"Mikäli oikeudenhoidon ja demokratian mallimaassa, Suomessa, voi joutua oikeuteen Raamattuun perustuvien opetusten esillä pitämisestä, sama voi olla mahdollista muuallakin."
"Kansanedustaja Päivi Räsänen on saanut kutsun Yhdysvaltain edustajainhuoneen oikeusvaliokunnalta osallistua todistajana kuulemiseen, jossa tarkastellaan sanan‑ ja uskonnonvapauden tilaa Euroopassa."
https://www.kdlehti.fi/2026/01/30/paivi-rasasta-kuullaan-todistajana-yhdysvaltain-kongressin-oikeusvaliokunnassa-washingtonissa/
Päivi kutsuttu kertomaan, miten woke Suomessa nyt näin ...
ArtoTTT
Hienoa Päivi
133
506
Vastaukset
Eihän Päivi Raamatusta niinkään puhu, ja siitäkin väärin.
- Anonyymi00001
Omaa homojen vihaamistaan Räsänen julistaa. Mihin tuollainen ihmisviha johtaa sen näimme jo natsi-Saksassa. Suuren sakkotuomion Räsänen ansaitsisi ainakin.
- Anonyymi00024
Anonyymi00001 kirjoitti:
Omaa homojen vihaamistaan Räsänen julistaa. Mihin tuollainen ihmisviha johtaa sen näimme jo natsi-Saksassa. Suuren sakkotuomion Räsänen ansaitsisi ainakin.
Teet ihan omia olkiukkojasi, joiden pohjalta yrität syyttää.
Oikeudessa tuomaritkaan eivät havainneet loukkaamistarkoitusta saati ns. ’”vihapuhetta” Räsäsen kirjoituksissa. Nehän sisälsivät sitäkin viestiä, kuinka jokainen ihminen on samanarvoinen, seksuaalivähemmistöön kuuluvia tulee rakastaa jne.. kuuluuhan heitä hänen ja miehensä ystäviinsäkin. Anonyymi00024 kirjoitti:
Teet ihan omia olkiukkojasi, joiden pohjalta yrität syyttää.
Oikeudessa tuomaritkaan eivät havainneet loukkaamistarkoitusta saati ns. ’”vihapuhetta” Räsäsen kirjoituksissa. Nehän sisälsivät sitäkin viestiä, kuinka jokainen ihminen on samanarvoinen, seksuaalivähemmistöön kuuluvia tulee rakastaa jne.. kuuluuhan heitä hänen ja miehensä ystäviinsäkin.Itse olen jo erittäin monta vuotta huomannut kuinka Päivi esittää nimenomaan homoseksuaaliset suorastaan sairaina. Sellainen on sairasta.
- Anonyymi00045UUSI
torre3 kirjoitti:
Itse olen jo erittäin monta vuotta huomannut kuinka Päivi esittää nimenomaan homoseksuaaliset suorastaan sairaina. Sellainen on sairasta.
Eikö se sitä olekin, poikkevuus, miten sen nyt kukakin määrittelee.
Jokainen varmaan tietää, että se poistettiin sairausluokituksista - 70 luvun lopulla, koska "ihminen muka tietää paremmin" nykyaikana.
Uskoo ken tahtoo, mutta mikäli heterous on ns normaalitila ihmisillä seksuaalisesti, niin tässä valossa homous tuon määritelmän mukaan on epänormaalia. Anonyymi00045 kirjoitti:
Eikö se sitä olekin, poikkevuus, miten sen nyt kukakin määrittelee.
Jokainen varmaan tietää, että se poistettiin sairausluokituksista - 70 luvun lopulla, koska "ihminen muka tietää paremmin" nykyaikana.
Uskoo ken tahtoo, mutta mikäli heterous on ns normaalitila ihmisillä seksuaalisesti, niin tässä valossa homous tuon määritelmän mukaan on epänormaalia.Ihminen tietää, että sukupuolinen suuntaus ei ole sairaus.
