Onko muita jotka ovat väsyneitä joulunviettoon? Voisin vain vetäytyä yksin hiljaisuuteen mutta ei onnistu.
Väkeä monta päivää yökylässä ja ruokaa saa tehdä aamusta iltaan.
Joulunvietto
107
636
Vastaukset
- Anonyymi00001
ole seura kunnalle kuuliainen se vie sut perille se ei väsy lakkaamatta häiriköi ja vie viimeisetkin voiman rippeet
- Anonyymi00002
Jos et osaa asiallisesti vastata niin järä vastaamatta.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
koita ottaa rauhassa ehkä viina pullo auttaa
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
koita ottaa rauhassa ehkä viina pullo auttaa
viina pullosta saat viimaa voit rietastella sitten ensi kevääseen
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
srk usko vie kerran perille saat ihmetellä seuroissa että onko täöllä muitakin
- Anonyymi00008
Anonyymi00002 kirjoitti:
muista pysyä seura kunnalle kuuliaisena se häiriköi vielä joulun jälkeenkin
- Anonyymi00011
Anonyymi00004 kirjoitti:
Viinan voimallako sitä pientä Jeesus-lasta kunnioitetaan?
Minä, minulla on niin huonot muistot lapsuuden jouluista, että ne pilaavat nykyisetkin joulut!
- Anonyymi00007
Osanottoni. Lapsen joulun kuuluisi olla onnellinen.
Anonyymi00007 kirjoitti:
Osanottoni. Lapsen joulun kuuluisi olla onnellinen.
Kiitos, olen yllättynyt!
Olin kohtalaisen varma siitä että, saan osakseni rajua naljailua.
Yksi onnellinen asia lspsuudenjouluissani oli: viina,-alkoholi yleensä, ei kuulunut vl-jouluumme. Sisarusterrori, johon vanhenpani eivät puuttuneet, pilasivat jouluni.- Anonyymi00012
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Kiitos, olen yllättynyt!
Yksi onnellinen asia lspsuudenjouluissani oli: viina,-alkoholi yleensä, ei kuulunut vl-jouluumme. Sisarusterrori, johon vanhenpani eivät puuttuneet, pilasivat jouluni.Se on väärin, jos vanhemmat eivät puutu lasten väliseen väkivaltaan.
- Anonyymi00013
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Kiitos, olen yllättynyt!
Yksi onnellinen asia lspsuudenjouluissani oli: viina,-alkoholi yleensä, ei kuulunut vl-jouluumme. Sisarusterrori, johon vanhenpani eivät puuttuneet, pilasivat jouluni.Vanhempien tehtävä on suojella lastaan, ei jättää heitteille, henkisestikään. Itse koin henkisen heitteillejätön omalla tavallani, myös vanhempien toisenlaisen terrorin.
Lapset eivät ole leluja, joiden kanssa joko leikitään, joita hellitään, tai välinpitämättöminä heitetään nurkkaan. Sama koskien mahd. lemmikkieläimiäkin.
Kuinkahan monen lapsen ja kotieläimenkään elämä on todella onnellista, jos vanhemmatkaan eivät ole halunneet kasvaa aikuisiksi, kantaa itse ottamaansa vastuuta.
- Anonyymi00006
Itse aina kovasti valmistaudun jouluun. Ja sitten tämä on nopeasti ohi.
Yksin olen tätä viettänyt, eikä tämä juurikaan muista päivistä eronnut, paitsi joulusauna. Ja kodin koristelu.
Omista lapsuuden jouluistani on hyvät muistot, vaikka lapsuus muutoin olikin vaikea. - Anonyymi00009
oi ihana neitsyt maria joka pimeyteen valoa tuot väsynyt saa levätä kun katsot lempeitä kasvoja kiire on mennyt pois ja sydän onnesta saan laulaa taivaallisia kiitos lauluja kun gerubi kulkue saapuu kiittäen luokse väsyneen kulkijan
- Anonyymi00010
Kattia kanssa.
Neitsyt Maria, Jeesuksen maallinen äiti, uskovana sieluna on toivottavasti ja mitä todennäköisimmin Taivaassa, nk. vanhurskasten levossa. Yhdessä puolisonsa Joosefin kanssa.
Hän ei ole jumalatar, eikä häntä saa rukoilla, kuten muitakaan ihmisiä = "pyhimyksiä" tai enkeleitä. Vain Yhtä Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa saa rukoilla (= Isä, Poika ja Pyhä Henki).
Maria ei sieltä tuo hengellistä "valoa" maailmaan, tämä tehtävä on Isän tahdosta yksin Kristuksella sekä Jumalan Pyhällä Hengellä.
Hän myöskään ei ole minkäänlainen "Taivaan kuningatar", vaan tavallinen kristitty, uskon kautta pelastettu sielu, kuten me muutkin syntiset ihmissielut täällä maan päällä.
On vähän epäselvää (?) missä hän kuoli. Yksi tarina kertoo, että
- Jerusalemissa, jossa lienee hänen väitetty hautansakin.
- Roomassa?
- Espanjassa?
Katolinen ja ortodoksinen kirkko käsittääkseni väittää hänen "nousseen Taivaaseen" kuten Kristuskin, siksi hänen todellisesta kuolinpaikastaan ei puhuta, mutta eri legendat tästä elävät.
Itse veikkaan Roomaa, jopa Espanjaakin (perustuen kristittyjen vainoihin ja pakolaisuuteen). Mutta tiedä sitten. - Anonyymi00014
Anonyymi00010 kirjoitti:
Kattia kanssa.
Neitsyt Maria, Jeesuksen maallinen äiti, uskovana sieluna on toivottavasti ja mitä todennäköisimmin Taivaassa, nk. vanhurskasten levossa. Yhdessä puolisonsa Joosefin kanssa.
Hän ei ole jumalatar, eikä häntä saa rukoilla, kuten muitakaan ihmisiä = "pyhimyksiä" tai enkeleitä. Vain Yhtä Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa saa rukoilla (= Isä, Poika ja Pyhä Henki).
Maria ei sieltä tuo hengellistä "valoa" maailmaan, tämä tehtävä on Isän tahdosta yksin Kristuksella sekä Jumalan Pyhällä Hengellä.
Hän myöskään ei ole minkäänlainen "Taivaan kuningatar", vaan tavallinen kristitty, uskon kautta pelastettu sielu, kuten me muutkin syntiset ihmissielut täällä maan päällä.
- Roomassa?
- Espanjassa?
Katolinen ja ortodoksinen kirkko käsittääkseni väittää hänen "nousseen Taivaaseen" kuten Kristuskin, siksi hänen todellisesta kuolinpaikastaan ei puhuta, mutta eri legendat tästä elävät.
Itse veikkaan Roomaa, jopa Espanjaakin (perustuen kristittyjen vainoihin ja pakolaisuuteen). Mutta tiedä sitten.Täytyy sanoa että Marialla on täytynyt olla pyhä römpsötin kun miettii silleen järjellä
.. Että joosefilla on myöskin häätynyt olla pyhä erektio kun miettii että sai kaikkein pyhimmän naisen vaimokseen. Mutta nämä ei nyt ole hengen viestejä. Pahan hengen voi olla sitä en tiedä. Mietin vain asiaa. Miksi esimerkiksi joku muu mies ei saanut häntä esimerkiksi minä miksi juuri Joosef mikä teki hänestä niin arvollisen miehen ja minusta niin huonon etten saa ensimmäistäkään niin tämä täytyy olla siemenesteen pyhyydessä minulla se ei varmaan ole tarpeeksi valkoista siinä saattaa olla etanolia seassa siksi en varmaan saa vaimoa mutta joosefilla oli varmasti Pyhä erektio ja puhdas siemenneste. En osaa tarkkaa syytä sanoa mutta näitä asioita alkaa miettiä silloin kuin on selibaatissa oltu taas tovi koska nää saarnaa itsetyydytyksen synniksi ja minä mokoma uskon heitä siinä kun pelkään helvettiä... - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Täytyy sanoa että Marialla on täytynyt olla pyhä römpsötin kun miettii silleen järjellä
.. Että joosefilla on myöskin häätynyt olla pyhä erektio kun miettii että sai kaikkein pyhimmän naisen vaimokseen. Mutta nämä ei nyt ole hengen viestejä. Pahan hengen voi olla sitä en tiedä. Mietin vain asiaa. Miksi esimerkiksi joku muu mies ei saanut häntä esimerkiksi minä miksi juuri Joosef mikä teki hänestä niin arvollisen miehen ja minusta niin huonon etten saa ensimmäistäkään niin tämä täytyy olla siemenesteen pyhyydessä minulla se ei varmaan ole tarpeeksi valkoista siinä saattaa olla etanolia seassa siksi en varmaan saa vaimoa mutta joosefilla oli varmasti Pyhä erektio ja puhdas siemenneste. En osaa tarkkaa syytä sanoa mutta näitä asioita alkaa miettiä silloin kuin on selibaatissa oltu taas tovi koska nää saarnaa itsetyydytyksen synniksi ja minä mokoma uskon heitä siinä kun pelkään helvettiä...Kadu ja tee parannus. Aamen.
