Missä SRK:ssa on Pyhä Henki ?

Anonyymi-ap

Erässä Helluntaiseurakunnassa kutsuttiin paikalle henkeä ?
Onko Pyhä Henki tuuli joka kaataa ihmisiä ?

12

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Pyhä Henki voi ilmentyä tuulena ja Pyhää Henkeä voi kutsua, SINÄ VAINOOJA JA VALHEIDEN LEVITTÄJÄ ET TUNNE RAAMATTUA, ET ALKUA ET LOPPUA, KUITENKIN VAADIT MUKA SANAN PERUSTEELLA HELLUNTAILAISIA TILILLE.
      MIKÄ TUOMARI KUVITTELET OLEVASI? SINUSTAKO MUKA JUMALAN SANA LÄHTEE?
      OLET NAURETTAVA RÄÄPÄLE!

• Anonyymi00002

Pyhä Henki asuu uudestisyntyneen sydämessä, ei hän missään seurakunnassa asu.

Se että Henkeä pyydetään ei tarkoita että Henki tulisi jostain muualta pyytäjille, vasn että Henki toimisi tilaisuudessa.
      Edelleen kyse on lauluntekijän vapaudesta!
      Laulaahan uskomattomat mm, aavan meren tuolla puolen, jossakin on hän...
      Jokainen tajuaa että kyse on laulun vapaudesta sovitella sanoja säveliin tai toisinpäin.

• Anonyymi00003

Ainakin Herännäisyyden synty tuli 1700- luvulla- kun Pyhä Henki kaatoi ja puhuttiin kielillä, eli sinulle taas uudelleen sama toisto- kun et tahalteen muista asioita.

Pilkkahenki vain vaivaa- ja rienaaja povellasi käskee sinua hyppäämään pilkkanarua- että sasastainen henki saa jubileerata hyvää panettelu- henkeä sydämessäsi.

Tulihan taas samasta soitettua suuta- näinhän sinä ajattelet. kun lukee jo vuosia saastaisten huuliesi käärmelipomista.

Etsi itsellesi Elämä.

Aloita virrellä- Tule Pyhä Henki. virsi 112 saat järkeä päähäsi, ettei mene antteksiantamattoman synnin piikkiin puheesi.

https://virsikirja.fi/virsi-112-tule-pyha-henki-luoksemme/

Tule, Pyhä Henki, luoksemme
      ja täytä sinuun uskovien sydämet.
      Jo sytytä rakkautesi liekki palamaan
      ja liitä yhteen kaikki kielet,
      kaikki kansakunnat maan
      yhdessä uskossa Herraamme
      Jeesukseen Kristukseen.
      Halleluja, halleluja!

No, niiin panettelu- torbedosi upposi vieden sinut aloittaja mukanaan.

• Anonyymi00004

lisätään vielä panettelijalle, että ko. virrellä, on ikää- jossa on pyydetty Pyhää Henkeä seurakunnan keskelle.

Latinalainen Veni Sancte Spiritus! Reple 1000-luvulta. Suom. Mathias Westhin käsikirjoituksessa 1540-luvulla. Uud. suom. virsikirjaan 1701. Uud. komitea 1984. | Sävelmä: Keskiajalta

Ihmeellistä, että tietoa löydät, mutta elämä sinulta puuttuu- aloittajalle.

Halutatko sinä kuolla synteihisi? Käsittämätöntä

• Anonyymi00006

Pahasti pileeen menee.

Jokaisessa uudestisyntyneessä on JO Pyhä Henki, eikä siten Henkeä enää tarvitse pyytää tulemaan.

1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

2. Tim. 1:14 Säilytä se hyvä, mikä sinulle on uskottu, Pyhän Hengen kautta, joka meissä asuu.

• Anonyymi00005
    • Anonyymi00007

Mitään kunnon herjoja ei ole vielä edes esitetty..

Kiimaiset kojootit ja amerikan homot loistaa poissaolollaan.

Joten Pyhä Henki on olemassa.

