Kaupassa oli mies kuluneissa vaatteissa. Sitten hänen puhelimensa soi niin näkyi olevan uusio 3310 eli tyhmäpuhelin. Hymähdin, eihän kukaan noita oikeasti enää käytä. Mies oli kassajonossa takanani ja kun pakkasin ostoksiani niin katsoin kun mies otti ison pinon seteleitä lompakosta. Pihalla katsoin kun meni vanhaan autoon. Oli joki vanha Volvo.
Olikohan köyhä?
20
222
Vastaukset
- Anonyymi00001
Nyt on kyllä vasemmistolaisuus aivan uudella tasolla. Kateutta, kaunaa, empatian puutetta, kaikkea löytyy.
- Anonyymi00002
Joskus katoin kaupassa kun ikäihminen nainen osti kaupasta olutta ni kassalla lompakossa tukku seteleitä niin eipä viimeisillä rahoilla olutta ostanut.Aloituksen profiloima ukkeli ni ei välttämättä mikään köyhä.
- Anonyymi00003
Olen vakuuttavampi köyhä.
Kohteesi ulkoinen kuvaus sopii minuun. Ero tulee jo puhelimessa. Minulla on vanhan ukon Doro jossa on sentään kamera mutta kelvoton sellainen.
Kassalla köyhyyteni korostuu. En käytä käteistä vaan maksan pienetkin ostokset, vaikkapa maitotölkin Nordean kullitetun Visan velattomalla maksuaikaominaisuudella. Korotonta lainaa ka. 1,5kk.
Auto on liki 10:n vuoden ikäinen VW POLO.
Ostan aina punalappuisia silloin kun sopii tarpeeseeni. En siksi, että saa halvemmalla.
Vertaan aina punalappuisen kilohintaa normaalihintaiseen, tarpeeni täyttävään tuotteeseen.- Anonyymi00006
Kuka kassalla sitä katsoo millä kullikortilla maksat mutta se on jos nippu seteleitä nykypäivänäkin.Ei muuta ku tölkkipanteilla ale makkaraa.
- Anonyymi00014
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kuka kassalla sitä katsoo millä kullikortilla maksat mutta se on jos nippu seteleitä nykypäivänäkin.Ei muuta ku tölkkipanteilla ale makkaraa.
Luottokortilla maksajaahan pidetään täysin rahattomana koska siihen turvautuu vain ääritilanteessa ja sen arvellaan johtavan todellisiin vaikeuksiin.
Olen nähnyt vain tuon suuntaisia kommentteja. - Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Luottokortilla maksajaahan pidetään täysin rahattomana koska siihen turvautuu vain ääritilanteessa ja sen arvellaan johtavan todellisiin vaikeuksiin.
Olen nähnyt vain tuon suuntaisia kommentteja.Joskus aikoinaan asiakkaalta kysyttiin että laitetaankopankki vaiko luotto niin sano luotolla,itselle tuli mieleen tuossa että syö luotolla.Kuseen moni itsensä saanut luottokorteilla ja muutenkin velkaantunut lainoilla.
- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Joskus aikoinaan asiakkaalta kysyttiin että laitetaankopankki vaiko luotto niin sano luotolla,itselle tuli mieleen tuossa että syö luotolla.Kuseen moni itsensä saanut luottokorteilla ja muutenkin velkaantunut lainoilla.
Minulta ei tarvitse kysyä koska olen aina maksanut kaiken kortin luotto-ominaisuudella.
Milloinkohan taloudellinen katastrofi yllättää? Olen odottanut kymmeniä vuosia.
Vuosikausien mittaan suunnilleen kaikien kulujen 1,5kk:n koroton maksuaikakin antaan hieman säästöä.
Joskus olen kassalla sanonut, että tietenkin painan luottokortti vaihtoehdon. Minun ja vaimoni rinnakkaiskortin laskut menevät suoraan veloitukseen yhteiselle tilillellemme.
Käytän käteistä silloin kun siitä on molemmille, tai ainakin toiselle osapuolelle selvää hyötyä.
Jos haluaa seurata kulurakennetta niin se on helppoa katsomalla korttiostosten jakaumaa.
Vaimoni joskus tähyili sitä. - Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Minulta ei tarvitse kysyä koska olen aina maksanut kaiken kortin luotto-ominaisuudella.
Milloinkohan taloudellinen katastrofi yllättää? Olen odottanut kymmeniä vuosia.
