Abba Isä meidän "...Hän säät ja ilmat säätää ja aallot tainnuttaa ja hyisen hallan häätää ja viljan vartuttaa..."
”Kaikkia niitä, joita minä rakastan, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.”
● Ilm.3:19
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hannes-myrsky
Soi kunniaksi Luojan (virsi 462)
1.https://youtu.be/X6_4-c7JrKM?si=WII3EFUZfAh_-dNn
Soi kunniaksi Luojan
nyt, virsi kiitoksen,
tuon kaiken hyvän tuojan
ja suojan ainaisen!
Hän, Isä, rakkahasti
ain vaalii luotujaan,
ja kaiken taitavasti
hän ohjaa tuolta taivaastaan.
2.
Hän säät ja ilmat säätää
ja aallot tainnuttaa
ja hyisen hallan häätää
ja viljan vartuttaa.
Hän onneen meidät ohjaa,
myös aikaan vaikeaan.
Sen rakkauden pohjaa
ken pystyy koskaan tutkimaan?
3.
Siis kiitos, Herra taivaan,
kun lahjas meille toit
ja päivän työhön, vaivaan
taas puhtaan leivän soit.
Suo, että ilomielin
myös jaamme leipämme
ja sydämin ja kielin
sua lakkaamatta kiitämme.
Marana Immanuel ! 🙌🙏
Psalmi 107:25, 29: ”Hän puhui ja nostatti myrskytuulen, joka nosti korkeat aallot. --- Hän tyynnytti myrskyn, ja meren aallot hiljenivät.”
Psalmi 147:8, 15–18: Jumalan kuvataan peittävän taivaan pilvillä, valmistavan sateen maalle ja lähettävän lumisateen, härmän sekä rakeet sanallaan.
Job 37:10–13: ”Hän antaa pilvien täyttyä vedestä ja levittää salaman leimaukset niistä. Ne vaeltavat sinne tänne hänen ohjauksestaan... tapahtuupa se rangaistukseksi tai hänen maansa hyödyksi.”
Job 28:25–26: Jumala on määrännyt tuulelle sen voiman ja säädellyt vesien määrän sekä asettanut sateelle lait ja salaman leimaukselle tien.
Jeremia 10:13: ”Kun hän antaa äänensä kuulua, vedet taivaalla kuohuvat. Hän nostaa pilvet maan ääristä, tekee salamat sateen edellä ja tuottaa tuulen aitoistaan.”
Matteus 8:23–27: Uudessa testamentissa Jeesus osoittaa jumalallisen valtansa tyynnyttämällä myrskyn järvellä: ”Hän nousi ja nuhteli tuulia ja järveä, ja tuli aivan tyven.”
Nahum 1:3: ”Hän kulkee tuulispäässä ja myrskyssä, ja pilvet ovat hänen jalkojensa pölyä.”
🌬Hannes-myrsky 27.12.2025 Jumalan varoitus? nuhtelu? rangaistus? Tai lopunajan synnytystuskien alkua?🤔
❤️Jeesus tulee olethan sinäkin valmis ! 🙌🙏
Jumalan nuhtelua? varoitus? rangaistus? Hannes-myrsky 27.12.2025 Synnytystuskien alkua?
25
253
Vastaukset
- Anonyymi00002
Lähtikö nyt vähän ns. "mopo käsistä" ?
Suomessa vähän tuulee, niin sinä jo kirjoittelet näin levottomia:
" 🌬Hannes-myrsky 27.12.2025 Jumalan varoitus? nuhtelu? rangaistus? Tai lopunajan synnytystuskien alkua?🤔 "- Anonyymi00004
On tullut 10 vuoteen suurimmat tuhot yhdelle sähköyhtiölle.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Elenia sähköyhtiö
https://yle.fi/a/74-20201617
Se on hirmumyrskyn luokkaa.
Länsi-Suomessa toimivan sähköverkkoyhtiö Elenian valmiusjohtaja Heikki Paananen arvioi Ylelle, että tuhot ovat suurimmat kymmeneen vuoteen, Jari-myrskyäkin suuremmat. Aamulla ilman sähköä oli vielä 115 000 kotitaloutta, joista Elenian asiakkaita oli 45 000.
Myrsky on myöhästyttänyt myös lentoja. Rovaniemellä ihmiset pakkautuivat ruuhkaksi, kun lentoja peruttiin. Tänään sunnuntaina lentoliikenne on käynnistynyt uudelleen Rovaniemellä, Kittilässä ja Ivalossa.
Junaliikenteessä on tällä hetkellä useita pitkiä myöhästymisiä sähköratavian vuoksi, käy ilmi VR:n verkkosivuilta. Esimerkiksi yöjunat 267 ja 273 Helsingistä Rovaniemelle ovat molemmat noin kolme tuntia myöhässä.
https://sahkokatkokartta.fi - Anonyymi00011
Anonyymi00004 kirjoitti:
Huom.
Yhdelle sähköyhtiölle !
Ja ihan tosi hei !
Vaikka Jumala toki voi säätä säätää, niin kyllä tälläiset myrskyt kuuluvat ihan normaalin sään vaihtelujen piiriin.
Niitä on ihan turhaa ns. "ylihengellistää" ja siten peloitella väärin uskovia !
Ap:n kirjoitustavalla luodaan ihan turhia pelkoja vain.
Uskovan on tarkoitus poistaa pelkoja ja todistaa Jumalan huolenpidosta Jumalan rakkaita lapsia kohtaan, vaikka maailmassa tapahtuisi ihan mitä vain !
Mutta tälläinen ns. "möröillä" pelottelu on totaalisen väärää toimintaa.
Nöyrällä uskovalla ei ole mitään syytä pelätä Jumalaa, sillä Sana sanoo selvästi:
1. Joh. 4:18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
Mutta jos taas pelkää väärin Jumalaa ja on tämä vinoutunut näkemys Jumalasta, joka siis on lapsiaan Rakastava Isä, niin asiat ovat huonosti:
4 Sitten myös se, joka oli saanut yhden leiviskän, tuli ja sanoi: 'Herra, minä tiesin sinut kovaksi mieheksi; sinä leikkaat sieltä, mihin et ole kylvänyt, ja kokoat sieltä, missä et ole eloa viskannut.
25 Ja peloissani minä menin ja kätkin sinun leiviskäsi maahan; katso, tässä on omasi.'
26 Mutta hänen herransa vastasi ja sanoi hänelle: 'Sinä paha ja laiska palvelija! Sinä tiesit minun leikkaavan sieltä, mihin en ole kylvänyt, ja kokoavan sieltä, missä en ole viskannut.
27 Sinun olisi siis pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen.
28 Ottakaa sentähden leiviskä häneltä pois ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää.
29 Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
30 Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.' - Anonyymi00021
Anonyymi00011 kirjoitti:
Huom.
Yhdelle sähköyhtiölle !
Ja ihan tosi hei !
Vaikka Jumala toki voi säätä säätää, niin kyllä tälläiset myrskyt kuuluvat ihan normaalin sään vaihtelujen piiriin.
Niitä on ihan turhaa ns. "ylihengellistää" ja siten peloitella väärin uskovia !
Ap:n kirjoitustavalla luodaan ihan turhia pelkoja vain.
Uskovan on tarkoitus poistaa pelkoja ja todistaa Jumalan huolenpidosta Jumalan rakkaita lapsia kohtaan, vaikka maailmassa tapahtuisi ihan mitä vain !
Mutta tälläinen ns. "möröillä" pelottelu on totaalisen väärää toimintaa.
Nöyrällä uskovalla ei ole mitään syytä pelätä Jumalaa, sillä Sana sanoo selvästi:
1. Joh. 4:18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
Mutta jos taas pelkää väärin Jumalaa ja on tämä vinoutunut näkemys Jumalasta, joka siis on lapsiaan Rakastava Isä, niin asiat ovat huonosti:
4 Sitten myös se, joka oli saanut yhden leiviskän, tuli ja sanoi: 'Herra, minä tiesin sinut kovaksi mieheksi; sinä leikkaat sieltä, mihin et ole kylvänyt, ja kokoat sieltä, missä et ole eloa viskannut.
