Jos seuraisit Jeesusta,

Anonyymi-ap

menisit syntisten luo ja kertoisit heille armahtavasta Jeesuksesta.
Siinä on meillä kristityille tehtävää, johon tarvitsemme Jumalan johdatusta ja viisautta.

99

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Oikein.
      Mutta vain harvat kristityt tottelevat Jeesuksen ohjeita...

• Anonyymi00002

Joo, ja heräävät vasta sitten kun kaaos tässä maassa on läsnä.

• Anonyymi00003

Kyllä, seuraavan Jeesusta ja teen kaiken aikaa työtä että sanoma saavuttaisi jonkun?

• Anonyymi00004

Miten aloittaja toimii?

• Anonyymi00013

Kerron tilaisuuden tullen Jeesuksesta. Tai annan jotain evankeelista luettavaa.
        Miten sinä toimit? Olisi mukava tietää. 😊

• Anonyymi00021
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Kerron tilaisuuden tullen Jeesuksesta. Tai annan jotain evankeelista luettavaa.
        Miten sinä toimit? Olisi mukava tietää. 😊

Kiitos kommentista.

On hyvä toimia monella tavalla ja tasolla!
        Koska ihmiset ovat erilaisia, sama "kaava" ei toimi.
        Jeesuskin kohteli ja kohtasi ihmisiä ERI tavoin. Huomioi heidät.
        Siinä meillä on hyvä malli.

Tarvitaan sisi viisautta ja johdatusta!

• Anonyymi00049
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Kiitos kommentista.

On hyvä toimia monella tavalla ja tasolla!
        Koska ihmiset ovat erilaisia, sama "kaava" ei toimi.
        Jeesuskin kohteli ja kohtasi ihmisiä ERI tavoin. Huomioi heidät.
        Siinä meillä on hyvä malli.

Tarvitaan sisi viisautta ja johdatusta!

Kyllä! Jokainen ( uskova ) toimii sen mukaan, mikä on itselle ominaista. Hiljaisempi ihminen ei voi vaatia itseltään kovin puheliasta käytöstä. Jokainen voi silti rukoilla, että saisi olla Jumalan käytössä, jotta evankeliumi voisi saavuttaa ihmisiä. Ja hyvin tärkeää on esirukous ei-uskovien puolesta.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Kyllä! Jokainen ( uskova ) toimii sen mukaan, mikä on itselle ominaista. Hiljaisempi ihminen ei voi vaatia itseltään kovin puheliasta käytöstä. Jokainen voi silti rukoilla, että saisi olla Jumalan käytössä, jotta evankeliumi voisi saavuttaa ihmisiä. Ja hyvin tärkeää on esirukous ei-uskovien puolesta.

Jokainen uskova voi rukoilla, ja tuleekin niin tehdä.
        Sitten on erilaisia tehtäviä ja tapoja.

Ristin sanoma Jeesuksesta kuuluu kuitenkin koko maailmaan, kuten Jeesus tarkoitti.
        Sitä voi jokainen edistää, miten Herra kutakin johdattaa.

Pääasia on, ettei ole vain kuin "vapaamatkustaja" - joka askaroi oman uskonsa ja elämänsä ja mukavuutensa kuplassa. Vaan?

Rakastaa lähimmäistä NIIN kuin itseään.
        Tärkeintä tasoa on, että koettaa tehdä osuutensa, ettei ihmiset hukkuisi ilman tietoa.

• Anonyymi00005

"Siinä on meillä kristityille tehtävää, johon tarvitsemme Jumalan johdatusta ja viisautta."

Viisautta ja johdatusta tosiaan tarvitaan!

• Anonyymi00070

Jotta voisimme kulkea edellävalmistetuissa teoissa.

• Anonyymi00006

Jeesus kiinnosti monia, koska hänellä oli yliluonnollisia voimia parantaa erilaisia sairauksia, jopa herättää ihmisiä kuolleista.

Luuk. 5:15

Jeesuksesta puhuttiin kuitenkin yhä laajemmalti, ja ihmisiä kokoontui sankoin joukoin kuulemaan häntä ja hakemaan parannusta tauteihinsa.

Jeesus antoi saman voiman vain oikeille 12 apostolilleen puhaltamalla heille omaa Totuuden Henkeä suustaan. Mutta ei sitä ole muille annettu. Valejeesuksia on nykyisin liikkeellä sitäkin enemmän.

Joh. 20:22

Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.

