Ylen uutisissa. Eihän tuo ollut yksiö vaan ns.studio-asunto. Entinen hellahuone. Paluuta vanhaan aikaan. Asuntoja jotka ennen oli köyhille. Ja nyt noista joku maksaa,oletteko te tyhmiä. Kuin rottakoe.
Asunnot Tampereella
33
292
Vastaukset
- Anonyymi00001
Semmosia ne yksiöt nykyään ovat.
- Anonyymi00002
Surkeaa rakentamista. Koiraakaan en moiseen komeroon majoittaisi.
- Anonyymi00009
No eihän sille ole tilaakaan
- Anonyymi00003
Kuinka ollakaan, niissäkin pienissä asunnoissa elää tyytyväisiä ihmisiä.
- Anonyymi00004
Säilytystilaa tuo asukas kaipasi ja jotkut saattavat olla luonteeltaan komeroasujia. Sellaisille on vain rakennettu liikaa vaikka kaikki eivät olisikaan luonteiltaan ahtaasti asujia. Itselleni tärkeää ovat maisemat ikkunoista, sopivat tilaratkaisut ja ympäristö.
- Anonyymi00006
Iso telkkari miltei tiskipöydällä eikä kirjahyllyä missään. Lukutoukalla ei olisi muuta mahdollisuutta kuin käydä kirjastossa lainaamassa kirja kerrallaan ja palauttaa se pian. Tuossa asunnossa ei ole tilaa kai yöpöydällekään, jolle kirjan voisi laskea niin varmaan se lojuisi lattialla.
- Anonyymi00028
"No brain, no pain." Onnellisimman kansan salaisuus on tyhmyys ja tietämättömyys, ei tieto lisää tuskaa. Afrikassa ne vasta onnellisia on, olosuhteista riippumatta.
- Anonyymi00005
Olen ihmetellyt miksi sohvista tehdään nykyään kahden leveän tyynyn istuttavia möhkylöitä. Kuin olisi patjoja ja tyynyjä heitelty kasaan. Johtuuko se pienistä asunnoista ja leveämmistä ihmisistä? Itselläni oli vanha kirppissohva, jostain 50- luvulta, kolmen istuttava ja se oli jykevä, tyylikäs ja asiallinen. Nyt jo edemennyt eikä samanlaista saa mistään tai ovat hirveän kalliita.
- Anonyymi00007
Minä olen todella huolissani siitä että minulle tuntemattomia ihmisiä asuu minun mielestä tosi huonoissa asunnoissa.
- Anonyymi00008
Voit itse olla se tuntematon, joka joutuu tyytymään ankeaan ja kalliiseen kopperoon tympeässä ja tiheästi rakennetussa ympäristössä saadakseen katon päänsä päälle. Oikeastaan verovaroilla näitä rumia lähiöitä ylläpidetään asumistukina ja sijoittajat keräävät voitot.
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Voit itse olla se tuntematon, joka joutuu tyytymään ankeaan ja kalliiseen kopperoon tympeässä ja tiheästi rakennetussa ympäristössä saadakseen katon päänsä päälle. Oikeastaan verovaroilla näitä rumia lähiöitä ylläpidetään asumistukina ja sijoittajat keräävät voitot.
Aivan liian tiheästi Suomessa nykyään rakennetaan. Ei oteta huomioon suomalaisten reviirintarvetta, joka on suurempi kuin tiheästi asutuissa maissa. Kyllä Suomessa tilaa on. Itse nämä kaupunkisuunnittelijat asuvat varmaan isoilla tonteilla olevissa omakotitaloissa.
- Anonyymi00015
Anonyymi00008 kirjoitti:
Varmasti toivot niin, mutta tuotan pettymyksen. Etkö itse voi päättää, missä asut?
- Anonyymi00020
Huolissaan siitä, että tuota kehdataan kutsua yksiöksi. Ja että joku todella sen uskoo. Vain suomalainen voi olla niin yksinkertainen.
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Huolissaan siitä, että tuota kehdataan kutsua yksiöksi. Ja että joku todella sen uskoo. Vain suomalainen voi olla niin yksinkertainen.
Miksi olet huolissasi siitä, että joku sinulle täysin tuntematon ihminen viihtyy asunnossaan?
