Täällä opetetaan aivan ristiriitaisia oppeja eli kerrotaan, että "kaikki Israel" pelastuu, mutta toisaalta heistä pelastuukin vain "jäännös" tai tarkemmin 1/3 ?
Joten yrittäkääpä nyt päättää, mikä näistä on harhaoppia ja mikä totuutta...vain onko mikään...?
PELASTUUKO "KAIKKI ISRAEL" VAI VAAN "JÄÄNNÖS" HEISTÄ ?
50
298
Vastaukset
- Anonyymi00001
Raamattu sanoo alkutekstin mukaan Room.11: Israelia on osaksi kohdannut paatumus kunnes kansojen paljous on tullut sisälle. Täten koko Israel on pelastuva.
Toisin sanoen: koko Israel muodostuu kaikista uskovista, jotka uskon kautta ovat Aabrahamin lapsia. Tämä Israel tulee pelastumaan.
Jos luet rehellisesti Room.9-11 luvut, näet että niinhän Paavali opetti.
Nykyään tuo teksti käännetään niin, että se sopisi siionistien käsitykseen Juudan kansan äkillisestä kääntymyksestä, mutta sellainen tulkinta ei saa tukea alkutekstistä.- Anonyymi00003
Kiitos kommentistasi, en olisi itse osannut tuota paremmin pukea sanoiksi.
- Anonyymi00050
Miksi tähän ketjuun on kopioitu pitkät litaniat täysin aiheeseen liittymättömiä Raamatun paikkoja ilman mitään kommentteja?
- Anonyymi00054
Anonyymi00050 kirjoitti:
Miksi tähän ketjuun on kopioitu pitkät litaniat täysin aiheeseen liittymättömiä Raamatun paikkoja ilman mitään kommentteja?
Joku siionisti varmaan kopsasi niitä tähän, jotta kukaan ei jaksaisi lukea tätä ketjua...
- Anonyymi00002
Room.9:27 Mutta Jesaias huutaa Israelin edestä: jos Israelin lasten luku olis niinkuin santa meressä, niin kuitenkin tähteet autuaaksi tulevat. Biblia (1776) Jes.10:22-23. Room.9:29-33. Room.11:5-8.
- Anonyymi00004
Koettelun ja erilaisten vaiheiden jälkeen kaikki Aabrahamin jälkeläiset pelastuvat.
Room. 11:26
Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Koettelun ja erilaisten vaiheiden jälkeen kaikki Aabrahamin jälkeläiset pelastuvat.
Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.Aabrahamin jälkeläiset muodostavat eri kansoja, mutta kaikki he ovat Aabrahamin jälkeläisi.
1. Moos. 12:3
Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."
1. Moos. 18:18
Onhan Aabrahamista tuleva suuri ja väkevä kansa, ja kaikki kansakunnat maan päällä tulevat hänessä siunatuiksi. - Anonyymi00017
Anonyymi00004 kirjoitti:
Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä."Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva"
Room.9
6 Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel,
7 eivät kaikki ole lapsia sentähden, että ovat Aabrahamin siementä, vaan: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset";
8 SE ON: EIVÄT NE, JOTKA LIHAN PUOLESTA OVAT LAPSIA, OLE JUMALAN LAPSIA, VAAN LUPAUKSEN LAPSET, NE LUETAAN SIEMENEKSI.
Matt.3
7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "TE KYYKÄÄRMEITTEN SIKIÖT, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
8 Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä,
9 ÄLKÄÄKÄ LUULKO SAATTAVANNE SANOA MIELESSÄNNE: 'ONHAN MEILLÄ ISÄNÄ AABRAHAM'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.
10 Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.
Joh. 1:47
Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, OIKEA ISRAELILAINEN, jossa ei vilppiä ole!"
Room. 2
28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
29 VAAN SE ON JUUTALAINEN, JOKA SISÄLLISESTI ON JUUTALAINEN, ja oikea ympärileikkaus on SYDÄMEN YMPÄRILEIKKAUS HENGESSÄ, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
1.Piet.2
4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
5 ja RAKENTUKAA ITSEKIN ELÄVINÄ KIVINÄ HENGELLISEKSI HUONEEKSI, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".
7 TEILLE SIIS, JOTKA USKOTTE, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
9 Mutta TE OLETTE "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, OMAISUUSKANSA, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
10 TE, JOTKA ENNEN "ETTE OLLEET KANSA", MUTTA NYT OLETTE "JUMALAN KANSA", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut". - Anonyymi00030
Anonyymi00004 kirjoitti:
Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.Alkuteksti ei sao "sen tapahduttua", vaan "täten". Tällä tavoin pelastuu koko Israel, siis siten, että muista kansoista tulee paljon ihmisiä mukaan uskon kautta.
- Anonyymi00006
2Kor.3:14-16 Vaan heidän taitonsa ovat paatuneet. Sillä tähän päivään asti, kuin vanhaa Testamenttia luetaan, pysyy se peite ottamatta pois, joka Kristuksessa lakkaa. Mutta tähän päivään asti, kuin Mosesta luetaan, rippuu se peite heidän sydämessä edessä. Mutta kuin he palajavat Herran puoleen, niin peite otetaan pois. Biblia (1776)
- Anonyymi00010
Paavali oli Juutalaisen Jumalanmiehen Stefanoksen ja mahd. monen muun murhamies ja yritti kiemurrella vapaaksi siitä vastuusta erilaisin valheoppien avulla.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Paavali oli Juutalaisen Jumalanmiehen Stefanoksen ja mahd. monen muun murhamies ja yritti kiemurrella vapaaksi siitä vastuusta erilaisin valheoppien avulla.
Svenska Bibeln kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen..."lögnaktighet"... eikä ihminen sille perusluonteelleen voi mitään. Vanhemmiten ne piirteet vain korostuvat.
" Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare? - Anonyymi00015
Anonyymi00010 kirjoitti:
Siionisti ei tykkää Paavalista ja satuilee sen vuoksi oman päänsä valheita.
Gal.4:25
sillä HAAGAR on Siinain vuori Arabiassa ja VASTAA NYKYISTÄ JERUSALEMIA, joka elää orjuudessa lapsineen.
- Anonyymi00007
Ei siellä pyhässä kaupungissa ole mitään pakanoiden portteja, eikä Paavalin, Tarsolaisen murhamiehen nimeä ei edes mainita.
Ilm. 21:12
siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.- Anonyymi00014
Ilm.21:12,14
"Sitä ympäröi suuri ja korkea MUURI...muurissa oli KAKSITOISTA PERUSKIVEÄ, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet."
Muuri on VERTAUSKUVA siitä, miten Jumala suojelee kansaansa sekä totuutta taistelussa pahuutta ja valheita vastaan.
Jer.15
19 Sentähden, näin sanoo Herra: "Jos sinä käännyt, niin minä sallin sinun kääntyä, ja sinä saat seisoa minun edessäni. Ja jos sinä tuot esiin jaloa, et arvotonta, niin sinä saat olla minun suunani. He kääntyvät sinun tykösi, mutta sinä et käänny heidän tykönsä.
20 Ja MINÄ TEEN SINUT VAHVAKSI VASKIMUURIKSI tätä kansaa vastaan, ja he sotivat sinua vastaan, mutta eivät voita sinua; sillä minä olen sinun kanssasi, minä vapahdan ja pelastan sinut, sanoo Herra.
Hes.13
1 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin ennustavista PROFEETOISTA ja sano noille, jotka ovat profeettoja oman sydämensä voimasta: Kuulkaa Herran sana.
3 Näin sanoo Herra, Herra: VOI PROFEETTAHOUKKIA, jotka seuraavat omaa henkeänsä ja sitä, mitä eivät ole nähneet!
4 Niinkuin ketut raunioissa ovat sinun profeettasi, Israel.
5 TE ETTE OLE NOUSSEET MUURIN AUKKOIHIN ettekä korjanneet muuria Israelin heimon ympärillä, että se kestäisi sodassa, Herran päivänä.
