Työttömyys ei ole mikään "aatelisarvo", eikä siihen kuulu mitään oikeutta elää muiden kustannuksella tekemättä mitään.
Työttömyys ei ole sama asia, kuin köyhyys, mutta sanon silti että:
65
615
Vastaukset
- Anonyymi00001
Laittomat tulijat Seilin saarelle ja töihin .
- Anonyymi00002
Työttömyys on yhä enenevässä määrin yhtä kuin köyhyys.
Sen sijaan poliitikon tai vaikkapa julkishallinnon homma näyttäisi olevan jonkin sortin aatelisarvo johon kuuluu oikeus elää muiden kustannuksella aika pirun leveästi tekemättä mitään. Eikun anteeksi, tekemällä paljon sabotaasia tavallisten ihmisten elämässä. Näiden vapaamatkustajien ökyelämän maksavat veronmaksajat eikä veronmaksajilta kysytä.- Anonyymi00003
Eikä kysytä edes sinulta🤮
- Anonyymi00004
Työttömyys ja köyhyys eivät ole synonyymejä toisillensa.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Työttömyys ja köyhyys eivät ole synonyymejä toisillensa.
Työttömyydellä on lukuisat kasvot.
Työsopimukseni purettiin ilman päteviä perusteita. Välttääkseen työtuomioistuimen käsittelyn minulle maksettiin kertasuorituksena 2,5kk + 6kk bruttopalkan summan kertasuorituksena. Lisänä minulle kuuluvat bonukset.
Olin 52v ikäinen.
Seurasi eri pituisia työttömyys- ja työpätkiä milloin missäkin. Lyhyin oli 2pv noin 400 kilometrin päässä kodistani.
Sain tietenkin liittoni työttömyyspäivärahaa. Siinä tuli silloinen 20%:n leikkuri vastaan hyvin alhaalla.
Kävin myös Espanjassa työttömänä työnhakijana saaden päivärahan sinne kunkin kuukauden ensimmäisellä, täydellä viikolla. Pienehkön kaupungin keskustan rannassa sijaitsevan talon itäsiiven ylimmän kerroksen 78m2:n kolmio. 52€/kk + sähkö, vesi ja kaasupullojen vaihdot. Vaimo oli mukana saamatta mistään mitään. Suomalaisille oli pisin jakso 3kk. Tanskalaisilla vastaavasti 6kk.
Tuon 3kk:n jälkeen haun uusiminen vaati Suomessa vähintään kuukauden työ- ja palkkatodistukset.
Päivärahojen lisäksi en saanut mitään tukiaisia. Eikä vaimonikaan.
Tapahtui aivan 2000 luvun alussa. Kun ei ollut kovia vaatimuksia niin olo ei tuntunut köyhälle kun ajattelee arkisia perustarpeita. Valmistimme itse sapuskat paitsi sunnuntaisin jolloin söimme kaupungilla katuraflassa.
Yhden kerran tuo 3kk:n aikana sisikuntani huomautti, että pidähän välillä joku kuivempikin jakso. En ryypännyt siinä mielessä kuin meillä ajatellaan mutta aamuista alkanut, tasainen tissuttelu nosti myöhäisiltaan mennessä kokonaismäärän huomattavaksi.
Joku on joskus valittanut, ettei työtön saa matkustaa. Tarkoittanee ettei silloin ole työmarkkinoiden käytettävissä. Minä hoidin muodollisuudet työkkärin, kelan ja liittoni kanssa. Viikon sisällä lähdöstä oli ilmoittauduttava espanjalaisessa työkkärissä
Espanjalaisille riitti kun kävin niiden työkkärissä näyttäytymässä kerran kuukaudessa. Niissä väleissä olisimme voineet matkustella mihin tahansa vain olisi päässyt.
Tietenkin olin valmistellut koko jutun asuntoa ja sen lähimmän työkkärin sijaintia myöten.
Kaakkoisesta Suomesta kaakkois Espanjaan päräytti autolla Ruotsin kautta reilusti alle kahden vuorokauden. Motareilla mittarissa 180 - 190. Ajoin yksin. - Anonyymi00014
Anonyymi00005 kirjoitti:
Työttömyydellä on lukuisat kasvot.
Työsopimukseni purettiin ilman päteviä perusteita. Välttääkseen työtuomioistuimen käsittelyn minulle maksettiin kertasuorituksena 2,5kk 6kk bruttopalkan summan kertasuorituksena. Lisänä minulle kuuluvat bonukset.
Olin 52v ikäinen.
Seurasi eri pituisia työttömyys- ja työpätkiä milloin missäkin. Lyhyin oli 2pv noin 400 kilometrin päässä kodistani.