25 Ja peloissani minä menin ja kätkin sinun leiviskäsi maahan; katso, tässä on omasi.'
26 Mutta hänen herransa vastasi ja sanoi hänelle: 'Sinä paha ja laiska palvelija! Sinä tiesit minun leikkaavan sieltä, mihin en ole kylvänyt, ja kokoavan sieltä, missä en ole viskannut.
27 Sinun olisi siis pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen.
28 Ottakaa sentähden leiviskä häneltä pois ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää.
29 Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
30 Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'Uskovat ei aiheesta kirjoittanut vaikka merkki on 100% Jumalan sallima sääilmiö !
Kyllä uskovatkin voi loukkaantua tai kuolla jos myrskyssä liikkuu.
3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
* San.22:3
12 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
* San.27:12
Turhaan alat mesomaan jostain ylihengellisyydestä. Myrskyt on selvästi Jumalan sallima varoitusta, nuhtelua, rangaistusta luopuneelle kansalle. Raamatusta näet että niin on ja niin tulee vielä lisäätyvästi olemaan lopunaikana.
Kyseessä ei ollut normaali sääilmiö, ehkä tiedät paremmin kuin meterologit ;) ei ollut kyseessä pikku tuuli vaan yksi kuluvan...
VUOSITUHANNEN PAHIMMASTA MATALAPAINEMYRSKYSTÄ !
Viikonlopun Hannes-myrsky oli vaikutuksiltaan yksi kuluvan vuosituhannen pahimmista matalapainemyrskyistä Suomessa, kertoo Ilmatieteen laitos.
uutinen 30.12.2025
https://yle.fi/a/74-20201927
Hannes katkaisi sähköt pahimmillaan samanaikaisesti yli 180 000 asiakkaalta.
Pelastuslaitoksille tuli yli 3 000 vahingontorjuntatehtävää ympäri Suomea. Pelastustoimen tehtävien määrässä mitattuna Hannesta edellä ovat vain joulukuussa 2011 riehunut Tapani-myrsky sekä marraskuutta 2001 puhaltanut Janika. Ne molemmat aiheuttivat pelastustoimelle lähes 6 000 tehtävää.
ps. Sodanaikana Ukrainassa sähkökatkot on toistuvia.
Tällä Hannes-myrskyn laajalla sähkökatkolla Jumala voi varoittaa mitä EU/WEF/NATO-Suomen fundamenttalistit kapinalliset valtiojohdossa ja kapinalliset porttokirkon ekumeenikot (Miik.3:11, Ilm.17-18, Ilm.18:1-5 24), voi saada koko valtiolle ja sen väestölle aikaiseksi kun eivät turvaudu Jumalaan vaan lihankäsivarteen. NATO on bandiitti armeijaa ja EU ja NATO jäsenyys on maanpetos valtiopetos joten saatanan käsikassarat puolustaa niitä. - Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
Uskovat ei aiheesta kirjoittanut vaikka merkki on 100% Jumalan sallima sääilmiö !
Kyllä uskovatkin voi loukkaantua tai kuolla jos myrskyssä liikkuu.
3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
* San.22:3
12 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
* San.27:12
Turhaan alat mesomaan jostain ylihengellisyydestä. Myrskyt on selvästi Jumalan sallima varoitusta, nuhtelua, rangaistusta luopuneelle kansalle. Raamatusta näet että niin on ja niin tulee vielä lisäätyvästi olemaan lopunaikana.
Kyseessä ei ollut normaali sääilmiö, ehkä tiedät paremmin kuin meterologit ;) ei ollut kyseessä pikku tuuli vaan yksi kuluvan...
VUOSITUHANNEN PAHIMMASTA MATALAPAINEMYRSKYSTÄ !
Viikonlopun Hannes-myrsky oli vaikutuksiltaan yksi kuluvan vuosituhannen pahimmista matalapainemyrskyistä Suomessa, kertoo Ilmatieteen laitos.
uutinen 30.12.2025
https://yle.fi/a/74-20201927
Hannes katkaisi sähköt pahimmillaan samanaikaisesti yli 180 000 asiakkaalta.
