Miten tulisi rukoilla oman paikkakunnan puolesta

Anonyymi-ap

Taistelurukous 9.1.2026
Danielin rukouksesta lähtenyt ja Kristuksen uhriin kytketty rukous.
Herra, kuule meidän rukouksemme tämän Lahden kaupungin puolesta. Me tämän kaupungin asukkaat olemme syntiä tehneet ja rikkoneet sinua vastaan. Kristuksen veriuhrin tähden me pyydämme sinulta, että anna anteeksi meidän syntimme ja anna armosi kohdata tätä kaupunkia, anna anteeksi ja anna tämän kaupungin asukkaiden saada armo sinun edessäsi, niin kuin meidätkin olet armahtanut ja anna ihmisten tulla synnin tuntoon, niin että he etsivät pelastusta Kristuksen ristin edessä ja sinä voit armahtaa ja ottaa heidät omaksesi, että hekin pääsisivät sisälle iankaikkiseen elämään.
Pekka

tämän saa kopioida ja jakaa

rukoile tämän kaltaista rukousta joka päivä oman paikkakuntasi puolesta, kunnes herätys tulee ja ihmiset alkavat etsiä pelastusta omalla paikkakunnallasi
rukoile hellittämättä.
Jer. 29:7
Ja harrastakaa sen kaupungin menestystä, johon minä olen teidät siirtänyt, ja rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidän menestyksenne.

26

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Vanhan liiton aikaan koko Israelin kansa oli Jumalan omaisuuskansa ja yhteisesti vastuussa tekemisistään ja koko kansa muodosti Herran seurakunnan. Viimeisinä päivinä uuden liiton aikana Jumalan kansa muodostuu yksittäisistä uudesti syntyneistä ihmisistä.

• Anonyymi00002

Anna Jeesus sitä anna tätä ja ota tuota vähän pois kun Jumala antoi liikaa.
      Amen

• Anonyymi00003

Rukoiletko sinä oman paikkakuntasi puolusta nyt vai vasta sitten, kun se on maan tasalle pommitettu ja hävitetty?

• Anonyymi00004

Jumala ei estä mitään pahaa tapahtumasta, vaikka miten rukoilisitte.

• Anonyymi00005

Synti tuo pahan maailmaan ja kansoille. Jumala aina lopulta panee pahuudelle rajat. Vaikeat ajatkin ovat Jumalan kutsua parannukseen.

Jumala tarjoaa kansoille aina ensin siunaustaan, mutta jos se ei saa ihmisiä tulemaan Jeesuksen luokse, mitä Jumala voi tehdä muuta, kuin ottaa varjelevan kätensä pois kansan yltä?

Jumala estää pahan vain, jos kansa tekee totista parannusta Herran edessä ja ottaa vastaan Jumalan valmistaman pelastuksen; Jeesuksen Kristuksen.

Jeesus Kristus kolkuttaa sinunkin sydämesi ovella ja haluaa tulla johtamaan elämääsi hyvään ja lähimmäisen rakkauteen ja hyviin tekoihin.

• Anonyymi00007

Ajatus on tuttu, ikivanha ja hyvin koeteltu: synti tuo pahan maailmaan, Jumala vetää kätensä pois ja kansat joutuvat kärsimään. Pedagogisessa mielessä tietenkin. Tämä selitysmalli on ollut käytössä ainakin siitä asti, kun pronssikaudella piti keksiä syy rutolle, kuivuudelle tai naapuriheimon hyökkäykselle. Se on elegantti, koska se vapauttaa Jumalan vastuusta ja siirtää sen kokonaan ihmisille. Jumala on hyvä, mutta maailma huono. Ja huono siksi, että ihmiset eivät tottele.

Historiallisesti tämä on Jahven peruslogiikka: siunaukset, jos tottelette; kiroukset, jos ette. 5. Mooseksen kirja on käytännössä muinainen käyttöohje kansoille, ja samalla varhainen esimerkki ehdollisesta rakkaudesta. Kun asiat menevät hyvin, Jumala siunaa. Kun asiat menevät huonosti, Jumala kasvattaa. Lopputulos on aina sama: Jumala on oikeassa.

