Vaihtelua narinaan

Anonyymi-ap

OL 3 on ajanut koko vuoden 2025 ilman ainoatakaan ylimääräistä seisokkia ja vuosihuoltokin jäi lyhyemmäksi, kuin suunniteltu. Eihän tässä näin pitänyt käydä!

16

690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Miksei pitänyt ?

      • Anonyymi00002

        No, tällä palstalla on kirjoitettu aika aktiivisesti siitä, kuinka tuo laitos ei tule koskaan toimimaan kunnolla.


      • Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        No, tällä palstalla on kirjoitettu aika aktiivisesti siitä, kuinka tuo laitos ei tule koskaan toimimaan kunnolla.

        Sähköntuotannossa ammatiksen toimivat tietävät ne tosiasiat joita sähköntuotannossa ylennsäkin on. Ydinvoima ja vesivoima jatkuvatuottoisia ja sitten mukana myös sattumaenergiaksi piireissä kutsutut tuulivoima ja aurinkovoima. Nyt on aurinkovoiman heikoin aika vuodesta ja tuulivoimalla miten sattuu. Kuitenkin Suomessa viime aikoina tuotanto riittänyt käyttäjille. Lisää nähtävästi tarvitaan kun data-keskuksia pukkaa joka kylään.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        No, tällä palstalla on kirjoitettu aika aktiivisesti siitä, kuinka tuo laitos ei tule koskaan toimimaan kunnolla.

        Sukuni on peräisin Eurajoelta. Kaikkien pitäsi ajoissa muuttaa muualle.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Sähköntuotannossa ammatiksen toimivat tietävät ne tosiasiat joita sähköntuotannossa ylennsäkin on. Ydinvoima ja vesivoima jatkuvatuottoisia ja sitten mukana myös sattumaenergiaksi piireissä kutsutut tuulivoima ja aurinkovoima. Nyt on aurinkovoiman heikoin aika vuodesta ja tuulivoimalla miten sattuu. Kuitenkin Suomessa viime aikoina tuotanto riittänyt käyttäjille. Lisää nähtävästi tarvitaan kun data-keskuksia pukkaa joka kylään.

        Pelkän Tsernobylin takia koko maapallo on saastunut pinnaltaan niin että ihmisistä suurin osa sairastuu ja kuolee säteilyyn eikä itse tiedä asiaa.Ei voi puhua mistään luotettavasta energiasta kun haitat on valtavat.Valehtelu on ydinvoiman turvallisuuden perusta.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Pelkän Tsernobylin takia koko maapallo on saastunut pinnaltaan niin että ihmisistä suurin osa sairastuu ja kuolee säteilyyn eikä itse tiedä asiaa.Ei voi puhua mistään luotettavasta energiasta kun haitat on valtavat.Valehtelu on ydinvoiman turvallisuuden perusta.

        Kuinka voi kuolla tietämättään?


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Sähköntuotannossa ammatiksen toimivat tietävät ne tosiasiat joita sähköntuotannossa ylennsäkin on. Ydinvoima ja vesivoima jatkuvatuottoisia ja sitten mukana myös sattumaenergiaksi piireissä kutsutut tuulivoima ja aurinkovoima. Nyt on aurinkovoiman heikoin aika vuodesta ja tuulivoimalla miten sattuu. Kuitenkin Suomessa viime aikoina tuotanto riittänyt käyttäjille. Lisää nähtävästi tarvitaan kun data-keskuksia pukkaa joka kylään.

        "Kuitenkin Suomessa viime aikoina tuotanto riittänyt käyttäjille. "
        Onhan se nippanappa riittänyt, kun Ruotsista on saatu lisäsähköä. Piti sitä varten oikein uusi linjakin rakentaa.
        Silti valtakuntaan rakennetaan jotakin datakeskuksia lainkaan ajattelematta sähkön riittävyyttä. Ja haaveillaan sähköllä vedestä hajotettavaa laitosta, josta vetyä myydään putkea pitkin Saksaan. Ja lieneekö vielä voimasssa ne haaveet sähkövedyllä pelkistettävästä rautatehtaastakin?
        Yhteistä näille kaikille on se, että sähkö pitää myydä niille halvemmalla kuin rahvaalle ja sähkön tuotannon on oltava yhtäjaksoista. Eli sähköpulassa rahvaalta katkaistaan sähkönsaanti, että datakeskukset pysyvät käynnissä vakoillessaan kansalaisten tekemisiä.
        Tätähän se Orwellkin olisi ennustanut, jos olisi kyvyt riittäneet niin pitkälle.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Kuinka voi kuolla tietämättään?

        Kysy kuollelta.


    • Anonyymi00010

      Hyvin menee, kyllä ranskalainenkin kestää, kun tarpeeksi korjataan. Vielä voisi pari voimalaa rakentaa, ehkä sitten sähkö piisaa jo muista lähteistä.

      • Anonyymi00013

        Sähkön hinta on noussut 10 sentin pintaan ja siirto kallistunut samassa suhteessa.Ydinvoima nosti hintoja. Sehän on kalleinta sähköntuotantoa.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Sähkön hinta on noussut 10 sentin pintaan ja siirto kallistunut samassa suhteessa.Ydinvoima nosti hintoja. Sehän on kalleinta sähköntuotantoa.

        Selittäisitkö vielä, miten yhden voimalan huolto nostaa sähkön hintaa, jos se on kerran kalleinta tuotantoa?


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Selittäisitkö vielä, miten yhden voimalan huolto nostaa sähkön hintaa, jos se on kerran kalleinta tuotantoa?

        Samasta syystä kuin yksi sähköauto nosti sähkön hinnan pilviin.Rahat näet tulevat aina köyhiltä.Pörssi hoitaa rahastuksen heiltä eduskunnan avustuksella.


    • Anonyymi00011

      Nyt ydinvoimalan tehoa on jo pitänyt hetkellisesti laskea, kun tuulee niin julmasti. Tuulivoimaa yli 7000 MW ja hinta alle sentin kWh.

      • Anonyymi00014

        Ja tuet päälle.Ne kerätään veroina.Maksat vaikka mökki olisi sähkötön. Kuten myös bensaautoista joiden avulla tiet pidetään myös kunnossa myös sähköautoille.Hulvaton touhu jatkuu ja rikkaat huvittelevat köyhän kustannuksella surutta.


      • Anonyymi00017

        Mulla sähkö maksaa jotain 25 senttiä. Siksi jotkut puhuu tällaista.Valtiokin tukee pörssisähköä jotain yli 10 senttiä.Vähän kuluttavat maksavat sähköautoilun ja teollisuuden sähkölaskuja monin tavoin.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Mulla sähkö maksaa jotain 25 senttiä. Siksi jotkut puhuu tällaista.Valtiokin tukee pörssisähköä jotain yli 10 senttiä.Vähän kuluttavat maksavat sähköautoilun ja teollisuuden sähkölaskuja monin tavoin.

        Miten valtio tukee pörssisähköä?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe