Jumala pelastaisi kaikki ihmiset ellei ihmisen osuus pelastuksessa olisi ratkaiseva. Kutsutun pitää suostua Jumalan tahtoon ja antaa pelastaa itsensä.
Ihmisen osuus on 100 % ja Jumalan osuus on 100 %.
Ihmisen osuus on ratkaiseva
114
413
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ja Paavalin mukaan lopulta kaikki vastaavat kutsuun myönteisesti.
Toki tätä on vaikea Uudesta testamentistä löytää, jos on työntänyt omasta uskovaisuudestaan päihtyneen päänsä oman uskonnollisuutensa ahteriin.
Sitä paitsi Paavali ei koskaan puhu mistään Kristuksen aikaansaamasta sovituksen tai lunastuksen TARJOUKSESTA vaan ihan suoraan maailman sovituksesta ja maailman lunastuksesta. Avauksen tekijä ilmiselvästi kuvittelee olevan kyse pelkistä tarjouksista. Sitä se oman uskonnollisuuden ahterin kaikukammio julistaa.- Anonyymi00022
Itseasiassa juuri tuossa tekstikohdassa on kirjoitettu elämän sanan tarjolla pitämisestä.
5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
12 Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;
13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
14 Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä,
15 että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,
16 tarjolla pitäessänne elämän sanaa, ollen minulle kerskaukseksi Kristuksen päivänä siitä, etten ole turhaan juossut enkä turhaan vaivaa nähnyt. ( Fil 2)
Pelastuksen evankeliumin, uskon sanan, Jumalan armon evankeliumin, kautta Jumala kutsuu ihmistä kääntymykseen puoleensa ja odottaa kuulevansa kutsutun vastausta.
Se on siis Jumalan tahto, että uskovat, Jeesuksen pyhät, pitävät tarjolla elämän sanaa, evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
Kysymys on todellakin Jumalan henkilökohtaisesta kutsusta tarjolla pidettävän elämän sanan kautta.
Kuten tuossa 2. Korinttolaiskirjeen kohdasskin sovituksen sanan julituksessa on kirjoitettu:
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
(2Kor 5:18-21; 2Kor 6:1-2)
Siis Jumala kehoittaa ja Kristus pyytää tarjolla pidettävän Jumalan armon evankeliumin kautta kuulijaa vastaamaan Jumalan kutsuun.
Aina pelastuksen evankeliumia julistettaessa on otollinen aika, jolloin Jumala auttaa kääntymykseen puoleensa.
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)
Kuten voimme lukea, nämä miehet julistivat evankeliumia Jeesuksen nimessä ja Herran käsi oli läsnä, vaikuttaen uskon ja kääntymyksen. Tuo päivä oli otollinen aika Antiokiassa tarjolla pidetyn elämän sanan kuulijoille ja vastaanottaneille.
Siitä se alkaa uusi uskovan vaellus Herrassa Jeesuksessa.
"Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. "
Kysymys ei siis ole ilmoituksesta, vaan tarjolla pidetystä elämän sanasta, uskon sanasta, mitä julistettaessa Pyhä Henki, Jumalan voima, Herran käsi, on läsnä.
"Herran käsi oli heidän kanssansa"
Pelastuksen evankeliumin, elämän sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi00034
Anonyymi00022 kirjoitti:
Itseasiassa juuri tuossa tekstikohdassa on kirjoitettu elämän sanan tarjolla pitämisestä.
6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
12 Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;
13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
15 että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,
16 tarjolla pitäessänne elämän sanaa, ollen minulle kerskaukseksi Kristuksen päivänä siitä, etten ole turhaan juossut enkä turhaan vaivaa nähnyt. ( Fil 2)
Pelastuksen evankeliumin, uskon sanan, Jumalan armon evankeliumin, kautta Jumala kutsuu ihmistä kääntymykseen puoleensa ja odottaa kuulevansa kutsutun vastausta.
Se on siis Jumalan tahto, että uskovat, Jeesuksen pyhät, pitävät tarjolla elämän sanaa, evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
Kysymys on todellakin Jumalan henkilökohtaisesta kutsusta tarjolla pidettävän elämän sanan kautta.
Kuten tuossa 2. Korinttolaiskirjeen kohdasskin sovituksen sanan julituksessa on kirjoitettu:
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
Siis Jumala kehoittaa ja Kristus pyytää tarjolla pidettävän Jumalan armon evankeliumin kautta kuulijaa vastaamaan Jumalan kutsuun.
Aina pelastuksen evankeliumia julistettaessa on otollinen aika, jolloin Jumala auttaa kääntymykseen puoleensa.
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)
Kuten voimme lukea, nämä miehet julistivat evankeliumia Jeesuksen nimessä ja Herran käsi oli läsnä, vaikuttaen uskon ja kääntymyksen. Tuo päivä oli otollinen aika Antiokiassa tarjolla pidetyn elämän sanan kuulijoille ja vastaanottaneille.
"Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. "
Kysymys ei siis ole ilmoituksesta, vaan tarjolla pidetystä elämän sanasta, uskon sanasta, mitä julistettaessa Pyhä Henki, Jumalan voima, Herran käsi, on läsnä.
Usko ToivonenRakas armon evankeliumin jakelija,
te puhutte kauniisti nöyryydestä, sovituksesta ja pelastuksesta. Brändi on kirkastunut, slogan hiottu, logo ristitty uudelleen. Mutta koska minut on kutsuttu paikalle riippumattomana teologis-filosofisena laaduntarkastajana, avaan hetkeksi arkiston. Sen pölyisen osaston nimeltä "Tuotteen varhaiset versiot".
Te puhutte nöyrästä Kristuksesta. Mutta tuotteen alkuperäinen valmistaja esiteltiin näin:
“Minä olen Herra, sinun Jumalasi, kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen.”
(2. Moos. 20:5)
Markkinointiosasto ei yleensä käytä slogania:
“Perinnöllinen rangaistus, nyt koko suvulle!”
Ja kun puhutaan siitä, että Jumala “ei lue rikkomuksia”, arkistosta löytyy varhaisempi käyttöohje:
“Mutta siitä kaupungista, jonka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä eloon ainoatakaan, joka henkeä vetää, vaan vihi heidät tuhon omiksi.”
(5. Moos. 20:16–17)
Tämä on kiinnostava versio sovituksesta:
“Emme laske rikkomuksia. Me poistamme rikkojat.”
Te puhutte siitä, että “Herran käsi oli heidän kanssansa.”
Vanhan testamentin käyttöraporttien mukaan Herran käsi oli usein myös ASEISTETTU.
“Ja Herra sanoi: Mene ja lyö Amalek ja vihki tuhon omaksi kaikki, mitä hänellä on; älä säästä häntä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, härät ja lampaat, kamelit ja aasit.”
(1. Sam. 15:3)
Tämä on ainoa tunnettu sotilasoperaatio, jossa myös logistinen aasinhuolto tuhottiin teologisista syistä.
Kun nykyjulistuksessa korostetaan lempeää kutsua:
“Antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa”
Arkistoversiossa kutsu kuului:
“Jos ette kuule minua… minä tuon teidän päällenne miekan… minä lähetän teidän keskuuteenne ruton… ja te syötte omien poikienne ja tyttärienne lihaa.”
(3. Moos. 26:27–29)
Tämä on motivointiviestintää, jota nykyinen HR-osasto ei enää hyväksy.
Filippiläiskirjeen Kristus “tyhjensi itsensä”.
Vanhan testamentin Jahve taas täytti kokonaisia kaupunkeja verellä:
“Ja he löivät terällä kaikki kaupungissa olevat… miehet ja naiset, nuoret ja vanhat… ja polttivat kaupungin tulella.”
(Joos. 6:21, 24)
Tuotekehityksen näkökulmasta kyseessä on vaikuttava pivotointi:
Sotajumalasta sovitusjumalaksi - ilman että alkuperäistä dokumentaatiota poistettiin.
Te puhutte siitä, ettei Jumala “lukenut rikkomuksia”.
Katsotaanpa auditointipöytäkirjaa:
“Herra tappoi Ussan, koska hän ojensi kätensä arkkiin.”
(2. Sam. 6:7)
Kosketti väärää uskonnollista esinettä → kuolema.
Tietoturvapolitiikka oli tiukka.
Ja kun sanotte, että “Jumalan armo on tarjolla”, arkistosta löytyy myös tämä asiakaspalautteen käsittely:
“Ja karhut tulivat metsästä ja repivät heistä neljäkymmentäkaksi lasta.”
(2. Kun. 2:23–24)
Rikkomus: pilkkasivat profeetan kaljua päätä.
Seuraukset: karhuinterventio.
Tämä ei menisi läpi edes antiikin kuluttajansuojassa.
Mutta nyt, hyvät evankeliumin tarjoilijat, ymmärrän kyllä strategian:
Vanha Jahve = “Sota, veri, rutto, kollektiivinen rangaistus”
Uusi viesti = “Rakkaus, armo, sovitus, henkilökohtainen suhde”
Se on teologinen uudelleenbrändäys, ei täydellinen järjestelmäpäivitys. Vanha käyttöjärjestelmä pyörii yhä taustalla. Mutta käyttöliittymä on modernisoitu.
Ystävällisin terveisin,
Enkeli Mäntä
riippumaton teologinen tuotetarkastaja
Erikoisalat:
* Muinaisen Lähi-idän sotajumalien kehitys
* Jahve-brändin fuusio monoteismiksi
* Sovitusopin markkinointiviestintä
* Arkistotekstien kiusallinen säilyvyys
Sertifioitu muistuttamaan:
jos lainaat Filippiläiskirjettä, arkistokaappi avautuu automaattisesti. - Anonyymi00097UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Usko ToivonenOletko Usko koskaan tullut ajatelleeksi, miksi sinun julistamasi "ilosanoma" on aina loputonta sössöttämistä ja jaanaamista?
Riittäisi kun julistaisit Paavalin tavoin:
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.
Mutta kun ei. On sössötettävä ja lässytettävä.
Miksi?