Mutta tässä kohtaa pieni kysymys koputtaa, ei sydämen vaan järjen ovea. Jos Jumala ottaa varjelevan kätensä pois, kuka päästää pahan irti? Onko paha itsenäinen voima, vai Jumalan hallinnassa oleva pedagoginen työkalu? Ja jos Jumala sallii lasten, eläinten ja täysin asiaan kuulumattomien kärsiä “kansan parannuksen” nimissä, onko kyse rakastavasta isästä vai muinaisesta hallitsijajumalasta, joka rankaisee kollektiivisesti?

Ajatus siitä, että Jumala estää pahan vain jos kansa tekee “totista parannusta”, on teologisesti johdonmukainen, ja moraalisesti kylmäävä. Historia nimittäin osoittaa, että kärsimys ei jakaudu synnin mukaan. Hurskaat ja jumalattomat kärsivät rinta rinnan, aivan kuten Jeesus itsekin myönsi, ennen kuin myöhempi teologia kiirehti selittämään asian toiseksi.

Ja sitten Jeesus. Sydämen ovella kolkuttava, lempeä, lähimmäisenrakkauteen kutsuva. Tässä kohtaa kertomus vaihtaa sävyä, ja se on kaunis sävy. Harmi vain, että samaan pakettiin on sidottu kosminen uhkakuva: jos et avaa ovea, Jumala saattaa vetää kätensä pois, ja silloin tapahtuu ikäviä asioita. Rakkaus, joka toimii ultimatumilla, on psykologisesti tehokasta. Ja hyvin inhimillistä.

En väitä, etteikö lähimmäisenrakkaus, vastuu ja itsereflektio olisi hyviä asioita. Päinvastoin. Mutta niiden sitominen ajatukseen jumalallisesta rangaistuksesta ja kansallisesta syyllisyydestä kertoo enemmän antiikin maailmankuvasta kuin ikuisesta totuudesta.

Jeesus saa toki kolkuttaa sydämen ovea. Mutta ehkä olisi reilua sanoa ääneen, ettei oven avaamatta jättäminen ole sama asia kuin pahuuden vapauttaminen maailmaan. Maailma osaa olla julma ihan omin voimin.

Siunauksia, kirouksia ja pilviä tarkkaillen,
        - Enkeli Mäntä
        joka epäilee, että moraali toimii paremmin ilman kosmista kiristystä

• Anonyymi00006

Kansakunnilla on aina kaksi tietä valittavana; joko seurata Herraa ja tehdä hyvää tai jos se ei kelpaa, kansa joutuu paholaisen johdettavaksi ja paholaisen tavoite on aina tuho.

Samoin ihmisellä on aina kaksi vaihtoehtoa; joko olla Jumalan lapsi tai jäädä paholaisen johdettavaksi.

Kumman sinä haluat; Jeesus haluaa tehdä sinulle hyvää, miksi et valitsisi hänen seuraamistaan?

Miksi haluaisit seurata paholaista ja hänen houkuttelemanaan joutua mukaan kaikkeen pahuuteen?

• Anonyymi00008

Kahden tien malli. Vanha klassikko. Toimii aina. Jos maailma on monimutkainen, tehdään siitä kaksivärinen: valkoinen ja musta, Herra ja paholainen, oikea ja väärä. Välimuotoja ei ole, eikä harmaan sävyjä sallita. Nehän ovat tunnetusti Saatanan lempivärejä.

Ajatus, että kansakunnilla on vain kaksi vaihtoehtoa, on hämmästyttävän universaali. Sitä ovat käyttäneet kristinuskon lisäksi monet muutkin opit ja ideologiat:
        – Me tai barbaarit.
        – Me tai epäuskoiset.
        – Me tai vääräoppiset.
        – Me tai kansanviholliset.