23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

• Anonyymi00008

"Jeesus antoi saman voiman vain oikeille 12 apostolilleen puhaltamalla heille omaa Totuuden Henkeä suustaan. Mutta ei sitä ole muille annettu. Valejeesuksia on nykyisin liikkeellä sitäkin enemmän."

Et tunne UT:n sisältöä.
        Pyhän Hengen lahjasta!

• Anonyymi00015
        Anonyymi00008 kirjoitti:

"Jeesus antoi saman voiman vain oikeille 12 apostolilleen puhaltamalla heille omaa Totuuden Henkeä suustaan. Mutta ei sitä ole muille annettu. Valejeesuksia on nykyisin liikkeellä sitäkin enemmän."

Pyhän Hengen lahjasta!

Jos pelkää kaikkia valejeesuksia ja per-keleitä, sitä halvaantuu ja käpertyy itseensä.
        Jeesus Kristus, Jumalan Poika on kuoleman, synnin ja Per-kieleen voittaja!

• Anonyymi00020
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Pyhän Hengen lahjasta!

Lahkot levittää henkimaailman henkiä pyhinä henkinä. Lakien merkitys häivytetään ja eletään pelkkien henkien pillin mukaan vapaasti kuin ellun kanat.

Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Jos pelkää kaikkia valejeesuksia ja per-keleitä, sitä halvaantuu ja käpertyy itseensä.
        Jeesus Kristus, Jumalan Poika on kuoleman, synnin ja Per-kieleen voittaja!

Sitä varten on Pyhän Hengen, Totuuden Hengen lahja. Jotta voi erottaa missä on raitista ja tervettä toimintaa. Sitäkin on, vaikka paljon on sekalaista touhua.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Lahkot levittää henkimaailman henkiä pyhinä henkinä. Lakien merkitys häivytetään ja eletään pelkkien henkien pillin mukaan vapaasti kuin ellun kanat.

Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Sitä varten pitää palata TIUKASTI Raamatun terveisiin opetuksiin!

• Anonyymi00032 kirjoitti:

Sitä varten pitää palata TIUKASTI Raamatun terveisiin opetuksiin!

Raamatun tulkinta on taitolaji Pyhässä Hengessä.📖🕊

• Anonyymi00037
        Demokrates kirjoitti:

Raamatun tulkinta on taitolaji Pyhässä Hengessä.📖🕊

Ei siinä aina herveästi tulkintoja tarvitse. Hyvä sisälukutaito riittää usein.

Kun Apotolien Teoissa kerotaan Pyhän Hengen asiasta, ne osaa lukea ja ymmärtää ihan alakoululainen.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Matt.7

Katso itseäsi edes välillä ”peilistä” ja ymmärrä, että valheessa eläminen ( ” olen edesmennyt ” ) ja kristittyjen ja apostolien jatkuva herjaaminen ovat SYNTIÄ ja joudut vastaamaan niistä Jumalalle viimeisellä tuomiolla. Käytä siis armonaikasi oikein!

• Anonyymi00051
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Ei siinä aina herveästi tulkintoja tarvitse. Hyvä sisälukutaito riittää usein.

Kun Apotolien Teoissa kerotaan Pyhän Hengen asiasta, ne osaa lukea ja ymmärtää ihan alakoululainen.

Kyllä. Herra Jeesus antaa omillensa ymmärrystä ja Pyhä Henki avaa Kirjoituksia.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Katso itseäsi edes välillä ”peilistä” ja ymmärrä, että valheessa eläminen ( ” olen edesmennyt ” ) ja kristittyjen ja apostolien jatkuva herjaaminen ovat SYNTIÄ ja joudut vastaamaan niistä Jumalalle viimeisellä tuomiolla. Käytä siis armonaikasi oikein!

Mikähän heitto tuokin oli??

• Anonyymi00057
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Kyllä. Herra Jeesus antaa omillensa ymmärrystä ja Pyhä Henki avaa Kirjoituksia.

Pyhä Henki on avain! 2 Piet 1:20-21

• Anonyymi00071
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Asianomainen kyllä tietää.

• Anonyymi00087
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Asianomainen kyllä tietää.

Edesmennyt asianomainen on taivaassa, perillä Jeesuksensa luona. Se on fakta eikä muuksi muutu!

• Anonyymi00104
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Matt.7

Tee parannus ja HÄPEÄ!

• Anonyymi00106
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Laaka?

• Anonyymi00107
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Pyhä Henki on avain! 2 Piet 1:20-21

Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
        sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.

