Kävely luonnossa
Kirjaston palvelut
Meidän kunnassa kuntosalin käyttö yli 65-vuotiaille
Mitä ilman maksua?
48
572
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ei köyhän kannata liikkua . Sohvalla makaa päivät niin säästyy ruokakuluisss kun energiaa ei kulu .
- Anonyymi00019
Energiaa kulu joka tapauksessa, mutta toki vähemmän.
- Anonyymi00002
Marjojen keruu on mukavaa ulkoilua ja vieläpä saaliin kanssa hyödyllistä.
Käpyjä voi keräillä talteen grillitarpeiksi kunhan muistaa ensin polttaa pois
sen pineenitärpätin ja vasta sitten laittaa makkarat messiin.
Voihan niitä käyttää myös telttakamiinassa, - Anonyymi00003
No löytyykö niitä puolukoita hangen alta.
- Anonyymi00006
Nyt se on haastavampaa, joten kannattaa olla kesällä ja syksyllä hereillä.
- Anonyymi00004
Voi poistaa auton liikennekäyttöpoistosta ilman maksua. Mutta liikennekäytöspoiston käyttöönotto maksaa hirmuiset 7 juroa!
- Anonyymi00005
Sämpylät itse tehtynä
- Anonyymi00038
Sämpylät ei todellakaan tule ilmaiseksi edes itse tehtynä. Vaikka saisitkin ruokajaosta ilmaiset jauhot niin muut tarvikkeet joudut ostamaan eikä se paistoon tarvittava sähkökään ilmaista ole. Toki jos sossu sulle maksaa kaiken niin sitten.
- Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Sämpylät ei todellakaan tule ilmaiseksi edes itse tehtynä. Vaikka saisitkin ruokajaosta ilmaiset jauhot niin muut tarvikkeet joudut ostamaan eikä se paistoon tarvittava sähkökään ilmaista ole. Toki jos sossu sulle maksaa kaiken niin sitten.
Jakaakohan ne ruokajakelussa vanhoja jauhoja, niin taikinatkaan ei onnistu sellaisilla kovin hyvin.
- Anonyymi00007
Yhdistystoiminta
- Anonyymi00008
Luonto on hyvä, jos on vain terveyttä mennä.
- Anonyymi00009
Seurakunnissa on ilmaisia konsertteja.
- Anonyymi00010
Voi vehnis, miksi köyhän pitää aina tyytyä johonkin kirjastossa istumiseen taikka kerätä marjoja joista saa parisataa ja sit oot kelan kanssa kusessa seuraavat puoilvuotta.
Miten ois, jos köyhä vaan tuijottais maalinkuivumista, kun mitään mikä ois ees jollain tapaa kivaa, maksaa maltaita ja se jäisi vain kokemukseksi, kun sen haluis olevan harrastus.
Miksi ihminen ei kuole, kun se sitä niin toivoo, mikään toive ei koskaan toteutunut, ei yksikään.- Anonyymi00011
Mulla just lainassa dvdt kirjastosta. Sarja Arne Dahlin tuotantoa
- Anonyymi00012
Reipasta liikuntaa lumitöiden muodossa. Sitä voi tehdä ihan ilmaiseksi.
- Anonyymi00013
Kesäisin puistot,voi istua tuntikausia.
- Anonyymi00015
Voi talvellakin toki istua ulkona,jos tarkenee;)
- Anonyymi00020
Anonyymi00015 kirjoitti:
Voi talvellakin toki istua ulkona,jos tarkenee;)
Ei ole huonoja kelejä. On vain vääriä varusteita.
- Anonyymi00014
Ilmaista tarjontaa on vaikka kuinka meille köyhille, jos rikkaille.
-Kirjasto, sieltä voi lainata monenlaista ja tutkijahuone on varattavissa vaikka töiden tekemiseen, tutkimuksiin (itse teen sukututkimusta ja tilaan arkistoista materiaalia kirjastoon).
-Konsertteja, entinen kotikaupunkini ja nyt läheinen kaupunki järjestää ilmaiset konsertit kesäisin.
-Uimarannat kesäisin.
-Kuntopolut ja ladut.
-Kalastaa voi mato-ongella ja pilkillä.
-Huvipuistoissa on monia laitteita ilmaiseksi, mm. Linnanmäellä on monta laitetta, joihin voi mennä ilmaiseksi.