Siihen aikaan Suomessa myös irtolaisuus oli rikos. Silloin päättäjillä ei ollut järkeä päässä.
Heteroja on noin 80 prosenttia. Aika paljon on epänormaaleja siihen nähden.- Anonyymi00081UUSI
torre3 kirjoitti:
Ihminen tietää, että sukupuolinen suuntaus ei ole sairaus.
Siihen aikaan Suomessa myös irtolaisuus oli rikos. Silloin päättäjillä ei ollut järkeä päässä.
Heteroja on noin 80 prosenttia. Aika paljon on epänormaaleja siihen nähden.Ethän sinäkään tunnu tietävän.
Poikkeavan on kokolailla turha alkaa väittämään, ettei hän ole poikkeava, koska eihän sitä itse tiedä.
Esim. käy mikä tahansa poikkeavuus, kuten vaikkapa alzhaimer potilas ei tajua sairastavansa yhtään mitään, mutta kyllä sen viimein huomaa läheiset.
Samoin skitsofreenikko ei tiedä vaivastaan mitään j n e..
Sinä olet esitellyt poikkeavuuttasi jo kaiketi vuosia, etkä huomaa siinä mitään outoa, mutta ns normaalit heterot pitävät sitä epänormaalina, että on kiinnostunut samaan sukupuolen edustajista.
Sehän on myös järjen vastaista, eihän ihminen noin lisäänny ja sinun pitäisi tämä tajuta, kun olet kertonut olleesi aviossa ja saanut puolisosi kanssa lapsenkin/ lapsiakin.
Turhaan yrität puhumalla selittää mustaa valkoiseksi. Anonyymi00081 kirjoitti:
Ethän sinäkään tunnu tietävän.
Poikkeavan on kokolailla turha alkaa väittämään, ettei hän ole poikkeava, koska eihän sitä itse tiedä.
Esim. käy mikä tahansa poikkeavuus, kuten vaikkapa alzhaimer potilas ei tajua sairastavansa yhtään mitään, mutta kyllä sen viimein huomaa läheiset.
Samoin skitsofreenikko ei tiedä vaivastaan mitään j n e..
Sinä olet esitellyt poikkeavuuttasi jo kaiketi vuosia, etkä huomaa siinä mitään outoa, mutta ns normaalit heterot pitävät sitä epänormaalina, että on kiinnostunut samaan sukupuolen edustajista.
Sehän on myös järjen vastaista, eihän ihminen noin lisäänny ja sinun pitäisi tämä tajuta, kun olet kertonut olleesi aviossa ja saanut puolisosi kanssa lapsenkin/ lapsiakin.
Turhaan yrität puhumalla selittää mustaa valkoiseksi.Suurin osa suomalaisista hyväksyy homot. Olet siis vähemmistössä. Yhdessä voi olla vaikka ei lisääntyisi.
Homoseksuaalisuus on yksi sukupuolinen ja sillä sipuli.- Anonyymi00107UUSI
torre3 kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista hyväksyy homot. Olet siis vähemmistössä. Yhdessä voi olla vaikka ei lisääntyisi.
Homoseksuaalisuus on yksi sukupuolinen ja sillä sipuli.Mitä sä houruat, olen hetero ja siis enemmistöä, nythän ei ollut mitään puhetta hyväksymisestä, hyväksyn kyllä, mutta se ei poista sitä, mitä sanoin poikkeavuudesta.
Anonyymi00107 kirjoitti:
Mitä sä houruat, olen hetero ja siis enemmistöä, nythän ei ollut mitään puhetta hyväksymisestä, hyväksyn kyllä, mutta se ei poista sitä, mitä sanoin poikkeavuudesta.
Ihmiset eivät ole samanlaisia, luojan kiitos! Olet vähemmistössä siinä, että pidät poikkeavana, kun nyt noin metkan termin hoksasit. Sellaista ei homoista moni sano.
Suurin osa ei edes ajattele homoja.
