On hölmöä että monet saa ilmaista ruokaa ruokajonoista.

Anonyymi-ap

Siinähän säästää monta sataa euroa kun köyhä hakee joka viikko pari kertaa ruokaa ruokajonosta. Tuet siis ryyppäävät ja polttavat tupakkia eli savuna ilmaan. Siihenkö tämä maa menee että työttömän köyhän ei tarvii tehdä mitään että saa ruokaa kun ruuat saa ilmaiseksi. Tuet pois ja tukia vasta kun köyhälle on opetettu vaikka ruuan tekemistä ja kalastusta mistä se ruoka monelle oikeasti tulee. Minun mielestä suomalaiset työttömät pääsee ihan liian helpolla ja ei tarvii tehdä mitään jos on työtön. Pitäisi opetella selviytymistaitoja enemmän.

26

285

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Sinulla on väärä mielikuva ruokajonojen tarjonnasta paitsi jos tuolla monella sadalla tarkoitat säästöä vuodessa.

• Anonyymi00002

No huonoa avustusten jaossa on avustusten päätymien sellaisille, jotka ei niitä tarvitse. Monikin hakee, koska saa ilmaiseksi. Joku, joka tarvitsee saataa jäädä ilman.

• Anonyymi00010

Minä olisin mennyt jakeluun mutta vaimoni nosti metakan jo ajatuksestakin.

• Anonyymi00014

Samaa mieltä ,olen kuullut hamstraajat hakee ja kerää ,yhdellä miehellä oli kolme pakastinta ja Mersulla haki .

• Anonyymi00024
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Samaa mieltä ,olen kuullut hamstraajat hakee ja kerää ,yhdellä miehellä oli kolme pakastinta ja Mersulla haki .

Saako sieltä pakasttettavia ruokia? Olen kuvitellut että kuivamuonaa tai vastaavaa.

• Anonyymi00003

Monta sataa siis säästää viikossa ruokamenoissa. Täytyy olla melkoinen ahmatti.

• Anonyymi00009

Monet jakaa ruokaa eteenpäin esim. Sukulaisilleen

• Anonyymi00004

Se tarttis tähystää MAHA onko siellä mellakkaa vai mullikkaa enste.
      Jos on mellakkaa höritty nin savoon junarahdilla koko kööri!

menikö (ruaka) jakeluun!?

• Anonyymi00005

" Minun mielestä suomalaiset työttömät pääsee ihan liian helpolla ja ei tarvii tehdä mitään jos on työtön. "

Sama pätee varhain eläkepaperit saaneisiin.

• Anonyymi00006

Aloittaja hyvä, tietoni on toimituksen tiedossa, ole hyvä ja ota sinne yhteyttä ja voidaan sitten sopia, tarjoamastasi työpaikasta ja neuvottelut palkasta. kiittäen; nyt ruokajonolainen mut kohta sun palkkalistoilla, jee

• Anonyymi00011

Et sinä aloittajaa tarvitse töiden löytämiseen, jos oikeasti töitä haluaisit. Mutta ei teikäläiset halua.

• Anonyymi00007

Minä en polta enkä juo. Minulla menee rahaa muun muassa auton ylläpitoon. Auto siksi,että pääsisin töihin ,jos töitä saan. Asumme halvalla vähän syrjemmässä. Myös kauppaan on matkaa.

• Anonyymi00016

Syrjemmässä ei voi laittaa autoa seisontaan

• Anonyymi00008

Luulisi sillä rahalla mitä saa tukiaisia että pärjää kunhan ei laita alkoholiin,käryytä ja pelaa.Löytyy näitä piruuttaan hakijoita hitto kun saa ilmatteeks toimii ilmaisien ämpärien tavoin.

• Anonyymi00012

Nirsot lajittelee ja heittää puolet kassin sisällöstä roskiin. Onko se oikein ?

• Anonyymi00013

Tottakai se on. Syö vain sellaista mikä kelpaa. Oletko sinä kaikkiruokainen jätemylly joka ahtaa suuhunsa mitä sianruokaa tahansa?

• Anonyymi00019

Ja eläkeläiset

• Anonyymi00015

Oon ollunna monta kertaa ruokajonossa. toinen käsi on älyttömällä luurilla ja toinen käsi roplaa sukupuoli-elintä monilla.

Seurustelutapahtuma perinpohjin vaan, kun ottaa vielä kioskipohjat.

- kioskikki.

