Ihan kannatuksen vuoksi mutta myös antivaparin innostamana. Selvästi tarvitaan lisää jäseniä hyvän asian ajamiseksi.
Ajattelin liittyä Vapaa-Ajattelijoihin
35
296
Vastaukset
- Anonyymi00002
Kyllä. Kirkon ja valtion erottamisen puolesta. Elämänkatsomustiedon puolesta. Tiedepohjsisen maailmankuvan ja rationaalisuusen puolesta. Sekulaarin tapakulttuurin puolesta.
- Anonyymi00003
No se onkin hyvä peruste. Tunnekiihkossa kannattaa huomsta kuitenkin, että vapareilla hirveä tarve kiinnitellä arkipyhiä viikonlopun yhteyteen ja vähentää vapaita. Vaparit saavat viettää vaikka kaiken aikansa tuöpaikallaan, mutta he eivät voi vaatia sitä muilta.
Kannattaa huomata sekin, että kirkkoon kuulumisella on tutkitusti positiivisia mielenterveydellisiä vaikutuksia toisiin ihmisiin, varsinkin naisiin. - Anonyymi00004
Vapareiden tiedepohjainen maailmankuva on maallikoiden oppima Hesarista ja Ylestä, wokesta ja sosialismista. Vähän kuin muinoin raamatusta, sitä sun tätä
- Anonyymi00005
Harmi ettei kahta kertaa voi liittyä. Taloudellista kannatusta voi laittaa liittyneenä tai ilman. Yllättäen ja pyytämättä.
- Anonyymi00006
Voit liittyä Suomalaisuuden Liittoon
Uusi johto, ympäristöalan fyysikko
Suomalaisuuden Liiton jäsenmäärä kasvussa – marraskuussa hyväksyttiin 200 uutta jäsentä
Jussi K Niemeläkin on
https://suomenmieli.substack.com/p/jussi-k-niemela-kotomaamme-koko-kuva- Anonyymi00016
Miksi? Minua kiinnostaa Vapaa-Ajattelijoiden jäsenyys.
- Anonyymi00021
Anonyymi00016 kirjoitti:
Niemelä on ex-vaparijohtaja
Hän on valaistu polku
Hän näyttää tien Suomalaisiin - Anonyymi00023
Anonyymi00016 kirjoitti:
Senkun liityt sitten. Älä jätä ajattelun tasolle. T. Kirkkoon kuuluva
- Anonyymi00007
Pelkkä antivapari tuskin ketään pitää pitkäön jäsenenä. Eikä kukaan, joka tarvitsee sisältöä elämäänsä.
- Anonyymi00018
Ei kai kukaan Vapaa-Ajattelun ympärille rakenna elämäänsä. Harvemmalle asia on niin tärkeä, että päivystää palstalla nostelemassa keskusteluja päivästä, viikosta, kuukaudesta ja jopa vuodesta toiseen.
Tervetuloa mukaan. Olen huomattavan jäävi sanomaan, mutta minusta tämä on kiva porukka.
- Anonyymi00008
Ja toisaalta, jos porukkaa yhdistää toisinajattelijoiden ja kriitikoiden nimittely antivapariksi, vallitsee joukossa pakotettu mielipide, eikä sekään kaikille sovi. Kyse ei kuitenkaan ole puolueesta eikä uskonnosta vaan jostain muusta ismistä.
Olen useasti kertonut mitä minä tarkoitan kun tuota termiä käytän:
Kirjoittajaa joka ei kommentoi va-liiton tavoitteita, vaan haukkuu nimenomaan va-liittoa järjestönä. Riemu syntyy jos vapaa-ajattelijoiden määrä vähenee, ei siksi että kirkon ja valtion liitto tiivistyisi tai uskonnon asema muuten vahvistuisi.- Anonyymi00010
jori.mantysalo kirjoitti:
Olen useasti kertonut mitä minä tarkoitan kun tuota termiä käytän:
Kirjoittajaa joka ei kommentoi va-liiton tavoitteita, vaan haukkuu nimenomaan va-liittoa järjestönä. Riemu syntyy jos vapaa-ajattelijoiden määrä vähenee, ei siksi että kirkon ja valtion liitto tiivistyisi tai uskonnon asema muuten vahvistuisi.No se on sinun näkemyksesi, muilla on muita näkemyksiä. Ja siihen nimittelyyn riittää, että arvostelee teitä, kuten taas nähtiin. Minä tein aikoinaan aloituksen "Liity vapareihin" ja eilen tein aloituksen "Vaparit haikailevat joulun typistämistä viikonloppuun" ja voilá, olin heti antivapari.
Tarkentaisitko miksi en ollut antivapari tehdessäni ensimmäisen aloituksen, mutta toisen kohdalla kyllä.
Olen sanonut tämän saman asian lukuisia kertoja, ja se ei ole muuttunut mihinkään. Te olette sietämättömän herkkänahkaisia ja kyvyttömiä kestämään muunlaisia mielipiteitä.