- Anonyymi00002
Päivillä on kokemusta siitä miten asettua esivaltaa vastaan, asettua Jumalan säätämystä vastaan siinä ettei ole alamainen sille esivallalle minkä alla on.
No tietenkin ei ole ainut laittomuuden tekijä.
Sitä on vallalla.- Anonyymi00003
Päivi seuraa Paavalin esimerkkiä, ja toimii samoin:
"Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmistä." Anonyymi00003 kirjoitti:
"Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmistä."Ei Päivi mitenkään Jumalaa tottele. Menee omia polkujaan.
- Anonyymi00004
Vaikenemisesta sen takia, että on nainen, Räsäsellä ei ole kokemusta.
- Anonyymi00007
Anonyymi00003 kirjoitti:
"Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmistä."Oletko samaa mieltä muslimien suhteen Suomessa?
Minusta valtion lakeja on kansalaisten noudatettava.
Toki itsekseen kotona voi olla tiukempi sen kanssa mitä syö ja mitä sallii.
Mutta ei saisi julistaa omia harhojaan jos ne ovat ristiriidassa maan lainsaaäsännön kanssa! - Anonyymi00022
torre3 kirjoitti:
Ei Päivi mitenkään Jumalaa tottele. Menee omia polkujaan.
Kuutiokin se veteli sinua Bottomia perään.
- Anonyymi00005
Suomi-kuva voi romantaa jos USA, Kiina ja Venäjä hylkää Suomen totalitarina valtiona missä ei ole enää sananvapautta.
- Anonyymi00046UUSI
torre3 kirjoitti:
Suomessa on sananvapaus, mutta laki rasismista.
Mitä merkitystä on lailla mitä ei noudateta?
Anonyymi00046 kirjoitti:
Mitä merkitystä on lailla mitä ei noudateta?
Ei laeilla sinänsä, mutta lakeja rikkoneet joutuvat usein oikeuteen.
- Anonyymi00006
Räsäsen kannattaisi käyttää lähipäivät englannin harjoittamiseen. Hän puhuu hyvin suomeksi, tietää, mitä haluaa sanoa ja esittää sen selkeästi. Englanti on hänelle sen verran vieras kieli, että hän joutuu usein turvautumaan ilmeisiin ja yksinkertaisiin sanoihin täsmällisten ilmausten sijaan, mikä antaa hänestä huonon huvan. Ehdottaisin, että hän kääntäisi jotain suomalaisia puheitaan englanniksi, tai siis pyytäisi jotakin englantia sujuvasti osaavaa kääntämään ne, ja hän sitten harjoittelisi lukemalla niitä ääneen. Lauserakenteita voisi jäädä sillä tavalla mieleen.
Hyvää Päivin englannissa on se, että hän ei pelkää puhua sitä ja hänen ääntämisensä on melko hyvää. Tämä nyt vaan on niin tärkeä asia, että toivoisin hänen esittelevän itsensä asian ansaitsemalla tasolla.
Jos hän lainaa Raamattua Kongressissa, hän käsittääkseni ymmärtääkin, että Raamattu on King James Bible.- Anonyymi00021
torre3 kirjoitti:
Että kuningas Jaakon Raamattu.
Että kaksi Iihavaa ja nàismaista siellä.
- Anonyymi00008
Kai Räsänen ymmärtää vaatia samaa oikeutta muillekin uskovaisille? Että ei maan lakeja tarvitse noudattaa jos Allah sanoo toisin?
- Anonyymi00012
ArtoTTT
Acehissa onkin pidetty kovia piiskajaisia,
"Kuusi pariskuntaa sai maanantaina julkisen raipparangaistuksen jäätyään kiinni avioliiton ulkopuolisista suhteista Acehissa."
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006022905.html - Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
ArtoTTT
Acehissa onkin pidetty kovia piiskajaisia,
"Kuusi pariskuntaa sai maanantaina julkisen raipparangaistuksen jäätyään kiinni avioliiton ulkopuolisista suhteista Acehissa."