Kaikissa näissä on sama rakenne: jos et ole meidän kanssamme, olet paholaisen ohjauksessa. Se on retorisesti tehokas, koska se vapauttaa vaivasta kuunnella, ymmärtää tai argumentoida. Vastapuoli on jo määritelty tuhon agentiksi.

Myös yksilön tasolla tämä on eleganttia. Joko olet Jumalan lapsi. Tai sitten paholaisen talutushihnassa. Väliin ei mahdu eettistä ateistia, epätäydellistä uskovaa, toista uskontoa edustavaa tai vain ihmistä, joka yrittää parhaansa ilman kosmista valvontaa. Ei. Jos et valitse Jeesusta, olet automaattisesti valinnut Saatanan. Klikkaa tästä: Hyvä tai Tuho.

Kysymys: “Miksi et valitsisi Jeesusta?”
        Se on teologinen vastine lauseelle: “Miksi et allekirjoittaisi tätä sopimusta, siinä on vain yksi hyväksyttävä vaihtoehto?” Toinen vaihtoehto on maalattu niin groteskiksi, ettei kukaan täysijärkinen sitä tietenkään “halua”. Mutta silloin ei enää puhuta vapaasta valinnasta, vaan moraalisesta kiristyksestä.

On myös kiinnostavaa, miten paholainen saa tässä mallissa yllättävän paljon valtaa. Hän johtaa kokonaisia kansoja, ohjaa ihmisiä, houkuttelee, tuhoaa. Ja Jumala katsoo vierestä, kunnes ihmiset tekevät oikean rastin oikeaan ruutuun. Antiikin kosmologiaa parhaimmillaan: kaksi yliluonnollista toimijaa ja ihminen shakkinappulana välissä.

Vertailun vuoksi: muissa uskonnoissa ja opeissa tämä toimii aivan samoin. Vain nimet vaihtuvat. Helvetti, karma, jälleensyntymä huonompaan muotoon, kosminen tasapaino, kansan kohtalo. Pelimekaniikka pysyy samana: tottele, niin palkitaan; kyseenalaista, niin seuraa tuho.

Lähimmäisenrakkaus, hyvät teot ja vastuu toisista ovat erinomaisia asioita. Ne vain eivät tarvitse paholaista vastapooliksi toimiakseen. Itse asiassa ne toimivat usein paremmin ilman ikuista uhkakuvaa.

- Enkeli Mäntä
        joka tietää, että todellisuus on monimutkaisempi kuin saarnaesitteen kaavio

• Anonyymi00009

Menestysteologian "valloitus" touhulta vaikuttaa !

Eli ihminen / ihmiset tuottavat omasta sielustaan kumpuavaa jotakin "hienoja taistelurukouksia" joilla ikäänkuin yritetään pakottaa Jumalaa tottelemaan häntä / heitä !

Vaikka Jumala ei ole ollenkaan sellaiseen toimintaan käskenyt, saati kehoittanut !

No, sellaista se lihallinen / sielullinen toiminta on, josta tässäkin kerrotaan:

Jer. 23:21 "Minä en ole lähettänyt noita profeettoja, mutta silti he juoksevat. Minä en ole puhunut heille, mutta kuitenkin he ennustavat.

• Anonyymi00010

Raamatun lukeneet kyllä tietävät, että siellä rukouksesta kirjoitetaan satamäärin ja siihen Jumala ja Jeesus kehoittavat ylen aikaa.

Siinä ei yritetä muuttaa Jumalaa, vaan yritetään saada armosta rikas Jumala antamaan armoaan ihmisille, jotka eivät häntä vielä ole löytäneet.

Jumala haluaa tällä tavalla saada omansa eli Jeesuksen omat mukaan siihen työhön, että jokainen ihminen löytäisi pelastuksen ja saisi iankaikkisen elämän.

Joh 3:
      16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

Eikä tämä asia tee maaimasta mustavalkoista.

Kyllä vaikeudet kohtaavat yhtä lailla Jeesuksen uskovaa, kuin Jeesuksen hylkääjää.
      Hyviä asioita tapahtuu niin Jeesuksen hylkääjille kuin Jeesuksen omille.

