E.G.W:n valtuuttama 'tuomari', joka ruoskii meitä lepopäiväkäskyn laiminlyönnistä. Ja itse tuo 'tuomari' hylkää muut käskyt ja armolahjat.
"Jumalan" valtuuttamat "tuomarit"
14
127
Vastaukset
- Anonyymi00001
Se on totuus ettei EGW ole kristittyjen profeetta.
Ellen White kertoi saaneensa näyn, jossa hänelle tutut ihmiset nähtiin vuoden 1856 konferenssissa. Hän julisti selvästi, että osa heistä kokisi seitsemän viimeistä vitsausta ja osa olisi elossa Kristuksen palatessa maan päälle. White oli niin varma tästä, että julkaisi näyn 'Todistuksia seurakunnalle' -teoksessa, joka teos levisi laajasti. Mutta 1900-luvun alkuun mennessä kaikki kyseisen konferenssin osallistujat olivat kuolleet.- Anonyymi00002
EGW = Totuuden Valo = "adventtitotuus".
Olet ymmärtänyt väärin ko. leirikokouksen.
White sai näkytilan 27.5.1856 Baettle Creekissä pidetyn konfrenssin aikana. White kirjoitti siitä samana vuonna julkaistussa todistuksessa seurakunnalle;
"-Minulle näytettiin konfrensissa läsnä ollut joukko. Enkeli sanoi; "Jotkut ovat matojen ruokana jotkut seitsemän viimeisen vitsauksen kohteena, jotkut ovat elossa ja jäävät maan päälle tullakseen muutetuiksi Jeesuksen tullessa; Testimones for the Church, Vol 1, s.131.
> Ellen White kertoo eräästä sisaresta, joka konfrenssin päättyessä maanantaina oli maininnut toiselle sisarelle kokouspaikalta poistuessaan; "-Minusta tuntuu että olen yksi niistä jotka ovat kohta matojen ruokana. Saman viikon torstaina hän sairastui äkillisesti ja kuoli seuraavana aamuna. Hänen yllättävä kuolemansa teki syvän vaikutuksen silloiseen pieneen adventistiuskovien ryhmään Battle Creekissä. Ehkä enkelin sanoman tarkoituksena oli muistuttaa kaikkia henkilökohtaisen valmistumisen tärkeydestä. Whiten profetiallisen näyn tarkoitus oli osoittaa Jumalan profetian ehdollisuus. Aina läpi aikain Jumalan profetioita on annettu ehdollisena että profetian vastaanottajilla on velvollisuus menetellä Jumalan vaatimalla tavalla. Jumala on luvannut profetioissa hyvää jos ihmiset ovat Herran puolella ja pysyvät synnistä erossa. Tässä kritiikissä on kyse että ne jotka luopuvat Herrasta taikka eivät täytä pyhitysvaatimuksia ei näe Herran paluuta "viimeisenä päivänä."Kristuksenkannattaja kirjoitti:
Olet ymmärtänyt väärin ko. leirikokouksen.
White sai näkytilan 27.5.1856 Baettle Creekissä pidetyn konfrenssin aikana. White kirjoitti siitä samana vuonna julkaistussa todistuksessa seurakunnalle;
"-Minulle näytettiin konfrensissa läsnä ollut joukko. Enkeli sanoi; "Jotkut ovat matojen ruokana jotkut seitsemän viimeisen vitsauksen kohteena, jotkut ovat elossa ja jäävät maan päälle tullakseen muutetuiksi Jeesuksen tullessa; Testimones for the Church, Vol 1, s.131.