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006022905.htmlArtoTTT
MNOT taisikin joskus kehua Indonesian yhteiskuntajärjestystä.... Anonyymi00015 kirjoitti:
ArtoTTT
MNOT taisikin joskus kehua Indonesian yhteiskuntajärjestystä....Niin ja sinä olet ylistänyt amerikkalaista kristillisyyttä, jotka riemuitsevat siitä kun Trump, heidän mukaansa, jumalan valittu, on presidentti. Ja tämä presidentti sitten lähettää jokot Mineapolisiin, jossa ammutaan mm uskovainen kolmen lapsen äiti.
https://yle.fi/a/74-20203524- Anonyymi00016
Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:
Niin ja sinä olet ylistänyt amerikkalaista kristillisyyttä, jotka riemuitsevat siitä kun Trump, heidän mukaansa, jumalan valittu, on presidentti. Ja tämä presidentti sitten lähettää jokot Mineapolisiin, jossa ammutaan mm uskovainen kolmen lapsen äiti.
https://yle.fi/a/74-20203524"Niin ja sinä olet ylistänyt amerikkalaista kristillisyyttä, jotka ..."
Näinhän se on että USA oikeiston kristillisyys on ainut vankka elävän Kristus-keskeisen kristinuskon puolusta ja Euroopan uskovien tuki. - Anonyymi00052UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
"Niin ja sinä olet ylistänyt amerikkalaista kristillisyyttä, jotka ..."
Näinhän se on että USA oikeiston kristillisyys on ainut vankka elävän Kristus-keskeisen kristinuskon puolusta ja Euroopan uskovien tuki.Eli toisin sanoen natsit ovat.
- Anonyymi00091UUSI
Anonyymi00052 kirjoitti:
Eli toisin sanoen natsit ovat.
Konservatiivikristityt uskovat uskalsivat käydä natseja vastaan, toisin kuin nimellisesti kristityt/tapakristityt, jotka puolustivat natseja vähintäänkin hiljaa hyväksymällä, jos ei muuten
- Anonyymi00009
Amerikasta luulisi löytyvän Räsäsen kaltaisia homottajia omastakin takaa.
- Anonyymi00025
Räsänen ei ole puolustanut homottamista kirkossa ja yhteiskunnassa lakeineen kiintiöineen kaikkineen.. täysin päinvastoin. Kummallista että yritätte välillä väittää Räsästä vapaamieliseksi näissä asioissa, niiden tukijaksi.
- Anonyymi00010
Päivi joutui homojen ovelan salajuonen kohteeksi.
- Anonyymi00014
ArtoTTT
Oliko entisellä valtakunnansyyttäjällä salaisia motiiveja? - Anonyymi00017
Anonyymi00014 kirjoitti:
ArtoTTT
Oliko entisellä valtakunnansyyttäjällä salaisia motiiveja?Ei kai salaisia motiiveja ollut mutta elävää kristinuskon hän taisi vihata?
Anonyymi00014 kirjoitti:
ArtoTTT
Oliko entisellä valtakunnansyyttäjällä salaisia motiiveja?Olin itse miettinyt vuosia, että ovatko Päivin puheet laillisia. Oikeuteen meno ei ollut yllätys.
- Anonyymi00018
torre3 kirjoitti:
Olin itse miettinyt vuosia, että ovatko Päivin puheet laillisia. Oikeuteen meno ei ollut yllätys.
Sä et tollo tietenkään ymmärrä, miksi Päivi sinne kutsutaan.
Vihjeenä, häntä ei siis syytetä siellä mistään, vaan halutaan tietää, miten pitkällä demokraattisessa maassa voke voi olla. Anonyymi00018 kirjoitti:
Vihjeenä, häntä ei siis syytetä siellä mistään, vaan halutaan tietää, miten pitkällä demokraattisessa maassa voke voi olla.Suomessa on sananvapaus, Venäjällä ei.
- Anonyymi00019
torre3 kirjoitti:
Suomessa on sananvapaus, Venäjällä ei.
Muuta Venäjälle.