6 Mitä he ovat nähneet, on petosta, ja heidän ennustelunsa on valhetta, kun he sanovat: 'Näin sanoo Herra', vaikka Herra ei ole heitä lähettänyt; ja he muka odottavat, että hän toteuttaisi heidän sanansa.
Matt.21
42 Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: 'Se KIVI, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut KULMAKIVEKSI; Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?
Jeesus on siis SEURAKUNNAN eli Uuden Jerusalemin muurin kulmakivi ja 12 opetuslasta ovat sen peruskiviä.
"Peruskivi on kivi, joka asettaa rakennuksen perustuksen tai toimii symbolisena peruskivenä. Peruskiven laskeminen merkitsi rakennusprojektin aloitusta."
Uusi Jerusalem ei ole mikään kaupunki, vaan VERTAUSKUVA SEURAKUNNASTA.
Ilm.21
9 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä NÄYTÄN SINULLE MORSIAMEN, Karitsan vaimon".
10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja NÄYTTI MINULLE PYHÄN KAUPUNGIN, JERUSALEMIN, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,
Raamatussa morsian on vertauskuva seurakunnasta.
- Anonyymi00008
Raamatun mukaan kansojen ja ihmisten kohtalot riippuvat siitä, miten he kohtelevat Juutalaisia.
Sak. 2:12
Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.
Parhami oli antisemitisti, piti nuorta Juutalaispoikaa J.J.Jourdania suhteessa kanssaan, mistä vietiin vankilaan v. 1907. - Anonyymi00009
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen, ei helluntailainen.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.- Anonyymi00012
Näinhän Jeesus sanoikin: Isäni käskyt minä olen pitänyt.
- Anonyymi00013
Jeesus oli syntyperältään juutalainen, mutta juutalaisilla, jotka Jeesuksen >>murhasivat<<, EI OLE JEESUKSEN USKOA.
Turhaan sinä parhamista vaahtoava kirkkosiionisti yrität tuputtaa valheitasi tänne ja poistatat aloituksia, jotka todistavat SINUTKIN valehtelijaksi. - Anonyymi00018
Anonyymi00013 kirjoitti:
Jeesus oli syntyperältään juutalainen, mutta juutalaisilla, jotka Jeesuksen >>murhasivat<<, EI OLE JEESUKSEN USKOA.
Turhaan sinä parhamista vaahtoava kirkkosiionisti yrität tuputtaa valheitasi tänne ja poistatat aloituksia, jotka todistavat SINUTKIN valehtelijaksi.Jumalattomat pakanat murhasivat Jeesuksen . Antisemitistit syyttää siitä Juutalaisia.
Luuk. 18:32
32 Hänet annetaan pakanoiden käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään,
33 ja he ruoskivat häntä ja tappavat hänet. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista."
Pakanat on pahoja.
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40
mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5] - Anonyymi00021
Anonyymi00018 kirjoitti:
Jumalattomat pakanat murhasivat Jeesuksen . Antisemitistit syyttää siitä Juutalaisia.
32 Hänet annetaan pakanoiden käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään,
33 ja he ruoskivat häntä ja tappavat hänet. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista."
Pakanat on pahoja.
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]"Pakanat on pahoja."
Oletko sinä valehteleva pakana vai valehteleva juutalainen? - Anonyymi00038
Anonyymi00018 kirjoitti:
Jumalattomat pakanat murhasivat Jeesuksen . Antisemitistit syyttää siitä Juutalaisia.
Pakanat on pahoja.
mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]"Jumalattomat pakanat murhasivat Jeesuksen . Antisemitistit syyttää siitä Juutalaisia.
33 ja he ruoskivat häntä ja tappavat hänet. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista.""