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Kadu ja tee parannus. Aamen.
Nää palvotte katolisessa kirkossa pyhää erektiota vai?
Ei kyllä minä palvon yhtä Herraa ja kunnioitan yhtä Jumalaa. Ei Maria suruton ollut mutta jos nää teette hänestä Jumalan niin kai hää sitten omisti Pyhän römpsöttimen vai eikö? - Anonyymi00020
Anonyymi00016 kirjoitti:
Nää palvotte katolisessa kirkossa pyhää erektiota vai?
Ei kyllä minä palvon yhtä Herraa ja kunnioitan yhtä Jumalaa. Ei Maria suruton ollut mutta jos nää teette hänestä Jumalan niin kai hää sitten omisti Pyhän römpsöttimen vai eikö?Emminä ole katolilain enkä palvo mitään tuollaista.
Kadu, pese suusi saippualla ja tee parannus likaisista harhoistasi. - Anonyymi00021
Anonyymi00010 kirjoitti:
Kattia kanssa.
- Roomassa?
- Espanjassa?
Itse veikkaan Roomaa, jopa Espanjaakin (perustuen kristittyjen vainoihin ja pakolaisuuteen). Mutta tiedä sitten.Etsin tietoa googlelta:
Perimätiedon mukaan Jeesuksen äiti Maria kuoli Jerusalemissa ja apostolit hautasivat hänet.
Kun hänen hautansa sitten jostain syystä avattin, havaittiin hänen fyysisen ruumiinsa kadonneen, josta pääteltiin, että hänen ruumiinsa oli otettu Taivaaseen.
*
Jumalan lapsi. Lamalan jupsi.😇
- Anonyymi00022
Uskotko Jeesuksen olevan Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan (Isä, Poika ja Pyhä Henki) ihmiseksi inkarnoitunut Poika-persoona? ✨️
- Anonyymi00027
Anonyymi00022 kirjoitti:
Uskotko Jeesuksen olevan Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan (Isä, Poika ja Pyhä Henki) ihmiseksi inkarnoitunut Poika-persoona? ✨️
Missä raamattu sanoo niin? Jeesus on Jumalan Poika ei Jumala.
- Anonyymi00032
Anonyymi00027 kirjoitti:
Missä raamattu sanoo niin? Jeesus on Jumalan Poika ei Jumala.
"Jumalan Poika" tarkoittaa Jumalan yhtä kolmesta persoonasta, Poika-persoonaa.
Nämä kolme eri persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki, On Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala.
Jeesus syntyi maan päälle "Ihmisen poikana" ja pojaksi, ei uudestaan "Jumalan Pojaksi", joka Hän jo oli!
Jumalan Poika Hän oli jo Taivaissa. "Syntynyt ennen aikojen alkua, syntynyt, ei luotu ja on samaa olemusta kuin Isä..." (Nikea) - Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Nämä kolme eri persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki, On Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala.
Jeesus syntyi maan päälle "Ihmisen poikana" ja pojaksi, ei uudestaan "Jumalan Pojaksi", joka Hän jo oli!
Jumalan Poika Hän oli jo Taivaissa. "Syntynyt ennen aikojen alkua, syntynyt, ei luotu ja on samaa olemusta kuin Isä..." (Nikea)Kolme, nk. Vanhan (Apostolisen ja Katolisen) Kirkon uskontunnustusta, jotka myös luterilainen kirkko tunnustaa:
- Apostolinen,
- Nikean sekä
- Athanasioksen uskontunnustus:
https://tunnustuskirjat.fi/ekumeeni.html
Kannattaa lukea ajatuksella ja tarkkaan. Omaksua tarkoin kristillinen oppi. Sillä nämä ovat laaditut vastustamaan lukuisia eri harhaoppeja, joista suurin osa, muutamien uusienkin harhaoppien lisäksi, vaikuttavat salassa edelleenkin, sisällytettyinä erityisesti muutaman viime vuosisadan aikana luoduissa, näennäisesti kristinuskoa esittävissä uususkonnoissa / -"uskonsuunnissa".
Anabaptismin eräs näennäishaara, tod. USA:n vapaamuurarien ja Ku klux klanin siellä 1900-luvun alulla opillisesti, tietoisesti tarkemmin määrittelemätön ja jatkuvasti muuntuva, nk. "helluntailaisuus" on suorastaan keinotekoinen kooste noista kaikista. Tänäpäivänä heidän opeissaan ilmenee mm. vahva areiolaisuus eli Jumalan Yhden Pyhän Kolminaisuuden avoin kieltäminen = helluntailaisuus tunnustaa jotain eri Jumalaa kuin kristityt.
Heidän pelleilevä "Pohojalaane usukoontunnustus" edustaa mm. arieolaisuutta, eikä ole kristinoppia vaikka asiaa tuntematon ei tuota ovelaa eksytystä sen sanoissa huomaa: "Isää, Poekaa ja Pyhyhää Henenkii, nee kolomee YHYTÄÄ oovat".
Yhtä = kolmea erillistä, mutta "yksimielistä" jumaluutta.
Kristityt eivät tunnusta kolmea jumalakaverusta vaan Yhden, kuten Raamattu opettaa.
Yksi = 1 Jumala, joka on Pyhä Kolminaisuus. ✨️ - Anonyymi00035
Anonyymi00032 kirjoitti:
Jumalan Poika Hän oli jo Taivaissa. "Syntynyt ennen aikojen alkua, syntynyt, ei luotu ja on samaa olemusta kuin Isä..." (Nikea)Mitä tarkoittaa Pyhä Henki, onko se uskovaisilla.
Vl- kristillisen kansanopiston rehtori oli sanonut, että Pyhä Henki on suurempi kuin Isä ja Poika. Tämmöistä vl-uskoa hoitomiehillä. - Anonyymi00036
Anonyymi00035 kirjoitti:
Mitä tarkoittaa Pyhä Henki, onko se uskovaisilla.
Vl- kristillisen kansanopiston rehtori oli sanonut, että Pyhä Henki on suurempi kuin Isä ja Poika. Tämmöistä vl-uskoa hoitomiehillä.Isä on Korkein.
Poika on syntynyt Isästä.
Pyhä Henki lähtee Isästä ja Pojasta.
Poika ja Pyhä Henki ovat ikäänkuin Isän alamaisia.
Pyhässä Hengessä uudestisyntyneessä kristityssä asuu ja sisäisesti vaikuttaa Isän tahto, Kristuksen sisäinen tunteminen ja Pyhän Hengen voima.
Pyhä Henki on Jumalan kolmas persoona. Hän on Henki, kuten Isä ja Poikakin ja Hänellä on oma tehtävänsä. Ei näitä uskovainen aina osaa "eritellä", mutta luterilainen oppi ja Raamattuhan opettaa, että lahjavanhurskauden koko olemus, teot ja sanat uskovassa ovat sekä hänessä asuvan Kristuksen että Pyhän Hengen vaikutusta.
Uudestisyntymä on ihmisen hengenmaailmassa tapahtuva Jumalan Pyhän Hengen vaikuttama "uusi luominen", ihmeteko. - Anonyymi00046
Anonyymi00033 kirjoitti:
Kolme, nk. Vanhan (Apostolisen ja Katolisen) Kirkon uskontunnustusta, jotka myös luterilainen kirkko tunnustaa:
- Apostolinen,
- Nikean sekä
- Athanasioksen uskontunnustus:
https://tunnustuskirjat.fi/ekumeeni.html
Kannattaa lukea ajatuksella ja tarkkaan. Omaksua tarkoin kristillinen oppi. Sillä nämä ovat laaditut vastustamaan lukuisia eri harhaoppeja, joista suurin osa, muutamien uusienkin harhaoppien lisäksi, vaikuttavat salassa edelleenkin, sisällytettyinä erityisesti muutaman viime vuosisadan aikana luoduissa, näennäisesti kristinuskoa esittävissä uususkonnoissa / -"uskonsuunnissa".
