Lapsia kuolee lastensuojelun valvonnassa - ote Lastensuojelun kaatoaloitteesta

https://www.adressit.com/huostaanotto_on_kiellettava_ja_korvattava_perhekeskuksella_siisti

2026 Tammi 8 "Lapsia kuolee lastensuojelun valvonnassa, koska sosiaalityöntekijät
jättävät sairaat vanhemmat yksin lapsensa kanssa. He ovat antaneet
näyttöjä tottelusta ja se on tyydyttänyt sosiaalityöntekijän. He saattavat
suunnitella huostaanottoa, mutta jättävät kotiin siksi aikaa tuen antamisen
sijaan (Milon tapaus). Lapsia kuolee siksi, että sosiaalityöntekijät
vangitsevat sairaat nuoret kontrollilaitoksiin, joissa he romahtavat (esim.
Heidi Pietilä, k. 2021, julkaistu äidin luvalla). Sosiaalityöntekijät eivät
tapaa asiakkaita, koska he pitävät komentamista riittävänä toimenpiteenä.
Tuhoisaa kriisiä elävä isä murhasi lapsensa (Vilja-Eerikan tapaus).
Sosiaalityöntekijöiden ainoa näkökulma on regiimin tottelu, josta käsin he
tulkitsevat ongelmat ja itsenäisyyden tottelemattomuuden puutteeksi. Siitä
heillä on syytä rangaista alentamalla lapsen tapaamisoikeuksia. Näin
eristäminen ja pakottaminen pahentavat ongelmia sekä vanhemmilla että
lapsilla. Sosiaalityöntekijät pitävät tottelemista todisteena toipumisesta,
vaikka ongelmiin ei anneta tukea. Sosiaalityöntekijät ovat tietoisesti
nostaneet vanhempien “oikeustasoa” ja päättäneet jättää heidät yksin
äärimmäisissä tilanteissa. Jos vanhemmat ovat terveitä, poikkeavia ja
tottelevat hiljaa sosiaalityöntekijän seurantoja, perheeltä kielletään
itsemääräämisoikeus ja kotirauha. Jos huostaanotetun lapsen vanhemmat
pitävät yhteyttä sosiaalityöntekijään, mutta eivät ole sopeutuneet, lapsi
pidetään sijaishuollossa vetoamalla mielenterveyshuoliin tai lapsen
tottumiseen sijaishuoltoon. He valehtelevat mielenterveyshuolia, jos
vanhempi, lapsi, muut viranomaiset tai ammattilaiset eivät tottele
sosiaalityöntekijää sekä ottavat terveet ja iloiset lapset turhaan
sijaishuoltoon.

Huostaanotetut lapset eivät ole useimmiten edes kokeneet väkivaltaa.

Sosiaalityöntekijä Aki Nummelin on sanonut Father's Rights Finlandin
haastattelussa 2023, että hän näki työssään lapseen kohdistuvaa väkivaltaa
tuskin koskaan. Vain joskus oli väkivaltaa ja se kohdistui puolisoon.
Mitään väkivaltaa ei siis ole ja jos on, siihen ei saa tukea lastensuojelun
sosiaalityöntekijöiltä. Suurin osa lastensuojeluilmoituksista eivät liity tosi
hätään. Niitä tekee viranomaiset toisilleen kasvatus- ja hallintotehtävän
varmistamiseksi. Suomalaiset eivät tee lastensuojeluilmoituksia vaan vain
hyväksyvät viranomaisten toimet siksi, koska heillä on ennakkoluuloja
lasten pahoinpitelijöitä vastaan. Viranomaiset siis paitsi luovat
palveluntarpeen ja ottavat liikaa asiakkaita myös tekevät sen salassa
pakottamistavoitteen vuoksi.

