ja paino tulee siksi, että näkee vastaako kappalemäärä sitä..
- Anonyymi00019
Anonyymi00009 kirjoitti:
Riippuu kaupasta. Joissakin myydään kilo joissakin kpl-hintaan paistopistetuotteet.
- Anonyymi00022
Minulla on vielä yksi tosi iso punainen jouluomena🤗
reilu viikko sitten hankin hapankaalta ja sen jälkeen kärkyin sammioiden äärellä ja päätin ottaa beetrootseja eli punajuureksia. tein niistä ja porkkanan raastetta sekä hapankaalta niin vitamiinipommin jonka laukaisin eilen.
tänään kärkyin kaupoilla punalaputettuja tuotteita ja löytyikin mutta valittevasti nenäni johdatti mut myös oluthyllykölle.
noh otin tänään pakkasesta tai siis viime yönä plus kahden asteen jääkaappiin reilu viikko sityten ostetuja wilhelm makkaroita..no ne säilyy kun ovat vieläkin ns jäässä. sinappi on vähissä ja kestuppi uupuu kokonaan..ajattelin käydä kaopoilla vielä uudestaan hankkimassa noiden jo ostamieni jauhoisten perunoiden lisäksi noin viisi keitinperunaa jos tekis keiton kun alennus keittojuureksiakin hankin jo tänään..
onneksi kauppa on noin 600 metrin päässä..joten pikkulenkkihän tuo on raittiiseen ilmaan.. ei oo niitä entisiä puolimaraton retkiä koska kihti ja jalkavaivat ja alkava keski-ikä tuovat mukana omat haasteensa..mutta onneksi ulkona ei ole hyytävän kylmää mutta jääkaapissa on..onneksi..- Anonyymi00008
Paistettu hapankaali on pop. Punajuuretkit ovat käyneet mielessä. Onkohan niitä säilykkeissä. Uunipunajuuret ovat OK. Saaden jopa makuarvosanan Bueno ++. Porkkana on haastava kasvikunnan edustaja, mutta murskana sitä voi laittaa lettusiin.
Juomana suositellaan halpaa sokerikolaa tai vaikka alemaitoja punaisista sarjoista.
Makkarat ovat jonkin verran haastavia. Mutta paistetut palamakkart erityisesti Wilhelm sarjoista antavat tuhtia napakkuutta paistinhapankaalin kylkeen. Jos osaa perunoista voi tehdä liuskeperunoita. Keitinperunan kylkeen sopii hyvin voinokareet ja suolaropseen. Sinappi on ykkönen vs. ketsuppi, joka on jo huomattavasti haastavampi. Ulkona on oltava tarkkana, kadut voivat olla jäässä. Ja, jos ei ole onnistunut hankkimaan pitäviä kenkiä, voi olla vaikeaa kulkea. Jääpalat sopivat todella hyvin jääkylmiin juomiin. Sairaudet voivat tulla heikkolaatuisesta ravinnosta. - Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Paistettu hapankaali on pop. Punajuuretkit ovat käyneet mielessä. Onkohan niitä säilykkeissä. Uunipunajuuret ovat OK. Saaden jopa makuarvosanan Bueno . Porkkana on haastava kasvikunnan edustaja, mutta murskana sitä voi laittaa lettusiin.
Juomana suositellaan halpaa sokerikolaa tai vaikka alemaitoja punaisista sarjoista.
Makkarat ovat jonkin verran haastavia. Mutta paistetut palamakkart erityisesti Wilhelm sarjoista antavat tuhtia napakkuutta paistinhapankaalin kylkeen. Jos osaa perunoista voi tehdä liuskeperunoita. Keitinperunan kylkeen sopii hyvin voinokareet ja suolaropseen. Sinappi on ykkönen vs. ketsuppi, joka on jo huomattavasti haastavampi. Ulkona on oltava tarkkana, kadut voivat olla jäässä. Ja, jos ei ole onnistunut hankkimaan pitäviä kenkiä, voi olla vaikeaa kulkea. Jääpalat sopivat todella hyvin jääkylmiin juomiin. Sairaudet voivat tulla heikkolaatuisesta ravinnosta.mielestäni purkkipunajuurekset olivat ysärillä ja varhaisessa vaiheessa 2000-luvun alussa olemassa..olikohan fermentoitu? hiukan sotkusta hommaa on nuo punajuureksien käsittely kyllä..
