En saa ilmeisesti enää TT tukea

Anonyymi-ap

Laskin että päiväraha ja asumistuki riittää vuokraan ja jää noin 180€ ja siitä maksan netin puhelimeen,on välttämätön,koska olen työnhakija eikä minulla ole tietokonetta. Sähköposti ja kaikki on puhelimessa. Ja koska en saa TT tukea,joudun maksamaan sähkölaskun. Se ei ole iso,koska minulla ei ole juuri mitään laitteita. Ei edes televisiota. Eikä pesukonetta. Laskin,että ruokaan jää ehkä 100€ tai jopa alle. 80 € kuukaudessa ruokaan on erittäin tiukka budjetti, mutta mahdollinen keskittymällä perusraaka-aineisiin (peruna, pasta, riisi, pavut, kananmunat, kauden kasvikset) ja tekemällä ruoat alusta asti itse, välttäen valmisruokia ja herkkua. Suunnittele ateriat, hyödynnä edullisimmat vaihtoehdot, kuten irtoperunat, ja valmista ruokaa isompi satsi kerralla, jotta säästät aikaa ja rahaa, vaikka se vaatiikin paljon itsehillintää ja suunnittelua. Mutta miten jaksan tätä jatkossa? Olen töitä hakenut,ei vaan natsaa.

15

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Toki jotain pientä taskurahahommaa voin tehdä tai myydä tavaraani,olen joskus niin tehnyt pahimmassa pulassa!

• Anonyymi00003

Varmasti moni joutuu lyömään perseen tiskiin. Pitää vaan olla edes siedettävän näköinen ja suht normaali painoinen. Toki jotkut miehet maksaa rumillekin.

• Anonyymi00002

Köyhyyden syitä ja haasteita:
      Ylisukupolvisuus: Köyhyys voi siirtyä vanhemmilta lapsille, ja köyhissä perheissä kasvaneilla on suurempi riski köyhtyä aikuisena.
      Elämän käännekohdat: Työttömyys, sairaus, vamma tai muut dramaattiset tapahtumat voivat johtaa köyhyyteen.
      Yhteiskunnalliset tekijät: Yhteiskunnan rakenteet ja eriarvoisuus voivat vaikeuttaa köyhyydestä nousua, vaikka yksilö olisi ahkera.

• Anonyymi00004

Hei! Jos sinulle jää vuokran jälkeen vain 180 euroa elämiseen kuukaudessa, saat varmasti toimeentulotukea. Hae sitä heti Kelasta. Saat noin 600 euroa/kk elämiseen asuntomenojen jälkeen. Kela maksaa myös paljon muita menoja. Tutki Kelan sivuja ja tee laskurilla arvio tuistasi.

https://www.kela.fi/toimeentulotuki

• Anonyymi00005

Ei saa jos asuu ylikalliissa asunnossa tai on ns sanktio päällä.

• Anonyymi00009

Kun en saa! Sehän tässä on!

• Anonyymi00010

Ei ikinä ole jäänyt 600€ elämiseen!

• Anonyymi00011
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ei saa jos asuu ylikalliissa asunnossa tai on ns sanktio päällä.

Saa mutta vain vähän????

• Anonyymi00006

Jos asut kalliissa asunnossa, kysy vuokranantajalta voisiko hän alentaa vuokraa. Jos olet maksanut vuokrasi ajallaan, luulisi että vuokranantaja haluaa pitää hyvän vuokralaisen ja alentaa vuokran määrää.

Jos on saanut sanktioita niin sitten on huono tilanne. Jos ne ovat määräaikaisia, niin ei varmaan auta muu kuin odottaa, että ne loppuvat. Harmillinen juttu ja vaikeuttaa todella paljon elämää.

• Anonyymi00012

Ei ole sanktioita.

• Anonyymi00007

Aloittaja miettii omaa tilannettaan mutta sitten alkaa kirjoittaan neuvoja muille esim, mitä ruokia. Mielummin niin että mitä minä itse teen.

• Anonyymi00008

Temusta saa alle 4€ paksun köyden.

• Anonyymi00013

Ostan temusta teltan ja loppurahoilla olutta

eläkeläisuuno, savo.

• Anonyymi00015

Monet kerrat oon homoillut enon kanssa teltassa.

• Anonyymi00016

Saako siitäkin tt-tukea ?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      100
      1753
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      59
      1150
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      440
      1117
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1043
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      58
      821
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      130
      804
    7. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      753
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      47
      741
    9. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      708
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      671
    Aihe