Kaupassa oli mies kuluneissa vaatteissa. Sitten hänen puhelimensa soi niin näkyi olevan uusio 3310 eli tyhmäpuhelin. Hymähdin, eihän kukaan noita oikeasti enää käytä. Mies oli kassajonossa takanani ja kun pakkasin ostoksiani niin katsoin kun mies otti ison pinon seteleitä lompakosta. Pihalla katsoin kun meni vanhaan autoon. Oli joki vanha Volvo.
Olikohan köyhä?
52
475
Vastaukset
- Anonyymi00001
Nyt on kyllä vasemmistolaisuus aivan uudella tasolla. Kateutta, kaunaa, empatian puutetta, kaikkea löytyy.
- Anonyymi00002
Joskus katoin kaupassa kun ikäihminen nainen osti kaupasta olutta ni kassalla lompakossa tukku seteleitä niin eipä viimeisillä rahoilla olutta ostanut.Aloituksen profiloima ukkeli ni ei välttämättä mikään köyhä.
- Anonyymi00003
Olen vakuuttavampi köyhä.
Kohteesi ulkoinen kuvaus sopii minuun. Ero tulee jo puhelimessa. Minulla on vanhan ukon Doro jossa on sentään kamera mutta kelvoton sellainen.
Kassalla köyhyyteni korostuu. En käytä käteistä vaan maksan pienetkin ostokset, vaikkapa maitotölkin Nordean kullitetun Visan velattomalla maksuaikaominaisuudella. Korotonta lainaa ka. 1,5kk.
Auto on liki 10:n vuoden ikäinen VW POLO.
Ostan aina punalappuisia silloin kun sopii tarpeeseeni. En siksi, että saa halvemmalla.
Vertaan aina punalappuisen kilohintaa normaalihintaiseen, tarpeeni täyttävään tuotteeseen.- Anonyymi00006
Kuka kassalla sitä katsoo millä kullikortilla maksat mutta se on jos nippu seteleitä nykypäivänäkin.Ei muuta ku tölkkipanteilla ale makkaraa.
- Anonyymi00014
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kuka kassalla sitä katsoo millä kullikortilla maksat mutta se on jos nippu seteleitä nykypäivänäkin.Ei muuta ku tölkkipanteilla ale makkaraa.
Luottokortilla maksajaahan pidetään täysin rahattomana koska siihen turvautuu vain ääritilanteessa ja sen arvellaan johtavan todellisiin vaikeuksiin.
Olen nähnyt vain tuon suuntaisia kommentteja. - Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Luottokortilla maksajaahan pidetään täysin rahattomana koska siihen turvautuu vain ääritilanteessa ja sen arvellaan johtavan todellisiin vaikeuksiin.
Olen nähnyt vain tuon suuntaisia kommentteja.Joskus aikoinaan asiakkaalta kysyttiin että laitetaankopankki vaiko luotto niin sano luotolla,itselle tuli mieleen tuossa että syö luotolla.Kuseen moni itsensä saanut luottokorteilla ja muutenkin velkaantunut lainoilla.
- Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Joskus aikoinaan asiakkaalta kysyttiin että laitetaankopankki vaiko luotto niin sano luotolla,itselle tuli mieleen tuossa että syö luotolla.Kuseen moni itsensä saanut luottokorteilla ja muutenkin velkaantunut lainoilla.
Minulta ei tarvitse kysyä koska olen aina maksanut kaiken kortin luotto-ominaisuudella.
Milloinkohan taloudellinen katastrofi yllättää? Olen odottanut kymmeniä vuosia.
Vuosikausien mittaan suunnilleen kaikien kulujen 1,5kk:n koroton maksuaikakin antaan hieman säästöä.
Joskus olen kassalla sanonut, että tietenkin painan luottokortti vaihtoehdon. Minun ja vaimoni rinnakkaiskortin laskut menevät suoraan veloitukseen yhteiselle tilillellemme.
Käytän käteistä silloin kun siitä on molemmille, tai ainakin toiselle osapuolelle selvää hyötyä.
Jos haluaa seurata kulurakennetta niin se on helppoa katsomalla korttiostosten jakaumaa.