onko porkkana haastava? jaa.. se on yksi mun yleisimmistä must be in jääkaapissa..raastoin sitä annospakkauksiin pakkaseen jossa on narnian lämpötilat miinus -24.
wilhelmistä tein yhden hengen keiton..jouduin hakemaa oikeita keitin perunoita kun otin pienessä humalatilassa vahingossa jauhoisia.. no ei se mitään.. nyt on paljon monen sortin pottuu monen sortin tarkoituksiin.. ja hinta yhteensä 1,70 euroo lähemmäs pari kiloo pottuu ...... että mieti mieti.. tuhlaisko eineksiin? hahahahaha anteeksi hahhahahahah Anonyymi00011 kirjoitti:
mielestäni purkkipunajuurekset olivat ysärillä ja varhaisessa vaiheessa 2000-luvun alussa olemassa..olikohan fermentoitu? hiukan sotkusta hommaa on nuo punajuureksien käsittely kyllä..
onko porkkana haastava? jaa.. se on yksi mun yleisimmistä must be in jääkaapissa..raastoin sitä annospakkauksiin pakkaseen jossa on narnian lämpötilat miinus -24.
wilhelmistä tein yhden hengen keiton..jouduin hakemaa oikeita keitin perunoita kun otin pienessä humalatilassa vahingossa jauhoisia.. no ei se mitään.. nyt on paljon monen sortin pottuu monen sortin tarkoituksiin.. ja hinta yhteensä 1,70 euroo lähemmäs pari kiloo pottuu ...... että mieti mieti.. tuhlaisko eineksiin? hahahahaha anteeksi hahhahahahahminä kirjoitin eikä joku anomuumi..täh???
- Anonyymi00016
Anonyymi00011 kirjoitti:
mielestäni purkkipunajuurekset olivat ysärillä ja varhaisessa vaiheessa 2000-luvun alussa olemassa..olikohan fermentoitu? hiukan sotkusta hommaa on nuo punajuureksien käsittely kyllä..
wilhelmistä tein yhden hengen keiton..jouduin hakemaa oikeita keitin perunoita kun otin pienessä humalatilassa vahingossa jauhoisia.. no ei se mitään.. nyt on paljon monen sortin pottuu monen sortin tarkoituksiin.. ja hinta yhteensä 1,70 euroo lähemmäs pari kiloo pottuu ...... että mieti mieti.. tuhlaisko eineksiin? hahahahaha anteeksi hahhahahahahJos on paikoissa, niihin joutuu kuljettamaan annoksen. Koska monesti paikoissa ei voi valmistaa annosta. Siksi alelaarilta voi katsoa, olisiko siellä annosta. Jos on aikaa voi annoksia tehdä jemmaan. Mutta alelaari voi olla monipuolisempi. Lehdistössä on ollut, et rikkaatkin hakevat alelaarilta. Ja siksi kaikille köyhille ei aina riitä. On monenlaisia taktiikoita väijyä alelaareilla.
Anonyymi00016 kirjoitti:
Jos on paikoissa, niihin joutuu kuljettamaan annoksen. Koska monesti paikoissa ei voi valmistaa annosta. Siksi alelaarilta voi katsoa, olisiko siellä annosta. Jos on aikaa voi annoksia tehdä jemmaan. Mutta alelaari voi olla monipuolisempi. Lehdistössä on ollut, et rikkaatkin hakevat alelaarilta. Ja siksi kaikille köyhille ei aina riitä. On monenlaisia taktiikoita väijyä alelaareilla.
pitää olla kissan elkeet ja täytenä kärppänä..ettei ahmat..tit vie laareista köyhille kuuluvaa apetta.. onhan se nyt saatana että varakkaat vievät köyhän alelaarit tyhjiksi..suomalaista perseilyä kuuluisaa solidaarisuutta ja ja mitä kaikkee? pelkkä pempyöli koko suomi..
risukeitin o0n keksitty joten siinä ei mitään kunhan ei tee avotulta..varsinkaan kalliolle se kun rapauttaa ja meitä luonnonystäviä potuttaa..pr..ja kele..- Anonyymi00023
Anonyymi00011 kirjoitti:
wilhelmistä tein yhden hengen keiton..jouduin hakemaa oikeita keitin perunoita kun otin pienessä humalatilassa vahingossa jauhoisia.. no ei se mitään.. nyt on paljon monen sortin pottuu monen sortin tarkoituksiin.. ja hinta yhteensä 1,70 euroo lähemmäs pari kiloo pottuu ...... että mieti mieti.. tuhlaisko eineksiin? hahahahaha anteeksi hahhahahahah"mielestäni purkkipunajuurekset olivat ysärillä ja varhaisessa vaiheessa 2000-luvun alussa olemassa..olikohan fermentoitu? hiukan sotkusta hommaa on nuo punajuureksien käsittely kyllä.."