Pelastuslaitoksille tuli yli 3 000 vahingontorjuntatehtävää ympäri Suomea. Pelastustoimen tehtävien määrässä mitattuna Hannesta edellä ovat vain joulukuussa 2011 riehunut Tapani-myrsky sekä marraskuutta 2001 puhaltanut Janika. Ne molemmat aiheuttivat pelastustoimelle lähes 6 000 tehtävää.
ps. Sodanaikana Ukrainassa sähkökatkot on toistuvia.
Tällä Hannes-myrskyn laajalla sähkökatkolla Jumala voi varoittaa mitä EU/WEF/NATO-Suomen fundamenttalistit kapinalliset valtiojohdossa ja kapinalliset porttokirkon ekumeenikot (Miik.3:11, Ilm.17-18, Ilm.18:1-5 24), voi saada koko valtiolle ja sen väestölle aikaiseksi kun eivät turvaudu Jumalaan vaan lihankäsivarteen. NATO on bandiitti armeijaa ja EU ja NATO jäsenyys on maanpetos valtiopetos joten saatanan käsikassarat puolustaa niitä.Rupesitko jo itsekseen Jumalaksi ?
" Uskovat ei aiheesta kirjoittanut vaikka merkki on 100% Jumalan sallima sääilmiö ! "
Eli sinäkö jo jumalana tiedät tuon varmasti ?
Eipä näköjään paljon päätä palella sinulla.
Mutta noinhan se yleensä menee ylihengellisten kohdalla, ei mitään uutta auringon alla. - Anonyymi00026
No huh, huh. En voi minäkään muuta todeta. mopo karkasi pahasti.
- Anonyymi00003
Tarkemmat kohdat Raamatussa....
19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
* Ilm.3:19
6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
* Hebr.12:6
25 Hän sanoi sanansa ja nosti myrskytuulen, joka kohotti korkealle sen aallot.
29 Hän tyynnytti myrskyn, ja meren aallot hiljenivät.
* Psalmi 107:25, 29
8 Hän peittää pilvillä taivaan ja valmistaa sateen maalle; hän kasvattaa ruohon vuorille
15 Hän lähettää sanansa maahan, nopeasti kiitää hänen käskynsä.
16 Hän antaa sataa lunta niinkuin villaa ja sirottaa härmää niinkuin tuhkaa.
17 Hän viskaa rakeitansa niinkuin leivänmuruja; kuka voi kestää hänen pakkastansa?
18 Hän lähettää sanansa ja sulattaa rakeet; hän panee tuulensa puhaltamaan, ja vedet virtaavat.
* Psalmi 147:8, 15–18
10 Jumalan henkäyksestä syntyy jää, ja aavat vedet ahdistuvat.
11 Hän myös kuormittaa pilvet kosteudella ja hajottaa välähtelevät ukkosvaarunsa.
12 Ne vyöryvät sinne tänne hänen ohjauksestaan, tehdäkseen maanpiirin päällä kaiken, mitä hän niille määrää.
13 Hän antaa niiden osua milloin maalle vitsaukseksi, milloin siunaukseksi.
* Job 37:10–13
25 Kun hän antoi tuulelle voiman ja määräsi mitalla vedet,
26 kun hän sääti lain sateelle ja ukkospilvelle tien,
* Job 28:25–26:
13 Kun hän jylisee, käy vetten pauhina taivaalla, ja hän nostaa pilvet maan ääristä, tekee salamat ja sateen ja tuo tuulen sen säilytyspaikoista.
* Jeremia 10:13
23 Ja hän astui venheeseen, ja hänen opetuslapsensa seurasivat häntä.
24 Ja katso, järvellä nousi kova myrsky, niin että venhe peittyi aaltoihin; mutta hän nukkui.
25 Niin he menivät ja herättivät hänet sanoen: "Herra, auta, me hukumme".
26 Hän sanoi heille: "Te vähäuskoiset, miksi olette pelkureita?" Silloin hän nousi ja nuhteli tuulia ja järveä, ja tuli aivan tyven.
