Muna vai Kana?

I Am Who I Am

Samoin kuten Jumala on jakamaton, meidän sisimpämme on jakamaton. "Sillä Jumala ja Minä olemme yhtä." Kun etsimme perimmäistä totuutta, törmäämme väistämättä jakamattomuuteen, so. kaiken olevaisen ykseyteen.

Etsiessämme vastausta kysymykseen "kumpi oli ensin: muna vai kana?", huomaamme kysymyksen perimmäisen ongelman: toinen tekee toisen. Samoin jos ajattelemme, että "munan" takana on vielä jotakin, teemme jaon luodun ja luojan välille.

Mutta alussa täytyy olla jotakin jakamatonta.
Sillä ei ole mitään jaettua ellei ole jotakin mistä se on jaettu. Eli jos minä olen erillinen "minä", täytyy myös olla jotakin, mistä minut on "jaettu". Muista erillistä minua ei voisi olla, ellei ensin olisi ollut yhtä kokonaista ja ehjää Minuutta.

Kehotan siis teitä veljet ja siskot etsimään tuota perimmäistä Totuutta, se on jakamatonta ja ehjää Minuuttamme. Jokainen voi tuntea sisimmässään jakamattomuutemme. Emme ole pohjimmiltamme toinen toisistamme erillisiä olentoja, vaan me kaikki olemme yhtä. Meidän sisimpämme on jakamaton, YKSI. Jos vain olemme rehellisiä itsellemme, näemme tämän totuuden välittömästi.

9

375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • I Am Who...

Kirjoitin edellä: "Sisimpämme on jakamaton."
      Missä kohtaamme jakamattomuutemme? Tässä hetkessä. Sillä tämä hetki on jakamaton. Tässä hetkessä olemme yhtä.

Meidän jakamaton ja ehjä Minuutemme toteutuu jakamattomana ja ehjänä vain tässä hetkessä. Emme voi pysyä omana itsenämme, jos pakenemme tätä hetkeä. Sillä ainoastaan NYT-hetkessä olemme ehjiä ja kokonaisia. NYT-hetkessä voimme kokea ykseytemme kaiken olevaisen kanssa.

Tämä hetki on se ikuisuus, josta käsin "Jumala" on luonut maailman, ajat ja aikakaudet. Tästä hetkestä käsin myös me luomme maailmaa. Sillä "Jumala" toteutuu meissä vain tässä ja nyt. "Jumala" on sisimpämme ykseys, luomakunnan jakamattomuus, Elämä, joka tunkeutuu kaikkialle ja saa kaiken luoduksi.

Meillä ei ole Elämää muualla kuin tässä hetkessä. Ja koska olemme tämän hetken lapsia, siksi olemme Jumalan lapsia, ja siksi olemme jumalia.

Kohtaamalla tämän hetken, so. NYT-hetken tässä ja nyt, kohtaamme sisimmän itsemme. Tämä hetki on jakamaton, josta kaikki ajat ovat jaetut. Tässä hetkessä toteutuu todellinen minuutemme, josta kaikki toisistamme erilliset "minämme" ovat jakautuneet. Tästä hetkestä käsin me (lue Minä) luomme maailmaa, sillä tästä hetkestä käsin me olemme Jumala, Yksi.

• .
      Eräs keskeinen totuus Kristinuskossa on seuraava:

"10. Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.

11. Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,

12. kun hän sanoo: "Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä";

13. ja taas: "Minä panen uskallukseni häneen"; ja taas: "Katso, minä ja lapset, jotka EL'ELYON on minulle antanut!"

14. Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen,

15. ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia."

- Siis eritoten Hebr.2:11 jakeen sanat:

"...ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä...".

Me, jotka EL'ELYON tulee Pojassaan Yeshuassa pyhittämään, olemme kaikki alkuisin EL'ELYON'ista, koskapa Hän on meidät synnyttänyt venakeliumin sanan kautta Pojassaan Yeshuassa uusiksi katoamattomiksi hengellisiksi luomuksiksi ja elävään toivoon.

Mitä taas tulee niihin, jotka torjuvat pelastuksen evankeliumin kohdallaan, ovat he kaikki alkuisin aivan toisesta, vaikkakin heille yhteisestä isästään, jota Yeshua nimitti isä perkeleeksi, valheen isäksi ja murhaajaksi.

Siunausta Yeshuassa !
      .

• Qadesha

>ovat he kaikki alkuisin aivan toisesta, vaikkakin heille yhteisestä isästään, jota Yeshua nimitti isä perkeleeksi, valheen isäksi ja murhaajaksi.

a) Ei oikein kuulosta Jeesuksen sanomalta. Ettei olisi roomalaisen kirkon lisäämä kohta?

b) Mikä tuo tarkka kohta oikein ja miten ne sanat menevät?

c) Entäpä jos tuo kohta oli se missä sanotaan että sen ja sen AJATUKSET ovat perkeleestä.

Minusta tuntuu aika pahalta väittää että jotkut ihmiset eivät olisikaan Luojasta lähtöisin.

