Raamattu-fundamentalistin uskontunnustus

Anonyymi-ap

Raamattu on ihmeellinen Kirja.

Sanon nyt aivan suoraan:

Jumala on ollut kaikki nämä 2000 vuotta "Raamatussa" ja - huom! - KÄTKÖSSÄ Raamatun lehdillä ja sovittaa kanssaan ainoastaan ne, jotka lukevat Raamattua riittävän oikein ja riittävän VILPITTÖMÄSTI.

Raamattu on maailman ihmeellisin Kirja. Onhan se Jumalan Sanaa.

Ja koska se on Jumalan Sanaa, sen rinnalla ei ole paljoakaan merkitystä ei ole sillä, että Jumala oli Paavalin mukaan POJASSAAN - se ei merkitse paljoakaan RAAMATUN rinnalla. Ja vaikka Jumala olikin Pojassaan, RAAMATTU on se, jonka avulla saadaan yhteys Jumalaan. Yhteyden solmiminen tapahtuu NYKYHETKESSÄ, Raamatun avulla ja opastamana, ei suinkaan 2000 vuotta sitten hetkenä, jolloin Jumala ei tehnyt muuta kuin OLI KRISTUKSESSA EIKÄ SAANUT AIKAAN MUUTA KUIN SEN, ETTÄ SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA JA LUNASTI MAAILMAN ITSELLEEN.

Miten tuo tapahtuma muka vertautuu RAAMATTUUN ja RAAMATUN ARVOVALTAAN??!!

RAAMATTUHAN nimenomaan on se, joka päättää, kuka kelpuutetaan sovitettujen joukkoon ja kuka ei - EI SUINKAAN JUMALA, JOKA OLI KRISTUKSESSA TÄMÄN ANTAESSA HENKENSÄ KOKO MAAILMAN LUNNAIKSI - ts. JUMALA, JOKA TUOSSA HETKESSÄ PAAVALIN MUKAAN SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA.

RAAMATTU on pelastuksen lähde. Raamattu on Tie, Totuus ja Elämä, joka tekee ristin tapahtuman todeksi YKSILÖihmisen kohdalla. Ei Jeesuksen ristinkuolema prlkästään suinkaan riitä. Raamattu on se, joka päättää, keitä tuo ristin tapahtuma koskee, ei esimerkiksi Paavali ja Paavalin kirjoittamat jakeet, joissa puhutaan KOKO maailman sovituksesta ja KOKO maailman lunastuksesta.

RAAMATTU on Paavalin yläpuolella ja kaiken sen yläpuolella, mitä Paavali kirjoittaa ristin rappahtumasta.

Uskokaamme RAAMATTUUN.

39

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kylläpä sinulla on paha olo. Ironiasi on sairauden oire. Yritä ottaa rennommin.

Mitä tai ketä se haittaa, jos ei tiedä kaikkien pelastuvan? Kaikki pelastuvat silti.

Anna ateistin olla ateisti ja hindun hindu. He ovat onnellisia sellaisenaan.

• Anonyymi00003

Eivät kai ateisti ja hindut palvo Raamattua? Kuinka sitten tuo teksti olisi kohdistettu heille?

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Eivät kai ateisti ja hindut palvo Raamattua? Kuinka sitten tuo teksti olisi kohdistettu heille?

En sanonut sen olevan kohdistettu heille. Puhuin yleisellä tasolla mutta turhaan. Sinähän yrität käännyttää uskovia. Muiden annat olla rauhassa.

Sinulla on paha olo, kun kukaan ei käänny. Miksi on paha olo? Kaikkihan kuitenkin pelastuvat oppisi mukaan. Antaisit uskovien olla.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

En sanonut sen olevan kohdistettu heille. Puhuin yleisellä tasolla mutta turhaan. Sinähän yrität käännyttää uskovia. Muiden annat olla rauhassa.

Sinulla on paha olo, kun kukaan ei käänny. Miksi on paha olo? Kaikkihan kuitenkin pelastuvat oppisi mukaan. Antaisit uskovien olla.

Mitä väärää on siinä, että haluaa vapauttaa muitakin kirjauskonnon orjuudesta?

Ja kuinka sinä voit tietää, että minulla on paha olla?
        Ja miksi tämä olettamuksesi häiritsee sinua?
        Oletko aidosti huolissasi minun voinnistani vai ärsyttääkö sinua jokin asia?

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Mitä väärää on siinä, että haluaa vapauttaa muitakin kirjauskonnon orjuudesta?

Ja kuinka sinä voit tietää, että minulla on paha olla?
        Ja miksi tämä olettamuksesi häiritsee sinua?
        Oletko aidosti huolissasi minun voinnistani vai ärsyttääkö sinua jokin asia?

