Suomen kohtalon kello? - Update 25.1.2026
S24 -Raamattu
Ihmiset ja kansat Jumalan kädessä - Raamatun ilmoituksissa.
Kuten Raamattu selkeästi osoittaa, Jumala valvoo niin ihmisten kun kansojenkin asioita. Mitä se tarkoittaa?
Kaikkitietävä, Kaikkinäkevä, Kaikkivaltias Hallitsija. On aina reaaliajassa. Miljoona kertaa paremmin kuin tämän ajan tehokkain datasiirtonopeus tai (vajavainen) tekoäly. Nopeammin kuin nopein tiedonsiirto Idästä Länteen, paikasta toiseen - on Jumalan ajaton aika ja toiminta. Hän toimii valon nopeutta nopeammin! Hän on itse Valo. ( Joh 8:12)
• ”Maailmankaikkeudessa mikään ei etene nopeammin kuin valo tyhjiössä, eli hieman vajaat 300 000 kilometriä sekunnissa.”
1) Kukaan ihminen ei voi piiloutua Jumalan katseen edestä
----------------------------------------
• ”Herra katsoo alas taivaasta, näkee kaikki ihmislapset; asumuksestaan, valtaistuimeltaan hän katselee kaikkia maan asukkaita, hän, joka on luonut kaikkien heidän sydämensä, joka tarkkaa kaikkia heidän tekojansa. ” (Psalmi 33:13-15)
Job 34:20-23
• ”Tuossa tuokiossa he kuolevat, keskellä yötä; kansat järkkyvät ja häviävät, väkevä siirretään pois käden koskematta. Sillä hänen silmänsä valvovat ihmisen teitä, ja hän näkee kaikki hänen askeleensa.
• ”Ei ole pimeyttä, ei pilkkopimeää, johon voisivat piiloutua väärintekijät. Sillä ei tarvitse Jumalan kauan ihmistä tarkata, ennenkuin tämän on astuttava tuomiolle hänen eteensä. ” (Job 34:20-23)
Psalmi 139: 1-19
• ”Herra, sinä tutkit minua ja tunnet minut. Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa. nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.”
• ”Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut. Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne.”
• ”Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni.”
• ”Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
• ”Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni t
• ”Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin, sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi, sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.”
• ”Ja jos minä sanoisin: "Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi", niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.
• ” Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.”
• ”… eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili. ” (Heb 4:13)
Aloitus jatkuu..
Suomen kohtalon kello? - Update 25.1.2026
25
140
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Jatkoa aloitukseen Suomen kohtalon kello? -Update 25.1.2026
2) Kansakunnat Jumalan silmien alla? Tuomion ajat.
-------------------------------------------------------
Jumalan kaikkinäkevä – ja kaikkivaltias hallitus valvoo siis sekä yksilöihmisiä että kansakuntia. (Ps 33:13). Monesti ihmiset moittivat Jumalaa - kaikesta pahasta.
• ” Miksi maailmassa on niin paljon pahaa?” ”Siksi että on niin vähän hyvää.”
Kaikelle on aikansa. Jumala on säätänyt myös ”tuomion ajat”.
• ” Sillä Jumala tuo kaikki teot tuomiolle, joka kohtaa kaikkea salassa olevaa, olkoon se hyvää tai pahaa.” ( Saarnaaja 12:14)
Raamatun mukaan Jumala on säätänyt tuomion ajat ja asettanut päivän, jona hän tuomitsee maailman vanhurskaasti Jeesuksen Kristuksen kautta, vahvistavat
Apostolien teot 17:26, 31, Room. 2 ja 9 luku. 9.
Keskeisiä asioita liittyen Jumalan säätämiin tuomioihin:
• Asetettu aika: Jumala on määrännyt ajat ja ihmisasuntojen rajat.
• Oikeudenmukaisuus: Tuomio on oikeudenmukainen ja perustuu evankeliumiin, jossa Kristus tuo esiin ihmisten sisimmätkin salaisuudet.
• Pelastus Kristuksessa: Ne, jotka ovat uskossa Kristukseen, on vapautettu kadotustuomiosta.
• Varoitus: Jumala ei tuomitse äkisti, vaan varoittaa ihmistä, ja tuomioiden voima kasvaa, jos ihminen ei pysähdy.
3) Suomen kansakunnan kohtalo?