Vuosikausien mittaan suunnilleen kaikien kulujen 1,5kk:n koroton maksuaikakin antaan hieman säästöä.
Joskus olen kassalla sanonut, että tietenkin painan luottokortti vaihtoehdon. Minun ja vaimoni rinnakkaiskortin laskut menevät suoraan veloitukseen yhteiselle tilillellemme.
Käytän käteistä silloin kun siitä on molemmille, tai ainakin toiselle osapuolelle selvää hyötyä.
Jos haluaa seurata kulurakennetta niin se on helppoa katsomalla korttiostosten jakaumaa.
Vaimoni joskus tähyili sitä.Tulisiko katastrofi jos maksaisit samantien ni ei tarvis ihailla sitten korttiostoja.Löytyyhän näitä henkilöitä joilla luottokortti tapissa ja jännittää että saako maksettua kaikki.Nurinkurinen vastakkain asettelu miks maksaisin heti.Itse katson älykännykältä saldon ennen kuin menen kauppaan ja maksan heti. Käteistä olis hyvä olla kans mukana.Heittää romukoppaan kullitetut kortit.
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Tulisiko katastrofi jos maksaisit samantien ni ei tarvis ihailla sitten korttiostoja.Löytyyhän näitä henkilöitä joilla luottokortti tapissa ja jännittää että saako maksettua kaikki.Nurinkurinen vastakkain asettelu miks maksaisin heti.Itse katson älykännykältä saldon ennen kuin menen kauppaan ja maksan heti. Käteistä olis hyvä olla kans mukana.Heittää romukoppaan kullitetut kortit.
En tunne älykännykän mahdollisuuksia mutta on asioita joiden hoitamisessa kortti on, jos ei välttämätön, niin ehdottoman kätevä. Yhtenä esimerkkinä vaikkapa lentojen varaus sekä määränpään kentälle auton varaus kuten myös hotellin.
Kullitettuun liittyy 45 vuorokauden ajan kattava, maksuton matkavakuutus.
Vuosikymmenten saatossa olen, kortin ansiosta saanut rahani takaisin kahden lentoyhtiön konkurssin maksut.
On jokunen harva kerta kun "korttitappini " ei riittänyt. Kyse oli keittiöremontista ja auton vaihtotilanteista. 5000€:n "tappini" ei riittänyt vaan asiat oli hoidettava tilisiirtoina.
Käyttelytilini saldo ei "tappimielessä" kiinnosta koska saldo ylittää "tapin" maksamisenkin jälkeen kullitetun käyttörajan.
"Tappi" on rutkasti suurempi kuin 27:n työvuoden työeläkkeeni. Siksi köyhyyden tunteeni!
70-luvulla käytössäni oli Eurocard. Talovelat olivat niskassa mutta onneksi inflatio jylläsi.
Pienensin veroennakkoni niin alas kuin verotoimisto salli. Käytin säästyneen marginaalirahan korkeakorkoisten ( 12% ) lainojen lyhennyksiin. Pienenä lisäetua oli kortin käyttämisen antama ka. 1,5kk:n maksuaika. Pieni hyöty mutta lisänä sekin.
Tietenkin varauduin jälkiveron maksamiseen.
Köyhän oli käytettävä kaikki mieleen tulleet mahdollisuudet!
Köyhän on tilattava alkoholinsa Saksasta ja se vaatii kortin käyttämistä sekä 12 pullon viinalaatikon maksamiseen, että laatikon rahdin kustannukseen.
Janoni tyydyttämisestä en tingi mutta yritän minimoida sen vaikutuksen perhebudjettiin. - Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Tulisiko katastrofi jos maksaisit samantien ni ei tarvis ihailla sitten korttiostoja.Löytyyhän näitä henkilöitä joilla luottokortti tapissa ja jännittää että saako maksettua kaikki.Nurinkurinen vastakkain asettelu miks maksaisin heti.Itse katson älykännykältä saldon ennen kuin menen kauppaan ja maksan heti. Käteistä olis hyvä olla kans mukana.Heittää romukoppaan kullitetut kortit.
Luotolla maksaen saa puoli prosenttia takaisin platina kortilla. S kaupassa taas saa puoli prosenttia maksutapa alennusta s kortilla.
- Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
En tunne älykännykän mahdollisuuksia mutta on asioita joiden hoitamisessa kortti on, jos ei välttämätön, niin ehdottoman kätevä. Yhtenä esimerkkinä vaikkapa lentojen varaus sekä määränpään kentälle auton varaus kuten myös hotellin.
