Millaisia kokemuksia sinulla on rukouksesta ja erityisesti Jumalan vaikutuksesta niiden takana? Minulla on kokemus, kuinka merkittävästi Jumala on vastannut rukoukseen. Lisäksi on kaksi todistusta, kuinka Jumala itse vaikutti rukouksissa.
En ollut uskossa suorittaessaan asevelvollisuutta, mutta siskoni rukoili puolestani tämän asepalveluksen suhteen. Kun hän sen jälkeen paljasti sen, että oli rukoillut, niin tämä loksautti palaset paikalleen. Uskoin Jumalan todella vastanneen. Armeijassa oli pari uskovaa, jotka myöskin todistivat. Minulle merkityksellistä oli se, että he olivat selvästi erilaisia. Toinen oli päällisin puolin ihan kuin muutkin ja palveli aseellisena. Toinen palveli aseettomana ja poikkesi muutenkin joukosta esim. hakemalla omaa rauhaa. Minun oli hyvä nähdä tässä vaiheessa, että on erilaisia uskovia. Palveluksensa loppuajan sain olla kotikaupunkini esikunnassa ja sen helpommalla tuskin voi armeijasta selvitä. Käytännössä joka toinen ilta ja yö vapaa ja joka toinen päivä iltaisin päivystää yksin esikunnassa. Joka toinen viikonloppu vapaa ja muina viikonloppuina vain käydä muutaman kerran tai pari. Ruokailut oli ravintolassa. Kaksi ihmistä meitä näihin oloihin valittiin. Tämä toinen oli jo vanhempi ihminen ja perheellinenkin. Minun valintani oli yllätys siinäkin mielessä, että tätä ennen olin ollut luvatta poissa.
Ennen uskoontuloa tein itsemurhayritykseni, kun kotona oli vaikea elää isäpuoleni takia. Myöhemmin raamattupiirissä uskova sivuhuomautuksena totesi, että oli rukoillut puolestani. Olimme silloin samalla työnantajalla, mutta eri tehtävissä ja osastoilla. Emme tunteneet edes silloin toisiamme. Tämä rukous osui ajallisesti vaikeaan ajanjaksoon ja itsemurhayritykseeni. Näistä asioista en ollut puhunut raamattupiirissä, joten tämä rukoilija ei ollut tietoinen, kuinka merkittävän asian hän sivulauseessa paljasti.
Uskossa ollessani eräänä iltana ovikellon soi. Luokseni tuli tuntematon henkilö. Hänellä oli huoli alkoholiongelmallisesta miehestä, joka oli uskon asioista kiinnostunut ja käynyt kokouksissakin. Tämä luokseni tullut pyysi, että kävisin tapaamassa kyseistä miestä. Lupasin mennä, mutta ehdotin, että pidämme rukoushetken tämän miehen puolesta. Kuitenkin näihin aikoihin kyseinen mies kuoli tulipalossa. Miten Jumala kykeni tämän rukoushetken aikatauluttamaan näin kohdalleen, sitä minä ihmettelen. Päällisin puolin katsottuna Jumala tai me rukoilijat epäonnistuimme, mutta uskon toisenlaiseen lopputulokseen. Uskon Jumala taistelleet tämän miehen luokseen. Ja Raamatun mukaan Jeesus oli läsnä tässä rukoushetkessä ja hän kyllä osaa rukoilla oikein.
Rukouksella on merkitystä
2
192
Vastaukset 2
- Anonyymi00001
Oliko pitkäkin uni?
- Anonyymi00002
Miksikähän jonkun pitää tulla ivailemaan, kun aloittaja kertoo kokemiaan asioita?
Kiitos aloittaja kertomuksestasi!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei4051726- 1451121
- 671073
- 871065
- 1011004
Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä
Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku142822- 94731
- 45691
Voisitko mies auttaa..
Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.50669En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.57644