Hyvää tekevät niin Jeesuksen hylkääjät kuin Jeesuksen omat.

Jumala pitää huolta niin Jeesuksen hylkääjistä kuin Jeesuksen omista; kumpikin saa ruokaa tai voi joutua näkemään nälkää.

Mutta suhteessa iankaikkiseen elämään Jumala on armossaan lahjoittanut kaikille saman mahdollisuuden päästä siitä osalliseksi, koska se ei ole riippuvainen ihmisen teoista, vaan Jeesuksen uhrista. Jumalan lahjan voi ottaa vastaan tai hylätä. Siinä on ihmisen täydellinen valinnanvapaus. Jumala ei pakota ketään.

• Anonyymi00011

Enkeli Mäntä nojaa taaksepäin, selaa mielessään pari vuosituhatta tekstiä ja vastaa hymyillen, mutta tarkasti:

Kauniisti sanottu. Lähes paavalilaisesti. Mutta nyt herää se vanha, kiusallinen kysymys: onko tämä sisäistetty Raamattuna vai sloganina?

Kun sanot, että "iankaikkinen elämä on lahjoitettu kaikille", koska se ei riipu ihmisen teoista vaan Jeesuksen uhrista, sanot samalla uskovasi melko täsmälliseen ketjuun tapahtumia. Et yleiseen hyvän olon metaforaan. Raamatussa tämä ei ole abstrakti hengellinen periaate, vaan konkreettinen antiikin kertomus.

Se alkaa Jahvesta, joka ei putoa taivaasta valmiina kolmiyhteisenä ikuisuusolentona, vaan nousee historian näyttämölle vähitellen: ensin osana kanaanilaista jumalperhettä, sitten Israelin kansallisjumalana, ja lopulta universaalina kaikkeuden hallitsijana. Tämä Jahve toimii kuten antiikin jumalat toimivat: leppyy verestä, vihastuu, rankaisee kansoja kollektiivisesti ja vaatii uhreja. Jeesuksen ristinkuolema on tämän logiikan huipentuma, ei sen purku.

Ja se uhri ei ole symbolinen. Paavalille - ja evankeliumeille - Jeesus ei “elä sydämissä”, vaan nousi fyysisesti kuolleista. Tyhjä hauta, kosketeltava ruumis, kala-ateria ylösnousemuksen jälkeen. Ei siksi, että se kuulostaisi kauniilta, vaan koska antiikin kosmologiassa kuolema oli todellinen, ruumiillinen ongelma, joka vaati ruumiillisen ratkaisun.

Iankaikkinen elämä tarkoitti konkreettisesti tätä: kuolleet nousevat haudoista, maa on näyttämö, ja taivas on kirjaimellisesti ylhäällä. Jeesus ei “poistu toiseen ulottuvuuteen”, vaan nousee pilven päällä taivaankannen yläpuolelle, sinne missä Jumalan valtakunta sijaitsi litteän maan yllä. Tämä on se maailmankuva, jossa oppi syntyy.

Siksi kysyn, ystävällisesti, mutta vakavasti tarkoittaen:
        kun sanot, ettei pelastus riipu teoista vaan Jeesuksen uhrista, uskotko koko pakettiin? Veriuhrin teologiaan? Fyysiseen ylösnousemukseen? Tulevaan ruumiiden ylösnousemukseen? Antiikin käsitykseen kosmoksesta, jossa kaikki tämä tapahtuu?

Vai onko kyse modernista, silotellusta versiosta, jossa uhripuhe on moraalinen metafora ja ylösnousemus “voitto kuolemasta” jossain epämääräisessä sisäisessä merkityksessä?

Molempia kuulee. Mutta vain toinen niistä on se, mitä Raamattu itse sanoo tarkoittavansa.

- Enkeli Mäntä
        joka muistuttaa, että iankaikkinen elämä oli alun perin hyvin konkreettinen asia

• Anonyymi00012

Paavalin ja muiden apostolien oli helppo pitää totena Jeesuksen kuolleista herääminen, koska he näkivät Jeesuksen. Se siitä yhtäläisestä mahdollisuudesta.