Vaimoni joskus tähyili sitä. - Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Minulta ei tarvitse kysyä koska olen aina maksanut kaiken kortin luotto-ominaisuudella.
Milloinkohan taloudellinen katastrofi yllättää? Olen odottanut kymmeniä vuosia.
Vuosikausien mittaan suunnilleen kaikien kulujen 1,5kk:n koroton maksuaikakin antaan hieman säästöä.
Joskus olen kassalla sanonut, että tietenkin painan luottokortti vaihtoehdon. Minun ja vaimoni rinnakkaiskortin laskut menevät suoraan veloitukseen yhteiselle tilillellemme.
Käytän käteistä silloin kun siitä on molemmille, tai ainakin toiselle osapuolelle selvää hyötyä.
Jos haluaa seurata kulurakennetta niin se on helppoa katsomalla korttiostosten jakaumaa.
Vaimoni joskus tähyili sitä.Tulisiko katastrofi jos maksaisit samantien ni ei tarvis ihailla sitten korttiostoja.Löytyyhän näitä henkilöitä joilla luottokortti tapissa ja jännittää että saako maksettua kaikki.Nurinkurinen vastakkain asettelu miks maksaisin heti.Itse katson älykännykältä saldon ennen kuin menen kauppaan ja maksan heti. Käteistä olis hyvä olla kans mukana.Heittää romukoppaan kullitetut kortit.
- Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
Tulisiko katastrofi jos maksaisit samantien ni ei tarvis ihailla sitten korttiostoja.Löytyyhän näitä henkilöitä joilla luottokortti tapissa ja jännittää että saako maksettua kaikki.Nurinkurinen vastakkain asettelu miks maksaisin heti.Itse katson älykännykältä saldon ennen kuin menen kauppaan ja maksan heti. Käteistä olis hyvä olla kans mukana.Heittää romukoppaan kullitetut kortit.
En tunne älykännykän mahdollisuuksia mutta on asioita joiden hoitamisessa kortti on, jos ei välttämätön, niin ehdottoman kätevä. Yhtenä esimerkkinä vaikkapa lentojen varaus sekä määränpään kentälle auton varaus kuten myös hotellin.
Kullitettuun liittyy 45 vuorokauden ajan kattava, maksuton matkavakuutus.
Vuosikymmenten saatossa olen, kortin ansiosta saanut rahani takaisin kahden lentoyhtiön konkurssin maksut.
On jokunen harva kerta kun "korttitappini " ei riittänyt. Kyse oli keittiöremontista ja auton vaihtotilanteista. 5000€:n "tappini" ei riittänyt vaan asiat oli hoidettava tilisiirtoina.
Käyttelytilini saldo ei "tappimielessä" kiinnosta koska saldo ylittää "tapin" maksamisenkin jälkeen kullitetun käyttörajan.
"Tappi" on rutkasti suurempi kuin 27:n työvuoden työeläkkeeni. Siksi köyhyyden tunteeni!
70-luvulla käytössäni oli Eurocard. Talovelat olivat niskassa mutta onneksi inflatio jylläsi.
Pienensin veroennakkoni niin alas kuin verotoimisto salli. Käytin säästyneen marginaalirahan korkeakorkoisten ( 12% ) lainojen lyhennyksiin. Pienenä lisäetua oli kortin käyttämisen antama ka. 1,5kk:n maksuaika. Pieni hyöty mutta lisänä sekin.
Tietenkin varauduin jälkiveron maksamiseen.
Köyhän oli käytettävä kaikki mieleen tulleet mahdollisuudet!
Köyhän on tilattava alkoholinsa Saksasta ja se vaatii kortin käyttämistä sekä 12 pullon viinalaatikon maksamiseen, että laatikon rahdin kustannukseen.
Janoni tyydyttämisestä en tingi mutta yritän minimoida sen vaikutuksen perhebudjettiin. - Anonyymi00023
Anonyymi00019 kirjoitti:
Tulisiko katastrofi jos maksaisit samantien ni ei tarvis ihailla sitten korttiostoja.Löytyyhän näitä henkilöitä joilla luottokortti tapissa ja jännittää että saako maksettua kaikki.Nurinkurinen vastakkain asettelu miks maksaisin heti.Itse katson älykännykältä saldon ennen kuin menen kauppaan ja maksan heti. Käteistä olis hyvä olla kans mukana.Heittää romukoppaan kullitetut kortit.