• Anonyymi00108
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Edesmennyt asianomainen on taivaassa, perillä Jeesuksensa luona. Se on fakta eikä muuksi muutu!

Herjaajat EIVÄT PERI TAIVASTA.

• Anonyymi00007

Jeesus meni taivaaseen.

Joh. 14:30

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

Nyt eletään valejeesuksien aikakautta.

13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

• Anonyymi00009

No kerropas näistä "valejeesuksista". Oletko yksi niistä?

• Anonyymi00010

Jeesus meni taivaaseen.

OK:

Mutta lähetti Pyhän Hengen!

Oletko repinyt UT:n sisällöstä liian monia kirjoituksia?

• Anonyymi00022
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Jeesus meni taivaaseen.

OK:

Mutta lähetti Pyhän Hengen!

Oletko repinyt UT:n sisällöstä liian monia kirjoituksia?

Pyhä Henki on aina ollut olemassa. Maailman luomisesta alkaen.
        Jumalan Henki liikkui vetten yllä.
        Isä, Poika ja Pyhä Henki yhdessä ovat.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Lahkoissa mantrataan sitä henkeä tulemaan henkimaailmasta...tule henki, tule henki ja näytä jokin merkki paikallaolostasi.

Lahoissa opetetaan ns. auktoriteettioppia. Henkiä käsketän tekemään milloin mitäkin.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Lahkoissa mantrataan sitä henkeä tulemaan henkimaailmasta...tule henki, tule henki ja näytä jokin merkki paikallaolostasi.

Lahoissa opetetaan ns. auktoriteettioppia. Henkiä käsketän tekemään milloin mitäkin.

Tuollaista manaamista on nähty vuosikausia.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Kyllä niin on.
        Ja loppuun saakka Jumala kutsuu ihmisiä, Jeesus tahtoo pelastaa ja antaa Pyhän Hengen voiman, Toisen Puolustajan matkalle voimaksi ja viisaudeksi.

Joh 14:26-
        Joh 16:12-13
        Joh 15:26-27

• Anonyymi00024 kirjoitti:

Pellejähän ne mänestyshihhulit on.🎪🤡🎪

• Anonyymi00038
        Demokrates kirjoitti:

Pellejähän ne mänestyshihhulit on.🎪🤡🎪

Ei pidä antaa sellaisen pelleilijöiden naruttaa!

• Anonyymi00052

Jeesus Kristus lähetti Pyhän Hengen omillensa avuksi ja tueksi ja kaikkinaiseksi johdattajaksi.

” Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.”
        Joh 16:7

Olet niin per-kelekeskeinen, ettet enää näe mitään hyvää, etkä Jumalan hyviä tekoja.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Kyllä niin on.
        Ja loppuun saakka Jumala kutsuu ihmisiä, Jeesus tahtoo pelastaa ja antaa Pyhän Hengen voiman, Toisen Puolustajan matkalle voimaksi ja viisaudeksi.

Joh 14:26-
        Joh 16:12-13
        Joh 15:26-27

AAMEN❣️❣️❣️

• Anonyymi00059
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Jeesus Kristus lähetti Pyhän Hengen omillensa avuksi ja tueksi ja kaikkinaiseksi johdattajaksi.

” Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.”

Olet niin per-kelekeskeinen, ettet enää näe mitään hyvää, etkä Jumalan hyviä tekoja.

Kuka kumma se perkelekeskeinen on???

• Anonyymi00072
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Eipä ole tullut tuollaista vastaan, vaikka olen paljon nähnyt maamme hengellistä kenttää vuosikymmenten ( noin 45 v ) ajan.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Kuka kumma se perkelekeskeinen on???

Asianomainen tietää.

• Anonyymi00093
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Jeesuksen seurassa eläneet 12 apostolia saivat Jeesukseltä Totuuden Hengen, ei muut.

• Anonyymi00109

Jeesus kutsuu luokseen omansa.

• Anonyymi00011

Luuk. 8:46

Mutta Jeesus sanoi: "Joku minuun koski; sillä minä tunsin, että voimaa lähti minusta".

Voima tarkoitti Pyhää Henkeä, jonka sai kun vain koski Jeesuksen viitan ´tupsua.

Jeesuksella oli valta maan päällä eläissään antaa syntejä anteeksi, keitä hän vain tapasikin matkoillaan. Nyt on tilanne toinen. Jeesus on taivaassa.

