Psyykenlääkityksestä

Anonyymi-ap

Ei tule sitten mieleen, että jo itsessään lääkitys aiheuttaa sairautta psyykenpuolella.

27

420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Psykoosilääkkeitä ei ole tarvetta lähteä ottamaan ihmisen, jolla ei ole koskaan psykooseja ollutkaan. Järjenvastaista toimintaa se olisi.

• Anonyymi00005

Voi voi taas tällaisia kommentteja, joissa syyllistetään tavallisia ihmisiä kun menevät lääkäriin ja lääkäri hoitaa heitä lääkkeillään.
        Eihän kaikki voi tietää onko tarvetta ruveta syömään sitä lääkettä kun lääkäri kirjoittaa reseptin. Kyllä lääkäri on sata prosenttisesti itse vastuussa psykoosilääkkeistä joita käskee syömään. Muuten hänen täytyisi ohjeistaa potilaitaan että tarjoan sinulle tällaista lääkettä, mutta päätä itse rupeatko syömään.
        Lääkäriltä on järjenvastaista toimintaa määrätä psykoosilääkkeitä vaikkei mitään psykoosia ole ollutkaan.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Voi voi taas tällaisia kommentteja, joissa syyllistetään tavallisia ihmisiä kun menevät lääkäriin ja lääkäri hoitaa heitä lääkkeillään.
        Eihän kaikki voi tietää onko tarvetta ruveta syömään sitä lääkettä kun lääkäri kirjoittaa reseptin. Kyllä lääkäri on sata prosenttisesti itse vastuussa psykoosilääkkeistä joita käskee syömään. Muuten hänen täytyisi ohjeistaa potilaitaan että tarjoan sinulle tällaista lääkettä, mutta päätä itse rupeatko syömään.
        Lääkäriltä on järjenvastaista toimintaa määrätä psykoosilääkkeitä vaikkei mitään psykoosia ole ollutkaan.

Tuossa viestissä ei todellakaan ole kyse kenenkään toisen syyllistämisestä!

• Anonyymi00008
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Jos osaat englantia etsi vaikuttavan aine esim pipperatsiini, jota paljon käytetään psyykkeläälkeenä ja on räjähde eli pommeissa käytetty ja räjäyttelee myös ulkolaisten tutkimusten mukaan vanhusten verisuonet.
        Suomen kielinen pakkauksessa oleva info on naurettava.

Alan ihmisiä kielletään tutkimasta vaikuttavan aineen perusteella, ettei totuus paljastuisi.

• Anonyymi00027

Usein on silti tarpeen koska potilas ei tajua olevansa sairas

• Anonyymi00002

Ihan on taas sairaiden ihmisten omia fantasioita kuvitella olevansa terve ennen kuin aloittaa lääkityksen.

• Anonyymi00003

Jos se ei ole tullut sitten mieleen.

Psykoosilääkkeitä, neuroleptejä, määrätään kyllä myös vaikka ei olisi psykoosia ollutkaan.
        Niitä voi saada jopa nukkumisen tueksi, jos valittaa unettomuutta, univaikeuksia.
        En tosin ymmärrä sitäkään, kun väitetään, että neuroleptejä pitäisi syödä koko loppuelämän ajan, jos ei muuta niin ehkäisemään mahdollisia psykooseja.
        ( Jotkut sairaudet esim. skitsofrenia voi toki vaatia elinikäisen lääkityksen)
        Kun itse lopetin neuroleptin käytön, olin lopetuksen aikaan ollut jo viitisentoista vuotta ilman psykoosin psykoosia, siltikin psykiatri väitti, että niitä pitäisi ennaltaehkäisevästi käyttää jatkossakin.
        En jatkanut, ja nyt on mennyt yli kymmenen vuotta ilman neuroleptejä, ilman psykooseja.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Psykoosilääkkeitä, neuroleptejä, määrätään kyllä myös vaikka ei olisi psykoosia ollutkaan.
        Niitä voi saada jopa nukkumisen tueksi, jos valittaa unettomuutta, univaikeuksia.
        En tosin ymmärrä sitäkään, kun väitetään, että neuroleptejä pitäisi syödä koko loppuelämän ajan, jos ei muuta niin ehkäisemään mahdollisia psykooseja.
        Kun itse lopetin neuroleptin käytön, olin lopetuksen aikaan ollut jo viitisentoista vuotta ilman psykoosin psykoosia, siltikin psykiatri väitti, että niitä pitäisi ennaltaehkäisevästi käyttää jatkossakin.
        En jatkanut, ja nyt on mennyt yli kymmenen vuotta ilman neuroleptejä, ilman psykooseja.