Anabaptismin eräs näennäishaara, tod. USA:n vapaamuurarien ja Ku klux klanin siellä 1900-luvun alulla opillisesti, tietoisesti tarkemmin määrittelemätön ja jatkuvasti muuntuva, nk. "helluntailaisuus" on suorastaan keinotekoinen kooste noista kaikista. Tänäpäivänä heidän opeissaan ilmenee mm. vahva areiolaisuus eli Jumalan Yhden Pyhän Kolminaisuuden avoin kieltäminen = helluntailaisuus tunnustaa jotain eri Jumalaa kuin kristityt.
Heidän pelleilevä "Pohojalaane usukoontunnustus" edustaa mm. arieolaisuutta, eikä ole kristinoppia vaikka asiaa tuntematon ei tuota ovelaa eksytystä sen sanoissa huomaa: "Isää, Poekaa ja Pyhyhää Henenkii, nee kolomee YHYTÄÄ oovat".
Yhtä = kolmea erillistä, mutta "yksimielistä" jumaluutta.
Kristityt eivät tunnusta kolmea jumalakaverusta vaan Yhden, kuten Raamattu opettaa.
Yksi = 1 Jumala, joka on Pyhä Kolminaisuus. ✨️Ei ole yhtä. Ehkä kuulu mihinkään seurakuntaa. Jeesus kumartaa kaikkivaltiaan Jumalan edessä niinkuin piskuinen lauma niinkuin tomu hiukkanen maasta otettu olis!
- Anonyymi00017
Tosi väsynyt. Neljä päivää päissään eikä enää ole kovinkaan mukavaa. Voittaahan tämä selvässä olon joka tapauksessa mutta rajansa hauskallakin.
- Anonyymi00018
On se ihmeellistä miten nämä rakkaat lähimmäiset (joillekki) jaksavat kaikista asioista ilkeillä ja kertoa omia kuvitelmiaan. Luulevat olevansa jotain kaikkitietäviä ja luottavat pelkkiin kuulopuheisiin. Heidän elämässään ei tapahdu koskaan mitään jos sitä ei ole netissä. Nää on niitä yksinäisiä tyhjänpäiväisiä lihavia nörttejä jotka kirjoittelevat likaisesta vuokrayksiöstä pizzalaatikoiden keskeltä.
- Anonyymi00019
Tapahtuuko netin ulkopuolella siis jotain?
- Anonyymi00023
Anonyymi00019 kirjoitti:
Tapahtuuko netin ulkopuolella siis jotain?
Kertokaa! Ja mikä merkitys on jästien kumiankoilla?
- Anonyymi00024
Rouvsn kanssa temuttu ja naapurin parikin vietti yhden yön meillä. Huomenna seuroihin pyyteleen anteeksi.
- Anonyymi00029
Vvarmaan oulun joku naapuri?
- Anonyymi00034
Syyskuulla odotettavissa iloinen perhetapahtuma? Tuleeko jo 20 täyteen? 🙂
- Anonyymi00025
Lapset mummilla ja me rouvan kanssa laulellaan virsiä.
- Anonyymi00026
Pyhät ylitöissä rouvan kanssa molemmat. Vietämme joulua jälkijättöisesti virsien kera.
- Anonyymi00028
Selvästäpäin meni pyhät, mutta illalla seuroissa oltava pokena ettei hairahdu nuijan puhemiehen oppeihin.
- Anonyymi00030
Tulen aina olemaan ongelma, joka seisoo suorana.
https://www.youtube.com/watch?v=6kUDGwvhS5U - Anonyymi00031
Kohtahan on vanha vuosi ja vanhat kujeet.
- Anonyymi00037
Joillain joulun vietto päättyi tapaninpäivään, itse aion juhlia tätä nuutinpäivään asti.
Ja huomenna on uudenvuodenaatto. Aion viettää sen kotona kuten aina. Minne minä lähtisin? Katselen ikkunasta lähialueiden rakettien ampumisia. Telkkaria katson, en kylläkään mitään hömppä-julkkiskonsertteja. Sound of Music tulee jälleen huomenna päivällä Teemalta klo 12. 🎶- Anonyymi00039
tämä palsta on tarkoitettu uskovaisille voit mennä muualle katsomaan telkkaria
- Anonyymi00041
Anonyymi00039 kirjoitti:
tämä palsta on tarkoitettu uskovaisille voit mennä muualle katsomaan telkkaria
Höpöhöpö.
On sinullakin uskon mittari: peltikone "telkkari"!
Minä olen uskossa Jeesukseen, en näköradioihin ja muihin vl-epäjumaliin. - Anonyymi00042
Kiitos vinkistä, voisin katsoa tuon elokuvan.
- Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Tuon musikaalin voi katsoa ihan kuka vaan, kaunis.
- Anonyymi00048
Anonyymi00043 kirjoitti:
Tuon musikaalin voi katsoa ihan kuka vaan, kaunis.
Elokuva on hiukan muunneltu ja romantisoitu mutta tosipohjainen rakkauskertomus von Trappin perheestä ja heidän nunna-kotiopettajattarestaan natsivalloituksen aikaan v. 1938 Itävallan Salzburgissa.
- Anonyymi00056
Anonyymi00048 kirjoitti:
Elokuva on hiukan muunneltu ja romantisoitu mutta tosipohjainen rakkauskertomus von Trappin perheestä ja heidän nunna-kotiopettajattarestaan natsivalloituksen aikaan v. 1938 Itävallan Salzburgissa.
Olipa ihana rakkaustarina, jos on vielä tosikertomus.
- Anonyymi00057
Anonyymi00042 kirjoitti:
sit voitkin lähteä tältä palstalta voit mennä toiselle palstalle kertomaan telkkarista
- Anonyymi00058
Anonyymi00056 kirjoitti:
Olipa ihana rakkaustarina, jos on vielä tosikertomus.
ei tällä palstalla telkkari tarinoita tarvitse julkaista
- Anonyymi00060
Anonyymi00058 kirjoitti:
ei tällä palstalla telkkari tarinoita tarvitse julkaista
Tarviipa, mikä telkkarissa on syntiä.
- Anonyymi00061
Anonyymi00041 kirjoitti:
Höpöhöpö.
On sinullakin uskon mittari: peltikone "telkkari"!
Minä olen uskossa Jeesukseen, en näköradioihin ja muihin vl-epäjumaliin.pistä se korkki kiinni täällä ei riettaita telkkareita katsota
- Anonyymi00065
Anonyymi00061 kirjoitti:
pistä se korkki kiinni täällä ei riettaita telkkareita katsota
sinä puhut vain itsesi puolesta, minä katson mitä minä haluan katsoa ja sillä sipuli. TV ei ole syntiä.
- Anonyymi00067UUSI
Anonyymi00065 kirjoitti:
sinä puhut vain itsesi puolesta, minä katson mitä minä haluan katsoa ja sillä sipuli. TV ei ole syntiä.
Tämä en ollut minä, jolle tuo "korkki kiinni" oli sanottu. Mutta huomautan, että vaikka katsonkin tv:tä valikoidusti, en kuitenkaan juo.
Minulla ei ole kuin maitotölkin korkki kiinni ruuvattavaksi. - Anonyymi00068UUSI
Anonyymi00065 kirjoitti:
Tv on viestintäväline niinkuin radio, sanomalehti tai internet. Se itsessään ei ole syntinen.
Sieltä tulee paljon, erilaista ohjelmaa. Suuri osa on roskaa, syntisen hengen tuotosta. Mutta sieltä voi löytää myös kaunista ja hyvääkin. Luonto-ohjelmat, ym. puhdasta ja kaunista.
Samoin kuin internetissä, on omalla vastuulla mitä sieltä katsoo ja mitä omaksuu. Uskovainen ei edes halua katsoa hömppää, syntiä. Itse vaihdan kanavaa tai suljen telkkarin sellaiselta. - Anonyymi00069UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
Tv on viestintäväline niinkuin radio, sanomalehti tai internet. Se itsessään ei ole syntinen.
Sieltä tulee paljon, erilaista ohjelmaa. Suuri osa on roskaa, syntisen hengen tuotosta. Mutta sieltä voi löytää myös kaunista ja hyvääkin. Luonto-ohjelmat, ym. puhdasta ja kaunista.
Samoin kuin internetissä, on omalla vastuulla mitä sieltä katsoo ja mitä omaksuu. Uskovainen ei edes halua katsoa hömppää, syntiä. Itse vaihdan kanavaa tai suljen telkkarin sellaiselta.Tulihan se sieltä, nyt vl-liikkeessä ollaan sitä mieltä, että TV on viestintäväline.
TV:n takia on ihmisiä heitetty saatanan haltuun. Hoitomiehet sanovat, että aika oli sellainen. - Anonyymi00070UUSI
Anonyymi00065 kirjoitti:
TV on syntiä mutta kun katsoo samaa näytöltä se ei ole syntiä.
