Pontikan tekeminen ei paljoa maksa, ja voi juoda itsensä sammuksiin jokainen päivä jlloin ruokaakin säästyy kun nukkuu ja lepää sängyssä sammuneen suurimman osan ajasta.
Energiaa säästyy. Rikastuu näin.
Toisaalta olen varma että olisin kuollut nyt ellen olisi lopettanut oman pontikan tekemistä noin 18 vuotta sitten.
Alkoholinkäyttö säästää rahoja.
6
90
Vastaukset 6
- Anonyymi00003
Saattaahan se tekeminen halvan sähkön aikana olla edullista, mutta välineistö sitten maksaakin, ja usein joutuu vielä itse tekemään, jolloin tarvitsee myös työkaluja. Tässä voisi olla kansalaisopistolle kurssin paikka.
- Anonyymi00004
Kaverini "vapautti" ns. haponkestävät materiaalit suuren tuotantolaitoksen verstaalta.
Tein piirrustukset ja luokkahitsarina kaverini teki hyvää työtä.
Heppu hankki myös 3kW:n säädettävän uppovastuksen.
Pönttö 30 litraa ja kolonni 80cm korkea.
Annoin rankin aina selkeytyä ennen keittämistä.
Ensimmäinen lasku täydellä teholla. Keulilta pois metyyli ja loppupään sikunat omaan ryhmäänsä.
Toinen lasku 2kW:n teholla. Valmiin jako kolmeen laatuluokkaan.
Minulla oli 2:n laskun tuotetta aina vähintään 5 litraa. Yleensä 10:n litran kahden puolen.
Labran mittaama keskivahvuus 47%. Keulapää noin 70%.
Muutto kerrostaloon lopetti hyödyllisen harrastuksen.
- Anonyymi00005
Pontikan keittely on myös vaarallista.
https://yle.fi/a/74-20239274- Anonyymi00006
Keittiöharrastelijöiden tunarointia pienillä lasivehkeillä ja luultavasti jopa kaasuhellalla.
Sattuu sitä paremmillekin. Kaksi kaveriani keitteli kunnollisilla, itse valmistetuilla, pienillä 10 litran laitteilla pihasaunassa, kaasukeittimellä ponua.
Kaverit olivat kokeneita ja tiesivät laskun ajalliset vaiheet.
Heput olivat päärakennuksessa kortilla kun pihalta säntäsi sisään, toiseen kerrokseen nuori poika viestinään, että sauna palaa.
Ilmeisesti jäähdytysveden virtaukseen oli tullut joku häiriö ja tiputusputkesta on etanoli tullut höyrynä ja yhdistynyt avoimeen kaasuliekkiin.
Kaverit eivät hälyttäneet palokuntaa koska sauna oli niin erillään muusta, paloalttiista materiaalista ja palo oli niin pitkällä, ettei mitään ollut tehtävissä. Yhtenä syynä oli sekin, että palokunta olisi saattanut löytää pienen saunan rojuista ruostumattomasta teräräksestä tehdyt laitteet.
Heput eivät käynnistäneet tehtailua uudelleen.
Oma valmistamoni sijaitsi ok:n alakerroksen pesuhuoneessa ja kuumennus tapahtui keittopänikän sisällä, alaosassa sijaitsevalla, suojatulla sähkövastuksella.
Vaimoni oli kotona ja olimme sopineet määräaikaisista tarkistuskäynneistä.
Tosin, häiriö jäähdytyksessä olisi pian tuntunut hajuna yläkerrassa.
18 vuoden aikana ei ilmennyt ytään häiriötä.
Lapsillemme vaimo selitti isin keittävän mehua.
Mikäs pojasta tulee isona niin vastaus oli jonkin aikaa "isin mihunkeittokaveri". - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Keittiöharrastelijöiden tunarointia pienillä lasivehkeillä ja luultavasti jopa kaasuhellalla.
Sattuu sitä paremmillekin. Kaksi kaveriani keitteli kunnollisilla, itse valmistetuilla, pienillä 10 litran laitteilla pihasaunassa, kaasukeittimellä ponua.
Kaverit olivat kokeneita ja tiesivät laskun ajalliset vaiheet.
Heput olivat päärakennuksessa kortilla kun pihalta säntäsi sisään, toiseen kerrokseen nuori poika viestinään, että sauna palaa.
Ilmeisesti jäähdytysveden virtaukseen oli tullut joku häiriö ja tiputusputkesta on etanoli tullut höyrynä ja yhdistynyt avoimeen kaasuliekkiin.
Kaverit eivät hälyttäneet palokuntaa koska sauna oli niin erillään muusta, paloalttiista materiaalista ja palo oli niin pitkällä, ettei mitään ollut tehtävissä. Yhtenä syynä oli sekin, että palokunta olisi saattanut löytää pienen saunan rojuista ruostumattomasta teräräksestä tehdyt laitteet.
Heput eivät käynnistäneet tehtailua uudelleen.
Oma valmistamoni sijaitsi ok:n alakerroksen pesuhuoneessa ja kuumennus tapahtui keittopänikän sisällä, alaosassa sijaitsevalla, suojatulla sähkövastuksella.
Vaimoni oli kotona ja olimme sopineet määräaikaisista tarkistuskäynneistä.
Tosin, häiriö jäähdytyksessä olisi pian tuntunut hajuna yläkerrassa.
18 vuoden aikana ei ilmennyt ytään häiriötä.
Lapsillemme vaimo selitti isin keittävän mehua.
Mikäs pojasta tulee isona niin vastaus oli jonkin aikaa "isin mihunkeittokaveri".Ps. Kustannuksista sokeri oli ainoa varsinainen volyymiostos.
Useana vuotena pystyin ostamaan sokerin pikatukusta säkeittäin.
Loppuvaiheessa ostin marketista kilon pussien 10:n kappaleen pötköissä jolloin vaimoni työpaikan hänen kassakaverinsa pääsi lohkomaan "ai teillä taas leivotaan"!
Ostin hiivat samasta paikasta mutta eri aikaan. Tietenkin se kassanainen tiesi mistä on kyse.
Kilju on terveellistä kuha tekee kunnolla.🐟🍺❤️👍
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän46892Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll14763Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl488761- 45672
- 41624
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30576- 32543
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37520Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE164503- 44470