Osallistuin jonkin aikaa sitten Opus Dein naisten toimintaan ”keskuksessa”. Minut yritettiin värvätä jäseneksi, koska olen akateeminen ja tulen ”hyvästä” (lue: rikkaasta) perheestä. Jos olisin työtön siivooja, opparit olisivat pysyneet minusta kaukana.
Opus Deissä jankutettiin jatkuvasti, että heidän pappinsa ovat mukamas ”parhaita” ja ettei voinut luottaa. Vaikka rippi oli pätevä, ei-opparipappi saattoi kuulemma olla ”sisältä mätä”. Koin tällaisen puheen lahkomaisen epäkristilliseksi. Minusta Opus Dein papit kuuluvat meillä huonoimpiin. Kukaan heistä ei osaa saarnata kunnolla.
Opus Dein jäsenet väittivät epäsuorasti kuuluvansa johonkin ”eliittiin”. Tälle väitteelle ei ole mitään perustaa. Toki diktaattori Francisco Francon julmaan, ihmisoikeuksia polkeneeseen fasistihallitukseen kuuluu kolme opparia, mutta sen suurempaa menestystä lahkolla ei ole ollut oikein missään.
Jätin Opus Dein, koska se on katolista kirkkoa vastaan toimiva lahko, jota kiinnostaa vain sen oma etu! Pysykää hyvät ihmiset siitä kaukana!
Miksi Opus Dei on vaarallinen lahko?
8
240
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mihin kourallinen ulkomaalaisia tarvitsee tällaista omaisuutta? Onko kyseessä rahanpesu?
- Anonyymi00002
”Piispa Raimo totesi, että usein kiirehdimme eri aktiviteettien välillä, jotka Jumalan sijaan asettavat itsemme keskipisteeseen: kuntosali, työ, matkustaminen. Unohdamme, että kaikki ihmiset on kutsuttu tulemaan pyhiksi, sellaisiksi joiksi Jumala luodessaan meidät tarkoitti.”
Jospa oparipiispa itse aloittaisi tuon pyhyyden kilvoittelun lopettamalla tosiasioiden peittelyn ja valehtelemisen Opus Dein kouluhankkeesta mukamas ”katolisena kouluna”! - Anonyymi00003
”Piispa Raimo totesi, että usein kiirehdimme eri aktiviteettien välillä, jotka Jumalan sijaan asettavat itsemme keskipisteeseen: kuntosali, työ, matkustaminen. Unohdamme, että kaikki ihmiset on kutsuttu tulemaan pyhiksi, sellaisiksi joiksi Jumala luodessaan meidät tarkoitti.”
Jospa oparipiispa itse aloittaisi tuon pyhyyden kilvoittelun lopettamalla tosiasioiden jatkuvan peittelyn ja suoranaisen valehtelemisen Opus Dein kouluhankkeesta mukamas jonakin tavallisena ”katolisena kouluna”! - Anonyymi00004
Olin lyhyen aikaa mukana tämän kummallisen porukan toiminnassa.
Koko ajan meille painotettiin, että Opus Dein papit olivat muita oppineempia, rukoilivat muita pappeja enemmän ja olivat kaikkia muita pappeja ”pyhempiä”. Kaikki nämä väittämät ovat puhtaita valheita.
Täällä monet kutsuvat Opus Deitä ”lahkoksi”. En tästä tiedä, mutta tällaisessa muiden pappien polkemisessa, halveksunnassa ja mustamaalaamissa on kieltämättä jotakin hyvin kummallisen lahkomaista. Kaikista ”alinta” porukkaa heille olivat sääntökuntalaiset. En voi käsittää, miten tällainen panettelu voisi palvella kirkon etua ja yhtenäisyyttä.- Anonyymi00005
Samat kokemukset! Kerran muuan vuoden tai pari kirkkoon kuulunut rillipää kehtasi pokalla väittää minulle, että Opus Dein papit ovat ”maailman parhaita”.