No pakanat suorittivat likaisen työn, mutta juutalaiset vaativat sitä.
Matt.27
20 Mutta ylipapit ja vanhimmat yllyttivät kansaa anomaan Barabbasta, mutta surmauttamaan Jeesuksen.
21 Ja maaherra puhui heille ja sanoi: "Kummanko näistä kahdesta tahdotte, että minä teille päästän?" Niin he sanoivat: "Barabbaan".
22 Pilatus sanoi heille: "Mitä minun sitten on tehtävä Jeesukselle, jota sanotaan Kristukseksi?" He sanoivat kaikki: "Ristiinnaulittakoon!"
23 Niin maaherra sanoi: "Mitä pahaa hän sitten on tehnyt?" Mutta he huusivat vielä kovemmin sanoen: "Ristiinnaulittakoon!"
24 Ja kun Pilatus näki, ettei mikään auttanut, vaan että meteli yhä yltyi, otti hän vettä ja pesi kätensä kansan nähden ja sanoi: "Viaton olen minä tämän miehen vereen. Katsokaa itse eteenne."
25 Niin kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle".
26 Silloin hän päästi heille Barabbaan, mutta Jeesuksen hän ruoskitti ja luovutti ristiinnaulittavaksi.
Joh.19
19 Ja Pilatus kirjoitti myös päällekirjoituksen ja kiinnitti sen ristiin; ja se oli näin kirjoitettu: "Jeesus Nasaretilainen, juutalaisten kuningas".
20 Tämän päällekirjoituksen lukivat monet juutalaiset, sillä paikka, jossa Jeesus ristiinnaulittiin, oli lähellä kaupunkia; ja se oli kirjoitettu hebreaksi, latinaksi ja kreikaksi.
21 Niin juutalaisten ylipapit sanoivat Pilatukselle: "Älä kirjoita: 'Juutalaisten kuningas', vaan että hän on sanonut: 'Minä olen juutalaisten kuningas'."
22 Pilatus vastasi: "Minkä minä kirjoitin, sen minä kirjoitin".
- Anonyymi00016
Minä vastaan vain oman uskoni mukaan. Toisessa sanan paikassa oli, että "kaikki Israel on pelastuva."
Room 9 : 27
Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös."- Anonyymi00019
Ei ne kaikki lauseet ole täydellisiä lauseita. Asiat pitää ymmärtää kokonaisuuksina ja tutkia perusteellisesti.
Apostolien tekojen kirjat esim. ovat puhekieltä, lyhenteitä, huudahduksia, lauseenjäseniä puuttuu, epätäydellisiä ilmaisuja jne. - Anonyymi00023
Anonyymi00019 kirjoitti:
Ei ne kaikki lauseet ole täydellisiä lauseita. Asiat pitää ymmärtää kokonaisuuksina ja tutkia perusteellisesti.
Apostolien tekojen kirjat esim. ovat puhekieltä, lyhenteitä, huudahduksia, lauseenjäseniä puuttuu, epätäydellisiä ilmaisuja jne.Raamattu on täynnä vertauskuvia, joten kannattaisi opiskella, mitä ne vertauskuvat tarkoittavat.
Muuten ei saa mitään tolkkua mistään ja voi kehitellä vaikka minkälaisia harhaoppeja joidenkin yksittäisten jakeiden perusteella, kuten esim tämä siionismi, jossa palvotaan maallista sotaa käyvää kansaa. - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Raamattu on täynnä vertauskuvia, joten kannattaisi opiskella, mitä ne vertauskuvat tarkoittavat.
Muuten ei saa mitään tolkkua mistään ja voi kehitellä vaikka minkälaisia harhaoppeja joidenkin yksittäisten jakeiden perusteella, kuten esim tämä siionismi, jossa palvotaan maallista sotaa käyvää kansaa.Jeesus käytti alussa vertauskuvia, esim. vuorisaarna, mutta heti perään selitti mitä vertaus tarkoitti. Mikäli selitystä ei tule, kyse ei ole vertauskuvasta.
