Tein soijamakaronilaatikkoa, todella edullista ruokaa!

Anonyymi-ap

Tein pitkästä aikaa soijamakaronilaatikkoa, kun oli sellainen fiilis, että voisi syödä sitäkin.

Todella edullinen ja helppo ruoka valmistaa. Soijarouhetta minulla on aina kaapissa kotivarana, samoin erilaisia makaroneja ja pastaa. Nyt oli vielä jäänyt joululta lähes kokonainen paketti sulatejuustoa ja pieni palanen savustettua juustoa.

Keitin putkimakaroneja ja sarvimakaroneja 3 litran kattilassa reilun satsin, keitinveteen laitoin yhden kasvisliemikuution, samalla turvotin soijarouhetta mausteiden (curry, paprika ja pippuria) kanssa kuuman veden kanssa.

Raastoin karkealla raastimella sulatejuuston sinne keitettyjen makaronien joukkoon, mihin tuli soijarouhekin turvotettuna, kuivattua sipulia lisäsin reilusti, jääkaapissa minulla oli salaattijuustokuutioiden tähteeksi jäänyttä mausteista ruokaöljyä, sen kaadoin vielä sinne ainesten joukkoon. Kaadoin tämän seoksen isoon voideltuun Uunikokki vuokaan. Keitinliemen käytin tyhjentyneen ketsuppipullon huuhteluun ja lisäsin tähän vielä yhden kananmunan, sekä hieman maitoa, jolloin sain tähän soijamakaronilaatikkoon "munamaidon", päälle raastoin vielä karkealla raastimella sen savujuuston palasen.

Paistoin uunissa reilun tunnin +175°C kannen alla ja vielä muutaman minuutin ilman kantta, että tuli hieman väriäkin pintaan. Tuli tosi hyvää ja edullista ruokaa, tästä syödään monta kertaa!

12

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002

Minä pääsen lauantaina naapurin sauna vuorolla saunaan kun se on muualla . Syksyllä oli lopetettava oma sauna vuoro et ruokaan on 22 euroa enemmän rahaa kuussa .

• Anonyymi00004

Eikö teillä ole yleistä saunavuoroa talossa. Äijäsaunan sosiaalinen ryhmä tekee hyvää.

• Anonyymi00008

Ruoka on kuitenkin todella edullista, että tuollaisella 22€ saa todella paljon ruokaa. Tälläinen soijamakaronilaatikko ei paljoa maksa ja pärjää monta päivää. Jos tekee kaalilaatikkoa, niin ei sekään kovin kalliiksi tule, keräkaali tarjouksesta ja siihen tarjouksesta jauhelihaa, niin on myös edullinen ruoka syödä monta päivää.

Eli tuolla 22€ saa melkein koko kuukauden perus safkat yhdelle.

ps. meidän taloyhtiössä on "lenkkisauna" melkein joka päivä ja sinne voi mennä ilman saunavuoroa.

• Anonyymi00003

Lidlissä oli aiemmin samat soijarouheet 0,79€ kuin muissa kaupoissa yli 3€. Hamstrasin niitä kauheasti. Myös soijasuikaleet oli se hinta. En tiedä miksei enää Lidlistä saa niitä halvalla!

• Anonyymi00005

Kaikki tuntuu olevan äpin takana. En käy siellä enää, vaan ostan Prismasta kortilla.

• Anonyymi00006

Lidlissä on niitä tiettyjä sisäänveto tuotteita, sieltä minäkin hamstrasin soijarouhetta ja makaronia. Makaronit maksoi silloin 0,12€/400g pussi.

On siellä vieläkin monta tuotetta, jotka sieltä kannattaa ostaa edullisemmin.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Kaikki tuntuu olevan äpin takana. En käy siellä enää, vaan ostan Prismasta kortilla.

Ehkä kannattaisi käydä kuitenkin Lidlissä ja se äppi, kun hinnat kuitenkin niin edulliset.

Vaikka kyllä se Prismakin on ihan hyvä ja ilman minun kummisetääni ei Suomessa edes olisi Prismaa. Tämä kauppaneuvossetä opasti minuakin nuorena kaupan tekemiseen.

• Anonyymi00010

Ruokaohjeesi lukeminen sai suoleni solmuun. Miten sulatejuusto raastetaan? .Soijarouhetta ei muuten kannata liottaa, vaan paahtaa kuivana pannulla mausteiden kanssa ja lisätä vettä vähitellen sopiva määrä. Kananmunan voi korvata maustamattomalla soijajugulla.

• Anonyymi00012

Sulatejuuston voi raastaa karkealla raastimella ihan hyvin. Soijarouheen voi turvottaa ihan hyvin kuumalla vedellä mausteiden kanssa, ei tarvitse paahtaa paistinpannulla. Kertaakaan en ole paahtanut näin soijarouhetta paistinpannulla.

Kukin tekee ruokansa miten parhaaksi näkee. Minä teen näin ja se kelpaa meille. Idea on kuitenkin tehdä edullista ruokaa helposti.

Juuri nyt on uunissa paistumassa kinkkukiusaus, siihen raastoin myös sulatejuustoa karkealla raastimella. Minulla oli punaisella lapulla ostettua kinkkusuikaletta, niin käytin ne tuohon kinkkukiusaukseen. Perunaa oli sopivasti, ne suikaloin ihan itse. Valkosipulia tietysti reilusti mukaan!

• Anonyymi00011

Minä laitan vuokaan kiinni polkupyörän soittokellon. Sitä kun välillä rämpyttää, niin se soi ja se soi ja se soi ja se soi. Eli eräänlainen soija sekin, mutta uudelleenkäytettävä.

• Anonyymi00013

Millä taajuudella se soi?

• Anonyymi00014

Yleisin frekvenssi on 440hz mutta riippuu tietenkin siitä minkälainen ilma on uunissa tai jos vuokaa pelkiltään soittelee ilman sisältöä tai uunia nii ihan sen sama

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      151
      8244
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      428
      7313
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      70
      3769
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      148
      3452
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2924
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      50
      2463
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      1976
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1823
    9. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      35
      1639
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1490
    Aihe