Ei kannata tuhlata aikaa ja energiaa universalistien kanssa väittelyyn. Älkää vastatko heille mitään. He eivät luovu koskaan harhaopistaan.
Universalisti ei voi muuttua
50
391
Vastaukset
- Anonyymi00001
Palsta on täynnä universalistien aloittamia ketjuja ja viestejä. Lopettakaa niihin vastaaminen. Jospa he lopulta tajuaisivat väistyä muualle, kun kukaan ei vastaa heille.
- Anonyymi00008
Aloittaja taitaa nukkua? Ei ole mitään muuta kuin ihmisiä tä'ssä maailmassa.
- Anonyymi00003
Onkohan niin, että kun te sovituksen sanan häpäisijät olette riittävän kauan sovituksen sanaa häpäisseet, Jumala on sallinut teidän paatua?
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."- Anonyymi00009
Jeesus oli muslimin poika yrittäkää nyt ymmärtää.
- Anonyymi00004
Voi olla, että Jumala ei salli Poikansa ristinkuolemaa pilkattavan loputtomiin ja on sallinut pilkkaaajien mielen tylsistyä kuin konsanaan aikoinaan Nebukadnessarin.
Mikään terve, suora puhe ei teihin sovituksen sanan häpäisijöihin tehoa. Te olette kuin jonkin hulluuden valtaan ajautunut karjalauma. Ja mitään te ette vihaa niin kuin sovituksen sanaa.- Anonyymi00005
Heh heh heh heh heh heh heh vai vielä terve heh heh heh heh heh heh
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Heh heh heh heh heh heh heh vai vielä terve heh heh heh heh heh heh
Sekoboltsia hekotuttaa... karjalauman "itsenäinen" jäsen...
jonka mielestä sanoma
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"
on jotenkin sairas. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Sekoboltsia hekotuttaa... karjalauman "itsenäinen" jäsen...
jonka mielestä sanoma
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"
on jotenkin sairas.Heh heh heh hoh hoh terve suora puhe heh heh heh
- Anonyymi00012
Anonyymi00007 kirjoitti:
Heh heh heh hoh hoh terve suora puhe heh heh heh
Syö vähän ruohoa, Nebukadbessar.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 - Anonyymi00017
Anonyymi00012 kirjoitti:
Syö vähän ruohoa, Nebukadbessar.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣Heh heh heh hehe heh terve puhe hohohoo
- Anonyymi00010
Se vaan on niin totta, että tämä yksi universalisti on itse omat korvansa ja silmänsä sulkenut, että jopa seinälle puhuminen olisi huomattavasti hyödyllisempää.
Siis seinä ei vastaa, eikä vastusta Totuutta, kuten tämä umpisokea GF.
Kuitenkin en voi kuin suuresti ihmetellä sitä, että kuinka tuollainenkin noin selvä harhaoppi voi mennä perille ja siitä sitten kynsin hampain pidetään kiinni?
Käsittämätöntä, sillä jos vähänkin on Raamattuaan lukenut ja sen sanoman ymmärtänyt, niin tuomiolla tulee vääjäämättä jako pelastuviin ja pelastumattomiin.
Ei tuon asian luulisi olevan kenellekkään Raamattua vähänkään lukevalle mahdotonta käsittää, sehän on ihan perus asia.
Ja koko ilosanoman julisitus ollisi ihan täysin turhaa, jos kerran kaikki pelastuvat kuitenkin.
Jo ihan ihmisviisaudella ja järjellä tämä tulisi tajuta ja ymmärtää, joten miksi ihmeessä se on tällekin GF:lle niin totaalisen vaikeaa?- Anonyymi00013
Ihmiskunnan historian typerimpiä lauseita on:
"Ja koko ilosanoman julisitus ollisi ihan täysin turhaa, jos kerran kaikki pelastuvat kuitenkin."
Tällaista on seonneen karjalauman mölinä. - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ihmiskunnan historian typerimpiä lauseita on:
"Ja koko ilosanoman julisitus ollisi ihan täysin turhaa, jos kerran kaikki pelastuvat kuitenkin."
Tällaista on seonneen karjalauman mölinä.Etkö enää muuhun kykene ?
Säälittävää.... - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Etkö enää muuhun kykene ?