Lisäksi te pyritte manipuloimaan mielipiteitä tämän antivaparinimittelyn avulla, huonolla menestyksellä. Mutta yrittämisen puutteesta ei voi moittia.
- Anonyymi00009
Venäläis/muslimikansan laajenemiskiiman kasvaminen terroriksi jälkeenjääneisyyden takia romutti Venäjä-seuran svs ja myös Valiiton - ratsasti väärällä keinuhevosella islamortodoksilla - mutta saattaa kasvattaa Suomalaisuuden Liittoa, tosin sen ääni on pikkuruinen verrattuna hesari-yle-... mielenmuokkauskoneistoon, wokettajien, EU-eliitin, ... monikulttuurisuuden rumpuorkesteriin https://keskustelu.suomi24.fi/t/19210549/#comment-139358361
- Anonyymi00011
Jussi K Niemelä Vapareista eronnut puheenjohtaja on liittynyt Suomalaisiin "En voi entisenä liberaalina, siis länsimaisen vapausaatteen ja avoimen yhteiskunnan kannattajana, enää kutsua itseäni liberaaliksi, sillä termi tarkoittaa nyt lähinnä vastakohtaansa, radikaaliedistysmielistä autoritarismia, enkä todellakaan kaipaa saati kannata sellaista", kirjoittaa Jussi K. Niemelä artikkelissaan. Lue tästä https://twitter.com/Suomalaisuus/status/1948717767462445321 Tilastojen ja asenteiden valossa suomalaisuus alkaa olla katoavaa kansanperinnettä. Esseeni käsittelee aihetta.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Jussi K Niemelä Vapareista eronnut puheenjohtaja on liittynyt Suomalaisiin "En voi entisenä liberaalina, siis länsimaisen vapausaatteen ja avoimen yhteiskunnan kannattajana, enää kutsua itseäni liberaaliksi, sillä termi tarkoittaa nyt lähinnä vastakohtaansa, radikaaliedistysmielistä autoritarismia, enkä todellakaan kaipaa saati kannata sellaista", kirjoittaa Jussi K. Niemelä artikkelissaan. Lue tästä https://twitter.com/Suomalaisuus/status/1948717767462445321 Tilastojen ja asenteiden valossa suomalaisuus alkaa olla katoavaa kansanperinnettä. Esseeni käsittelee aihetta.
On ihan mahdollista, että suomalaisuus ja suomen kieli häviävät, sulautuvat toisiin. Näin on tapahtunut kautta historian. Ilman muuta jotkut haraavat vastaan.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
On ihan mahdollista, että suomalaisuus ja suomen kieli häviävät, sulautuvat toisiin. Näin on tapahtunut kautta historian. Ilman muuta jotkut haraavat vastaan.
Ei ole tapahtunut yleisesti. Valtion kieli ei ole hävinnyt
Rysät yrittivät tuhota viron, mutta nyt se on pelastettu
Ilman muuta jotkut eivät haraa vastaan. Venäläiset, islamilaiset, vaparit ... esimerkkeinä - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ei ole tapahtunut yleisesti. Valtion kieli ei ole hävinnyt
Rysät yrittivät tuhota viron, mutta nyt se on pelastettu
Ilman muuta jotkut eivät haraa vastaan. Venäläiset, islamilaiset, vaparit ... esimerkkeinäKieliä ja kansoja on hävinnyt. Kommentti oli epäselvästi ilmaistu.
- Anonyymi00022
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kieliä ja kansoja on hävinnyt. Kommentti oli epäselvästi ilmaistu.
Valtio suojaa. Vain Ukrainan miehitys poistaa sen oman kielen ja vaihtaa neuvostoliitoksi
- Anonyymi00015
Pitääpä itsekin tutustua paikalliseen yhdistykseen...
- Anonyymi00017
Ei se liittyminen mitään, vaan se ero vapareista.
Voi sitä vapauden riemua, kun on päässyt irti vapareista!- Anonyymi00019
Voi lähettää jäsenanomuksen vapareihin vaikka tänään 27.12.
Oletetaan että tulee sähköpostissa 13.1.26 klo 19:34 ilmoitus että jäsenanomus on hyväksytty.
Lähettää sähköpostissa eroilmoituksen vapariyhdistykselle 13.1.26 klo 21.00.
Voi kokea vapareista eroamisen riemun ja sanoa kuluneensa vapareihin toista tuntia. Anonyymi00019 kirjoitti:
Oletetaan että tulee sähköpostissa 13.1.26 klo 19:34 ilmoitus että jäsenanomus on hyväksytty.
Voi kokea vapareista eroamisen riemun ja sanoa kuluneensa vapareihin toista tuntia.Huvinsa kullakin, sanotaan.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Voi kokea vapareista eroamisen riemun ja sanoa kuluneensa vapareihin toista tuntia.Onneksi suurin osa ihmisistä ei ole yhtä lapsellisia.
- Anonyymi00024
Huvinsa kullakin, sanotaan.
