Etkö löydä ruokakaupoista kaipaamaasi?

Anonyymi-ap

Joskus olen löytänyt hyvän valmisruoan, joka on sittemmin hävinnyt kaupan valikoimasta. Tällainen oli joskus perunasose-tonnikalalaatikko. En ole nähnyt enää missään. Viime viikolla ostin punaisella lapulla Jalostajan Linssipihvit muusilla ja pippurikermakastikkeella. Kun viikonlopulla etsiskelin tätä ruokaa, niin ei enää mistään löytynyt. Ehkä sitä oli aiemmin ollut tarjolla, enkä ollut löytänyt sitä ennen kuin tuote oli jo poistettu tulevaisuuden valikoimasta.

Ostin usein jauhelihakeittoa silloin kun sitä oli pienemmässä annospakkauksessa. Mutta jossain vaiheessa tuo pieni koko hävisi ja tilalle tuli suuri jauhelihakeittopakkaus. En enää nykyisin lämmitä valmisruokapakkauksia mikrossa pakkauksissaan, vaan siirrän lautaselle. Edes vähän vähemmän mikromuovia terveyttäni tuhoamaan.

Jouluisin kaipaan sellaisia tähtipullia, joissa pullan päällä on murotaikinasta tehty tähti. Toissa jouluna löysin jostakin kaupasta, mutta en viime jouluna jaksanut lähteä etsimään. Kaipaan myös vesirinkeleitä, mutta ei niitäkään helpolla löydy.

Ohraleipää on hyvin vähän tarjolla. Kauraleipää on vaikka miten monta sorttia.

Mutta en ole nälkään kuolemassa. Valinnanvaraa on vaikka millä mitalla, jos vaikka menee jogurttiosastolle. Harvemmin nykyään ostan sokeroituja jogurtteja, mutta onhan niitä maustamattomiakin.

Oletko kaivannut jotakin sellaista, mitä kaupoista ei enää löydy? Vai löytyykö liikaakin.

35

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Nytkin on kaupoissa tuhottomasti valinnanvaraa. Jos kaikki ne tuotteet säilytettäisiin valikoimissa, jota vain muutama haluaa, niin hävikkiä syntyisi vielä enemmän. Toki jokaisella on niitä mieltymyksiä, mutta pitää vain sopeutua kaupan valikoimiin, tai pyytää kauppiasta tilaamaan niitä haluttuja valikoimiin.

Ja onhan usein niinkin, ettei valmistajilla ole valmiuksia tehdä jotain tuotetta pieniä eriä, vaan niitä enemmän ostettuja.

• Anonyymi00002

Tämä on vain yksi keskustelunaihe. Minä elän tälläkin valikoimalla, mitä kaupassa on. Mutta kai tästä asiasta saa keskustella ilman että joku ahdistuu?

• Anonyymi00005
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Tämä on vain yksi keskustelunaihe. Minä elän tälläkin valikoimalla, mitä kaupassa on. Mutta kai tästä asiasta saa keskustella ilman että joku ahdistuu?

Ihan hyvin tästä aiheesta voi keskustella. Kaupoissa kuitenkin jatkuvasti tehdään erilaisia muutoksia. Miksei niistä voisi puhua? Varsinkin kun myös täysin mielivaltaisesti joitakin tuotteita poistetaan vaikka asiakkaat ovat eri mieltä.

Itse kaipaan israelilaisia taateleita. Ne ovat kaikkein parhaita.

Ihmettelen kanasalaattien suurta määrää. Vierekkäin on ties miten monta erilaista kanasalaattia. Kauraleipää on vaikka miten monenlaista. Sydänmerkillä merkittyjä leipiä on vähänlaisesti. Ehkä niitä ei edes ole kovin paljon sydäntuotteissa. Onneksi ainakin Real-leipä on suht vähäsuolaista ja sitä useimmiten löytyy.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ihan hyvin tästä aiheesta voi keskustella. Kaupoissa kuitenkin jatkuvasti tehdään erilaisia muutoksia. Miksei niistä voisi puhua? Varsinkin kun myös täysin mielivaltaisesti joitakin tuotteita poistetaan vaikka asiakkaat ovat eri mieltä.

Itse kaipaan israelilaisia taateleita. Ne ovat kaikkein parhaita.

Ihmettelen kanasalaattien suurta määrää. Vierekkäin on ties miten monta erilaista kanasalaattia. Kauraleipää on vaikka miten monenlaista. Sydänmerkillä merkittyjä leipiä on vähänlaisesti. Ehkä niitä ei edes ole kovin paljon sydäntuotteissa. Onneksi ainakin Real-leipä on suht vähäsuolaista ja sitä useimmiten löytyy.

