2.Tim. 4. luku Uusi Testamentti 1938
1. Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:
2. saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
3. Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
5. Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti.
6. Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.
7. Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
8. Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.
9. Koeta päästä pian tulemaan luokseni.
10. Sillä tähän nykyiseen maailmaan rakastuneena jätti minut Deemas ja matkusti Tessalonikaan, Kreskes meni Galatiaan ja Tiitus Dalmatiaan.
11. Luukas yksin on minun kanssani. Ota Markus mukaasi ja tuo hänet tänne, sillä hän on minulle hyvin tarpeellinen palvelukseen.
12. Mutta Tykikuksen minä olen lähettänyt Efesoon.
13. Tuo tullessasi päällysvaippa, jonka jätin Trooaaseen Karpuksen luo, ja kirjat, ennen kaikkea pergamentit.
14. Aleksander, vaskiseppä, on tehnyt minulle paljon pahaa; Herra on maksava hänelle hänen tekojensa mukaan.
15. Kavahda sinäkin häntä, sillä hän on kovin vastustanut meidän sanojamme.
16. Ensi kertaa puolustautuessani ei kukaan tullut avukseni, vaan kaikki jättivät minut; älköön sitä heille syyksi luettako.
17. Mutta Herra auttoi minua ja vahvisti minua, että sanan julistaminen minun kauttani tulisi täydelleen suoritetuksi, ja kaikki pakanat sen kuulisivat; ja minä pelastuin jalopeuran kidasta.
18. Ja Herra on vapahtava minut kaikesta ilkivallasta ja pelastava minut taivaalliseen valtakuntaansa; hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
19. Tervehdys Priskalle ja Akylaalle ja Onesiforuksen huonekunnalle.
20. Erastus jäi Korinttoon, mutta Trofimuksen minä jätin Miletoon sairastamaan.
21. Koeta päästä tulemaan ennen talvea. Tervehdyksen lähettävät sinulle Eubulus ja Pudes ja Linus ja Klaudia ja kaikki veljet.
22. Herra olkoon sinun henkesi kanssa. Armo olkoon teidän kanssanne.
Suomalaiset ei ymmärrä Raamattua.
9
126
Vastaukset
- Anonyymi00001
MEDIA ON SAATANA OPPEINEEN.
- Anonyymi00002
Aitoa Paavalia, tekee itse opin ja vuolaasti kannattaa itseään Herran nimeen.
- Anonyymi00003
Vie vaan ne raamattu oppis venäjälle.Siellä ois oikeen työmaa.
- Anonyymi00004
Ei Raamatun sanaa mitenkään voi hyväksyä. Se pitää voida vääntää mieleisekseen sekä muodostaa siitä aivan se käsitys mikä itsellä tulee mieleen eikä se mitä siihen on kirjoitettu.
Ja paras on ottaa vain joku jae ja mätkäistä sillä päähän.
Ei lukea noin pitkä kokonaisuuksia.
Se liian vaikeaa. - Anonyymi00005
Paljon helpompi on olla yhden tai parin jakeen uskova ja niillä herjata muita, että tätä olettte, tähän ette usko.
Tai sitten pistää koko sana lekkeriksi ja väittää että valetta se Paavali lasettelee. Niin tulee aivan uusia pelimerkkejä uskoon. - Anonyymi00006
Valtaosa ymmärtää raamatun olevan kansantarustoa. Pimeitä on aika pieni sakki.
- Anonyymi00007
Niitäkin herhaoppisia on jotka tukeutuvat kansantarustoon.
Johonkin sitä vain pitää tukeutua auttoi se tai ei.
- Anonyymi00008
Etkä ilmeisesti sinäkään kun pelkät kopiot laitoit.
- Anonyymi00009
Jos ihmisellä ei ole uskoa, sana ei hänelle aukea.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3504067Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1283620Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku72355- 1151743
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181688Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei81530Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241379Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1201077Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j1481010Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79905