kaalia ahmivat eläkeläiset
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011766999.html
Makaronia ja
17
220
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kaali on mahdollisuus.
- Anonyymi00002
Empä usko että eläkeläiset nyt niin makaronia käyttävät muuta kun kerran viikossa lihamakaronilaatikko.Aloitukseen sen verran ettei köyhyys ollut kysymyksessä ikäihmisten proteiinien saannissa niin ketjun aloittaja ymmärtänyt väärin koko asiakokonaisuuden.
- Anonyymi00003
Jos ruokahalu on huono, proteiineja kannattaa yrittää tarjota sellaisissa muodoissa, joissa sitä on runsaammin.
Purkilisessa raejuustoa on 30 grammaa proteiineja,
annoksessa rasvattomaan maitoon keitetyssä kaurapuurossa on 10 gramma proteiineja
Kananmunassa on 6-7 grammaa.
100 grammassa broilerin rintafilettä on n 27 grammaa
punaisissa linsseissä noin 20 grammaa
100 gr jauhelihassa 19-27 gr rasvan määrästä riippuen
Juusto, kova pienikoloinen juusto, rasvaa 24-27 %, edam, sisältää proteiineja 26 grammaa- Anonyymi00008
Minun Milbona 500gr raejuustossani on protskua 74gr ja samassa määrässä Xtra rahkaa 50gr.
Ennen statiinien reistuhoa lisäsin raejuustosatsiin kaksi keitettyä kanamunaa valkosipulinkysien ja silputun inkiväärin seuraksi. Maun ter'vyyttä taittamaan juoksevaa hunajaa. Kunnossa ollessani popsin tuon satsin lisättynä tomaatilla, jäävuorisalaatilla ja sinapilla, pari tuntia ennen lounasta.
Statiinituhon jälkeen olen jättänyt munat pois ja jaan tuon raejuustosatsin kahteen, joskus kolmeen osaan.
Statiinirappio alkoi 79 vuotisena.
Lauantai on viikon ainoa huilipäivä jolloin popsin raejuustosösselöä hieman alle puolet täydestä joten sunnuntain kyykistelyn jälkimaininkeihin jää yli puolet.
Vaimoni syömisvaikeuksien vuoksi käytän jauhelihaa. 10%. viimeeksi oli 9,5%.
400 gramman lihasatsiin lisään kuullotettua sipulia. Sen jälkeen kanamunan tai kaksi, ranskalaisen sipulikeiton jauhoa, lihaliemikuution murennettuna, mausteita, punaista maitoa. Koko höskä tehosekoittimella tasa-aineiseksi ja muutamaksi tunniksi muhimaan jauhelihaan sekoitettuna.
Esimerkiksi juuresruukkuun siivutan perunaa, lanttua ja juuriselleriä mutta kohtuullisen vähän jotta ruukku jää lihavoittoiseksi.
Samanlainen lihasötkötys myös lihapulliin, pihveihin ja uunipellille pieniksi silputtujen, pestosoosissa marinoitujen perunoiden keskelle.
- Anonyymi00004
Miksi he ahmivat? Minä ainakin syön rauhallisesti.
- Anonyymi00006
Lihamakaronilaatikko on kouluissa edelleen oppilaiden suosikkiruoka, mutta vasemmistolaiset virkanaiset ovat propagoineet sitä vastaan ja saaneet vähennettyä sitä koulujen ruokalistoilta.
- Anonyymi00009
Tässä on jonkun kyselyn mukaan nykykoululaisten suosikkiruuat:
1. Kalapuikot
2. Pinaattiohukaiset
3. Broilericurry
4. Tortillat quorn-kasvistäytteellä
5. Nakkikastike
6. Kebabkastike
7. Kalakeitto
8. Hernekeitto
9. Lihapyörykät
10. Tonnikala-pastavuoka
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/tassa-on-ylivoimaisesti-suosituin-kouluruoka-top-10-lista-yllattaa-monet-vanhemmat-taysin-aikuiset-eivat-ole-havahtuneet/8210914
Aikuiset kuulemma tykkää liha-makaronilaatikosta.