Sinänsä sitä suolaa on 1,5 eniten

• Anonyymi00002 kirjoitti:

Ei kannata keltään lupia kysellä, mistä saa keskustella. Kyllä palveluntarjoajan tehtävä on omalta osaltaan päätellä, mitä saa ja mitä ei.

• Anonyymi00007

Mikro tuhoaa ravintoarvoja. Paistinpannu pannujoka maksaa lähes 100e riittää. Kaikkeen. En tee keittoja. En tee kastikkeita, Ruoka on syötävää helposti. En tartte mikroa.

• Anonyymi00014

Ostin parivuotta sitten mikron. Sillä voi jopa leipoa kakkuja ja valmistaa ruokaa perusaineista, ei ainoastaan lämmittää tai sulattaa. Vielä tähän päivään mennessä en ole kokeillut niitä toimintoja vaikka aikaa olisi.

• En ole koskaan tottunut itselleni käyttämään mikroaaltouunia. WanhankansaIhminen oon ilmeisesti, mutt mun lapset käyttää reippaasti mikrolämmityksii. Sitte tuttavilla on paljon niitä AirFryereita:) jota minulla ei ole myöskään.

• Anonyymi00023

Voi hyvää päivää sentään!

Vieläkö joku uskoo tuohon?!

• Anonyymi00024
        Mummunen kirjoitti:

En ole koskaan tottunut itselleni käyttämään mikroaaltouunia. WanhankansaIhminen oon ilmeisesti, mutt mun lapset käyttää reippaasti mikrolämmityksii. Sitte tuttavilla on paljon niitä AirFryereita:) jota minulla ei ole myöskään.

Käytän mikroa ja Airfryeria, mikroa ruuan lämmittämiseen ja vaikkapa voin sulattamiseen ja airfryeria ruuan laittoon. MOlemmat ookoo ja säästävät sekä aikaa että sähköä. Sinällään aikaa toki on mutta esim. jos teen pihvit airfryerissä ei niitä tarvitse sen kummemmin vahdata vaan valmistuvat itsekseen ilman rasvaa ja ovat aivan yhtä hyviä kuin rasvassa paistetut

• Anonyymi00031
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Käytän mikroa ja Airfryeria, mikroa ruuan lämmittämiseen ja vaikkapa voin sulattamiseen ja airfryeria ruuan laittoon. MOlemmat ookoo ja säästävät sekä aikaa että sähköä. Sinällään aikaa toki on mutta esim. jos teen pihvit airfryerissä ei niitä tarvitse sen kummemmin vahdata vaan valmistuvat itsekseen ilman rasvaa ja ovat aivan yhtä hyviä kuin rasvassa paistetut

Samoin minä ja airfryerinä minulla Russelin monitoimilaite jolla teen kaikki ruokani.

• Anonyymi00008

Koskaan ei ole ollut varsiaista ongelmaa.Poikeuksen tekee tuore inkivääri.
      Käyttämässäni S-marketissa se on penimuotoista syheriöä josta valtaosa menisi kuoren mukana hukkaan, jotentarvitessani käyn ostoksilla K:ssa tai litukassa.
      Käytän sitä päivittäin. Kyse ei ole hinnasta vaan käsiteltävyystä ja hyötysuhteesta.

• Anonyymi00019

Miksi et kasvata itse inkivääriäsi. Eri aikaan ruukkuihin kasvamaan ja sinulla on jatkuvasti käytössäsi tuoretta inkivääriä kun alkuun pääset. Uutta kasvamaan sitä mukaa kun vanhemmat käytetty. Itse tekisin näin jos tuoretta käyttäisin kuten eräs tuttavani tekee, kasvattaa ympäri vuoden.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Miksi et kasvata itse inkivääriäsi. Eri aikaan ruukkuihin kasvamaan ja sinulla on jatkuvasti käytössäsi tuoretta inkivääriä kun alkuun pääset. Uutta kasvamaan sitä mukaa kun vanhemmat käytetty. Itse tekisin näin jos tuoretta käyttäisin kuten eräs tuttavani tekee, kasvattaa ympäri vuoden.