-Marjastus ja sienestys on ilmaista, niiden myyntikin on verovapaata. Jokaisen oikeudella voi poimia marjoja ja sieniä.
-Seurakunnilla on ilmaisia tilaisuuksia, kuten mm. kauneimmat joululaulut.
-Monia julkisia tilaisuuksia on aivan ilmaisia, joissa on monta kertaa vielä kahvi- tai teetarjoilu, mm. erilaisten hankkeiden tiedotustilaisuudet. Kannattaa seurata kuulutuksia ilmoitustauluilla ja verkossa.
-Käräjäoikeuden istunnot on julkisia ja niitä voi käydä seuraamassa yleisönä ilmaiseksi, ellei istuntoa ole julistettu suljetuksi käsittelyksi.
-Väitöstilaisuudet on ilmaisia, niitä voi käydä seuraamassa yleisönä.
-Yleisöksi tv-ohjelmien nauhoituksiin.
-Eduskuntaan lehterille seuraamaan täysistuntoa.
Eli tässä nyt muutamia ilmaisia tilaisuuksia tai mahdollisuuksia sivistää itseään tai hoitaa kuntoaan.
Itse olen muutaman yhdistyksen jäsen ja pääsen näiden yhdistysten mukana moneen mukaan "ilmaiseksi", eli maksamalla vuotuisen muodollisen (10€) jäsenmaksun, olen käynyt mm. kylpylöissä, konserteissa, teatterissa.
Ilmaista tarjontaa on NIIN paljon, että kaikkeen ei tahdo aikani edes riittää. Nytkin piti missata Turun yliopistolla väitöstilaisuus, kun oli toinen tilaisuus samaan aikaan ja sieltä en voinut olla poissa perhesyistä. - Anonyymi00016
Mitä ilmaista Linnanmäellä muka on metelin lisäksi? Matojunaan taitaa olla ikäraja, vaikka jotenkin mahtuisi.
- Anonyymi00024
Linnanmäellä on monta laitetta, joihin pääsee ilmaiseksi. Lisäksi rannekkeita on mahdollista hankkia erikseen muualtakin, ei ole pakko maksaa välttämättä niistäkään mahdottomia.
Me on käyty monta kertaa koko perhe Linnanmäellä yhdistyksen mukana, otettu mukaan vain kotoa eväät, joten ei olla ostettu mitään sieltä itse. Kai sitä köyhä voi järkeä käyttää!
https://www.linnanmaki.fi/laitteet/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Brändi & Huvipuisto - Grants&utm_id=21066487830&gad_source=1&gad_campaignid=21066487830&gbraid=0AAAAAp-OlImZ14i0DfZkXiA7ytYZtzNdN&gclid=EAIaIQobChMI7dmnw7SJkgMVu0-RBR0Hjwj4EAAYASAEEgIzZ_D_BwE
- Anonyymi00017
Meidän kunnassa 68-v täyttäneet pääsee uomahalliom ilmaiseksi.
- Anonyymi00018
Siis uimahallin :).
- Anonyymi00037
Täällä uimahallissa käynti bussilla 2,70 x 2 = 5,40 Ei eläkeläisille 3,40 x 2 = 6,80
- Anonyymi00021
Monien yhdistysten jäsenmaksu on 10 - 20 euroa vuodessa. Järjestävät. retkiä, teatterimatkoja,luentoja ym
- Anonyymi00026
Tätä kannattaa kyllä hyödyntää! Olen itse jäsenenä muutamassa yhdistyksessä, jäsenmaksu vuodessa 10€ ja pääsen niiden yhdistysten mukana moneen harrastukseen, kylpylöihin, retkille ja teatteriin jne.
Monet kaupungit, kunnat, säätiöt ja yritykset sponsoroi näitä yhdistyksiä, joten tämä jos mikä on todellinen mahdollisuus monelle köyhälle.
Lastemme ollessa pieniä, liityimme perhejäsenenä muutamaan yhdistykseen, jolloin jäsenmaksu oli todella kohtuullinen koko perheeltä ja päästiin joka vuosi erilaisille retkille koko perhe, käytiin huvipuistot, kylpylät ym.
Harrastin aikoinaan kilpatanssiakin paikallisen tanssiurheiluseuran jäsenenä, jäsenmaksu naurettavan pieni, sillä sai harrastaa kolme kertaa viikossa tanssitunneilla ja tuli vielä jäsenlehtikin useamman kerran vuosittain. Kaupunki antoi yhdistyksen käyttöön tilat, joten emme maksaneet niistä mitään vuokraa. Missä muualla olisi voinut käydä "ilmaiseksi" tanssimassa kolme kertaa viikossa!
Olin myös elokuvakerhon jäsen, pienellä jäsenmaksulla pääsin katsomaan laadukkaita elokuvia, joihin minulla ei olisi ollut mitään mahdollisuutta tuolloin saada katsoa ne valkokankaalta elokuvateatterissa.
- Anonyymi00022
Pullojen ja tölkkien keruu on ilmaista.
- Anonyymi00025
On toki ilmaista, mutta niistä panteista saatu tulo on verotettavaa tuloa, joka pitää ilmoittaa veroilmoituksessa.
Minä kerään vuosittain n. 300€ niitä pantillisia pulloja ja tölkkejä, kyllä niistä jää vielä verojen jälkeen ihan mukavasti.
- Anonyymi00023
Jos löytää lämpökolon ja voi olla suojassa. Se ei maksa.
- Anonyymi00027
Meidän kunassa ei ole ilmaisia palveluja sillä eläkeläisenäkin maksan vuosittain 13- 14000 Euroa veroja.
Myönnettäköön että kirjastoa käytän melko paljonkin eikä sinne pääsymaksua peritä että pidttäkööt sitä sitten ilmaisena.- Anonyymi00030
Mikä kunta Suomessa on muka sellainen, jossa ei ole ilmaisia palveluja?????
Maksan minäkin veroja monessa muodossa eri kunnille, joten jos tarkkaan otetaan, niin maksan kyllä ne kuntien tarjoamat "ilmaiset" palvelut, mutta on myös muiden tarjoamia ilmaisia palveluja, joihin maksamiani veroja ei juuri käytetä.
- Anonyymi00028
Ei pelkkä kävely juuri anna mitään elämälle. Pitää olla tekemistä. Kaikki maksaa mutta halpoja harrastuksiakin on. Kalastus voi olla halpaa ja siinä itse asiassa säästää rahaa jos saa kalaa niin ei tarvii kaupasta ostaa ruokaa. Itse kalastan usein. Tässä pari päivää sitten sain pilkillä 30 kpl ahvenia. Pilkki tarvikkeet maksaa kyllä kuten kaira. Mutta jos käy usein kalassa niin säästää rahaa.
- Anonyymi00029
Mun asuinkaupungissa on kävelyreitin varrella ulkokuntosaleja vapaasti käytettävissä, ei tarvitse maksaa mitään. Reitin pituus järven ympäri on n.13 km ja sen varrella on useita ulkokuntosaleja. Jos ei jaksa koko matkaa kävellä voi myös pyöräillä ja kaksi siltaa menee järven yli joista oikaisemalla voi matkaa lyhentää, tosin silloin ei voi kaikkia kuntoilupaikkoja hyödyntää yhdellä reissulla.
- Anonyymi00031
Paljon on sellaista aktiviteettia ja harrastamista, johon ei rahaa tarvita tai sitä tarvitsee hyvin vähän.
Olen itse ollut useamman kirjan kirjoittamisessa mukana toimituskunnassa, siinä on riittänyt, kun vaan kirjoittaa ja käy viikoittain pidettävissä tapaamisissa. Tosin koronan aikana emme juuri kokoontuneet, mutta jos kokoonnuimme, oli kokoontumiset koululla tai seurantalolla. Yhdistin näihin tapaamisiin samalla kauppareissut, joten mitään ylimääräistä ajoakaan minulle ei tullut vanhalla autollani.
Yhdistysten mukana olen käynyt kylpylöissä, konserteissa ja teatterissa, niissäkin on riittänyt, kun vain ilmoittautuu mukaan ja muistaa mennä sovitusti bussipysäkille.
Toki kalastan aktiivisesti katiskoilla ja teen polttopuita tutun metsänomistajan metsästä luvan kanssa, eli harrastan hyötyliikuntaa. Polkupyörällä poljen marjareissuille. - Anonyymi00035
Anonyymi00031 kirjoitti:
Paljon on sellaista aktiviteettia ja harrastamista, johon ei rahaa tarvita tai sitä tarvitsee hyvin vähän.