Kirkkoon kuulumattomana minua kiinnostaa vapaa-ajattelu, mutta siitä seuraa kysymys: mikä on vapaa-ajattelijoiden kanta Venäjään, joka käy hyökkäyssotaa Ukrainassa?
Tiedän, että vasemmistolaiset ja kommunistit ovat perinteisesti olleet uskonottomia, mutta myös Neuvostoliiton/Venäjän tukijoita, mikä on kyselytutkikuksen nykyään muuttunut ainakin vasemmistoliiton kannattajien keskuudessa ja Suomen kommunistinen puoluekin tuomitsi lopulta 24. helmikuuta 2022 Venäjän hyökkäyssodan Ukrainassa, kun Venäjä oli aloittanut sen jo vuonna 2014.
Tunnen kuitenkin kommunisteja, jotka tukevat edelleen fanaattisesti Venäjää ja sen sotaa Ukrainassa.
Mikä on tilanne vaapa-ajattelijoiden liitossa tässä asiassa. Löytyykö Venäjä-faneja liiton johdossa?
https://www.eva.fi/wp-content/uploads/2021/10/eva-analyysi-no-99.pdf Anonyymi00024 kirjoitti:
Kirkkoon kuulumattomana minua kiinnostaa vapaa-ajattelu, mutta siitä seuraa kysymys: mikä on vapaa-ajattelijoiden kanta Venäjään, joka käy hyökkäyssotaa Ukrainassa?
Tiedän, että vasemmistolaiset ja kommunistit ovat perinteisesti olleet uskonottomia, mutta myös Neuvostoliiton/Venäjän tukijoita, mikä on kyselytutkikuksen nykyään muuttunut ainakin vasemmistoliiton kannattajien keskuudessa ja Suomen kommunistinen puoluekin tuomitsi lopulta 24. helmikuuta 2022 Venäjän hyökkäyssodan Ukrainassa, kun Venäjä oli aloittanut sen jo vuonna 2014.
Tunnen kuitenkin kommunisteja, jotka tukevat edelleen fanaattisesti Venäjää ja sen sotaa Ukrainassa.
Mikä on tilanne vaapa-ajattelijoiden liitossa tässä asiassa. Löytyykö Venäjä-faneja liiton johdossa?
https://www.eva.fi/wp-content/uploads/2021/10/eva-analyysi-no-99.pdfNykyistä Venäjää tukeva kommunisti on erään vertauksen mukaan kuin kissa, joka kiintyy taloon eikä huomaa että isäntä on vaihtunut. Mutta joo, tiedän sellaisiakin olevan.
Mitään virallista kannanottoa tästäkään ei ole tehty, mutta VA-lehden muutamista jutuista voi katsoa sivulauseita, esim. https://vapaa-ajattelijat.fi/blog/lehti/mielensapahoittaja-pohdiskelua-vapaa-ajattelun-olemuksesta/
- Anonyymi00025
Jäsenistä pitää pitää huolta ajatuksien toimimiseksi.
- Anonyymi00026
Ajattelen tänäänkin vapaasti universumin havaintohorisonttia. Olen siis vapaa-ajattelija! Oblivion stout...
- Anonyymi00027
Keskustelusta puuttuu tärkeä tieto - miten liittyä! https://vapaa-ajattelijat.fi/liity-jaseneksi/
- Anonyymi00028
Johonkin hävisi liittymiseen liittyvä aloitus. Omituista, onhan tämä sentään Vapaa-Ajattelijat -palsta...?
Anonyymi00028 kirjoitti:
Johonkin hävisi liittymiseen liittyvä aloitus. Omituista, onhan tämä sentään Vapaa-Ajattelijat -palsta...?
Palstalta nyt häviää hiukan sattumanvaraisesti aloituksia. Itse en saanut linkitettyä viimeisimmän VA-lehden pj-palstaani, mutta joku anonyymi siinä kyllä oli onnistunut.
- Anonyymi00029
Palstalta nyt häviää hiukan sattumanvaraisesti aloituksia. Itse en saanut linkitettyä viimeisimmän VA-lehden pj-palstaani, mutta joku anonyymi siinä kyllä oli onnistunut.
Ja minut bännättiin kun kysyin tätä. Aloitus jäi. https://keskustelu.suomi24.fi/t/19212105/ehdottiko-ylikoski-lehden-taittajan-ja-toimitussihteerin-palkkion-leikkaamista
Mites tää juttu nyt on? Anonyymi00029 kirjoitti:
Ja minut bännättiin kun kysyin tätä. Aloitus jäi. https://keskustelu.suomi24.fi/t/19212105/ehdottiko-ylikoski-lehden-taittajan-ja-toimitussihteerin-palkkion-leikkaamista
Mites tää juttu nyt on?Eikö ketjussa https://keskustelu.suomi24.fi/t/19211261/vapaa-ajattelijan-toimittajien-palkkioita kerrota tuo?
- Anonyymi00030UUSI
Valitettavasti muutamia roska-aloituksia ylläpito ei saa siivottua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523396Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512382Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu121190- 1111163
Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per48927Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019870- 46854
Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va8845- 35679
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt194656