> Ellen White kertoo eräästä sisaresta, joka konfrenssin päättyessä maanantaina oli maininnut toiselle sisarelle kokouspaikalta poistuessaan; "-Minusta tuntuu että olen yksi niistä jotka ovat kohta matojen ruokana. Saman viikon torstaina hän sairastui äkillisesti ja kuoli seuraavana aamuna. Hänen yllättävä kuolemansa teki syvän vaikutuksen silloiseen pieneen adventistiuskovien ryhmään Battle Creekissä. Ehkä enkelin sanoman tarkoituksena oli muistuttaa kaikkia henkilökohtaisen valmistumisen tärkeydestä. Whiten profetiallisen näyn tarkoitus oli osoittaa Jumalan profetian ehdollisuus. Aina läpi aikain Jumalan profetioita on annettu ehdollisena että profetian vastaanottajilla on velvollisuus menetellä Jumalan vaatimalla tavalla. Jumala on luvannut profetioissa hyvää jos ihmiset ovat Herran puolella ja pysyvät synnistä erossa. Tässä kritiikissä on kyse että ne jotka luopuvat Herrasta taikka eivät täytä pyhitysvaatimuksia ei näe Herran paluuta "viimeisenä päivänä."Lisäys edelliseen;
Kyse ei ole henkilöita koskevasta aikaprofetiasta, vaan siitä hengellisestä tilasta missä henkilöt ovat armonaikansa päättäneet Jumalan pyhinä Kristuksessa vaiko jumalattomina. Pyhät näkevät paremmin Jeesuksen tulon, kun jumalattomat eivät kestä Jeesuksen tuloa.
Profetia on ehdollinen riippuen henkilön hengellisestä tilasta onko elämän kirjaan merkittynä elämän perilliseksi.
- Anonyymi00003
Adventismiteologiassa adventistit ovat tuomitsemassa muita taivaassa.
- Anonyymi00004
Kirje Hebrealaisille 10:26. Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä.
27. Vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
Moni on tullut tuntemaan näilläkin palstoilla sapatin. Moni on siis tietoinen. Tietoinen hylkääminen on siis syntiä. - Anonyymi00005
Kyllä kaikki ovat tulleet tietoiseksi harhaopista ja osaa sitä karttaa.
Jumalann valtuuttamat ihmistuomarit hengellisten pelastuskysymyksien suhteen on vasta tuhatvuotisakauden aikana; Ilm 20:3-4; -Aika tuomita ihmisiä ei ole siis tässä ajassa eikä katsoa ihmisiä henkilökohtaisesti.
Tämä keskustelupalsta. Tule sitten 1000- vuotiskauden aikana minulekin vasta tuomariksi. Ihmisillä on omat taipaaleensa omissä elämissään aina. Jumala itse näkee lopun alusta ja alun lopusta, ettei kenenkään tarvits eolla Sinun "ikeesi alla."
> Ihmiä henkilökohtaisesti ei siis pitä katsoa. Kristusta katsotaan.
Kirjoittaja rakastaa Kristus, Jumalaa, Raamatun sanaa, Jumalan ja tämän valtakunnan lakeja -totuutta. En arvostele ihmisiä vaan asiakysymyksiä täällä.
Jokainen tapaa elämän Herran itse henkilökohtaisesti kun jos Jumala Kristus ottaa ihmisen ikuisiin tarhoihinsa sitten kun koko ihmiskunnan tuomioprosessin viimeinen vaihe toteuutuu Ilm 20 luvun tapahtumissa.- Anonyymi00006
Lahkot ja kultit manipuloivat ihmisiä omiin tarkoituksiinsa ja sinä 'kristuksenkannattaja' olet yksi heistä. Toistamalla lahkosi piirissä kuulemiasi valmiita tarinoita et vahvista omaa uskottavuuttasi, vaan niiden lahkojen ja kulttien valtaa, joiden piirissä sinut on sokaistu. Kritiikitön monisanaisuus ei korvaa ymmärrystä – eikä kopioitu puhe ole omaa ajattelua.
