Sellainen että kokisi olevansa hyväksytty sellaisena kuin on. Ei muutospaineita. Jeesus ei toimi: hiljaista sillä saralla. Käskee muuttumaan Raamatun kautta. Itse ei puhu mitään.
Puolison rakkaus on lähinnä taivaallista rakkautta. Rakastaa tällaisenaan.
Mistä löytyisi taivaallinen rakkaus?
32
185
Vastaukset
- Anonyymi00001
Eli ymmärsinkö nyt oikein?
Sinä et edes halua pyhittyä ja vapautua kaikesta siitä väärästä, jossa kukin meistä uskovista yhä on kiinni ja siten tekee vääryyttä lähimmäiselleen?- Anonyymi00002
Ei ole mitään väärää, josta pidän kiinni.
Sulla täytyy olla raskasta, kun riiput pahassa kiinni. - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ei ole mitään väärää, josta pidän kiinni.
Sulla täytyy olla raskasta, kun riiput pahassa kiinni.Ai niinkö, eli sinusta on jo tullut täysin synnitön, eikä mitään parantamisen varaa enää ole?
Ymmärsinköhän nyt ihan oikein? - Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ai niinkö, eli sinusta on jo tullut täysin synnitön, eikä mitään parantamisen varaa enää ole?
Ymmärsinköhän nyt ihan oikein?Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, kun ei tee mieli tehdä syntiä.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, kun ei tee mieli tehdä syntiä.
Ei voi muuta enää sanoa, kuin että:
Umpisokea olet omille synneillesi ja väärille toimillesi.
Perus sokea omavanhurskas fariseus. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ei voi muuta enää sanoa, kuin että:
Umpisokea olet omille synneillesi ja väärille toimillesi.
Perus sokea omavanhurskas fariseus.Höh! Uusi luomus ei tahdo tehdä syntiä eikä myöskään tee.
- Anonyymi00012
Anonyymi00007 kirjoitti:
Höh! Uusi luomus ei tahdo tehdä syntiä eikä myöskään tee.
Sinullako ei ole enää ollenkaan omaa tahtoa?
Oletko siis robootti? - Anonyymi00013
Anonyymi00005 kirjoitti:
Tähän Herra nosti yhden Raamatunpaikan mieleeni:
1. Johanneksen kirje 1
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Joten sinä JO teit syntiä, etkä vaeltanut Totuudessa, vaan valheessa. - Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Sinullako ei ole enää ollenkaan omaa tahtoa?
Oletko siis robootti?Tahdon samaa mitä Jeesus.
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Tahdon samaa mitä Jeesus.
Tahto on ihan eri kuin toteutus.
Pieni kysymys:
Oletko myynyt omaisuutesi ja jakanut sen köyhille?
Vittaan nyt tähän:
17 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
20 Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti".
21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua". - Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Tähän Herra nosti yhden Raamatunpaikan mieleeni:
1. Johanneksen kirje 1
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Joten sinä JO teit syntiä, etkä vaeltanut Totuudessa, vaan valheessa.Tuossa puhutaan menneistä synneistä, ei nykyisistä. Lue vähän eteenpäin sitä kirjettä ja mieti oletko Jumalan lapsi vai perkeleen vallassa.
1. Johanneksen kirje:
2:4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
2:5 Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.
4:17 Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa. - Anonyymi00017
Anonyymi00014 kirjoitti:
Tahdon samaa mitä Jeesus.
Toinen kysymys:
Ymmärrätkö sinä kunnolla sen, että mikä kaikki on syntiä?
Pikku vinkki:
1) Jokainen Jumalan tahdon vastainen teko on syntiä.
2) Jokainen Jumalan tahdon mukaisen teon tekemättä jättäminen on syniä.
3) Epäusko on syntiä.
Kyetäksesi synnittömyyteen, sinun tulisi olla itse Jumala, sillä Hän vain oikeasti tietää oman tahtonsa, siis ihan jokaikisessä tapauksessa ja kohdassa.
Tajuatko nyt sen, kuinka järjettömiä sinä kirjoittelet? - Anonyymi00018
Anonyymi00015 kirjoitti:
Tahto on ihan eri kuin toteutus.