Käyttäydyt maanisesti.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Käyttäydyt maanisesti.

Aika halpahintainen heitto.

Eikö sinulla itselläsi ole hedelmällisempää tekemistä kuin kytätä tällaisella palstalla, mitä juuri minä kirjoitan?

Anna kun vajoan tasollesi.

Totean sinulle tästä kyttäystaktiikastasi:

"Käyttäydyt maanisesti."

Katsopa kun sinulla tuntuu AINA olevan jotain sanottavaa, kun minä kirjoitan tänne jotain. Sinun oletettu maniasi on siis samalla tasolla kuin minun oletettu maniani.

Taidamme olla tasoissa?

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Aika halpahintainen heitto.

Eikö sinulla itselläsi ole hedelmällisempää tekemistä kuin kytätä tällaisella palstalla, mitä juuri minä kirjoitan?

Anna kun vajoan tasollesi.

Totean sinulle tästä kyttäystaktiikastasi:

"Käyttäydyt maanisesti."

Katsopa kun sinulla tuntuu AINA olevan jotain sanottavaa, kun minä kirjoitan tänne jotain. Sinun oletettu maniasi on siis samalla tasolla kuin minun oletettu maniani.

Taidamme olla tasoissa?

Ei suinkaan. En yleensä edes lue viestejäsi. Tunnistan sinut niistä ja näen pakkomielteesi. Aina vain uutta ketjua pukkaa samasta aiheesta kyllästymiseen asti. Mania vaihe sinulla menossa. Itse olen balanssissa.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Ei suinkaan. En yleensä edes lue viestejäsi. Tunnistan sinut niistä ja näen pakkomielteesi. Aina vain uutta ketjua pukkaa samasta aiheesta kyllästymiseen asti. Mania vaihe sinulla menossa. Itse olen balanssissa.

Kaikessa epäloogisuudessaan hellyttävä selitys!

Tunnistat siis minut niistä viesteistä, joita et lue? Ja nuo viestit, joita et lue, kyllästyttävät sinua?

😂 😂😂😂😂😂

PS. Maniavahe on yhdyssana

• Anonyymi00017
        Anonyymi00013 kirjoitti:

PPS. Oletan siis, että "Mania vaihe" ei ole typo toisin kuin "Maniavahe".

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Kaikessa epäloogisuudessaan hellyttävä selitys!

Tunnistat siis minut niistä viesteistä, joita et lue? Ja nuo viestit, joita et lue, kyllästyttävät sinua?

😂 😂😂😂😂😂

PS. Maniavahe on yhdyssana

Silmäily riittää tunnistamaan sinut.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Silmäily riittää tunnistamaan sinut.

"Silmäily"...

😂😂😂

No, palaapa sinä aina välillä "silmäilemään" tänne, tuntuu olevan mukava harrastus. Varsinkin, jos on "balanssissa".

😂😂😂

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

"Silmäily"...

😂😂😂

No, palaapa sinä aina välillä "silmäilemään" tänne, tuntuu olevan mukava harrastus. Varsinkin, jos on "balanssissa".

😂😂😂

Maniavaihe! 😄😄😄😆😆😆

• Anonyymi00021
        Anonyymi00013 kirjoitti:

>> Itse olen balanssissa.<<
        Ylä- vai alakuolokohdassa ?

Tosiaan kun yhä harvempi uskoo noita Raamatun satuja ja ristiriitaisuuksia niin miten uskovainen käännyttäjä ajattelee tarjonnan lisäävän kysyntää.
        Ja sitten suututaan, mennään henkilökohtaisuuksiin kun argumentit loppuvat keskustelussa.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Maniavaihe! 😄😄😄😆😆😆

Tulihan se yhdyssana sieltä, kun vähän pinnistit!

Jotta saisit muutakin tekemistä kuin yhdyssanojen opettelu, voisitko hieman kuvailla peräkammaria, jossa asut?

Keittääkö äiti sinulle teet? Vai keitättekö vuorotellen, eli onko teidän huushollissa teen keittely balanssissa?

😅😅😅

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Tulihan se yhdyssana sieltä, kun vähän pinnistit!

Jotta saisit muutakin tekemistä kuin yhdyssanojen opettelu, voisitko hieman kuvailla peräkammaria, jossa asut?

Keittääkö äiti sinulle teet? Vai keitättekö vuorotellen, eli onko teidän huushollissa teen keittely balanssissa?

😅😅😅

Olen vanha ukko. Vaimon kanssa asutaan.

Universalismi on harhaoppi. Raamattu päättyy kahtia jaettuun ihmiskuntaan. Kaikki eivät pelastu.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Olen vanha ukko. Vaimon kanssa asutaan.