----------------------------------
Jumala ei tee virheitä, kun hän toimittaa toimenpiteensä tämän kansan kohdalla. Hän on enemmän kuin 100-prosenttisesti tietoinen jokaisen yksilöihmisen elämästä, samoin kuin kansakunnan kokonaistilanteesta.
Suomen kansakunta on kattavasti kääntänyt selkänsä Kaikkivaltiaan Jumalan asiassa, koskien niitä säädöksiä, joita Hän on Sanassaan ilmoittanut. Ja joita paljonkin noudatettiin aiemmin, ennen tämän ajan julkijumalatonta rietasta aikaa.
On vain piskuinen ihmisten joukko, jolle Jumalalla ei ole moitteita.
Jumala ei loputtomiin kutsu ja puhuttele ihmisiä. Jumala ei kerjää sympatioita, eikä tietenkään pakota ihmisiä. Valinta on vapaa. S ynnin ja seurausten sääntö.
Niin surullista ja traagista kuin onkin todeta omasta isänmaasta, jota on arvostanut ja rakastanut lapsuudesta saakka - - - niin rankkaa ja raskasta on todeta tämä:
- Suomen kansakunnan kohtalo on sinetöity. Jumalan hallinnon taholla.
• ”Sen kohtalo on oleva kuin Sodoman ja Gomorran ja niiden naapurikaupunkien. (Jer 49:18)
Kukaan järkevä, moraalinen ja ajan tapahtumien tasolla elävä suomalainen ei tuota päätöstä ihmettele? Suomen kansan syntimitta on kasvanut ja kypsynyt Jumalan toimenpiteiden asteelle.
4.4.1997 - ennakkoinfoa
• ” Tämän kansan synnit huutavat taivaaseen asti. Kauhistus, kauhistus se on minulle, sanoo HERRA. ( 1 Moos 18:20)
• Tuomioni käyvät yli tämän kansan, ja se on pian. Kuritukseni käy yli maan. Se kohtaa niin pienet kuin suuret. Minä jätän jäännöksen, en tätä kansaa perin hävitä.”
22.4.1997 – ennakkoinfoa
• ” Mutta tämän kansan käy, niin käy tämän kansan, kuin kävi Sodoman ja Gomorran jumalattomien kaupunkien.” ( 1 Moos 18: 23-33)
22.4.1997 – ennakkoinfoa
• ” Niin totta kuin minä HERRA elän, ei tule herätystä vaan hävityksen kauhistus tähän maahan.”
• ”Muurit ovat maahan revityt. Vartijat vielä valvovat, mutta vain henkensä he pelastavat, sanoo Herra. Sillä suuri, suuri on tämän kansan jumalattomuus. Kauhistus, kauhistus se om minulle. Selkäni olen kääntänyt. Katseeni ei kestä sen iljettävyyden edessä.”
SIIS?
Niin kuin kansakunta on kääntänyt selkänsä Jumalalle, myös Jumala on tehnyt arvionsa.
Noin 30 vuotta sitten (1997) Suomen kansan yleistilanne oli erilainen . Mutta Jumala antoi infoa mihin mennään. Eikä ollut mikään ”mukaavuuslaji” olla Pyhän Jumalan edessä audienssilla, ymmärtämässä niin traagisia asioita. Kyrie eleison!
Etsikkoaikaa on ollut. Mutta nyt on tilanne h-hetken tasolla. Niin raskasta ja rankkaa kuin on se todeta. Jumalaa ei sovi pilkata, eikä halveksia. Kun niin tehdään, vastuun aika ja paikka on edessä. Ihmisen valinnanvapaus on, ja seuraamukset perässä.
Jumala tulee auttamaan ja varjelemaan niitä ihmisiä, jotka ovat Hänen suojeluksensa piirissä.
Psalmista 91: 14-15
• "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni. Hän huutaa minua avuksensa,
• ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.”
25.1.2026 - Anonyymi00003UUSI
Herra voi suojella ..
Baaruk oli profeetta Jeremian kirjuri aikoinaan. Ja joutui jumalattoman kuninkaan kiusanteon ja vainon kohteeksi. ( Jeremia 36:18-32)
Herra ilmoitti lohdutuksen sanoja:
45:2 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala, sinusta, Baaruk:
45:3 Sinä sanot: 'Voi minua! Sillä Herra on antanut minulle murhetta kipuni lisäksi; minä olen uupunut huokaamisestani enkä lepoa löydä'.
45:4 Sano hänelle näin: Näin sanoo Herra: Katso, minkä olen rakentanut, sen minä hajotan, ja minkä olen istuttanut, sen minä revin irti; ja tämä kohtaa koko maata.
45:5 Sinä pyydät itsellesi suuria! Älä pyydä; sillä katso, minä tuotan onnettomuuden kaikelle lihalle, sanoo Herra.
- Mutta sinulle minä annan henkesi saaliiksi, mihin paikkaan sinä menetkin." - Anonyymi00004UUSI
Jumala auttaa lopunajan "ahdistuksessa" uskollisia seuraajiaan.
"Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat. "
Ilmestyskirja 3:10
1 Tess 5:9
1 Tess 1:10
Herran uskolliset eivät jää tulevan ydinsodan "tulen keskelle" - vaan heidät temmataan pois tuomion tulen alta. Kuten Herra vei Lootin perheen suojaan, ennen kuin tuomio lankesi Sodoman ylle.- Anonyymi00005UUSI
Miksei se herrasi aikanaan pelastanut juutalaisia, "silmäterä kansaansa?" Liittoutuneet ja Neuvostoliittohan nekin joutui pelastamaan, herrasi seurasi asiaa tumput suorana.
- Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Miksei se herrasi aikanaan pelastanut juutalaisia, "silmäterä kansaansa?" Liittoutuneet ja Neuvostoliittohan nekin joutui pelastamaan, herrasi seurasi asiaa tumput suorana.
Kun et ilmeisesti tunne Raamttua ja juutalaisten historiaa, niin tutustu ensin perusasioihin.
MIKSI - juutalaiset saivat niin karun kohtalon.... Juurikin siksi, ettei heille kelvannut Jumalan ojentama apu. Se onkin todiste, ja vakava varoitus meillekin! - Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
En ollut paikallea, joten en voi olla todistajana. Mutta koeta käyttää sivistynyttä kieltä kun kirjoitat Pyhän Jumalan asioista.
Kirjoitat:
"herrasi seurasi asiaa tumput suorana."
Tuollainen profaani ilmaus toki on oma lajinsa.
Mutta kun et sinä, eikä kukaan meistä ollut paikalla katsomassa,
kuka oli tumput suorana?
Varo halveksimasta Jumalaa. Se on sinun itsesi etujen mukaista.
Kiitos huomiosta.
- Aloittaja - Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kun et ilmeisesti tunne Raamttua ja juutalaisten historiaa, niin tutustu ensin perusasioihin.
MIKSI - juutalaiset saivat niin karun kohtalon.... Juurikin siksi, ettei heille kelvannut Jumalan ojentama apu. Se onkin todiste, ja vakava varoitus meillekin!Kommenttia;
Jos olet aidosti ja avoimesti kiinnostunut, niin infoa löytyy. - Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
En ollut paikallea, joten en voi olla todistajana. Mutta koeta käyttää sivistynyttä kieltä kun kirjoitat Pyhän Jumalan asioista.
Kirjoitat:
"herrasi seurasi asiaa tumput suorana."
Tuollainen profaani ilmaus toki on oma lajinsa.
Mutta kun et sinä, eikä kukaan meistä ollut paikalla katsomassa,
kuka oli tumput suorana?
Varo halveksimasta Jumalaa. Se on sinun itsesi etujen mukaista.
Kiitos huomiosta.
- AloittajaÄlä kuvittele, jotta alkaisin epäjumalaasi palvoa!
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Älä kuvittele, jotta alkaisin epäjumalaasi palvoa!
En kuvittele mittään. Elän faktoissa ja realiteeteissa.
Saat palvoa vaikka omaa napaasi!
Smile:)) - Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Älä kuvittele, jotta alkaisin epäjumalaasi palvoa!
Mikä se "epåjumala" on jota kartat?
- Anonyymi00008UUSI
Nyt oli joukko luentana radiossa muumi kirjoja.
Ne kirjoitetut myös kiinnostavat tarinoina ihmisiä.
kumma kyllä.
Mutta ei kai niistä tehdä ennustuksia ? manauksia? uhkaa? ja tms?- Anonyymi00009UUSI
Olet vamaan lukutaitoinen? Lue Suomi24 säännöt. Tämän palstan aihe on RAAMATTU, keskustele Raamatusta. Siellä on paljon kirjoituksia kansoista, jne.