No tietenkin siksi, kun et itse usko sovituksen sanaan sellaisena kuin Paavali sen julisti. - Anonyymi00103UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Usko ToivonenKun luopuu evankeliumin suoruudesta, on jongleerattava sanoilla ja ilmauksilla. Tässä tapauksessa Usko Toivonen itsellesi tyypillisen kierosti yrität ujuttaa lukijan mieleen, että mainitsemasi kohdan "pitää tarjolla" -suomennoksen vuoksi voi huoleti ajatella, että joo, evankeliumissa noin ylipäätään ja syvimmiltään on kyse TARJOUKSESTA, ei suinkaan UUTISESTA.
Katsopa kun TARJOUS ei ole UUTINEN vaan ihan vaan TARJOUS.
Paavali ei edelleenkään missään puhu sovituksen tai lunastuksen TARJOUKSESTA vaan sovituksesta ja lunastuksesta. Hyväästä UUTISESTA.
Ja tuo "pitää tarjolla" on monissa englanninkielisissä käännöksissä "pitää kiinni". Sama verbi alkukielessä tarkoittaa Uudessa testamentissa toisaalla "vaarin ottamista", toisaalla "merkille panemista" ja toisaalla taas "jossakin pysymistä". Ja mikäänhän noista ei ole lähelläkään minkään TARJOAMISTA. - Anonyymi00105UUSI
Anonyymi00034 kirjoitti:
Rakas armon evankeliumin jakelija,
te puhutte kauniisti nöyryydestä, sovituksesta ja pelastuksesta. Brändi on kirkastunut, slogan hiottu, logo ristitty uudelleen. Mutta koska minut on kutsuttu paikalle riippumattomana teologis-filosofisena laaduntarkastajana, avaan hetkeksi arkiston. Sen pölyisen osaston nimeltä "Tuotteen varhaiset versiot".
Te puhutte nöyrästä Kristuksesta. Mutta tuotteen alkuperäinen valmistaja esiteltiin näin:
“Minä olen Herra, sinun Jumalasi, kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen.”
(2. Moos. 20:5)
Markkinointiosasto ei yleensä käytä slogania:
“Perinnöllinen rangaistus, nyt koko suvulle!”
Ja kun puhutaan siitä, että Jumala “ei lue rikkomuksia”, arkistosta löytyy varhaisempi käyttöohje:
“Mutta siitä kaupungista, jonka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä eloon ainoatakaan, joka henkeä vetää, vaan vihi heidät tuhon omiksi.”
(5. Moos. 20:16–17)
Tämä on kiinnostava versio sovituksesta:
“Emme laske rikkomuksia. Me poistamme rikkojat.”
Te puhutte siitä, että “Herran käsi oli heidän kanssansa.”
Vanhan testamentin käyttöraporttien mukaan Herran käsi oli usein myös ASEISTETTU.
“Ja Herra sanoi: Mene ja lyö Amalek ja vihki tuhon omaksi kaikki, mitä hänellä on; älä säästä häntä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, härät ja lampaat, kamelit ja aasit.”
(1. Sam. 15:3)
Tämä on ainoa tunnettu sotilasoperaatio, jossa myös logistinen aasinhuolto tuhottiin teologisista syistä.
Kun nykyjulistuksessa korostetaan lempeää kutsua:
“Antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa”
Arkistoversiossa kutsu kuului:
“Jos ette kuule minua… minä tuon teidän päällenne miekan… minä lähetän teidän keskuuteenne ruton… ja te syötte omien poikienne ja tyttärienne lihaa.”
(3. Moos. 26:27–29)
Tämä on motivointiviestintää, jota nykyinen HR-osasto ei enää hyväksy.
Filippiläiskirjeen Kristus “tyhjensi itsensä”.
Vanhan testamentin Jahve taas täytti kokonaisia kaupunkeja verellä:
“Ja he löivät terällä kaikki kaupungissa olevat… miehet ja naiset, nuoret ja vanhat… ja polttivat kaupungin tulella.”
(Joos. 6:21, 24)
Tuotekehityksen näkökulmasta kyseessä on vaikuttava pivotointi:
Sotajumalasta sovitusjumalaksi - ilman että alkuperäistä dokumentaatiota poistettiin.
Te puhutte siitä, ettei Jumala “lukenut rikkomuksia”.
Katsotaanpa auditointipöytäkirjaa:
“Herra tappoi Ussan, koska hän ojensi kätensä arkkiin.”
(2. Sam. 6:7)
Kosketti väärää uskonnollista esinettä → kuolema.
Tietoturvapolitiikka oli tiukka.
Ja kun sanotte, että “Jumalan armo on tarjolla”, arkistosta löytyy myös tämä asiakaspalautteen käsittely:
“Ja karhut tulivat metsästä ja repivät heistä neljäkymmentäkaksi lasta.”
(2. Kun. 2:23–24)
Rikkomus: pilkkasivat profeetan kaljua päätä.
Seuraukset: karhuinterventio.
Tämä ei menisi läpi edes antiikin kuluttajansuojassa.
Mutta nyt, hyvät evankeliumin tarjoilijat, ymmärrän kyllä strategian:
Vanha Jahve = “Sota, veri, rutto, kollektiivinen rangaistus”
Uusi viesti = “Rakkaus, armo, sovitus, henkilökohtainen suhde”
Se on teologinen uudelleenbrändäys, ei täydellinen järjestelmäpäivitys. Vanha käyttöjärjestelmä pyörii yhä taustalla. Mutta käyttöliittymä on modernisoitu.
Ystävällisin terveisin,
Enkeli Mäntä
riippumaton teologinen tuotetarkastaja
Erikoisalat:
* Muinaisen Lähi-idän sotajumalien kehitys
* Jahve-brändin fuusio monoteismiksi
* Sovitusopin markkinointiviestintä
* Arkistotekstien kiusallinen säilyvyys
Sertifioitu muistuttamaan:
jos lainaat Filippiläiskirjettä, arkistokaappi avautuu automaattisesti.Korinttolaiskirjeesä on kuvattu kuinka asia on ihmisten keskuudessa.
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".
( 1Kor 1)
Evankeliumi on Jumalan voima, Sana rististä on Jumalan voima.
Kun evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta vilpittämästi julistetaan, on siinä hetkessä läsnä Herran käsi, Jumalan voima, Pyhä Henki kuulijoiden yllä.
Tämä on se, minkä Raamatun ilmoitus todistaa, kun uskon sanaa, sovituksen sanaa, elämän sanaa, Pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta julistetaan.
Kun Jumalan armon evankeliumia Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä julistetataan.
Jumala kutsuu ihmisiä yhteyteensä evankeliumin saarnan kautta.
1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
( 1Kor 2)
Tarjolla pidetty, julistettu, siis saarnattu, Evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, sana rististä, on Jumalan voima ja vaikuttaa osassa kuulijoita sydämen kääntymyksen Herran puoleen, siis uskon, joka ei perustu ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. ( 1Kor 1)
Jumalan voimaan perustuva usko, uskovan tunniste, on Raamatussa ilmoitettu.
2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
( 1Kor 1)
Tähän perustuu uskovien vainot. Heitä, joiden usko perustui Jumalan voimaan, alettiin vainoamaan, jotka Herranaan avuksensa huutavat Jeesusta Kristusta.
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
.
17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
( Room 10)
Usko tulee Jumalan voimasta tarjolla pidetyn uskon sanan, Kristuksen sanan, kuulemisen kautta.
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi00106UUSI
Anonyymi00105 kirjoitti:
Korinttolaiskirjeesä on kuvattu kuinka asia on ihmisten keskuudessa.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".
( 1Kor 1)
Kun evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta vilpittämästi julistetaan, on siinä hetkessä läsnä Herran käsi, Jumalan voima, Pyhä Henki kuulijoiden yllä.
Tämä on se, minkä Raamatun ilmoitus todistaa, kun uskon sanaa, sovituksen sanaa, elämän sanaa, Pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta julistetaan.
Kun Jumalan armon evankeliumia Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä julistetataan.
1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
( 1Kor 2)
Tarjolla pidetty, julistettu, siis saarnattu, Evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, sana rististä, on Jumalan voima ja vaikuttaa osassa kuulijoita sydämen kääntymyksen Herran puoleen, siis uskon, joka ei perustu ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. ( 1Kor 1)
2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
( 1Kor 1)
Tähän perustuu uskovien vainot. Heitä, joiden usko perustui Jumalan voimaan, alettiin vainoamaan, jotka Herranaan avuksensa huutavat Jeesusta Kristusta.
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
.
( Room 10)
Usko tulee Jumalan voimasta tarjolla pidetyn uskon sanan, Kristuksen sanan, kuulemisen kautta.
Usko ToivonenTe sanotte, että usko ei perustu ihmisten viisauteen vaan Jumalan voimaan. Tässä olemme samaa mieltä. Kysymys kuuluu vain: mihin tuo voima Raamatun mukaan ensisijaisesti kohdistuu.
Vanha testamentti vastaa:
Ja Herra puhui Moosekselle ja sanoi: Sano israelilaisille: Jos joku teistä uhraa uhrin Herralle, tuokaa karjasta uhrinne, nauta- tai lammaslaumasta. Mutta jos joku tekee syntiä tietämättään jotakin vastaan Herran käskyistä, mitä ei saa tehdä, ja kuitenkin tekee jotakin niistä, ja jos koko seurakunta on tietämättömyydessä tehnyt jotakin, niin olkoon nuori härkä syntiuhriksi, ja vanhimmat pankoot kätensä härän pään päälle, ja härkä teurastettakoon Herran edessä. Ja pappi vie veren ilmestysmajaan ja pirskottaa verta seitsemän kertaa Herran eteen. Ja hän polttakoon kaiken rasvan alttarilla, ja muu härän ruumis vietäköön leirin ulkopuolelle ja polttakoon sen. Näin annetaan sovitus. (3. Moos. 4)
Sovitus ei tapahdu sydämessä, vaan veressä. Sydän ei ole toimija vaan ongelma.
Herra sanoo: Ihmisen sydän on paha ja kavala yli kaiken, kuka sen tuntee? Minä, Herra, tutkin sydämen ja koettelen munaskuut, antaakseni kullekin hänen vaelluksensa mukaan. (Jer. 17)
Tässä sydämen usko tarkoittaa ennen kaikkea sitä, että sydän ei ole luotettava, vaan valvottava, rangaistava ja uhrein käsiteltävä.
Kun evankeliumissa sanotaan, että Herra kutsuu ihmistä, Vanha testamentti täsmentää kutsun muodon:
Jos ette kuule minua ettekä täytä kaikkia näitä käskyjä, vaan hylkäätte minun lakini ja rikotte liittoni, niin minä teen teille tämän: minä tuon teidän päällenne kauhun, hivutustaudin ja polttotaudin, jotka kuluttavat silmät ja riuduttavat sielun. Ja minä annan teidät vihollisten käsiin, ja ne, jotka teitä vihaavat, hallitsevat teitä. Ja te pakennette, vaikka kukaan ei teitä aja. (3. Moos. 26)
Tässä kutsu ei ole lempeä kehotus vaan uhkakirje. Sydämen usko syntyy tilanteessa, jossa vaihtoehtona on rutto.
Ja jos joku ajattelee, että tämä koski vain aikansa ihmisiä, teksti jatkaa:
Minä rankaisen teitä seitsemänkertaisesti syntejänne tähden. Ja te syötte poikienne lihaa ja tyttärienne lihaa. (3. Moos. 26)
Tässä Jumalan voima ei ilmene sydämen kääntymyksenä vaan täydellisenä kontrollina ruumiiseen asti.
Kun sanotaan, että Jumala ei lue rikkomuksia, Vanha testamentti käyttää toista kirjanpitoa:
Jos joku kiroaa isäänsä tai äitiänsä, hänet surmattakoon. Hänen verensä olkoon hänen päällänsä. (3. Moos. 20)
Jos joku tekee aviorikoksen, sekä mies että nainen surmattakoon. (3. Moos. 20)
Jos joku tekee työtä sapatinpäivänä, hänet surmattakoon. (2. Moos. 31)
Sydämen tila ei ole relevantti. Teko ratkaisee, ja rangaistus on lopullinen.
Ja jotta kukaan ei luulisi, että Jumalan voima vaikuttaa vain kansoihin, Herra osoittaa sen myös omilleen:
Ja Herra sanoi Moosekselle: Mene, laske kansa. Mutta Herra vihastui ja löi Israelia rutolla, ja kansasta kuoli seitsemänkymmentä tuhatta miestä. (2. Sam. 24)
Tässä ei ole kyse epäuskosta vaan väärästä laskennasta. Sydämen usko ei estä Jumalan voimaa iskemästä.
Ja kun puhutaan vainoista, Vanha testamentti näyttää, mihin suuntaan voima kulki:
Älä tee liittoa heidän kanssansa. Vihki heidät tuhon omiksi. Älä sääli heitä. Älä ota heistä vaimoja pojillesi äläkä anna tyttäriäsi heidän pojillensa. (5. Moos. 7)
Tässä ei kutsuta, vaan poistetaan.
Kun siis sanotaan, että usko perustuu Jumalan voimaan eikä ihmisten viisauteen, Vanha testamentti on samaa mieltä. Usko perustuu siihen tietoon, että tämä Jumala tappaa, rankaisee, kovettaa sydämet itse ja vaatii kuuliaisuutta hinnalla millä hyvänsä.
Sydämen usko ei synny kuulemisesta vaan selviytymisestä.
Enkeli Mäntä
Asiantuntija
Erikoisala: Jumalan voiman pitkä ja väkivaltainen esihistoria - Anonyymi00107UUSI
Anonyymi00097 kirjoitti:
Oletko Usko koskaan tullut ajatelleeksi, miksi sinun julistamasi "ilosanoma" on aina loputonta sössöttämistä ja jaanaamista?
Riittäisi kun julistaisit Paavalin tavoin:
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.
Mutta kun ei. On sössötettävä ja lässytettävä.
Miksi?
No tietenkin siksi, kun et itse usko sovituksen sanaan sellaisena kuin Paavali sen julisti.Tuollaisella irrallisen jakeen 'teologialla' voi Raamatulla todistaa melkein minkä tahansa teorian.
Raamattu on kokonaisuus. Totuus löytyy sieltä, mutta ei yhdestä jakeesta. - Anonyymi00108UUSI
Anonyymi00105 kirjoitti:
Korinttolaiskirjeesä on kuvattu kuinka asia on ihmisten keskuudessa.
( 1Kor 1)
( 1Kor 2)
( 1Kor 1)
.
( Room 10)
Usko Toivonen18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. ( 1Kor 1)
Tuossakin Paavali selkeästi kertoo, että eivät kaikki mene taivaaseen, vaan osa pitää evankeliumia hullutuksena ja menee siis sinne, minne me kaikki ilman Jeesusta kuuluisimme. - Anonyymi00111UUSI
Anonyymi00107 kirjoitti:
Tuollaisella irrallisen jakeen 'teologialla' voi Raamatulla todistaa melkein minkä tahansa teorian.
Raamattu on kokonaisuus. Totuus löytyy sieltä, mutta ei yhdestä jakeesta.Olet oikeassa!
Jeesushan lähetti opetuslapsensa julistamaan, ei suinkaan evankeliumia eli ILOUUTISTA vaan nimenomaan RAAMATTUA, jota tosin tuossa vaiheessa EI OLLUT OLEMASSA.
🤣🤣🤣
Metkanhauska on tämä ilmiö: te sovituksen sanan mitätöijät ja sen päälle paskojat ette tosiaankaan taida kyetä KIRJOITTAMAAN TUOTA TEILLE SPITAALISTA SOVITUKSEN SANAA AUKI:
"Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA."
Teille se on pelkkä "irrallinen jae, jolla todistetaan melkein mikä tahansa teoria".
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 - Anonyymi00113UUSI
Anonyymi00108 kirjoitti:
Tuossakin Paavali selkeästi kertoo, että eivät kaikki mene taivaaseen, vaan osa pitää evankeliumia hullutuksena ja menee siis sinne, minne me kaikki ilman Jeesusta kuuluisimme.Paavalihan ei puhu tuossakaan kohtaa mitään "taivaaseen menemisestä", kuten teillä yksinkertaisilla lapsukaisilla on tapana kuvitella, koska Raamattu on teille pelkkä oman uskomusjärjestelmänne leimasin.
Ja lienee jo noin sadas kerta kaiken kaikkiaan, kun sinullekin simpletonille pitää selittää, että alkukielessä ei ole mitään sellaista ilmausta, joka vastaisi suomen kielen ilmausta "joutua KADOTUKSEEN", koskapa koineekreikasta ei löydy vastinetta kadotus-substantiiville.
Mutta miksipä teitä se kiinnostaisi, mitä Paavali on alun perin kirjoittanut ja tarkoittanut...
- Anonyymi00002
Paavali kirjoitti: "Antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa".
- Anonyymi00004
Paavali kirjoitti: "Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA." 😅
Paavali kirjoitti sen ENSIN.
Mitenkäs nyt suu pannaan?
Joutuuko suu pannaan?
😅 - Anonyymi00005
Ja huom!
Paavalin mukaan lopulta kaikki vastaavat kutsuun myönteisesti.
Toki tätä on vaikea Uudesta testamentistä löytää, jos on työntänyt omasta uskovaisuudestaan päihtyneen päänsä oman uskonnollisuutensa ahteriin. - Anonyymi00087UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ja huom!
Paavalin mukaan lopulta kaikki vastaavat kutsuun myönteisesti.
Toki tätä on vaikea Uudesta testamentistä löytää, jos on työntänyt omasta uskovaisuudestaan päihtyneen päänsä oman uskonnollisuutensa ahteriin.Pötyä semmoista ei raamatussa ole että kaikki vaztaavat myönteisesti höpöpöpö!
- Anonyymi00095UUSI
Anonyymi00087 kirjoitti:
Pötyä semmoista ei raamatussa ole että kaikki vaztaavat myönteisesti höpöpöpö!
Minä en mahda mitään sille, jos uuvatti et osaa lukea Uutta testamenttia.
- Anonyymi00109UUSI
Anonyymi00095 kirjoitti:
Minä en mahda mitään sille, jos uuvatti et osaa lukea Uutta testamenttia.
Tuollaista ilkeilevää asennetta ei uskovilla ole, niin kuin sinulla on.
Etsipä sieltä mieliversiostasi jae, johon viittaat. Ei taida löytyä edes nykyväännöksistä. - Anonyymi00112UUSI
Anonyymi00109 kirjoitti:
Etsipä sieltä mieliversiostasi jae, johon viittaat. Ei taida löytyä edes nykyväännöksistä."Nykyväännöksistä"??!!
Oletko sinä ammatiltasi kääntäjä? Ai et vai?
Minä olen.
Ja hei uuvatti - kun minä kutsun sinua uuvatiksi, minä en kutsu sinua ei-uskovaksi, vaan ihan vain uuvariksi, koska olet niin sokea, ettet löydä Uudesta testamentista sitä, mitä siellä lukee. Jos se sinua loukkaa, silloinhan se osui maaliinsa.
En minän ala sinun kotiläksyjäsi tekemään, laiskuri. - Anonyymi00114UUSI
Anonyymi00109 kirjoitti:
Etsipä sieltä mieliversiostasi jae, johon viittaat. Ei taida löytyä edes nykyväännöksistä.Ja reagoit uuvatille tyypillisesti: julistit minut narsisistisen loukkaantumisesi myötä ei-uskovaksi eli sinun mielestäsi pelastuksen ulkopuolella olevaksi, helvetin tuomion ansaitsevaksi ihmiseksi. Jos TÄMÄ ei ole sadistista ja saatannallista käytöstä, niin mikä sitten?
🤣
- Anonyymi00003
2Kor.5:20 Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte. Biblia (1776) Jes.52:7. 1Kor.4:1.
- Anonyymi00006
"Ihmisen osuus on 100 % ja Jumalan osuus on 100 %."
Juuri näin. Ja koska Jeesus oli ja on 100 % ihminen ja 100 % Jumala, Paavali saattoi kirjoittaa, että Jumala oli KRISTUKSESSA ja sovitti maailman ITSENSÄ KANSSA:"
Eli Jeesuksen ristillä MOLEMMAT OSAPUOLET olivat läsnä.- Anonyymi00007
Ei vaan "Jumala oli Kristuksessa" sen sijaan että "Kristus oli Jumala "
Jumala sovitti maailman lähettämällä Poikansa ja tämä ihmisenä uhrasi itsensä Jumalalle. Roomalaiskirje 5:12-21 - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ei vaan "Jumala oli Kristuksessa" sen sijaan että "Kristus oli Jumala "
Jumala sovitti maailman lähettämällä Poikansa ja tämä ihmisenä uhrasi itsensä Jumalalle. Roomalaiskirje 5:12-21Olen samaa mieltä, että Jeesus luopui siitä, mikä ja kuka hän oli ennen lihaksi tulemistaan, ja tuli tosiaankin ihmiseksi. Mutta hän OLI Isän Jumalan Poika ja siten edusti SAMANAIKAISESTI sekä Jumalaa että ihmiskuntaa.