Pieni kysymys:
Oletko myynyt omaisuutesi ja jakanut sen köyhille?
Vittaan nyt tähän:
17 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
20 Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti".
21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".Käsky koski vain kyseistä miestä, ei muita.
- Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Toinen kysymys:
Ymmärrätkö sinä kunnolla sen, että mikä kaikki on syntiä?
Pikku vinkki:
1) Jokainen Jumalan tahdon vastainen teko on syntiä.
2) Jokainen Jumalan tahdon mukaisen teon tekemättä jättäminen on syniä.
3) Epäusko on syntiä.
Kyetäksesi synnittömyyteen, sinun tulisi olla itse Jumala, sillä Hän vain oikeasti tietää oman tahtonsa, siis ihan jokaikisessä tapauksessa ja kohdassa.
Tajuatko nyt sen, kuinka järjettömiä sinä kirjoittelet?Teetkö taivaassa syntiä? Tekevätkö valon enkelit syntiä?
Anonyymi00005 kirjoitti:
Olet saatanan pettämä luullessasi että olet muka synnitön!☠️
- Anonyymi00020
Demokrates kirjoitti:
Pelle.🎃
Peloton. Miksi pelkäisin helvettiä?
- Anonyymi00022
Anonyymi00018 kirjoitti:
Käsky koski vain kyseistä miestä, ei muita.
Meinaatko todella niin, että meille on eri säännöt ja vaatimukset?
Miten selviät näistä:
Matt. 6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
Luuk. 16:13 Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa." - Anonyymi00023
Anonyymi00018 kirjoitti:
Käsky koski vain kyseistä miestä, ei muita.
Tuo muuten on todella mielenkiintoinen ajattelutapa ja nyt en yhtään ihmettele sitä, että sinä kuvittelet harhoissasi olevasi jopa synnitön.
Eli jos jotakin ei oikein erikseen sinulle kohdisteta, niin se ei sinua koske.
Tuolla tavalla on varmaan todella helppoa "olla synnitön".
Mietinkin sitä tuossa jo edellä, että onko kohdallasi kyse ns. madaltuneesta syntinäkemyksestä / käsityksestä, tai sitten siitä, että olet kadottanut todellisuuden tajusi ja elät omassa mielikuvitus "todellisuudessasi".
Siis vääjäämättä on kyse jommasta kummasta, tai sitten niiden yhdistelmästä.
Sillä se nyt vain on niin, että mitä pidemmälle Pyhän Hengen pyhitystyö edistyy uskovassa, niin sitä selvemmin uskova näkee oman huonon tilansa ja sitä enemmän hän tarvitsee Herraa, eli kuten Sana sanoo:
Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
Eikä uskova voi vähetä, eli lakata vaikuttamasta, jos hän ei käsitä omaa totaalista vajavaisuuttaan ja vasta sitten Herran vaikutus meissä voi lisääntyä ja kasvaa. - Anonyymi00024
Anonyymi00019 kirjoitti:
Teetkö taivaassa syntiä? Tekevätkö valon enkelit syntiä?
Enkelitkään eivät ole Jumala, joten heidänkin toimensa ovat vajavaisia vain:
Job 4:18 Katso, palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja; - Anonyymi00027
Anonyymi00023 kirjoitti:
Tuo muuten on todella mielenkiintoinen ajattelutapa ja nyt en yhtään ihmettele sitä, että sinä kuvittelet harhoissasi olevasi jopa synnitön.
Eli jos jotakin ei oikein erikseen sinulle kohdisteta, niin se ei sinua koske.
Tuolla tavalla on varmaan todella helppoa "olla synnitön".
Mietinkin sitä tuossa jo edellä, että onko kohdallasi kyse ns. madaltuneesta syntinäkemyksestä / käsityksestä, tai sitten siitä, että olet kadottanut todellisuuden tajusi ja elät omassa mielikuvitus "todellisuudessasi".
Siis vääjäämättä on kyse jommasta kummasta, tai sitten niiden yhdistelmästä.