Säälittävää....Hei Nellie,
tuo sinun ajatusoksennuksesi
"Ja koko ilosanoman julisitus ollisi ihan täysin turhaa, jos kerran kaikki pelastuvat kuitenkin"
toi mieleen toisen idiotismisi eli sen kuolemattoman aivonäiviön, jossa huudahdat
"Jos kaikki pelastuvat, silloinhan Jeesus kuoli turhaan!"
Nämä hengelliset miasmapöllähdykset paljastavat, että mielestäsi siis
Jeesuksen ristinkuolema käy merkityksettömäksi, JOLLEI joku tai jotkut joudu helvettiin - Jeesuksen ristinkuolemalla on arvoa ainoastaan, jos helvetti on ja sinne joutuu ihmisiä.
Sinun "sovituksen sanasi" kuuluu toisin sanoen::
"Kristus kuoli turhaan, JOS KAIKKI PELASTUVAT."
Tai toisaalta:
"Kristus EI kuollut turhaan, jos/kunhan vain KAIKKI EIVÄT PELASTU."
Ja sitten sinua ihmetyttää, että minä valitsen Paavalin sovituksen sanan ja pidän sinua Paavaliin verrattuna hieman löylynlyömänä?
Olet sinä hupaisa tapaus!
🤣🤣🤣
- Anonyymi00011
Kuinka kauniin ironista aloittaa keskustelu julistamalla, ettei keskustelua pidä käydä. Vanha testamentti tunnistaa logiikan heti: “Älkää kuunnelko, älkää katsoko, älkää ymmärtäkö” (Jes. 6:9–10). Sydämen paadutus on hyve, kunhan se tapahtuu oikean opin nimissä.
Universalisti ei voi muuttua? Perususkova nyökkää tyytyväisenä, koska helvetti on hänen suosikkiäänensävyssään kirjoitettu satu. Iankaikkinen rangaistus on tärkeä. Ei siksi että se tekisi maailmasta paremman, vaan koska ilman sitä Jumalan rakkaus näyttäisi epäilyttävän… rajattomalta. Ja sehän olisi vaarallista!
Universalismi on paha vihollinen, koska se vie pois sen, mitä Vanha testamentti tarjoaa runsaasti:
“Minä tapan ja teen eläväksi” (5. Moos. 32:39).
“Herra katui, että oli tehnyt ihmisen, ja murehti sydämessään” ja ratkaisi asian hukuttamalla lähes kaiken elävän (1. Moos. 6).
“Onneton se, joka sanoo: miksi Herra näin tekee?” (Jes. 45:9).
Helvetti on looginen jatko Jumalalle, joka käskee tuhoamaan kaupungit, polttamaan lapset ja jättämään eloon vain neitsyet sotasaaliiksi (4. Moos. 31). Siinä on teologia, joka kaipaa ikuisen loppunäytöksen.
Universalismi on uhka, koska se kysyy väärän kysymyksen: entä jos Jumala ei nautikaan kadotuksesta? Vanha testamentti kuitenkin vastaa nopeasti: “Minun vihani leimahtaa”, “Minä kostan”, “Minä iloitsen vihollisteni tuhosta” (5. Moos. 28; Sananl. 1:26). Rakkaus kyllä mainitaan, mutta kostosta kerrotaan yksityiskohtaisemmin.
Ja kehotus: älkää vastatko heille mitään. Se on vanhatestamentillinen mestariteos. Kun Job kysyy liikaa, Jumala vastaa myrskystä ja kysyy takaisin: “Missä olit sinä, kun minä perustin maan?” (Job 38). Kysymykset eivät ole harhaoppia. Ne ovat tottelemattomuutta.
Universalisti ei voi muuttua, koska hän lukee koko kirjan ja huomaa ristiriidan: Jumala, joka käskee armahtamaan muukalaisen, käskee myös tappamaan hänet. Tämä ristiriita ratkaistaan helpoimmin rakastamalla helvettiä ja vihaamalla kaikkea, mikä yrittää sammuttaa sen liekit.
Älkää siis vastatko universalisteille.
He ovat vaarallisia.
He saattavat nimittäin kysyä, miksi Jumala tarvitsee ikuisen kidutuksen todistaakseen rakkautensa.
Enkeli Mäntä
asiantuntija - Anonyymi00016
Mitä tarkoittaa universalisti? Onko se jotain samaa preterismin kanssa? Kumpaakaan sanaa ei ole raamatussa.