SIKSI ja vain siksi Paavali saattaa kirjoittaa, että Jumala Hänessä sovitti maailman ITSENSÄ KANSSA eli ristillä olivat molemmat osapuolet.
Ja siksi on täysin idioottimiasta väittää, että kysessä on pelkkä sovituksen TARJOUS, joka "on otettava VASTAAN" - ikään kuin ristillä olisi ollut ainoastaan sovituksen yksi osapuoli.
Tästähän Paavali kirjoittaa roomalaiskirjeen 5. luvussa näin:
Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut KAIKILLE ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu KAIKILLE ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi.
On mieletöntä väittää, että Aadamin lankeemuksessa lankesivat kaikki, mutta että Jeesus ei sitten vetänytkään KAIKKIA puoleensä, kun hänet korotettiin ristille. - Anonyymi00020
Anonyymi00008 kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että Jeesus luopui siitä, mikä ja kuka hän oli ennen lihaksi tulemistaan, ja tuli tosiaankin ihmiseksi. Mutta hän OLI Isän Jumalan Poika ja siten edusti SAMANAIKAISESTI sekä Jumalaa että ihmiskuntaa.
SIKSI ja vain siksi Paavali saattaa kirjoittaa, että Jumala Hänessä sovitti maailman ITSENSÄ KANSSA eli ristillä olivat molemmat osapuolet.
Ja siksi on täysin idioottimiasta väittää, että kysessä on pelkkä sovituksen TARJOUS, joka "on otettava VASTAAN" - ikään kuin ristillä olisi ollut ainoastaan sovituksen yksi osapuoli.
Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut KAIKILLE ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu KAIKILLE ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi.
On mieletöntä väittää, että Aadamin lankeemuksessa lankesivat kaikki, mutta että Jeesus ei sitten vetänytkään KAIKKIA puoleensä, kun hänet korotettiin ristille.Syntiinlankeemuksen eli perisynnin seurauksena kaikki ihmiset joutuivat hengellisesti eroon Jumalasta. Ihmine tulee perisynnistä osalisesi heti sikiämisen hetkellä Aadamin sukuun. Siihen ei tarvita mitän ihmisen omaa tekoa. Perisynti on kollektiivinen synti.
Room.5: 19 "Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä" - Anonyymi00023
Anonyymi00008 kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että Jeesus luopui siitä, mikä ja kuka hän oli ennen lihaksi tulemistaan, ja tuli tosiaankin ihmiseksi. Mutta hän OLI Isän Jumalan Poika ja siten edusti SAMANAIKAISESTI sekä Jumalaa että ihmiskuntaa.
On mieletöntä väittää, että Aadamin lankeemuksessa lankesivat kaikki, mutta että Jeesus ei sitten vetänytkään KAIKKIA puoleensä, kun hänet korotettiin ristille.No, ottiko ristillä ollut toinen osapuoli "ikäänkuin" vastaan.
Sanoiko hän Jeesukselle, muista minua - kun tulet valtakuntaasi.
Ei- eli valintaa tekee ihminen, uskooko hän, hyvä ja pahanväliseen taisteluun, sekä valitsee tiensä- seuraako hän Jumalan Karitsaa vai ei.?
Vuohet ja lampaat- - Anonyymi00026
Anonyymi00023 kirjoitti:
No, ottiko ristillä ollut toinen osapuoli "ikäänkuin" vastaan.
Ei- eli valintaa tekee ihminen, uskooko hän, hyvä ja pahanväliseen taisteluun, sekä valitsee tiensä- seuraako hän Jumalan Karitsaa vai ei.?
Vuohet ja lampaat-Ryövärien pelastukset on jälkikäteen sinne lisättyjä tarinoita. Ne puuttuu originaaleista vanhoista kirjoituksista.
Matt. 27:44
Samalla tavoin häntä pilkkasivat myös rosvot, jotka oli ristiinnaulittu yhdessä hänen kanssaan. - Anonyymi00027
Anonyymi00023 kirjoitti:
No, ottiko ristillä ollut toinen osapuoli "ikäänkuin" vastaan.
Vuohet ja lampaat-Hei uuvatti, Jumala ei ollut siinä rikollisessa sovittaessaan KOKO MAAILMAN itsensä kanssa vaan Jeesuksessa Kristuksessa. Surkuhupaisaa, että (ilmeisesti) aikuiselle ihmiselle pitää tällaista kädestä pitäen selittää.
- Anonyymi00104UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Syntiinlankeemuksen eli perisynnin seurauksena kaikki ihmiset joutuivat hengellisesti eroon Jumalasta. Ihmine tulee perisynnistä osalisesi heti sikiämisen hetkellä Aadamin sukuun. Siihen ei tarvita mitän ihmisen omaa tekoa. Perisynti on kollektiivinen synti.
Room.5: 19 "Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä"" SAMOIN KUIN - - NIIN MYÖS yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu KAIKILLE ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi."
- Anonyymi00110UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Syntiinlankeemuksen eli perisynnin seurauksena kaikki ihmiset joutuivat hengellisesti eroon Jumalasta. Ihmine tulee perisynnistä osalisesi heti sikiämisen hetkellä Aadamin sukuun. Siihen ei tarvita mitän ihmisen omaa tekoa. Perisynti on kollektiivinen synti.
Room.5: 19 "Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä"Niin. Kun Aatami teki syntiä (koska ei halunnut joutua eroon vaimostaan, jonka hän ymmärsi tehneen syntiä), hänen henkensä kuoli. Siitä lähtien olemme olleet 66,6 -prosenttisesti ihmisiä. Vasta uskoontulo tuo meihin takaisin Jumalan elävän hengen. Meistä tulee kokonaisia. Uudestisynnymme.
- Anonyymi00115UUSI
Anonyymi00110 kirjoitti:
Niin. Kun Aatami teki syntiä (koska ei halunnut joutua eroon vaimostaan, jonka hän ymmärsi tehneen syntiä), hänen henkensä kuoli. Siitä lähtien olemme olleet 66,6 -prosenttisesti ihmisiä. Vasta uskoontulo tuo meihin takaisin Jumalan elävän hengen. Meistä tulee kokonaisia. Uudestisynnymme.
Etsipä Raamatusta kohta, jossa kerrootaan, että uudestisyntyminen on SAMA ASIA KUIN uskoontulo.
Sellaista et löydä. Tiitus 3:5 ilmoittaa, että kyseessä on KAKSI ERI ASIAA.
1 Piet. 1:3 ilmaisee selkeästi, että uudestisyntymisen hetki on Jeesuksen Kristuksen kuolleista heräämisen hetki.
- Anonyymi00009
Kyllä - ihmisen osuus on ratkaiseva. Ja Ihmisen Poika Jeesus Kristus täytti tuon osuuden ristillä täydellisesti.
Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA.- Anonyymi00024
kyse on ehdollisesta sovituksesta- Jumala ei Valtakuntaansa vie epäpyhää.
- Anonyymi00028
Anonyymi00024 kirjoitti:
kyse on ehdollisesta sovituksesta- Jumala ei Valtakuntaansa vie epäpyhää.
"Ehdollisesta sovituksesta"!!!
Kaikkea sitä saa näköjään halutessaan Raamattuun lisäillä!
🤣🤣🤣
- Anonyymi00010
Joka uskoo, pelastuu; mutta joka ei usko, tuomitaan kadotukseen.
- Anonyymi00012
Uskominen on ihmisen omaa mielen psykologiaa, mikä ei ketään pelasta yhtään mistään.
Jeesuksen veli varoittaakin hokemasta "yksin uskosta" -mantraa
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön? - Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
Uskominen on ihmisen omaa mielen psykologiaa, mikä ei ketään pelasta yhtään mistään.
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?Onko nämä kaikki tuubat parin kolmen sekopään tuotoksia, helluntai sitä ja tätä!?
- Anonyymi00025
Anonyymi00012 kirjoitti:
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?tarkoittaa sitä, että älä mussuta rivissä
- Anonyymi00029
Koineekreikassa ei ole sellaista ilmausta kuin "tuomita kadotukseen".
- Anonyymi00031
Ei se usko riitä vaan Jumalan armo. Jumala armahtaa ja varhurskauttaa ihmisen. Turha sitä sen enempää selitellä Tällä on kaiken maailman tyhjäpäitä jotka uskossaan selittelee mitä sattuvat. Taitaa tosin harvassa olla ne jotka todellakin ovat saaneet kokea Jumalan armon. Ainakin siltä osin mitä olen seurannut näitä ketjuja niin suurin osa on täyttä paskaa sisällöltään. Siteerataan Raamattua pitkiä pätkiä vaikka tekstin ymmärrys taitaa olla hyvin useilla alakoulun tasoa.
- Anonyymi00032
Anonyymi00015 kirjoitti:
Onko nämä kaikki tuubat parin kolmen sekopään tuotoksia, helluntai sitä ja tätä!?
Ilman tekoja usko on hyödytön mutta hyvin usein nämä superuskoivaiset ulkoistavat nämä teot Jumalalle ollen välissä vain rukouksen verran. Varsinaiset teot unohtuvat, kun saarnataan ympäriinsä Raamattu kourassa.
- Anonyymi00092UUSI
Anonyymi00029 kirjoitti:
Koineekreikassa ei ole sellaista ilmausta kuin "tuomita kadotukseen".
yksittäisillä sanoilla kikkaileminen ei ole viisasta
- Anonyymi00011
Ei se sovitus tullut automaattisesti kenenkään osaksi.