Luotolla maksaen saa puoli prosenttia takaisin platina kortilla. S kaupassa taas saa puoli prosenttia maksutapa alennusta s kortilla.
- Anonyymi00024
Anonyymi00021 kirjoitti:
En tunne älykännykän mahdollisuuksia mutta on asioita joiden hoitamisessa kortti on, jos ei välttämätön, niin ehdottoman kätevä. Yhtenä esimerkkinä vaikkapa lentojen varaus sekä määränpään kentälle auton varaus kuten myös hotellin.
Vuosikymmenten saatossa olen, kortin ansiosta saanut rahani takaisin kahden lentoyhtiön konkurssin maksut.
On jokunen harva kerta kun "korttitappini " ei riittänyt. Kyse oli keittiöremontista ja auton vaihtotilanteista. 5000€:n "tappini" ei riittänyt vaan asiat oli hoidettava tilisiirtoina.
Käyttelytilini saldo ei "tappimielessä" kiinnosta koska saldo ylittää "tapin" maksamisenkin jälkeen kullitetun käyttörajan.
"Tappi" on rutkasti suurempi kuin 27:n työvuoden työeläkkeeni. Siksi köyhyyden tunteeni!
70-luvulla käytössäni oli Eurocard. Talovelat olivat niskassa mutta onneksi inflatio jylläsi.
Pienensin veroennakkoni niin alas kuin verotoimisto salli. Käytin säästyneen marginaalirahan korkeakorkoisten ( 12% ) lainojen lyhennyksiin. Pienenä lisäetua oli kortin käyttämisen antama ka. 1,5kk:n maksuaika. Pieni hyöty mutta lisänä sekin.
Köyhän on tilattava alkoholinsa Saksasta ja se vaatii kortin käyttämistä sekä 12 pullon viinalaatikon maksamiseen, että laatikon rahdin kustannukseen.
Janoni tyydyttämisestä en tingi mutta yritän minimoida sen vaikutuksen perhebudjettiin.Käteisen käyttöni. Kun siitä on kaupan molemmille, tai ainakin toiselle osapuolelle hyötyä.
Hierontapalvelut maksan aina käteisellä enkä ole edes kysynyt kortin maksuvaihtoehtoa.
Myös Philipsin TV ja läppäri on maksettu käteisellä. Auton etulokasuojan rutun korjaus ja maalaus. Nuo esimerkkeinä lähimenneisyydestä. - Anonyymi00025
Anonyymi00021 kirjoitti:
Janoni tyydyttämisestä en tingi mutta yritän minimoida sen vaikutuksen perhebudjettiin.Tuo kyllä totta että lennot kannattaa maksaa luottokortilla.Eihän tuosta nyt mitään kädenvääntöä tarvi tehdä maksaako heti vaiko luotolla. Aikoinaan oli hyvin yleistä että kaupassa sai tarvikkeita tiliin ja lasku tuli myöhemmin.Sillon luottokortti kätevä jos joutunut työttömäksi ja saa työpaikan mutta joutuu käyttään paljon autoa elikä polttoainetta menee.Ettei stressissä kun menee rahoja polttoaineisiin.Ihmettelen hokemaa köyhyyspalstalla hänellä kullitettu kortti.
- Anonyymi00031
Anonyymi00025 kirjoitti:
Tuo kyllä totta että lennot kannattaa maksaa luottokortilla.Eihän tuosta nyt mitään kädenvääntöä tarvi tehdä maksaako heti vaiko luotolla. Aikoinaan oli hyvin yleistä että kaupassa sai tarvikkeita tiliin ja lasku tuli myöhemmin.Sillon luottokortti kätevä jos joutunut työttömäksi ja saa työpaikan mutta joutuu käyttään paljon autoa elikä polttoainetta menee.Ettei stressissä kun menee rahoja polttoaineisiin.Ihmettelen hokemaa köyhyyspalstalla hänellä kullitettu kortti.