Muumi-kirjoista voi jutella sopivalla toisella palstalla, sadut eitvä kuulu tämän palstan aiheeseen.
Hyvää lukuintoa Muumien parissa....
- Anonyymi00014UUSI
Suomella on hyvä tulevaisuus, hyvä karma. Ollaan niin paljon kärsitty.
Suomalaiset on sankarikansaa sanoi aikoinaan Adolf Hitler.
Olkaa huoleti, kansallisdeevamme Väinämöinen on kanssamme♥️♥️♥️♥️- Anonyymi00015UUSI
"Hoc est quod factum est Hymenaeo et Alexandro: tradidi eos Satanae ad corripiendum, ut discant non blasphemare." 1.tim 1,20
- Anonyymi00017UUSI
2. Piet 2 luvusta
2:4 Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.
2:5 Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle. - Anonyymi00021UUSI
onnea kuolleen väinämöisen seurassa
- Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
onnea kuolleen väinämöisen seurassa
Älä herjaa Kalevalaa!
- Anonyymi00016UUSI
Sodoman tuhosta., Pietarin kirjeestä
2:6 Ja hän poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät.
2:7 Kuitenkin hän pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi;
2:8 sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla.
2:9 Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät, - Anonyymi00018UUSI
SODOMAN JA GOMORRAN TUHO
Anonyymi
2022-02-04 09:12:47
Tutkijoiden mukaan Kuolleenmeren alueella räjähti 3 600 vuotta sitten meteoriitti, joka jätti jälkeensä 2 000 celsiusasteen tulimeren. Tutkimuksissa on löydetty yhtäläisyyksiä Raamatun kertomukseen Sodomasta ja Gomorrasta.
RAAMATUN Vanhan testamentin ensimmäisestä Mooseksen kirjasta tuttu katastrofitarina kertoo Sodoman ja Gomorran kaupunkien tuhosta. Raamatun mukaan kaupungit tuhoutuivat niiden asukkaiden paheellisuuden takia.
Herra antoi sataa taivaasta tulta ja tulikiveä Sodoman ja Gomorran päälle. Hän tuhosi nämä kaupungit ja koko tasangon sekä kaupunkien kaikki asukkaat ja maan kasvitkin. (1. Moos. 19:24–25.)
Scientific reports -julkaisusarjassa julkaistun tuoreen tutkimuksen mukaan Sodoman ja Gomorran tuholle saattaa olla tieteellistä perää. Tutkimuksen mukaan Kuolleenmeren alueelle iski vuonna 1650 eaa. jättimäinen meteoriitti, joka tuhosi nykyisin Tall el-Hammamina tunnetun kaupungin.
Tall el-Hammam oli 3 600 vuotta sitten alueensa metropoli, josta on jäljellä enää rauniot. Se sijaitsee Kuolleenmeren koillispuolella nykyisen Jordanian alueella.
Raunioita on tutkittu pitkään, ja niistä on löytynyt muun muassa yli metrin paksuinen kerrostuma hiiltä, tuhkaa ja sulanutta metallia. Tutkijaryhmän mukaan alue on muuttunut yli 2 000 celsiusasteen pätsiksi, joka on sulattanut kaupungista lähes kaiken.
Tutkijat uskovat, että kuumuuden on aiheuttanut avaruudesta syöksynyt kymmenien metrien kokoinen kappale, joka on räjähtänyt korkealla ilmassa kaupungin yllä. Räjähdysvoimaltaan tapahtuma on vastannut yli tuhatta Hiroshiman atomipommia.
Yksi keskeisimmistä löydöksistä olivat raunioita tutkineen geologi James Kennettin mukaan kvartsin shokkilamellit, joita on löydetty aiemmin vain ydinkokeissa ja törmäyskraattereista.
– Niiden syntymiseen vaaditaan uskomatonta painetta. Kvartsi on yksi kovimmista mineraaleista, Kennett sanoo Santa Barbaran yliopiston tiedotteessa.
VERKKOLEHTI The Conversationin mukaan meteoriitti on lähestynyt kaupunkia 61 000 kilometrin tuntivauhtia ja räjähtänyt noin neljän kilometrin korkeudella. Räjähdystä kohti katsoneet ihmiset sokeutuivat siltä istumalta, ja vaatteet sulivat ihmisten päälle. Koko kaupunki muuttui valtavaksi liekkimereksi.