Selittäkää?- Anonyymi00018
Lyhykäisesti se harhaoppi menee näin:
" Kaikki ihmiset pelastuvat " - Anonyymi00020
Anonyymi00018 kirjoitti:
Lyhykäisesti se harhaoppi menee näin:
" Kaikki ihmiset pelastuvat "Ja se perustuu mm. näihin harhaoppeihin:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."
Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi
2:3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden.
2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
2:7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.
11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
11:33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
11:34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
11:35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
11:36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.
1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
1:17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
1:18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
1:19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
1:20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
12:32 Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni.
"Katso Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!"
Yllä mainitut jakeet voi todeta harhaopiksi yksinkertaisesti niin, ETTEI USKO SITÄ, MITÄ NIISSÄ LUKEE.
Jos tekee sen kammottavan virheen, että uskoo ne sellaisenaan, niin kuin neon kirjoitettu, on kammottavan harhaopin vallassa!
😂😂😂😂😂 - Anonyymi00031
koko tämä keskustelu mene yli hilseen. Sen aloitus , ja osittain jatkokin.
- Anonyymi00019
Olen täällä palstoilla ollut jo muutaman kuukauden. Mutta en ole törmännyt universalismiin, "kaikki pelastuvat".
- Anonyymi00022
Nikki GF on sitä harhaoppia jo vuosia täällä epätoivoisesti yrittänyt markkinoida monella tapaa.
- Anonyymi00026
Anonyymi00022 kirjoitti:
Nikki GF on sitä harhaoppia jo vuosia täällä epätoivoisesti yrittänyt markkinoida monella tapaa.
Universalismi perustuu mm. näihin harhaoppeihin:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."
Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi
2:3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden.
2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
2:7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.
11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
11:33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
11:34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
11:35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
11:36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.
1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
1:17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
1:18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
1:19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
1:20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
12:32 Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni.
"Katso Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!"
Yllä mainitut jakeet voi todeta harhaopiksi yksinkertaisesti niin, ETTEI USKO SITÄ, MITÄ NIISSÄ LUKEE.
Jos tekee sen kammottavan virheen, että uskoo ne sellaisenaan, niin kuin neon kirjoitettu, on kammottavan harhaopin vallassa!
😂😂😂
- Anonyymi00023
Kummallista ettei ole osunut sellaista oppia kohdalleni.
Mutta KAIKKI pelastuvat, jotka ottavat vastaan Jeesuksen syntiensä sovittajaksi ja tekevät parannuksen synneistään sekä sitten antavat kastaa itsensä. Apt. 2:41.
Joh. 3:3-5. - Anonyymi00024
Mikä se universalisti on Suomeksi sanottuna?
- Anonyymi00033
Oikeasti universalisti harhaoppinsa kautta ja vuoksi väittää niin, että kaikki ihmiset pelastuvat.
Mutta eihän toki Raamattu niin sano, eikä opeta.
Vaan osa pelastuu uskon kautta ja osa taas ei pelastu, vaan joutuu kadotukseen.
Jeesus itse sanoi, etteivät kaikki näe taivasten valtakuntaa, vaan vain ne jotka ovat syntyneet Hengestä, eli uudestisyntyneet uskovat.
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. - Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Oikeasti universalisti harhaoppinsa kautta ja vuoksi väittää niin, että kaikki ihmiset pelastuvat.
Jeesus itse sanoi, etteivät kaikki näe taivasten valtakuntaa, vaan vain ne jotka ovat syntyneet Hengestä, eli uudestisyntyneet uskovat.
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.Raamattu ylipäätään ei "sano" mitään eikä "opeta" mitään, koska Raamattu ei ole tietoinen ja kommunikoiva olento, joka puhuu ja opettaa.
On parisenkymmentä Raamatun jakeita, joissa sanotaan enemmän tai vähemmän suoraan, että kaikki pelastuvat.
Eikä ole ainoatakaan Raamatun jaetta, jotka kumoaisivat nuo parisenkymmentä jaetta.
Ja alkukielisessä Raamatussa ei ole sellaista asiaa kuin helvetti. Se perustuu käännösvirheeseen, joka ON JA PYSYY, kun sitä puolustetaan Raamatuilla, joissa ON tuo käännösvirhe. - Anonyymi00035
Anonyymi00033 kirjoitti:
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.Kadotus-sanalle ei ole olemassa substantiivivastinetta alkukielisessä Raamatussa. Sekin on harhaanjohtava käännösvirhe.