Omille apostoleilleen ja uskonystävilleen Jeesus lopetti vertauksien käytön ja puhui suoraan kuin mies miehelle.
Joh. 16:29
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin." - Anonyymi00027
Anonyymi00024 kirjoitti:
Jeesus käytti alussa vertauskuvia, esim. vuorisaarna, mutta heti perään selitti mitä vertaus tarkoitti. Mikäli selitystä ei tule, kyse ei ole vertauskuvasta.
Omille apostoleilleen ja uskonystävilleen Jeesus lopetti vertauksien käytön ja puhui suoraan kuin mies miehelle.
Joh. 16:29
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.""Mikäli selitystä ei tule, kyse ei ole vertauskuvasta."
Ja tästä on siis jotain muutakin todistetta kuin vain sinun sanasi ?
Sorry vaan, mutta laitan sille yhtä paljon painoarvoa kuin paavin tai kirkkoisien sanalle eli tasan ZERO.
- Anonyymi00020
Paavalin puheet tuleekin verrata oikeiden apostolien ja Jeesuksen puheisiin ja verrata niihin. VT:n ikuisia totuuksia unohtamatta.
Mikäli Paavalin puheet ovat erilaisia, ne kannattaa laittaa hyllylle.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?- Anonyymi00022
Ei ne viisaat Juutalaiset siihenkään aikaan Paavalin uusia oppeja purematta nielaisseet.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin. - Anonyymi00029
Anonyymi00022 kirjoitti:
Ei ne viisaat Juutalaiset siihenkään aikaan Paavalin uusia oppeja purematta nielaisseet.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.Oletko sinä viisas juutalainen vai omia sanojasi lainaten "paha pakana", kun tutkit, miten voisit väännellä kirjoituksia kieroon edistämään omaa siionismi-agendaasi ?
- Anonyymi00025
Eräs hämäyskeino onkin muuttaa selvät konkreettiset asiat pelkiksi vertauskuviksi ja symbooleiksi.
Esim. kasteen vesi on muutettu vaikka miksi muuksi kuin tavalliseksi vedeksi.
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
2. Moos. 40:7
Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.
Jes. 12:3
Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.- Anonyymi00036
"Eräs hämäyskeino onkin muuttaa selvät konkreettiset asiat pelkiksi vertauskuviksi ja symbooleiksi."
No missäs ne "pelastuksen lähteet" oikein sijaitsee, joista voi ilolla ammentaa vettä ?
- Anonyymi00026
Joh. 19:34 vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä,
ja heti vuoti siitä verta ja vettä.
Helluntailainen pastori selitti, että siinä on käännösvirhe, pitäisi lukea "verta ja sanoja"
Toinen hellari selitti, että siinä pitäisi lukea "verta ja Henkeä". - Anonyymi00031
Joillekin on tärkeä se että Jerusalemin porteissa on Juudas Iskariotin nimi, tai että Daanin sukukuntaa ei ole 144000:n joukossa.
Tietysti on olemassa mahdollisuus, että emme ota kaikkea kirjaimellisesti. - Anonyymi00032
Jos Jeesus ei luvannut sen ajan juutalaisille fariseuksille pelastusta, niin tuskin lupaa sitä tämän päivän kansanmurhaajille.
Eikä siinä olisi mitään järkeä jos kansanmurhalla pääsisi taivaaseen.
Ei tarvitsisi toisia syytellä oikein mistään eikä ketään valehtelijaksi kun pahuus ei ole esteenä pelastukselle.- Anonyymi00047
"Eikä siinä olisi mitään järkeä jos kansanmurhalla pääsisi taivaaseen."
Eikä siinäkään olisi mitään järkeä jos kansanmurhaajia siunaamalla pääsisi taivaaseen.
Ei sen vian tartte olla kovin suuri, kun se on korvien välissä, kuten näillä vanhan liiton siionisteilla.
- Anonyymi00039
Jumala on hyvä pahoille ja kiittämättömille.