Olen itse ollut useamman kirjan kirjoittamisessa mukana toimituskunnassa, siinä on riittänyt, kun vaan kirjoittaa ja käy viikoittain pidettävissä tapaamisissa. Tosin koronan aikana emme juuri kokoontuneet, mutta jos kokoonnuimme, oli kokoontumiset koululla tai seurantalolla. Yhdistin näihin tapaamisiin samalla kauppareissut, joten mitään ylimääräistä ajoakaan minulle ei tullut vanhalla autollani.
Yhdistysten mukana olen käynyt kylpylöissä, konserteissa ja teatterissa, niissäkin on riittänyt, kun vain ilmoittautuu mukaan ja muistaa mennä sovitusti bussipysäkille.
Toki kalastan aktiivisesti katiskoilla ja teen polttopuita tutun metsänomistajan metsästä luvan kanssa, eli harrastan hyötyliikuntaa. Polkupyörällä poljen marjareissuille.Löytyykö näin talvella marjoja......epäilen.
- Anonyymi00036
Anonyymi00035 kirjoitti:
Löytyykö näin talvella marjoja......epäilen.
Kesällä ja syksyllä löytyy marjoja. Kyllä ilmaista tai vähällä rahalla tekemistä löytyy löytyy koko vuodeksi.
- Anonyymi00040
Paljon on ihan ilmaisia harrastuksia tai hyvin vähän maksavia. Kalastus nyt on tietty suhteellisen halpa harrastus, jos ei ala välineillä komeilemaan.
Minullakin on mato-onki kokoon menevällä lasikuituvavalla maksoi yhteensä alle 5€. Ostin myös kolme kokoon taittuvaa katiskaa, olivat tarjouksessa marketissa vuosia sitten, ei paljoa maksaneet silloin. Yhden joku niistä varasti, mutta kaksi on vielä jäljellä. Kalaa tulee yli oman tarpeen, että välillä annan naapurille ylimääräisiä kaloja.
Valokuvia otan kännykän kameralla, lähetin neljä kuvaa yhteen lehteen, tänään soittivat, että ne kaikki julkaistaan maaliskuun lehdessä. Mitään tämäkään ei maksanut minulle, kun sähköpostilla ne kuvat lähetin. Ihan mukava harrastus tämäkin, kun ottaa kuvia luonnosta.
Tänään kuvasin ruokia ja niistä ollaan tekemässä keittokirjaa nuorimman tyttären kanssa. Meillä on jo aika paljon kasassa aineistoa, tämäkään ei ole vielä juuri mitään maksanut. Ollaan tehty niitä ruokia ja itse sitten kuvaamisen jälkeen syöty ne. Ohjeet olen kirjoittanut tietokoneen tiedostoon. Otetaan kohta yhteyttä kustantajaan, voidaan saada tästä rahaakin, mutta harrastus tämä meille on.
Meidän lähellä on ampumarata, siellä saa käydä ampumassa pienellä vuosimaksulla. Minulla on vanha haulikko, sain sen ilmaiseksi, piti vain suorittaa metsästäjän tutkinto 20€ ja hakea lupa sille haulikolle, minulla on nyt aseenkantolupa toistaiseksi voimassa, eli muita kuluja ei ole. Voin ampua savikiekkoja nyt sillä haulikolla siellä ampumaradalla. Tämä nyt maksaa hieman, mutta ei ole kovin kallista.
Minulla on kolme polkupyörää, kaikki sain ilmaiseksi, kaksi niistä on samanlaisia maastopyöriä avovaihteilla, yksi on rumpuvaihteella 3-vaihteinen. Niillä ajelen marjareissuille ja muutenkin. Meillä täällä on ns. postilaatikkopyöräily, jossa on tarjolla palkintojakin kaikille osallistujille arvottuna. Ihan kiva sosiaalinen juttu, kun tapaa muitakin siellä postilaatikolla nimiä kirjoittamassa. Pyöräilykypärän jouduin ostamaan, ei ollut kovin kallis.