Anonyymi00006 kirjoitti:
Lahkot ja kultit manipuloivat ihmisiä omiin tarkoituksiinsa ja sinä 'kristuksenkannattaja' olet yksi heistä. Toistamalla lahkosi piirissä kuulemiasi valmiita tarinoita et vahvista omaa uskottavuuttasi, vaan niiden lahkojen ja kulttien valtaa, joiden piirissä sinut on sokaistu. Kritiikitön monisanaisuus ei korvaa ymmärrystä – eikä kopioitu puhe ole omaa ajattelua.
Katson vain >asiakysymyksiä< Whiten lukeneena. Minulla ei ole Sinun seurakuntasi uskontokunnan jäsenyyttä eikä omaakaan uskontokunnan jäsenyyttä missään uskontokuntien jäsenrekistereissä.
Jumala ei ole absoluuttinen tuomioissa ryhmistä missä ihminen, vaan ihmiset pelastuvat uskossa yksilöinä kaikista kirkkokunnista ja koko pelastushistorian ajalta.
Elämän kirja on taivaassa pyhäkössä, "lahkojen, kulttien" ja uskontokuntien jäsenkirjat ovat tietokoneilla.
Minulla ei ole mitäänn vähääkään tarkoitusta ole "vahvistaa omaa uskottavuuttani" hevon hännän pätkän vertaa. Olen kirjoittanut tekstit itse, mutta tietenkin lainannut teksteihini asiaan liittyvää.
Tuomiopäätökset tehdään elämän kirjan perusteella; Ps 69:29, 2 Moos 32:32-33, Ps 56:9, Jes 65:6-7, Fil 4:3, Ilm 3:5, 20:12, 21:27, Luuk 10:20, Dan 12:1, Mal 3:16, Neh 13:14, Saar 12:13-14, Matt 12:36-37, 1 Kor 4:5;
Elämän kirjassa on merkintä missä tilassa ihminen on elämänsä armon ajassa päättänyt; Herrassa Kristuksessa pyhittyneenä vai jumalattomana.
Kristuksen Golgatan uhri luetaan ihmisen hyväksi. Vanhan liiton uhrit olivat esikuvallisia Kristuksesta.
Jeesus Kristus on asianajajamme Jumalan edessä; 1 Joh 2:1, Hebr 9:24, 7:25, Jes 43:25, Matt 10:32-33, Ilm 3:5; "Joka voittaa puetaan valkeisiin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeään elämän kirjasta, minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä, ja hänen enkeliensä edessä."
Ilmestyskirjan 20 luvun mukaan ihminen saa valita itse kummassako ylösnousemuksessa herää kuoleman unesta, ja onko ihmisten tuomarina. Pyhät tuomitsevat yhdessä Kristuksen kanssa tuhatvuotiskauden aikana; Ilm 20:5-15.
- Sitten vasta tuomitaan -ei tänään miTuomiopäätökset tehdään elämän kirjan perusteella; Ps 69:29, 2 Moos 32:32-33, Ps 56:9, Jes 65:6-7, Fil 4:3, Ilm 3:5, 20:12, 21:27, Luuk 10:20, Dan 12:1, Mal 3:16, Neh 13:14, Saar 12:13-14, Matt 12:36-37, 1 Kor 4:5; Elämän kirjassa on merkintä missä tilassa ihminen on elämänsä armon ajassa päättänyt; Herrassa Kristuksessa pyhittyneenä vai jumalattomana.
Kristuksen Golgatan uhri luetaan ihmisen hyväksi. Vanhan liiton uhrit olivat esikuvallisia Kristuksesta.
Jeesus Kristus on asianajajamme Jumalan edessä; 1 Joh 2:1, Hebr 9:24, 7:25, Jes 43:25, Matt 10:32-33, Ilm 3:5; "Joka voittaa puetaan valkeisiin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeään elämän kirjasta, minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä, ja hänen enkeliensä edessä.