Sain tietenkin liittoni työttömyyspäivärahaa. Siinä tuli silloinen 20%:n leikkuri vastaan hyvin alhaalla.
Kävin myös Espanjassa työttömänä työnhakijana saaden päivärahan sinne kunkin kuukauden ensimmäisellä, täydellä viikolla. Pienehkön kaupungin keskustan rannassa sijaitsevan talon itäsiiven ylimmän kerroksen 78m2:n kolmio. 52€/kk sähkö, vesi ja kaasupullojen vaihdot. Vaimo oli mukana saamatta mistään mitään. Suomalaisille oli pisin jakso 3kk. Tanskalaisilla vastaavasti 6kk.
Tuon 3kk:n jälkeen haun uusiminen vaati Suomessa vähintään kuukauden työ- ja palkkatodistukset.
Päivärahojen lisäksi en saanut mitään tukiaisia. Eikä vaimonikaan.
Tapahtui aivan 2000 luvun alussa. Kun ei ollut kovia vaatimuksia niin olo ei tuntunut köyhälle kun ajattelee arkisia perustarpeita. Valmistimme itse sapuskat paitsi sunnuntaisin jolloin söimme kaupungilla katuraflassa.
Yhden kerran tuo 3kk:n aikana sisikuntani huomautti, että pidähän välillä joku kuivempikin jakso. En ryypännyt siinä mielessä kuin meillä ajatellaan mutta aamuista alkanut, tasainen tissuttelu nosti myöhäisiltaan mennessä kokonaismäärän huomattavaksi.
Joku on joskus valittanut, ettei työtön saa matkustaa. Tarkoittanee ettei silloin ole työmarkkinoiden käytettävissä. Minä hoidin muodollisuudet työkkärin, kelan ja liittoni kanssa. Viikon sisällä lähdöstä oli ilmoittauduttava espanjalaisessa työkkärissä
Espanjalaisille riitti kun kävin niiden työkkärissä näyttäytymässä kerran kuukaudessa. Niissä väleissä olisimme voineet matkustella mihin tahansa vain olisi päässyt.
Tietenkin olin valmistellut koko jutun asuntoa ja sen lähimmän työkkärin sijaintia myöten.
Kaakkoisesta Suomesta kaakkois Espanjaan päräytti autolla Ruotsin kautta reilusti alle kahden vuorokauden. Motareilla mittarissa 180 - 190. Ajoin yksin.Muisti oikkuilee. Tukholmasta kaakkoiseen Espanjaan alle kahden vuorokauden.
- Anonyymi00055
Julkishallinnon saneeraukset kohdistuvat järjenvastaisesti. Esimerkiksi hyvinvointialueiden säästöt kihdistuvat suoritusportaaseen eli siihen joukkoon joka tekee työt. Massiivinen hallinnon organisatio nauttii suojatyöpaikoista.
Samaa esiintyy myös valmistavassa teollisuudessa. Lisäarvoa tuottavaa porukkaa irtisanotaan.
Olen nähnyt läheltä päinvastaisenkin tavan. Kyse oli suurehkosta teollisuusyrityksestä jolle pankki oli ilmoittanutsulkevansa rahahanat. Mitä tapahtui.
Keskushallinto suunnitteli jatkon. Paikallisjohtaja vaihtui. Yli-insinööri rinki pieneni ja tehtävät muuttuivat. Reaktio eteni organisatiossa alas päin. Esimieskunta ei ollut hoitanut tehtäviään kunnolla koska tilanne oli päässyt noin huonoksi.
Muutoksen oli tultava ulkopuolelta ilman vaihtoehtoja koska piintynyt organisatio suojeli itseään.
Minusta julkishallintojen organisatioissa on samaa ruttoa! - Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Julkishallinnon saneeraukset kohdistuvat järjenvastaisesti. Esimerkiksi hyvinvointialueiden säästöt kihdistuvat suoritusportaaseen eli siihen joukkoon joka tekee työt. Massiivinen hallinnon organisatio nauttii suojatyöpaikoista.
Samaa esiintyy myös valmistavassa teollisuudessa. Lisäarvoa tuottavaa porukkaa irtisanotaan.
Olen nähnyt läheltä päinvastaisenkin tavan. Kyse oli suurehkosta teollisuusyrityksestä jolle pankki oli ilmoittanutsulkevansa rahahanat. Mitä tapahtui.
Keskushallinto suunnitteli jatkon. Paikallisjohtaja vaihtui. Yli-insinööri rinki pieneni ja tehtävät muuttuivat. Reaktio eteni organisatiossa alas päin. Esimieskunta ei ollut hoitanut tehtäviään kunnolla koska tilanne oli päässyt noin huonoksi.