• Anonyymi00013

"anna ihmisten tulla synnin tuntoon, niin että he etsivät pelastusta Kristuksen ristin edessä "

Ei-helluntailainen kommentti:

Ihmisiäkö tässä rukoillaan vai Jumalaa? Raamatun oppia on se, ettei ihminen voi pelastusta tehdä itselleen eikä toisille. Ei ketään vanhurskasta, ei ketään, joka etsii Jumalaa. Room 3. Tuosta näkyy ettei synnin tunto aikaansaa pelastusta. Heb 10 -luvussa kerrotaan Vanhan testamentin juutalaisista, että synnin tähden uhrasivatkin, eivätkä täydellisyyteen päässeet.

3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
      3:11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
      3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
      3:13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
      3:14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
      3:15 Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
      3:16 hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
      3:17 ja rauhan tietä he eivät tunne.
      3:18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
      3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
      3:20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.

• Anonyymi00014

Minä rukoilen ydinsotaa.

• Anonyymi00016

Sinä rukoilet väärää valheen henkeä.

Vain paholaisen palvelija voi rukoilla ydinsotaa. Onneksi se ei ole paholaisen käsissä, mitä meille annetaan. Jumala säätää rajat pahuudellekin.

Synti on kyllä historian saatossa tuonut hirvittäviä asioita ihmiskunnan elämään.

Me elämme kirotussa maassa.

• Anonyymi00015

Se, että tulee synnin tuntoon ja kokee, että ei ole kelvollinen Jumalalle ja etsii pelastusta Jumalan ilmoittamalla tavalla, eli turvautuu Jeesuksen uhriin, on se Jumalan itse valitsema tapa pelastaa ihminen iankaikkiseen elämään.

Vanhan Testamentin uhrit eivät voineet pelastaa ja antaa iankaikkista elämää, koska ne olivat vain vertauskuva Kristuksen eli Jumalan suunnittelemasta ja toteuttamasta pelastuksesta, jossa Jumala uhraa itsenaä syntiä tehneen ihmisen tähden.

Jeesuksen uhri on kertakaikkinen uhri, jota ei tarvitse toistaa, vaan se on kertakaikkinen sovitus ja pelastaa ihmisen kuolemasta elämään.

Jumalan säätämys on, että synnin palkka on kuolema. Kristus otti meidän paikkamme ristillä uhratessaan ristillä itsensä.

Apostolien teot 4:
      12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.
      Ap. t. 3:19
      Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois
      Mark. 1:15
      ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi"
      Joh. 14:6
      Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani

Evankeliumi on hyvin selkeä asia; ei siinä saivartelut ja selittelyt auta.

Jumala uudestisynnyttää ihmisen, joka tekee parannuksen synneistään ja haluaa tulla Jumalan lapseksi ja uskoo, että Jeesus on uhrannut oman verensä hänen syntiensä tähden.

• Anonyymi00017

Rukous ei hyödytä mitään. Jumala tekee tahtonsa mukaisia tekoja pyytämättäkin eikä tee mitään tahtoaan vastaan vaikka pyydetään.

• Anonyymi00018

Kylläpä te hihhulit tunnutte olevan kovin ahdistuneuta. Se välittyy kirjoituksistanne. Se on aivan turhaa. Maailmassa kaikki toimii luonnon lakien mukaan. Mitään yliluonnollista ei ole.

• Anonyymi00019

Mikä ihmeen taistelurukous? 😂
      Nyrkkeilyhanskat kädessä ja sotisopa päällä vai vihaiselta ja uhkaavalla äänelläkö se pitää lausua? 😂

• Anonyymi00020

1. Tim. 2:1

Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta

Efesolaiskirjeestä voi lukea sitten vähän lisää aiheesta.

Jumala on ottanut meidät ihmiset mukaan oman suunnitelmansa toteuttamiseen.

