1. luokan Jumalan omaisuuskansa: Israel = syntyperäiset juutalaiset
2. luokan "omaisuuskansa": ei nimeä = pakanakristityt
1.Piet.2
9 Mutta TE OLETTE "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, OMAISUUSKANSA, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
10 TE, JOTKA ENNEN "ETTE OLLEET KANSA", MUTTA NYT OLETTE "JUMALAN KANSA", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut".
Room.11:24
24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa OKSASTETTU JALOON ÖLJYPUUHUN, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
ONKO JUMALALLA KAKSI OMAISUUSKANSAA JA KAKSI JALOA ÖLJYPUUTA?
16
178
Vastaukset
- Anonyymi00001
Joka kansalla on oma jumala jolle ne ovat omaisuuskansaa.
- Anonyymi00002
Juutalaisilla ja kristityillä on siis eri Jumala?
- Anonyymi00003
Israelista pelastuu vain jäännös ja se on jalo oliivipuu, johon pakanat on istutettu.
- Anonyymi00004
Raamatussahan sanotaan, että "kaikki Israel" pelastuu, joten mitenkäs se nyt onkin sitten vain jäännös?
Room.11
25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
26 ja niin kaikki Israel on pelastuva - Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Raamatussahan sanotaan, että "kaikki Israel" pelastuu, joten mitenkäs se nyt onkin sitten vain jäännös?
Room.11
25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
26 ja niin kaikki Israel on pelastuvaYhden jakeen uskovaisuudella ei voi vielä päätellä että kaikki israelilaiset tai juutalaiset ovat pelastuva.Paavali kirjoittaa sen jälkeen:
""Siionista on tuleva pelastaja,
hän poistaa jumalattoman menon
Jaakobista.
Ja tämä on oleva minun liittoni
heidän kanssaan,
kun minä otan pois heidän syntinsä."
Kaikki pelastuvat, jotka tulevat uuden liiton jäseniksi ja jotka Jumala pyhittää. Ei kaikki kansanmurhaajat.
Jos haluaa jatkaa yhden jakeen uskovaisuutta, voi ajatella että kaikki pelastuvat, aivan kaikki, jokainen pakana tai ikinä kuka tahansa.
"Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi." Room. 11:32
Mutta eihän se niin ole, olisi liian helppoa jos mitään mistään välittämättä Jumala pelastaisi aivan kaikki elivät tai tekivät mitä tahansa, sotarikoksia tai mitä tahansa. Ei silloin olisi edes tarvinnut UT:ta kirjoittaa jos kaikille tulisi automaattisesti pelastus. Ei tule eikä myöskään Israelille. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Yhden jakeen uskovaisuudella ei voi vielä päätellä että kaikki israelilaiset tai juutalaiset ovat pelastuva.Paavali kirjoittaa sen jälkeen:
Jaakobista.
heidän kanssaan,
Kaikki pelastuvat, jotka tulevat uuden liiton jäseniksi ja jotka Jumala pyhittää. Ei kaikki kansanmurhaajat.
Jos haluaa jatkaa yhden jakeen uskovaisuutta, voi ajatella että kaikki pelastuvat, aivan kaikki, jokainen pakana tai ikinä kuka tahansa.
"Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi." Room. 11:32
Mutta eihän se niin ole, olisi liian helppoa jos mitään mistään välittämättä Jumala pelastaisi aivan kaikki elivät tai tekivät mitä tahansa, sotarikoksia tai mitä tahansa. Ei silloin olisi edes tarvinnut UT:ta kirjoittaa jos kaikille tulisi automaattisesti pelastus. Ei tule eikä myöskään Israelille."Yhden jakeen uskovaisuudella ei voi vielä päätellä että kaikki israelilaiset tai juutalaiset ovat pelastuva."
Tämä yhden jakeen oppien kehittely on niin tyypillistä näille elämyshakuisille karismaattisille, sillä analyyttinen ja looginen ajattelu ei ole heidän vahvuutensa, eivätkä he tällöin havaitse opetustensa ristiriitaisuuksia.
Riittää kun saa jokapäiväisen euforista mielihyvää ja riippuvuutta aiheuttavan endorfiini- ja dopamiiniannoksensa palvomalla Israelia. Perustuu siis samaan ilmiöön kuin esim rocktähtien palvominen. - Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Yhden jakeen uskovaisuudella ei voi vielä päätellä että kaikki israelilaiset tai juutalaiset ovat pelastuva.Paavali kirjoittaa sen jälkeen:
Jaakobista.
heidän kanssaan,
Mutta eihän se niin ole, olisi liian helppoa jos mitään mistään välittämättä Jumala pelastaisi aivan kaikki elivät tai tekivät mitä tahansa, sotarikoksia tai mitä tahansa. Ei silloin olisi edes tarvinnut UT:ta kirjoittaa jos kaikille tulisi automaattisesti pelastus. Ei tule eikä myöskään Israelille.Room.10
20 Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet".