- Anonyymi00077UUSI
Anonyymi00069 kirjoitti:
Tulihan se sieltä, nyt vl-liikkeessä ollaan sitä mieltä, että TV on viestintäväline.
TV:n takia on ihmisiä heitetty saatanan haltuun. Hoitomiehet sanovat, että aika oli sellainen.Krhm. Anteeksi...
Oletin / oletan, että kukin lukija tajuaa (ja muistaa, kuten olen jo jokusen kerran maininnutkin), etten itse (jäsenyydeltäni) ole nimenomaisesti "vellu".
Luterilainen uskomme on meillä yhteinen ja monissa vellujen omissa uskonkysymyksissäkin olen myös samaa, vakaata mieltä.
Pyhä Henki (toivoakseni) ohjaa ajatuksiani ja tekojani ja tv:tä katsellessakin eli joskus jotain ohjelmaa aloittaessani tulee ehkä heti kohta ajatus, etten katso tällaista "roskaa": kiroilua, riitelyä, rivoutta, yleistä tyhmyyttä... Henki minussa siis ilmoittaa etten halua kokea ja ruokkia itseäni tällaisella.
En elä laista vaan armosta,, Hengen kautta (, toivon).
10 minuutin kuluttua alkava Sound of Music on kuitenkin kuvausta itävaltalaisesta perheestä, ovat uskoltaan katolilaisia ja kotiopettajattaren kristillinen usko ilmenee runsaasti monissa kohtauksissa. Se on puhdasmielistä katsottavaa. Sitäpaitsi historiallista, myös humorististakin. On lämminhenkinen elokuva eli musikaali, siinä lauletaan paljon.
Kapteeni von Trappin isänmaallisuus vaikutti jo lapsena tätä katsoessani syvästi myös oman suomalais-isänmaallisuuteeni. Kapteeni oli järkähtämätön itävaltalainen, ei alistunut Hitlerin määräyksiin. - Anonyymi00079UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
Samoin kuin internetissä, on omalla vastuulla mitä sieltä katsoo ja mitä omaksuu. Uskovainen ei edes halua katsoa hömppää, syntiä. Itse vaihdan kanavaa tai suljen telkkarin sellaiselta.televisio on syntinen siitä ei pääse eroon muuten kuin tuhoamalla
- Anonyymi00038
Aloitus:
>>Anonyymi-ap
2025-12-26 12:31:42
Onko muita jotka ovat väsyneitä joulunviettoon? Voisin vain vetäytyä yksin hiljaisuuteen mutta ei onnistu.
Väkeä monta päivää yökylässä ja ruokaa saa tehdä aamusta iltaan.<<
Ensi vuonna joku vieraistasi saisi vuorostaan järjestää joulun teille kaikille! Sopikaa tästä ajoissa.
Ja miksi teidän kaikkien pitää kokoontua yhtäaikaa? Vierailkaa muutoin joulun aikoihin toinen toistenne luona, jättäkää mahd. lahjat toisillenne silloin. - Anonyymi00044
Oon kyl väsyny pyhiin. Ukkeli höyläs pyhät vaikken olis enää millään jaksanu. Kumma jos en ole tiinenä.
- Anonyymi00045
Onpa taas ollut seksiä, nainen ei ole saanut mitään.
- Anonyymi00050
Sano sille selvästi "EI!" Myös hänen on kunnioitettava sinua. Et ole esine.
Ja Jouluhan on pyhä Kristuksen syntymäjuhla. Hän näyttää ottaneen sen yksistään pakanuuden kannalta.
Edes eläimet eivät käyttäydy noin, vaan kunioittavat puolisoaan.
Toivottavasti et (jälleen?) tullut raskaaksi.
- Anonyymi00047
Jeesus ei ole yksi Jumala. Vaan Jumalan Poika.
Jeesus ei koskaan ole sanonut opettavansa omaansa niinkuin katolilaiset opettavat omaansa ja mitä perkele syöttää heille heidän järkeensä.
Mutta Jeesus otti isältään niin kuin Hän sanoo minä olen opetettu minun isältäni.
Jumalaa ei Opeta kukaan vaan Jumala on itse opettaja.- Anonyymi00049
Katoliset syntyneet perkeleestä
Kristus syntynyt Mariasta.
Jumala ei syntynyt.
Tässä nämä erot ovat tiivistetysti - Anonyymi00051
Anonyymi00049 kirjoitti:
Katoliset syntyneet perkeleestä
Kristus syntynyt Mariasta.
Jumala ei syntynyt.
Tässä nämä erot ovat tiivistetystiPerkele syntyi paavista
- Anonyymi00052
Anonyymi00051 kirjoitti:
Perkele syntyi paavista
Paavi syntyi saatanasta.
- Anonyymi00053
Anonyymi00052 kirjoitti:
Paavi syntyi saatanasta.
Saatana on luotu.
Langennut enkeli. - Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
Saatana on luotu.
Langennut enkeli.Ymmärrättekö nyt hengellisyyden historiaa tässä maailmassa?
Selitän sen uudestaan.
Ensin oli Jumala.
Jumala loi enkelit.
Ylimmäinen enkeli lankesi ja tuli saatanaksi lankeemuksen kautta ja heitettiin maan päälle. Saatana siitti paavin. Paavi siitti perkeleitä ja siittää yhä. Perkeleistä syntyi katolinen kirkko.
Katolisesta kirkosta väärä oppi. Väärästä opista Kristuksen eli elävän seurakunnan vainoojat. - Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
Ymmärrättekö nyt hengellisyyden historiaa tässä maailmassa?
Selitän sen uudestaan.
Ensin oli Jumala.
Jumala loi enkelit.
Ylimmäinen enkeli lankesi ja tuli saatanaksi lankeemuksen kautta ja heitettiin maan päälle. Saatana siitti paavin. Paavi siitti perkeleitä ja siittää yhä. Perkeleistä syntyi katolinen kirkko.
Katolisesta kirkosta väärä oppi. Väärästä opista Kristuksen eli elävän seurakunnan vainoojat.Ja elävä seurakunta kumartaa kaikkivaltiaan Jumalan edessä koska se on Jumalasta syntynyt jo ennen syntymänsä aikaa ollut ja oleva iankaikkisesti
- Anonyymi00062
sopivasti vieläkö vietät joulua olet loppu elämäsi mieli sairaalassa
- Anonyymi00063
sieltä et pääse pois saat sen palkan mitä joulun viettäjille kuuluu
- Anonyymi00073UUSI
Anonyymi00063 kirjoitti:
sieltä et pääse pois saat sen palkan mitä joulun viettäjille kuuluu
Hetkonen...
Eivätkö v.lestadiolaiset vietä joulua?
Ne on vaan panopäiviä teikäläisille? - Anonyymi00074UUSI
Anonyymi00073 kirjoitti:
Hetkonen...
Eivätkö v.lestadiolaiset vietä joulua?
Ne on vaan panopäiviä teikäläisille?ei pääse epä uskoset jouluna panemaan vl naisia
- Anonyymi00064
Jälkeen joulun. https://keskustelu.suomi24.fi/t/13705794/sanan-ja-saarnamiehen-suhde
- Anonyymi00066
Kudontaringissä rouvien kanssa päätimme ottaa kierukat jokaiselle. Ukkokullat naivat itsensä hengiltä kun ei vain jälkikasvua ala tulemaan. Voimme rouvien kanssa alkaa elämään, kun ukot kasvaa horsmaa.
- Anonyymi00071UUSI
Ketkä ME ??
- Anonyymi00072UUSI
Anonyymi00071 kirjoitti:
Ketkä ME ??
Kyseisen kudontaringin rouvat.
- Anonyymi00076UUSI
sitten kun niiltä on ukot kuollu nämä rupsahtaneet pöllöy yrittää iskeä nuoria miehiä
- Anonyymi00078UUSI
Se tunne kun sinä olet nähnyt Jeesuksen elävän ihmisenä.
Katolinen :nikean uskontunnustus mussunmussun mussun sanoo Jeesus on Jumalan persoona yksi Jumala mussunmussun.
Jeesus ei ole Jumala eikä Jumalan persoona. Jumala ei tarvitse opettajaa eikä Jumala kumarra rukoukseen kenenkään edessä vaan poika. Ja vaikka hän sanoo eikä kenkään tunne Isää paitsi ja ei kukaan tunne isää ellei hän tunne poikaa niin ei silti poika ole Jumala eikä lapsi sano isällensä tässä kulkee sinun valtakuntasi rajat vaan isä pojalle.
