Aika alkaa suunnitella kesälomareissua

Eikö olekin.
Mihin haluaa mennä. Mitä nähdä ja kokea ensi kesänä. Eikus vaan majoitusta ja matkalippuja varaamaan. Nyt jos varaa esim hotellihuoneen saa paljon varmemmin haluamastaan paikasta edullisemmin samoin esim.junaliput.

Onko suunnitellia kesäksi?

46

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Nojatuolimatkailua tiedossa. Matkaoppaita voi selailla ja voi katsella netistä matkavideoita. Herkkuja voi nautiskella oman kodin rauhassa piilossa turistiripuleilta, loisilta jne. Omassa sängyssä saa parhaat unet. Näin halavalla matkustellaan ja suositaan suomalaista! 😁

• Suomalaista on tarkoitus suosia ihan kotimaassa. Kukas se nyt kotimaastaan mihinkään lähtisi. Kyllä kerran kesässä pitää käydä jossain ettei ihan kasvata juuria kotiin.

Odotan.

• Anonyymi00002

En mene mihinkään minne matka kestää puolta tuntia kauemmin.
      Olen saanut matkustelusta tarpeekseni

• Silloin on hyvä olla kotona.

• Anonyymi00008
        Siili25 kirjoitti:

Silloin on hyvä olla kotona.

Niin sun kohdalla taitaa parasta ollakin. Nariset vaan päivät pitkät netin hömppäpalstalla ja poraat omaa surkeuttasi.

• Anonyymi00008 kirjoitti:

Niin sun kohdalla taitaa parasta ollakin. Nariset vaan päivät pitkät netin hömppäpalstalla ja poraat omaa surkeuttasi.

No miehän olen päivät lähinnä kotona :).
        Poraamista en tunnusta.

• Anonyymi00021
        Siili25 kirjoitti:

No miehän olen päivät lähinnä kotona :).
        Poraamista en tunnusta.

Hyvä ettet, heh.

• Anonyymi00003

Joo, ehkä pitkästä aikaa kävis jossain kauempana, vaikka Helsingissä katsomassa vanhoja paikkoja.

• Oi kun teillä on upeet maisemat tuolla. Kyllä tuolla kelpaa kesää viettää.

• Kiitos videosta, Puumala näyttäis olevan kaunista vesistöjen vieressä.

• Anonyymi00004

Riippuu vähän siitä kuinka paljon saanut säästettyä kesää varten. Ehkä pieniä päiväretkiä ja jokunen kesäteatteri olisi kiva kokea toisella paikkakunnalla.

• Juu ehdottomasti niitäkin.

• Kesäteatteri, sepä oliskin! *hyväidea*

• Anonyymi00005

Kesällä voisin harkita jotain kaupunkilomaa, talvella kiinnostaisi joku lämmin kohde.

• Anonyymi00006

Esimerkiksi Lontooseen, jos Wembleyn stadionilla esiintyisi joku kiinnostava. :)

• Anonyymi00012
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Esimerkiksi Lontooseen, jos Wembleyn stadionilla esiintyisi joku kiinnostava. :)

Rollarit tai Sir Paul.

• Anonyymi00007

Ruikonperän iltamiin ois meininki.

• Varmaan hauskat iltamat. Huumoria ja paikallista elämänmenoa.

• Siili25 kirjoitti:

Varmaan hauskat iltamat. Huumoria ja paikallista elämänmenoa.

Häytyypipä laittaa to do -listalle eli kerran pitää päästä kokemaan. Jonain kesänä jos ei tänä.

• Anonyymi00009

Täytyipä käyttää tuota kaiken tietävää Wikiä hyväksi ja katsoa mitä iltamat oikeastaan sisältävät, näin se vastasi: Iltamien ohjelmaan sisältyy järjestäjästä ja mahdollisesta teemasta riippuen puheita, yhteislaulua, runonlausuntaa, voimisteluesityksiä sekä tanssia. Iltamatilaisuuksia käytetään yhdistysten varainkeruukeinona ja siksi niiden yhteydessä on yleensä maksullinen kahvitarjoilu.

• Anonyymi00009 kirjoitti:

Täytyipä käyttää tuota kaiken tietävää Wikiä hyväksi ja katsoa mitä iltamat oikeastaan sisältävät, näin se vastasi: Iltamien ohjelmaan sisältyy järjestäjästä ja mahdollisesta teemasta riippuen puheita, yhteislaulua, runonlausuntaa, voimisteluesityksiä sekä tanssia. Iltamatilaisuuksia käytetään yhdistysten varainkeruukeinona ja siksi niiden yhteydessä on yleensä maksullinen kahvitarjoilu.