Muutoksen oli tultava ulkopuolelta ilman vaihtoehtoja koska piintynyt organisatio suojeli itseään.
Minusta julkishallintojen organisatioissa on samaa ruttoa!Massiivista hallintoa tuli vain lisää hyvinvointialueiden myötä. Jokaiselle alueelle tuli omat johtajat, poliitikot ja byrokratiaa pyörittäviä virkamiehiä. Perustyötä suorittava väki siirtyi sitten kunnilta näille alueille. Massiivisen hallinnollisen väen myötä verovaroin palkattua henkilöstöä tuli vain entistä enemmän.
- Anonyymi00006
kansanedustajan elämä on verrattavissa ideologisesti työttömään,koska lusmuilee vain valtion velkarahoilla
- Anonyymi00020
Tota. Varsinkin ääniharavat ovat yhteiskunnan luteita. Istuvat pallilla vain ja ainoastaan äänestäjiä haravoimassa. Sinne vaan kaikki tyhjäpää missit ja urheilijat. Ilman mitään kummoisempaa koutusta. Ensin urheillaan toisten rahoilla ja eläkkeelle nuorena. Sen jälkeen ääniharavaksi elämään toisten rahoilla. En arvosta. Huippu-urheilukin on nykyään pelkkää narkkaamista salaa muilta piilossa.
- Anonyymi00027
Eihän sellaisia kannata sitten äänestää enää, jotka vain lusmuilevat. Se on sitten taas omaa tyhmyyttä, jos ei itse äänestä ollenkaan. Silloin tyytyy siihen, miten ne muut äänestävät ja silloin ei pidä myöskään valittaa, koska siihen on tyytynyt.
- Anonyymi00007
Poliitikko on töissä 24/7 ja täytyy olla esillä jos haluaa jatkokautta.
- Anonyymi00015
Ihmisten on syytä muistaa, mitä kukin poliitikko on tehnyt ja/tai saanut aikaan. Kannattaa äänestää muuta, jos teot eivät miellytä.
- Anonyymi00021
Paskan marjat. Oliko Marin töissä kun veti viivaa bileissä. Toisaalta eihän se muutenkaan mitään itse tiennyt. Avustajathan sen koko duunin teki. Marin keikisteli valokiilassa ja kiillotti julkisuuskuvaansa. Siinä vasta yhteiskunnan elätti isolla E.llä
- Anonyymi00024
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ihmisten on syytä muistaa, mitä kukin poliitikko on tehnyt ja/tai saanut aikaan. Kannattaa äänestää muuta, jos teot eivät miellytä.
Mitenkäs kävi persujen äänestäjille. Persut ei pitänyt vaalilupauksiaan. Minusta puolue joka kusettaa äänestäjiään pitäisi poistua välittömästi hallituksesta. Luottamuksesta pitäisi äänestää kansalaisilta. Luulen että persut eivät nauti tällähetkellä enemmistön luottamusta.
- Anonyymi00028
Anonyymi00024 kirjoitti:
Mitenkäs kävi persujen äänestäjille. Persut ei pitänyt vaalilupauksiaan. Minusta puolue joka kusettaa äänestäjiään pitäisi poistua välittömästi hallituksesta. Luottamuksesta pitäisi äänestää kansalaisilta. Luulen että persut eivät nauti tällähetkellä enemmistön luottamusta.
Kokoomus sattui voittamaan ja saatiin Kokoomuslaista politiikkaa. Kokoomuksen kanssa hallitukseen mukaan menneet puolueet suostuivat tähän kokoomuslaiseen politiikkaan, että saisivat edes jotakin omia tavoitteitaan edistettyä.
- Anonyymi00043
Anonyymi00021 kirjoitti:
Paskan marjat. Oliko Marin töissä kun veti viivaa bileissä. Toisaalta eihän se muutenkaan mitään itse tiennyt. Avustajathan sen koko duunin teki. Marin keikisteli valokiilassa ja kiillotti julkisuuskuvaansa. Siinä vasta yhteiskunnan elätti isolla E.llä
Poliitikko edustaan 24/7. Myös virkamiehiltä velvoitetaan nuhteetonta käytöstä koko ajan.
- Anonyymi00008
työntämässä valheita ja kakkaa suustaan kuin Purra ja Orpo heh
- Anonyymi00009
Työttömyys on levinnyt laajalle eli satoja tuhansia ihmisiä koskeva vitsaus,
mikä on valtavan suuri kustannuserä koko yhteiskunnalle.
Työttömyys on kitkettävä pois ankarin keinoin ja vitkuttelematta.- Anonyymi00022
Samoin kaikki elintapasairauksien kustannukset. Jokainen voisi itse maksaa syöpä-, diabeettes-, lihavuus-, suolisto-, ym sairautensa kustannukset. Mitä se minulle kuuluu terveenä liikkuvaisena itsestään huolehtivana ihmiselle meksella isomahaisten läskien kustannuksia.