-syntinen nainen
      -sokea mies
      -halvaantunut mies
      -lapset
      -nainen väkijoukossa
      -jne.

Luuk. 5:24

Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla* on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle -- "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

• Anonyymi00016

Jeesus on taivaassa, mutta
        "Hänelle on annettu kaikki valta"? Kyllä.

"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa...
        ja MAAN päällä." ( Matt 28:18)

Siis myös MAAN päällä.!

Luulitko että sinulla on valta KUMOTA tuo Jeesuksen suvereeni valtaoikeus?

Hän käyttää valtaansa edelleen - maan päällä. On käyttänyt sitä yli 2000 vuotta.

Miten?

Tietysti lähettämänsä Pyhän Hengen voimassa. Jonka Pyhän Hengen Hän lupasi.

Ja antoikin, kuten UT:n apostolien teot todistavat!

Näytät tuntevan NIIN HUONOSTI UT:n sisältöä, että on kriittinen aika ryhtyä ITSE sitä opiskelemaan! Ei pidä ruveta toisten "opettajaksi" jos - kun ei ITSE hallitse edes Kristuksen opin alkeita.

Nyt kiireesti oppimaan! Ei enää mitään muutamien Raamatun jakeiden palapeliä. Kiitos.

• Anonyymi00017

"Jeesuksella oli valta maan päällä eläissään antaa syntejä anteeksi, keitä hän vain tapasikin matkoillaan. Nyt on tilanne toinen. Jeesus on taivaassa."

OIKAISUA:

Tuo on NIIN PIMEÄÄ sanan selitystä, että.... voi pimeyttä!
        Ettei muka Jeesus voisi NYKYISIN antaa anteeksi syntejä?
        Pähkähullua Raamatun sanan repimistä!

JEESUS lähetti oppilaansa KAIKKEEN maailmaan. Pyhän Hengen voimassa varustettuina,
        valtuutettuina Jeesuksen nimessä julistamaan syntejä anteeksi.!

Tuollaset "pimeyden agentit" koettavat esiintyä opettajina+
        Hui olkoon!

• Anonyymi00074
        Anonyymi00017 kirjoitti:

"Jeesuksella oli valta maan päällä eläissään antaa syntejä anteeksi, keitä hän vain tapasikin matkoillaan. Nyt on tilanne toinen. Jeesus on taivaassa."

OIKAISUA:

Tuo on NIIN PIMEÄÄ sanan selitystä, että.... voi pimeyttä!
        Ettei muka Jeesus voisi NYKYISIN antaa anteeksi syntejä?
        Pähkähullua Raamatun sanan repimistä!

JEESUS lähetti oppilaansa KAIKKEEN maailmaan. Pyhän Hengen voimassa varustettuina,
        valtuutettuina Jeesuksen nimessä julistamaan syntejä anteeksi.!

Tuollaset "pimeyden agentit" koettavat esiintyä opettajina
        Hui olkoon!

Niinpä juuri. Tuon kaltaista myrkkyä on tuo vanha eksyttäjä kylvänyt jo ainakin pari vuosikymmentä näillä palstoilla. Niin on ollut kautta aikain.

• Anonyymi00094
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Jeesus on taivaassa, mutta
        "Hänelle on annettu kaikki valta"? Kyllä.

"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa...
        ja MAAN päällä." ( Matt 28:18)

Siis myös MAAN päällä.!

Luulitko että sinulla on valta KUMOTA tuo Jeesuksen suvereeni valtaoikeus?

Hän käyttää valtaansa edelleen - maan päällä. On käyttänyt sitä yli 2000 vuotta.

Miten?

Tietysti lähettämänsä Pyhän Hengen voimassa. Jonka Pyhän Hengen Hän lupasi.

Ja antoikin, kuten UT:n apostolien teot todistavat!

Näytät tuntevan NIIN HUONOSTI UT:n sisältöä, että on kriittinen aika ryhtyä ITSE sitä opiskelemaan! Ei pidä ruveta toisten "opettajaksi" jos - kun ei ITSE hallitse edes Kristuksen opin alkeita.

Nyt kiireesti oppimaan! Ei enää mitään muutamien Raamatun jakeiden palapeliä. Kiitos.

Valta koskee Juutalaisia, joiden kuningas Jeesus on.

• Anonyymi00012

Jeesuksen yliluonnollisen kosketuksen jälkeen sylilapset "brephokset" alkoivat uskomaan Jeesukseen. Nyt sama tapahtuu, kun lapsi kastetaan Kristuksen verensuojaan.