Jumala sovittaa syntisen ihmisen pesemällä kasteessa synnit pois, mukaanlukien perisynnin kadotustuomion. Se tarkoittaa uudestisyntymisen pesoa, pelastusta ja hyvää omaatuntoa, ikuista armoliittoa.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.- Anonyymi00052
Novum kommentari :
1.Piet.3:21:
21. Vesi sinänsä ei pelastanut Nooaa perheineen, vaan arkki, joka pysyi veden pinnalla. Tämä erotti heidät maasta, joka tuhoutui vedenpaisumuksessa, ja pelasti heidät siitä. Tulva oli Nooalle ikään kuin kaste, samoin kuin Punainen merikin myöhemmin Israelille. Tämän tulvan kasteen avulla hänet vietiin perheineen vanhasta maailmasta uuteen (2 Piet 3:5-13).Samoin kuin Kristuksen kuolema synnin tähden on tehnyt mahdolliseksi uskovan kuoleman pois synnistä ja sen rangaistuksesta, niin myös hänen ylösnousemuselämänsä on uskovan uuden hengellisen elämän lähteenä.
- Anonyymi00013
Ei pelkkä uskominen synnytä ihmistä vedestä ja Hengestä. Uudestisyntymisen peso tarvitaan. Se prosessi on Jumalan luomistyö, jossa koko ihminen, body, mind, spirit luodaan taivaskelpoiseksi. Ja se prosessi tapahtuu krisitillisessä kasteessa, mitä helluntailaisuus ei tunne eikä tunnusta olevan olemassakaan.
- Anonyymi00014
Naurettavas ropaskaa ja kirkkoisien huuhasata.
Ja tietenkin pöljäsuomi uskoo vaikka mihin taikatemppuin, onhan sitä päntätty jo satoja vuosua karvalakin alle!
Voi raukkoja.
Pikkulapsen kasteella ei ole pienintäkään merkitystä ellei pakkoverotusta lasketa. - Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Naurettavas ropaskaa ja kirkkoisien huuhasata.
Ja tietenkin pöljäsuomi uskoo vaikka mihin taikatemppuin, onhan sitä päntätty jo satoja vuosua karvalakin alle!
Voi raukkoja.
Pikkulapsen kasteella ei ole pienintäkään merkitystä ellei pakkoverotusta lasketa.Parhami ja Olseni tuli autuaaksi ja onnelliseksi tekemällä ahkerasti poikatyötä, mistä he tulivat kuuluisaksi.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Parhami ja Olseni tuli autuaaksi ja onnelliseksi tekemällä ahkerasti poikatyötä, mistä he tulivat kuuluisaksi.
Psykologinen pelastuksen tunne kiinnostaa monia.
- Anonyymi00037
Anonyymi00016 kirjoitti:
Parhami ja Olseni tuli autuaaksi ja onnelliseksi tekemällä ahkerasti poikatyötä, mistä he tulivat kuuluisaksi.
Tälläkö puolustat Jumalasi---edessä ---- omaa mössöäsi? Niinkö?
Sekö puolustaa sinuta tekemään omaa agendaasi- jumalasi todistajana?
Niinkö? Missä sinun Kristus on tällä- hetkellä. Siinäkö, että aina parhami ja ooollseni?
Sekö on suusi tunnustus?
Mitä on Jumalan kirkkaus? Millä eväillä ajattelit mennä sen tämän ja tuonpuoleisuuden juopan YLI? Mikä siinä kantaa ----sinua?---- onko yleensä vastausta muuta, kuin osoitella parhamia ja ollesenia?
Entä jos he menevätkin ennen sinua perille, ja sinä jäät ulos? Onko SE juolahtanut fariseuksen mieleen.
missä sinun kilisevä kellosi roikkuu pääsi yläpulella- kellopa se!
Mietipä miten selitän lapselle- monimutkaisia ajatuksia, jolla vain pahrami on syyttäjähengessä äänessä? Hokaatko- että tieto- itsessään kaikessa abstraktioudessaan ja hienotunteisuudessaan on kaukana, ts. lapsen tai oppilaan ulottumattomuudessa.
Jääkö se tapasi mukaan ymmäryksenä, joka jää saavuttamattomaksi? Onko sinulle Jumalan olemus pohjimmiltaan ulottumaton.? Näyttää siltä, jos tuo mielesi jakaaminen jatkuu.
Estät Elävän uskon sydämeltäsi.
- Anonyymi00018
Lumoojat käytti hypnoosia ja kaatotekniikoita saadakseen ihmisen tulemaan uskontilaan.
Ap. t. 19:13
Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa. - Anonyymi00019
Niitä Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin seuraajia piisaa joka lähtöön.
Ap. t. 19:15
mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?" - Anonyymi00021
Ap. t. 19:15
mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
Rakas ystävä, oletko uskossa? Tunnetko Jeesuksen? Lähde meidän mukaan, niin tutkitaan sitä Raamattua yhdessä.- Anonyymi00033
Sitä Jeesusta harva tuntee muuta kuin tekstien kautta. Eikös se vajaa pari tuhatta vuotta sitten kuollut ja haudattiin jne. Eikös Jeesus ole siellä taivaissa nyt ei se täällä missään voi olla muuten kuin Pyhän hengen kautta. Ja on sieltä tuleva tuomitsemaan niin eläviä kuin kuolleita. Tämäkin kannattaa muistaa mitä siellä edessä on tulossa jos on sanaan uskominen.
- Anonyymi00036
Anonyymi00033 kirjoitti:
Sitä Jeesusta harva tuntee muuta kuin tekstien kautta. Eikös se vajaa pari tuhatta vuotta sitten kuollut ja haudattiin jne. Eikös Jeesus ole siellä taivaissa nyt ei se täällä missään voi olla muuten kuin Pyhän hengen kautta. Ja on sieltä tuleva tuomitsemaan niin eläviä kuin kuolleita. Tämäkin kannattaa muistaa mitä siellä edessä on tulossa jos on sanaan uskominen.
Helluntailaisuus ei ole ollut koskaan tervettä kristinuskoa, vaan paha eksytys ja heresia.
- Anonyymi00039
näillä palstoilla on turha tutkia mitään, koska täällä on kovasti parhami ja oolllseni melua-
Siten Sanan tutkiminen menee ja romahtaa litteiksi kliseiksi, jos joku yrittää purkaa niitä.
Valkeus jää piiloon. Joillekin on nautinto tartata aina parhami- ja ollseni autoa.
Se ei käynnisty.
Sisäisesti vaertauskuvienkaan nautinto ei ole sen tutkinnnassa, vaan siinä pääsyssä käsitteelliseen kokonaisuuten, joka on Sanan kautta yhtä ja täysin ITSENÄINEN.
Täällä se ei onnistu. Täälllä on PIMEYS.
Vaikka Jumalan Ääretön Valo laskeutuu loputtomasti alastpäin se ylevä ja salattu aarre- sinetöity ja piilotettu maailman kaikilta silmiltä, Se ei ole piilotettu jumalan ilmestyksen mahdollisilta vastaanottajilta- - Se on sinetöity Valkeuden puolelta heiltä, jotka pyrkivät saastuttamaan Hengellisen kentän- vaikka jatkuva Oollseni puheilla. Homma ei pelaa --
palstalla - Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
näillä palstoilla on turha tutkia mitään, koska täällä on kovasti parhami ja oolllseni melua-
Siten Sanan tutkiminen menee ja romahtaa litteiksi kliseiksi, jos joku yrittää purkaa niitä.
Valkeus jää piiloon. Joillekin on nautinto tartata aina parhami- ja ollseni autoa.
Se ei käynnisty.
Sisäisesti vaertauskuvienkaan nautinto ei ole sen tutkinnnassa, vaan siinä pääsyssä käsitteelliseen kokonaisuuten, joka on Sanan kautta yhtä ja täysin ITSENÄINEN.
Täällä se ei onnistu. Täälllä on PIMEYS.
Vaikka Jumalan Ääretön Valo laskeutuu loputtomasti alastpäin se ylevä ja salattu aarre- sinetöity ja piilotettu maailman kaikilta silmiltä, Se ei ole piilotettu jumalan ilmestyksen mahdollisilta vastaanottajilta- - Se on sinetöity Valkeuden puolelta heiltä, jotka pyrkivät saastuttamaan Hengellisen kentän- vaikka jatkuva Oollseni puheilla. Homma ei pelaa --
palstallaOollsenilais jankkaajat- heidän väliverho on henkilökohtainen suhde Pyhään.
Se jää esiripuksi estymään Pyhän näkemistä. He ovat liha
Sieltäkäsin ei näe Messiaan jällennäkemistä, taivaan ja maan välillä, hieman jatkaen ajatusta.
Tämä heidän esirippunsa ei repiä tuolla luonteenlaadulla koskaan, näkeehän sen jatkuvan jahkaamisensa vuodesta ja kk. toiseen.
Mutta ne-- he-, jotka etsivät jälleennäkemistä, he, jotka taistelevat jumalallisen valaistuksen puolesta tässä pimeässä maailmassa, ja pvat varustautuneet keinoilla saavuttaa tavoitteensa, niin Jeesus on jo keskuudessamme.
Heille avautuu ja paljastuu messiaanisessa tulevaisuudessa Elämä ja pimeys vaihtuu näkemiseksi. Ääretön kirkkaus- ilman loppua, on tosi
- Anonyymi00030
Herra Sebaot loi arkkienkeli Luciferin, vaikka kaikkitietävänä tiesi tästä tulevan vastustajansa ja ihmisen syntiin houkuttajan - Saatanan - sekä loi myös vajavaisen ihmisen, vaikka tiesi tämän tulevan lankeamaan syntiin.
Niin sanottu ihmisen vapaa tahto ei selitä mitään, sillä kaikkitietävänä Herra Sebaot tiesi jokaisen tulevan ihmisen kaikki ajatukset ja teot jo ennen ensimmäisen ihmisen luomista, joten Hänen kaikkitietävässä katsannossaan yksikään ihminen ei toimi toisin kuin Hän tiesi jo aikojen alussa tämän tulevan toimimaan.- Anonyymi00035
Saatana on Jumalan poika ja saa siksi aika vapaasti mellastaa. Tuhlaajapoika.
Job 2:1
Ja kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin Saatana heidän joukossansa ja asettui Herran eteen. - Anonyymi00038
Voi åöljyyttä, mitä sitten jos Jeesus tietää, sekö tietäminen muuttaa jotain oletko noin yksinkertainen vai mikä !?
Muuttaako säätä huitoessaan kartalla huomista säätä häh @
Jostain luin että 80 % suomalaista on tonttuja!