Mutta poika on isälle rakkain lapsi, eikö siis jos sinulla on rakas lapsi ja hän tuo ystävänsä* kotiin jossa isä on, eikö isä armahda myöskin ystävän päälle? Koska hän rakastaa poikaansa niin hän myös rakastaa poikansa ystäviä!- Anonyymi00080UUSI
Kenkään tunne isää paitsi poika*
- Anonyymi00081UUSI
Mitä te luulette jos jollakin olisi sata lammasta ja yksi niistä eksyisi niin eikö hän jättäisi 99 ja menisi sen eksyneen perään siihen asti että hän sen löytää?
Eikö hän lähettänyt poikansa etsimään eksyneitä ja kadonneita?
Jos teillä jollakulla on rakas lapsi, ja te lähetätte hänet maailmaan ja hän tulee pian takaisin ystäviensä seurassa, niin ajaako isä rakkaan lapsensa ystävät pois kodistaan vai valmistaako hän juhla aterian mitä te luulette jos te teette näin teidän vähimmille lapsillenne niin miksipä teidän taivaallinen isänne ei myös niin tekisi?
Vai tuleeko poika ystävänsä kotiin ja kysyy talon isännältä ollaanko kavereita? Onko talon isäntä vähän liian vanha kaveri hänelle? Ehkä poika ymmärtää nuorempaa parempi ja lapsi löytää ystävän lapsista niin on teidän isänne joka on taivaassa myös teille paremmaksi antaa ystävän omasta pojastaan että teillä olisi ystävä taivaassa ja maan päällä. - Anonyymi00082UUSI
rakastaako se myös poika ystävää
- Anonyymi00083UUSI
Anonyymi00082 kirjoitti:
rakastaako se myös poika ystävää
Sinun piti olla ystävä Jeesuksen kanssa että sinulla olisi ystävä taivaassa joka näkee taivaassa että olet ystävystynyt hänen rakkaimman poikansa Jeesuksen Kristuksen kanssa. Mutta nyt te* tapoitte hänet, minkä palkan luulette saavanne siitä taivaissa?
Tuleeko jonkun isä tuomaan lahjoja lapsensa murhaajille?
Jos te ette tee niin, taitaako teidän taivaallinen isänne tehdä niin? Jotka ennen Jeesusta Kristusta tapoitte myöskin kaikki hänen profeettansa?
Että sen jälkeen kun te tapatte perheen isännän rakkaimmat lapset niin te tulette perheen isännän tykö ja kysytte mitamax hän teitä kunniaansa korottaisi ja antaisi teille jonkun suuren nimen taivaissa ja maan päällä - Anonyymi00084UUSI
Anonyymi00083 kirjoitti:
Sinun piti olla ystävä Jeesuksen kanssa että sinulla olisi ystävä taivaassa joka näkee taivaassa että olet ystävystynyt hänen rakkaimman poikansa Jeesuksen Kristuksen kanssa. Mutta nyt te* tapoitte hänet, minkä palkan luulette saavanne siitä taivaissa?
Tuleeko jonkun isä tuomaan lahjoja lapsensa murhaajille?
Jos te ette tee niin, taitaako teidän taivaallinen isänne tehdä niin? Jotka ennen Jeesusta Kristusta tapoitte myöskin kaikki hänen profeettansa?
Että sen jälkeen kun te tapatte perheen isännän rakkaimmat lapset niin te tulette perheen isännän tykö ja kysytte mitamax hän teitä kunniaansa korottaisi ja antaisi teille jonkun suuren nimen taivaissa ja maan päälläOn hyvä olla koko Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan = Isän, Pojan ja Pyhän Hengen lapsi ja ystävä, Hänestä Yhdestä syntynyt ja Hänessä Hengessä kasvanut ja kasvava.
Kyseessä on jotain huomattavasti yliluonnollisempaa kuin mitä pelkkä ihmisjärki voi koskaan ymmärtää. - Anonyymi00085UUSI
Anonyymi00084 kirjoitti:
On hyvä olla koko Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan = Isän, Pojan ja Pyhän Hengen lapsi ja ystävä, Hänestä Yhdestä syntynyt ja Hänessä Hengessä kasvanut ja kasvava.
Kyseessä on jotain huomattavasti yliluonnollisempaa kuin mitä pelkkä ihmisjärki voi koskaan ymmärtää.Et voi olla kuin jumalan lapsi. Minä tiedän sen koska muistan kun katselin maailmaa avaruudesta ennen kuin olin edes syntynyt tai hyvin nuori 0-2vuotias. En minä Kristusta nähnyt siellä. Mutta minä näin maailman kaukaa. Niinkuin pilven päältä.
Missä Kristus oli silloin kun ei häntä näkynyt laisinkaan?
Yksi on Jumala ja yksi on Jumalan Poika ja yhdet ovat Jumalan lapset jotka yhdestä Jumalasta syntyneet ovat niin kuin Jumalan Poika sanoo yhdelle ihmiselle ei sitä sinulle liha eikä veri ilmoittanut vaan minun Isäni joka on taivaissa näin ihminen syntyy Jumalan lapseksi Jumalan kautta. Ja osoittaa poikaansa niille jotka Hän on kuolleista herättävä* että katso synti eli vikauhri sinun syntiesi ja ylitsekäymisesi edestä että sinulla olisi iankaikkinen osa minun kanssani josta sinä kerran lähdit että myös sinne palaisit. - Anonyymi00086UUSI
Anonyymi00085 kirjoitti:
Et voi olla kuin jumalan lapsi. Minä tiedän sen koska muistan kun katselin maailmaa avaruudesta ennen kuin olin edes syntynyt tai hyvin nuori 0-2vuotias. En minä Kristusta nähnyt siellä. Mutta minä näin maailman kaukaa. Niinkuin pilven päältä.
Missä Kristus oli silloin kun ei häntä näkynyt laisinkaan?
Yksi on Jumala ja yksi on Jumalan Poika ja yhdet ovat Jumalan lapset jotka yhdestä Jumalasta syntyneet ovat niin kuin Jumalan Poika sanoo yhdelle ihmiselle ei sitä sinulle liha eikä veri ilmoittanut vaan minun Isäni joka on taivaissa näin ihminen syntyy Jumalan lapseksi Jumalan kautta. Ja osoittaa poikaansa niille jotka Hän on kuolleista herättävä* että katso synti eli vikauhri sinun syntiesi ja ylitsekäymisesi edestä että sinulla olisi iankaikkinen osa minun kanssani josta sinä kerran lähdit että myös sinne palaisit.Yksi Jumala On Yksi Pyhä Kolminaisuus: Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Nämä ovat Yhden Jumalan kolme eri persoonaa eli ilmentymää.
Poika oli olemassa Jumalassa, jo ennen kuin syntyi ihmiseksi, ihmisen pojaksi Jeesus Nasaretilaisen muodossa.
Luonnollisella ihmisellä hänen poikansa syntyy uudeksi ihmiseksi ja omaksi persoonakseen. Ihmisellä poika ei ole hänen isänsä tai äitinsä toinen, jokin jakautunut persoona, vaan on ihan oma ihmisensä. Ihmisellä voi olla myös tytär, useita eri lapsia, he kaikki ovat omat ihmisensä, joissa kuitenkin jotain vanhempiensa perimää.
Jumalan kohdalla Poika ei tarkoita täsmälleen samaa kuin ihmisen kohdalla, vaan Jumalan Poika on yhden jumaluuden yksi sisäisestä olemuksesta. Niinkuin yhdellä ihmisellä on sekä Ruumis, Sielu ja Henki. Siksi Jumalan Poika kirjoitetaan isolla alkukirjaimella: kyseessä on yhden pyhän jumaluuden toisen persoonan Nimi / nimitys. - Anonyymi00087UUSI
Anonyymi00086 kirjoitti:
Yksi Jumala On Yksi Pyhä Kolminaisuus: Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Nämä ovat Yhden Jumalan kolme eri persoonaa eli ilmentymää.
Poika oli olemassa Jumalassa, jo ennen kuin syntyi ihmiseksi, ihmisen pojaksi Jeesus Nasaretilaisen muodossa.
Luonnollisella ihmisellä hänen poikansa syntyy uudeksi ihmiseksi ja omaksi persoonakseen. Ihmisellä poika ei ole hänen isänsä tai äitinsä toinen, jokin jakautunut persoona, vaan on ihan oma ihmisensä. Ihmisellä voi olla myös tytär, useita eri lapsia, he kaikki ovat omat ihmisensä, joissa kuitenkin jotain vanhempiensa perimää.