• Anonyymi00008

Jeesus puhui uudestisyntymisestä ja Pyhästä Hengestä täyttymisestä näin:

Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

Hän viittasi Hesekielin kirjaan, joka kertoo, että kun ihminen täyttyy Pyhästä Hengestä, hän alkaa noudattaa lakia. Ihminen on silloin täyttynyt Pyhästä Hengestä, kun hänen sydämessään on laki, jota hän noudattaa.

Hes 36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
      27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
      28 Niin te saatte asua maassa, jonka minä annoin teidän isillenne; ja te olette minun kansani, ja minä olen teidän Jumalanne.

Ap. t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

Helluntaiseurakunnissa ei ole Pyhää Henkeä, vaikka siellä tapahtuu erilaisia ihmeitä. Jeesus varoitti vääristä profeetoista, jotka tekevät ihmeitä. Heidät tunnistaa laittomuudesta.

Tämä soveltuu erittäin hyvin helluntailaisuuteen:

Matt 7:15 Varokaa vääriä profeettoja, jotka tulevat luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevia susia.
      16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Kootaanko orjantappuroista viinirypäleitä ja ohdakkeista viikunoita?
      17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
      18 Hyvä puu ei voi tuottaa pahoja hedelmiä eikä huono puu tuottaa hyviä hedelmiä.
      19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
      20 Niin siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee Isäni tahdon, joka on taivaissa.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö sinun nimesi kautta profetoineet, sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Silloin lausun heille julki: 'En ole koskaan teitä tuntenut. Menkää pois minun luotani, te laittomuuden tekijät.'

Hyvä hedelmä on lain noudattaminen. Huono hedelmä on laittomuus.

Ps 1:1 Hyvä on sen osa, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei astu syntisten teille, ei istu pilkkaajien parissa
      2 vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.
      3 Hän on kuin puu, vetten äärelle istutettu: se antaa hedelmän ajallaan, eivätkä sen lehdet lakastu. Hän menestyy kaikissa toimissaan.
      4 Niin ei käy jumalattomien. He ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
      5 Väärintekijät saavat kerran tuomionsa, syntisillä ei ole sijaa vanhurskaiden joukossa.
      6 Herra ohjaa omiensa tietä, mutta jumalattomien tie päätyy tuhoon.

• Anonyymi00009

Hyvä hedelmä on uskon lain noudattaminen.

• Anonyymi00010

Sillä kun pakanat, joilla ei (Mooseksen) lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä (Jumalan) laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei (Mooseksen) lakia ole, ovat itse itsellensä laki

ja osoittavat, että (Kristuksen) lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-

• Anonyymi00011
      UUSI

Eikös yleisnimi (Jumalan persoonaton voima pyhä henki) kirjoiteta pienillä kirjaimilla kun jos taas puhutaan persoonasta, Pyhä Henki (erisnimi) kirjoitetaan isoilla kirjaimilla? Onko äidinkieleni ymmärrys mennyt sekaisin? Minun ymmärrykseni mukaan, jos siis puhutaan että Pyhä Henki (persoona) tulee ihmiseen, tarkoitetaan että persoona, jonka nimi on Pyhä Henki, tulee ihmisen sisälle eli hän siis toimii samalla tavalla kuin demoni/demonit? Jos persoonasta (Pyhä Henki) ja Jumalan voimasta pyhästä hengestä kummastakin käytettäisiin isoja alkukirjaimia, niin mistä tietää kumpi on kysymyksessä?

• Anonyymi00012
      UUSI

Helluntailaiset eivät tunne lakia.
      Laittomuus on syntiä ja samoin lahkolaisuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      26
      4879
    2. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      254
      4569
    3. Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia

ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä
      Maailman menoa
      45
      4385
    4. Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"

Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos
      Maailman menoa
      66
      2390
    5. Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon

Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt
      Köyhyys
      46
      1828
    6. Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin

🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu
      Maailman menoa
      24
      1771
    7. Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?

Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont
      Maailman menoa
      17
      1718
    8. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      77
      1694
    9. Oon kyllä välillä ollut susta

Nainen huolissani, en oo niin sydämetön mitä tunnut ajattelevan
      Ikävä
      105
      1427
    10. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      12
      1424
    Aihe