Suomen hallitus on luonut valheen väkivallan kasvusta vanhempia
vastaan. Lapsen kokeman väkivallan verukkeella manipuloidaan ihmisiä
kannattamaan virkamiesten vallankäyttöä lastensuojelussa sekä
väkivallalla alistetaan vanhemmat ja lapset virkavaltaan.
Lastensuojeluorganisaation agenda on sosialisoida lapset yhteiskuntaan
sopiviksi, jotta lapset tottelisivat valtion viranomaista
varhaiskasvatuksessa, koulussa ja työelämässä. Tavoite on kasvattaa
lapsista tuottavia työläisiä. Tämä on optimistinen tulkinta lastensuojelusta.
Realistinen tulkinta on se, että lastensuojelu suojelee valtiota poikkeavilta
yksilöiltä, jotka uhkaavat vakautta ja hallinnon toteutusta erityisesti
koulussa, jossa ongelmanuoret häiritsevät isoa määrää muita
sosialisoitavia nuoria ja estävät koulun sosialisaatiotehtävän.
Lastensuojelu vaatii valtiolle sopimattomien piirteiden tukahduttamista,
jotta ne eivät häiritsisi yhteiskuntaa, jota valtio sanelee. Siksi päätökset
ovatkin ristiriidassa perheiden kokemusten kanssa. Se pitää tehdä itse, ja
itsenäisyys tai vastustus osoittavat kykenemättömyyttä siihen. Siksi

sosiaalityöntekijät reagoivatkin vastaväitteisiin samalla ankaruudella kuin
todellisiin ongelmiin. He alentavat vapauksia, koska muutoksen puute
vaarantaa hallinnon. Vastalauseet riisuvat sosiaalityöntekijät hyväntekijän
ja tukijan kaavusta ja paljastavat heidän väkivaltaisuutensa. Heidän
valheensa loppuvat ja he käyttävät asiakkaita vastaan väkivaltaa.

Lastensuojelu puuttuu ennakkoluuloisten suomalaisten toimintaan
varmistaakseen sen, etteivät tunteelliset ja kouluttautumattomat tavikset
hoitele lastensuojeluvanhempia lainvastaisesti pois pelistä. He eivät
kuitenkaan sano tätä koskaan ääneen vaan vetoavat lapsiin ja auttamiseen,
jolla suomalaiset vakuutetaan virkavallan ensisijaisuudesta.

2

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      myös psykiatria lopetettava-

      samanlaisia natsien ihmisoikeusrikollisia touhuja molemmat

      • Ote lastensuojelun kaatoaloitteesta

        "Tällainen vallankäyttö on tyypillistä Erving Goffmanin totaali-instituutioille. Niihin kuuluvat mielisairaala, vankila, armeija ja lastensuojelu. Totaali-instituutioissa on tiukat säännöt, komentohierarkia ja jyrkät rangaistukset sääntöjen rikkomisesta. Hierarkialle on tyypillistä se, että tuki riippuu sanojan asemasta eikä tuen tarpeesta. Oikeustasojen nosto ja lasku lastensuojelussa vastaavat suljetun psykiatrisen osaston käytäntöjä. Näitä ovat vapareiden nostot ja laskut sääntöjen noudattamisen perusteella".

        "Läsnäoleva intensiiviterapia samalla poistaa koko lääkepakon, koska perinteinen psyykelääkitys on tarkoitettu turvaksi mielenterveyspotilaan yksin ollessaan tai myöntyvyyteen pakottamiseksi. Lääkitys voi olla myös hiljentämistapa. Tämä korjaa samalla psykiatrian virheellisen tradition. Psykiatri Ben Furman kirjoitti 20.6.2017 kirjassaan Mad In Finland, että "psykiatrisia palveluja ei ole tehty asiakkaille". Psykiatri Tomi Bergström kirjoitti Helsingin Sanomissa 11.1.2023, että “diagnoosijärjestelmässä on merkittäviä eettisiä ongelmia. Diagnoosi estää potilaan asioiden käsittelyn ilman ennakko-oletuksia ja saa potilaan etsimään itsestään diagnoosille sopivia piirteitä”. Potilaat siis identifioituvat mielenterveyssyytöksiin, sortuvat käristämisen alaisena ja diagnoosit ovat tieteellisesti epävalideja. Sosiologiassa tämä ongelma on kuvattu Louis Althusserin termillä “interpellaatio”. Ihminen omaksuu sosiaalisen roolin muiden palautteen perusteella. Ongelmasta tehdään rooli eikä sitä pyritä ratkaisemaan vaan sitä käytetään tekosyynä oikeustasojen alentamiseen rangaistukseksi tottelemattomuudesta. Tuki ei suuntaa pärjäämiseen arjessa vaan sairaan roolin omaksumiseen ja riippuvuuteen viranomaisista. Psykiatrisessa hoidossa on siis sama autoritaarisuuden ongelma kuin poliisilla ja lastensuojelulla. Palvelu on luotu auktoriteettien aseman varmistamista varten".


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe