Osallistuin jonkin aikaa sitten Opus Dein naisten toimintaan ”keskuksessa”. Minut yritettiin värvätä jäseneksi, koska olen akateeminen ja tulen ”hyvästä” (lue: rikkaasta) perheestä. Jos olisin työtön siivooja, opparit olisivat pysyneet minusta kaukana.
Opus Deissä jankutettiin jatkuvasti, että heidän pappinsa ovat mukamas ”parhaita” ja ettei voinut luottaa. Vaikka rippi oli pätevä, ei-opparipappi saattoi kuulemma olla ”sisältä mätä”. Koin tällaisen puheen lahkomaisen epäkristilliseksi. Minusta Opus Dein papit kuuluvat meillä huonoimpiin. Kukaan heistä ei osaa saarnata kunnolla.
Opus Dein jäsenet väittivät epäsuorasti kuuluvansa johonkin ”eliittiin”. Tälle väitteelle ei ole mitään perustaa. Toki diktaattori Francisco Francon julmaan, ihmisoikeuksia polkeneeseen fasistihallitukseen kuuluu kolme opparia, mutta sen suurempaa menestystä lahkolla ei ole ollut oikein missään.
Jätin Opus Dein, koska se on katolista kirkkoa vastaan toimiva lahko, jota kiinnostaa vain sen oma etu! Pysykää hyvät ihmiset siitä kaukana!
Miksi Opus Dei on vaarallinen lahko?
13
333
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mihin kourallinen ulkomaalaisia tarvitsee tällaista omaisuutta? Onko kyseessä rahanpesu?
- Anonyymi00015UUSI
Kaikkien kannattaa tosiaan lukea tämä keskustelu:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19005934/opus-dein-miljoonaomaisuus-suomessa!
- Anonyymi00002
”Piispa Raimo totesi, että usein kiirehdimme eri aktiviteettien välillä, jotka Jumalan sijaan asettavat itsemme keskipisteeseen: kuntosali, työ, matkustaminen. Unohdamme, että kaikki ihmiset on kutsuttu tulemaan pyhiksi, sellaisiksi joiksi Jumala luodessaan meidät tarkoitti.”
Jospa oparipiispa itse aloittaisi tuon pyhyyden kilvoittelun lopettamalla tosiasioiden peittelyn ja valehtelemisen Opus Dein kouluhankkeesta mukamas ”katolisena kouluna”! - Anonyymi00003
”Piispa Raimo totesi, että usein kiirehdimme eri aktiviteettien välillä, jotka Jumalan sijaan asettavat itsemme keskipisteeseen: kuntosali, työ, matkustaminen. Unohdamme, että kaikki ihmiset on kutsuttu tulemaan pyhiksi, sellaisiksi joiksi Jumala luodessaan meidät tarkoitti.”
Jospa oparipiispa itse aloittaisi tuon pyhyyden kilvoittelun lopettamalla tosiasioiden jatkuvan peittelyn ja suoranaisen valehtelemisen Opus Dein kouluhankkeesta mukamas jonakin tavallisena ”katolisena kouluna”! - Anonyymi00004
Olin lyhyen aikaa mukana tämän kummallisen porukan toiminnassa.
Koko ajan meille painotettiin, että Opus Dein papit olivat muita oppineempia, rukoilivat muita pappeja enemmän ja olivat kaikkia muita pappeja ”pyhempiä”. Kaikki nämä väittämät ovat puhtaita valheita.
Täällä monet kutsuvat Opus Deitä ”lahkoksi”. En tästä tiedä, mutta tällaisessa muiden pappien polkemisessa, halveksunnassa ja mustamaalaamissa on kieltämättä jotakin hyvin kummallisen lahkomaista. Kaikista ”alinta” porukkaa heille olivat sääntökuntalaiset. En voi käsittää, miten tällainen panettelu voisi palvella kirkon etua ja yhtenäisyyttä.- Anonyymi00005
Samat kokemukset! Kerran muuan vuoden tai pari kirkkoon kuulunut rillipää kehtasi pokalla väittää minulle, että Opus Dein papit ovat ”maailman parhaita”.
