Tupakointi

Anonyymi-ap

Paljonko menee rahaa tupakkiin? Minulla on mielikuva, että noin 300€ menee savuna ilmaan. Tällähän summalla pystyisi jo kustantamaan auton ylläpidon! Ellei peräti oston.

Itsellä on ongelmana kaljan juonti, mutta mieluummin alkoon kuin tupakointiin savuna ilmaan Olen tällä niukalla budjektilla pystynyt pitämmän kaljapäiviä.

Mb_76

44

486

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Iso osa, sen tarkemmin en ole laskenut. Aloittaessani 80-luvulla aski ei maksanut kymppiäkään.

• Anonyymi00035

Muistelisin nähneeni joskus Marlboro-askin 80-luvulta, kun hinta oli markoissa alle vitosen. Olikohan tarkka hinta 4,85mk/aski.
        Eli ei maksanut euroakaan nykyrahassa, toki oli kallista tuohonkin aikaan silloiseen elämisen hintatasoon nähden.
        Itse kun aloitin polttamaan 90-luvun puolivälissä, Camel millä aloitin, maksoi 18,90 markkaa askilta. Ja vuosituhanne alussa Chesterfield-aski maksoi 3,45€.
        Eli hinta on hyvinkin kolminkertaistunut ja hieman ylikin tässä 20 vuoden aikana.

• Anonyymi00002

Eli edunvalvoja ei anna sinulle kuin sen minimisumman, joka onneksi rauhoittaa tuota sinun törpöttelyä. Nou money nou kaljoittelu.

• Anonyymi00003

Auto olisi kyllä kiva luksustuote, kunhan hyviltä merkeiltä ja pienillä kilometreillä. Tämä vaatii päihteetymyyden ja savuttomuuden.

• Anonyymi00004

Aiempina vuosikymmeninä köyhillä oli sentään varaa Lada-merkkiseen autoon. Sosiaaliturva oli tasoltaan aivan eri luokkaa kuin nykyään.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Aiempina vuosikymmeninä köyhillä oli sentään varaa Lada-merkkiseen autoon. Sosiaaliturva oli tasoltaan aivan eri luokkaa kuin nykyään.

Silloin 80-luvulla oli työpaikan parkkiksella 10 Ladaa, 2 Polski-Fiatia ja 2 Warrea.
        Kaikki nuorukaiset olimme asuntovelkaisia tuohon aikaan.
        Volvot ja mersut olivat vain YK-joukoissa käyneillä.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Joo, tuolloin autojakin sai todella edullisesti, joskin niiden halvimpien laatu oli nyt mitä oli. Se niissä kylläkin oli lisäksi, että olivat aika helppoja tarvittaessa korjata itsekin..
        Mutta ei nykyään kenelläkään ole oikein varaa edes mihinkään pikkuautoon, jos uuden ostamista ajattelee.
        Jotain Suzuki Altoja ja vastaavia sai vielä 20 vuotta sitten alle kymppitonnilla Ja Fiatilla oli muistaakseni Altea-mallin sedan, minkä lähtöhinta oli reilu 12000€. Niin ja farkku-Ladan sai 13000 eurolla.
        Nykyään halvimmat pikkumallitkin ovat jo kait vähintään 16000€ uutena, perusmallit siis.
        Jotenkin perseestä perheellisenä itsekin, tuollainen tuliterä farkku 13000 eurolla olis kova juttu, vaikka olisikin Lada. Mutta ei, nyt farkkua ei saa alle 25000€ hintaan.

• Anonyymi00005

Tuo on hyvä diili, näin uudenvuoden lupauksina. Lopetan pahat kaljan kittaukset ja kun tarpeeksi on rahaa, niin ostan sen tuoreehkon Toyotan!

Mb_76

• Anonyymi00006

Miehellä pitää olla auto ja muutenkin elämä hallinnassa. Näin on helpompi tapailla uusia heiloja. Ja kuskata heitä milloin minnekkin.
        Ei ne naiset katso mittään juopporetkua kovinkaan kauan. Vaikka naiset kuvittelee, että pystysi jotenkin muuttamaan miestä.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Miehellä pitää olla auto ja muutenkin elämä hallinnassa. Näin on helpompi tapailla uusia heiloja. Ja kuskata heitä milloin minnekkin.
        Ei ne naiset katso mittään juopporetkua kovinkaan kauan. Vaikka naiset kuvittelee, että pystysi jotenkin muuttamaan miestä.