Mä oon joskus muinoin googlettanu sanan- matinea=) Onneks meill on tietosanakirjat tässä samalla käsillä =)

• Siili25
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Nuo iltamathan voisi liittää muuhun tuolla alueella käyntiin.

• Kyllä varmaan ois lomareissun tarve. Totta!
      mutt taitaapas olla vaan niin että kotinurkilla vietän kesäni, jälleen kerran =)
      Mutt jos valita saisin niin Kolilla kuljeskelisin, kauniissa maisemassa!

• Oma koti kullan kallis :).

• Anonyymi00010

Jotain pientä jo vähän funtsinut, mutta en vielä ole varaillut . Täytyy vielä vähän tutkia vaihtoehtoja ja kulkuyhteyksiä kun julkisilla joutuu kulkemaan enkä junassa tykkää matkustaa. Aulangolla en vielä ole käynyt niin se olisi yksi vaihtoehto, Scandicissa olisi nyt tarjouksiakin. Yksin majoittuessa joutuu vähän enemmän maksamaan ja kaveria ei reissuihin ole.

• Minä teen kerran kesässä pidemmän reissun pari vuotta nuoremman sisareni kanssa. Junalla yleensä mennään ja pari yötä. Sitten lyhyemmät maakuntamatkailut autolla. Nyt jos varaa hotellin saa halvemmalla.

• Siili25 kirjoitti:

Minä teen kerran kesässä pidemmän reissun pari vuotta nuoremman sisareni kanssa. Junalla yleensä mennään ja pari yötä. Sitten lyhyemmät maakuntamatkailut autolla. Nyt jos varaa hotellin saa halvemmalla.

Lähtisitkö yksin reissuun.

• Pertikki kirjoitti:

Lähtisitkö yksin reissuun.

Todennäköisesti en. Eihän se olisi yhtään mukavaa. Jos ei sitten joku järjestetty ryhmämatka. Siellä varmaan majoituksessa ottaisin oman huoneen vaikka se maksaa vähän enemmän.

• Siili25 kirjoitti:

Todennäköisesti en. Eihän se olisi yhtään mukavaa. Jos ei sitten joku järjestetty ryhmämatka. Siellä varmaan majoituksessa ottaisin oman huoneen vaikka se maksaa vähän enemmän.

Siinäpä se jos olisi reissukaveri nii voisi jotain suunnitella, nuorempana oli mut ei nykyisin, elossa olevat eivät viitsi monestakin syystä. Lomailu kohteita löytyy vanhuksille joissa nautitaan palveluista.
        Jos lähden keväällä Puumalaan olen siellä sitten useamman kuukauden, kirkolle matkaa pyöräillä 1,5 km jos niiku ihmisen ilmoille. Kotiniemessä olisi järjestettävä elo kotoiseksi, tuumailen jotain joka voittaisi kotiolot.
        Nuorempana oli aina jotain suunnitelmia mielessä, kyllä vanhanakin voi haaveilla vaikkei ne aina toteudu.

• Pertikki kirjoitti:

Siinäpä se jos olisi reissukaveri nii voisi jotain suunnitella, nuorempana oli mut ei nykyisin, elossa olevat eivät viitsi monestakin syystä. Lomailu kohteita löytyy vanhuksille joissa nautitaan palveluista.
        Jos lähden keväällä Puumalaan olen siellä sitten useamman kuukauden, kirkolle matkaa pyöräillä 1,5 km jos niiku ihmisen ilmoille. Kotiniemessä olisi järjestettävä elo kotoiseksi, tuumailen jotain joka voittaisi kotiolot.
        Nuorempana oli aina jotain suunnitelmia mielessä, kyllä vanhanakin voi haaveilla vaikkei ne aina toteudu.

Mato-ongella kalastelet tai virvelöit miksei katiska tai verkkokin siellä Puumalassa vai?
        Onhan se vaihtelua vaihtaa maisemaa välillä. Mitä siellä Puumalassa ei ole mitä kotona on?

Ehottomasti haaveilla tai unelmoida missä iässä vaan. Muutenhan elämä käy aika tylsäksi.