27 Ja ihmiset ihmettelivät ja sanoivat: "Millainen tämä on, kun sekä tuulet että meri häntä tottelevat?"
* Matteus 8:23–27
3 Herra on pitkämielinen ja suuri voimassansa, mutta Herra ei jätä rankaisematta. Hänen tiensä - Anonyymi00006
Jumala ei vaikuta mitenkään säähän ja maailman tapahtumiin. Ei mitenkään!
- Anonyymi00008
Raamattu todistaa toisin.
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Raamattu todistaa toisin.
Raamattu on maailman suurin satukirja.
- Anonyymi00007
"Jumalan nuhtelua?"
Tarkoitetaanko tuolla nyt sitä, että Jumala nuhtelee vai Jumalaa nuhdellaan?- Anonyymi00009
Mieti kumpi on sinun mielestä todennäköisempi vaihtoehdoista.
- Anonyymi00012
Aloitus on lapsellinen.
Koko maaailman mittapuulla joka Hannes-myrsky oli, ja ottaen huomioon maailman yli 8 miljardia ihmistä.... joka lajin luonnonkatastrofien alla....
Pitäisi ottaa järki ja suhteellisuustaju mukaan?
Eikä sepittää Jumalaa mukaan.- Anonyymi00014
Niin, toisilla tulee hätä- kun jossain kolahtaa. Säkkyjä on ja sen selityksiä
Ei kannata alkaa puhaltaa samaan hiileen, koska kumpi on yhtä ongelmainen kuin kampi.
Siis kumpi siinäkään voittaa.... Ei kannata hernettä ottaa nenään, jos jollain nurkissa tuuli koluuttaa... alkaa selitykset kolinalle. se on vain siinä, ei sen enempiä - Anonyymi00024
Varoitus, Nuhtelua, Rangaistus, tai Suomenniemen kohtaamaa ja lähestyvää Synnytystuskien alkua?
7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
* Matteus 24:7
7 Ja kun te kuulette sotien melskettä ja sanomia sodista, älkää peljästykö. Näin täytyy tapahtua, mutta se ei ole vielä loppu.
8 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, tulee maanjäristyksiä monin paikoin, tulee nälänhätää. Tämä on synnytystuskien alkua.
9 Mutta pitäkää te vaari itsestänne. Teidät vedetään oikeuksiin, ja teitä piestään synagoogissa, ja teidät asetetaan maaherrain ja kuningasten eteen, minun tähteni, todistukseksi heille.
* Markus 13:7-9
9 Ja kun kuulette sotien ja kapinain melskettä, älkää peljästykö. Sillä näitten täytyy ensin tapahtua, mutta loppu ei tule vielä heti."
10 Sitten hän sanoi heille: "Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan,
11 ja tulee suuria maanjäristyksiä, tulee ruttoa ja nälänhätää monin paikoin, ja taivaalla on oleva peljättäviä näkyjä ja suuria merkkejä.
12 Mutta ennen tätä kaikkea he käyvät teihin käsiksi ja vainoavat teitä ja vetävät teidät synagoogiin ja heittävät vankiloihin ja vievät teidät kuningasten ja maaherrain eteen minun nimeni tähden.
* Luukas 21:11
12 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin; ja tuli suuri maanjäristys, ja aurinko meni mustaksi niinkuin karvainen säkkipuku, ja kuu muuttui kokonaan kuin vereksi,
13 ja taivaan tähdet putosivat maahan, niinkuin viikunapuu varistaa raakaleensa, kun suuri tuuli sitä pudistaa,
14 ja taivas väistyi pois niinkuin kirja, joka kääritään kokoon, ja kaikki vuoret ja saaret siirtyivät sijoiltansa.
15 Ja maan kuninkaat ja ylimykset ja sotapäälliköt ja rikkaat ja väkevät ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten rotkoihin
16 ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta!
17 Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut, ja kuka voi kestää?"