Itsellä ei ole todettu yhtään ainoatakaan psykoosia koskaan elämän aikana. Jotkut ihmiset tekevät turhia "huoli-ilmoituksia" vain yksinkertaisesti siitä syystä, että eivät tykkää kyseisestä ihmisestä. Pienet piirit pyörii syrjäkylillä... Isommissa kaupungeissa sitä ongelmaa ei ole ollut!

• Anonyymi00009
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Itsellä ei ole todettu yhtään ainoatakaan psykoosia koskaan elämän aikana. Jotkut ihmiset tekevät turhia "huoli-ilmoituksia" vain yksinkertaisesti siitä syystä, että eivät tykkää kyseisestä ihmisestä. Pienet piirit pyörii syrjäkylillä... Isommissa kaupungeissa sitä ongelmaa ei ole ollut!

Eiköhän tässä nyt ole ongelmana se että olet sairaudentunnoton

Eipä sinulle olisi muuten lääkkeitä määrätty

• Anonyymi00010
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Mamme on sama kuin neukkula,
        Psykiatria opettaa kaikki vainoharhaiseksi näkemään mielisairauksia kaikkialla.
        Manipuloitavat ihmkset uskoo marxismiin jos se tulee.
        Evoluutioon jos se tulee.
        Psykiatriaan, jos se tulee.
        Kaikki nämä manipuloitavat yksilöt näkee toisisissa mielisairauksia, tposten alentaminen pahalla psykiatrialla nostaa heidän ylemmyyttään.
        He tekee huoli ilmoituksia,
        Eivät koskaan kyseenalaista mitään,
        Eivät moeti kuinka paljon kärsimystä kova raaka ankara syyttäjä psykiatria tekee.

Suurin osa syytöksistä on keksittyjä, koska se tietää pilleri rahaa.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Eiköhän tässä nyt ole ongelmana se että olet sairaudentunnoton

Eipä sinulle olisi muuten lääkkeitä määrätty

Jos ollaan tehty alussa arviointivirhe, jota ei enää ollut mahdollista perua, vaan oli pakko jatkaa prosessia eteenpäin. Ymmärrän sen täysin. Lääkkeitä ei suoranaisesti määrätty, vaan ne oli suositus.

• Anonyymi00014

Ja väärät diagnoositkin on oleva juttu

• Anonyymi00016
        Anonyymi00003 kirjoitti:

On tullut mieleen ja on myös tullut syöttö ns. Psykoosilääkettä ilman psykoosia. Ehkä juuri siksi ei ole sitä harhaluuloa, että joku myrkyttää, tai että sitä kokeilisi turhaan.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

On tullut mieleen ja on myös tullut syöttö ns. Psykoosilääkettä ilman psykoosia. Ehkä juuri siksi ei ole sitä harhaluuloa, että joku myrkyttää, tai että sitä kokeilisi turhaan.

Väärät diagnoosit taitaa olla arkea

• Anonyymi00006

Psykiatria inhottavin ammatti.
      Hakea tikulla vikoja toisesta. Eli panma ihmkset tikun nokkaan ja solvata toista kortistoon, että muutkin uskoisi ja harjoittaisi sadismia samaa uhria kohtaan, että sadismin harjoittaja tohtori tuntisi ja tuntee ylemmyyttä.

Jos vikoja ei tikun nokassa olijalsta löydy, hän kirjoittaa kuvitteellisia vikoja.

Maapallon ällöträvin ammatti.

