Jos teidän pitäisi valita kahdesta, kumman vaihtoehdon te ottaisitte?
a) aktiivisen ateismin harjoittamisen, viisi vuotta vankeutta ja 100 000€ sakkoja.
b) keskeytymättömän teistisen elämän ja 1000 000€ rahaa.
Ateismin hinta
8
193
Vastaukset
Jos uskoani tutkittaisiin aivoistani fMRI:llä niin joutuisin vankilaan ja maksaisin sakkoja. Edes ne eivät saa minua uskomaan Jumalaan. Lobotomia ja aivovaurion aiheuttaminen on ainoa keino saada minut uskomaan Jumalaan.
Jos sen sijaan teistin näytteleminen riittää niin tietysti valitsen kohdan b. Sitähän teen koko ajan sosiaalisessa elämässäni. Saan vanhat konservatiiviset käppänät puolelleni kun annan ymmärtää, että uskon Jeesukseen.- Anonyymi00001
Miten ateismissa määritellään teisti. Riittääkö pelkkä oma ilmoitus vai tarvitaanko aivojen kuvantamista? Entä mikä pätee ateistiin riittääkö pelkkä suun tunnustus, vai tarvitaanko jotakin muuta?
- Anonyymi00002
Miten voi tehdä valinnan ateismin ja teismin välillä?
Jos ihminen ei usko, että jumalia on olemassa, niin hän ei usko. Pitäisikö jotenkin esittää tai näytellä, että uskoo, vaikka oikeasti ei uskoisikaan?
Reilut 100 vuotta sitten uskoa piti vähintään esittää, ettei joutunut vaikeuksiin. Sitä ennen julkisesti ateisteja olivat erityisen rohkeat ihmiset tai ihmiset, jotka (eri syistä) olivat sellaisessa asemassa, että heidän ei tarvinnut esittää uskovaa. - Anonyymi00003
teeskentilisin uskovaista 🤣
- Anonyymi00004
MItä on aktiivinen ateismin harjoittaminen? Tämä pitäisi selvittää ensin.
- Anonyymi00005
rajapintaraililta vaaditaan nyt kattavaa selostusta asiaan!
- Anonyymi00006
Itse ateistina keskityn elämässäni täysin muihin asioihin, kuin näihin uskonnollisiin juttuihin. En mieti sitä, uskonko vai en, tai muutakaan asiaan liittyvää. Elämässä on niin paljon muutakin sisältöä.
Jollain taitaa olla joku ateismi-neuroosi, kun suoltaa päivät pääksytysten näitä ateismia koskevia aloituksia ?
Loppujen lopuksi täyttä turhuutta, vaan jos ei ole muuta tekemistä niin siitä vaan.....- Anonyymi00007
Palstan seuraaminen on vapaaehtoista
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2753435Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1051746Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2381413- 741346
- 651243
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991107Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521099- 631001
- 22907
Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei18873