Tuo on varsin mittava summa, joka menee tosiaan savuna ilmaan. 300€/kk Tässähän on autoilun kulut! Ja voi kuskata nais-ystäviä minne huvittaa!

• Anonyymi00010
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Sinkkuna on hyvä olla.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Sinkkuna on hyvä olla.

Itse olen kanssa tosi tyytyväinen sinkku elämään. Olen pystynyt hommaamaan näitä mielihaluja juurikin sisustuksen saralta. Eli asumisviihtyisyys on täysi kymppi. Toiveena olisi savuttomuus ja alkoton, mutta kalja maistuu hyvin. Tupakkia ei onneksi mene. Tässä on isot rahat kyseessä, kun lopetan vielä kaljoittelun. Siinä on Toyota aygon rahat käsissä.

Mb_76

• Anonyymi00012
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Eikös tuo ns pilluralli oli menneitten vuosikymmenten juttu?

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Itse olen kanssa tosi tyytyväinen sinkku elämään. Olen pystynyt hommaamaan näitä mielihaluja juurikin sisustuksen saralta. Eli asumisviihtyisyys on täysi kymppi. Toiveena olisi savuttomuus ja alkoton, mutta kalja maistuu hyvin. Tupakkia ei onneksi mene. Tässä on isot rahat kyseessä, kun lopetan vielä kaljoittelun. Siinä on Toyota aygon rahat käsissä.

Mb_76

Aika vaatimaton on tuo sinun linja. Toyota Aygo autona ja 205€ Casio kellona. Toki 500€ Certina juhlakellona. Toki sinkkuna kannattaa tyytyä vähän pienempään autoon ja asuntoon.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Aika vaatimaton on tuo sinun linja. Toyota Aygo autona ja 205€ Casio kellona. Toki 500€ Certina juhlakellona. Toki sinkkuna kannattaa tyytyä vähän pienempään autoon ja asuntoon.

Minusta tämä on luksusta tämä Aygo. En hae mitään audin huippumallia, vaan toimivan pelin, jolla pärjää eläkelläisenä. Kuskattavia ei ole kuin naapurin rouva. Siskolla on hieno katumaasturi, joten sitäkin voi hyödyntää.

Mb_76

• Anonyymi00018
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Kyllä minulle kelpaisi mies ilman autoakin, jos on kunnon mies.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Eikös tuo ns pilluralli oli menneitten vuosikymmenten juttu?

Se oli silloin, kun bensa oli vielä halpaa. Nykyhinnoilla ei paljon tekisi mieli pilluralliin polttoaineita kustantaa.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Niin, siis kuvitteletko, että saisit paremmin naisen, jos leveilet mahdollisella maallisella mammonalla ? Omaisuusko sen paremmin ratkaisee, kuin esim. luonteesi ?
        Tärkeämpää on, että korvien välissä on jotain, vaikka ei niin kummempia omistaisikaan.

• Anonyymi00042

Itse en lopettanut kaljan juontia, kun sitä ei nyt hirveästi kulunut muutenkaan. Mutta sen tein, että vaihdoin alkoholittomaan kaljaan. On ihan hyvääkin vielä, ei kauheasti ainakaan eroa tuosta "normi" kaljasta maun puolesta. Mutta se siinä on hyvä, että on reilusti halvempaa kuin keskikalja ja siitä ei tule känniin.
        Nyt ostin Tokmannilta pari korillista alkoholitonta, mikä riittää helvetin pitkäksi aikaa mulle. Oli tarjouksessa 0,59€/tlk, eli 24-packin hinnaksi tuli 14,16€ .
        Ja siitä kun pantit saa takaisin, hinta on vain 10,56€/24-pack. Eli yli puolta halvempaa kuin keskikalja ja yhtä hyvää. Toki tuon alkoholittoman oluen normihintakin on vain 0,69€/tlk, joten..

• Anonyymi00009

0€ menee . En polta. En myöskään laita rahaa alkoholiin.