* Ilm.6:12-17
7 Ja ensimmäinen enkeli puhalsi pasunaan; niin tuli rakeita ja tulta, verellä sekoitettuja, ja ne heitettiin maan päälle; ja kolmas osa maata paloi, ja kolmas osa puita paloi, ja kaikki vihanta ruoho paloi.
8 Ja toinen enkeli puhalsi pasunaan; niin heitettiin mereen ikäänkuin suuri, tulena palava vuori; ja kolmas osa merta muuttui vereksi,
9 ja kolmas osa luoduista, mitä meressä on ja joissa henki on, kuoli, ja kolmas osa laivoista hukkui.
10 Ja kolmas enkeli puhalsi pasunaan; niin putosi taivaasta suuri tähti, palava kuin tulisoihtu, ja se putosi virtoihin, kolmanteen osaan niistä, ja vesilähteisiin.
11 Ja tähden nimi oli Koiruoho. Ja kolmas osa vesistä muuttui koiruohoksi, ja paljon ihmisiä kuoli vedestä, koska se oli karvaaksi käynyt.
12 Ja neljäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kolmas osa auringosta ja kolmas osa kuusta ja kolmas osa tähdistä lyötiin vitsauksella, niin että kolmas osa niistä pimeni ja päivä kolmannelta osaltaan oli valoton, ja niin myös yö.
13 Ja minä näin, ja minä kuulin kotkan, joka lensi keskitaivaalla, sanovan suurella äänellä: "Voi, voi, voi maan päällä asuvaisia niiden jäljellä olevain pasunain äänten tähden, joihin kolmen enkelin vielä on määrä puhaltaa!"
* Ilm. 8:7-13
18 Ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää; ja tuli suuri maanjäristys, niin ankara ja suuri maanjäristys, ettei sen vertaista ole ollut siitä asti, kuin ihmisiä on ollut maan päällä.
* Ilm.16:18
- Anonyymi00013
Ja toisten ihmisten vähättely on törkeää oman itsensä korottamista.
- Anonyymi00015
Kannattaa muistaa jokaisen huomisen me muovaamme sanoillamme ja teoilllamme tänään.
Oi katso Suomi sun pälväs koittaa, eikä se hyvälle näytä. - Anonyymi00018
Mutta nythän on ollut kyse siitä, että turhat pelot tulee pyrkiä poistamaan Totuudella.
Ei Jeesus itse turhaan monta kertaa sanonut, että: Älkää pelätkö !
Tässä vain ihan pari esimerkkiä:
Joh. 6:20 Mutta hän sanoi heille: "Minä se olen; älkää peljätkö".
Joh. 14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
Minä jo tuolla aiemmin kirjoitin siitä, että pelkoa ei tule kylvää, vaan niistä peloista joita yhä on, tulisi pyrkiä vapauttamaan.
Se nyt vain on niin, ihan luonnollisten ihmistenkin kohdalla, että jos vanhempi jotakin turhaan ja väärin pelkää, niin hän vääjäämättä siirtää omat pelkonsa lapsiinsa, heidänkin kiusakseen.
Turhilta ja vääriltä peloilta tulee siis ns. leikata heti siivet, jotta ne eivät pääse leviämään muihinkin.
Tässä Jumalan huolenpidosta tervettä Sanaa:
Psalmit 91
1 Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,
2 se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
3 Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
4 Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
5 Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
6 et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
8 Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
9 Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". -Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
10 Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
11 Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
12 He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
13 Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä.
14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
15 Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen." - Anonyymi00020
Vähättely ei ole samaa, kuin että kritisoi kirjoituksia!
- Anonyymi00022
Anonyymi00018 kirjoitti:
Mutta nythän on ollut kyse siitä, että turhat pelot tulee pyrkiä poistamaan Totuudella.
Joh. 14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
Minä jo tuolla aiemmin kirjoitin siitä, että pelkoa ei tule kylvää, vaan niistä peloista joita yhä on, tulisi pyrkiä vapauttamaan.
Se nyt vain on niin, ihan luonnollisten ihmistenkin kohdalla, että jos vanhempi jotakin turhaan ja väärin pelkää, niin hän vääjäämättä siirtää omat pelkonsa lapsiinsa, heidänkin kiusakseen.