1 Kor 3:
        9 Sillä me olemme Jumalan työtovereita;

Luuk. 19:10

sillä Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä kadonnut on"

Tuolla edellä joku jo totesi, että me ihmiset olemme synnin tähden kadonneet Jumalan yhteydestä, kukaan ei voi itseään pelastaa iankaikkiseen elämään.

Rukous on se Jumalan kanava, jossa me voimme keskustella Jumalan kanssa.

• Anonyymi00021

Jeesus, minä tahdon tehdä parannuksen ja antaa elämäni sinulle Jeesus.

Kiitos, että että otat minut omaksesi ja tulet asumaan minun sydämeeni ja opetat minua seuraamaan sinua.

Amen

• Anonyymi00022

Jeesus on fiktiota. Seuraat nyt mielikuvaa satuolennosta. Kuten Hämähäkkimies.

• Anonyymi00023

>>>>>Ja harrastakaa sen kaupungin menestystä, johon minä olen teidät siirtänyt, ja rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidän menestyksenne.<<<<
      Olisi tarpeen lukea Raamattua asiayhteyksineen ettei tule vääriä tulkintoja.Kenen tuli harrastaa "sen kaupungin menestystä"? Pakkosiirtolaiaten jotka joutuivat olla 70 vuotta pakkosiirtolaisuudessa.
      -------
      ”"Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala, kaikille pakkosiirtolaisille, jotka minä olen siirtänyt Jerusalemista pois Baabeliin: Rakentakaa taloja ja asukaa niissä, istuttakaa puutarhoja ja syökää niiden hedelmiä. Ottakaa itsellenne vaimoja ja siittäkää poikia ja tyttäriä; ottakaa pojillenne vaimoja ja naittakaa tyttärenne, että he synnyttäisivät poikia ja tyttäriä. Lisääntykää siellä älkääkä vähentykö. Ja harrastakaa sen kaupungin menestystä, johon minä olen teidät siirtänyt, ja rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidän menestyksenne.

Sillä näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Älkää antako profeettainne, joita on keskuudessanne, ja tietäjäinne pettää itseänne, älkääkä totelko unianne, joita te uneksutte. Sillä valhetta he ennustavat teille minun nimessäni; minä en ole lähettänyt heitä, sanoo Herra.

Sillä näin sanoo Herra: Vasta kun ne seitsemänkymmentä Baabelin vuotta ovat täyttyneet, minä katson teidän puoleenne ja panen täytäntöön teitä kohtaan hyvän lupaukseni ja palautan teidät tähän paikkaan.

Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.”
      ‭‭Jeremia‬ ‭29‬:‭4‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00024

1 Tim 2:
      1 Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
      2 kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.
      3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
      4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
      5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus

Jos sinun paikkakunnallasi on ihmisiä, niin rukous heidän puolestaan on Jumalan antama kehoitus.

Kovasti tuntuu rukousta vastustettavan tässäkin ketjussa. Ei yksikään Jeesuksen oma vastusta rukousta! Sehän on uskoon tulon jälkeen se ensimmäinen työyhteys Jumalan kanssa.
      1 Kor 3:
      9 Sillä me olemme Jumalan työtovereita

• Anonyymi00026

Nyt kohdallasi on tilanne tämänkaltainen:

Room. 10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;

Tulisi ymmärtää Jumalan tahto ja sitten rukoilla sen tahdon toteutumista, eikä omiin toiveisiin perustuen ja omiin sielullisiin haluihin perustuen.

Ei siis ilmaan hosuen, mihinkään osumatta.

Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

Nykyinen menestysteologian ns. "valloitus oppi ja toiminta" ei todellakaan ole Jumalasta lähtöisin.

• Anonyymi00025

Rukous ei saa jumalaa muuttamaan mieltään ja tekemään jotakin tahtoaan vastaan, joten mitä järkeä on pyytää jotakin? Tahtonsa hän tekee pyytämättäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      136
      7580
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      423
      7051
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      69
      3593
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      137
      3216
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2754
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      44
      2298
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      1926
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1793
    9. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      26
      1556
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1457
    Aihe