Kortin maksuaikaominaisuuden käyttäminen ei välttämättä merkitse puuttuvaa maksuvalmiutta.
Olen elänyt korttielämää 70-luvun alusta alkaen mutta en koskaan "pakon" johdosta vaan käytännön syistä.
Paras "saavutukseni" on ilmaiset 5500km:n bensat. Tapahtui 80-luvun alussa, höyläkuittauksen aikaan.
Olimme 4h perheen voimin lomalla ja aloitimme sen lennolla Nizzaan.
Penskat olivat viimeisiä aikoja alle ala-asteen iässä joten otin kentän vuokraamosta tipparellun.
Loman aikana ajelimme Välimeren pohjoisrantaa Kroatiaan saakka ja palasimme Nizzan lähettyville majoittuen sisämaahan Sauveursiin. Rantaa paljon halvempi mutta rantareisu meni alle tunnissa / suunta.
Käytössäni oli silloin OK-kortti jonka logo oli jenkkien carte bluen näköinen. Höyläsin jenkkien läpyt. Yhtään bensalaskua ei tullut. Kaikki muu laskutettiin. Jokainen vaimon ostama rättipala ja toisessa ladassa joka ikinen pizza ja vastaavat.
Jos olisin arvannut niin olisin vuokrannut veiterämmän auton.
Tilille syöminen. Kotivuosien jälkeen vaimoni meni osa-aikaiseksi kassaksi KK-markettiin joten ostimme kaikki sieltä saatavat tarpeemme tilille joka maksettiin vaimon tilipäivänä.
Haittapuoli oli siinä, että ostaessani kotikeittelyä varten sokerit 10kg:n paketeissa ja palahiivat laatikon puolikkaina, niin vaimoni kassakaveri pääsi leukailemaan, että teillä leivotaan taas tänään suuren taikinan. Tarvitsin sokeria 20kg mutta en ilennyt ostaa samalla reisulla.
Tilille ostaminen oli kätevä ratkaisu myös meidän lomamatkojen aikoina jolloin penskamme olivat keskenään talovahteina. Ostivat tarvitsemansa tilille eivätkä mitään asiaan kuulumatonta. Tiesivät, että vaimoni työkaveri kyllä kantelisi.
Tänään oli järkytys lähellä. Menin ottomaatille nostamaan laitteen maksimin 400€. Vekotin ilmoitti, ettei kortillani ole yhteyttä johonkin. Kävin marketissa ostoksilla ja korttini kelpasi.
Bensa-automaatti hyväksyi korttini.
Kävin toisella ottomatilla samalla tuloksella kuin ensimmäiselläkin.
Korttini on voimassa vielä yli 2 vuotta.
Aikomukseni oli herjata Nordeaa mutta avatessani yhteyden siellä oli Nordean selitys. Yleinen häiriö muussa kuin maksuliikenteessä.
Olen käyttänyt kortin matkavakuutusta kahdesti. Kylmänarka eturauhaseni pahoitti mielensä kerran Irlannissa ja toisen kerran Italian Dolomiiteilla. Italiasta paluu oli niin lähellä, että varasin koneseen käyttööni sopivan, pienehkön, kannellisen muovitörpön. Tavitessani pikaista helpotusta oli vessa aina käytettävissä.
- Anonyymi00004
Jos hän tykkäsi köyhäillä.
- Anonyymi00005
Eihän tuo köyhäilyä ole kun ei asioinut ruokajonossa tai varastanut.
- Anonyymi00012
Anonyymi00005 kirjoitti:
Eihän tuo köyhäilyä ole kun ei asioinut ruokajonossa tai varastanut.
Oikea köyhä olisi ajanut Ladalla tai Mossella
- Anonyymi00013
Hyvän näköinen oli joskus yks viiksivallu ukkeli vähän kaljaveikon näkönen niin ajeli punasella Warrella.Oikeen kyrvän näkönen on n,70v ukkeli joka ajalee Ladalla ja mamma vieressä.Ai niin ukkelilla lippis päässä.Meitit ei prkl laita rahaa autoon.