Yhden lehden tilauksen yhteydessä sain tilaajalahjana metallinetsimen "miinaharavan", tästä tuli minulle uusi harrastus, kun olen etsinyt "aarteita", vaikka toistaiseksi olen vain löytänyt pieniä vanhoja kolikoita, niin on mielenkiintoinen harrastus. Keväällä taas jatkan, kun lumet lähtee ja routa sulaa. Olen ollut yhteydessä muihin aarteen etsijöihin ja on kyllä tosi mielenkiintoinen juttu. Yhden löydön jo ilmoitin Museovirastolle ja kävivät katsomassa sen syksyllä. Ensi kesänä on tarkoitus käydä yhdessä saaressa, jossa on perimätiedon mukaan ollut erikoista toimintaa yli 200 vuotta sitten. Kysyin jo soutuveneen lainaksi siihen valmiiksi. Ei maksa minulle mitään, ellei ellei rakkoja tule paljon käsiin soutaessa sinne saareen ja takaisin, ehkä pariston joudun keväällä ostamaan siihen metallin etsimeen.
Eli tätä rataa mennään. Suuria rahoja en käytä harrastuksiin, on vain tekemistä.
Ja onhan minulla sitten erään vanhan kuolemantapauksen tutkintaa ihan harrastuksena, mahdollisesti henkirikos yli 50 vuoden takaa. Tähän mennessä se ei ole maksanut juuri minulle mitään, kuolintodistuksen sain ilmaiseksi, samoin perukirjan. Papereita olen kyllä tulostanut ja ostin mustepatruunan tulostimeen 17€. Olen haastatellut puhelimella monia henkilöitä tapauksen johdosta, jotka vielä muistavat. Minulla on nyt aineistoa pienen rikosromaanin verran kasassa. Pitää vielä käydä muutamassa kirjastossa lukemassa vanhoja lehtiä, että mitä tapauksesta mahdollisesti kirjoitettiin silloin yli 50 vuotta sitten ja kuvaan ne jutut kännykällä. Tämä on todella mielenkiintoinen juttu!
Vieläkö joku voi väittää, ettei köyhä voi harrastaa!
- Anonyymi00032
Ilmaisia tapahtumia,luentoja,konserttejakin on.
- Anonyymi00044
Entäs jos nuo ei ole kävelymatkan päässä eikä omista autoa?
- Anonyymi00033
Vai maksutonta hupia eläkeläispölvästille
- Anonyymi00034
.."Maksutonta .." tuolla "Suomi-neidon vyötäröllä" se kirjastokäynti tulee hintoihinsa , osaavat sotkea kirjan ja periä maksun "väärään puolueeseen" kuuluvaksi epäilemältään .. Kunnallinen laitos ja sitä myötä "erään itäisen aatesuunnan kannattaja" , lieneekö vielä pioneerihuivi ja vasemmistopuolueen jäsenyys ollut ehtona kunnalliselle .. liekö virka vai toimi mutta kuitenkin siisti sisätyö jossa ehtii miettiä ketä voi kupata ja kurmottaa , sitä salaista poliisia ja työleiriä kun ei ainakaan vielä ole jolle voisi nimettömän ilmiannon tehdä ...
- Anonyymi00042
Ja hahhah taasen sinun juttusi! Olen ollut kirjastojen käyttäjä lähes 60 vuotta, kun lukemaan opin aikoinaan. Kyllä en tunnista lainkaan tuollaista.
Yhden kerran jopa kissani hieman vahingoitti lainaamaani kirjaa, en joutunut siitä maksamaan mitään. Ja kirjaston täti oli muuten kokoomuslainen!
Olen asunut useammalla paikkakunnalla Suomessa ja jokaisella paikkakunnalla aina käyttänyt kirjastojen palveluita, ei ole ollut mitään ongelmaa. Minua on palveltu todella hyvin, on tilattu harvinaisempiakin kirjoja kaukolainana. Olen saanut tehdä tutkijan huoneissa harrastuksiini liittyviä tutkimuksia ja minulle on tilattu tutkimusmateriaalia kirjastoon maakunta-arkistoista.
- Anonyymi00041
Mulle ilmaisia harrastuksia on saman talon asukkaiden kanssa juoruilu, samaa matkaa kauppaan kävely, joskus kahville pyytäminen .joskus kahvikutsu. Yhdessä seurakuntatalon konserttiin meno. Kyllä ihmisten kanssa juttelu on ihan sitä parasta vuorovaikutusta. Mulla on koira. Se on sosiaalisempi kuin minä. Mutta monen kanssa tulee päivän mittaan juteltua. Vaikka ei tunneta.
