”Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.”
Matt 6:33
Etsikää ensin!
48
142
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Vaan etsikäät ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, ja niin kaikki nämät teille annetaan.
- Anonyymi00002UUSI
Nej, söken först efter hans rike och hans rättfärdighet, så skall också allt detta andra tillfalla eder.
- Anonyymi00005UUSI
Hakutulos
valtakuntaa:ut:x
1. Matt. 5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
2. Matt. 6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
3. Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra!, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
4. Matt. 11:12 Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.
5. Matt. 18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
6. Matt. 19:23 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
7. Matt. 19:24 Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
8. Matt. 21:31 Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen". Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.
9. Matt. 24:7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin. - Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
Nej, söken först efter hans rike och hans rättfärdighet, så skall också allt detta andra tillfalla eder.
Sökresultat
kingdom:ut:x
1. Matt. 5:20 Ty jag säger er: Om inte er rättfärdighet överstiger de skriftlärdas och fariséernas, kommer ni aldrig in i himmelriket.
2. Matt. 6:33 Sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så skall ni få allt detta i tillägg.
3. Matt. 7:21 Inte var och en som säger till mig: Herre, Herre, kommer in i himmelriket, utan den som gör min himmelske Faders vilja.
4. Matt. 11:12 Men från Johannes Döparens dagar och fram till nu utsätts himmelriket för våld, och våldsverkarna tar det med våld.
5. Matt. 18:3 och sade: "Sannerligen säger jag er: Om ni inte omvänder er och blir som barn, kommer ni aldrig in i himmelriket."
6. Matt. 19:23 Jesus sade då till sina lärjungar: "Sannerligen säger jag er: Det är svårt för en rik man att komma in i himmelriket.
7. Matt. 19:24 Och åter säger jag er: Det är lättare för en kamel att gå genom ett nålsöga än för en rik man att komma in i Guds rike."
8. Matt. 21:31 Vilken av de två gjorde sin fars vilja?" De svarade: "Den förste." Jesus sade till dem: "Sannerligen säger jag er: Tullindrivarna och prostituerade ska gå in i Guds rike före er.
9. Matt. 24:7 Ty folk skall resa sig mot folk och rike mot rike, och det skall bli hungersnöd och jordbävningar på olika platser.
- Anonyymi00004UUSI
Haskahtaa menestysteologialle.
Joskin on siinä mielessä parempi kaava kuin se, että kun antaa rahaa jollekin, niin Jumala siunaa sitten ja lyö käteen paksun nipun seteleitä. Tai kansanmurhan siunaaminen.
Ja kun vielä Jeesus sanonut noin eikä Paavali ja muut valehdelleet.- Anonyymi00008UUSI
Ei haiskahda, vaan tuoksuu Jumalan huolenpidolle.
Jumala pitää huolen omistaan. 😊
Jeesus ei myöskään kehoittanut etsimään maallisia aarteita. Ei todellakaan. Uskovan suurin AARRE on saada kuulua Jeesukselle Kristukselle. - Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ei haiskahda, vaan tuoksuu Jumalan huolenpidolle.
Jumala pitää huolen omistaan. 😊
Jeesus ei myöskään kehoittanut etsimään maallisia aarteita. Ei todellakaan. Uskovan suurin AARRE on saada kuulua Jeesukselle Kristukselle.Aamen aamen aamen!
- Anonyymi00007UUSI
Joopeli joo.
Onhan tuota ainaskin pari tuhatta vuotta asiakseen etitty, mutta ei ole löydetty kiveä, lankunpätkää tai partakarvaakaan.
Turhia lupauksia kyllä piisaa.- Anonyymi00009UUSI
Kun et ymmärrä hengellisiä asioita, niin et ymmärrä.
- Anonyymi00011UUSI
Tuo Jeesuksen sana oli rukoilemisen yhteydessä kun Hän puhui ettei pidä rukoilla pitkiä rukouksia ihmisten edessä, että anna tätä sekä tätä siunaa se sekä niitä. Ei Jumala kuule monisanaisuuden tähden, vaan Jumala kuulee kun menee yksin kammioonsa rukoilemaan ja siinä yhteydessä Jeesus sanoo, että Jumala kyllä tietää mitä ihminen tarvitsee ennen kuin edes anoo mitään. Mutta tietenkin sillä edellytyksellä, että ihminen vaeltaa Hengessä Jumalan yhteydessä. Ei Jumala anna mitään uskonnolliselle höyrypäälle.