• Anonyymi00015

Sätkätoppa makso 13,60 eur ni yritän että 1 toppa riittää viikon.2 prk nikotiinipusseja ni tulee kustantaan n, 30eur viikko.Eihän köyhän askitupakkia kannata käryttää.Mihinkä joidenkin rahat oikeen menee kun ei polta,ei alkoholia,ei pelaile.Niin yhtenä voi olla ostoriippuvuus esim, tilailee Temusta jatkuvasti.Monella on tulona Kelan peruspäiväraha,asumistuki,toimeentulotuki.Kukkaron herraksi oli hyvä ohjelma.

• Anonyymi00016

Kukkaron herraksi ohjelma on tosiaan hyvä. Siinä varakkaat ihmettelee, kun varat ei riitä mihinkään. Toinen hyvä on rikkaat ja varattomat. Siinä tulee matokuuri näille rikkaille, kun joutuu elämään sillä 50€/viikko.

• Anonyymi00017

Ei kaikki mitään taitavia rahankäyttäjiä ole vaan hyvin impulsiivista toimintaa.Itse kun liikenteessä niin kahviloissa helkkaristi porukkaa eipä itse raski mennä.Ulkona syömisiin voi mennä yllättävän paljon rahaa. Jos aikoinaan tilailin kebabbia ja pizzaa mutta maha alkoi kasvaan niin melkeimpä lopetin. Melkein 20eur tilaus ni tota sitten joka viikko.Nythän muotia tilata woltista ja saa myös luotolla ompa noita sitten hieno maksella ja on kierteessä.

• Anonyymi00021

Vaikka rahaa olisi vähemmänkin, niin jokainen voi ihan itse päättää, miten ne rahansa käyttää. Se on valintakysymys.

• Anonyymi00023

Löytyy ihmisiä jotka säntillisiä ja tulevat toimeen pienemmälläkin rahamäärällä.Houkutuksia on vaikka mitä...ostakaa ostakaa. Jokaisen oma asia aikuisena mihin rahansa käyttää.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Löytyy ihmisiä jotka säntillisiä ja tulevat toimeen pienemmälläkin rahamäärällä.Houkutuksia on vaikka mitä...ostakaa ostakaa. Jokaisen oma asia aikuisena mihin rahansa käyttää.

Kun on pienestä pitäen osannut pitää talouden nyörit tiukalla. niin on ollut
        helppo elää ja pysyä asetetuissa hankintatavoitteissa kuten asunto ja auto.
        Lisäksi on ollut helppoa vaihtaa ne uudempiin, kun sellaiseen on tarvetta.

• Anonyymi00026

100 euroa/kk realistisempi summa mitä tupakkaan tänä vuonna koronneina hintoina.

• Anonyymi00027

Tarkoittaako tämä, että 400€\kk menee savutteluun. Rikkaiden harrastus ja ei terveellistä. Tupakit pois ja alkosta eroon, niin siinä on tosiaan Aygon rahat käsissä! Sinullahan on vielä alkoholi riippakivenä, joten otappa itseäsi niskasta kiinni lopeta tämä. Onneksi et polta.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Tarkoittaako tämä, että 400€\kk menee savutteluun. Rikkaiden harrastus ja ei terveellistä. Tupakit pois ja alkosta eroon, niin siinä on tosiaan Aygon rahat käsissä! Sinullahan on vielä alkoholi riippakivenä, joten otappa itseäsi niskasta kiinni lopeta tämä. Onneksi et polta.

Aika minimalistinen linja, että asuu jossain yksiössä. Ilmeisesti kuitenkin ihan tyytyväisenä. Kellona joku Casio lelukello ja autona Toyota aygo, mopoauto. Jota ei kylläkään ole vielä hommannut. Minimaailma

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Aika minimalistinen linja, että asuu jossain yksiössä. Ilmeisesti kuitenkin ihan tyytyväisenä. Kellona joku Casio lelukello ja autona Toyota aygo, mopoauto. Jota ei kylläkään ole vielä hommannut. Minimaailma

Eikä hommaa. Militaristihomo suunnittelee mutta ei toteuta. Ihme kun sai 205€ halpiskellon edes hankittua.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Eikä hommaa. Militaristihomo suunnittelee mutta ei toteuta. Ihme kun sai 205€ halpiskellon edes hankittua.