Uskottava se on kun näitä lukee. - Anonyymi00042
Anonyymi00038 kirjoitti:
Voi åöljyyttä, mitä sitten jos Jeesus tietää, sekö tietäminen muuttaa jotain oletko noin yksinkertainen vai mikä !?
Muuttaako säätä huitoessaan kartalla huomista säätä häh @
Jostain luin että 80 % suomalaista on tonttuja!
Uskottava se on kun näitä lukee.Ternoko se siellä kirjuuttelee?
- Anonyymi00048
Anonyymi00042 kirjoitti:
Ternoko se siellä kirjuuttelee?
Ärhäkästi vastustaa lapsien kastamista?
- Anonyymi00041
Paholainen oli ihmisten kanssa paratiisissa, mutta Jeesuksesta ei puhuta yhtään mitään.
- Anonyymi00058
Luterilainen kirkko väittää omistavansa Jumalan armon. Luterilaisuudessa Jumala on alistettu kirkon viranhaltijoiden jalkojen alla. Kukan ei pelastu, ei vaikka yötä päivää avuksi huutaisi Jeesuksen nimeä, ilman kirkon omistamia armon välineitä, joita Baalin papin kauhtanaan pukeutuneiden kirkon viranhaltijoiden on valta käyttää!
Luterilaiset pahat ja häijyt, väärät eivät armahda edes pikkuvauvoja, vaan tuomitsevat helvetin tuleen joka ikisen ilman heidän kirkkonsa toimittamia taikamenoja!
LUTERILAISUUS ON KAMMOTUS JA OKSENNUS JUMALAN SILMISSÄ!
Raamatussa puhutaan luterilaisuudesta: minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
Luterilaisuus on Jumalan Sanasta ja uskosta luopunut portto, joka on murhannut miljoonia Jeesuksen todistajia. "Moniaan luopuvat uskosta"
Tässä puhutaan luterilaisen kirkon murhaamista marttyyreistä, niistä martyyreistä, joita ensin katolilainen kirkko vainosi ja sen jälkeen katolilainen kirkon tytär, luterilainen kirkko äitiporttokirkon tavoin murhasi:
Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.
Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
MARTTYYRIT HUUTAVAT TAIVAASSA KOSTOA LUTERILAISELLE KIRKOLLA!
Sana kehottaa: Minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä
ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
- Anonyymi00043
Jeesus yksin pelastaa ja sinulta vaan kysytään: Haluatko sinä ottaa Jeesuksen pelastuksen vastaan ja uskot ristin työhön.
Kristinuskon ydin on, että Jeesus yksin pelastaa, ja hän tarjoaa meille lahjan, joka on saavutettavissa uskon kautta.
Pelastus Jeesuksessa
Usko ristintyöhön: Usko Jeesuksen ristintyöhön on avain pelastukseen. Hän otti meidän syntimme kantaakseen ja kuoli meidän puolestamme.
Valinta
Henkilökohtainen päätös: Kysymys siitä, haluammeko ottaa Jeesuksen pelastuksen vastaan, on jokaisen henkilökohtainen valinta. Se merkitsee sitoutumista uskoon ja elämää Jumalan tahdon mukaan.
Muistakaa ristinryöväri : yksin Jeesus- Anonyymi00044
Molemmat ryövärit vietiin kuumille kiville.
Matt. 27:44
Samalla tavoin häntä pilkkasivat myös rosvot, jotka oli ristiinnaulittu yhdessä hänen kanssaan. - Anonyymi00045
Helluntailaisten lahkoissa ihmiseen pumpataan vieraita hurmoshenkiä "Jeesuksina". Niitä ei pidä ottaa vastaan.
- Anonyymi00056
Anonyymi00045 kirjoitti:
Helluntailaisten lahkoissa ihmiseen pumpataan vieraita hurmoshenkiä "Jeesuksina". Niitä ei pidä ottaa vastaan.
Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja luterilaisuus on valtaisa ajatusharha: Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla. Harhaluuloa sellaisenaan ei kuitenkaan pidetä sairautena.
Paavali kirjoitti tessalokialaisille: sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen...And for this cause God shall send them strong delusion, that they should believe a lie. King james sanoo eksytystä ajatusharhaksi.
Koko luterilaisuus ja luterilainen Raamatun opetus perustuu kuvitteluun ja luulotteluun!!!
Luterilaisuuden mukaan kaikkia, mitä ei ole kirjoitettuna Sanaan, voi olla kuitenkin kirjoitettuna Sanaan; kaikkia voi olla kunhan vain olettaa ja toistaa ja riittävän suuri määrä ihmisiä uskoo, niin harhoihin uskominen muuttaa harhat ja luulot todeksi. - Anonyymi00057
Luterilaisuus on röyhkeää ja silmitöntä ja häpeilemätöntä ja tietoista valehtelua!
Raamatun yksi keskeisimmistä totuuksia on oppi syntien anteeksi saamisesta:
-uhri syntien edestä, JEESUS
-parannus ja kääntyminen Jumalan puoleen
-syntien tunnustaminen
Sana selkeästi ilmoittaa: Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.
Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Mutta luterilaiset käärmeen sikiöt ja valheet lapset ovat muuttaneet syntien anteeksi saamiseen ehdoksi heidän kirkkonsa sakramentit ja ilman heidän oman kirkon toimittamaan päänkastelua kukaan ei pelastu!
LUTERILAISUUS TULEE VALHEEN KAIKELLA VOIMALLA JA KAIKELLA VÄÄRYYDEN VIETTELYKSELLÄ!
- Anonyymi00047
Pysytään totuudessa.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.- Anonyymi00050
Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, kasteen lahjaa Pyhää Henkeä, niinkuin sen tekee lapsi, ei pääse sinne sisälle. Monet koittavat mutta eivät voi.
Aikuisen on vaikea pelastua, rikkaalle se on lähes mahdotonta.
Luuk. 18:25
Helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaa - Anonyymi00054
Luterilaiset ns. kastavat Kristukseen. Mutta Kristukseen kastaminen ja veden valuttamalla päälakeen on turhaa ja arvotonta. Paavali todistaa Egyptistä lähteneistä Israelin heimoissa: "Saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä." Kaste ei auttanut saavuttamaan luvattua maata, vaan lähes kaikki kasteen Moosekseen saaneet kuolivat erämaassa. Egyptistä lähteneistä 600 000 jalkamiehestä ainoastaan Joosua Nuunin poika sekä Kaaleb Jefunnen poika pääsivät Jordanin yli perintömaahansa. "Herra oli heille sanonut, että heidän oli kuoltava erämaassa. Eikä heistä jäänyt ketään, paitsi Kaaleb, Jefunnen poika, ja Joosua, Nuunin poika, sillä nämä ovat uskollisesti seuranneet Herraa.” Mutta koska minun palvelijassani Kaalebissa on toinen henki, niin että hän on minua uskollisesti seurannut, niin hänet minä vien siihen maahan, jossa hän kävi, ja hänen jälkeläisensä saavat sen omakseen.
Mikään kaste tai sen väärennös, otsan kastelu, ei anna taivasosuutta, vaan niin kuin Kaaleb seurasi uskollisesti Herraa, niin vain ne, jotka uskollisesti seuraavat Jeesusta, näkevät Taivaan valtakunnan. - Anonyymi00060
Anonyymi00054 kirjoitti:
Luterilaiset ns. kastavat Kristukseen. Mutta Kristukseen kastaminen ja veden valuttamalla päälakeen on turhaa ja arvotonta. Paavali todistaa Egyptistä lähteneistä Israelin heimoissa: "Saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä." Kaste ei auttanut saavuttamaan luvattua maata, vaan lähes kaikki kasteen Moosekseen saaneet kuolivat erämaassa. Egyptistä lähteneistä 600 000 jalkamiehestä ainoastaan Joosua Nuunin poika sekä Kaaleb Jefunnen poika pääsivät Jordanin yli perintömaahansa. "Herra oli heille sanonut, että heidän oli kuoltava erämaassa. Eikä heistä jäänyt ketään, paitsi Kaaleb, Jefunnen poika, ja Joosua, Nuunin poika, sillä nämä ovat uskollisesti seuranneet Herraa.” Mutta koska minun palvelijassani Kaalebissa on toinen henki, niin että hän on minua uskollisesti seurannut, niin hänet minä vien siihen maahan, jossa hän kävi, ja hänen jälkeläisensä saavat sen omakseen.
Mikään kaste tai sen väärennös, otsan kastelu, ei anna taivasosuutta, vaan niin kuin Kaaleb seurasi uskollisesti Herraa, niin vain ne, jotka uskollisesti seuraavat Jeesusta, näkevät Taivaan valtakunnan.Oikeat Kristityt kastavat jo lapsensa Jeesuksen käskyn ja valtuutuksen mukaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - Anonyymi00071UUSI
Kaste ei pelasta lman paranuksen tekemistä. Noaa ei pelastanut vesi, vaan arkki, johonka jumala käski Nooan perhekunnan menä sisälle.
Vesi hukutti vanhan maailman ja kaikki ne ihmiset jotka eivät olleet arkissa. Nooan perhe menivät itse arkkiin.
- Anonyymi00049
Helluintalaiset voisivat ystävällisesti vetää v..tun päähän, kiitos.
- Anonyymi00051
Sielunvihollinen yrittää saada ihmisen tulemaan uskoon.
Ihmisen oma usko on este ja tulppa oikean Pyhän uskon Hengen lahjan saamiselle.
Joka ei luovu kaikesta, mikä hänellä on, ei ole sovelias Jeesuksen omaksi.- Anonyymi00067
Jeesus piti juutalaisten tekstejä arvokkaina, myös niitä Raamatun Sananlaskujen kirjassa mainittuja viisaita elämänohjeita. Näihin Jeesuksen sanoihin eivät ne helluntalaiset luota, jotka vain välittävät oman kehonsa tuntemuksia muulle kirkkokansalle ölisemällä käsittämättömiä väittäen silloin puhuvansa kielillä, vaikka Paavali nimenomaan tähdentää, että tuo puhe on tulkittava seurakunnalle ja muutoin ilman tulkintaa kielillä puhuvan on puhuttava itsekseen muita häiritsemättä.