• Anonyymi00018

Sairas ihminen löytää itsekin itsestään turhan paljon niitä vikoja.
        Ja onhan se ihan kamalaa, jos joku toinen, esim. lääkärikin huomaa sen.....

• Anonyymi00012

Tuo on totta. Itse käytin aikani psyykelääkkeitä, kunnes lopetin pikkuhiljaa kaikki. Ensin neuroleptit, sitten mielialalääkkeet ja lopuksi tasoittavat ja rauhoittavat. Vointi on tasainen ja hyvä. Käytän kärsimyskukkaa ja valeriaanaa, hivenaineita ja vitamiineja. Näin on skitsofrenia selätetty.

• Anonyymi00013

Tässä selkeä esimerkki psykiatrian mielettömästä toiminnasta. Ymmärrän, että lääkäri on turhaan alkanut syöttää psyykelääkkeitä, joiden aiheuttamat haittavaikutukset on tulkittu sairaudeksi ja on tullut uusia diagnooseja ja uusia lääkkeitä. Moni päätyy vihdoin skitsofreniaan kun tarpeeksi huumataan elimistö ja psyyke sekaisin.
        Tuskin mitään oikeaa, todellista mielen sairautta on ollutkaan olemassakaan kun lääkkeet lopetti niin vointi on tasainen ja hyvä.
        En sano että todellisuus on mennyt näin, mutta kertomus kuvastaa minulle psykiatrian olemusta myöskin näin.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Tässä selkeä esimerkki psykiatrian mielettömästä toiminnasta. Ymmärrän, että lääkäri on turhaan alkanut syöttää psyykelääkkeitä, joiden aiheuttamat haittavaikutukset on tulkittu sairaudeksi ja on tullut uusia diagnooseja ja uusia lääkkeitä. Moni päätyy vihdoin skitsofreniaan kun tarpeeksi huumataan elimistö ja psyyke sekaisin.
        Tuskin mitään oikeaa, todellista mielen sairautta on ollutkaan olemassakaan kun lääkkeet lopetti niin vointi on tasainen ja hyvä.
        En sano että todellisuus on mennyt näin, mutta kertomus kuvastaa minulle psykiatrian olemusta myöskin näin.

Tai alkuperäiset oireet tulkitaan skitsofreniaksi kuten mulla.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Tai alkuperäiset oireet tulkitaan skitsofreniaksi kuten mulla.

Oireiden perusteella yleensä päästään diagnoosin jäljille. Niin se vaan menee.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Oireiden perusteella päästään myös väärien diagnoosien jäljille.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Totta. Valitettavasti mulla skitsofrenia oli C-PTSD+ADHD. Ne vaan osastolla tulkitsi asiat väärin eikä esim. huomioitu traumahistoriaa vaikka se oli tiedossa. Tosin oletettavasti niillä oli kiire saada diagnoosi kun täytin 18 ja piti saada joku kun siirryn aikuisten puolelle

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Totta. Valitettavasti mulla skitsofrenia oli C-PTSD ADHD. Ne vaan osastolla tulkitsi asiat väärin eikä esim. huomioitu traumahistoriaa vaikka se oli tiedossa. Tosin oletettavasti niillä oli kiire saada diagnoosi kun täytin 18 ja piti saada joku kun siirryn aikuisten puolelle

Onko diagnoosi korjattu myöhemmin ?
        Jos puhutaan väärästä diagnoosista, niin tokihan niitäkin voi olla, ei sitä voi kieltääkään.
        Jos sama ihminen (potilas) käy useammalla lääkärillä samoista oireista, voi jopa lääkäreiden arvioimat diagnoosit poiketa toisistaan, lääkäreissäkin on eroja.
        Jos väärän diagnoosin saa, niin yleensä se korjataan myöhemmin, jos selviää, ettei se olekaan oikea.
        Lääkäritkin tekevät toki myös virheitä, virhearviointeja, koska hekin ovat ihmisiä, ja joka ikinen ihminen erehtyy aina joskus.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Onko diagnoosi korjattu myöhemmin ?
        Jos puhutaan väärästä diagnoosista, niin tokihan niitäkin voi olla, ei sitä voi kieltääkään.
        Jos sama ihminen (potilas) käy useammalla lääkärillä samoista oireista, voi jopa lääkäreiden arvioimat diagnoosit poiketa toisistaan, lääkäreissäkin on eroja.
        Jos väärän diagnoosin saa, niin yleensä se korjataan myöhemmin, jos selviää, ettei se olekaan oikea.
        Lääkäritkin tekevät toki myös virheitä, virhearviointeja, koska hekin ovat ihmisiä, ja joka ikinen ihminen erehtyy aina joskus.