- Anonyymi00036
Katsot väärästä kulmasta ongelmaa. Työttömyys ei ole tauti. Elantonsa ansaitseminen on ihmisoikeus. Jos se ei ole mahdollista tässä maassa, kenenkään velvollisuus ei ole kuolla nälkään tai työskennellä ilmaiseksi, vaan hänellä on oikeus toimeentuloon. Sinullakin on, kun jäät työttömäksi tai vammaudut tai sairastut tai tulet vanhaksi.
Kansaa köyhdytetään ryhmä kerrallaan. Älä kuvittele, että sinä olet immuuni tuolle agendalle. - Anonyymi00057
Anonyymi00022 kirjoitti:
Samoin kaikki elintapasairauksien kustannukset. Jokainen voisi itse maksaa syöpä-, diabeettes-, lihavuus-, suolisto-, ym sairautensa kustannukset. Mitä se minulle kuuluu terveenä liikkuvaisena itsestään huolehtivana ihmiselle meksella isomahaisten läskien kustannuksia.
Lääkekorvausten alkuomavastuu korotettiin juuri ja astui voimaan vuoden alusta. Sehän tarkoittaa sitä, että itse joutuu kustantamaan enemmän. Se on suuntaus siihen, mitä haluat.
- Anonyymi00058
Anonyymi00057 kirjoitti:
Lääkekorvausten alkuomavastuu korotettiin juuri ja astui voimaan vuoden alusta. Sehän tarkoittaa sitä, että itse joutuu kustantamaan enemmän. Se on suuntaus siihen, mitä haluat.
Alkuomavastuu ja vuosiomavastuu nousivat.
- Anonyymi00010
Järkyttävä määrä työttömiä elikä liikaa porukkaa mitä työpaikkoja.Iso määrä on sitten notkujia.Lähituttuja ni lähestyy 40työvuotta eikä päivääkään työtön.
- Anonyymi00012
Tännekö pitäisi sitten tehdä lisää kansalaisia????
- Anonyymi00029
Anonyymi00012 kirjoitti:
Tännekö pitäisi sitten tehdä lisää kansalaisia????
Lisää veronmaksajia tarvitaan kuulemma, koska on liikaa heitä, jotka kuluttavat valtion varoja ja ovat vain taakaksi.
- Anonyymi00059
Anonyymi00029 kirjoitti:
Lisää veronmaksajia tarvitaan kuulemma, koska on liikaa heitä, jotka kuluttavat valtion varoja ja ovat vain taakaksi.
Yrittävät tuoda heitä myös rajojen ulkopuolelta. Osa heistä huomaa, että eihän tarvitsekaan tehdä mitään töitä, kun tuet ja etuudet ovat niin hyviä, että pärjää muutenkin.
- Anonyymi00013
Koko yhteiskunnan menot vaikka työpaikkoja löytysikin kun on maahanmuuttoa.
- Anonyymi00016
Kyllä työttömyys tukienkin kanssa tarkoittaa köyhyyttä tai ainakin kireää
taloutta lukuisiksi vuosiksi. Vajailla työviikoilla joudutaan samaan ahdinkoon.
Tulevaisuudessa vain 1/3 aikuisista pärjää omilla ansioillaan ja työttämät
sekä pätkätyöläiset rimpuilevat olemattomien tukien voimin jotenkin. - Anonyymi00017
Kyllä työttömyys hävetti. Käydessäni kuntosalilla tein raakoja rinnalleveteja, myös raakoja tempauksia ja maastavetoja.
Käytin omatekoisia ranneremmejä . Miksi? Olisi se noloa jos pitkäaikaistyöttömällä olisi känsät käsissä.
Eläminen muiden kustannuksella? Olin tehnyt vierasta palkkatyötä kouluaikana 13v alkaen kaikki kesälomat päivästä päivään. Sittemmin kaikki muutkin opiskeluun liittyvät lomat.
23v alkaen maksoin jotain eläkevakuutusmaksua. Ensimmäisen kesälomani 2 viikkoa pidin 27 vuotisena. Välillä, pätkätyövuosina 3 vuotta ilman kesälomaa. Sitten vaimoni hermostui.
Työttömäksi 52 vuotisena nostaen työpätkien välisinä työttömyysjaksoina päivärahan. Väleissä aina silloinen karenssi.
57 vuotisena pää pystyssä, ylpeästi työttömyyseläkkeelle.
Nyt 82 vuotisena häpeämättömästi 27 vuoteen perustuvalla, indeksin syömällä työeläkkeellä. Tai jollakin sellaisella.