- Anonyymi00020
torre3 kirjoitti:
Olin itse miettinyt vuosia, että ovatko Päivin puheet laillisia. Oikeuteen meno ei ollut yllätys.
Päivi hyväksyy kaksi nàismaista Hínttiä siellä.
- Anonyymi00026
Oikeastaan Räsäsen tapauksen pääarkkitehtina ovat homottajat homojen puolesta toimivat, eivät homot itse.
Anonyymi00020 kirjoitti:
Päivi hyväksyy kaksi nàismaista Hínttiä siellä.
Ei ole kuulunut hyväksyvän. Homot ovat Päiville saastaa.
- Anonyymi00027
torre3 kirjoitti:
Ei ole kuulunut hyväksyvän. Homot ovat Päiville saastaa.
Että kaksi nàismaista siellä.
Ja Päivi hyväksyy. - Anonyymi00028
torre3 kirjoitti:
Ei ole tullut mieleenkään.
Muuta sinne.
- Anonyymi00029
torre3 kirjoitti:
Suomessa on sananvapaus, Venäjällä ei.
Miten tämä liittyy kutsuun Yhdysvaltain kongressin kuultavaksi ?
Tässä taas nähdään, miten heittelet noita typeriä kommentteja, vailla minkäänlaista järkeä.
Kunhan täytät palstoja kolmen sanan lauseilla.
Sinut pitäisi ihan oikeasti bannata täältä pysyvästi. - Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Tässä taas nähdään, miten heittelet noita typeriä kommentteja, vailla minkäänlaista järkeä.
Sinut pitäisi ihan oikeasti bannata täältä pysyvästi.Aamen!
🙏 - Anonyymi00031
Anonyymi00017 kirjoitti:
Ei kai salaisia motiiveja ollut mutta elävää kristinuskon hän taisi vihata?
ArtoTTT
Väitteitä kyllä esitettiin että valtakunnansyyttäjän oma .....olisi kuulunut ............. Anonyymi00029 kirjoitti:
Sinut pitäisi ihan oikeasti bannata täältä pysyvästi.Taisin ottaa kantaa Arton juttuun, joka ei liittynyt Amerikkaan.
torre3 kirjoitti:
Taisin ottaa kantaa Arton juttuun, joka ei liittynyt Amerikkaan.
Minua ei edes kiinnosta Amerikan uskovat. Siitä kun aiheutuu vain väkivaltaa.
- Anonyymi00032
torre3 kirjoitti:
Minua ei edes kiinnosta Amerikan uskovat. Siitä kun aiheutuu vain väkivaltaa.
Ketään ei kiinnosta sinä.
- Anonyymi00034
torre3 kirjoitti:
Taisin ottaa kantaa Arton juttuun, joka ei liittynyt Amerikkaan.
Kuutio on vedellyt slnua nàismaista perään.
Nautit suuresti. - Anonyymi00039UUSI
torre3 kirjoitti:
Itse olen ymmärtänyt niiden olevan laillisia.. miksipä eivät olisi.
Oikeus totesi saman yksimielisesti. Suomessa on sanan-, mielipiteen- ja uskonnonvapaus.
Räsänen ei ole kiihottanut porukkaa tekemään pahaa homoille, eikä aiheuttanut näytettävää vahinkoa homoseksuaaleille, on vain ilmaissut näkemyksensä.
Räsänen on itse vakaumuksineen ja näkemyksineen vähemmistössä ja homot yhteiskunnallisesti hyvässä asemassa.
Räsäsen puheet ja kirjoitukset sisälsivät myös viestiä, mikä ei mitenkään sopisi väitetyn ”homoja vastaan vihamielisen kiihottajan” agendalle. Anonyymi00039 kirjoitti:
Oikeus totesi saman yksimielisesti. Suomessa on sanan-, mielipiteen- ja uskonnonvapaus.
Räsänen ei ole kiihottanut porukkaa tekemään pahaa homoille, eikä aiheuttanut näytettävää vahinkoa homoseksuaaleille, on vain ilmaissut näkemyksensä.