- Anonyymi00007
Niin että ylipäätänsä on kouluruoka eikös joskus 50-luvulla ollut jotain velliä vaan.
- Anonyymi00011
Pohjaan palaneen makaronivellin ahistoi jo edellisellä välitunnilla pihalle.
Sapuska tuli ämpärissä luokkaan ja annosteltiin opettajan toimesta koiran kolhuisiin emalikulppiin. Kaikki oli syötävä. Ihmettelen vieläkin, ettäope söi samaa.
Kaurapuuro, ja varsinkin harvoin saatava hernekeitto olivat herkkua. Omat eväät, voileivät ja mehu-/ maitopullo lattiala luokan takana. Talvella kylmiä koska lattia oli jäässä.
Läskisoppa maistui jollekin mutta minua inhottivat sopassa olevat, suuret hötelöläskin möykyt.
Päästyäni keskikouluun eivät vanhempani maksaneet ruokailusta enkä ilennyt pitää eväitä joten muttosikää lähestyvä lapsi oli aliravittu. Sama jatkui myös murkkuikäisenä.
Koulumatkaa yli10 km.
Viimeisen kesälomani vietin kotihommissa 12 vuotisena. Seuravana kesänä viikoiksi venematkan päähän havumajassa yksin asuen pöllin kuorinnassa.
Kaikki loma-aikojen ansioni oli tilitettävä ahneen äitini kouraan ja sain toistuvasti kuulla miten kalliiksi tulen. Heti lukion jälkeisen vapaaehtoisen intin jälkeen, häivyin siitä myrkkypesästä Ruotsiin. Muutaman levottoman vuoden jälkeen palasin Suomeen opiskelemaan ammatin. Lomilla olin vielä Ruotsin puolella tutussa paikassa töissä. Kesäloma oli 4kk. Avioiduin samalla Suomessa. Nyt on 56:n vuoden aikainen elämäni sulostuttaja heikossan hapessa.
Nuukuuttaan vanhempani eivät hyväksyneet yläleuan pinenten reikien paikkausta vaan kaikki ylähampaat revittiin kappalehinnalla pois yleislekurin rottinkituolissa.
Tienasin silloin tiilitehtaan urakkaladonnassa enemmän kuin isäni kuormurikuskina. Naapurikaupungin kelloseppä teki 17v ikäiselle hepulle yläpuolen kokotekarit. Halvalla! Maksoi vain 1/4 osan hammasteknikon tekemistä.
Muistijäljet ovat lähtemättömät eivät voi olla vaikuttamatta asenteisiini nykyisten valittajien suhteen. Tulis puute ja pakottas tulemaan toimeen!
Kukaan ei kustanna eikä järjestä syömistä eikä asumistasi! Muusta puhumattakaan! - Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Pohjaan palaneen makaronivellin ahistoi jo edellisellä välitunnilla pihalle.
Sapuska tuli ämpärissä luokkaan ja annosteltiin opettajan toimesta koiran kolhuisiin emalikulppiin. Kaikki oli syötävä. Ihmettelen vieläkin, ettäope söi samaa.
Kaurapuuro, ja varsinkin harvoin saatava hernekeitto olivat herkkua. Omat eväät, voileivät ja mehu-/ maitopullo lattiala luokan takana. Talvella kylmiä koska lattia oli jäässä.
Läskisoppa maistui jollekin mutta minua inhottivat sopassa olevat, suuret hötelöläskin möykyt.
Päästyäni keskikouluun eivät vanhempani maksaneet ruokailusta enkä ilennyt pitää eväitä joten muttosikää lähestyvä lapsi oli aliravittu. Sama jatkui myös murkkuikäisenä.
Koulumatkaa yli10 km.
