USKONRATKAISU tarkoittaa sitä mihin porukkaan ao. haluaa liittyä. Lahkoissa on valinnanvaraa ja runsautta.
Omaa uskonratkaisua ohjaa omat mieltymykset ja tunteet sekä puhujan uskottavuus ja taitavuus puhujana.
Sekin on uskonratkaisu maksaako vai eikö maksa kymmenyksiä ja se on järjen teko.
Helluntailaisuudessa sama tuulella käyvä tyyppi voi tehdä useita uskonrakaisuja.
Eroaminn srk:sta on myös uskonratkaisu.
Käsite - "uskonratkaisu" - tuulesta temmattu
48
234
Vastaukset
- Anonyymi00001
Lahkolaisuudessa vaikuttavat monet tuulet. Lahkoista ja suunnista löytyy monenlaista valinnan varaa.
Lahkot ovat
- uususkonnollisia
- yleensä amerikkalaisperäisiä
- uudetikastavia
- rahanahneitakin- Anonyymi00028
Et tunne asiaa.
- Anonyymi00030
Anonyymi00028 kirjoitti:
Et tunne asiaa.
kyllä tunnen. alahan lähteä siitä soittamasta suutas kun polvilumpios on ehjät.
- Anonyymi00002
Kilpailu sieluista ja rahasta on kovaa.
"Liity meidän seurakuntaan niin saat pelastusvarmuuden" periaatteella tehdään uskonratkaisu.- Anonyymi00010
Usko on varmuutta, jos ei ole uskoa, niin ei myöskään ole varmuutta. Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Jumalalle! Uskosta osattomilla ei ole uskoa, toisin sanoen uskosta osattomilla EI OLE lujaa luottamusta ja varmuutta.
Uskosta osattomat, ne joiden uskonto on lihan mukaan syntynyt, irvittelevät lupauksen mukaan syntynyttä: "Saara näki egyptiläisen Haagarin pojan, jonka tämä oli Aabrahamille synnyttänyt, ilvehtivän"...
- Anonyymi00003
Tuulien tempaamat 🤣🤣🤣👄👄👄
- Anonyymi00045
Apt 3 : 19
Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois.
- Anonyymi00004
Mikä on Hellutaiseurakunnan viralinen ja oikea tempausoppi "pelastusvarmoille" ?
- Anonyymi00013
Miksi kuljet pilkkaajana- ja et lue Raamattua? Vastauksen löydät Sanasta?
Jehovantodistajila on valtukunta- maanpäällä, ehtoolliskuppi viedään nenän- alta ja ei siellä taivaallisista häistä puhuta mitään.
Kuulut varmaaan jahvettilaisiin.... ymmärrän sitä kautta väitteesi
- Anonyymi00005
Miksi helluntaiseurakuntaan kuuluville täytyy julistaa evankeliumia jatkuvalla syötöllä vuodesta toiseen?
Minnekä niitä pässejä talutetaan narussa?- Anonyymi00014
Sinä varamaan et käy missään luterilaisessakaan kirkossa, puheistasi päätellen.
Minkä narun päässä itse kuljet?=
- Anonyymi00006
Onhan noissa eri lahkojen tilaisuuksissa tullut kierreltyä ja käyty sanan opetusta kuuntelemassa ja se on mielenkiintoista, että erään lahkon seurakunnissa on erilaista opetusta. Nopea laajentuminen eri paikkakunnille aiheutti sen, että opetus ei ole yhtenevää eri seurakunnissa mikä on mielestäni aika mielenkiintoinen tilanne ja aiheuttaa tietenkin kiistoja salien välillä. Olen lopettanut itse kokonaan seurakunnissa ramppaamisen ja nyt on hyvä. En näe mitään syytä miksi kävisin seurakunnassa kyllä uskova pärjää ilman sitäkin. Lahkot on lahkoja niitä kannattaa välttää. Kyllä sitä täyspäinen ihminen osaa Raamattua lukea ja ymmärrystä riittää ei se mikään vaikea kirja ole ymmärtää.
- Anonyymi00007
Jumala ei asu käsintehdyissä temppeleissä.
Ne ovat vain kulisseja hengelliselle harrastukselle ja rahankeräykselle. - Anonyymi00016
Anonyymi00007 kirjoitti:
Jumala ei asu käsintehdyissä temppeleissä.
Ne ovat vain kulisseja hengelliselle harrastukselle ja rahankeräykselle.kaksi pakanaa haastaa toisilleen.
Pakana on epäjumalanpalvelija. Eli korvasyyhynne jutuissa suunne puhuu ja jauhaa.
Ketä kumarrat? Pata - kattilaa soimaa- musta---kylki--- kummallakin. Eikös vain?
- Anonyymi00008
Valinnan tekeminen on yksi Raamatun tärkeimmistä opetuksia. Päättäminen ja ''ratkaisu', kulkee punaisena lankana läpi Kirjoituksen: Raamatun alkulehdissä Aadam teki valinnan: hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
Aadam oli voinut kieltäytyä ja valita olla syömättä.