Tuli heti mieleeni, että hyvin oli aivopesu onnistunut. Itse liityin kirkkoon jo piispa Wrobelin kaudella.
Olen kuullut, että rippi-isinä Opus Dein papit jatkuvasti johdattelevat tuollaisia keltanokkia lahkon pariin. Pysykää kaukana! - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Samat kokemukset! Kerran muuan vuoden tai pari kirkkoon kuulunut rillipää kehtasi pokalla väittää minulle, että Opus Dein papit ovat ”maailman parhaita”.
Tuli heti mieleeni, että hyvin oli aivopesu onnistunut. Itse liityin kirkkoon jo piispa Wrobelin kaudella.
Olen kuullut, että rippi-isinä Opus Dein papit jatkuvasti johdattelevat tuollaisia keltanokkia lahkon pariin. Pysykää kaukana!Näin miehenä minua jäi kaivamaan oppareiden epäsuora väittämä siitä, että vain Opus Deissä pääsy taivaaseen oli ”taattu”. Samaahan väittävät myös kaikki muut lahkot ja uususkonnot.
Myös naisten rooli ja kohtelu Opus Deissä oli ja ilmeisesti on edelleen ala-arvoista. Osa oppareiden selibaatti-naisnumeraareista on ”palvelijoita”, joiden elämäntehtävä on siivota, kokata ja pestä toisten pyykit. He elävät tavallaan hellan ja nyrkin välissä.
Miesten keskuksissa ruokasalin ovessa on vessanlukko. Miehet kun eivät saa näitä ”palvelijoita” edes nähdä saatikka kiittää. Kun ”palvelijat” poistuvat, he vääntävät vessanlukon taas vihreälle.
Ja kaikki tämä vuonna 2026!!! - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Näin miehenä minua jäi kaivamaan oppareiden epäsuora väittämä siitä, että vain Opus Deissä pääsy taivaaseen oli ”taattu”. Samaahan väittävät myös kaikki muut lahkot ja uususkonnot.
Myös naisten rooli ja kohtelu Opus Deissä oli ja ilmeisesti on edelleen ala-arvoista. Osa oppareiden selibaatti-naisnumeraareista on ”palvelijoita”, joiden elämäntehtävä on siivota, kokata ja pestä toisten pyykit. He elävät tavallaan hellan ja nyrkin välissä.
Miesten keskuksissa ruokasalin ovessa on vessanlukko. Miehet kun eivät saa näitä ”palvelijoita” edes nähdä saatikka kiittää. Kun ”palvelijat” poistuvat, he vääntävät vessanlukon taas vihreälle.
Ja kaikki tämä vuonna 2026!!!Omalta osaltani muistan, että Opus Dei edustaa vanhakanteisia, sovinistisia sekä naisia alentavia ja esineellistäviä ajatuksia ihan muutenkin.
Jo sen perustaja Josemaria Escriva väitti, että naisten piti meikata, laittaa hiuksensa ja pukeutua ”naisellisesti” samalla tavoin kuin vanhoja rakennuksia pidetään kunnossa.
KAIKKI Opus Dein jäsenet edustavat näitä ihan samoja ajatuksia. Heihin kuuluu tunnetusti piispa ”Raimo”. - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Omalta osaltani muistan, että Opus Dei edustaa vanhakanteisia, sovinistisia sekä naisia alentavia ja esineellistäviä ajatuksia ihan muutenkin.
Jo sen perustaja Josemaria Escriva väitti, että naisten piti meikata, laittaa hiuksensa ja pukeutua ”naisellisesti” samalla tavoin kuin vanhoja rakennuksia pidetään kunnossa.
KAIKKI Opus Dein jäsenet edustavat näitä ihan samoja ajatuksia. Heihin kuuluu tunnetusti piispa ”Raimo”.Kamala porukka!
- Anonyymi00012
Anonyymi00007 kirjoitti:
Omalta osaltani muistan, että Opus Dei edustaa vanhakanteisia, sovinistisia sekä naisia alentavia ja esineellistäviä ajatuksia ihan muutenkin.