- Anonyymi00017
No paljastan. Tuo rääsyläinen olen minä, aloittaja. Tämä mies joka muka olin naureskeli minun puhelimelleni ja tuijotti kun en maksanut kortilla ja haukkui minut pihalla köyhäksi. Oli humalassa mutta silloin ihminen on sellainen kuin oikeasti on. Lähti Teslan kyydissä ilmeisesti vähän ottamaan.
Olin joskus köyhä mutta nyt menee hyvin. Roikun täällä katselemassa mitä suomalaisille kuuluu. - Anonyymi00020
Kioskiköyhä eläkeläinen koko jemmarahasto mukana
- Anonyymi00022
Köyhällä ei ole autoa, ainakaan omaa.
- Anonyymi00026
Öky köyhällä on auto ja jemmassa kymmeniä tuhansia puskurirahoja.
- Anonyymi00027
Mulla on yksi tuttu ukko, nyt jo yli 80v joka sopii hyvin kuvaukseesi muuten mutta sillä ei autoa vaan kulkee julkisilla tai taksilla.
- Anonyymi00028
Arvotatko ihmiset tavaroiden kautta aloittaja,vai oliko provo ?Moni ei halua älykänny helvettiin,saa olla monilta asioilta rauhassa 3310: n kanssa.Ja jos känny toimii,sillä voi soittaa ja ottaa vastaan soittoja,miksi se pitäisi heittää roskiin?Hyvin huollettu vanha Volvo voi olla varmempi käytössä kuin uusi Bemari.
- Anonyymi00032
Volvohan on kestävä auto niin yks papparainen ajo kuolemaansa saakka volvo amazonilla,kuollessaan 85v 10vuotta sitten.Vanhoilla Volvoilla ajo yks maaseutu ukkeli niin eipä mikään köyhä kun omistuksessa metsää,peltoja.
- Anonyymi00034
Olin aluks älykännyä vastaan mutta nyt kun tottunu on tarpeellinen,mobiilipankki,bussin aikaulut jne,whatsäpp.Älykänny hyvä vaihtoehto jos ei läppäriä mahkuja ostaa.
- Anonyymi00049
Nokia 225 maksaa 69€ ja siihen saa alueellisen netin:)
- Anonyymi00029
Tuskin oli köyhä, jos nyt välttämättä miljonääri myöskään.
Jotkut vain hallitsevat rahankäytön ja elävät siten, ettei rahan ja varallisuuden kuulu näkyä sen erityisemmin.
Eli juurikin noin, että ajetaan vanhemmalla autolla, ostetaan peruselektroniikkaa ja vaatteetkin useimmiten on juurikin jotain "markettivaatteita", jotka käytetään vielä mahdollisimman loppuun.
Ei silti tarkoita sitä, etä tällainen henkilö olisi sairaalloisen pihi, vaikka niitäkin aloittajan mainitsemaan ryhmään varmasti kuuluu.
Itse ainakin elän aika lailla "näkymättömästi".
Eli ajan vanhalla autolla, kännykkä on edullisemmasta päästä oleva älypuhelin(Motorola e13, maksoi uutena 89€ ja toimii edelleenkin hyvin), asun edullisessa yksiössä jne.
Ja vaatteet ostan halpakaupoista ja marketeista. Ovat aina silti ehjät ja siistit, puhtaat siis, vaikka niistä jotenkin näkyykin, että ovat juurikin halpoja vaatteita.
Ja mitäs nyt elämäntyyliini kuuluukin..
Pärjään silti ihan hyvin. Saan siis laskut maksettua aina ajallaan, ylimääräisiin yllätysmenoihinkin on aina rahaa ja kaikkea.
Tilillä on muutama kymppitonni ja palkkani on nettona reilu 2000€/kk. Ja palkka tulee aina kerran kuukaudessa, vaikka edellistäkään ei ole ehtiny tuhlaamaan.
En ole rikas, mutta en ole köyhäkään enkä miellä itseäni edes vähävaraiseksi.- Anonyymi00030
Eli olet saita kun kirjoitat tuhlaamisesta kuluttamisen sijaan.