• Anonyymi00011

uossa +60v vaiheessa olimme vaimoni kanssa molemmat eläkkeellä joten ajoitimme "eläkeläisten kesälomat" keskisen ja eteläisen Euroopan sesonkien ulkopuolelle.
      Suunnitelimme talvella kohdealueet ja kohteet. Ennakkotieto valituista.
      Halpislennot ja auton varaus kentälle. Majoituksia emme varanneet etukäteen vaan käytimme paikallisten teiden varrella olevia yksityismajoituksia.
      Kiertelymme tapahtui suurelta osin saksaa ymmärtävällä alueella. Myös luoteisessa Unkarissa ymmärrettiin yllättävän hyvin saksaa.
      Ketskemetissä puhuimme suomea ja meidät asumaan kutsuneen, entisen edustuspainijan kodissa enkkua.
      Hollannissa enkkua ja osassa Belgiaa saksaa. Ranskassa en ole koskaan viihtynyt. Kaakkoisen osan läpi ajanut meno-paluun 15 kertaa.
      Kerran 2 viikkoa Sauveursissa ja päivittäin rannikolle löhöämään. Tyttö oppi uimaan. Poika oli vielä liian nuori.

• Entäs mitkä on suunnitelmat/tilanne nyt?

• Anonyymi00016
        Siili25 kirjoitti:

Entäs mitkä on suunnitelmat/tilanne nyt?

Halvaantunut ja puhekyvytön vaimoni asettaa oman rajoituksemsa.
        Joken aika sitten tyttäreni oli huolissaan henkisen sietokykyni kestävyydestä ja tuli kahdeksi viikoksi kaitsemaan vaimoani. Minut häädettiin siksi ajaksi Espanjaan huilaaman ja virkistymään.
        Kävi päin vastoin. Olin niin täysin tottunut lomailemaan yhdessä vaimoni kanssa joten yksin en osannut rentoutua vaan koko ajan oli jonkin sortin levottomuus päällimmäisenä.
        Aajatukseni pyöri kuitenkin kotioloissa. Lievä alkoilu ei auttanut asiassa enkä katsonut turruttamisen antamaan mitään pysyvämpää helpotusta.
        Muuttaessamme palvelutalon 49m2:n ahtaaseen kaksioon jouduimme luopumaan suuresta osasta kalusteita ja pienempää tavaraa.
        Tenavat kävivät tullaamansa haluamansa ja tyttäremme halusi alkuvuosien reisuista ottamani diat. He olivat mukana jo vanhemmankin ollessa alle kouluikäinen.
        Ihmeen hyvin penskat muistivat noitakin reisuja. Poika kävi perheineen, kaksi kouluikäistälasta, automatkalla Euroopassa poiketen mm. Buda-Pestissä. Kundi pahoitteli sitä, ettei sirkus ollut toiminnassa. Hän olisi mielellään näyttänyt omille lapsilleen jotka olivat 10v tuntumassa. Hänelle oli jäänyt mieleen sen esitykset. Varsinki jonglööri mutta erititen leijonan kesyttäjä.
        Viime joulu oli ensimmäinen kotijoulu reilusti yli 20:een vuoteen. Kävi mielessä, että saattoi olla viimeinen yhteinen.
        Eturauhausen kyhmyjen koepalojen tulokset saan kuulla ensi viikon tiistaina.
        Rauhoittavia syitä riittää. On yksi ehdoton ja joukko ehdollisia.
        Näkökentässä, avohyllyssä on vaimoni ottamat matkojen paperikuvakansiot. Niitä tulee joskus silmäillyksi.
        Ne ovat alueittain aikajärjestyksessä ja huomaan olleeni turhan suuressa roolissa kohteena.
        Ympäristö ja alueet ovat tietenkin niissäkin pääasioina.
        Osassa on paikka ja kuvauksen syy unohtunut. Tutummista kohteista olisi ollut hyvä ikuistaa paperikuviakin. Esimerkiksi keskisessä euroopassa, varsinki Itävallassa ja Ukarissa syntyneet tuttavasuhteet olisi oilisi kiva nähdä kuvina. Unkarista on kerran käynyt tuttavaperheen jälkikasvua meillä. Tyttö näytti ylpeänä Wieniläistä puolisoaan.
        Vuosia aikaisemmin, kommunismin romahdettua, tyttö oli yhtenä kesänä kaverini luona lomailemassa pari kuukautta ja automatkallamme me veimme tytön mukanamme takaisin kotiinsa Diosjönöön.
        Hänen vanhempansa tyhjensivät makuuhuoneensa meitä varten ja makuuhuoneen pöydällä oli avattu konjakkipuollo johon emme koskeneet.
        Perheen rouva oli hammaslääkäsin apurina ja erehdyttyäni mainitsemaan hampaani oikkuilusta, hän järjesti minulle ajan seuraavaksi aamuksi ko. lekurin vastaanotolle.
        Mennessäni sisään hämmästyin sitä mitä tekemistä talkkarilla oli siellä. Se olikin se hammaslääkäri. Sitten niistä välineistä tuli mieleen kansakoulusta hampurille tapahtunen passituksen 50 luvun alussa. Mm. hihnavetoinen pora herätti epämiellyttäviä tunteita. Sovimme, että kipuilu hoidetaan hänen antamillan särkylääkkeillä. Tehosivat.