Tuli heti mieleeni, että hyvin oli aivopesu onnistunut. Itse liityin kirkkoon jo piispa Wrobelin kaudella.
Olen kuullut, että rippi-isinä Opus Dein papit jatkuvasti johdattelevat tuollaisia keltanokkia lahkon pariin. Pysykää kaukana! - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Samat kokemukset! Kerran muuan vuoden tai pari kirkkoon kuulunut rillipää kehtasi pokalla väittää minulle, että Opus Dein papit ovat ”maailman parhaita”.
Tuli heti mieleeni, että hyvin oli aivopesu onnistunut. Itse liityin kirkkoon jo piispa Wrobelin kaudella.
Olen kuullut, että rippi-isinä Opus Dein papit jatkuvasti johdattelevat tuollaisia keltanokkia lahkon pariin. Pysykää kaukana!Näin miehenä minua jäi kaivamaan oppareiden epäsuora väittämä siitä, että vain Opus Deissä pääsy taivaaseen oli ”taattu”. Samaahan väittävät myös kaikki muut lahkot ja uususkonnot.
Myös naisten rooli ja kohtelu Opus Deissä oli ja ilmeisesti on edelleen ala-arvoista. Osa oppareiden selibaatti-naisnumeraareista on ”palvelijoita”, joiden elämäntehtävä on siivota, kokata ja pestä toisten pyykit. He elävät tavallaan hellan ja nyrkin välissä.
Miesten keskuksissa ruokasalin ovessa on vessanlukko. Miehet kun eivät saa näitä ”palvelijoita” edes nähdä saatikka kiittää. Kun ”palvelijat” poistuvat, he vääntävät vessanlukon taas vihreälle.
Ja kaikki tämä vuonna 2026!!! - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Näin miehenä minua jäi kaivamaan oppareiden epäsuora väittämä siitä, että vain Opus Deissä pääsy taivaaseen oli ”taattu”. Samaahan väittävät myös kaikki muut lahkot ja uususkonnot.
Myös naisten rooli ja kohtelu Opus Deissä oli ja ilmeisesti on edelleen ala-arvoista. Osa oppareiden selibaatti-naisnumeraareista on ”palvelijoita”, joiden elämäntehtävä on siivota, kokata ja pestä toisten pyykit. He elävät tavallaan hellan ja nyrkin välissä.
Miesten keskuksissa ruokasalin ovessa on vessanlukko. Miehet kun eivät saa näitä ”palvelijoita” edes nähdä saatikka kiittää. Kun ”palvelijat” poistuvat, he vääntävät vessanlukon taas vihreälle.
Ja kaikki tämä vuonna 2026!!!Omalta osaltani muistan, että Opus Dei edustaa vanhakanteisia, sovinistisia sekä naisia alentavia ja esineellistäviä ajatuksia ihan muutenkin.
Jo sen perustaja Josemaria Escriva väitti, että naisten piti meikata, laittaa hiuksensa ja pukeutua ”naisellisesti” samalla tavoin kuin vanhoja rakennuksia pidetään kunnossa.
KAIKKI Opus Dein jäsenet edustavat näitä ihan samoja ajatuksia. Heihin kuuluu tunnetusti piispa ”Raimo”. - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Omalta osaltani muistan, että Opus Dei edustaa vanhakanteisia, sovinistisia sekä naisia alentavia ja esineellistäviä ajatuksia ihan muutenkin.
Jo sen perustaja Josemaria Escriva väitti, että naisten piti meikata, laittaa hiuksensa ja pukeutua ”naisellisesti” samalla tavoin kuin vanhoja rakennuksia pidetään kunnossa.
KAIKKI Opus Dein jäsenet edustavat näitä ihan samoja ajatuksia. Heihin kuuluu tunnetusti piispa ”Raimo”.Kamala porukka!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3233765Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1283530Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku42220- 1071597
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181508Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1221262Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j136917Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit99850Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta77787- 85723