Autoa en pysty hommaamaan nykyisellä tyylillä, vaikka s-tilillä on 15 000€. Pitää lopettaa alkon käytön, jota kautta saan varoja Aygoon hommattua. Eli ilmaiseksi en saa minäkään mitään,

Mb_76

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Autoa en pysty hommaamaan nykyisellä tyylillä, vaikka s-tilillä on 15 000€. Pitää lopettaa alkon käytön, jota kautta saan varoja Aygoon hommattua. Eli ilmaiseksi en saa minäkään mitään,

Mb_76

Sinä olet aika nuuka rahoistasi? Rahaa on, mutta et halua kuluttaa sitä, Sen sijaan teet uusia sääntöjä, että kun olet määrä-ajan juomatta, niin voit ostaa auton.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Sinä olet aika nuuka rahoistasi? Rahaa on, mutta et halua kuluttaa sitä, Sen sijaan teet uusia sääntöjä, että kun olet määrä-ajan juomatta, niin voit ostaa auton.

Eipä niihin rahoihin pääse käsiksi, kun ne on edunvalvojan takana. Hyvä niin. Autoon ne suhtautuu nihkeästi, mutta Aso-asuntoon myönteisesti. Minulla on kyllä ihan mukava asunto tässä vanhusten kansoittamassa kerrostalossa. Oma sauna löytyy ja hyvä parveke. Häiriökäyttäytymistä ei ole. Rymysakilla ei ole varaa näihin asuntoihin.

Jos pystyn elämään päihteettömästi ja pikkuisen pystyn säästämään tästä 600€/kk tuloista niin edunvalvoja voi myöntyä auton ostoon.

Mb_76

• Anonyymi00033
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Itse kyllä pidän sotilasmuodista, Eli ostan aina Varustelekalta ja Mokkimieheltä varustehuoltoa. Natsikorttikin on vielä hihassa! Ei se minusta mitään sotilasta tee, vaan joudun toden-näköisesti huoltojoukkoihin, mutta tarpeellista työtä tämäkin.

Mb_76

• Anonyymi00034

No riippuu vähän, mutta jos ihan Suomessa myytävää polttaa, niin meneehän siihen ihan hitosti rahaa. Tupakka maksaa tällä hetkellä noin 12€/aski ja jos askillisenkin polttaa päivässä, niin meneehän siihen helposti tosiaan 300-400€/kk, vuositasolla tuhansia, nelisen tuhatta hätäisesti laskien.
      Toki omassakin lähipiirissä on näitä, jotka polttavat ulkomailta tuotua tupakkaa ja niissä hinnat ovat maasta riippuen huomattavastikin halvempia kuin Suomen hintataso.
      Halvimmillaan ulkomailta saa ihan laillisesti matkustajatuontina tuotua tupakkaa, mikä maksaa noin 5€/kartsa eli vitosen aski.
      Ja jos polttaa 2-3 savuketta päivässä, kuten avokkini, niin kartsa riittää helpostikin tuollaisen 8-10 viikkoa, eli silloin kulutkin ovat paljon pienemmät.
      Mutta meneehän siihen silti rahaa.
      Kuten ryyppäämiseenkin.
      Halpskaljat kai maksaa reilu euron tölkki, ja jos juo vaikka 12-24 tölkkiä viikossa, niin hintaa sillekin tulee viikossa äkkiä 25€ ja kuukaudessa satanen. Baarikaljasta puhumattakaan, paskaisimmissa räkälöissäkin nykyään tuoppi taitaa maksaa jo kympin.. Tai 7-8€ ainakin ja silloin kaljalle vasta hintaa tuleekin.
      Mutta jokainen tyylillään paheita myöten.
      Jollekin maistuu kalja, jollekin rööki.
      Itse lopetin röökinpolton muutama vuosi sitten, mutta olen koukussa muihin nikotiinituotteisiin.
      Eka näihin vierotusjuttuihin ja sitten vaihtui näihin nikotiinipusseihin, kun vapautuivat 2-3 vuotta sitten myyntiin.
      Niissäkin hinta on noussut ihan helvetisti, mutta on ne silti reilusti halvempia kuin rööki.
      Pussipurrki maksaa vahvuudesta riippuen 5-7,50€/prk. Eli on hyvinkin vitosen halvempi kuin röökiaski.
      Ja itselle riittää 2-4 pussia päivässä, joten purkki kestää hyvinkin viikon.