Säilykepunajuuria on olemassa edelleen , ainakin lasipurkissa ja saattaa joissakin kaupoissa olla niitä isoja suurtalouspurkkejakin (peltipurkkeja) . Etikkaliemessä.
Itse harvoin ostan kun tykkään syödä paahdettuja, niihin ei tarvitse edes mausteita. Aina kun teen uunijuureksia laitan sekaan myös raakaa punajuurta paahtumaan. Anonyymi00023 kirjoitti:
"mielestäni purkkipunajuurekset olivat ysärillä ja varhaisessa vaiheessa 2000-luvun alussa olemassa..olikohan fermentoitu? hiukan sotkusta hommaa on nuo punajuureksien käsittely kyllä.."
Säilykepunajuuria on olemassa edelleen , ainakin lasipurkissa ja saattaa joissakin kaupoissa olla niitä isoja suurtalouspurkkejakin (peltipurkkeja) . Etikkaliemessä.
Itse harvoin ostan kun tykkään syödä paahdettuja, niihin ei tarvitse edes mausteita. Aina kun teen uunijuureksia laitan sekaan myös raakaa punajuurta paahtumaan.olen löytänyt niitä lähikaupan s-marfkettien sammioista..on kuulemma tosi terveellinen juures.. punajuures..mutta kuten kaikissa rajansa silläkin.. oluen lisäksi olen vetänyt naga jolokiaa..mustaa teetä ja valkosipulia.. pottua kermaa hapankaalta porkkanaa..tekee kuulemma hyvää näölle kun olen silmälasimies. porkkana meinaan..voi vetää vähän oranssiksi muttei toivottavasti trumpiksi asti..
..niin noista hedelmistä.. jaa-a.. omenat ja kiiwit ovat nykyään jotka maistuvat ja toisaalta verigreippi...hunajameloni tai oikeastaan kantaluuppi maistuu myöskin..hedelmien huumastahan tässä oli kyse eikä omista jutuista..pahoittelut siitä..
tuo tomaatti..sehän on periaatteessa hedelmä eikä vihannes..jos olen oikein käsittänyt etymologian- Anonyymi00010
Hedelmät ja marjat ovat mahdollisuus. Jos on mehujuisseri. Voi hedelmän tai marjan laittaa siihen jääpallojen kera. Siten voi saada makoisaa juomaa. Myös tomaatista saa mehua, jota voi buustata esim. tipalla tabascos maustetta ja ripauksella suolaa. Lisäksi tomaattimehu lasilliseen voi lisätä yrtinlehden, jonka nimeä ei nyt muista.
Anonyymi00010 kirjoitti:
Hedelmät ja marjat ovat mahdollisuus. Jos on mehujuisseri. Voi hedelmän tai marjan laittaa siihen jääpallojen kera. Siten voi saada makoisaa juomaa. Myös tomaatista saa mehua, jota voi buustata esim. tipalla tabascos maustetta ja ripauksella suolaa. Lisäksi tomaattimehu lasilliseen voi lisätä yrtinlehden, jonka nimeä ei nyt muista.
olisko basilika tai mäkimeirami..vaiko vuorrikorianteri? korianteri tuore maistuu suussani fairyltä kun on se geeni joka sen tekee..tosin tykkäään intialaisesta ja nepalilaisesta ruuasta..
josko se kypsennyt tasottelee aistillista makumaailmaani joka asuu suussa? tuore korianteri on kyllä fairyy ja hajuvettä uuhh- Anonyymi00014
P.ervokki kirjoitti:
olisko basilika tai mäkimeirami..vaiko vuorrikorianteri? korianteri tuore maistuu suussani fairyltä kun on se geeni joka sen tekee..tosin tykkäään intialaisesta ja nepalilaisesta ruuasta..
josko se kypsennyt tasottelee aistillista makumaailmaani joka asuu suussa? tuore korianteri on kyllä fairyy ja hajuvettä uuhhEhkä se oli meirami?
- Anonyymi00015
P.ervokki kirjoitti:
josko se kypsennyt tasottelee aistillista makumaailmaani joka asuu suussa? tuore korianteri on kyllä fairyy ja hajuvettä uuhhSuun makumaailmas ei saa pilata, vaan sen on annettava kehittyä.