- Anonyymi00040UUSI
Ei pidä tosiaankaan rukoilla ihmisiä, mutta silti Raamatussa on useita tilanteita, joissa uskovat YHDESSÄ rukoilevat Jumalaa. Silloin voi joku heistä korottaa äänensä ja muut yhtyvät siihen rukoukseen.
On siis sekä kammiorukouksia, että yhteisrukouksia esim. kirkoissa. Isä MEIDÄN-rukouskin on yhteinen rukous, jonka Jeesus opetti omillensa yhteisesti rukoilemaan. Ei siis pidä yksipuolistaa ja supistaa niin suurta Jumalan lahjaa, joka rukous on.
- Anonyymi00012UUSI
Jeesus varoitti yleisestä valheesta, kun julistetaan, että lait ja profeetat olisivat olleet voimassa vain Johannekseen asti ja nyt vaan julistetaan sitä Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin omilla uskonratkaisuillaan, päätöksillään ja julistuksillaan.
4. Matt. 11:12 Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.- Anonyymi00013UUSI
"ratkaisukristillisyys" on paha eksytys
- Anonyymi00033UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
"ratkaisukristillisyys" on paha eksytys
Passiivinen kristillisyys on todella paha eksytys.
Jumala kehoittaa kääntymään puoleensa.
Etkö tosiaan ymmärrä?
” Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.”
Jesaja 45:22
”Reväiskää rikki sydämenne, älkää vaatteitanne, ja kääntykää Herran, teidän Jumalanne, tykö; sillä hän on armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja armosta rikas, ja hän katuu pahaa.”
Jooel 2:13
” Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,”
Apt 3:19 - Anonyymi00041UUSI
Anonyymi00033 kirjoitti:
Passiivinen kristillisyys on todella paha eksytys.
Jumala kehoittaa kääntymään puoleensa.
Etkö tosiaan ymmärrä?
” Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.”
Jesaja 45:22
”Reväiskää rikki sydämenne, älkää vaatteitanne, ja kääntykää Herran, teidän Jumalanne, tykö; sillä hän on armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja armosta rikas, ja hän katuu pahaa.”
Jooel 2:13
” Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,”
Apt 3:19Niinpä! Jumala tekee aloitteen, mutta kyllä Hän myös odottaa ihmisen vastaavan siihen! Ei ihminen ole mikään tahdoton nukenrääpäle!
- Anonyymi00014UUSI
Jumalan valtakunta tarkoittaa aikaa kun Jeesus tulee takaisin maan päälle.
Ei se ole vielä toteutunut.
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
Matt. 26:29
Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."
Mark. 14:25
Totisesti minä sanon teille: minä en juo enää viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena Jumalan valtakunnassa." - Anonyymi00015UUSI
Nyt eletään vielä tämän "Jumalan " aikakautta.
2. Tess. 2:4
Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.- Anonyymi00016UUSI
Luuk. 10:18
Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama."
Damaskontiellä se salama sokaisi ja säikäytti hevoset? - Anonyymi00034UUSI
Perkele EI OLE Jumala, vaan langennut enkeli. Etkö sitä tiennyt???
- Anonyymi00017UUSI
Matt. 24:26
Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.- Anonyymi00018UUSI
Lahkolaiset ilmoittelee lehdessä päivän, tarkan kellon ajankin, koska Jumala on tavattavissa heidän lahkokellarissaan.
"Jumalan kohtaamisen ilta"...silloin ja silloin.... - Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Lahkolaiset ilmoittelee lehdessä päivän, tarkan kellon ajankin, koska Jumala on tavattavissa heidän lahkokellarissaan.
"Jumalan kohtaamisen ilta"...silloin ja silloin....Hes. 13:20
Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä käyn käsiksi teidän taikasiteisiinne, joilla olette pyydystäneet sieluja niinkuin lintuja, ja revin ne teidän käsivarsistanne ja lasken ne sielut irti-sielut, jotka te olette pyydystäneet-niinkuin linnut. - Anonyymi00035UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
"Jumalan kohtaamisen ilta"...silloin ja silloin....Ensinnäkin Jeesus asuu omiensa sydämissä Pyhän Hengen kautta.