Mulla on vaihdettu joo. Meni vaan jokunen vuosi+elämän tilanteen piti muuttua. Monta avon lääkäriä oli ja kukaan ei kyseenalaistanut diagnoosia. Kaikki aikalailla meni sen mitä kirjattu osastolla ja minkä diagnoosin sain sieltä.

Vasta kokeneempi lääkäri. Muut vaan meni vanhan diagnoosin perusteella. HUS toki varmasti omaa parempia kuin kunnallinen. Tää kyseinen vielä kuulemma vuosien saatossa korjannu useita diagnooseja eli ehkä jotkut ei uskalla korjata? En tiedä

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Mulla on vaihdettu joo. Meni vaan jokunen vuosi elämän tilanteen piti muuttua. Monta avon lääkäriä oli ja kukaan ei kyseenalaistanut diagnoosia. Kaikki aikalailla meni sen mitä kirjattu osastolla ja minkä diagnoosin sain sieltä.

Vasta kokeneempi lääkäri. Muut vaan meni vanhan diagnoosin perusteella. HUS toki varmasti omaa parempia kuin kunnallinen. Tää kyseinen vielä kuulemma vuosien saatossa korjannu useita diagnooseja eli ehkä jotkut ei uskalla korjata? En tiedä

No sinullahan oli sitten hyvä lopputulos. Asiat ovat nyt varmaan kohdallasi paremmin.
        Elä tätä päivää, ja ota huominen vastaan hyvillä mielin, älä jää menneeseen kiinni.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

No sinullahan oli sitten hyvä lopputulos. Asiat ovat nyt varmaan kohdallasi paremmin.
        Elä tätä päivää, ja ota huominen vastaan hyvillä mielin, älä jää menneeseen kiinni.

6v Klotsapiinin käyttö tosin ehkä jätti haittoja. Mut sen näkee vasta myöhemmin onko ne pysyviä vai muuta

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

6v Klotsapiinin käyttö tosin ehkä jätti haittoja. Mut sen näkee vasta myöhemmin onko ne pysyviä vai muuta

Minulle on jäänyt neuroleptistä pysyviä haittoja, mutta siitä huolimatta elämä jatkuu.
        Hermostosairaus ei ole mukava seuralainen, mutta sen kanssa tässä on nyt tultava toimeen.
        Sen kestää kyllä nyt kenties paremmin, kun on psyyken onnistunut jo aiemmin saamaan parempaan kuntoon.
        Jos psyykkinen vointini olisi sellainen, mitä se aikoinaan oli, en kestäisi tätä fyysistä ongelmaa ollenkaan. Niin ainakin luulisin, kun muistan miten vaikeaa itselläni psyykkisesti aikoinaan oli.
        Joskus yllättyy itsekin, kuinka paljon pystyykään kestämään kaikenlaista, vaikka heikoimmalla hetkellään ei millään sitä uskoisi.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa

Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va
      Maailman menoa
      297
      4520
    2. Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla

nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty
      Maailman menoa
      111
      4062
    3. Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta

ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,
      Maailman menoa
      194
      2435
    4. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      89
      1961
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      35
      1707
    6. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      1
      1259
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      20
      1254
    8. Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!

Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk
      Tv-sarjat
      7
      1219
    9. Ajattelen sinua

Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii
      Ikävä
      49
      1194
    10. entäs jos yhtenä päivänä kävisi niin

että miehet vaan yhtäkkiä kollektiivisesti kyllästyisivät ja lopettaisivat naisten palvelemisen ja naiset saisivat pärjä
      Sinkut
      142
      950
    Aihe