Vuosikymmenten saatossa olen, kortin ansiosta saanut rahani takaisin kahden lentoyhtiön konkurssin maksut.
On jokunen harva kerta kun "korttitappini " ei riittänyt. Kyse oli keittiöremontista ja auton vaihtotilanteista. 5000€:n "tappini" ei riittänyt vaan asiat oli hoidettava tilisiirtoina.
Käyttelytilini saldo ei "tappimielessä" kiinnosta koska saldo ylittää "tapin" maksamisenkin jälkeen kullitetun käyttörajan.
"Tappi" on rutkasti suurempi kuin 27:n työvuoden työeläkkeeni. Siksi köyhyyden tunteeni!
70-luvulla käytössäni oli Eurocard. Talovelat olivat niskassa mutta onneksi inflatio jylläsi.
Pienensin veroennakkoni niin alas kuin verotoimisto salli. Käytin säästyneen marginaalirahan korkeakorkoisten ( 12% ) lainojen lyhennyksiin. Pienenä lisäetua oli kortin käyttämisen antama ka. 1,5kk:n maksuaika. Pieni hyöty mutta lisänä sekin.
Köyhän on tilattava alkoholinsa Saksasta ja se vaatii kortin käyttämistä sekä 12 pullon viinalaatikon maksamiseen, että laatikon rahdin kustannukseen.
Janoni tyydyttämisestä en tingi mutta yritän minimoida sen vaikutuksen perhebudjettiin.Käteisen käyttöni. Kun siitä on kaupan molemmille, tai ainakin toiselle osapuolelle hyötyä.
Hierontapalvelut maksan aina käteisellä enkä ole edes kysynyt kortin maksuvaihtoehtoa.
Myös Philipsin TV ja läppäri on maksettu käteisellä. Auton etulokasuojan rutun korjaus ja maalaus. Nuo esimerkkeinä lähimenneisyydestä. - Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Janoni tyydyttämisestä en tingi mutta yritän minimoida sen vaikutuksen perhebudjettiin.Tuo kyllä totta että lennot kannattaa maksaa luottokortilla.Eihän tuosta nyt mitään kädenvääntöä tarvi tehdä maksaako heti vaiko luotolla. Aikoinaan oli hyvin yleistä että kaupassa sai tarvikkeita tiliin ja lasku tuli myöhemmin.Sillon luottokortti kätevä jos joutunut työttömäksi ja saa työpaikan mutta joutuu käyttään paljon autoa elikä polttoainetta menee.Ettei stressissä kun menee rahoja polttoaineisiin.Ihmettelen hokemaa köyhyyspalstalla hänellä kullitettu kortti.
- Anonyymi00004
Jos hän tykkäsi köyhäillä.
- Anonyymi00005
Eihän tuo köyhäilyä ole kun ei asioinut ruokajonossa tai varastanut.
- Anonyymi00012
Anonyymi00005 kirjoitti:
Eihän tuo köyhäilyä ole kun ei asioinut ruokajonossa tai varastanut.
Oikea köyhä olisi ajanut Ladalla tai Mossella
- Anonyymi00013
Hyvän näköinen oli joskus yks viiksivallu ukkeli vähän kaljaveikon näkönen niin ajeli punasella Warrella.Oikeen kyrvän näkönen on n,70v ukkeli joka ajalee Ladalla ja mamma vieressä.Ai niin ukkelilla lippis päässä.Meitit ei prkl laita rahaa autoon.
- Anonyymi00017UUSI
No paljastan. Tuo rääsyläinen olen minä, aloittaja. Tämä mies joka muka olin naureskeli minun puhelimelleni ja tuijotti kun en maksanut kortilla ja haukkui minut pihalla köyhäksi. Oli humalassa mutta silloin ihminen on sellainen kuin oikeasti on. Lähti Teslan kyydissä ilmeisesti vähän ottamaan.
Olin joskus köyhä mutta nyt menee hyvin. Roikun täällä katselemassa mitä suomalaisille kuuluu. - Anonyymi00020UUSI
Kioskiköyhä eläkeläinen koko jemmarahasto mukana
- Anonyymi00022UUSI
Köyhällä ei ole autoa, ainakaan omaa.
- Anonyymi00026UUSI
Öky köyhällä on auto ja jemmassa kymmeniä tuhansia puskurirahoja.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1815051Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813636SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt402638SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het412296Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä992208Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?292087Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan732074Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja882023Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?
Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet211556Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin
Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään1151467