Tässä palvelutalon kaksioksi kutsutussa pe - reiässä on suunnittelun lähtökohta ollut täysin toinen. Tilanpuutteen vuoksi nytkin vaimoni vaippalaatikot täyttävät 3:n istuutavan sohvan.
        Muuttaessamme tähän keväällä, oli rankalla kädellä karsittava tavaroita.
        Edellisessä asunnossamme kasvatin parvekkeella ainoastaa basilikaa.
        Minulla on muutakin tehtävää halvaantuneen ja puhekyvyttömän vaimoni seurustelu- ja huoltoupseerina kuin ryhtyä tuhraamaan ahterin kokoisella parvekkeella kesälläkään yhtään mitään.
        En tunne ikiväärin kasvunopeutta mutta ikkunalautamme ovat vähissä ja nekin ovat jo käytössä. Lisäksi käyttöni on päivittäistä. Tässä loukossa minulla on muutakin tekemistä kuin ryhtyä tuhraamaan minkään rehun kasvattamisen kanssa.

Eilen K:sta ostamani inkivääri on pituudeltaan parikymmentä senttiä,muutama tanakka haara ja paksuimmista kohdista mittasin juuri ympärimitaksi samaiset parikymmentä senttiä. Arvelen pärjääväni sillä vähintään viikon koska käyttöni on varsin vähäistä.
        Jäävuorisalaatissa olisi paljon enemmän volyymiä.

• Anonyymi00009

Oululainen Reilu Täysjyvä 550 g täysjyväleipä
      Ravintosisältö / 100 g
      Energiaa252 kcal
      Rasvaa4 g
      josta tyydyttynyttä rasvaa0.5 g
      Hiilihydraatteja38 g
      josta sokereita2 g
      Kuitua7.4 g
      Proteiinia12 g
      Suolaa0.7 g

esim..

• Anonyymi00029

Voittaa vertailussa vaaleat makkarat!
        Pakkausten tuoteselosteet ovat selkeitä ja eniten käyttyjen kohdalla muistiin jääviä.

• Anonyymi00010

Ahdistunut on liian vahva sana, mutta ainakin harmittaa ja tekee huonolle tuulelle kun menee ostamaan samaa tuotetta kuin mihin on tottunut, oli sitten kyse ihovoiteista, hiushoitoaineista tai ruoasta. On pöttiä pötin vieressä, kaikki järkiään laimennettuna ja halvennettuna.
      Piimästä on tehty ohuempaa, mämmistä löysempää, samoin kasvovoiteista. Leivästä on tehty "pehmeämpää" kun siihen on jätetty enemmän nestettä, reissumiestä on pienennetty. Pienissä jugurtti- ja vanukaspurkeissa on vähemmän tuotetta kuin ennen, ja niiden laatua on vesitetty.
      Ainakin pääkaupunkiseudulla on tullut Prismaan tuote: Coopin pakastettu lohifile. Oli tarjouksessa, jolloin ostin. Avasin paketin, uskokaa tai älkää, se ei edes tuoksunut kalalle, ei siis millekään. Kun sulatin ja laitoin pannulle paistumaan, siitä lirisi vettä niin että vaikutti kuin kalanpalat olisivat kiehuneet enemmän kuin paistuneet. Siinä tuli kuitenkin varsinaiselle kalalle hintaa.
      No vähän tämä suuttumus helpotti kun sain tämän kirjoitettua.
      Keksikääpä nyt helpotuksekseni joku tuote joka olisi parantunut. minä en keksi yhtään.

• Hyvä se on purkaa tuntojaan =) Mä sain viikonloppuna tuoretta pikkuleipomon ruisleipää, ai että oli namia. herkkua. Ihanaa! kyllä erottui ruisleipien isosta joukosta.

• Anonyymi00011

Vähän aiheen vierestä, mutta minä en tykkää siitä, että ruokatiskillä palvelee sellainen miesmyyjä, jolla on piiiitkä parta. Olkoonkin, että sitä on vähän sieltä "letin" latvasta laitettu kumirenksulla kiinni, mutta kyllä loppui minun ruokatiskillä asioimiseni, kun tämän ilmestyksen näin. Syyttäkää vaan rasismista, mutta ASIAKAS ON AINA OIKEASSA. Joka touhuaa ruokien kanssa, niin hiukset kiinni ja parrat poikki!

• Anonyymi00015

Joo ja kynnet leikattuna, kynsinauhat kunnossa. Ja jos näkee hihansuusta karvoja niin silloinkin inhottaa. Se myös ällöttää kun kokkiohjelmissa pitävät sormuksia ja rannerenkaita leipoessaan ja käsitellessään aineksia.