• Anonyymi00020

Nato saa meiltä Miljardeja ja turhaan . Puna LOTTA

• Anonyymi00021

Mieluummin nato kuin paskanahkaiset eläkeläispölvästit

• Anonyymi00026
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Mieluummin nato kuin paskanahkaiset eläkeläispölvästit

Olethan itsekkin nuori vetreä eläkeläinen tai istut linnassa tai olet vaan kateellinen.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Olethan itsekkin nuori vetreä eläkeläinen tai istut linnassa tai olet vaan kateellinen.

Kateellinen mistä ja kenelle?

• Anonyymi00022

Näinkin sairaita ihmisiä on että kadehtivat jopa ruokajonoissa kävijöitä , toki pitäisi antaa jotain lippulappua vastaan että menisi tarvitsijoille ja jos yli jää niin muille sitten..

• Anonyymi00023

Eläkeläinen maksaisi kaksi euroa siitä ettei joku toinen saa yhtä euroa.

• Anonyymi00025

En olisi ikinä uskonut että 2020 saa lukea näin pönttöjä kirjoituksia

• Anonyymi00027

Aina on näitä tanopäitä, kun kitisevät tupakasta ja alkoholista. Eivät vissiin tiedä, että maailmassa on muutakin turhaa ja epäterveellistä rahanmenoa..
      Jotenkin vain vituttaa ja kyllästyttää, kun joka helvetin välissä on tuota itkua ja kitinää, että "kun se tupakki ja kalja, kaljaa vedetään niin että maksa paukkuu ja juostaan tupangilla jatkuvaan.." Enkä mä itse edes polta enkä juuri käytä alkoholiakaan. Alkoholinkäyttönikin on sitä tasoa, että joskus harvoin voin juoda saunan jälkeen pari tölkkiä olutta tai ruuan kanssa tölkillisen, joskus talvipakkasilla teen rommitotin.
      Päissäni en ole ollut vuosiin.
      Noissa ruokajono-asiakkaissa on myöskin todella paljon niitä, joilla rahaa menee älyttömästi lääkkeisiin. Ja lääkitystä tarvitsevista sairauksista heillä paljon on niitä, jotka eivät ole millään elämäntavoilla hankittuja sairauksia. Eli lähskään kaikki eivät siellä jonoissa ole näitä juoppoja tm riippuvuuksien kanssa eläviä.
      Se, mikä minua vituttaa tuossa ruokajonotouhussa on se, kun sellaiset hakevat sieltä ruokaa, joiden ei sieltä sitä tarvitsisi hakea. Ja se taas on sellaisilta pois, jotka sitä ilmaista ruokaa oikeasti tarvitsevat.
      Auton nämä omilla tuloillaan pärjäävät jättävät kauemmaksi "näkösuojaan" ja sitten hakevat sen ruokakassinsa, kun "sen nyt vaan saa ilmaiseksi"... Aika säälittävää kusetusta niiltä, jotka pystyvät ostamaan sen 50€ hintaisen ruokakassinsa kaupastakin.
      Muuten tuo olisi työttömienkin hyvä opetella tekemään, että kävisivät joskus juurikin vaikka ihan onkimassakin, kuten ainakin omista naapureistani yllättävän moni tekee. Sitä saa kuitenkin kaikki tehdä vapaasti ja sillä saa ainakin joskus ruoka-aineksetkin kasaan. Muutaman ahvenen tm juurikin kalakeittoon tai paistettavaksi. Ilmaista ruokaa kuitenkin, mato-onki nyt kuitenkin maksaa vain muutaman euron, vitosen masimissaan ja koukku+koho siihen lisäksi 50 senttiä.
      Ja marjastaminen ja sienestys on toinen. Kaupungeissakin yleenä on alueita, joista löytyy sientä ja marjoja ja niitä saa vapaasti poimia jokamiehen oikeudella.
      Noillakin keinoilla nyt saa tosiaan ilmaista ruokaa ihan hakemisen vaivalla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      34
      5137
    2. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      278
      4985
    3. Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia

ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä
      Maailman menoa
      55
      4456
    4. Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"

Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos
      Maailman menoa
      69
      2425
    5. Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon

Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt
      Köyhyys
      46
      1858
    6. Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin

🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu
      Maailman menoa
      28
      1804
    7. Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?

Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont
      Maailman menoa
      20
      1767
    8. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      79
      1713
    9. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      15
      1571
    10. Oon kyllä välillä ollut susta

Nainen huolissani, en oo niin sydämetön mitä tunnut ajattelevan
      Ikävä
      105
      1476
    Aihe