Jumalan kohdalla Poika ei tarkoita täsmälleen samaa kuin ihmisen kohdalla, vaan Jumalan Poika on yhden jumaluuden yksi sisäisestä olemuksesta. Niinkuin yhdellä ihmisellä on sekä Ruumis, Sielu ja Henki. Siksi Jumalan Poika kirjoitetaan isolla alkukirjaimella: kyseessä on yhden pyhän jumaluuden toisen persoonan Nimi / nimitys.Jos minä saan lapsen niin hän ei ole minun persoonani. Hänellä on oma persoona. Hänellä voi olla minun luonnettani mutta hän ei ole minä hän on minusta mutta ei minä.
En ihan ymmärrä mihin järjen sotkuun yrität minua vietellä.
Minä myös hengitän niin myös minun lapseni hengittäisi jos minulla olisi lapsi ja niin hengitys kävisi ulos sekä minusta että lapsesta kuitenkaan hän ei hengitä minussa vaan minä minussa ja hän hänessä vaikka hengitys on samanlainen.
Ja jos minä opetan lastani niin hän ei mene kadulle ja sano kuulkaa minua ja oppikaa minua vaan hän sanoo kuulkaa minua ja oppikaa mitä opin minun isältäni. Joka nyt on taivaissa tässä vertauksessa. Ei taivaassa vaan taivaissa.
Ja mitä yhteistä hänessä on minun kanssani että te sanotte hänet yhdeksi minun kanssasi jos hän minun oppiani jota minä hänelle opetin opettaa eli hengittäis samankaltaisesti kuin minä hengitän että hänessä sama Henki näkyisi olevan ja ei kuitenkaan hän ole minä enkä minä hän vaan minä olen mitä minä olen ja hän on mitä hän on. Ja tämä on totuus. Teille minä olen tullut totuutta tekemään tiettäväksi kaikelle kansalle. Tyhmille ja viisaille. Yksinkertaisella sanalla. Ei se ole minun vahvuuteni puhua viisaudessa tai puhua hienoja sanoja mutta minun vahvuuteni on pysyä totuudessa. Sillä koska minä olen totuudesta tullut niin mitä muuta minä teille puhuisin? - Anonyymi00088UUSI
Anonyymi00087 kirjoitti:
Jos minä saan lapsen niin hän ei ole minun persoonani. Hänellä on oma persoona. Hänellä voi olla minun luonnettani mutta hän ei ole minä hän on minusta mutta ei minä.
En ihan ymmärrä mihin järjen sotkuun yrität minua vietellä.
Minä myös hengitän niin myös minun lapseni hengittäisi jos minulla olisi lapsi ja niin hengitys kävisi ulos sekä minusta että lapsesta kuitenkaan hän ei hengitä minussa vaan minä minussa ja hän hänessä vaikka hengitys on samanlainen.
Ja jos minä opetan lastani niin hän ei mene kadulle ja sano kuulkaa minua ja oppikaa minua vaan hän sanoo kuulkaa minua ja oppikaa mitä opin minun isältäni. Joka nyt on taivaissa tässä vertauksessa. Ei taivaassa vaan taivaissa.
Ja mitä yhteistä hänessä on minun kanssani että te sanotte hänet yhdeksi minun kanssasi jos hän minun oppiani jota minä hänelle opetin opettaa eli hengittäis samankaltaisesti kuin minä hengitän että hänessä sama Henki näkyisi olevan ja ei kuitenkaan hän ole minä enkä minä hän vaan minä olen mitä minä olen ja hän on mitä hän on. Ja tämä on totuus. Teille minä olen tullut totuutta tekemään tiettäväksi kaikelle kansalle. Tyhmille ja viisaille. Yksinkertaisella sanalla. Ei se ole minun vahvuuteni puhua viisaudessa tai puhua hienoja sanoja mutta minun vahvuuteni on pysyä totuudessa. Sillä koska minä olen totuudesta tullut niin mitä muuta minä teille puhuisin?Joo.
Oletko v.lest. ja kieltääkö v.lest.-usko kristillisen kolminaisuusopin?
Minun Jumalani On Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki, raamatullisesti, täsmälleen siten kuin kirkon kolme tunnustusta (Apostolinen, Nikea ja Athanasios) Hänet tunnustavat. - Anonyymi00089UUSI
Anonyymi00088 kirjoitti:
Joo.
Oletko v.lest. ja kieltääkö v.lest.-usko kristillisen kolminaisuusopin?
Minun Jumalani On Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki, raamatullisesti, täsmälleen siten kuin kirkon kolme tunnustusta (Apostolinen, Nikea ja Athanasios) Hänet tunnustavat.Jeesus ei mm. tiedä, milloin maailmanloppu tulee, sen tietää ainostaan Jumala. Miten voivat olla sama.
- Anonyymi00090UUSI
Anonyymi00089 kirjoitti:
Jeesus ei mm. tiedä, milloin maailmanloppu tulee, sen tietää ainostaan Jumala. Miten voivat olla sama.
Jeesus Nasaretilainen, Jumalan Poika, sanoi tuon ihmisenä ollessaan.
Ehkä Poika Ja Pyhä Henki eivät tiedäkään kaikkea minkä Isä tietää. Tätä jumalallista yhteyttä on ihmisen vaikea järkeillä. - Anonyymi00092UUSI
Anonyymi00090 kirjoitti:
Jeesus Nasaretilainen, Jumalan Poika, sanoi tuon ihmisenä ollessaan.
Ehkä Poika Ja Pyhä Henki eivät tiedäkään kaikkea minkä Isä tietää. Tätä jumalallista yhteyttä on ihmisen vaikea järkeillä.Et vastannut minulle hän oli toinen kirjoittaja kiitos hänelle se vahvisti minua.
Kuitenkin vastaan kysymykseesi olenko vl.
Minä olen mitä olen. Kuka minä olen? Ehkä minä olen se sama lapsi kuka silloin lensi siellä mustassa avaruudessa ehkä se oli unta ehkäpä ei kuka tietää. Kuka minä olen? Tonttu ukko vai itse pukki?
- Anonyymi00091UUSI
Jumala on kaikkivaltias, Jeesus on hänen poika ja Pyhä Henki johtaa ihmisiä täällä maailmassa.
- Anonyymi00093UUSI
Missä raamatussa on, että Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat sama asia.
- Anonyymi00095UUSI
Joh. 10: 24-33
24 Juutalaiset tulivat hänen ympärilleen ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet Kristus, sano se meille suoraan."
25 Jeesus vastasi heille: "Olen sanonut sen teille, ettekä usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.
26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani, kuten olen sanonut.
27 Minun lampaani kuulevat minun ääneni, ja minä tunnen heidät, ja he seuraavat minua.
28 Minä annan heille iankaikkisen elämän, eivätkä he ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
29 Minun Isäni, joka on antanut heidät minulle, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
30 Minä ja Isä olemme yksi." ✨
31 Juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääkseen hänet.
32 Jeesus vastasi heille: "Olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä. Mikä niistä on se, jonka tähden te minut kivitätte?"
33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden emme kivitä sinua, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi."✨
Ei kukaan muu kuin Jumala Itse voi sanoa olevansa Tie, Totuus ja Elämä. Näin kuvataan myös Pyhää Henkeä ja Hänen toimintaansa. "Pyhä Henki lähtee Isästä ja Pojasta." (Nikea)
Joh. 14: 6-11
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Kukaan ei tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.
7 Jos olisitte tunteneet minut, tuntisitte myös Isäni. Tästä lähin tunnette hänet ja olette nähneet hänet." ✨
8 Filippos sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin se riittää meille."✨
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa olen ollut kanssanne, etkä tunne minua, Filippos! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän, kuinka sinä sanot: 'Näytä meille Isä'?✨
10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, en puhu itsestäni, ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa, mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
Ei Jeesus voi olla Isässä ja Isä Hänessä, ellei Hän puhu itsestään "Isänä".
Heprean kielessä eli juutalaisessa uskonnossa on kielletty ihmisen käyttämästä itsestään sanamuotoa "minä olen". Minään liittyvä olla sana kuuluu ainoastaan Jumalalle.
Jumala On "Minä Olen Se Joka Minä Olen".
Jeesus puhuessaan käytti monesti tuota olen-sanaa itsestään. Hän siis näinkin "teki itsestään Jumalan". Hepreassa esim. itseään esitellessä kuuluu sanoa "Minä... Jeesus" ei "Minä olen Jeesus", tai tulee sanoa: "minä... tässä" ei: "minä olen tässä". Olen-sana on olemassa, mutta se on kielletty ääneen lausumasta. Vain Jumala ON.
2. Moos. 3: 13-15
13 Mooses sanoi Jumalalle: "Katso, kun minä menen israelilaisten luo ja sanon heille: 'Teidän isienne Jumala on lähettänyt minut teidän luoksenne', ja kun he kysyvät minulta: 'Mikä hänen nimensä on?' niin mitä minä heille vastaan?"