Olen oikeastaan aatelinen koska aikanaan jätin työpaikkani jonkun työttömän käyttöön.- Anonyymi00018
Ps. En saa tilanteeseeni liittyviä tukia.
- Anonyymi00019
Samanlailla voidaan ajatella että miksi työtön maksaa veroina ylensyöjien lääkekustannuksia, yritystukia, kaiken maailman tyhjän päiväisiä lyhennyksiä joita vain rikkaat hyödyntävät. Yhteiskunta on suunniteltu niin että tänään joku saa jotakin ja huomenna se voi olla joku toinen. Ihmeellistä tyhjäpäistä kitinää tästä asiasta on nyt käyty jo ihan tarpeeksi. Toivon että moni ylhäältä tipahtaa velkojensa kanssa nopeasti alas ja miettii sitten uudestaan. Kannattiko elvistellä. Miettikää isomahaiset ylensyöjät, kuinka paljon yhteensä teidän lääkekustannuksiin palaa veron maksajien rahoja. Itse en ole työtön, en käytä lääkkeitä, alkoa tai edes tupakkaa, elän terveellisesti omillani ja maksan veroni kitisemättä. Käteen tosin jäisi paljon enemmän jos minun ei tarvitsisi kannatella rikkaita veroilla kaiken aikaa.
- Anonyymi00023
Otetaanko toinenkin näkökanta asioihin. Työkyvyttömyyseläke ei ole mikään aatelisarvo. Jokaisen työikäisen pitää tehdä töitä. Aina löytyy vaihtoehto. Muiden ei tarvi maksaa siitä että joku ei kykene tekemään töitä työikäisenä. Maksakoot itse omat sairautensa.
- Anonyymi00026
Hitlerin periaate. Jos työikäinen ei pysty tekemään työtä niin nirri pois! Olisihan se halvempaa mutta saattaisi olla tulkintavaikeuksia. Varminta olisi tappaa kaikki epäilyksen alaiset.
- Anonyymi00030
Työkyvyttömyys estää työnteon. Se on niin yksinkertaista. Onhan toki sekin mahdollista, että jotkut huijaavat.
- Anonyymi00025
Mielenkiintoista. Minäkään en haluaisi maksaa mitään veroina tai muina maksuina kuin sen minkä kulutan tai käytän. Yhteiskunta kun ei pyöri omaan napaan tuijottamalla. Itseasiassa tuo on kehittymättömien aivojen ajattelutapaa. Terve menoa metsään asumaan omavaraista elämää jos ei kiinnosta oravan pyörässä pyöriä. Tee itse lääkkeesi. Saalista itse ruokasi. Pärjää itse tekemättä muille yhtään mitään. Elä vain omaa elämääsi. Kun totuus on että meistä jokainen saa jollain tavalla jotain elämänsä aikana. Jos se ei ole työttömyyskorvaus, niin se voi olla, huojennusta eri asioista, se voi olla vaikkapa lainojen lyhennyksiin liittyviä asioita, se voi olla lapslisiä tai kodinhoidon tukea, se voi olla lääkeisiin liittyviä asioita, se voi olla kotitalusvähennyksiä tai muita tukia joita on satoja, jos ei tuhansia suomen maassa. Sairas ajattelu tapa kun aloittajakin saa tälläkin hetkellä jotain minkä muut maksavat.
- Anonyymi00031
Suomi on kuitenkin pohjoismainen hyvinvointivaltio. Hyvinvointivaltion etujen piiriin kuuluvat kaikki kansalaiset tasapuolisesti ja järjestelmän painopiste on tulonsiirroissa (verotuksessa). Kaikki osallistuvat kustannuksiin, vaikka kaikkia palveluja ei itse käytäkään.
- Anonyymi00032
Pohjoismaisen hyvinvointivaltiomallin periaate perustuu yksittäisen henkilön oikeuteen saada julkisia palveluja. Nämä palvelut ovat kollektiivisesti rahoitettu verovaroin. Julkisia palveluja ovat esim. terveydenhoito, koulut ja koulutus, kirjastopalvelut, kulttuuripalvelut, sosiaalipalvelut, teiden rakentaminen ja ylläpito jne.
Veroja maksamalla osallistutaan yhteiskunnan kustannuksiin ja yhteisen hyvän pyörittämiseen. Jotkut eivät halua osallistua kustannuksiin, mutta vaativat ja käyttävät kuitenkin palveluja, kuten esim. teitä ja katuja. Ei voi säästää kakkua mutta syödä se samalla. - Anonyymi00037
Koulutus, tiet, sähköverkko, sairaalat, julkinen liikenne, poliisilaitos, lentokoneet, palokunta, puolustusvoimat. Tulisi kalliiksi rakentaa itselleen kaiken tuon ja paljon muuta. Kiitos suomalainen yhteiskunta näistä rippeistäkin, mitä entisestä vauraasta maastamme on jäljellä.