Viimeisen kesälomani vietin kotihommissa 12 vuotisena. Seuravana kesänä viikoiksi venematkan päähän havumajassa yksin asuen pöllin kuorinnassa.
Kaikki loma-aikojen ansioni oli tilitettävä ahneen äitini kouraan ja sain toistuvasti kuulla miten kalliiksi tulen. Heti lukion jälkeisen vapaaehtoisen intin jälkeen, häivyin siitä myrkkypesästä Ruotsiin. Muutaman levottoman vuoden jälkeen palasin Suomeen opiskelemaan ammatin. Lomilla olin vielä Ruotsin puolella tutussa paikassa töissä. Kesäloma oli 4kk. Avioiduin samalla Suomessa. Nyt on 56:n vuoden aikainen elämäni sulostuttaja heikossan hapessa.
Nuukuuttaan vanhempani eivät hyväksyneet yläleuan pinenten reikien paikkausta vaan kaikki ylähampaat revittiin kappalehinnalla pois yleislekurin rottinkituolissa.
Tienasin silloin tiilitehtaan urakkaladonnassa enemmän kuin isäni kuormurikuskina. Naapurikaupungin kelloseppä teki 17v ikäiselle hepulle yläpuolen kokotekarit. Halvalla! Maksoi vain 1/4 osan hammasteknikon tekemistä.
Muistijäljet ovat lähtemättömät eivät voi olla vaikuttamatta asenteisiini nykyisten valittajien suhteen. Tulis puute ja pakottas tulemaan toimeen!
Kukaan ei kustanna eikä järjestä syömistä eikä asumistasi! Muusta puhumattakaan!Ps. Lapsemme eivät koskaa moittineet kouluruokaa. Eivätkä käyneet marketeissa.
Aivan 80- luvun alussa koulunsa aloittaneet lapsemme eivät valittaneet mistään koulunkäyhtiin liityvästä paitsi siitä, että pitikö kaikea jauhaa niin moneen kertaan.
Kerram poika mainitsi luokkaan tuotavasta kouluruuasta. Sapuska tuli luokkaan ja kerran siinä oli sinihomejuustoa.
Poikamme oli luokkansa toinen joka söi sitä. Kaksi kaveria söivät koko luokan sinihomeet.
- Anonyymi00010
Me ainakin tehdään kotona makaronivuokaa.
- Anonyymi00012
Oho ? Me teimme uunis just broilerinkoivet ja riisiä siihen vuokaan myös ,sit uuniperuna muhimaan folioon ,teimme uunin vanhanajan vesirieskaa ,nam nam. ja salaatti näiden lisäksi, hyvin oli makoisaa ,, sit jäätelöä jälkkäriksi siihen kuningatarhilloa ja vadelmaa,itse poimittua ja tehtyä hilloa. Eläkeläinen herkuttelee aina. tällanen pieneläkeläinenkin ,no makaroonilaatikkoa teemme myös. Viikol haen kebabannoksen ja salaatin , kyl sillä hyvin päivän jaksaa,ottaa leipää sivus höysteillä ,ei se sen kummempaa ole,ihan kivaa elämää,parempi mieli.
- Anonyymi00014
Eli 75% senioreista ei noudata monipuolista ruokavaliota.
- Anonyymi00017
se on nähty ja todettu läheltä..ikä ei tuo viisautta?????? minä kun aina luulin niin...
- Anonyymi00015
Olen kuullut sellaista, että proteiinia lasketaan ihannepainosta. Jos minulla on 15 kg ylimääräistä läskiä, en tarvi sille laskea proteiinia.
- Anonyymi00016
Heikot on eläkkeetkin. Sotkeutuvat omiin traktorin uriinsa.
- Anonyymi00017
traktorissa on hyvä olla koppa hytti..suojaa säältä ja vammautumiselta..
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä2611481Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa564054Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1173247Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1692557Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1082296Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh2061865Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3161143- 67943
Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta19913- 65818