- Anonyymi00035
Eli elät omien tapeidesi mukaan yrittämättäkään ajatella toisten aivoilla!
Siis elämää lakien ja sosiaalisten perusnormien mukaan.
Ainakin noilta osin olet suojassa psykosomaattisilta sairauksilta.
Mielenrauha on paras pielunen! - Anonyymi00036
Anonyymi00030 kirjoitti:
Eli olet saita kun kirjoitat tuhlaamisesta kuluttamisen sijaan.
Kuten kirjoitin, ei ole sairaslloisen pihin eli saidan merkki, vaikka elääkin selvästi vaatimattomammin kuin mihin on varaa.
Eli en ole saita. Voisin kuluttaa/tuhlata, kummin adian haluaakin sanoa. En vain näe siinä mitään mieltä. Ei tee minulle parempaa mieltä, eikä tee minusta mitenkään parempaa ihmistä, vaikka ostaisin 200€ merkki farkkuja 20-30€ markettifarkkujen sijaan tai jos ajelisin 50000-100000€ hintaisella BMW:llä 5000€ hintaisen Hyundain sijaan. - Anonyymi00037
Anonyymi00035 kirjoitti:
Eli elät omien tapeidesi mukaan yrittämättäkään ajatella toisten aivoilla!
Siis elämää lakien ja sosiaalisten perusnormien mukaan.
Ainakin noilta osin olet suojassa psykosomaattisilta sairauksilta.
Mielenrauha on paras pielunen!Ja juu, mielenrauha on minulla hyvä.
Muut näkevät enempi vaivaa ja oireilevat elämäntyylistäni kuin minä itse.
Mikä on vähän naurettavaakin.. En käsitä, mikä siinä rasittaa esimerkiksi työkavereitani, etten ostele mitään tonnin kännyköitä tms.
Mulle riittää, että olen itse tyytyväinen ja tarpeisiini tosiaan riittää edullisempikin elämisen tyyli. - Anonyymi00039
Anonyymi00036 kirjoitti:
Kuten kirjoitin, ei ole sairaslloisen pihin eli saidan merkki, vaikka elääkin selvästi vaatimattomammin kuin mihin on varaa.
Eli en ole saita. Voisin kuluttaa/tuhlata, kummin adian haluaakin sanoa. En vain näe siinä mitään mieltä. Ei tee minulle parempaa mieltä, eikä tee minusta mitenkään parempaa ihmistä, vaikka ostaisin 200€ merkki farkkuja 20-30€ markettifarkkujen sijaan tai jos ajelisin 50000-100000€ hintaisella BMW:llä 5000€ hintaisen Hyundain sijaan.Jahas että ostaisit 2000eur nettotuloilla 100000eur maksavan bemarin juupa juu.Hieman realiteettiä ni on maksamista 5000eur autossakin+käyttökulut.Laatuun kannattaa panostaa.
- Anonyymi00047
Ei kannata antaa rahojen lahota tilille. Inflaatio nakertaa niiden ostovoiman pois. Kymppitonni ei ole paljon, mutta sekin kannattaa laittaa tuottamaan.
- Anonyymi00053
Anonyymi00039 kirjoitti:
Jahas että ostaisit 2000eur nettotuloilla 100000eur maksavan bemarin juupa juu.Hieman realiteettiä ni on maksamista 5000eur autossakin käyttökulut.Laatuun kannattaa panostaa.
Siis en ole itse ostamassa yhtään mitään ja bemaria kaiken viimeksi.
Tuo oli vaan esimerkiksi tarkoitettu juurikin kaltaidiasi tarkoittaen.
Itse vaikutat jo tuon kommenttisi perusteella sellaiselta hölmöltä, joka ostaisi itselleen jonkun ylihintaisen kasan romua ja juurikin jollain "kun se on laadukas.."-verukkeella.