Turhilta ja vääriltä peloilta tulee siis ns. leikata heti siivet, jotta ne eivät pääse leviämään muihinkin.
Psalmit 91
2 se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
4 Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
6 et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
8 Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
9 Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". -Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
11 Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
13 Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä.
14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
15 Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."7 Ja sinä, ihmislapsi! Minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.
8 Jos minä sanon jumalattomalle: jumalaton, sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen tiestänsä, niin se jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
9 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen tiestänsä, että hän kääntyisi siltä pois, eikä hän tieltänsä käänny, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
* Hesekiel 33:7–9
17 He hokevat minun halveksijoilleni: 'Herra on sen sanonut: Teillä on oleva rauha!' Ja kaikille, jotka vaeltavat sydämensä paatumuksessa, he sanovat: 'Ei teitä kohtaa onnettomuus'.
* Jer. 23:17
14 He parantavat minun kansani vamman kepeästi, sanoen: "Rauha, rauha!" vaikka ei rauhaa ole.
* Jeremia 6:14
11 He parantavat kepeästi tyttären, minun kansani, vamman, sanoen: 'Rauha, rauha!' vaikka ei rauhaa ole.
* Jer. 8:11
10 Koska he, koska he vievät minun kansani harhaan, sanoen: 'rauha!', vaikka ei rauhaa ole, ja katso, koska he, kun kansa rakentaa seinän, valkaisevat sen kalkilla,
* Hesekiel 13:10
5 Näin sanoo Herra niitä profeettoja vastaan, jotka eksyttävät minun kansaani, jotka huutavat: "Rauha!", kun heidän hampaissaan on purtavaa, mutta julistavat pyhän sodan sille, joka ei anna mitään heidän suuhunsa:
* Miika 3:5 - Anonyymi00025
Anonyymi00018 kirjoitti:
Psalmit 91
16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."Kyse ei ole peloittelusta, vaan hengellisesti paatuneiden ja hengellisesti sokeiden silmien avaamisesta ja tiedon sanoista.
Uskovien keskuudessa on ns."sokeita sokeiden taluttajia" jotka sanoo "rauha rauha älkää peljätkö ei mitään hätää", sen tähden kun heidän suussaan on syötävää.
Ovat susia lampaiden vaatteissa. Itseriittoisia ja ahneita.
Suurimmalta osaltaan eivät varoittaneet edes koronavirus dna myrkkypiikeistä ja suurinosa ei edes vieläkään varoita.
Vaikka ulkomaalaisista uutisista voi lukea koronavirus dna piikin oikeudenkäynneistä ja dna myrkkypiikkien tutkimustuloksista.
- Anonyymi00017
Nyt mitä voit tehdä??
voit siunata. Aabrahamin OIKEITA jälkeläisiä ja sitten saada Jumalan mielisuosion.
ketkä ovat Jumalan Oikea Israel??
toki sen tiedät ja olet tutkinut ja lukenut:
Jer. 31:9
Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.
--- Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni. ---
Missä Efraim on ??
ei ole palnanut VIELÄ, luvattuun maahan vaan odottaa jossain.
Geneettinen kartta, mahdollisesti osoittaa että, 60-80% Suomalaista MIEHISTÄ on Aabrahami, Efaimin jälkeläisiä sekä osa Venäläisistä, Suomen rajoilla ja monissa paikoikssa Venäjän sisällä!
Nyt Siunaa Suomea ja Venäjää ja saat Jumalan mielisuosion!
esim monet huippu-poliitikot, MIETI nimiä, eivät ole edes Suomalaisia vaan monet ovat, KÄÄNNYNNÄISTEN jälkeläisiä , aina askenatista asti!
tulleet puolan, saksan ja sitten ruottin kautta Suomeen!
tutki tätä ja ihmettele. - Anonyymi00019
Nuhdelkaa timoa https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011099444.html
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä
Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain34412128Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?
Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-15711174Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin2796532Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli
Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.2555327Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia
Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom1913799- 1763603
L/OVER ikuisesti minun
Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin602651Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille
Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö1492226Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!
Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov131894Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!
Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi181781