- Anonyymi00012
ihan ylen paskaa kyllä niitä uusia yksiöitä on ihan yhtä paljon kun kolmioita ja neliöitä ne vaan maksaa puolimilliä 🤣🤣🤣
- Anonyymi00014
Kolmiot ja neliöt ovat kallita ja sijaitsevat ei-lapsiystävällisillä alueilla. En usko, että esimerkiksi ratapiha-alue olisi lapsiperheille mieluinen asuinpaikka.
- Anonyymi00017
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kolmiot ja neliöt ovat kallita ja sijaitsevat ei-lapsiystävällisillä alueilla. En usko, että esimerkiksi ratapiha-alue olisi lapsiperheille mieluinen asuinpaikka.
ei vaan siinä ylen uutisessa joka oli rantatampellasta mainittiin ettei ole isoja asuntoja !!!
ihan täyttä paskaa , yhtä paljon on isoja kun pieniäkin - Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
ei vaan siinä ylen uutisessa joka oli rantatampellasta mainittiin ettei ole isoja asuntoja !!!
ihan täyttä paskaa , yhtä paljon on isoja kun pieniäkinJuttu oli tehty Ranta-Tampellassa mutta se käsitteli koko Tampereen asuntorakentamista.
- Anonyymi00013
miksi ostaa uutta kun vanhan saa omalla tontilla ja paremmalta paikalta yli puolet halvemmalla !
- Anonyymi00016
Pienen tutkimuksen jälkeen on todettu, että densoillakin on paremmat asunnot. Tukiasunnot siis.
- Anonyymi00018
seurakunnat majoittaa sijoitus vuokra asuntoihinsa ja yhteiskunta maksaa
- Anonyymi00022
Aloittaja sanoo esittelyssä olevan ns. 'studio asunnon mutta kyllähän sitä markkinoija voi keksiä vaikka minkälaisia uusia fantsuja nimiä yhden huoneen pikkukomeroille.
- Anonyymi00023
Vieläköhän asunto- ja kiinteistörahastot ovat säpissä? Pankkihenkilö neuvoi muutamia vuosia sitten sijoittamaan sellaiseen tilillä lojuvat roposeni mutta olin ihan, että no ei sitten ikinä. Mieluummin nakertakoot inflaatiohiiri säästöjäni kuin sijoittaisin niitä näihin tympeisiin kaupunkikuvan pilaajiin.
- Anonyymi00032
pankkihenkilö yritti pitää pyramidipelin pystyssä 🤣
viimeiset 3 vuotta on kannattanut pitää rahat pankkitilillä , jos on asutoa ostamassa 6% tuotto rahalle vuodessa asuntojen hintojen laskun seurauksena
- Anonyymi00024
Slummiutuminen jatkuu. Satoja vastaavia komeroita tulossa.
https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000011754004.html- Anonyymi00025
Siinä menevät sitten väljemmät näkymät entisten talojen asukkailta eikä puitakaan voi tietenkään istuttaa koska parkkipaikka siirretään tietysti betonikannen alle halliin, eivätkä puut juurru betoniin.
- Anonyymi00026
Eihän tuossa jutussa sanota mistään slummista mitään.
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Eihän tuossa jutussa sanota mistään slummista mitään.
Se on mielipide ja yleisesti on puhuttu auinalueiden eriytymisestä, jota tulisi kaavoituksen ja rakennussuunnittelun avulla välttää.
- Anonyymi00029
Uutta denso linnaa pukkaa.
- Anonyymi00030
Anonyymi00027 kirjoitti:
Se on mielipide ja yleisesti on puhuttu auinalueiden eriytymisestä, jota tulisi kaavoituksen ja rakennussuunnittelun avulla välttää.
Slummiutuminen on ilmiö, joka on olemassa mutta ei tapahdu Tampereella.
- Anonyymi00031
Tässähän näitä slummeja heti listattu.
https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/9144645
Tampereen valtuusto on ilmoittanut, että näillä alueilla menee huonosti.- Anonyymi00033
miksi saukonpuiston yliopisto purettiin ???
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
miksi saukonpuiston yliopisto purettiin ???
Ehkä se on liitetty Kaupinkadun varrelle rakennettuun uuteen suureen kouluun.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1176319Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3796125Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie695850Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443952Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1452355Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42335Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1171393- 121221
- 1821052
- 59877