• Hehe, tämä on totta! muutenkin se hygienia siell tiskin takana saattaa olla usein kadoksissa=) papereiden ottimien veitsien sun muiden kanssa. =D

• Anonyymi00012

Jäin kaipaamaan Fazerin kokonaisia leipiä, jotka olivat tuoreena niin hyviä,
      ohraleipä, kauraleipä ja sekahiiivaleipä, mutta monet hyvät leivät
      häipyivät markkinoilta ja pienet leipomot joutuiva jopa lopettamaan
      kannattaamattomina, kun tuli karppaus-buumi. Leivän myynti laski
      rajusti.

• Anonyymi00016

Saarioisten vihannessekoituslaatikkokin hävisi. Se oli suosittu.
      Se oli valmis kypsennetty lisuke lautaselle. Kysyin Saarioiselta
      miksi sitä ei enää valmisteta.
      "No, tuotteet vaihtuvat aika ajoin", vastattiin.

Ei siis kannata myydä sellaista tuotetta, joka on suosittu ja jota
      varmasti menee kaupaksi ?!?

• Anonyymi00017

Onko joku nähnyt kaupassaan Musta Kaura -paketin, n. 700 gr? Isoja hiutaleita, josta voi päätellä että käsittelyä on vähemmän.
      On kuulemma terveellinen tuote, josta voi värkätä puuron lisäksi kaikenlaista mukavaa syötävää.

• Todella hyvä purnaus ketju!!! tällaista lisää!! Hyvässä hengessä kunnon palautteet =) kyllähän valittaa pitää saada :D

• Anonyymi00020

Enpä osaa kaivata mitään muuta kuin sellaisa makkaroita ja nakkeja missä ei olisi käytetty mausteena paprikaa, chiliä, cayennea missään muodossa. Aika tylsää ostaa aina niitä kahta grillimakkarapakettia ja yhtä nakkipakettia missä näitä mausteita ei ole. t. allerginen Kyseisten mausteiden takia en jaksa lukea jatkuvasti valmisruokienkaan tuoteselosteita, vaan tyydyn tekemään itse ruokani.

• Anonyymi00021

''...kahta grillimakkarapakettia ja yhtä nakkipakettia missä näitä mausteita ei ole''

Voisitko ystävällisesti mainita ko.tuotteiden nimet ??

• Anonyymi00030

Pidän maustetusta ruuasta mutteateen sen itse suuehtävnnittelusta raaka-aineiden hankintaan ja valmistukseen. Hoidan myös kattauksen ja vaimoni tehtävä on tiskarin panostamien.
        Osan sapuskoita maustan erikseen itselleni. Vaimoni ilkeämielinen väite on sen johtuvan muovisesta kitalaestani.
        Joskus ostan jotain maustettua kabanossia mutta yleensäohitan makkarat. Vaaleat ovt niukkaproteiinisia jahomössöjä ja ne joissa on makuakin ja lihaa, ovat rasvaisia ja suolaisia.
        Kunnollista, riippunutta nautaa ei juurikaan saa pikkukaupunkimme marketeista.
        Nautaa voi ajatella vain pitkään haudutettuna uuniruokana.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00021 kirjoitti:

''...kahta grillimakkarapakettia ja yhtä nakkipakettia missä näitä mausteita ei ole''

Voisitko ystävällisesti mainita ko.tuotteiden nimet ??

snellmann Aura, wilhelm valkosipuli-sinihomejuusto, kivikylän vanhanajan nakki......muita en ole löytänyt pitkään aikaan, enkä jaksa enää netistäkään kaivella kun nekin mitä aiemmin ollut yhden kesän on poistunut esim snellmannilta

• Anonyymi00022

En löydä eikä sitä enää saakaan. Eli käytin ennen paljon ns. jauhelihan jatketta eli maustettua korppujauhoa, se teki jauhelihataikinasta todella maukkaan ja antoi sellaista entisaikojen mummon lihapullat -makua.

Enää se ei kuulu minkään kauppaketjun valikoimaan :(

• Anonyymi00034
        UUSI

Ranskalaisen sipulikeiton jauhe sopii minun murekkeeseeni hyvin. Ominaisuuksiltaan ml. maku.

• Anonyymi00027

Saapa nähdä löydänkö uutta Shalaattia .

• Tuo siis minun tekstiäni.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      136
      7580
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      423
      7051
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      69
      3593
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      137
      3216
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2754
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      44
      2298
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      1926
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1793
    9. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      26
      1556
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1457
    Aihe