Universalismi on harhaoppi. Raamattu päättyy kahtia jaettuun ihmiskuntaan. Kaikki eivät pelastu.

Totta puhut. Paavali tunnetusti kirjoittaa:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti ainoastaan osan maailmasta itsensä kanssa."

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Idiot!

• Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Sovitusta ei lueta automaattisesti kaikkien hyväksi.

Monet ovat kutsutut, mutta harvat ovat valitut.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Sovitusta ei lueta automaattisesti kaikkien hyväksi.

Monet ovat kutsutut, mutta harvat ovat valitut.

"Sovitusta ei lueta automaattisesti kaikkien hyväksi" on saatanallisin valhe, jonka olen vähään aikaan lukenut.

Se on niin vastoin Paavalin julistamaa sovituksen sanaa kuin mikään väite maailmankaikkeudessa voi olla.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Idiot!

Ruotsin kieli kunniaan!

😂

• Anonyymi00031
        Anonyymi00028 kirjoitti:

"Sovitusta ei lueta automaattisesti kaikkien hyväksi" on saatanallisin valhe, jonka olen vähään aikaan lukenut.

Se on niin vastoin Paavalin julistamaa sovituksen sanaa kuin mikään väite maailmankaikkeudessa voi olla.

Jeesus jakaa ihmiset kahteen ryhmään tulemuksessaan. Tästä kertovat evankeliumi ja Ilmestyskirja. Tämä on lopullista.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Jeesus jakaa ihmiset kahteen ryhmään tulemuksessaan. Tästä kertovat evankeliumi ja Ilmestyskirja. Tämä on lopullista.

Jumala kokosi maailman Jeesuksen Kristuksen ristillä yhdeksi sovitettujrn ihmisten ryhmäksi.

Tämä on ikuinen totuus.

Se, että sinä vetoat Jeesuksen puheeseen, jossa hän jakaa KANSAKUNNAT KANSAKUNTINA kahteen laumaan ja tuomitsee jotkin kansakunnat autuuteen ja toiset alkukielen mukaan OJENNETTAVIKSI, ei voi kumota koko maailman sovitusta ristillä.

Ja jos luet Ilmestyskirjaa noin niin kuin luet, sinun kannattaa muistaa Jeesusta rukoillessasi, että rukoilet samaan aikaan Afrikassa asuvaa suurikokoista kissaeläintä JA vuohieläinten alaheimoon kuuluvan nisäkkään poikasta.

Helvettioppi perustuu muun hömpän ohella täysin aivottomaan Ilmestyskirjan lukutapaan, jossa täysin mielivaltaisesti valitaan kohdat, jotka tulkitaan kirjaimellisesti. Sinä toimit juuri noin.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Jumala kokosi maailman Jeesuksen Kristuksen ristillä yhdeksi sovitettujrn ihmisten ryhmäksi.

Tämä on ikuinen totuus.

Se, että sinä vetoat Jeesuksen puheeseen, jossa hän jakaa KANSAKUNNAT KANSAKUNTINA kahteen laumaan ja tuomitsee jotkin kansakunnat autuuteen ja toiset alkukielen mukaan OJENNETTAVIKSI, ei voi kumota koko maailman sovitusta ristillä.

Ja jos luet Ilmestyskirjaa noin niin kuin luet, sinun kannattaa muistaa Jeesusta rukoillessasi, että rukoilet samaan aikaan Afrikassa asuvaa suurikokoista kissaeläintä JA vuohieläinten alaheimoon kuuluvan nisäkkään poikasta.

Helvettioppi perustuu muun hömpän ohella täysin aivottomaan Ilmestyskirjan lukutapaan, jossa täysin mielivaltaisesti valitaan kohdat, jotka tulkitaan kirjaimellisesti. Sinä toimit juuri noin.

Ilmestyskirja päättyy ihmisten kahtiajakoon. Kaikki eivät pelastu.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Ilmestyskirja päättyy ihmisten kahtiajakoon. Kaikki eivät pelastu.

Älä jauha paskaa.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Älä jauha paskaa.

Ilmestyskirja päättyy kronologisesti kahtiajakoon. Kaikki eivät pelastu.

Miksi rukoilisin Jeesusta?

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Unohda pösilö koko juttu...
        🤣

• Anonyymi00039
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Esimerkiksi lukemalla Matteuksen evankeliumin 9. luvun.

• Anonyymi00002

Harhaoppiset yrittävät käännyttää uskovia ja kun eivät onnistu, niin turhautuvat. Uskosta osattomille eivät puhu mitään.

• Anonyymi00004

Minä olen avauksen kirjoittaja. Enkä ole eläessäni ollut niin vapaa puhumaan Jeesuksesta kuin nyt, kun sovituksen sana on minulle auennut. Kenelle hyvänsä - uskovalle tai uskosta osattomalle.

