Helluntai humpalla notkumaan

Anonyymi-ap

Helluntailaisuuteen kuluu sielulliset hengellä pumppaukset musiikin keinoin. Humppan ja iskelmän sävelillä.
Se voi laittaa ruumiin notkumaan.

Helluntailaiset vihaavat virsiä ja kertokoon mikä on helluntailaisten suosikki virsi seurakunnassa ?

Raamatussa kehotetaan laulamaan virsiä.
"Halleluja! Veisatkaa Herralle uusi virsi: ylistysvirsi hänelle hurskasten seurakunnassa."

19

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Tuskin apostolien aikaan oli hurmoshenkisiä bändejä.

• Anonyymi00004
        UUSI

Minusta Helluntaikirkossa alkoi bändi-musiikki noin 15 vuotta sitten.
        Kerran menin ehtoolliskokoukseen. Vastassa oli sellainen bändi, että kysyin kirjojen ja lehtien myyjältä: "Eikö tämä ole ehtoolliskokous. Miksi täällä on tallainen meteli? "No, ne nuoret ovat vähän erilaisia." kuului vastaus.
        Ei ennen Helluntaiherätyksessä ollut bändejä, vaikka on aina ollut nuoria. Mutta on näillä sivuilla niinkin ahdasmielisiä, että vanhoja, ihania helluntai-laulujakin nimitettiin "humpaksi!" Voi pyhä yksinkertaisuus! Varmaan syntiensä kahleissa oleva, lainalainen "uskova" kokee nekin humpaksi.

• Anonyymi00002
      UUSI

Minä olen helluntailainen ja kuuntelen kotona netistä Siionin virsiä. Taitavat olla lestadiolaisten virsiä. Kun olin työ-elämässä, lauloin niitä töissä. Kukaan ei pannut pahakseen. Lauloin kerran " Nyt ylös sieluni." Toisesta huoneesta huusi joku"Tuohan on hautauslaulu!" Minä siihen: "Ei ole, kuin ylösnousemuslaulu."
      Kyllä minä hengessäni koin, että pilkkaajien kuullen en laulanut.

• Anonyymi00003
      UUSI

Virsi on huono käännös. Kysehän on Israelin lauluista. Ei ne mitään virsiä olleet.

• Anonyymi00005
      UUSI

Pakkovauvakastettujen kirkossa on:

-barokkimusiikkia
      -heviä
      -euroviisukappaleita
      -tanssimusiikkia

• Anonyymi00006
        UUSI

Ja homopappeja.

• Anonyymi00012
        UUSI

Useamman kerran kylvetetty haluaa taas uskovien lapsisa

• Anonyymi00007
      UUSI

Jumalan edessä iloiten karkeloidaan. Jumalan rakkauden kokeminen on suuri voima, joka tuntuu koko ihmisessä.

• Anonyymi00008
      UUSI

Helluntaiseurakunnat suosivat kuuluisia artisteja.
      Niiden avulla saadaan enemmän rahaa.

• Anonyymi00018
        UUSI

Jos Jumala on antanut kauniin laulunäänen, varmaan Hän tarkoitti, että sitä käytetään Hänen kunniakseen. Kyllä ne kokousmenoja piristivät. Eija Meriläinen on hyvä esimerkki. Vakaa, lämmin kristitty, puhuukin hyvin.

• Anonyymi00009
      UUSI

>> Helluntailaiset vihaavat virsiä ja kertokoon mikä on helluntailaisten suosikki virsi seurakunnassa ? <<

Helluntaikokouksissa vihataan virsiä ja siksi niitä ei lauleta.

• Anonyymi00019
        UUSI

Tuokin on liioittelua, että "vihataan" Hengellisessä laulukirjassa on virsiäkin. Tosin en nykyään tiedä, mitä laulavat. Kolmisen vuotta sitten Oulun Helluntaikirkossa oli myös vanhan ajan lauluja.
        Jos katsoo KOSKETUS TAIVAASTA Paavo Järvisen pitämiä kokouksia ympäri Suomen, kyllä niissä on niitä vanhoja lauluja enemmistö.

• Anonyymi00010
      UUSI

Tiesitkö että kaikki vapaat alle kolmekymppiset helluntai sisaret ovat neitsyitä ?

• Anonyymi00014
      UUSI

Neitsyitä ja kaadettuja.

• Anonyymi00016
      UUSI

"Halleluja! Veisatkaa Herralle uusi virsi."

Ei tämä koske helluntailaisia ja muitakaan lahkolaisia.

Helluntailaiset valehtelevat että heidän uskonsa perustuu Raamattuun.
      Samaa ne jehovatkin valehtelevat.

• Anonyymi00020
        UUSI

Minä olen helluntailainen. Luin Billy Grahamin kirjaa Vartijan Huuto. Siinä oli 10 Grahamin saarnaa, kaikki Raamattuun perustuvia. Tullessani uskoon laivassa Etelä-Amerikassa, sain Jumalalta sanan Raamatusta ja uudestisynnyin ylhäältä.
        Kaikki, ketä minä tunnen helluntailaisia, heidän uskonsa perustuu Raamattuun. Olen jo tosin vanha.
        En tiedä, mikä on tilanne Helluntaikirkossa, nuorilla. Helluntaikirkko on ollut yli 20 vuotta. On kasvanut uusi sukupolvi.

• Anonyymi00017
      UUSI

"Halleluja! Veisatkaa Herralle uusi virsi: ylistysvirsi hänelle hurskasten seurakunnassa."

Nämä laulut eivät ole "Körtti-virsiä".
      Halleluja-sana saa pakkovauvakastetut raivon partaalle!

• Anonyymi00021
        UUSI

Useamman kerram kylvetetty pedo raivoaa ja haukkuu uskovia

Halleluja-sanaa se ei voi sietää

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      272
      4667
    2. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      93
      3491
    3. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      25
      2746
    4. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      59
      2325
    5. Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi

pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?
      Ikävä
      98
      2212
    6. TUNNISTELAATIKKO

Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain
      Ikävä
      92
      1509
    7. Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?

Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään
      Tv-sarjat
      28
      1319
    8. Minkä tunteen tunnet

juuri nyt? ap kiitollisuuden.
      Tunteet
      41
      1306
    9. Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?

Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli
      Ähtäri
      74
      1266
    10. Kohdataankohan me

Enää koskaan?
      Ikävä
      63
      898
    Aihe