Toisekseen Jeesus on luvannut näin;
” Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."
Matt 18:20 - Anonyymi00042UUSI
Anonyymi00035 kirjoitti:
Ensinnäkin Jeesus asuu omiensa sydämissä Pyhän Hengen kautta.
Toisekseen Jeesus on luvannut näin;
” Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."
Matt 18:20Aamen aamen aamen!
- Anonyymi00020UUSI
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. - Anonyymi00021UUSI
Jeesus lupaa ilmestyä elämään kun tottelet Jumalan lakeja ja käskyjä ja tahdot elää kunnon ihmisen tavoin.
Matt. 19:17
Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."
Joh. 14:21
Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."- Anonyymi00022UUSI
Perinteinen terve kristinusko sakramentteineen, käskyjen mukainen elämä ei enää riitä tämän ajan ihmisille.
Pitää saada kovempaa kamaa ja pää sekaisin, etsitään pelkkiä henkikokemuksia ja niitä sitten vertaillaan, kenellä on kaikista oudoimpia hallusinaatioita, niin sellainen on arvostetuin henkilö siinä uskonyhteisössä, johonka hän kuuluu.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. - Anonyymi00023UUSI
Demokrates kirjoitti:
Tekojen oppi on Saatanasta.🔥👹🔥
Luehan tarkemmin
Ilm. 20:12
Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
Ilm. 20:13
Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
- Anonyymi00024UUSI
Lääkärilehdessä kerrottiin lahkolaismiehestä, joka sairasti epilepsiaa ja oli mennyt psykoosiin, mutta ei suostunut käyttämään mitään lääkkeitä, koska nautti suurta arvostusta kohtauksiensa ansiosta siinä uskonyhteisössä, mihinkä hän kuului.
- Anonyymi00025UUSI
Jos etsii väärästä paikasta, niin ei voi koskaan löytää etsimäänsä.
Room. 10:20
Jesaja sanoo vielä rohkeammin: -- Ne, jotka eivät minua etsineet, ovat minut löytäneet, olen ilmaissut itseni niille, jotka eivät minua kysyneet.
Hes. 34:11
"Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen. - Anonyymi00026UUSI
Jeesuksen sana on lupaus, ei herja kellekään. Ei Jeesus herjaa siinä ketään kun sanoo, että Jumala tietää jo ilman rukoilemista mitä ihminen tarvitsee. Joskin on aivan luonnollista että Jeesus tarkoittaa Pyhän Hengen yhteydessä olevia uskovia, eikä hän anna herjaajille parempia herjoja vaikka miten pyytäisivät että anna nyt vähän räväkämpiä herjoja ettei tarvitse näitä iänikuisia aina jankata.
- Anonyymi00027UUSI
Jumala on luonut ihmisen ja tietää, mitä kaikki ihmiset tarvitsee. Ei siihen tarvi mitään hurmoshenkiä sotkea.
- Anonyymi00028UUSI
Jumala nauraa taivaassa perisynnin ja lakiensa ja käskyjensä kieltäjille.
Ps. 2:4
Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä.- Anonyymi00044UUSI
Taas otit jakeen irti kontekstistaan.
Niin tehden vääristelet jatkuvasti Jumalan pyhää sanaa ja eksyt ja eksytät!
” Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat?
Maan kuninkaat nousevat, ruhtinaat yhdessä neuvottelevat Herraa ja hänen voideltuansa vastaan:
"Katkaiskaamme heidän kahleensa, heittäkäämme päältämme heidän köytensä".
Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä.
Kerran hän on puhuva heille vihassansa, peljättävä heitä hirmuisuudessaan:
"Minä olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni".
Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
Ano minulta, niin minä annan pakanakansat sinun perinnöksesi ja maan ääret sinun omiksesi.
Rautaisella valtikalla sinä heidät muserrat, niinkuin saviastian sinä särjet heidät."
Tulkaa siis järkiinne, kuninkaat, maan tuomarit, ottakaa nuhteesta vaari.