14 Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne". ✨
15 Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.
* - Anonyymi00096UUSI
Anonyymi00095 kirjoitti:
Joh. 10: 24-33
24 Juutalaiset tulivat hänen ympärilleen ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet Kristus, sano se meille suoraan."
25 Jeesus vastasi heille: "Olen sanonut sen teille, ettekä usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.
26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani, kuten olen sanonut.
27 Minun lampaani kuulevat minun ääneni, ja minä tunnen heidät, ja he seuraavat minua.
28 Minä annan heille iankaikkisen elämän, eivätkä he ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
29 Minun Isäni, joka on antanut heidät minulle, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
30 Minä ja Isä olemme yksi." ✨
31 Juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääkseen hänet.
32 Jeesus vastasi heille: "Olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä. Mikä niistä on se, jonka tähden te minut kivitätte?"
33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden emme kivitä sinua, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi."✨
Ei kukaan muu kuin Jumala Itse voi sanoa olevansa Tie, Totuus ja Elämä. Näin kuvataan myös Pyhää Henkeä ja Hänen toimintaansa. "Pyhä Henki lähtee Isästä ja Pojasta." (Nikea)
Joh. 14: 6-11
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Kukaan ei tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.
7 Jos olisitte tunteneet minut, tuntisitte myös Isäni. Tästä lähin tunnette hänet ja olette nähneet hänet." ✨
8 Filippos sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin se riittää meille."✨
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa olen ollut kanssanne, etkä tunne minua, Filippos! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän, kuinka sinä sanot: 'Näytä meille Isä'?✨
10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, en puhu itsestäni, ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa, mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
Ei Jeesus voi olla Isässä ja Isä Hänessä, ellei Hän puhu itsestään "Isänä".
Heprean kielessä eli juutalaisessa uskonnossa on kielletty ihmisen käyttämästä itsestään sanamuotoa "minä olen". Minään liittyvä olla sana kuuluu ainoastaan Jumalalle.
Jumala On "Minä Olen Se Joka Minä Olen".
Jeesus puhuessaan käytti monesti tuota olen-sanaa itsestään. Hän siis näinkin "teki itsestään Jumalan". Hepreassa esim. itseään esitellessä kuuluu sanoa "Minä... Jeesus" ei "Minä olen Jeesus", tai tulee sanoa: "minä... tässä" ei: "minä olen tässä". Olen-sana on olemassa, mutta se on kielletty ääneen lausumasta. Vain Jumala ON.
2. Moos. 3: 13-15
13 Mooses sanoi Jumalalle: "Katso, kun minä menen israelilaisten luo ja sanon heille: 'Teidän isienne Jumala on lähettänyt minut teidän luoksenne', ja kun he kysyvät minulta: 'Mikä hänen nimensä on?' niin mitä minä heille vastaan?"
14 Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne". ✨
15 Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.
*Tuossa ei missään sanota, että Pyhä Henki olisi myös Isä ja Poika.
- Anonyymi00097UUSI
Anonyymi00096 kirjoitti:
Tuossa ei missään sanota, että Pyhä Henki olisi myös Isä ja Poika.
Pyhä Henki On Isän Henki ja "lähtee Isästä".
Koska Poika on "syntynyt Isästä", samoin Pyhä Henki lähtee myös Pojasta.
Pyhä Henki on tehtävältään Puolustaja ja jonka Jeesus lupasi Isän, Jeesuksen taivaaseennousun jälkeen, lähettävän maan päälle uskovien voimaksi ja opettajaksi. - Anonyymi00098UUSI
Anonyymi00097 kirjoitti:
Pyhä Henki On Isän Henki ja "lähtee Isästä".
Koska Poika on "syntynyt Isästä", samoin Pyhä Henki lähtee myös Pojasta.
Pyhä Henki on tehtävältään Puolustaja ja jonka Jeesus lupasi Isän, Jeesuksen taivaaseennousun jälkeen, lähettävän maan päälle uskovien voimaksi ja opettajaksi.Joh. 14:17
Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä. [Joh. 16:13+ | 1. Kor. 2:14]
Joh. 14:26
Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut. [Luuk. 24:49]
Joh. 16:7
Mutta minä sanon teille totuuden: teille on hyödyksi, että minä menen pois. Ellen mene, ei Puolustaja voi tulla luoksenne. Mutta mentyäni pois minä lähetän hänet luoksenne, [Joh. 14:16+]
Missään raamatussa ei sanota, että Isä, Poika ja Pyhä Henki on sama asia.
Pyhä Henki on puolustaja, jonka Jeesus on uskovaisille antanut. Eihän Jumalaa ja ihmisille annettua Pyhää Henkeä voi sanoa samaksi asiaksi. Raamatussa ei missään sanota, että ne olisivat sama asia. - Anonyymi00099UUSI
Anonyymi00098 kirjoitti:
Joh. 14:17
Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä. [Joh. 16:13 | 1. Kor. 2:14]
Joh. 14:26
Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut. [Luuk. 24:49]
Joh. 16:7
Mutta minä sanon teille totuuden: teille on hyödyksi, että minä menen pois. Ellen mene, ei Puolustaja voi tulla luoksenne. Mutta mentyäni pois minä lähetän hänet luoksenne, [Joh. 14:16 ]
Missään raamatussa ei sanota, että Isä, Poika ja Pyhä Henki on sama asia.
Pyhä Henki on puolustaja, jonka Jeesus on uskovaisille antanut. Eihän Jumalaa ja ihmisille annettua Pyhää Henkeä voi sanoa samaksi asiaksi. Raamatussa ei missään sanota, että ne olisivat sama asia.Tämä on vl-harhaopetus, että Isä, Poika ja Pyhä Henki on sama asia.
- Anonyymi00100UUSI
Anonyymi00099 kirjoitti:
Tämä on vl-harhaopetus, että Isä, Poika ja Pyhä Henki on sama asia.
Eivät he olekaan "sama asia", vaan Yhden Jumalan kolme eri persoonaa, joilla kullakin oma asemansa ja tehtävänsä.
Tämä on kolminaisuusoppi. Yksi Jumala, jolla kolme eri olemusta. - Anonyymi00101UUSI
Anonyymi00100 kirjoitti:
Eivät he olekaan "sama asia", vaan Yhden Jumalan kolme eri persoonaa, joilla kullakin oma asemansa ja tehtävänsä.
Tämä on kolminaisuusoppi. Yksi Jumala, jolla kolme eri olemusta.Athanasioksen tunnustus
areiolaisuutta vastaan
https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus :
>>Sen, joka tahtoo pelastua, on ennen kaikkea pysyttävä yhteisessä kristillisessä uskossa. Sitä on noudatettava kokonaisuudessaan ja väärentämättä. Joka ei niin tee, joutuu epäilemättä iankaikkiseen kadotukseen.
Yhteinen kristillinen usko on tämä:
Me palvomme yhtä Jumalaa, joka on kolminainen, ja kolminaisuutta, joka on yksi Jumala, persoonia toisiinsa sekoittamatta ja jumalallista olemusta hajottamatta. Isällä on oma persoonansa, Pojalla oma ja Pyhällä Hengellä oma, mutta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen jumaluus on yksi, yhtäläinen on heidän kunniansa ja yhtä ikuinen heidän majesteettisuutensa.
Sellainen kuin on Isä, sellainen on myös Poika ja Pyhä Henki:
Isä on luomaton, Poika on luomaton ja Pyhä Henki on luomaton. Isä on ääretön, Poika on ääretön ja Pyhä Henki on ääretön. Isä on ikuinen, Poika on ikuinen ja Pyhä Henki on ikuinen, eikä kuitenkaan ole kolmea ikuista, vaan yksi ikuinen, niin kuin ei myöskään ole kolmea luomatonta eikä kolmea ääretöntä, vaan yksi luomaton ja yksi ääretön. Samoin on Isä kaikkivaltias, Poika kaikkivaltias ja Pyhä Henki kaikkivaltias, eikä kuitenkaan ole kolmea kaikkivaltiasta, vaan yksi kaikkivaltias. Samoin Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala. Samoin Isä on Herra, Poika on Herra ja Pyhä Henki on Herra, eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi Herra.