• Anonyymi00037

liian kallista on savuttelu. Siinähän menee jo kirkkaasti Aygon käyttökulut. Minulla on pienoinen alkoholi ongelma, eli keskikalja maistuu. Väkeviä en ole juonut koskaan. Pieni kiusallinen ongelma ja nämäkin rahat voisi laittaa autoon.

Mb_76

• Anonyymi00044

Kirjoitin väärin yhden kohdan, eli kartsa maksaa vitosen, niin askin hinta ei ole vitosta, vaan muutaman kymmenen senttiä. Mutta avokki useimmiten polttas aasialaista tupakkia, hinta on noin 1-2€/aski. Hän on itse valtaväestöä, mutta muutama tuttu on "idästä päin" ja hän saa heidän kauttaan tuota edullista tupakkaa ja tosiaan laillisesti matkustajatuliaisina tuotuna. Niin hänellä menee vuodessa max 120€ tupakkaan.
        Itsekin, aina jos mahdollista, tuon noita pusseja ulkomailta. Tarkoittaa käytännössä Ruotsin risteilyä. Ruotsissa nuo purkit maksavat 2-3€/kpl ja niitä saa tuoda kilon verran omaan käyttöön. Säästöstä en sano mitään, mutta onhan se huomattavasti halvempaa kuin Suomen hinnoilla.
        Me emme taas juurikaan käytä alkoholia. Alkoholitonta olutta kyllä joskus tulee ostettua, se on halvempaa kuin alkoholinen olut ja maistuu ainakin melki samalta kuin keppana.
        Olut on hyvää mutta juovuksissa oleminen ei ole meidän juttumme.
        Riittää kun juhannuksena ja uutena vuotena ryypätään hieman, jos silloinkaan

• Anonyymi00045

Moni kuulemma päässyt tupakista eroon kun alkanut käyttään nikotiinipusseja niin ei ainakaan tule savua eikä tervaa.Ruotsissahan on nuuskan käyttö ollut yleistä ja varm nykyään nikotiinipussit.Nikotiini tietysti haitallista.

• Anonyymi00038

Kandee laittaa,missä ajassa menee 300 €.

• Anonyymi00039

Se on kuukauden sätkät. Ei mitään ilmaista hupia, eikä myöskään kaljoittelu.

• Anonyymi00040

Päivässä 300 euroa tupakkaan todella mielekästä. Kahdeksan sätkää yhtä aikaa suussa.

• Anonyymi00041

Kannattaa ottaa tavoitteeksi, että pysyn keskikaljasta erossa. Väkeviä en onneksi käytä ollenkaan. Mutta saattaisi olla helpompaa irrotautua keskikaljasta. Siinä on pirssin rahat käsillä ja säästöjä kertyy hienosti. Sehän on uudenvuoden lupausten aika!

Mb_76

• Anonyymi00046

Jossei kokonaan eroon keskikaljasta vaan jois harvemmin. Itse en kanssa väkevistä piittaa.

• Anonyymi00047
      UUSI

Sätkätupakkia 1toppa viikossa on 13eur niin mitenkä saatte summan 300eur että menee 300eur tupakkiin kk. Hölmöläinen sellanen köyhä joka askitupakkia käryyttää.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      108
      2951
    2. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      185
      2647
    3. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      61
      2109
    4. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      1
      1411
    5. Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta

"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1295
    6. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      22
      1293
    7. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      3
      981
    8. Ei osattu ratkaista etääntymistä

Mä jäädyin eikä sulla ole taitoa sulattaa. Parempi antaa olla, vaikka toivoin jotain muuta. Miehelle.
      Ikävä
      115
      870
    9. Esprit hoitokdit Varkaudessa?

Asun keskisuomessa ja käyn satunnaisesti äitini luona Varkaudessa. Äitin tarvitsee kohta hoitajan kotiin tai hoitokodin
      Varkaus
      103
      843
    10. Ei ole liian myöhäistä..

Tule mun luo ja katso silmiin, niin saadaan taas se sanaton yhteys ja sano sitten vain anteeksi rakas ja suutele ja hala
      Ikävä
      3
      782
    Aihe