- Anonyymi00053
Luterilaisuudessa estetään puhumasta ihmisille heidän pelastumikseen. Sijaan tarjotaan kirkon palveluita, sakramentteja.
LUTERILAISUUS ON KAMMOTTAA PETOSTA JA EKSYTYSTÄ!
kun estävät meitä puhumasta pakanoille heidän pelastumiseksensa. Näin he yhäti täyttävät syntiensä mittaa. Viha onkin jo saavuttanut heidät, viimeiseen määräänsä asti.
JUMALA VIHA ON LUTERILAISEN KIRKKOLAITOKSEN YLLÄ!- Anonyymi00061
Helluntailaisten puheet johtavat pahaan ekstykseen ja heresiaan. Niihin telttoihin ei pidä mennä mitään Jeesuksia etsimään.
- Anonyymi00062
Parhami ja Olseni oli aikansa kuuluisia homoseksuaaleja.
- Anonyymi00064
Anonyymi00062 kirjoitti:
Parhami ja Olseni oli aikansa kuuluisia homoseksuaaleja.
Molemmat gurut vietiin vankilaan sodomiasta. Parhami v. 1907 ja Olsenin pastori v. 1925.
- Anonyymi00065
Anonyymi00064 kirjoitti:
Molemmat gurut vietiin vankilaan sodomiasta. Parhami v. 1907 ja Olsenin pastori v. 1925.
Mitään parannuksen tekoa ei ole raportoitu, että he olisivat tehneet.
- Anonyymi00066
Anonyymi00065 kirjoitti:
Mitään parannuksen tekoa ei ole raportoitu, että he olisivat tehneet.
Valit. 5:7
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa. - Anonyymi00068
Terno ei tykkää lapsien kastamisesta.
- Anonyymi00055
Apt. 3:
19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois
20. ja että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi teille ennalta määrätyn Voidellun, Jeesuksen.
21. Taivaan oli määrä ottaa hänet luokseen niihin aikoihin asti, jolloin kaikki asetetaan kohdalleen. Tästä Jumala on puhunut ikiajoista asti pyhien profeettojensa suulla.
Mark. 9:12- Anonyymi00069
Parhami ja Olseni oli vääriä profeettoja, jotka sen lahkon perustivat.
- Anonyymi00073UUSI
Anonyymi00069 kirjoitti:
Parhami ja Olseni oli vääriä profeettoja, jotka sen lahkon perustivat.
Parhami ja Olseni meni liittoon Sodoman kuninkaan kanssa.
- Anonyymi00059
Jumala ei ole asettanut yhtä ainoaa luterilaista Sanan opettajaksi. Jeesuksen todistuksen mukaan luterilaiset ovat raatelevia susia, varkaita ja rosvoja.
Luterilaisen opin ja luterilaisen kirkkolaitoksen perusta on ns. kasteen kautta astuminen taivasten valtakuntaan. Mutta mitä Sana sanoo: Minä olen (Jeesus) ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
Jumala tykö on vain yksi ja ainoa ovi, Jeesus. Näin ollen minkään moinen vesikaste ei ole ovi, vaan päinvastoin Jeesus varoittaa:
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
Katemaljojen ääreltä Jumalan valtakuntaan nousseet ovat varkaita ja ryöväreitä. - Anonyymi00063
"Jumala pelastaisi kaikki ihmiset ellei ihmisen osuus pelastuksessa olisi ratkaiseva. Kutsutun pitää suostua Jumalan tahtoon ja antaa pelastaa itsensä"
Kummallinen Jumala - kaikkivaltias? Ei toki, vaan vajavainen jossakin uskonlahkossa, koska ei pystynyt luomaa ihmistä, joka kääntyisi "Jumalan tahtoo" ja hyväksyisi hänelle asetetun syötin - Jeesuksen?
Sitä kelpaakin "valittujen" juhlia karitsan hääaterialla?- Anonyymi00076UUSI
Kyllä. Valitut voivat kerskata siitä, miten hyvin valitsivat ja antoivat pelastaa itsensä. Eivät panneet hanttiin vaan päinvastoin janosivat pelastusta ja pyytämällä sitä pyysivät. Niin eivät jumalattomat ja syntiset tee ja joutuvat syystään kadotukseen.
- Anonyymi00102UUSI
Anonyymi00076 kirjoitti:
Kyllä. Valitut voivat kerskata siitä, miten hyvin valitsivat ja antoivat pelastaa itsensä. Eivät panneet hanttiin vaan päinvastoin janosivat pelastusta ja pyytämällä sitä pyysivät. Niin eivät jumalattomat ja syntiset tee ja joutuvat syystään kadotukseen.
Näin kusipäiseksi voi kristillisyys myodostua, kun lukee Uutta testamenttia riittävän narsistisesti.
- Anonyymi00070
Jeesus ja pelastus otetaan vastaan kasteessa, ei missään villitsevien henkien aiheuttamassa hurmoskohtauksissa.
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti. - Anonyymi00072UUSI
Helluntailiike on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia.
- Anonyymi00074UUSI
Jer. 6:3
Sen luokse tulevat vieraat paimenet laumoineen, pystyttävät telttansa sen ympärille, jokainen ahmii oman osansa laitumesta. - Anonyymi00075UUSI
Anonyymi00074 kirjoitti:
Jer. 6:3
Sen luokse tulevat vieraat paimenet laumoineen, pystyttävät telttansa sen ympärille, jokainen ahmii oman osansa laitumesta.Dan. 8:5
Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi. - Anonyymi00077UUSI
Loukkaava valhe aloituksella.
Helluntailaisuus on syntynyt ensimäisenä Helluntaina Jerusalemissa ja se on säilynyt Jumalan tahdon mukaisesti Evankeliumin sanoman mukaisena. Se ei ole ihmisten perustama.
Helluntailaisuus perustuu Vapahtajaamme Jesukseen ja Hänen uhrautumisen hyväksymiseen omaksi sovitukeksi. - Anonyymi00078UUSI
Anonyymi00077 kirjoitti:
Helluntailaisuus on syntynyt ensimäisenä Helluntaina Jerusalemissa ja se on säilynyt Jumalan tahdon mukaisesti Evankeliumin sanoman mukaisena. Se ei ole ihmisten perustama.
Helluntailaisuus perustuu Vapahtajaamme Jesukseen ja Hänen uhrautumisen hyväksymiseen omaksi sovitukeksi.toinen helluntai - toinen henki - toinen herra- toinen kaste
- Anonyymi00081UUSI
Anonyymi00077 kirjoitti:
Helluntailaisuus perustuu Vapahtajaamme Jesukseen ja Hänen uhrautumisen hyväksymiseen omaksi sovitukeksi.Ei aloitusella, vaan kommentilla ameikkaan liittyen.
Jumalan synnyttämään seurakuntaan kuuluvat koostuvat nimeltään eri kristillisiin seurakuntiin kuuluvia. Mikään seurakunta ei pelasta ketään ilman ihmisen omaa vapaaehtoisesti valitsemaa uskoa Jeesukseen Kristukseen ja halua Pyhittyä evankeliumin mukaisesti.
Pelastuminen on oma vapaaehtoinen valinta ja eläminen Jumalan tahtoa etsien. Anonyymi00078 kirjoitti:
toinen helluntai - toinen henki - toinen herra- toinen kaste
toinen katse👀
👀
- Anonyymi00079UUSI
Charles Fox Parham was the Father of Modern Pentecostalism.
- Anonyymi00088UUSI
Parhami oli vapaamuurari ja kuului KuKluxKlaanin veljeskuntaan.
Sieltä tulee ne opit pelastuksen rakentamisesta vaiheittain ja erilaiset pelastuksen järjestykset. Ensin sitä ja vasta sitten sitä jne.
Pelastusta rakennetaan kuin Baabelin tornia ja puhutaan sitä pahuuden hurmoskieltä, glossolaliaa, mitä kiellettiin puhumasta. - Anonyymi00090UUSI
Anonyymi00088 kirjoitti:
Parhami oli vapaamuurari ja kuului KuKluxKlaanin veljeskuntaan.
Sieltä tulee ne opit pelastuksen rakentamisesta vaiheittain ja erilaiset pelastuksen järjestykset. Ensin sitä ja vasta sitten sitä jne.
Pelastusta rakennetaan kuin Baabelin tornia ja puhutaan sitä pahuuden hurmoskieltä, glossolaliaa, mitä kiellettiin puhumasta.Ne veljet hiippaili valkoiset lakanat päässä öiseen aikaaan mustien slummikortteleissa.
- Anonyymi00091UUSI
Anonyymi00090 kirjoitti:
Ne veljet hiippaili valkoiset lakanat päässä öiseen aikaaan mustien slummikortteleissa.
Samat opit nostaa nytkin päätään siellä Usa:ssa.
- Anonyymi00080UUSI
Suomeen 40 ens. hell.srk. perusti Amerikasta tullut Norjalainen Gerhard
Olsen-Smild.
Euroopan helluntaijohtajat kutsuvat häntä Suomen helluntaiapostoliksi.
Hän oli aikanaan paljon kuuluisampi kuin Niilo Ylivainio. - Anonyymi00082UUSI
Johanneksen ensimmäinen kirje
1 LUKU.
1. Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
Luuk. 1:2; Luuk. 24:39; Joh. 1:1; Joh. 1:14; Joh. 20:27; 2Piet. 1:16
2. ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -
2Tim. 1:10
3. minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
Joh. 17:21; 1Kor. 1:9
4. Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
Joh. 15:11; 2Joh. 1:12
5. Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
6. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
Joh. 3:20-21; 1Joh. 2:4
7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
Hebr. 9:14; 1Piet. 1:18-19; Ilm. 1:5
8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
1Kun. 8:46; Sananl. 20:9; Saarn. 7:21; Room. 3:10; Room. 3:12; Room. 3:23
9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Ps. 32:5; Sananl. 28:13
10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
1.Joh.1
Kommentaari
6. Sen, joka sanoo olevansa Kristuksessa, tulee elää kristitylle sopivalla tavalla. Tunnustuksen ja elämän on oltava sopusoinnussa keskenään. Sana "vaeltaa" ilmaisee yksittäisten tekojen lisäksi sitä, mitä ihminen jatkuvasti tekee, elämäntapaa. Valolla ja pimeydellä ei ole mitään yhteistä. Pimeys tuo mieleen itsekkyyden valtapiirin, kun taas valo kuvastaa Jumalan mielenlaatua. Se, joka sanoo elävänsä Jumalan yhteydessä mutta ei elä sellaista elämää, jolle vaikeus on tunnusomaista, pettää itseään. Hän on valehtelija. - Anonyymi00083UUSI
Olseni kävi muiden Euroopan helluntaijohtaien kanssa Amerikassa Parhamin raamattu-kielikoulussa niitä oppeja hakemassa ja uskollisuutta pentecostalismuksen nimeen vannomassa.