Luuk. 18:15

Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia, jotta hän koskisi heihin. Tämän nähdessään opetuslapset moittivat tuojia.

Matt. 18:6

Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

• Anonyymi00075

Valitan. Vauva EI ymmärrä mitään kasteesta.

• Anonyymi00014

Jumala-uskoa ei pidä korvata puhumalla pelkästä Jeesuksesta.

1. Joh. 1:5

Tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka julistamme teille: Jumala on valo, hänessä ei ole pimeyden häivää.

Jeesus ei enää edes käytä samaa tavallista miehen nimeä "Joshua" kun tulee takaisin maan päälle.

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota,
      "JA OMAN UUDEN NIMENI."

• Anonyymi00018

Älä sinä sepitä omia juttujasi.
        Tämä on Suomi24-Raamattu-palsta.

Ei mikään sadunkertojien tori, jossa sepitetään satuja omien korvien välistä.

Sellaisia sansleityksiä, joita ei ole UT:n sisällä.

"Jeesus ei enää edes käytä samaa tavallista miehen nimeä "Joshua" kun tulee takaisin maan päälle."

KYSYMYS: Väitätkö saaneesi "tiedon" Jeesuksen uudesta nimestä?

Niin ei U:n sisällä opeteta.

"..Ja Hänellä oli kirjoitettuna NIMI, jota ei tiedä kukaan muua kuin Hän itse.."
        (Ilmestyskirja 19:12)

Koetat siis näytellä jotakin tietävää, jolle olisi Jeesuksen uusi nimi kerrottu.
        Vaikene tuollaisesta eksytyksestä!

Sinun on aika tehdä parannus. Ryhtyä opettelemaan ja KUNNIOITTAMAAN Raamatun Sanaa. Kokonaisuutena.

Tämä ei ole lasten leikkikehä, jossa sepitetään satuja.

Kunnioita Raamatun Sanaa!

• Anonyymi00019

Anonyymi0001 2026-01-03 12:18:12

"Jumala-uskoa ei pidä korvata puhumalla pelkästä Jeesuksesta."

KOMMENTTIA_
        Jumala-uskoa ei pidä sotkea kirjoittamalla omien korvien välistä nousseita sepityksiä UT:n sisällöstä.

Lopeta eksyttävät esitykset.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00018 kirjoitti:

"Jeesus ei enää edes käytä samaa tavallista miehen nimeä "Joshua" kun tulee takaisin maan päälle."

"..Ja Hänellä oli kirjoitettuna NIMI, jota ei tiedä kukaan muua kuin Hän itse.."

Koetat siis näytellä jotakin tietävää, jolle olisi Jeesuksen uusi nimi kerrottu.

Sinun on aika tehdä parannus. Ryhtyä opettelemaan ja KUNNIOITTAMAAN Raamatun Sanaa. Kokonaisuutena.

Kukaan Jumalan Kolmesta eri Persoonasta ei paljastanut todellista taivaallista nimeään.

Koska vastustaja esiintyy ja käyttää niitä maallisia nimiä eksyttämiseen.

2. Tess. 2:4

tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Kukaan Jumalan Kolmesta eri Persoonasta ei paljastanut todellista taivaallista nimeään.

tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

Jeesus pyysi rukoilemaan suoraan Isäänsä, ei itseään: Isä meidän, joka olet taivassa....

Samoin Jeesus kehotti kastamaan nimeen "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen".....

• Anonyymi00039
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Kyllä oikeat 12 Karitsan apostolia tiesi Jeesuksen taivaallisen nimenkin.

Joh. 15:15

En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Ole hyvä lopeta nuo ontot selityksesi. Palaa totuuteen ja tosiasioihin pimeistä sivuraiteista.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Jeesus pyysi rukoilemaan suoraan Isäänsä, ei itseään: Isä meidän, joka olet taivassa....

Samoin Jeesus kehotti kastamaan nimeen "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen".....

Niin opetti. Mutta ei ole mikään synti ja erehdys rukoilla Jeesustakaan!
        Kyllä Hän totisen rukouksen kuulee, siis Pyhän Hengen kautta!

• Anonyymi00076
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Teuvolla on vilkas mielikuvitus ja koska häneltä puuttuu Pyhä Henki, hän keksii omiansa.