KAIKKI Opus Dein jäsenet edustavat näitä ihan samoja ajatuksia. Heihin kuuluu tunnetusti piispa ”Raimo”.
- Anonyymi00011
Te, jotka olette tekemisissä Opus Dein kanssa. Heidän numeraarijäseniensä tarjomasta hengellisestä ohjauksesta saa kieltäytyä. Jos he ehdottavat ripittäytymistä Opus Dei papeille, kannattaa muistaa että jokainen katolilainen, myös sääntökuntaan tai järjestöön kuuluva, saa itse vapaasti valita rippi-isänsä.
On myös vakuuttavaa näyttöä siitä, että hengellisessä ohjauksessa esille tuodut asiat välitetään Opus Dein rekrytoijille ja mahdollisille papeille joille henkilö ohjataan ripittäytymään.
Kannattaa myös olla tietoinen siitä että Opus Deillä ei ole ollut neljään vuoteen Vatikaanin hyväksymiä sääntöjä. Sitä vastaan nostettu oikeusjuttu päätyi Ranskassa vuonna 2016 Opus Dein peiteorganisaation työntekijöiden tuomioihin. Uhri, Catherine Tissier, syytti Opus Deitä ihmiskaupasta, työvoiman hyväksikäytöstä ja terveellisten työolojen laiminlyönnistä.
Samankaltainen oikeusjuttu on tulossa Argentiinassa jossa useita kymmeniä vaatimattomista oloista kotoisin olevia naisia syyttää Opus Deitä ihmiskaupasta, työvoiman hyväksikäytöstä ja terveellisten työolojen laiminlyönnistä.
Samanlaisia kertomuksia on kuultu Irlannista, Britanniasta, Meksikosta ja Espanjasta.
Suomessa Opus-Dein omaisuutta hallinnoi peiteorganisaatio Inter-Cultur.
Toivoisi että Helsingin hiippakunnan piispa tiedottaisi avoimesti hiippakuntalaisia siitä että Opus Deillä ei tällä hetkellä ole vuoden 2022 kanonisen lain muutosten vuoksi voimassa olevaa sääntöä. Opus dein maallikkojäsenillä ei ole tällä hetkellä minkäänlaista kirkon tunnustamaa asemaa heidän ollessaan Opus Deissä. Mitä ihminen haluaakaan tehdä Opus Dein jäsenenä, hän tekee sen omasta vapaasta tahdostaan. Opus Dein maallikkojäsenyys ei ole kirkon kanonisen lain määrittelemä kutsumus tällä hetkellä. Kirkko ei siten voi suojella jäseniä eikä pitää Opus Deitä vastuussa mahdolllisista väärinkäytöksistä.- Anonyymi00013UUSI
Argentiinassa yli 40 Opus Dein värväämää naista on nostanut oikeusjutun orjuuttamisesta.
Luin yhden naisen tapauksesta. Hänet värvättiin köyhistä oloista Paraguayssa, vietiin laittomasti Argentiinaan ja pantiin siellä hellan ja nyrkin väliin. Kokkaamista, kuuraamista ja pyykinpesua oli noin 12 tuntia vuoden jokaisena päivänä. Mitään luvatusta koulutuksesta ei annettu. Mitään palkkaa ei maksettu.
Jos alkoi puhua lähtemisestä, opusdeiläiset uhkailivat asianomaista naisparkaa ja tämän perhettä helvetin tulella. Lopulta nainen onnistui pakenemaan.
Miten tällainen toiminta ja hyväksikäyttö voi olla Pyhän Hengen työtä??? Opus Dei on saatanasta!
- Anonyymi00014UUSI
Katolinen kirkko on julistanut opus dein perustaneen pastorin pyhimykseksi.Onko oikein ylipäätään julistaa joku ihminen pyhimykseksi, siinäpä kysymys. Kenellä on oikeus määritellä jokin pastori tai muu hlö, paavi, hyväntekijä pyhimykseksi?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.992200Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n502155Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501865Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751380- 931349
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311130Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men621113- 68979
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285930