Vain sekunteja tämän jälkeen iski valtava shokkiaalto. 1 200 kilometrin tuntinopeudella (noin 333 metriä sekunnissa) puhaltanut tuuli repi kaupungin kappaleiksi ja tuhosi joka ikisen rakennuksen. Yksikään ihminen tai eläin ei selvinnyt tuhosta. Heidän ruumiinsa repeytyivät kappaleiksi ja luut murskautuivat pieniksi palasiksi.
Tutkimuksissa kävi ilmi, että tuhon aikaiset kerrostumat ovat huomattavan suolapitoisia. Joissain näytteissä suolaa on jopa 25 prosenttia. Tutkijat uskovat, että suolaa on höyrystynyt ilmaan läheisestä Kuolleestamerestä, ja sitä on satanut alueelle.
Raamatun kertomuksen mukaan Sodoman ja Gomorran kertomuksen päähenkilön Lootin vaimo jähmettyi pelosta suolapatsaaksi tuhoa paetessaan.
VUONNA 1908 Siperian yllä yhdeksän kilometrin korkeudessa Tunguskassa räjähti meteoriitti, joka tuhosi metsää 2 000 neliökilometrin alueelta, ja sen jäljiltä löytyi tuhansia hiiltyneitä poronraatoja. Räjähdys havaittiin Britanniassa saakka, ja räjähdyksen aiheuttaman äänen on kerrottu kantautuneen jopa 1 200 kilometrin päähän.
Tunguskan räjähdyksen voimakkuuden on arvioitu vastanneen 185:tä Hiroshiman atomipommia, eli se oli moninkertaisesti Tall el-Hammamin vastaavaa pienempi.- Anonyymi00019UUSI
Ei tarvita kuin yksi harhautunut ohjus .... tai suunnattu, ja mitä sitten? Olemme kulkemass kohti -hm - mitä?
- Anonyymi00020UUSI
Suomi ei ole lintukoto. Traagista on, että Suomen maantieteellinen asema on vastakkaisten rintamien välimaastossa....
- Anonyymi00025UUSI
Ei todellakaan ole lintukoto. Syntinen maa, syntinen kansa.
- Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Ei todellakaan ole lintukoto. Syntinen maa, syntinen kansa.
Jumala ei rakasta syntejä.
- Anonyymi00023UUSI
)Mikä oli se ”synti”?
----------------------------
Sodoman SYNTI oli siis totaalinen paketti:
1. Toisilla oli yltäkyllin leipää ja toimeentuloa.
2. Oli huoleton lepo ja…
3. Samalla näkyi välinpitämättömyys lähimmäisistä.
4. Kurjaa ja köyhää ihmistä ei noteerattu, ei huomioitu sellaisten hätää ja ahdinkoa.
5. Oli julkea YLPEYS ja itsekkyys.
6. Korskeiltiin syntisen menon kanssa. . .
7. Elettiin iljettävillä ja siveettömillä tavoilla….
) Sodoman syntipaketti - ja Jumalan tuomioiden toimittaminen?
-----------------------------------------
Kun Jeesus puhui paikoista, joissa ei kelvannut”parannuksen” tekeminen, mitä Hän lausuu?
• ”Mutta minä sanon teille: Sodoman maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sinun."
• ”Totisesti minä sanon teille: Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sen kaupungin.” (Matt 11:24. Matt 10:15)
5) Suomalainen yhteiskunta ja Sodoman ”syntipaketti”?
--------------------------------------------------------------
Kuten otsikossa 3) on eritelty sitä, mitä kaikkinaista pahuutta ja syntiä Sodomassa näkyi, se sama syntipaketti on julkisesti todistettavissa – myös Suomessa, omassa isänmaassamme.
Se ei siis ollut vain vääristynyttä, perverssiä seksiasioiden himoa – vaan totaalinen tilanne. Totta toki on, että eräs sen näkyvin iljettävyys on seksiasioista sairastunut väki.
YLPEYS?
• Tämän päivän mielenosoituskulkueissa kannetaan ylpeästi juuri Pride-kylttejä. Tuo ylpeys ja korskeus tulee ilmi myös siinä, että ei ainoastaan itse eletä Raamatun sanan vastaisesti, vaan ollaan haastamassa oikeuteen niitä, jotka tahtovat pitää kiinni Raamatun antamista ohjeista.