- Anonyymi00040
feikki-maan historiaa ja pääministereiden juuria ei voi paljastaa tällä palastalla? Viesti voi tulla poistetuksi?
- Anonyymi00049
Juu, ei pelkästään jokin viesti, vaan tässä on poistettu jopa useampia Israelia koskevia kokonaisia viestiketjujakin...
Aihe ei kestä päivänvaloa, koska Israelin palvojien koko uskon perustus romahtaa, jos he eivät voi uskoa pelastuvansa Israelia siunaamalla!
Jeesus on UTn mukaan ainoa pelastaja, eikä tämä totuus sovi Israelin propagandan levittäjille, joten niinpä he poistattavat liian paljastavat kommentit ja jopa ketjut.
- Anonyymi00041
Joh.6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, hänellä on ijankaikkinen elämä, ja minä olen herättävä hänen viimeisenä päivänä. Biblia (1776)
Pelästyköön ken voi! ☠️
- Benmajim Natonhaju -- Anonyymi00042
Ei Jeesus, vaikka oli itse juutalainen,pitänyt itse juutalaisuutta arvossa.
Joutuikon juutalaisten kynsiin ja tapetuksi.
Ei sillä peri pelastusta. - Anonyymi00043
Ei voi koko maallinen Israel pelastua, koska suurin osa uskomattomista on jo kuollut heistäkin kuin myös pakanoista. Koko Israel tarkoittaa siis kaikkia oikeita kristittyjä
ja Jeesukseen sovittajanaan uskovia juutalaisia yhdessä. - Anonyymi00044
Jeesuksen palatessa koko Israelin jäännös pelastuu. Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.
- Anonyymi00051
Raamatun mukaan "he katsoivat Häneen, jonka ovat lävistäneet" toteutui jo kaksi vuosituhatta sitten Joh.19:37
- Anonyymi00052
Anonyymi00051 kirjoitti:
Raamatun mukaan "he katsoivat Häneen, jonka ovat lävistäneet" toteutui jo kaksi vuosituhatta sitten Joh.19:37
Mutta kenen Raamatun? Sinun oma Raamatun.
Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
- Anonyymi00048
Sitä Israelin kääntymystä Jeesuksen kulmakiven, jonka hylkäsivät, puoleen ei ole vielä tapahtunut. Israel on jumalaton kansanmurhaaja eikä vielä ole sitä jäännöstä olemassa mikä pelastuisi.
- Anonyymi00053
On olemassa pieni vähemmistä joka sukupolvesta niin kuin pakanakristittyjäkin ja arabikristittyjä myös. Koko maailma herätetään tuomiolle ja on oleva toinen ylösnousemus ja toinen kuolema oikeudenmukaisesti. Kestätkö sinä tuomiolla?
- Anonyymi00055
Anonyymi00053 kirjoitti:
On olemassa pieni vähemmistä joka sukupolvesta niin kuin pakanakristittyjäkin ja arabikristittyjä myös. Koko maailma herätetään tuomiolle ja on oleva toinen ylösnousemus ja toinen kuolema oikeudenmukaisesti. Kestätkö sinä tuomiolla?
Ei se toinen kuolema niin paha juttu ole jos kerran on kestänyt ensimmäisenkin.
Antaa tulla vain lunta tupaan.
Niin käy myös nykyiselle Israelille eikä jäännöksestä ole vielä merkkiäkään kun vainoavat kristittyjä.
- Anonyymi00056
Israel tarkoittaa: Jumala hallitsee ja Jeesus on Israelin Herra ja kuningas
Ilman Jeesusta ei ole Israelia ja Israelin kuuluu kaikki Jeesuksen
On oleva vain yksi lauma ja yksi Paimen Herra Jeesus Kristus
Jumala ei ole rasisti.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 74934
Miltä se tuntuu
Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s104788- 60772
- 44734
- 46670
- 49664
- 31629
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?34577- 50570
- 38516