• Skeptikko

Yakov on pakomatkalla Vapaudesta. Alistunut judaismiin ja antanut sitoa itsensä orjuuden ikeeseen!

Miksi pelkäät vapautta Yakov? Pelkäätkö että satuttaisit toisia ilman lakia ja paljastuisi, ettei ihan kaikki olekaan sinussa Jumalasta syntynyttä?

• Who
        Qadesha kirjoitti:

>ovat he kaikki alkuisin aivan toisesta, vaikkakin heille yhteisestä isästään, jota Yeshua nimitti isä perkeleeksi, valheen isäksi ja murhaajaksi.

a) Ei oikein kuulosta Jeesuksen sanomalta. Ettei olisi roomalaisen kirkon lisäämä kohta?

c) Entäpä jos tuo kohta oli se missä sanotaan että sen ja sen AJATUKSET ovat perkeleestä.

Minusta tuntuu aika pahalta väittää että jotkut ihmiset eivät olisikaan Luojasta lähtöisin.

Eikö se itse Beelsebulkin ole loppujen lopuksi lähtöisin Jumalasta? Ei kaiketi perkele liene itse itseään luonut?? Jumalahan se itse pani käärmeen paratiisin puuhun. Suunniteltu juttu.

Jos siis kaikki (mukaan lukien itse paholainen) ovat luodut Kristuksen kautta ja Kristukseen, eikö ole selvää, että myös kaikki pelastuvat? Ei ole mitään hänen, so. absoluuttisen ykseyden, ulkopuolella.

• Skeptikko kirjoitti:

Yakov on pakomatkalla Vapaudesta. Alistunut judaismiin ja antanut sitoa itsensä orjuuden ikeeseen!

Miksi pelkäät vapautta Yakov? Pelkäätkö että satuttaisit toisia ilman lakia ja paljastuisi, ettei ihan kaikki olekaan sinussa Jumalasta syntynyttä?

.
        Korjaan edellisessä tekstissäni olleen kirjoitusvirheeni:

Me, jotka EL'ELYON tulee Pojassaan Yeshuassa pyhittämään, olemme kaikki alkuisin EL'ELYON'ista, koskapa Hän on meidät synnyttänyt evankeliumin sanan kautta Pojassaan Yeshuassa uusiksi katoamattomiksi hengellisiksi luomuksiksi ja elävään toivoon.

Mitä taas tulee niihin, jotka torjuvat pelastuksen evankeliumin kohdallaan, ovat he kaikki alkuisin aivan toisesta, vaikkakin heille yhteisestä isästään, jota Yeshua nimitti isä perkeleeksi, valheen isäksi ja murhaajaksi.

Sinusta, ystäväni skeptikko, uskon paljon parempaa:
        - Uskon, että olet sen verran fiksu, että opit toisten virheistä, nimittäin siitä, että jumalattomien tie on kuin pimeys ja että sitä karttaen lähdet ihanalle valon tielle seuraten Yeshua Messiasta taivaskotiin asti !

Siunausta Yeshuassa !
        .

• Qadesha kirjoitti:

.
        ...Yeshua todellakin opetti ainakin kolmessa eri yhteydessä, että osa ihmisistä on alkuisin Jumalasta ja osa Perkeleestä.

Seuraavassa muutama jae Yeshuan opetuksista (oikein käännetystä suomalaisesta Raamattu-Kansalle UT:sta):

a) Joh.8:39-47

"39. He vastasivat Yeshualle: "Aabraham on meidän isämme". Yeshua sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.

40. Nyt te sen sijaan haluatte tappaan minut, miehen, joka on puhunut teille J-H-W-H:lta kuulemansa totuuden. Niin ei Aabraham tehnyt.

41. Te teette isänne tekoja."

He sanoivat hänelle: "Me emme ole haureudesta syntyneitä, meillä on yksi Isä, J-H-W-H".

42. Yeshua sanoi heille: "Jos J-H-W-H olisi teidän Isänne, te rakastaisitte minua, sillä J-H-W-H:sta minä olen lähtenyt ja tänne tullut. En minä ole tullut omasta aloitteestani, vaan hän on minut lähettänyt.

43. Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuulla minun sanaani.

44. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, eikä hän pysy totuudessa, koska hänessä ei ole totuutta. Kun hän valehtelee, hän puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.

45. Mutta koska minä puhun totta, te ette usko minua.

46. Kuka teistä voi osoittaa minut syylliseksi syntiin? Jos minä puhun totta, miksi ette usko minua?

47. Se, joka on J-H-W-H:sta, kuulee J-H-W-H:n sanat. Te ette ole J-H-W-H:sta. Siksi te ette kuule."

- - -

Kyseessä EI OLE ALLEGORINEN väite, vaan TOTUUS, mikä selviää myös eräistä muistakin Yeshuan opetuksen kohdista, joista lisää alla.