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ehkä se oli meirami?
meirami on tullut omassa makumaailmassani aikoinaan tunnetuksi herneskeitossa.. tosi kovat pitää rakuunaa joka ei tosin korianterin tavoin oikein omaan makumaailmaani kuulu..soveltaen mestarit kyllä värkkäävät kaikenlaiista mausteista ja yrteistä varsinaisen makumaailman että siinä vaipuu jo euforiaan tai jopa narniaan.
ei ihme että naiset tykkää kun äijä kokkaa.. hah..ja hehe..Anonyymi00015 kirjoitti:
Suun makumaailmas ei saa pilata, vaan sen on annettava kehittyä.
jep suun makumaailman on laajennettuva ei taantuva.. no jokainen tietysti omaan makumaailmaansa soveltaa.. mutta mä haluan olla kehittyvä mielummin..
- Anonyymi00005
Kävin Savon Valinnan lihatiskillä ihastelemassa savolaista Nysää.
- Anonyymi00012
Huumaannun eläkeläishomosta lähtevästä mädän kaalin tuoksusta...
Aimo Savolainenääntä kovemmin ..kaapin ovet nirskuvat narskuvat liitoksistaan..sisäinen ääni sanoo.. tule uloos kaapista..
näinkö.?
Mies uueltamaalta..
- Anonyymi00017
Mutta jos on selkeä tavoite, niin ostaa 6 Jonatan omenaa, minkä
puolalaiset ovat huolella kasvattaneet kivihiilipölyn rikastamassa maassa.
Verrattain edullista välipalaa siitä saa tarvittaessa.- Anonyymi00018
Puolalainen omena on aina puolalainen omena.
puolassa on sekä rikas kulttuuri historia ja ruokapuolikin allright..ja vänkä kieli..eikä ole ollut terrorismia kun ne ei päästä epäkelpoa ainesta sinne..mun unelma maa..
- Anonyymi00020
P.ervokki kirjoitti:
puolassa on sekä rikas kulttuuri historia ja ruokapuolikin allright..ja vänkä kieli..eikä ole ollut terrorismia kun ne ei päästä epäkelpoa ainesta sinne..mun unelma maa..
Puola on monessa suhteessa terveesti ajatteleva maa, joka on noussut eurooppalaiselle kentälle monessa asiassa. Lisäksi puolalainen omena poikkeaa unkarilaisesta ja kiinalaisesta omenasta, sekä myytävästä kotimaisesta omenasta. Ehkä puolalainen omena on lähinnä kotimaan myynnissä olevia omenoita?
Anonyymi00020 kirjoitti:
Puola on monessa suhteessa terveesti ajatteleva maa, joka on noussut eurooppalaiselle kentälle monessa asiassa. Lisäksi puolalainen omena poikkeaa unkarilaisesta ja kiinalaisesta omenasta, sekä myytävästä kotimaisesta omenasta. Ehkä puolalainen omena on lähinnä kotimaan myynnissä olevia omenoita?
..luulisin että niitä ei ole kuorrutettu sillä vahakuorella näyttävyyden lisäksi,..voin olla tietty väärässä..mutta uskoni puolaan on muuttumaton.. voiskoha sinne muuttaa asumaann konkurssi maailmanpoliisi suomen sijjaan?
- Anonyymi00024
P.ervokki kirjoitti:
..luulisin että niitä ei ole kuorrutettu sillä vahakuorella näyttävyyden lisäksi,..voin olla tietty väärässä..mutta uskoni puolaan on muuttumaton.. voiskoha sinne muuttaa asumaann konkurssi maailmanpoliisi suomen sijjaan?
Puolalainenkin omena on kuorrutettu. Niiden Suomessa myytävissä versioissa on sellainen luontainen nahkea kuori. Puolan johto ei ole enää rikki, kuten polski-fiatissa ennen. Jos tekee toitä ja maksaa itse elämisensä niin Puolaan pääsee. Näin olen kuullut kerrottavan puolalaisten taholta. Toki rikkaat voivat muutenkin matkustaa Puolaan vaikka lomalle.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eduskunnan setämiehet eivät häiritse
Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.2907504Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on553948PropsApp Koodi
Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset23438Persut yrittävät epätoivon vimmalla
kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a723181Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto
Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,1142854"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin392660IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n
eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-492518Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen
Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.542272- 682053
- 991921