Mooseksen kirjassa itse Jumala kehottaa tekemään 'ratkaisun': minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
Israelilaiset eksyvät epäjumalain palvontaan: Elia kysyi: Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä.
Paavalikin teki päätöksen: sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa, Sanan lahko merkitys on oikeastaan valinta ja tie, oma valinta.
Jeesus kertoi tuhlaajapojan paluusta riemuvuotena: Poika oli päättänyt ja tehnyt valinnan: "Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle".
Nyt on aika tehdä Jumalan mielen mukainen ratkaisu: Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi. - Anonyymi00009
Löytyyhän niitäkin jotka ovat mieltyneet hurmahenkiin. Uskonratkaisu tämäkin.
Niiden henkien perässä juostaan pitkiäkin matkoja.- Anonyymi00017
hurmahenki- mantrat ovat niitten puhujien suulla, jotka ovat haudanneet armolahjat maahan, oman leiviskänsä kanssa.
Aivankuinn verrokkina "profetoimisen lahja" -- ja se haudattiin Ellenin kanssa- eikä koske tätäpäivää. - Anonyymi00032
Kun Jumalan Henki kohtaaihmisen voimakkaasti, niin ihminen voi tulla hurmoksiin. Hurmos Jumalan Hengen vaikuttamana on suuri siunaus.
Ap.t. 15:
26. Kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän luota, niin hän, Totuuden Henki, joka lähtee Isän luota, todistaa minusta. Luuk. 24:49; Joh. 14:16-17; Ap. t. 2:33
27. Myös te todistatte, olettehan olleet minun kanssani alusta asti."
Ap. t. 1:8; Ap. t. 5:32; Ap. t. 10:39
Pyhän Hengen vuodattaminen
Apt. 2:
1. Kun helluntaipäivä1 oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla.
5. Moos. 16:9-12
2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
Ap. t. 4:31
3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle,
Matt. 3:11
4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
Luuk. 24:49; Ap. t. 1:5; Ap. t. 10:44-46
- Anonyymi00011
Ihmisen omaa valintaa ohjaavat
- tunteet
- syntinen liha
- puhuja
- ryhmäpaine- Anonyymi00019
Eli purit juuti eilisen Järviradiossa kuuleman Lestadiolaispuheitten sisällön aiheet.
Juuri näistä he puhuivat ja olipa selvä ja hyvä sana.
Kuuntele heitä, löydät uskon- tunteet- eli Vapahtajan- Ylkäsi.
Hokaat syntisen lihan.... puhuja Jeesuksen nimessä ja veressä julisti syntien anteeksiantamusta ja lopussa- saanko minäkin uskoa syntini anteeksi-
hokaatko- että olet itse hukassa- jutuissasi- mistä kirjoitit.
Puhuja- eli sydämen kyllyydestä suu puhuu---- Jeesus Kristus on Herra-
puuttuuko sinulta Elämä?
Ryhmäpaine? kuuluuko Kristuksen vai rienaajan hengen alueelle, siinäpä se
etkö sinä ole vielä heittänyt pääsikruunua Elämän Herran valtaistuimelle - -
voi voi suusihan se taas paljasti--- ketä kumartelet ja pilkka- hengessä elät.
- Anonyymi00012
Eikös aloittaja ole lukenut.
Tule- ja seuraa MINUA?
Mitä se mielelle tekee???? Etkö ratkaisekaan elämässä, että uskotko Sanaan, vai et?
Kenen äänellä puhut?- Anonyymi00018
Anna 100% henkilökohtainen todistus että olet Jeesuksen seuraaja ?
Oletko repäissyt silmäsi irti ?
Lihasi puhuu ja öykkäröi!
- Anonyymi00015
Henkivallat viekottelevat myös uskovia.
- Silloin tuli henki ja asettui Herran eteen ja sanoi: 'Minä viekoittelen hänet'. Herra kysyi häneltä: 'Miten?'
Harva lahkopastori opettaa tästä. - Anonyymi00020
Väännetään rautalangasta....
Lahkolaisille yms.
"Uskonratkaisu" = omat tunteet + oma liha - Anonyymi00021
Helluntailainen ja lahkolainen USKONRATKAISUOPPI.
- siis kyse opista
Lainaus
"Omaa uskonratkaisua ohjaa omat mieltymykset ja tunteet sekä puhujan uskottavuus ja taitavuus puhujana.
Sekin on uskonratkaisu maksaako vai eikö maksa kymmenyksiä ja se on järjen teko." - Anonyymi00022
Hellutai-Apostoli Olsen todisti konkreettisesti Usko poikaan tulosta.
- Anonyymi00023
Suomessa Usko on alusta lähtien ollut miehen nimi, mutta samaa tarkoittavat latinan- ja kreikankieliset nimet Fides ja Pistis ovat naisennimiä.[2] Englanninkielisissä maissa tunnettu etunimi Faith (’usko’) on niin ikään naisennimi.[3]
- Anonyymi00024
Apostolien teot:
15:5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".
