Adventisti en synnit. Näin opetti heidän arvovaltainen profeetta egw. Uskokaa tai älkää mutta jokaisen adventistin usko kappale on tämä ja paljon muuta harhaa.
Saatana kantaa
9
193
Vastaukset
Ei ole vähääkään opetusta että saatana olisi syntien kantaja.
Olen ymmärtänyt väärin.
Saatana vapahtajana? "Ettäkö vapahtajana ei ole Jeesus vaan saatana? Saatanako syntien kantajana?
Kristus ainoa syntiemme kantaja!
Kyse tietysti täydellisestä tietämättömyydestä tai herjauksesta jonka kohteena on Herra Vapahtaja Jeesus Kristus, että saatana olisi syntien kantajana ja vapahtajana.
Vastaus; Jeesus ei ole väliaikainen syntiemme kantaja. Jeesus sovitti ihmiskunnan synnit kertakaikkisen täydellisesti omalla verellään. Kristus on ainoa syntiemme kantaja; Jes 53:4-6. White kuvailee ristinkuolemaa; "Kun kova huuto; "Se on täytetty" kaikui Kristuksen huulilta papit hoitivat parhaillaan virkaa temppelissä. Oli iltauhrin aika. Kristusta kuvaava Karitsa oli tuotu teurastettavaksi. Pappi oli juuri teurastamaisillaan uhrin mutta veitsi putoaa papin hervottomasta kädestä ja karitsa pelastuu. Vertauskuva on kohdannut vastakuvansa Jumalan pojan kuolemassa. Suuri uhri on annettu. Tie kaikkeinpyhimpään on avattu. Uusi elävä tie on valmistettu kaikille. Tästä lähtien Vapahtaja ja Puolustaja toimii pappina taivaitten taivaissa. Oli ikään kuin elävä ääni olisi puhunut temppelissä oleville "nyt loppuvat kaikki uhrit syntien puolesta." Jumalan Poika on sanansa mukaan; "Katso minä tulen -kirjakääröön on minusta kirjoitettu -tekemään tahtosi Jumala." "Oman verensä kautta Hän meni kertakaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen." (Hebr 10:7, 9:12) (Aikakausien toivo: s.279) (1 Piet 2:24, Joh 1:29, Room 3:21-25, 1 Kor 1:18-25)
Saatana on synteihin syyllisenä.
3 Moos 16:5-10; Suurena sovituspäivänä ylipappi meni kaikkeinpyhimpään -otti kaksi pukkia joista toisen pukin uhrasi syntihrina Kristusta vertauskuvaten kansan vuoden aikana pyhäkköön tuomien syntien vuoksi ja puhdisti pyhäkön.
Toinen pukki esikuvasi saatanaa joka on synteihin syyllinen. Tämän pukin syyksi pantiin synnit ja pukki vietiin erämaahan josta pukki ei enää voinut tulla takaisin.
Maallinen pyhäkön palvelus oli kaikkinensa esikuva taivaan pyhäköstä.
Saatana joutuu synteihin syylliseksi. Ei Jeesus Kristus.
3 Moos 16 luku kertoo suuresta sovituspäivästä. Jeesus Kristus on ainoa syntiemme kantaja, ja sovittaja; Jes 53:4-6.
Asasel "syntipukki" toimitus liittyy saatanan toimintaan ja -persoonallisuuteen pahan alkuunpanijana ja aiheuttajana. Toimitukseen ei liity veriuhria joka kuvaisi Kristusta, vaan veriuhri tapahtui toisen kauriin kohdalla kun uskon kautta synnit pannaan uskon kautta Kristuksen päälle ja siirretään taivaan pyhäkköön.
Kristus puhdistaa taivaan todellisuuden todellisessa pyhäkössä omalla uhriverellään ihmisten synneistä joista on uskossa parannus tehty; Luuk 22:20, Jes 53:6,10, 2 Kor 5:21, 1 Piet 2:24, Hebr 8:1-6, 9:6-7, 22-26.
Jeesus Kristus on koko maailmanhistorian kaikkien syntien sovittaja; Joh 1:29,36, Room 5:10, Ef 2:16, Hebr 2:9,17, 1 Piet 2:24, 1 Joh 2:2; joka kärsi ristinkuoleman syntien sovitukseksi kertakaikkisesti; Hebr 7:27, 9:24-28, 10:10, 1 Piet 3:18.
>>> Ongelmana on että kriitikko kritiikissään ei tunne tätä suuren sovituspäivän em. asioita.
Kun tämän ymmärtää ja lukee tutkien em. asiat niin kritikin suhteen helpottaa että kritiikki on täysin aiheeton jossa on kyse vain kriitikoiden huonosta Raamatun tuntemuksesta.- Anonyymi00002
Sinulta meni lapsi pesuveden mukana. Aloitus käsitteli sitä, että adventistien profeetta väitti Saatanan kantaneet ihmisten synnit. Ja sehän toki on vastoin Raamattua mutta kyse ei aloituksessa ollut Raamatusta vaan siitä, että kyseinen "profeetta" on vale-profeetta.
- Anonyymi00001
Kympin arvoinen vastaus herjaajalle! Jeesus pelastaa niin kuin Raamattu opettaa ja EGW vahvistaa.
- Anonyymi00003
Ellen Whiten omia sanoja nuo, että Saatana kantaa ihmisten synnit.
- Anonyymi00004
Ai mikä näistä kommenteista?
- Anonyymi00005
Onko asasel saatanan esikuva? Onko tämä adventistin teologiaa? Tämän käsityksen saann Kristuksen kannattajan kirjoituksesta.
- Anonyymi00006
Ensinnäkin, sillä ei ole mitään väliä, mitä egw sanoo - Raamattu on adventistien ainoa opin ja opetuksen lähde.
Toiseksi, niinkuin muutkin ovat jo sanoneet, ymmärrät egwtä väärin. Historiallisten tekstien lukeminen on taitolaji, ja kun egwn teksteistä ihan lyhyellä muutaman sanayhdistelmän haulla löytyi nelisentuhatta tekstiä, joissa Jeesus tai risti annetaan uskovien pelastuksen perustaksi ja samanlaisella pinnallisella haulla noin 1500 kohtaa, joissa hän sanoo saatanan kantavan viimeisellä tuomiolla syntiensä (joihin sisältyy osasyyllisyys kaikkien ihmisten synteihin) rangaistuksen, on aika selvää, mitä hän tarkoittaa. Jeesus on ainoa sovittaja ja saatana kantaa tuomiotaan.
Siinä mielessä argumentti on huvittava, ettet varmasti löydä mistään normaalijärkistä adventistia, joka sanoisi uskovansa siihen, että saatanalla olisi joku rooli syntien sovituksessa! Jos oikeasti uskoisit egwn tarkoittaneen, mitä väität, saisit vain aiheen olla iloinen siitä, etteivät adventistit egwtä usko. Mutta väärinkäsityshän tässä on kyseessä. - Anonyymi00007
Yhtään normaali järkistä tuskin löydän! Mutta, onko asasel esikuva saatanasta?
- Anonyymi00008
Adventismissa saatanalla on merkittävä ja oleellinen osa ihmisen pelastushistoriassa.
Adventismin mukaan synnit laitetaan lopulta saatanan kannettaviksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986118KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495555Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222757Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522639Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042026Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071758- 1141621
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181583seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241494Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1361459