ITSEKKYYS – AHNEUS?
• On täysin selvää ja todistettua että maassamme eletään räikeän taloudellisen eriarvoisuuden tilassa. Leipäjonot pitenevät. Välttämätöntä toimeentuloa karsitaan. . .
• ”Maailman onnellisimmassa maassa” ei luulisi köyhiä, surullisia ja onnettomia olevankaan?
Mutta KUN heitä on! Ongelma ei korjaudu ummistamalla silmät, sulkemalla korvat?
https://yle.fi/a/74-20195779
• Linnan juhlat on Suomen Oscarit, juhlista tärkein. Suunnittelija pääsee näyttämään osaamistaan ja käsillä tekemisen taitojaan (Mert Otsamo)
• Viisi vuotta sitten Otsamon suunnittelema itsenäisyyspäivän juhlapuku maksoi keskimäärin 2 000 euroa, nykyisin 3 000 eurosta ylöspäin. Hänen suunnittelemansa kallein Presidentinlinnan iltapuku oli 8 000 euroa. Hintaa nostivat puvussa käytetyt arvokkaat pitsit ja työn määrä.
Niinpä?
Kun ”Linnan juhlien” ökyrikkaat sijoittavat jopa 8000 euroa yhden illan ”juhlapukuun”! – - Ja kansan vähävaraiset katsovat jääkaappiinsa, jossa hyllyt ovat kovin tyhjät? Lapset tulevat viikonlopun jälkeen ”nälkäisinä” kouluun, koska kotona ei – hm ---- ( Luki uutisissa.)
Missä se taloudellinen yhdenvertaisuus näkyy? Se eriarvoisuus näkyy julkisesti siinä, että köyhiltä otetaan, hyväosaisille jaetaan. Ökyrikkaat ovat kuin ”suojeluskohde”. . .
Suomalainen yhteiskunta on edennyt Jumalan toimenpiteiden asteelle
-------------------------------------------------
Niin valitettavaa ja raskasta kuin onkin todeta tämä asia? Mutta sanottava on. . .
Jumalan katselmus koskien Suomen yhteiskunnan totaalista ”syntipakettia” ? Mille asteelle se on edennyt?
Jumala on kuullut köyhien, kurjien ja sorrettujen ihmisten huokaukset. He eivät jaksa ”marssia” kulkueissa. Energiaa ei riitä. Vanhusten itsemurhat ovat jokapäiväisiä. Vähäosaisten stressi uuvuttaa ja näännyttää.
Kattava linja on, että kaikkein köyhimmiltä ”leikataan”. Kuka siitä välittää? Kuka puolustaa näitä IHMISIÄ, joiden tulisi olla yhdenvertaisten toimeentulo-oikeuksien piirissä? Hyvinvointimaassa? Nyt – moni on ”pahoinvointiputkessa”. Masentuneena, toivottomana. . .
Eikö mikään taho välitä näistä IHMISISTÄ? Kyllä. Jumala on nähnyt ja kuullut. Näkee ja kuulee.
Jumala katsoo laupuden silmin näitä maan vähäosaisia. Köyhiä lapsia, nuoria, lapsiperheitä. Kaikkia joilla on surua, elatuksen huolia tässä ”hyvinvointimaassa” (?). Sorrettuja, syrjäytettyjä, särjettyjä ihmisiä. Maan köyhiä ja alaspainettuja. Maahan masennettuja. Ihmisiä. - Anonyymi00027UUSI
Saarnaajan kirja 9. luku
11. Vielä tulin näkemään auringon alla, ettei juoksu ole nopeiden vallassa eikä sota sankareiden, ei leipä viisaiden, ei rikkaus ymmärtävien eikä suosio taitavien,
vaan aika ja kohtalo hallitsevat kaikkia.
12. Ei ihminen tiedä aikaansa. Niin kuin kalat, jotka takertuvat pahaan verkkoon, ja linnut, jotka jäävät kiinni ansaan,
-niin pyydystetään ihmisetkin pahana aikana, joka yllättää heidät äkisti.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,2075260Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813726SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt673613Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers223558SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun443170SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site342468Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä1062380SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het412356Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?312204Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan762150