• Ei jaksa heretä jehovaksi eikä tyrkyttää kellekään mitään uskontoa.🥺

• Anonyymi00077

Tee mitä teet, mutta tiedä, että Jeesus Kristus on kärsinyt ja kuollut myös sinun syntiesi takia. Mutta huom! Hän myös nousi kuolleista, sillä kuolema ei voinut synnitöntä pitää otteessaan!

• Anonyymi00025

Jumalan lakien kieltäminen noudattamasta niitä ja turvautuminen pelkkiin henkiin on paha eksytys ja heresia.

1. Joh. 4:1

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

Matt. 5:17

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan noudattamaan ja täyttämään.

• Anonyymi00027

Oletko itse tehnyt niin kuin kirjoitat?

• Anonyymi00028

Pelkkien "henkien" pillin mukaan eläminen ei ole tervettä kristinuskoa.

Matt. 5:19

Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman;
        MUTTA JOKA NIITÄ NOUDATTAA
        ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

1. Joh. 5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]

• Anonyymi00042
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Pelkkien "henkien" pillin mukaan eläminen ei ole tervettä kristinuskoa.

Matt. 5:19

Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman;
        MUTTA JOKA NIITÄ NOUDATTAA
        ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

1. Joh. 5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]

Miten sinä olet pitänyt KAIKKI Jumalan käskyt, kerropas?

• Anonyymi00078
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Miten sinä olet pitänyt KAIKKI Jumalan käskyt, kerropas?

Ei hän ole, mutta Teuvo haluaa hämmentää ja provosoida. Ihan kuten per-kelekin!

• Anonyymi00080
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Ei hän ole, mutta Teuvo haluaa hämmentää ja provosoida. Ihan kuten per-kelekin!

älkää nyt kuolleita tänen manatko

• Anonyymi00092
        Anonyymi00080 kirjoitti:

älkää nyt kuolleita tänen manatko

Tuon tietyn tyypin manaamis rituaaleja ei voi ymmärtää, kaipa niillä joku tarkoitus on olevinaan?

• Anonyymi00026

Ne on näitä, joilla on muutaman-raamatun-jakeen ympärille ympätty jokin oppi?
      Eivät hallitse eivätk siis näe RAAMATUN, UT:n kokonaista evankeliumin sisältöä.

Vaarallisia siksi, että kun he esiintyvät kuin "opettajina" muutamien raamatunjakeiden avulla - he sokeina sokeiden taluttajina - vain pahentavat tilannetta.

• Anonyymi00034

Jeesus kehotti rukoilemaan Isäänsä, ei itseään...

Matt. 6:6

Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.

• Anonyymi00035

Danielkin oli tapauskovainen, kuten monet oikeat Jumalanlapset ovat.

Siksi Saatana lahkoapureineen pilkkaa heitä pelkiksi "uskonnollisiksi".

Dan.6:11
        Kun Daniel sai tietää, että tällainen määräys oli annettu, hän meni taloonsa. Sen kattohuoneen ikkunat olivat Jerusalemiin päin, ja kolme kertaa päivässä Daniel polvistui siellä ja rukoili ja kiitti Jumalaansa, niin kuin hänellä ennenkin oli ollut tapana.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Danielkin oli tapauskovainen, kuten monet oikeat Jumalanlapset ovat.

Siksi Saatana lahkoapureineen pilkkaa heitä pelkiksi "uskonnollisiksi".

Dan.6:11
        Kun Daniel sai tietää, että tällainen määräys oli annettu, hän meni taloonsa. Sen kattohuoneen ikkunat olivat Jerusalemiin päin, ja kolme kertaa päivässä Daniel polvistui siellä ja rukoili ja kiitti Jumalaansa, niin kuin hänellä ennenkin oli ollut tapana.

Jeesus oli tapauskovainen.

Luuk. 22:39

Jeesus lähti kaupungista ja meni tapansa mukaan Öljymäelle.

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

• Anonyymi00045

Kyllä Jeesusta rukoiltiin ja pyydettiin avuksi monta kertaa. Eikä Hän sitä moittinut.
        Olet lukenut tosi huonosti UT:n evankeliumeita. OLisi korkea aika lukea kattavasti, eikä hokea muutamia jakeita.

Ole hyvä ja ota nyt lukutuokio. Lue missä kaikissa tilanteissa ihmiset ANOIVAT apua Jeesukselta, rukoilivat siis!

Eikä Jeesus sitä kieltänyt. Ei käskenyt, että
        - menkääs nyt ja rukoikaa Jumalaa!

