Turun Sanomat on tehnyt artikkelin, jonka mukaan kirkosta eroaminen Turussa vähentyy. Minulla ei ole lehteen tunnuksia joten olen nähnyt vain otsikon ja vähän alkua.
Kirkon oman tilastosivun mukaan tammi-marraskuussa eroaminen on vähentynyt viisi henkeä eli noin kolme promillea Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymässä. On toki teoriassa mahdollista että eroaminen nyt joulukuussa on vähentynyt, tai että Turussa on erottu vähemmän ja Kaarinassa enemmän. Käytännössä sanoisin silti että artikkeli on kukkua.
Turun sanomien jutusta
9
285
Vastaukset 9
- Anonyymi00001
Eiköhän toimittaja ole perillä asioista paremmin kuin joku nettiharrastelija.
- Anonyymi00007
Ainakaan tämä toimittaja ei selvästi ole. Kirkon kätyreitä.
- Anonyymi00009
Kolmesta promillesta ei ole uutisaiheeksi, paitsi jos on jokin pakko.
- Anonyymi00002
Sitten kun viralliset luvut todistavat Turun sanomien jutun valheelliseksi, niin kannattaa pyytää oikaisua. Eri kirkon etua ajavat mediat ja toimittajat pitäisi aina haastaa julkisesti ja äänekkäästi.
- Anonyymi00003
Turun ja Kaarinan srky:n kirkkoon kuuluvuus prosentti oli vuonna 2024 56,2 prosenttia. Hätä on selvästi hihhuleilla myös Turun seudulla suuri kun 50 prosentin alitus lähenee vauhdilla.
- Anonyymi00005
Turussa osuus on vielä pienempi, koska Kaarinassa suhteessa useampi kuuluu kirkkoon.
- Anonyymi00008
Nauran räkäisesti, kun Turussa ja muissa kaupungeissa alkaa jäsenosuus laskea 50 %:n alle. Silloin alkaa olla näiden "toimittajien" todella vaikea yrittää lakaista tosiasioita maton alle.
- Anonyymi00004
Taas on joku kirkkoa lähellä oleva toimittaja tekemässä kyseenalaisia uutisia ja vieläpä kesken vuoden. Tuonne voisi soittaa ja kysyä, mistä on kyse.
On joka tapauksessa selvää, että kirkon jäsenmäärä ja -osuus tulevat tänäkin vuonna Turussa laskemaan. - Anonyymi00006
Ilmeisesti tähän juttuun viitattiin.
https://www.ts.fi/uutiset/6858023
Sen lisäksi, että toimittajalta oli hukassa kirkosta eroamisen koko kuva. Kertoi toimittaja myös satuja kirkon avustamisesta. Kirkko on mainettaan paljon surkeampi auttaja. Kirkko lähinnä edelleen jakaa muiden antamia avustuksia. Omaa rahaa kirkko ei juurikaan laita ihmisten auttamiseen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 112047
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r1671098Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.
Vaimon viesti on paljastanut totuuden.2661042- 79887
- 84817
- 63798
Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?22706Kuinkahan monen
Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran69691- 65671
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?138667- 42619
Mies, kumman ottaisit mieluummin
176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?126615Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32598Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi
Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.46584- 52582
- 55548
- 40544
Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."
Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y21519Anteeksi mies
En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.40513Kerro mies tarinasi
Miksi kaikki meni niinkuin meni? Haluaisin vieläkin ymmärtää. Tuskin saan vastausta häneltä, koska etsin aavikolta juuri20508