- Anonyymi00025
Onko se universalisti sama kuin patologinen valehtelija, joka ei vain osaa puhua totta, kun on harjaantunut valehteluun.
- Anonyymi00027
On kahdenlaista univversalismia:
Aadam-universalismia ja
kristillistä universalismia.
Aadam-universalistien mukaan Aadamin lankeemuksessa lankesi koko maailma, eikä Jeesuksen ristinkuolema kyennyt lakkauttamaan Aadamin lankeemuksen vaikutuksia kuin ainnoastaan osaaksi, minkä vuoksi enemmistä iihmiskunnasta joutuu helvettiin. Aadam-universalismia edustavat melkein kaikki kirkkokunnat maapallolla ja melkein kaikki kommentoijat tällä palastalla.
Kristillisen universalismin mukaan Paavalli tarkoitti mitä sanoi kirjoittaessaan:
"Samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi."
Aadam-universalistit kaihtavat universalisti-määrettä omalla kohdallaan, vaikka se on tismalleen yhtä oikeaan osuva kuin kristittyjen universalistien kohdalla. - Anonyymi00028
Kaikkien synnit on sovitettu ristillä. Ja tämän perusteella kaikki saavat ottaa vastaan armahduksen. Mutta miksi vain harvat ovat tulleet sisälle armoon? Lue siitä
https://jeesus-on-herra.com/ahdas-portti/ - Anonyymi00029
Pelastus kuuluu kaikille. Mutta se pitää ottaa vastaan. Sanoo 2 Kor. 6:1,2.
- Anonyymi00030
Onko afrikkalainen pastori Chris universalisti?
- Anonyymi00032
Se on menestysteologi.
- Anonyymi00036
Rukoile.
Ei ole ihmisellä mitään keinoja auttaa.- Anonyymi00037
Jumala ei auta koska on olematon.
- Anonyymi00038
Muutokseen tarvitaan jotain muuta, kuin tämän maailman viisautta.
18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.
19 Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";
20 ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi".
(1Kor 3)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi00039
Ei kelpaa viisaus, kun oppi on yksi jae irrotettuna asiayhteydestä.
- Anonyymi00043
Olet oikeassa. Tämän maailman viisaus ei suostu hyväksymään sovituksen sanaa
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa"
sellaisenaan vaan selittää sen koukeroisella ihmisviisaudellaan olemattomiin.
Ja sinä olet yksi näistä monisanaisista tyhjäksiselittäjistä ja pyhität sen vieläpä Herran Jeesuksen nimellä.
Vooiko olla mitään surullisempaa? Vedota Herraan Jeesukseen, jotta voi tehdä Hänen ristintyönsä tyhjäksi. - Anonyymi00044
Anonyymi00039 kirjoitti:
Ei kelpaa viisaus, kun oppi on yksi jae irrotettuna asiayhteydestä.
Tämän maailman viisaus joutuu Herraa Jeesusta häpäistessään vetoamaan "asiayhteyksiin" ja kutsumaan jaetta, jossa Paavali julistaa sovituksen sanan täydellisesti ja eheästi, "opiksi".
Kukaan teistä sovituksen sanan raiskaajista ei suosotu edes lausumaan tuota jaetta, koska siitä on tullut teidän saastaisissa mielissänne spitaalinen.
No, teillä riittää aikanaan selitettävää Herran Jeesuksen tuomioistuimen edessä. Teitä on varoitettu. - Anonyymi00052UUSI
Anonyymi00044 kirjoitti:
Tämän maailman viisaus joutuu Herraa Jeesusta häpäistessään vetoamaan "asiayhteyksiin" ja kutsumaan jaetta, jossa Paavali julistaa sovituksen sanan täydellisesti ja eheästi, "opiksi".
Kukaan teistä sovituksen sanan raiskaajista ei suosotu edes lausumaan tuota jaetta, koska siitä on tullut teidän saastaisissa mielissänne spitaalinen.