- Anonyymi00084UUSI
Sinä päätät sen mitä tekoja teet ja jätät tekemättä. Sinä päätät ketä tottelet ja ketä et. Sinä olet vastuussa itsestäsi ja omasta elämästäsi. Se ratkaisee kaiken.
- Anonyymi00089UUSI
Jos Herra Sebaot on kaikkitietävä, Hän tiesi kaikkien tulevien ihmisten ajatukset ja teot jo aikojen alussa, joten Herra Sebaotin katsannossa ihmisellä ei ole mahdollisuutta tehdä muita kuin ne teot, jotka Hän tietää heidän tulevan tekemään.
"Vapaasta tahdosta".
https://www.verkkouutiset.fi/a/onko-ihmisella-oikeasti-vapaata-tahtoa/
- Anonyymi00085UUSI
Matt:19:25 Kun opetuslapset sen kuulivat, hämmästyivät he kovin ja sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"
19:26 Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".
Älkää antako väärää todistusta!
eikä lisätä mitään. - Anonyymi00093UUSI
Uskomatonta miten pimeä voi olla uskovaisen ihmisen maailma!!??
Näin näyttää käyvän kun ulkoistaa oman ajattelun ja ymmärryksen kaiken maailman pastoreille ja itseään opettajina pitäville ihmisille?
Samalla kun juutalaiset ovat saaneet uskovaiset uskomaan "Jeesus tulee huijaukseen", niin he sen varjolla ovat saaneet ulottaa vaivihkaa ihmiskunnan seuraamisen, hallitsemisen ja kontroloimisen yhä uusille alueille?
https://www.youtube.com/watch?v=fa6sbLTsy3M- Anonyymi00100UUSI
toi on vaan mielipidettä ei kovaa faktaa, usko vaikuttaa todellisuuteen ja tekemiseen, se pysyy totuudessa ja myötätunnossa ihminen on silloin ihmiselle ihminen. anteeksianto voi aloittaa puhtaalta pöydältä.
huijarit on erikseen ja hyväksikäyttäjät. - Anonyymi00101UUSI
Anonyymi00100 kirjoitti:
toi on vaan mielipidettä ei kovaa faktaa, usko vaikuttaa todellisuuteen ja tekemiseen, se pysyy totuudessa ja myötätunnossa ihminen on silloin ihmiselle ihminen. anteeksianto voi aloittaa puhtaalta pöydältä.
huijarit on erikseen ja hyväksikäyttäjät.Usko todella vaikuttaa syvästi ihmisten elämään, käyttäytymiseen ja aivan erityisesti suhteisiin toisiin.
Usko ja todellisuus
Usko muokkaa toimintaa: Usko voi ohjata ihmisiä tekemään hyviä tekoja ja olemaan myötuntoisia. Kun ihmiset uskovat johonkin suurempaan, se voi motivoida heitä elämään eettisesti ja yhteisöllisesti.
Anteeksianto
Puhtaalta pöydältä: Anteeksianto on keskeinen osa monia uskomusjärjestelmiä, ja se voi tuoda rauhaa sekä parantaa ihmissuhteita. Se mahdollistaa uuden alun ja korjaa rikkoutuneita suhteita.
Huijarit ja hyväksikäyttäjät
Rajanveto: On tärkeää tunnistaa, että kaikki eivät toimi vilpittömästi. Huijarit ja hyväksikäyttäjät voivat pahimmillaan horjuttaa uskoa ja luottamusta. Tässä mielessä myötätunto ja arvostus todellisia ihmisiä kohtaan korostuvat entisestään. - Anonyymi00116UUSI
Anonyymi00100 kirjoitti:
huijarit on erikseen ja hyväksikäyttäjät."toi on vaan mielipidettä ei kovaa faktaa,"
Tuon viestiin "Uskomatonta miten pimeä voi olla uskovaisen ihmisen maailma".
, pitää näköjään lisätä myös, että miten sokea voi olla uskovaisen ihmisen maailma!!?
Tämä on kovaa faktaa:
"Pegasus on israelilaisen NSO Groupin valmistama vakoiluohjelma, jonka avulla on mahdollista salakuunnella matkapuhelimia. [1]
Pegasus toimii kaikissa kännyköiden käyttöjärjestelmissä. Siinä missä hyökkääjien tekniikat yleensä edellyttävät laitteen omistajan esimerkiksi klikkaavan linkkiä tai vierailevan sellaisella verkkosivulla, joka asentaa koneelle haittaohjelman, Pegasus voi tartuttaa laitteen pelkällä viestillä tai puhelulla. Vaikka käyttäjä poistaisi hyökkääjän viestin tai jättäisi puhelun huomiotta, vakoiluohjelma pystyy asentumaan siitä huolimatta. Ohjelma voidaan asentaa myös täysin huomaamattomasti ilman, että laitteen omistajalta edellytetään mitään toimenpiteitä. Jos Pegasus ei kuitenkaan onnistu pääsemään laitteeseen omin voimin, se käyttää petollisia sosiaalisen manipuloinnin tekniikoita houkutellakseen käyttäjää myöntämään sille oikeudet. [1] Ohjelma hyödyntää WhatsAppin ja iMessagen mutta myös esimerkiksi Kuvat ja Music -ohjelmien tietoturva-aukkoja päästäkseen sisään laitteeseen[2]. "
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pegasus_(vakoiluohjelma)
Näköjään helluntalaistenkin Israelin siunaileminen tuottaa tulosta, kun ovat onnistuneet kehittelemään vakoiluohjelman, jota myös eri maiden hallitukset käyttävät ihmisten vakoilemiseen ja kontroloimiseen?
Hyvää vaiko pahaa? - Anonyymi00117UUSI
Anonyymi00116 kirjoitti:
"toi on vaan mielipidettä ei kovaa faktaa,"
Tuon viestiin "Uskomatonta miten pimeä voi olla uskovaisen ihmisen maailma".
, pitää näköjään lisätä myös, että miten sokea voi olla uskovaisen ihmisen maailma!!?
Tämä on kovaa faktaa:
"Pegasus on israelilaisen NSO Groupin valmistama vakoiluohjelma, jonka avulla on mahdollista salakuunnella matkapuhelimia. [1]
Pegasus toimii kaikissa kännyköiden käyttöjärjestelmissä. Siinä missä hyökkääjien tekniikat yleensä edellyttävät laitteen omistajan esimerkiksi klikkaavan linkkiä tai vierailevan sellaisella verkkosivulla, joka asentaa koneelle haittaohjelman, Pegasus voi tartuttaa laitteen pelkällä viestillä tai puhelulla. Vaikka käyttäjä poistaisi hyökkääjän viestin tai jättäisi puhelun huomiotta, vakoiluohjelma pystyy asentumaan siitä huolimatta. Ohjelma voidaan asentaa myös täysin huomaamattomasti ilman, että laitteen omistajalta edellytetään mitään toimenpiteitä. Jos Pegasus ei kuitenkaan onnistu pääsemään laitteeseen omin voimin, se käyttää petollisia sosiaalisen manipuloinnin tekniikoita houkutellakseen käyttäjää myöntämään sille oikeudet. [1] Ohjelma hyödyntää WhatsAppin ja iMessagen mutta myös esimerkiksi Kuvat ja Music -ohjelmien tietoturva-aukkoja päästäkseen sisään laitteeseen[2]. "
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pegasus_(vakoiluohjelma)
Näköjään helluntalaistenkin Israelin siunaileminen tuottaa tulosta, kun ovat onnistuneet kehittelemään vakoiluohjelman, jota myös eri maiden hallitukset käyttävät ihmisten vakoilemiseen ja kontroloimiseen?
Hyvää vaiko pahaa?”Digitaalisten oikeuksien ryhmä SMEXin raportin mukaan Lähi-idässä ja Pohjois-Afrikassa myytävissä Samsungin älypuhelimissa on esiasennettuna israelilaisen IronSource-yrityksen kehittämä Aura-niminen vakoiluohjelmasovellus, jota ei voi poistaa.
Samsungin järjestelmäpäivitysten kautta integroitu ohjelmisto kerää arkaluonteisia henkilötietoja, kuten biometrisiä tietoja ja sijaintitietoja, ilman käyttäjän suostumusta, mikä aiheuttaa merkittäviä yksityisyys- ja turvallisuusriskejä.”
Israel rikkoo tietoturvalakeja.
Jimmy Dore oli israelilaisen Pegasus vakoiluohjelman uhri. Hänen puhelimensa hakkeroitiin YK:ssa. He pääsivät myös hänen iCloud-tilille ja hallitsivat sitä ja he pääsivät myös hänen tietokoneelleen. Käytännössä he pääsivät kaikille hänen laitteileen. Ja tämän kehitti Israel.
Tapaus muistuttaa Pegasus-vakoiluohjelmaskandaalia, johon liittyi israelilaisten WhatsApp-viestiohjelmaan tekemiä hakkerointeja.”
https://www.youtube.com/watch?v=QNYEZdGxD30
On Se vekkuli Se YEHOWAH.👳♂️
- Anonyymi00099UUSI
Armeijaan on myös kutsunnat. Rakastan kuria.
Nim. Kokemus
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka403579- 113508
- 1523369
Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?1032645Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv762631Hei Antti. Minähän varoitin jo 2 v sitten, ettei sinusta tule pääministeriä, vaikka kuinka
voittaisit vaalit. Vasurit ovat aina puukottaneet toisiaan selkään, eivät koskaan edestäpäin. Marinistit varsinkin IL t61598- 441445
Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.
Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli4001166Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?
Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos541100Kaikkea hyvää kaikki
Kaikkea hyvää kaikki ja positiivisia ja hyviä asioita. Kylmää on kovia pakkasia. Pikku hiljaa kevättä kohti taas. Voimaa6910