1) Ihmiskunta koostuu Yeshuan opetuksen mukaisesti kahdesta eri ihmissuvusta:

A) Niistä, jotka ovat alkuisin Jumalasta.

- Tähän Yeshua viittasi useaan otteeseen opetuksissaan. Esim. sanoessaan:
        -"JOKAINEN, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."
        -"Ja sitä, joka minun tyköni tulee minä en suinkaan heitä ulos!"
        -"On kirjoitettu: 'he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'." (Näin sanoi Hän, jonka yksi nimi on "Meidän-kanssamme-on-Jumala").

B) Niistä, jotka ovat alkuisin Perkeleestä.

- Mainittakoon esimerkki Hänen opetuksistaan niille juutalaisille, jotka vihasivat Häntä Hänen julistamansa totuuden vuoksi: "Minun sanani eivät saa sijaa teissä siksi, että minä puhun totuuden. Te olette isästä Perkeleestä ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on valhettelija ja sen isä."

- Mainittakoon toinen esimerkki Yeshuan opetuksista. Hän kertoi Isännästä, jonka vehnäpeltoon kävi vihamies kylvämässä lustetta. Yeshua kertoo lusteen olevan PAHAN LAPSET, jotka kerätään yhteen maailman lopussa ja poltetaan tulessa. Luste koostuu ihmisistä, jotka omaksuvat jonkin MUUN uskonnon kuin Kristinuskon, sillä Yeshua opetti: "KAIKKI, JOTKA OVAT ENNEN MINUA tulleet ovat varkaita ja ryöväreitä. Heitä eivät minun lampaani ole kuulleet. - Kukaan ei tule Isän luo, muutoin kuin minun kauttani."

- En voi olla mainitsematta tässä yhteydessä erästä ihmisryhmää, joka räjäyttelee itsensä ja pyrkii siinä ohessa tuhoamaan mahdollisimman monta siviiliä muka kostaakseen joillekin valtionpäämiehille tuhoamalla heidän hallitsemiaan asukkaita, joilla ei ole osaa eikä arpaa hallitsijoittensa tekemisiin ! Nämä ITSENSÄ RÄJÄYTTELIJÄT ovat MALLIESIMERKKEJÄ PAHAN LAPSISTA ! He ovat ITSE VALINNEET PUOLENSA eli Perkeleen johtajakseen, jonka tahtoa he tahtovat toteuttaa ja myös käytännössä toteuttavat.

Siunausta Yeshuassa !
        .

• Who kirjoitti:

Eikö se itse Beelsebulkin ole loppujen lopuksi lähtöisin Jumalasta? Ei kaiketi perkele liene itse itseään luonut?? Jumalahan se itse pani käärmeen paratiisin puuhun. Suunniteltu juttu.

Jos siis kaikki (mukaan lukien itse paholainen) ovat luodut Kristuksen kautta ja Kristukseen, eikö ole selvää, että myös kaikki pelastuvat? Ei ole mitään hänen, so. absoluuttisen ykseyden, ulkopuolella.

.
        ...sulle jo yksityiskohtaisesti aloittamassani keskustelussa, että miksi noin ei asia ole.

Ihan sama kuin jos menisit ja tappaisit jonkun lähimmäisesi ja sanoisit sen olevan Jumalan syy, koska on sinut luonut. Miten typerää logiikkaa !

Sanoittakin on selvää, ettei Saatanalla ole Yeshuan kanssa mitään muuta tekemistä, kuin pyrkiä vastustamaan Yeshuan voittosanoman eteenpäin menoa ja siinäkin Saatana tulee kärsimään murskatappion.

On mielestäni säälittävää, että olet tietoisesti valinnut häviäjän puolen, sillä Yeshua sanoi: "Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan ja joka ei minun kanssani kokoa (siis johdata ihmisiä evankeliumin kuulemisen kautta pelastukseen), se hajottaa."

Olet täysin tietoinen siitä, että Yeshuan vastustajat murskataan ja heitetään viimeistään suurena Tuomiopäivänä Helvettiin. Tutki itseäsi, että mikä henki sinua jatkuvasti yllyttää Yeshuaa ja Hänen tervettä oppiaan vastaan !

Siunausta Yeshuassa !
        .

• vaan
        Who kirjoitti:

Saatana on ihmisen oma luomus, oma sairas mielemme, mikä on huono asia ihmiselle itselleen. Ihmisen ruumis värähtelee, mikä on moneen kertaan nykyään todistettu. Tässä on ehkä vastaus siihen, miksi ihmiset tänä päivänä tekevät yhä raaempia ja vastuuttomampia tekoja toisilleen ja luonnolle.
        Saatana oli/on ihmisen ratkaisu, minkä hän teki lähtiessään pois Jumalan luota. Sinne takaisin pääsee voittamalla mielensä, sillä kaikkein ratkaisevin taistelu ihmisestä käydään hänen sisällään.(Bhagavad Gita)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3732
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3114
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      97
      2719
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2410
    5. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2388
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2357
    7. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      125
      2335
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2264
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2203
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2070
    Aihe