Aina 1950-luvulta jatkuneen historian suurimman arkeologisen huijauksen paljastuminen on suurta juhlaa meille ateisteille ja järkytys tutkijoille mutta suurta tuskaa ja kipuilua uskovaisille ja kristityille minkä katsominen on hauskaa ja huvittavaa. Jokatapauksessa vielä vuosikymmen sitten yhtenä historian suurimpana ja merkittävinpänä pidetty arkeologinen löyty osoittautuikin olevan vain kasa arvotonta peperiroskaa joka kelpaa ehkä sytykkeeksi ja huijaus paljastui kun 2020 huomattiin että osa fragmenteista on väärennöksiä joka on johti tarkempiin tutkimuksiin rullien aitoudesta.
https://youtu.be/A-DxfSnqxQY?si=d9lAF42gKO8oWtJ5
https://youtu.be/aFCK6V6EyTY?si=Aiuapz2rzxXwF_xl
Kuolleenmeren kääröt paljastuneet tökeröiksi väärennöksiksi
10
161
Vastaukset
- Anonyymi00001
Olisipa nyt nkärpäsenä äkemässä uskovaisten naamoja kun fyysiset todisteet kirjoitusten olemassaololle olosta ennen toista vuosisataa ennen ajanlaskun alkua ovatkin nyt väärennöksiä. Eivät voi enää esimerkiksi väittää että Toora, Profeettoja ja muut kirjoitukset olisivat olleet olemassa vielä Jeesuksen väitettyyn elinaikaan, jos edes oli olemassa, ja juutalaisilla oli muutenkin tuohon aikaan vielä viisi temppeliä - yksi Jerusalemissa, yksi Gerisinvuorella, yksi Elefantinella, yksi Deloksella ja yksi Aleksandriassa, eikä heillä ollut vielä tietoakaan esimerkiksi pääsiäisestä ja Mooseksesta.
- Anonyymi00002
Kyseessä eivät ole kaikki Kuolleenmeren kääröt vaan kyseessä on vain Washington DC:n Raamattumuseon kääröistä. Eivätkä nämä ole edes Kuolleenmeren kääröjen palasten pääsarjaa (joka löydettiin 1950-luvulla), vaan sellaisia, joiden väitetään löytyneen vuoden 2002 jälkeen ja siitä eteenpäin (eli paljon pääsarjan löytämisen jälkeen).
- Anonyymi00003
Olkoon miten on, mutta me uskomme silti kaiken!!!
Paavali soikoon ja puhuva käärme!!!- Anonyymi00004
"Mitä pahaa minä olen tehnyt, kun lyöt minua nyt jo kolmannen kerran? Minähän olen sinun aasisi, jolla olet ratsastanut iät ja ajat. Olenko minä koskaan ennen vikuroinut?" - Kuuluisa lausahdus Bileamin Aasilta
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
"Mitä pahaa minä olen tehnyt, kun lyöt minua nyt jo kolmannen kerran? Minähän olen sinun aasisi, jolla olet ratsastanut iät ja ajat. Olenko minä koskaan ennen vikuroinut?" - Kuuluisa lausahdus Bileamin Aasilta
Se oli opetettu aasi. Se osasi myös lukea ja kirjoittaa. Kirjoitti mm. teoksen: "Jäähyväiset aaseille!" Ja voitti sillä kirjallisuuden Nobel-palkinnon.
- Anonyymi00006
Aitoja Kuolleenmeren kääröjä on tuhansia ja ne ovat autenttisia.
Väärennökset koskivat vain tiettyjä yksittäisiä fragmentteja, eivät koko kokoelmaa tai kaikkia löytöjä. - Anonyymi00007
Onko sillä väliä että onko ne aitoja vai eivät kun kyse on kuitenkin silti takapajuisten vuohipaimenten fiktiosta ja satukirjasta täynnä fantasiaa, satuja ja keksittyjä kalatarinoita eli ne eivät olisi minkään arvoisia vaikka olisivatkin aitoja.
- Anonyymi00008
Näistä kääröistä maksettiin valtavia summia, jopa pienistä palasista sai hyvän hinnan. siksi omistajat repivät niitä ja väärensivät härskisti, tosin väärennökset paljastuivat helposti, samoin aidot kääröt ja palat. Näemme näistäkin, kuinka epätoivoisiin yrityksiin, Luziferin omat syyllistyvät, jotta voisivat tehdä kristinuskolle vahinkoa.
- Anonyymi00009
ArtoTTT
Hassua kun ateistien pitäisi uskoa tieteeseen, mutta uskotaan vain valheisiin ja tehdään tämän kaltaisia aloituksia, ei kukaan ole kiistämässä aitojen kuolleen meren kääröjen aitoutta, sen sijaan maailmalla kaupiteltuja väitettyjen käärön osia on todettu väärennöksiksi.
- Anonyymi00011
Tsekkaa täältä kuumimmat deittiprofiilit 😏 https://Kasey.hoty.lat/Kasey#/?/?/lt5zczmct
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 961549
- 741374
- 501287
Miltä se tuntuu
Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s1041188- 511155
SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p9955- 36817
- 60761
- 49744
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?41715