- Anonyymi00033
Kyllä ihmisillä täytyy olla oikeus elättää mitään tekemättömiäkin, jos niitä ei elättäisi ei tarvitsisi sitä tekemistäkään niin paljoa tai ei oikeastaan ollenkaan kun tarpeeksi aikaisin lopettaa sen tekemättömien elättämisen.
- Anonyymi00034
Siis kaikki loisimaan!
- Anonyymi00039
Oma valinta sekin. Jokainen voi ryhtyä työttömäksi ja lopettaa tuon jatkuvat valituksen. Hiilijalanjälkikin pienenee huomattavasti. Valtion ei tarvitse verottaakkaan niin paljon kun suurin osa porukasta alkaa kierrättää ja kulkea kävellen. Oletko yhtään miettinyt miksi rikkaat maksavat enemmän veroja. Ei suinkaan siksi että elättävät työttömiä vaan ihan jostain muusta syystä. Työtön maksaa usein jopa neljäs osan tuloistaan veroa. Se on aika paljon pienestä rahasta kuitenkin. Se voi olla enemmän kuin monella keskituloisella.
- Anonyymi00035
Millä tavalla ajattelit työttömien hakevan elantonsa? Ei tarvitse olla kateellinen.
- Anonyymi00038
Ilmeisesti aloittaja haluaisi, että Työllisistä tehtäisiin Työttömiä ja sitten takaisin tekemään entistä työtään työttömyystuella, pakolla.
- Anonyymi00041
Anonyymi00038 kirjoitti:
Ilmeisesti aloittaja haluaisi, että Työllisistä tehtäisiin Työttömiä ja sitten takaisin tekemään entistä työtään työttömyystuella, pakolla.
Miksi muka haluaisi? Ei pidä kuvitella sellaisia asioita, joita ei tekstissä lue.
- Anonyymi00040
Muistakaapa, että on tilastoja joita valtamedia ei Suomessa julkaise viikoittain !? Jos lainkaan !?
1. Julkisen talouden menot suhteessa BKT:hen
Suomi 57% !? Luku on maailman korkein luku ?
2. Keskim varallisuus aikuista kohti
Suomi 186000 USD !? Luku on Länsimaiden pienempiä varallisuuksia !?
Tässä tietoa varallisuudesta !
Mitä tulee varallisuustilastoihin, niin Suomi on länsimaiden peränpitäjiä, koska julkisen talouden menot ovat ja ovat olleet vuosia liian korkeita !
Keskimääräinen varallisuus aikuista kohti eri maissa ! USA Dollari
Listan yläpäässä olevat valtiot/yhteiskunnat omaavat kyvyn ja motivaation tehdä sijoituksia ja investointeja !
1 Liechtenstein $758,637
2 Monaco $727,311
3 Switzerland $696,604
4 Luxembourg $657,564
5 United States $579,051
6 Bermuda $569,232
7 Hong Kong $552,930
8 Australia $550,110
9 New Zealand $472,153
10 Iceland $467,795
11 Cayman Islands $436,749
12 Denmark $426,494
13 Canada $409,297
14 Netherlands $400,828
15 Sweden $381,968
16 Belgium $381,114
17 Singapore $358,204
18 Norway $334,432
19 France $322,074
20 United Kingdom $309,375
21 Taiwan $297,864
22 Israel $273,417
23 Germany $256,985
24 Greenland $251,499
25 Ireland $251,337
26 Austria $250,125
27 Japan $245,238
28 South Korea $237,644
29 Italy $231,323
30 British Virgin Islands $228,342
31 Spain $222,888
32 Qatar $188,106
33 San Marino $186,804
34 Finland $186,208- Anonyymi00052
Uutismediat kertovat uutisia. Uutiset ovat yleensä uusia tuoreita tapahtumia.
- Anonyymi00042
Se on täysin kohtuullista, että työikäiset ja työkykyiset elättävät itsensä työnteolla. Haaste on toki sitten siinä, että pitää myös olla työpaikkoja tarjolla, että voi elättää itsensä sillä työllä.
Perustuslain ehto velvoittaa jokaisen ihmisen hankkimaan toimeentulonsa itse kykyjensä mukaan, niin sitten niin pitää toimia. On kuitenkin täysin työkykyisiä ja työikäisiä ihmisiä, jotka eivät näin tee ja rikkovat lakia.
Alla lainaus toisesta keskuselusta:
"oikeus toimeentuloon ja huolenpitoon on kahdella tavalla ehdollinen. Ensinnäkin kyse on vain välttämättömästä toimeentulosta ja huolenpidosta. Voidaan ihan perustellusti sanoa, että meillä sosiaaliturva ylittää roimasti sen, mikä on välttämätöntä.
Välttämätön on yksiselitteinen eikä ole olemassa mitään "aivan välttämätöntä" koska sana välttämätön tarkoittaa itsessään minimiä eikä sitä voi vähentää tai kasvattaa koska molemmissa tapauksissa se on joko emmän tai vähemmän kuin välttämätön.
Lisäksi toimeentuloa ja huolenpitoa määrittelee toinen ehto eli perustuslaki takaa ne vain ja ainoastaan niille, jotka eivät kykene sitä itse hankkimaan. Tämä ehto velvoittaa jokaisen ihmisen hankkimaan toimeentulonsa itse kykyjensä mukaan.
Omaisuuden suojaa voidaan siis murtaa sosiaaliturvan osalta vain välttämättömään tarpeeseen ja vain ihmisille, jotka eivät kykene itse pitämään huolta itsestään. On selvää, että perustuslakia ei noudateta."- Anonyymi00045
Pitäs olla vielä sellasia töitä mistä saa oikeaa palkkaa. Ei se oikeen inspiroi painaa pitkää päivää niskalimassa ja todeta ettei ole varaa edes syödä joka päivä.
- Anonyymi00048
Anonyymi00045 kirjoitti:
Pitäs olla vielä sellasia töitä mistä saa oikeaa palkkaa. Ei se oikeen inspiroi painaa pitkää päivää niskalimassa ja todeta ettei ole varaa edes syödä joka päivä.
Toki. Kohtuullinen palkka on sekin kohtuullinen vaatimus.
- Anonyymi00044
Suomessahan köyhin on työläinen.
- Anonyymi00046
Kerrotko sitten myös mitä työtä sadat tuhannet työttömät tekisivät? Jo nyt suuri osa palkkatyöstä on viihdettä tai muuten tarpeetonta. Korvataanko palkkatyö sosiaaaliturvaa nauttivien työllä vai mitä? Ryhdymmekö kaivaaman lapioilla ojia ja pesemään toistemme pyykkejä? Istutammeko perunoita metsään ja menemmekö kaikki joka päivä ongelle ja jätämme kaupan ruuat ostamatta? - Mitä jos luopuisit eduskuntapaikastasi ja luovutaisit sen jollekin joka elää tämän maailman ajassa?
- Anonyymi00049
Bulshittiä, että suurin osa työstä on viihdettä tai tarpeetonta. Tyhmä on sellainen yrittäjä joka palkkaa tarpeettomia töihin. Kenties sellaisiakin idiootteja on. Aiempi "suurin osa" väite on kuitenkin valhetta.
- Anonyymi00051
Työttömyyskorvaus muutetaan palkaksi ja "työttömät" menevät esim. siivoamaan kadunvarsia tai haravoimaan metsiä, tai tekemään muuta yhteiskunnan hyväksi, eli työllistyvät ja saavat palkkaa.
- Anonyymi00047
Kukaan ei saa elää toisten kustannuksella
kaikki ansioton arvonnousu pitäisi tulla yhteiseksi hyväksi
eikä ketään saisi hyväksi käyttää
Ei heikkoja eikä vammaisia eikä vanhuksia
jätetään hoitamatta että saadaan rahat vielä ulkomaille ne jotka siitä hyötyy
ja Suomi on myyty jo ulkomaille se ei ole itsenäinen
olemme toisen luokan kansalaisia toisin kun ruotsalaiset.- Anonyymi00050
Rikkaat käyttävät työvoimaa hyväksi, jos ovat liian ahneita. Tuotannon hedelmät sekä talouskasvu tulee jakautua kohtuullisen tasapainoisesti pääoman ja työvoiman välillä. Näin ei tapahdu, jos voitot valuvat vain yritykselle ja palkat ovat surkean pienet.
- Anonyymi00053
Anonyymi00050 kirjoitti:
Rikkaat käyttävät työvoimaa hyväksi, jos ovat liian ahneita. Tuotannon hedelmät sekä talouskasvu tulee jakautua kohtuullisen tasapainoisesti pääoman ja työvoiman välillä. Näin ei tapahdu, jos voitot valuvat vain yritykselle ja palkat ovat surkean pienet.
Mm. sitä varten on ammattiyhdityksiä. Järjestäytynyt, lisäarvoa tuottava joukko on vahva neuvottelukumppani!
Sanoo vuosikymenet riistäjäkapitalistin agenttina useammissakin yrityksissä toiminut, eduskuntavaaleissa kahta, tuttua pääluottamusmiestä onnistuneesti äänestänyt.