Palvelkaa Herraa pelvolla ja iloitkaa vavistuksella.
Antakaa suuta pojalle, ettei hän vihastuisi ettekä te hukkuisi tiellänne. Sillä hänen vihansa syttyy äkisti. Autuaat ovat kaikki, jotka häneen turvaavat.
Psalmi 2:1-12
Lue siitä ja OPI!
- Anonyymi00029UUSI
Ihminen kun sidotaan harhaoppiseen uskonlahkoon, niin silloin ei voi etsiä muualta eikä löytää totuutta.
Minkä te sidotte maan päällä, se on sidottu taivaassa.
Jos etsii väärästä paikasta, niin ei voi koskaan löytää etsimäänsä.- Anonyymi00030UUSI
Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. - Anonyymi00047UUSI
Muistan kerran erään lahkon tai alkavan lahkon, jota Taivaallinen Isä ei ollut istuttanut ja siksi se romahti omaan mahdottomuuteensa ja järjettömyyteensä ja hengettömyyteensä. Sen johtaja jäi murisemaan katkerana ja vieläkin herjaa kaikkia.
- Anonyymi00031UUSI
TV7:lla eräs helluntailainen nainen kertoi, että alkoi kokouksissa hokemaan kolmea keksimäänsä outoa sanaa kiihtyvällä tahdilla, niin arvostus kasvoi huomattavasti.
- Anonyymi00032UUSI
Jeesus lupaa että Jumala tietää jo ennen rukoilemista mitä ihminen tarvitsee ja antaa sitä hänelle. Tietenkään Jumala ei anna jos ihminen on paha. Jos kannattaa ja siunaa pahoja asioita, ihmisten herjaamista, sillä ei Jumala anna lahjoja pahaa ja pahan tekemiseen. Ne lahjat pitää hakea paholaiselta eikä ne kovin hyviä anna, ei silloin ole edes oikein taivata herjaaja, vaan tylsiä ja typeriä silloin herjaa vaikka yrittäisi laittaa jonkin jakeen kyytipojaksi.
Ja suurin asia mitä ihminen tietenkin voi toivoa, on että Jumala lahjoitta Pyhän Hengen, armon ja totuuden hengen johdattamaan eikä ihminen oman pöhköpäisyytensä varassa touhota ja julista omia päättömyyksiään. - Anonyymi00036UUSI
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40
mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]- Anonyymi00038UUSI
MOT-ohjelman mukaan Suomessa suurimmat uskonlahkot ovat palkanneet päätoimisia testamentin metsästäjiä.
- Anonyymi00039UUSI
Anonyymi00038 kirjoitti:
MOT-ohjelman mukaan Suomessa suurimmat uskonlahkot ovat palkanneet päätoimisia testamentin metsästäjiä.
1. Moos. 6:5
Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat.
- Anonyymi00037UUSI
Juuri sitä Jeesus opettaa, että Jumala tietää ihmisen tarpeet, ettei ihminen tarvitse itselleen mitään rukoilla eikä edes toiselle ihmiselle, vaan pitää vain mielensä puhtaana, valmiin ottamaan Pyhä Henki vastaan, jos ei ole jo ottanut. Ja se on varma että vain nöyrälle Jumala antaa jotain, vain sellaiselle, joka elää Jumalan voimasta eikä oman käsivarteensa ja herjoihinsa luottaen.
- Anonyymi00048UUSI
Oikein. Mutta muistetaan silti aina, ettei ihminen mitään voi saada omilla ansioillaan, vaan Jeesuksen armosta. Jos saisi omilla ansioillaan, hän alkaisi heti kehua itseään ja ylpistyisi.
- Anonyymi00043UUSI
1. Moos. 3:19
Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."- Anonyymi00045UUSI
1. Moos. 8:22
Niin kauan kuin maa pysyy, ei lakkaa kylväminen eikä leikkaaminen, ei vilu eikä helle, ei kesä eikä talvi, ei päivä eikä yö."
- Anonyymi00046UUSI
Mitä jos keskityisit etsimään,et muille omassa tietämättömyydessäsi saarnaamaan.🤷♀️
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a505639Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,444352Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?
Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�1443786Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K913630Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii702854Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1052497Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan561816Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut401689Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii2261656Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä321427