Mulla on tosiaan itselläni tuo mainitsemani noin 5000€ arvoinen Hyundai ja se on helvetin hyvä mulle ja muutenkin. Ja rahat riittää sen jäyttökuluihin ja pystyin ostamaan sen vaivatta. Ihan senkin vuoksi jo, kun en tuhlaa rahojani turhuuksiin. Kuten Bemareihin. - Anonyymi00054
Anonyymi00039 kirjoitti:
Jahas että ostaisit 2000eur nettotuloilla 100000eur maksavan bemarin juupa juu.Hieman realiteettiä ni on maksamista 5000eur autossakin käyttökulut.Laatuun kannattaa panostaa.
Siinä ollaan samaa mieltä, että Hyundai on laadukas automerkki.
Vai tarkoititko höppänä tuolla laadulla ja siihen panostamisella Bemaria? Jos tarkoitit, niin sinulla ei ole ktllä järki tallella.. - Anonyymi00055
Anonyymi00039 kirjoitti:
Niin ja sen verran tarkennusta ihan vaemuudeksi, kun näkee sinun tasosi. En ostaisi 100000 euron Bemaria tai muutakaan vadtaavan hintaluokan autoa, vaikka olisin miljonääri. Ei todellakaan ole järkevää laittaa sellaista summaa johonkin autoon kiinni.
- Anonyymi00033
Tuskin oli köyhä jos oli lompsassa iso tukko rahaa
- Anonyymi00040
Notdea teki minusta tänään köyhä. Olisi nostanut ottomatin salliman summan 400€ käteistä mutta vekotin kieltäytyi yhteistoiminnasta. Sama toistui toisellakin ottomatilla.
Markettiin ja bensa-automaatille korttini kelpasi. - Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Notdea teki minusta tänään köyhä. Olisi nostanut ottomatin salliman summan 400€ käteistä mutta vekotin kieltäytyi yhteistoiminnasta. Sama toistui toisellakin ottomatilla.
Markettiin ja bensa-automaatille korttini kelpasi.Ei ollut tilillä katetta hoh hoh kiäh kiäh.
- Anonyymi00043
Anonyymi00041 kirjoitti:
Ei ollut tilillä katetta hoh hoh kiäh kiäh.
Marketin kassa ja bensa-automaatti päättivät katteen riittävän. Miksi?
- Anonyymi00044
Anonyymi00041 kirjoitti:
Ei ollut tilillä katetta hoh hoh kiäh kiäh.
Seniili pölvästi
- Anonyymi00057
Anonyymi00043 kirjoitti:
Marketin kassa ja bensa-automaatti päättivät katteen riittävän. Miksi?
Marketissa punalaputettu pulla ja 5l tankkaus.Vaude kyllä rahaa on.
- Anonyymi00058
Anonyymi00057 kirjoitti:
Marketissa punalaputettu pulla ja 5l tankkaus.Vaude kyllä rahaa on.
Ei suinkaan vaan luottokortin käyttöraja riitti!
- Anonyymi00038
Mikä tuossa nyt on pointti?
- Anonyymi00042
Ropon omia köyhiä.
- Anonyymi00045
Ison pinon eli muutama kurja satanen 5€ paperiroskaa.
- Anonyymi00046
Enpä olisi uskonut että suomessa on joku noin rikas jäljellä.
- Anonyymi00050
Enpä tiedä mitä se kellekään kuuluu kuka on köyhä tai rikas.
- Anonyymi00056
Eipä ne kuulukaan.
Paitsi niiden mielestä, jouden täytyisi saafa tietää toisten adiat, jotka tosiaan ei kuulu heille millään tavoin. Kuten juurikin toisen raha-asiat.
- Anonyymi00051
Mistäs aloittaja tietää minkä.aikaa kyseisen miehen täytyy niillä seteleillä elää?
- Anonyymi00052
Oli joo...köyhä perseilevä tupauuno.
- Anonyymi00059
Ilmeisesti mies oli harvinaisen rikas. Puhelimesta voi jo päätellä. Älypuhelimia kun käyttävät ainoastaan köyhät. Oikeasti rikkaat eivät useinkaan omista minkäänlaista puhelinta. Se on vapautta johon köyhällä ei ole varaa.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä3211566Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa614151Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1443429Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2282718Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1322436Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh2061909Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san61542Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3521296- 711125
Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta20977