No, teillä riittää aikanaan selitettävää Herran Jeesuksen tuomioistuimen edessä. Teitä on varoitettu.Niin, tai kuten Paavalin kautta saatu Raamatun ilmoitus kuuluu:
18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas. (1Kor 3)
Ihminen halutessaan pettää itseään hylkää Raamatun ilmoitusta itseään pettäen.
Se on sitä maailman viisautta, josta pitää tulla tyhmäksi, että viisastuisi.
Maailman viisaus ei alistu Raamatun ilmoittaman viisauden alle, jonka vuoksi se pyrkii selittämään petollisesti pois sitä, mikä kirjoitettu on.
Ja höysteeksi uhkailua ja panettelua, siitä itseään pettävän viisauden (oman opin ) tunnistaa.
Mitä itseään pettämisellä voi saavuttaa? Siis Raamatun ilmoituksen suhteen?
Pelastuksen sanan, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen
Ketä on universalisti?🤔
- Anonyymi00041
Suomessa taitaa olla vähän universalisteja. Itse olen vain yhteen sellaiseen törmännyt. Hän usko, että paholainenkin pelastuu ja pääsee taivaaseen.
- Anonyymi00042
Tällä palstalla on ainakin kaksi universalistia.
- Anonyymi00045
Mitä joku tarkoittaa universalistilla?
Teologisessa kontekstissa se viittaa uskomukseen kaikkien ihmisten pelastumisesta.- Anonyymi00046
Minulle universalisti tarkoittaa sitä, että uskoo sen, mitä Paavali maailman sovituksesta ja lunastuksesta kirjoittaa, eikä selitä sitä tyhjäksi.
Eli Paavali oli universalisti. Se tulee kirkkaasti ilmi yhdessä jakeessa:
"Niinpä siis, SAMOIN KUIN yhden ihmisen lankeemus on koitunut KAIKILLE ihmisille kadotukseksi, NIIN MYÖS yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu KAIKILLE ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi."
SAMOIN KUIN - - NIIN MYÖS - -
Monet kuitenkin haluavat turmella tämän selkeän evankeliumin ja vielä SEN PÄÄLLE käyttää universalisti-sanaa halveksuvaan sävyyn. He ovat kuin sikoja, joiden eteen heitetään helmiä.
- Anonyymi00048UUSI
Sieltä linkistä lainaus:
"Kristillinen universalismi on oppi, jonka mukaan kaikki ihmiset pelastuvat lopulta, koska Jumalan rakkaus ja Kristuksen sovitustyö ovat niin voimakkaita, etteivät ne jätä ketään ikuisesti kadotukseen. Se hylkää ajatuksen pysyvästä helvetistä ja korostaa apokatastasis-käsitettä (kaiken palautuminen täydellisyyteen), jossa myös pahat voimat ja Saatana lopulta palautuvat alkuperäiseen täydellisyyteensä. Tunnettuja kannattajia ovat olleet mm. Origenes ja Gregorios Nyssalainen. " - Anonyymi00050UUSI
Paavali nimenomaan oli universalistikristitty. Hän oli sitä ilmiselvästi ja kirkkaasti.
Hänen julistamansa sovituksen sana on kristillistä universalismia parhaimmillaan.
Mutta sinä olet sokea, jota tooiset sokeat ovat taluttaneet, ja haluat pysyä sokeana, kun et muusta tiedä.
Sokeus on ja pysyy niin kauan kuin ihminen pysyttäytyy sokeutensa synnyttämässä pelkuruudessa ja kuvittelee sokeudesta vapautumisen olevan jotain kauheata ja tuomittavaa.
Hengelllinen Tukholman syndrooma on kammottava tauti.
- Anonyymi00049UUSI
Mitä sinä sitten roikut näillä sivustoilla.
- Anonyymi00051UUSI
Mitään pelastusta ei ole, koska ei ole mitään mistä pelastua. Pelastus sisältää kuoleman sanoman. Sitä moni tarjoaa kaikille ihmiselle. Se on kai aloittajan universalismia. Nämä keksivät näitä kummallisia sanoja tai ehkä ne on lainattu jostakin ameriokkalaisista lähteistä.
Elämä on tässä ja nyt. Kyse on osaammeko pitää mielen avoinna ja suhtautua positiivisesti asioihin. Moni elää hämäryydessä eikä muista valoa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site645951Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers714795Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto474384SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun564151SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt953771SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het502473Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?352379Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat442108Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val41479En uskalla ees ajatella muru
Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha131239