Sillä se nyt vain on niin, että mitä pidemmälle Pyhän Hengen pyhitystyö edistyy uskovassa, niin sitä selvemmin uskova näkee oman huonon tilansa ja sitä enemmän hän tarvitsee Herraa, eli kuten Sana sanoo:
Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
Eikä uskova voi vähetä, eli lakata vaikuttamasta, jos hän ei käsitä omaa totaalista vajavaisuuttaan ja vasta sitten Herran vaikutus meissä voi lisääntyä ja kasvaa.Edustat harhaoppia jonka mukaan sitä syntisemmäksi ihminen tuntee itsensä mitä pitemmälle pyhitys on mennyt.
- Anonyymi00004
Tietenkin ihmistä rakastetaan sellaisia kuin mitä hän on. Eihän voi sellaisena rakastaa mitä ei ole.
Mutta ei vain pidä rakastua pahuuden ruumiillistumaan, kansanmurhan kannattajaan tai herjaajaan, vaikka monesti kriminaalit vetää puoleensa, vaan pitää rakastua sellaiseen, joka on rakastettava. - Anonyymi00008
Monille naisille elämän suurin täyttymys on rakastua venkularoistoketkuun !
Mitä siinä omenassa oikein oli !@$?- Anonyymi00009
Esimerkeistä tuskin on pulaa !
- Anonyymi00010
Kyllä Jeesus ja Taivaan Isä toimii, mutta se kysyy kärsivällisyyttä.
- Anonyymi00011
Miksi ei voi puhua selvästi ja heti? Onko olemattomuus este?
- Anonyymi00021
KYLLÄ JEESUS JA TAIVAAN ISÄ TOIMII??? KUIN JOKU TAIVAALLINEN KODINKONE, JOKA LATAA ITSEÄÄN YÖLLÄ?!!! HALLELUJA JA TAKUU MENI SAMALLA!
SE KYLLÄ KYSYY KÄRSIVÄLLISYYTTÄ, SANOT SINÄ – JA OLET OIKEASSA, MUTTA ET TAJUA MITÄ KYSYTÄÄN!!! KÄRSIVÄLLISYYS EI OLE JONOTUSNUMERO EIKÄ HENGELLINEN SOHVAPERUNA, VAAN SE ON USKON HIKEÄ, ARMON HAMPAIDENKIRISTYSTÄ JA TOIVON KÄSIJARRU POIS -TILAA!!!
JEESUS EI OLE MYÖHÄSSÄ, TAIVAAN ISÄ EI OLE TAUKOTILASSA, vaan IHMINEN HAKKAA KELLOA JA HUUTAA: “MISSÄ VIIPYY?” samalla kun IKUISUUS ON JO AUKI!!! klks klks kärsivällisyys NAPSUU NÄPPÄIMISSÄ!!!
JUMALA TOIMII SILLOIN KUN HÄN TOIMII, JA SE ON AINA OIKEA AIKA, VAIKKA SINUN AJASTIN PIIPPAA HERMOROMAHDUSTA!!! opi odottamaan, opi luottamaan, OPPIKAA!!!
NÄIN SAARNAA PALAVA TOTUUS!!!
PASTORI PERTTI PERÄPUTKI
TOTUUDEN PÄRÄYTTÄJÄ ✝️🔥
- Anonyymi00025
<<21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".<<
mitä jos keisari olisi sanonut noin samat sanat mitä Jeesus ja kun se jätti tekemättä mitä hänelle käskettiin
mitä olisi keisari hänelle määrännyt käskyn täyttämättä jättämisestä: samoin kuin Johannekselle kävi: pää vadille.- Anonyymi00026
jos olisi täyttänyt Jeesuksen tahdon niin olisi taivas ja auennut ja ikuinen onni alkanut kukoistaan jo maan päällä: syvä sisäinen muutos uudet ikuiset taivaalliset arvot ja yhteys Jeesukseen Jumalaa olisi palannut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 31427501
Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa
Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?482324- 2021681
Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien411622Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes1561586- 341351
Persut päättivät hiilivoimaloiden alasajosta
Persut ovat Suomen kansan vastainen putinistiporukka, josta nyt maksamme kovaa hintaa.441083- 1221038
Huomioon ottaminen
Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin30942Sinkkusiskoni pliis kertokaa
Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex97920