Minä kirjoitan kokemuksesta. Minä tiedän, mitä tarkoittaa: "Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi."

• Anonyymi00006

Ei pidä paikkaansa. Minä etsin uskosta osattomia. Aloittaja oli siinä oikeassa, että Jeesus Kristus sovitti meidän syntimme ruumiissaan ristillä. Joka uskoo Jeesukseen , saa syntinsä anteeksi ja pelastuu.
        Room 10 . 10
        Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Minä etsin uskosta osattomia. Aloittaja oli siinä oikeassa, että Jeesus Kristus sovitti meidän syntimme ruumiissaan ristillä. Joka uskoo Jeesukseen , saa syntinsä anteeksi ja pelastuu.
        Room 10 . 10
        Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

Koko maailman sovituksen ja lunastuksen ansiosta lopulta kaikki antavat pelastavan suun tunnustuksen.

On täysi mahdottoomuus, että Jumala ei pelastaisi sovittamiaan ja lunastamiaan ihmisiä - Hänhän on ostanut ristillä omistusoikeuden koko maailmaan.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Minä olen avauksen kirjoittaja. Enkä ole eläessäni ollut niin vapaa puhumaan Jeesuksesta kuin nyt, kun sovituksen sana on minulle auennut. Kenelle hyvänsä - uskovalle tai uskosta osattomalle.

Minä kirjoitan kokemuksesta. Minä tiedän, mitä tarkoittaa: "Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi."

Et sinä mitään tiedä. Elät harhoissa.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Et sinä mitään tiedä. Elät harhoissa.

Eemeli, 14 v., näppäränä!

😂

• Anonyymi00014
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Koko maailman sovituksen ja lunastuksen ansiosta lopulta kaikki antavat pelastavan suun tunnustuksen.

On täysi mahdottoomuus, että Jumala ei pelastaisi sovittamiaan ja lunastamiaan ihmisiä - Hänhän on ostanut ristillä omistusoikeuden koko maailmaan.

Eikö Jumala luojana muutenkin omistaisi kaiken. Mihin siinä ristiä tarvitaan?

• Anonyymi00015
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Yleinen armahdus koskee vain Juutalaisia. Isrealelin heimon jälkeläisiä, joita Jumalan lupaukset koskevat.
        Ei pakanoita, jotka tappoivat Jeesuksen.

Room. 11:26

ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Yleinen armahdus koskee vain Juutalaisia. Isrealelin heimon jälkeläisiä, joita Jumalan lupaukset koskevat.
        Ei pakanoita, jotka tappoivat Jeesuksen.

Room. 11:26

ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.

Kukahan Jeesuksen tappoi? Fariseukset ja lainoppineet Hänet tappoi. Ja villiintyneet juutalaiset.
        Kuuluu muuten kirjoittaa Israelin. Ei Isrealelin. Puhu asiaa.

• Anonyymi00027

Raamattu on lohdun lähde ja peili jolla voi tarkastella omaa jumalisuuttaan. Kun ympärillä on vain saatanoita ja elukoita voi Raamatun peilin avulla kohdata ikään kuin toisen ihmisen.

Se on omalle sielulle tärkeää. Se mitä Raamattu kertoo maailmasta on vähemmän tärkeää. Raamattu ei kykene maailmaa kuvaamaan ongelmitta. Se mitä Raamattu kertoo Jumalan Pojista jotka näyttelee Jumalaa on myös yhdentekevää. Tärkeää on sen kyky peilata omaa sisintäsi.

Lohtu jonka Raamattu antaa on ainutlaatuista. Mikään muu teos ei kykene samaan.

• Anonyymi00030

>>Raamattu on lohdun lähde ja peili jolla voi tarkastella omaa jumalisuuttaan. Kun ympärillä on vain saatanoita ja elukoita voi Raamatun peilin avulla kohdata ikään kuin toisen ihmisen.<<

No minkälaiset ihmisen kasvot siitä Raamatun peilistä näkyy jos taustalla on vaan saatanoita ja elukoita ?

• Anonyymi00036
        Anonyymi00030 kirjoitti:

>>Raamattu on lohdun lähde ja peili jolla voi tarkastella omaa jumalisuuttaan. Kun ympärillä on vain saatanoita ja elukoita voi Raamatun peilin avulla kohdata ikään kuin toisen ihmisen.<<

No minkälaiset ihmisen kasvot siitä Raamatun peilistä näkyy jos taustalla on vaan saatanoita ja elukoita ?

Hyvä kysymys.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      156
      6384
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      74
      5286
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      14
      3705
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      121
      3320
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      126
      2550
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      71
      2306
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2068
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      27
      1628
    9. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1506
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      82
      1235
    Aihe