21 Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden".
Luuk.13
34 Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
35 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'...
Room.11
32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
Israel on menettänyt erityisasemansa valittuna kansana ja siltä edellytetään uskoa ja nöyryyttä, kuten kaikilta muiltakin. - Anonyymi00010
Anonyymi00004 kirjoitti:
Room.11
26 ja niin kaikki Israel on pelastuvaHeluntalaiset valitavat, miten heitä vain herjataan tällä palstalla, muta tässäkin ketjussa on kysymys ihan todellisesta ristiriitaisuudesta hellareiden opetuksessa, joten vastatkaa nyt kysymykseen, älkääkä uhriutuko!
- Anonyymi00011
Anonyymi00004 kirjoitti:
Room.11
26 ja niin kaikki Israel on pelastuvasanat, kaikki, koko, yleensä joka määrittelee että joku jokin on 100%, niin ei ole mitä on ilmoitettu, vaan mahdollisesti jostain joukosta, joku os, esim kaikki, tai kok.
nyt
Luuk. 2:1
Ja tapahtui niinä päivinä, että keisari Augustukselta kävi käsky, että kaikki maailma oli verolle pantava.
eli myös inkat, intiaanit ja alaskan inuitiit?
vai se osa joka oli Rooman alainen???
Matt. 3:5
Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö,
kaikki eli koko: 100% ???
Matt. 26:59
Mutta ylipapit ja koko neuvosto etsivät väärää todistusta Jeesusta vastaan tappaaksensa hänet,
Myös Nikodeemus ja Gamalien??
eli kaikki Israel on pelastuva, totta mutta mikä on se osa jostain. - Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
Room.10
20 Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet".
21 Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden".
Luuk.13
34 Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
35 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'...
Room.11
32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
Israel on menettänyt erityisasemansa valittuna kansana ja siltä edellytetään uskoa ja nöyryyttä, kuten kaikilta muiltakin."Israel on menettänyt erityisasemansa valittuna kansana ja siltä edellytetään uskoa ja nöyryyttä, kuten kaikilta muiltakin."
kaksi kuninkas kuntaa, Juudan ja Joosefin/Efraimin.
matt 21
Juuda menettää omansa!
43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
Salomin aikana Jumala jakoi "kansan" kanteen osa, Juudan kuninkas kunta ja Joosef/Efraim.
Juuda menetti omansa, Joosef/Efraim oli jossain:
Joh. 10:
16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
Nyt on siis kaksi lammaslaumaa ja tulee aika kun on vain yksi:
Jeremia, Hesekiel, Hoosea ,Aamos.
"juutalaisilla" ei ole mitään etuoikeutta ENÄÄ;
heillä oli mutta sen meni.
- Anonyymi00005
Vain orjat ovat toisen omaisuutta.
Sitähän ne hilluntailaiset tietty ovatkin. - Anonyymi00008
Room.9:27 Mutta Jesaias huutaa Israelin edestä: jos Israelin lasten luku olis niinkuin santa meressä, niin kuitenkin tähteet autuaaksi tulevat. Biblia (1776) 1Moos.22:17. Jes.10:22-23. Room.11:5.
- Anonyymi00013
"1.Piet.2
9 Mutta TE OLETTE "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, OMAISUUSKANSA, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
10 TE, JOTKA ENNEN "ETTE OLLEET KANSA", MUTTA NYT OLETTE "JUMALAN KANSA", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut"."
Minkäs niminen se tämä 2.luokan omaisuuskansa on? Kai kansalla jokin nimi pitäisi olla, jolla sitä voi kutsua? - Anonyymi00014
"Room.11:24
24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa OKSASTETTU JALOON ÖLJYPUUHUN, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!"
Pelastuvat juutalaiset ja kristityt oksastetaan siis YHTEEN ja SAMAAN öljypuuhun, jonka juurena on Jeesus, joten onko siinä puussa 1. luokan Israel-oksia ja 2.luokan Israelin siunaaja-oksia?- Anonyymi00015
En ymmärrä kysymystä.
- Anonyymi00016
Ne juutalaiset, jotka uskoivat ja elivät VT:n aikana ja sen jälkeen Jumalan tahdon mukaan (eivät kaikki), ovat jalo puu. Tähän joukkoon on liitetty kristityt. Kansa on siis yksi Jumalan kansa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 73873
Miltä se tuntuu
Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s104728- 47603
- 36603
- 35587
- 40585
- 30581
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?34557- 50550
- 36483