- Anonyymi00043
Minä ainakin harrastan erilaisia askarteluja. Teen kierrätysmateriaaleista pienoismalleja, ei ole suuret kustannukset. Liimaa, mattopuukko, maalia ym.
Kylämme yksityiskaupasta saan ilmaiseksi erilaisia pahvilaatikoita, niistä saa hyvää materiaalia. Joskus on puisia hedelmälaatikoita, niistä saa helposti mattopuukolla leikattua ohuita rimoja. Tein viimeksi kotitaloni pienoismallin.
Innostuin tästä monta vuotta sitten, kun kaverini teki näitä pienoismalleja tilauksesta kunnille ja kaupungeille.
Teen myös luonnon kiviä käyttäen pieniä taideteoksia, joissa myös kierrätystarpeita, niitä olen myynyt muutamissa taidenäyttelyissä.
Harrastan myös omatoimista matkailua "pisaralla pidemmälle" eli kengännauhabudjetilla. Pyrin käyttämään mahdollisimman vähän rahaa. Seuraan erästä matkailublogia, jossa idea on matkustaa vähällä rahalla mahdollisimman kauas. Olen matkustanut monessa maassa vähällä rahalla, kaksi reissua tein ennen Ukrainan sotaa Venäjälle vanhalla pienellä saksalaisella 200€ kansanautolla, bensiini oli halpaa ja yövyin tuttavien luona, ruokaa ostin paikallisista kaupoista.
Yhden reissun tein halvalla kiinalaisella mopolla, jonka ostin käytettynä yhdeltä papalta. Ajoin 1200 kilometriä ja yövyin tuttavien luona, toki Lidlistä 12€ ostama teltta oli varalla mukana. Aivan huikea reissu! Mopon myin pois ja sain siitä hieman enempi, mitä maksoin.
Lentolippuja olen bongannut netistä muutamalla eurolla ja lentänyt todella kauas.- Anonyymi00047
Tämä on minullakin ollut harrastuksena, että matkustan vähällä rahalla erikoisempiin paikkoihin ja olen kirjoittanut niistä muutamia lehtijuttujakin. Lehtijutuista maksetaan pieni palkkio, joten niille matkoille ei juuri jää hintaa, kun saa jutuista rahat tilille. Pitää vaan olla erikoinen kohde, niin jutut kelpaa lehtiin.
Tuttu kaveri on kirjoittanut kirjojakin tälläisiltä matkoiltaan, minä en ole vielä kirjoja saanut aikaiseksi matkoiltani. Käytännössä ilmainen harrastus, kun kulut saa peitettyä kirjoittamalla.
- Anonyymi00045
No Kyllä kaikki maksaa aika paljon. Itse harrastan kalastausta ja siihen menee pitkin vuotta rahaa. Veneen bensaan voi mennä jo 15 euroa viikossa. Kaikkea jigejä sitten pitää ostaa paljon.
- Anonyymi00046
Kyllä ei ole pakko kalastaa kalliisti! Minä en käytä lainkaan venettä kalastuksessa, sillä laitan rannalta pitkällä riu'ulla katiskat veteen ja talvella teen jäähän avannon kierrätyksestä löytämälläni jääsahalla.
Metallinkeräyksestä löysin kaksi uutta jääkairaa, eivät maksaneet mitään. Vielä en ole käynyt missään pilkillä.
Ostin vuosia sitten kokoon taittuvia katiskoita, olivat tarjouksessa silloin marketissa, ne on olleet minulla jo 20 vuotta ja kestävät vielä varmaan toiset 20 vuotta. Olen nyt 67 vuotias, joten minun ei ole tarvinnut maksaa kalastonhoitomaksua pariin vuoteen, maksan vain katiskoiden pyydysmerkeistä 4€/kpl.
Katiskoita en käy erikseen viemässä vesistöön ja kokemassa, vaan minulla on aina muutakin asiaa samalla reissulla, joten logistisesti hoidan homman. Ei minulla paljoa rahaa mene kalastukseen vuodessa, mutta saalista kyllä tulee melkoisesti, joten se helpottaa ruokataloutta.
- Anonyymi00050
Aikaisemmin mainitut ulkokuntosalit ovat erinomaisia ja terveys paranee.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee662191Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."61826Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381344En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71980Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?210975Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.90967Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21915- 19756
Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39750Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93719