Pyydän anteeksi monisanaista, itselleni mielenkiintoista muistelua.

Mutta enpähän laverrellut eri reisun Ketskemetin luostarissa suomea opettavasta papista, enkä meidät majoittaneesta englantia puhuvasta entisestä edustuspainijasta enkä hänen vaaleatukkaisesta tyylikkäästä naisystävästään joka käytännössä todisti kykynsä hierojana.
        Tai luumuilu maksuttomassa yksityismajoituksessa Balatonilla Siofokissa.

Mutta nyt pehkuihin kuuntelemaan vaimoni kuorsausta.

Ps. Yritän pitää sen verran itsekuria, etten toisessa yhteydessä ryhdy häiriköimään vastaavasti itävallasta.

• Anonyymi00013

Laivalla Ruotsiin ja takas.

• Minä olen käynyt viimeksi laivalla vuonna 2016 ja sekin Tallinanreissu.

• Anonyymi00015
        Siili25 kirjoitti:

Minä olen käynyt viimeksi laivalla vuonna 2016 ja sekin Tallinanreissu.

Kun asuu meren rannalla ja armeijakin oli laivassa, niin sitä kaipaa.

• Anonyymi00015 kirjoitti:

Kun asuu meren rannalla ja armeijakin oli laivassa, niin sitä kaipaa.

Minä olen elänyt suurimman osan elämästäni sisämaassa joten ei kaipuuta merille. Aikoinaan ruotsinlaivatkin nähty.

• Anonyymi00017
        Siili25 kirjoitti:

Minä olen elänyt suurimman osan elämästäni sisämaassa joten ei kaipuuta merille. Aikoinaan ruotsinlaivatkin nähty.

Laivat on aivan erilaisia kuin 10v sitten.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Laivat on aivan erilaisia kuin 10v sitten.

Onko millään muulla laivayhtiöllä kuin Finnlinesilla uudempaa kuin vähintään 10 vuotta vanhaa laivaa käytössä?

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Onko millään muulla laivayhtiöllä kuin Finnlinesilla uudempaa kuin vähintään 10 vuotta vanhaa laivaa käytössä?

Vaasan-Uumajan linjalla on ihkauusi, joka käy biokaasulla tai jollain vastaavalla, ympäristöystävällinen.

• Anonyymi00019 kirjoitti:

Vaasan-Uumajan linjalla on ihkauusi, joka käy biokaasulla tai jollain vastaavalla, ympäristöystävällinen.

Ai onko semmonenlin reitti bielä olemassa. Tai taa?

• Siili25 kirjoitti:

Siis vielä ja taas?

• Anonyymi00020
        Siili25 kirjoitti:

Vieläkö? Ei se ole pois ollut ikinä, senjälkeen kun aloitettiin !

• Anonyymi00014

Pääsiäisen jälkeen viikoksi fuengirolaan. Toukokuussa eteläruotsiin tyttären luo viikoksi ja sitten laivalla helsinkiin sukulaisiin ja mökkeilyä eteläsuomessa. Kesä kotona pohjoisessa mutta kalastaen järvillä. Loppusyksystä marraskuussa teneriffalle. Matkat otan aina Top10 matkoilta. Edullista ja varmaa. Niin elokuussa muutama päivä pallastuntureilla lainavaunulla. Vauhtia ja ohjelmaa riittää koskapa kympit vaihtuu kohta ja siirryn 70 sarjaan. Oon vähän adhd mutta ei haittaa.

• No mukavia ja turvallisia reissuja :).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6158
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5627
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      57
      2663
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      107
      2078
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1788
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1734
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1623
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1277
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1187
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      1038
    Aihe