Ei.

Kun olet tutustunut KAIKKEEN siihen, mitä Jeesus teki kun Hänä rukoiltiin; pyydettiin avuksi,
        - niin tule SEN perästä kirjoittamaan.
        Tervettä ja raitista Sanan asiaa!

On aika lopettaa muutamien valikoitujen jakeiden jankkaaminen. Jotka on jopa reivtty irti kontekstista ( = kokonaisuudesta).

• Anonyymi00046
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Jeesus oli tapauskovainen.

Luuk. 22:39

Jeesus lähti kaupungista ja meni tapansa mukaan Öljymäelle.

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

Kyllä.
        Mutta oli myös totinen, ei pelkkä tapauskovainen.

• Anonyymi00043

Raamattu on vasta kokonansa totuus. Sen erottaminen erilleen vanhaksi ja uudeksi testamentiksi on paha erehdys ja eksytys.

Ei Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt. Ei vanhempia eikä uudempia.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. [2. Moos. 33:20; Ps. 102:28, 104:2; Joh. 1:18]

• Anonyymi00048

Raamatun jakaminen VT.n ja UT:n kesken, johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että kun Jeesus syntyi, siitä alkoi toinen vaihe Jumalan aivoituksissa. Kohteena KOKO maailan ihmiset, ei vain Israel,

• Anonyymi00044

5. Moos. 6:5

Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.

5. Moos. 11:1

"Rakasta siis Herraa, sinun Jumalaasi, ja noudata alati hänen määräyksiänsä, säädöksiänsä, oikeuksiansa ja käskyjänsä.

1. Kun. 3:14

Ja jos sinä vaellat minun teitäni, noudattaen minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin sinun isäsi Daavid vaelsi, niin minä suon sinulle pitkän iän."

• Anonyymi00047

Joka seuraa aidosti ja totisesti Herraa Jeesusta, Jumalan Poikaa, on samalla myös Jumalan seuraaja. Näin:

" Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani. Ja minun Isäni rakastaa häntä,
        ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan."

Johannes 14:21-23

Miten?

Siten , että Hän lupasi ja lähetti Pyhän Hengen omilleen.
        Ja lähettää edelleen.

Kristus on läsnä Pyhän Hengen kautta, ei muutoin.

• Juuri näin pitäisi toimia!
      Minua kummastuttaakin se, että uskoviksi itseään kutsuvat ihmiset riitelevät opillisista asioista ja siitä, mikä on syntiä ja mikä ei tai mikä on oikea seurakunta ja mikä väärä ja onko homoseksuaalisuus syntiä vai ei jne.

Heidän pitäisi mielestäni lukea ensimmäiseksi Room. 6:6-7
      "Kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on Hänen (Jeesuksen) kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi.
      Sillä, joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä."

Jeesus kuoli Golgatalla koko maailman ja kaikkien maailman ihmisten puolesta. Toisin sanoen, koko maailma ristiinnaulittiin yhdessä Hänen kanssaan. Koko maailman koko syntikysymys ratkaistiin kertaheitolla 2000 vuotta sitten. Siinä ratkaistiin meidän entiset, nykyiset ja tulevat syntimme.

Kun Jeesus nousi ylös kuolleista, me nousimme yhdessä Hänen kanssaan. Tätä tapahtumaa sanotaan vanhurskauttamiseksi ja se tarkoittaa syyttömäksi julistamista. Kun koko maailman Herra ja Tuomari on julistanut meidät syyttömiksi, mikään mahti maailmassa ei voi enää syyttää meitä mistään synnistä. Olemme nyt Jumalan vanhurskaus Kristuksessa. Olemme myös uusia luomuksia Kristuksessa. se mikä on vanhaa on kadonnut, katso uusi on sijaan tullut. 2.Kor.5:17

Jumala sanoo heprealaiskirjeessä:
      "Mutta nyt Hän (Jeesus on yhden ainoa kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt poistaakseen synnin uhraamalla itsensä. " Hepr.9:26

"Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan." Hepr.10:10

"Ja heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista." Hepr.10:17

Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota meidän tulee viedä kaikille ihmisille, eikä väitellä syntikysymyksistä, joita Jumala ei edes muista. Miksi meidän pitäisi sitten niistä Häntä muistuttaa? Kysymys ei ole enää siitä, mitä me olemme tehneet, vaan siitä, mitä Jeesus Kristus on tehnyt meidän edestämme jo 2000 vuotta sitten. Meidät on pelastettu armosta eikä omien tekojemme kautta. Pelastus on ilmainen lahja eikä mikään palkkio hyvistä teoistamme.