Ilm 20:5-15 mukaan ihminen saa itse valita kummassako ylösnousemuksessa herää kuoleman unesta, ja onko niiden joukossa jotka tuomitsevat ihmisiä Kristuksen kanssa. -Vasta sitten siis tuomitaan ihmisiä. Ei tänään.- Anonyymi00007
Kristuksenkannattaja kirjoitti:
Katson vain >asiakysymyksiä< Whiten lukeneena. Minulla ei ole Sinun seurakuntasi uskontokunnan jäsenyyttä eikä omaakaan uskontokunnan jäsenyyttä missään uskontokuntien jäsenrekistereissä.
Jumala ei ole absoluuttinen tuomioissa ryhmistä missä ihminen, vaan ihmiset pelastuvat uskossa yksilöinä kaikista kirkkokunnista ja koko pelastushistorian ajalta.
Elämän kirja on taivaassa pyhäkössä, "lahkojen, kulttien" ja uskontokuntien jäsenkirjat ovat tietokoneilla.
Minulla ei ole mitäänn vähääkään tarkoitusta ole "vahvistaa omaa uskottavuuttani" hevon hännän pätkän vertaa. Olen kirjoittanut tekstit itse, mutta tietenkin lainannut teksteihini asiaan liittyvää.
Tuomiopäätökset tehdään elämän kirjan perusteella; Ps 69:29, 2 Moos 32:32-33, Ps 56:9, Jes 65:6-7, Fil 4:3, Ilm 3:5, 20:12, 21:27, Luuk 10:20, Dan 12:1, Mal 3:16, Neh 13:14, Saar 12:13-14, Matt 12:36-37, 1 Kor 4:5;
Elämän kirjassa on merkintä missä tilassa ihminen on elämänsä armon ajassa päättänyt; Herrassa Kristuksessa pyhittyneenä vai jumalattomana.
Jeesus Kristus on asianajajamme Jumalan edessä; 1 Joh 2:1, Hebr 9:24, 7:25, Jes 43:25, Matt 10:32-33, Ilm 3:5; "Joka voittaa puetaan valkeisiin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeään elämän kirjasta, minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä, ja hänen enkeliensä edessä."
Ilmestyskirjan 20 luvun mukaan ihminen saa valita itse kummassako ylösnousemuksessa herää kuoleman unesta, ja onko ihmisten tuomarina. Pyhät tuomitsevat yhdessä Kristuksen kanssa tuhatvuotiskauden aikana; Ilm 20:5-15.
- Sitten vasta tuomitaan -ei tänään miTuomiopäätökset tehdään elämän kirjan perusteella; Ps 69:29, 2 Moos 32:32-33, Ps 56:9, Jes 65:6-7, Fil 4:3, Ilm 3:5, 20:12, 21:27, Luuk 10:20, Dan 12:1, Mal 3:16, Neh 13:14, Saar 12:13-14, Matt 12:36-37, 1 Kor 4:5; Elämän kirjassa on merkintä missä tilassa ihminen on elämänsä armon ajassa päättänyt; Herrassa Kristuksessa pyhittyneenä vai jumalattomana.
Jeesus Kristus on asianajajamme Jumalan edessä; 1 Joh 2:1, Hebr 9:24, 7:25, Jes 43:25, Matt 10:32-33, Ilm 3:5; "Joka voittaa puetaan valkeisiin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeään elämän kirjasta, minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä, ja hänen enkeliensä edessä.
Ilm 20:5-15 mukaan ihminen saa itse valita kummassako ylösnousemuksessa herää kuoleman unesta, ja onko niiden joukossa jotka tuomitsevat ihmisiä Kristuksen kanssa. -Vasta sitten siis tuomitaan ihmisiä. Ei tänään.Taas on tyhmä äänessä.
- Anonyymi00008
Miten joku Kristus voi tulla uudestaan maan päällä, kun sitä ei alunpitäenkään koskaan ollut olemassa?
- Anonyymi00009
Tuleehan se joulupukkikin joka vuosi maan päälle?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523426Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512422- 1161210
Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu131203Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101054Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per49948- 46884
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019880- 39767
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt199690