15:7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
17:4 Ja muutamat heistä tulivat uskoon ja liittyivät Paavaliin ja Silaaseen, niin myös suuri joukko jumalaapelkääväisiä kreikkalaisia sekä useat ylhäiset naiset.
18:27 Ja kun hän tahtoi mennä Akaiaan, niin veljet kehoittivat häntä siihen ja kirjoittivat opetuslapsille, että nämä ottaisivat hänet vastaan. Ja sinne saavuttuaan hän armon kautta oli suureksi hyödyksi uskoon tulleille.
19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
19:18 Ja monet niistä, jotka olivat tulleet uskoon, menivät ja tunnustivat ja ilmoittivat tekonsa.
21:20 Sen kuultuaan he ylistivät Jumalaa ja sanoivat Paavalille: "Sinä näet, veli, kuinka monta tuhatta juutalaista on tullut uskoon, ja he ovat kaikki lainkiivailijoita.
21:25 Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."- Anonyymi00025
Pitää tulla uskoon!
- Anonyymi00026
Pitää toistaa puhujan perässä uskoontulo loitsu.
Hellutaipastorien suosima "uskonratkaisu."- Anonyymi00043
Eikös uskontunnustus-loitsuja lausuta kirkossa joka sunnuntai?
- Anonyymi00027
Aloittaja kirjoittaa omalta tasoltaan toinn silmä sumeana.
Uskoontulo on henkilökohtainen vapaaehtoinen valinta hyväksyä Kristuksen tarjoama sovitus meidän puolestamme ja aloittaa uusi elämä etsien Hänen tahtoaan kaikkiin valintoihini mitä tulee eteemme. - Anonyymi00029
>>Eroaminen srk:sta on myös uskonratkaisu <<
Miksi hellutailaiset demonioivat hengessä luterilaisia ?
Sekin on lahkolaisten uskonratkaisu.- Anonyymi00035
Uskonratkaisu on myös lähteä luterilaisesta kirkosta: menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa kantaen;
- Anonyymi00031
Ilmat lauhtuneet mutta helluntaievankelistat eivät ole evankelioimassa toreilla.
Muut metkut mielessä.
Liha ja tunne vastustavat.- Anonyymi00033
Mene pascanpuhuja töihin !
No tuskin kukaan palkkaa kelavenkuloita. - Anonyymi00039
Anonyymi00033 kirjoitti:
Mene pascanpuhuja töihin !
No tuskin kukaan palkkaa kelavenkuloita.mene sinä pedo töihin
- Anonyymi00046
Luterilaiset eivät ole koskaan evankelioineet ketään.
Pakkovauvakaste vie perille. - Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
Luterilaiset eivät ole koskaan evankelioineet ketään.
Pakkovauvakaste vie perille.Useamman kerran kylvetetty pedo vihaa uskovia. Hän puhuu aina pakkovauvoista koska on pedofiili.
- Anonyymi00048
Niillä on mielessä vain se miten voisivat vahingoittaa Jeesuksen omia ja miten voisivat päästä näiden lasten kimppuun
- Anonyymi00034
Pitäisikö ottaa loparit helluntaiseurakunnasta ja mennä oikeisiin töihin !
- Anonyymi00036
Laita myös se puuttuva euro puuäijään, muuten joutuu monta pappia puolukkaan !
- Anonyymi00038
taas on vaari äänessä
- Anonyymi00037
Lahkot on lahkoja ja niiden toiminnassa on hyvinkin paljon epäterveitä piirteitä esimerkkejä riittää. Rukousliinojen siunaaminen ylipapin toimesta ja niiden myyminen. Parantaminen käsien päälle panemisen avulla ja kaatuilu ym. on täysin samaa meininkiä. Uskon markkinoilla on monenlaista toimintaa, eksytystä ja eksyttäjää joiden toiminnan tarkoitus on vain rahastus. Saarnamiehet antaa syntejä anteeksi jne.
Ennemmin ilman seurakuntaa kuin osallinen tuollaiseen menoon. - Anonyymi00040
Aloittajan pienen mielen ja pahan sydämen mukaan Jumalan Sana on tuulesta temnmattua.
"minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte". - Anonyymi00041
Luterilaiset eivät anna vauvalle mahdollisuutta tehdä uskonratkaisua. Ulkopuoliset ihmiset tekevät kaikki ratkaisut.
- Anonyymi00044
Siinä taas typerä uudestikastajan viesti
Ulkopuoliset todella päättävät vauvan puolesta mitä tämä syö ja mitä pukee yllensä. Julmaa.
- Anonyymi00042
Mark 1 : 15
.......tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 33732670
Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa
Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?622568Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien762025- 2071777
Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes1681678- 531501
Persut päättivät hiilivoimaloiden alasajosta
Persut ovat Suomen kansan vastainen putinistiporukka, josta nyt maksamme kovaa hintaa.981267- 1221068
Sinkkusiskoni pliis kertokaa
Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex1031031Huomioon ottaminen
Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin31984