Yrutyksen tärkein tehtävä on toiminnan jatkuvuuden turvaaminen joka vaatii, varsikin pitemmällä tähtäyksellä, tuottavaa toimintaa.
Jenkkien neljännesvuosi tulosajattelun rantautumien muutama vuosikymmen sitten alkoi vääristämään toiminnan suunnittelua. 3kk:n välein oli näytettävä positiivista tulosta.
Aikaisemmin, jos yritys joutui irtisamomaan väkeä, se oli vakavin merkki kriisistä. Sen jälkeen siitä tuli merkki dynaamisesta, tuottavuushakuisesta johtamisesta! - Anonyymi00060
Anonyymi00053 kirjoitti:
Mm. sitä varten on ammattiyhdityksiä. Järjestäytynyt, lisäarvoa tuottava joukko on vahva neuvottelukumppani!
Sanoo vuosikymenet riistäjäkapitalistin agenttina useammissakin yrityksissä toiminut, eduskuntavaaleissa kahta, tuttua pääluottamusmiestä onnistuneesti äänestänyt.
Yrutyksen tärkein tehtävä on toiminnan jatkuvuuden turvaaminen joka vaatii, varsikin pitemmällä tähtäyksellä, tuottavaa toimintaa.
Jenkkien neljännesvuosi tulosajattelun rantautumien muutama vuosikymmen sitten alkoi vääristämään toiminnan suunnittelua. 3kk:n välein oli näytettävä positiivista tulosta.
Aikaisemmin, jos yritys joutui irtisamomaan väkeä, se oli vakavin merkki kriisistä. Sen jälkeen siitä tuli merkki dynaamisesta, tuottavuushakuisesta johtamisesta!Sitä varten on nimenomaan ammattiyhdistyksiä, ettei työnantaja voi tehdä ihan mitä haluaa.
- Anonyymi00054
Ei olekaan sama asia, mutta kyllähän nuo 2 asiaa useimmiten linkittyy toisiinsa.
Useimmat työttömät kuitenkin elävät erinäisten tukien varassa ja useimmilla ei ole säästöjä tm varallisuutta pahemmin->köyhyys- Anonyymi00061
Esim. yksinhuoltajat ovat sellaisia, jotka usein joutuvat hakemaan tukia palkkansa jatkeeksi. Kun näin on, niin veronmaksajat osallistuvat silloin myös siihen palkanmaksuun.
- Anonyymi00062
Ihmisarvo on jokaisella.
- Anonyymi00064
Varmasti, mutta riikkaat eivät muista välitä. Vain se oma napa merkitsee. On tutkittu ja todettu, että rikkaus ja rikkaaksi itsensä tunteminen muuttaa ihmistä itsekeskeiseksi. Useiden rikkaiden mielestä esim. ahneus on vain hyvä asia
- Anonyymi00063
Jokaisella mallilla pää, kädet, jalat jne. Ja perse. Maasta tehty EUn perse, ummetus. Katkaistu logistiikkamahdollisuus. Sitä ennen Helsingin satama paras Baltialla, koska infra. Jopa Kaliningradia parempi. Eläkää tämän tiedon kanssa.
- Anonyymi00066
Minäkin jäin työttömäksi vuosia sitten, niin hyödynsin tämän työttömyysajan ja rakensin omakotitalon. Matkustinkin aika paljon vielä siinä sivussa ja opiskelin, joten mielestäni ei mennyt hukkaan sekään aika.
Kyllä ei tehnyt mieli jäädä vain tekemättä mitään loikoilemaan, kun oli tottunut tekemään töitä. Se talon rakentaminen oli mukavaa, kaverin takaamalla vekselillä ostin silloin kaupungilta sellaisen myymättä jääneen todella edullisen tontin. Sain pankista kiinnelainan sitä tonttia vastaan, joten sillä maksoin heti sen vekselin pois.
Kiinnelainaa nostin sitten pankista sitä mukaa, kun rakentaminen edistyi. Rakennustarkastaja kirjoitti pankkiin todistuksen rakennuksen valmiusasteesta ja sillä sai sitten nostettua sitä lainaa laskujen maksuun. Työttömyyskorvaus ei ollut kovin suuri, mutta kyllä se oli hyvänä apuna säännöllisenä tulona, että sai perustarpeet hoidettua. Muutin todella keskeneräiseen taloon, vain yksi huone oli asuttavassa kunnossa.
Asuin tuossa talossa kaksi vuotta, joten sain sen myydä verovapaasti.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?5972720Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh671436- 1061424
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831360- 1381246
- 1091187
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1341014- 48930
- 78920
- 47871