Niin kuin kristillinen totuus vaatii meitä tunnustamaan kunkin persoonan erikseen Jumalaksi ja Herraksi, samoin yhteinen kristillinen usko kieltää meitä puhumasta kolmesta Jumalasta tai Herrasta. Isää ei kukaan ole tehnyt, luonut eikä synnyttänyt. Poika on yksin Isästä, häntä ei ole tehty eikä luotu, vaan hän on syntynyt. Pyhä Henki on lähtöisin Isästä ja Pojasta, häntä ei ole tehty eikä luotu eikä hän ole syntynyt, vaan hän lähtee. Isä on siis yksi, ei ole kolmea Isää, Poika on yksi, ei ole kolmea Poikaa, Pyhä Henki on yksi, ei ole kolmea Pyhää Henkeä.
Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka on yksi, ja ykseyttä joka on kolminaisuus.
Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin. Saavuttaaksemme iankaikkisen pelastuksen meidän on kuitenkin myös vakaasti uskottava, että meidän Herramme Jeesus Kristus on tullut ihmiseksi.
Oikea oppi on tämä:
Me uskomme ja tunnustamme, että meidän Herramme Jeesus Kristus on Jumalan Poika, Yhtä lailla Jumala ja ihminen. Isän luonnosta ennen aikojen alkua syntyneenä hän on Jumala, äidin luonnosta ajassa syntyneenä hän on ihminen. Hän on täysi Jumala, ja täysi ihminen järjellisine sieluineen ja ihmisruumiineen. Jumaluudessaan hän on samanarvoinen kuin Isä, ihmisyydessään vähäarvoisempi kuin Isä. Vaikka hän on Jumala ja ihminen, ei kuitenkaan ole kahta Kristusta, vaan yksi. Yhdeksi hän ei ole tullut siten, että jumaluus olisi muuttunut ihmisyydeksi, vaan siten, että Jumala on omaksunut ihmisyyden. Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että hän on yksi persoona. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus.
Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, istunut Isän oikealle puolelle, ja sieltä hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Hänen tullessaan kaikkien ihmisten on noustava kuolleista ruumiillisesti ja käytävä tilille siitä, mitä ovat tehneet. Hyvää tehneet pääsevät ikuiseen elämään, pahaa tehneet joutuvat ikuiseen tuleen.
Tämä on yhteinen kristillinen oppi. Se joka ei usko sitä vakaasti ja vahvasti, ei voi pelastua!<<
Wiki:
>>Athanasioksen uskontunnustus (lat. Symbolum athanasium) on yksi kolmesta niin sanotusta vanhan kirkon uskontunnustuksesta, joissa Raamatun keskeinen oppi kootaan tiivistettyyn muotoon. Siinä missä Apostolinen uskontunnustus keskittyy uskoon ja evankeliumiin ja Nikean uskontunnustus Jumalan tekoihin, Athanasioksen tunnustus kertoo, kuka Jumala on ja millainen hän on.
Athanasioksen uskontunnustus on peräisin varhaiselta keskiajalta ja se nimetty virheellisesti piispa Athanasioksen (295–373) mukaan, joka oli vanhan kirkon opettaja ja Aleksandrian piispa.
Athanasioksen uskontunnustuksen ja Vincentius Lerinumilaisen Commonitoriumin joidenkin kappaleiden sisällön ja muodon välillä on olemassa selvä yhteys.<<
Athanasios Aleksandrialainen (ikoni):
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4b/Athanasius_I.jpg/500px-Athanasius_I.jpg
*
- Anonyymi00094UUSI
Kaikki raamatusta tietävät, tosi uskovaiset, tiedättekö saako elävässä elämässä toimia vailla sovittuja sääntöjä ja varsinkin kun kyseessä on raha? Niin että taivaspaikka tulee että kolahtaa kun vain tunnustaa uskovansa Jumalaan ja pyytelee aina joltakin hyypiöltä anteeksi.
- Anonyymi00102UUSI
Se on totta että te vääristelette rsamattuja ja mjuntelette niitä omaan korvasyyhyynne.
Kristus messias hän sanoi että hän on yhtä Isän kanssa se on totta mutta ei yksi.
Jos hän sanoi kuitenkin että ovat yksi niin sen hän sanoi ettei kukaan tule ilman armoa Kristuksen valtakuntaan.
Kuitenkaan he eivät ole yksi.
Ja Juutalaiset kivittivät Jeesusta koska hän sanoi itsensä Jumalan pojaksi ja tämä on raskas kivi tämänkin ajan katolilaisille eli juutalaisille tunnustaa että Kristus on Jumalan Poika ei ei, ei suinkaan kuulkaa hän on Jumalan persoonaa yhdestä Jumalasta ei voi olla kahta Jumalaa älkää nyt vain pilkatko Jumalaa te villihenget ja hurmahenget.
Mutta kuulkaa nyt teidän taivaallista isäänne kun hän sanoo teille rakkaudella minä lähetin poikani Jeesuksen Kristuksen niin kuin nuorimmaisen karitsan teuraaksi vietäväksi että hän olis vihmoittava verensä teidän otsiinne että teillä oli turva Jumalassa sinä päivänä kun enkeli käy talojenne ohitse ja surmaa miekalla kaikki joita ei olla merkitty* niinkuin te tiedätte vanhastaan niin kuin isäinne säätyihin kirjoitettu on mitä kerran Egyptissä tapahtui älkää niin pian unhoittako sitä.- Anonyymi00103UUSI
Sanottakoon teille selkeästi
Jumala on yksi
Jeesus ei ole jumala vaikka olisi yhtä Jumalan kanssa.
Jeesus on Jumalan Poika.
Ja mitä et ymmärrä?
Yksi Jumala, yksi Poika ja yksi Henki eli yksi kaste Pyhän Hengen kaste. - Anonyymi00104UUSI
Anonyymi00103 kirjoitti:
Jumala on yksi
Jeesus on Jumalan Poika.
Ja mitä et ymmärrä?
Yksi Jumala, yksi Poika ja yksi Henki eli yksi kaste Pyhän Hengen kaste.Yrittäkää pysyä raamatussa, ei minkään piispan opetuksia.
Raamatun mukaan me uskomme. - Anonyymi00105UUSI
Anonyymi00103 kirjoitti:
Jumala on yksi
Jeesus on Jumalan Poika.
Ja mitä et ymmärrä?
Yksi Jumala, yksi Poika ja yksi Henki eli yksi kaste Pyhän Hengen kaste.On tämä juutalaisille ja katolisille niin vaikea ymmärtää kirjoitettua Jumalansanaa kun itse sanoo minä olen Jumalan Poika. Onko vaikea ymmärtää. Ei kun hän yksi Jumala. Ei vaan Jumalan Poika.
Eikö äly riitä käsittää? Augustiinuksella ja paavilla eikö äly riitä.
Se sanoo minä olen Jumalan Poika se tarkoittaa Hän on Jumalan Poika. Jumala on yksi. Ja Jeesus ja Jumala ovat yhtä. - Anonyymi00106UUSI
Jeesus ei sanonut olevansa Jumalan Poika, opetuslapset sanoivat tuon.
Jeesus Itse puheissaan käytti itsestään "Minä Olen"-nimeä, joka on Jumalan nimi. Juutalaiset kivittivät häntä tästä syystä: "koska teet itsesi Jumalaksi". - Anonyymi00107UUSI
Anonyymi00103 kirjoitti:
Jumala on yksi
Jeesus on Jumalan Poika.
Ja mitä et ymmärrä?
Yksi Jumala, yksi Poika ja yksi Henki eli yksi kaste Pyhän Hengen kaste.Mitä tarkoitat sanalla "yhtä"? Tuo on helluntailaista areiolaisuutta, he aggressiivisesti kieltävät Jeesuksen jumaluuden. Heille Jeesus on vain jonkinlainen profeetta.
Raamatun tarkka käännös sanoo: "Isä ja minä olemme Yksi".
Joh. 10:
8 Filippos sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin se riittää meille."
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa olen ollut kanssanne, etkä tunne minua, Filippos! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän, kuinka sinä sanot: 'Näytä meille Isä'?
Joh. 10: 30 "YKSI", ei "yhtä" kuten aiemm. suomal. käännöksissä on virheellisesti ollut:
STLK 2017: Minä ja Isä olemme yksi.
King James: I and my Father are one.
Luther 1545: Ich und der Vater sind eins. (Yksi)
Russkaja Biblija: Я и Отец — одно. (Yksi)
Svenska Bibelb 1917: Jag och Fadern äro ett.
Latin Vulgata: ego et Pater unum sumus. (Unum = yksi)
"Yhtä", sanana viittaa jonkinlaiseen "yhteismielisyyteen", ei yhteen persoonaan ja tämä on etenkin helluntailaisten levittämä harhatulkinta, johtuen aiempien käännöstemme epätarkkuudesta.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1167133Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4945271Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1463240Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2152621Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t382307Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431272En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771232Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681168Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111159- 1111133