• Anonyymi00067

Sitten on vain se ongelma, kuka tai ketkä ovat niin paljon saarnaajaa itseään syntisempiä, että ovat ansainneet nämä käännytysyritykset.

• Anonyymi00082

Kirjoitat noin: Kun Jeesus nousi ylös kuolleista, me nousimme yhdessä Hänen kanssaan.

Luehan tarkemmin.
        Kasteessa ihmisestä tulee Jeesuksen ylösnosemuksen osallisuus henkilökohtaiseksi sovituksesi.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi00083

Kirjoitat noin: Kun Jeesus nousi ylös kuolleista, me nousimme yhdessä Hänen kanssaan.

Luehan tarkemmin.
        Kasteessa ihmisestä tulee Jeesuksen ylösnosemuksen osallisuus henkilökohtaiseksi sovituksesi.

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi00081

Luehan tarkemmin.

• Anonyymi00086

Niin kuin esim israelilaiset. ÄLÄ TAPA! Yksi kymmenestä käskystä. Ainakin 70.000 palestiinalaista ovat tappaneet, joista lapsia ainakin 20.000!!!!

• Anonyymi00090

Eikös osa uskiksista kannata Israelin suorittamaa kansanmurhaa.?

• Anonyymi00091

Ihmisten pitää saada tietää Jeesuksesta, mutta onko muotojumalisuus peittänyt heiltä Jeesuksen Kristuksen, joka sovitti heidän syntisiä?

• Anonyymi00097

Jumala antoi hyvin tarkas muodolliset määräykset kaikista temppelimenoista.

• Anonyymi00095

Syntissii ei oikee nävy missää nykyjään. Liekki antirristillistä makiaa sitte se.

• Anonyymi00100

Joh. 14:30

Paljon en kanssanne enää puhu, sillä tämän maailman ruhtinas on jo tulossa.

• Anonyymi00103

13 Sillä semmoiset ovat VALHEAPOSTOLEITA, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

Kristuksen apostoleita on vain 12 kpl.

lm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

Ei ne kaikki Jeesustelijat ole oikeita kristittyjä.

• Anonyymi00110

Ihmisten puheet Jeesuksen seuraamisesta tarkoittaa, että hän julistaa itsensä Jeesuksen veroiseksi.

Saatana julisti itsensä Jumalan veroiseksi ja korotti itsensä taivaaseen. Mutta huonostihan siinä kävi.

• Anonyymi00111

Karmeeta käännyttämistä lahkolaiseksi mitä he tekevät kun sanovat olevansa Jeesuksen seuraajia.

Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

Pelkästään Suomessa yhdistysrekisterissä on yli tuhat erioppista uskonlahkoa ja uskonkulttia ry:tä.

• Anonyymi00112

Jatkuva "Jeesustelu" pitäisikin saada hälytyskellot soimaan.

Matt.7

• Anonyymi00113

Jumalan lakien ja käskyjen vähättely, mitätöinti, kumoaminen ja hävittäminen on varma merkki harhaopista ja lahkolaisuudesta.

• Anonyymi00114

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

Jokainen järkevä ihminen käsittää lait on olemassa sitä varten, että niitä noudatetaan ja niiden mukaan eletään niin hyvin kuin mahdollista. Eivät lait ole pelkkiä symboolisia merkkejä ja ikoneita, joita ei tarvi noudattaa.

Roistot ja murhamiehet eivät piittaa sen paremmin taivaallisista kuin maallisistakaan laeista. Siitä heidät tunnetaan.

• Anonyymi00115

Lahkoissa kunnioitetaan murhamiehiä koska he ovat uhmanneet Jumalan tärkeimpiä lakeja, kuten "älä tapa"....

• Anonyymi00116

Joissakin lahkoissa kolehtipuheissa saatetaan viitata Ananiaan ja Safiiran kohtaloon, jollei anna tarpeeksi rahaa seurakunnalle.

Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      187
      6245
    2. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      240
      4198
    3. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      142
      3505
    4. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      51
      3347
    5. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      49
      3194
    6. Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia

ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi
      Tunteet
      49
      2826
    7. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      65
      2386
    8. Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon

Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon
      Pyhäjärvi
      241
      2336
    9. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      25
      2316
    10. Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?

Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk
      Tv-sarjat
      100
      1907
    Aihe