Räsänen on itse vakaumuksineen ja näkemyksineen vähemmistössä ja homot yhteiskunnallisesti hyvässä asemassa.
Räsäsen puheet ja kirjoitukset sisälsivät myös viestiä, mikä ei mitenkään sopisi väitetyn ”homoja vastaan vihamielisen kiihottajan” agendalle.Päivillä on kuitenkin kannattajia, jotka ovat omaksuneet Päivin ajatukset homoseksuaalisista.
Sinä siis olet ajatellut ihan eri tavalla kuin minä Päivin puheista. Miten voi noin vain nähdä laillisena kun esittää toiset kaikin tavoin sairaina, ja joille ei kuulu samat oikeudet.- Anonyymi00047UUSI
torre3 kirjoitti:
Päivillä on kuitenkin kannattajia, jotka ovat omaksuneet Päivin ajatukset homoseksuaalisista.
Sinä siis olet ajatellut ihan eri tavalla kuin minä Päivin puheista. Miten voi noin vain nähdä laillisena kun esittää toiset kaikin tavoin sairaina, ja joille ei kuulu samat oikeudet.Kyllä minä ihan itse osaan ajatella, että hokistelu on sairasta ja ällöttävää.
Anonyymi00047 kirjoitti:
Kyllä minä ihan itse osaan ajatella, että hokistelu on sairasta ja ällöttävää.
Vai niin. Sinua ällöttää, ja moni muu ajattelee ihan järkevästi, että homot ovat yhteiskunnassa, eikä siinä mitään kummempaa ole.
Anonyymi00047 kirjoitti:
Kyllä minä ihan itse osaan ajatella, että hokistelu on sairasta ja ällöttävää.
Toisin sanoen, että ajattelu ei tarkoita ajatella järkevästi.
- Anonyymi00053UUSI
Anonyymi00029 kirjoitti:
Sinut pitäisi ihan oikeasti bannata täältä pysyvästi.Osuikjo arkaan paikkaan vai miksi heittäydyit tuollaiseksi idiootiksi?
- Anonyymi00054UUSI
Anonyymi00039 kirjoitti:
Räsäsen puheet ja kirjoitukset sisälsivät myös viestiä, mikä ei mitenkään sopisi väitetyn ”homoja vastaan vihamielisen kiihottajan” agendalle.No eikös tämä ollut sitten hyvä asia että mentiin oikeuteen? Saatiin tälle asialle selvyys. Mutta sitä faktaahan se ei poista että räsnen on paha ja rasistinen ihminen.
Anonyymi00018 kirjoitti:
Vihjeenä, häntä ei siis syytetä siellä mistään, vaan halutaan tietää, miten pitkällä demokraattisessa maassa voke voi olla.Sekoitit oikeuteen menon Yhdysvaltoihin menoon.
- Anonyymi00013
Päivi Is best!
- Anonyymi00023
Päivi Räsänen on vanhoillisen saatanauskonnon perikuva. Onneksi aina kunhän avaa suunsa, kirkosta erotaan. Siksi kannatn häntä. Uskomattoman alkukantainen olio.
- Anonyymi00035
Raamatulla voi lyödä siinä kuin kirveelläkin. Kyse on samasta asiasta, rikollinen puuttuu toisen ihmisen elämään käyttäessään valtaansa kun siihen on tilaisuus.
- Anonyymi00036
Jenkkien laita- ja äärioikeistolaiosella hallinnolla, jossa on vahva edustus laitauskovilla on meille jotakin opetettavaa sananvapaudesta? Katsopa nyt edes hiukan mihin suuntaan sananvapaus maassa on mennyt.
Kun Trump tuli presidentiksi, heti alkuun hän sanoi panevansa erään toimittajan vankilaan 10 vuodeksi.
- Anonyymi00042UUSI
torre3 kirjoitti:
Kun Trump tuli presidentiksi, heti alkuun hän sanoi panevansa erään toimittajan vankilaan 10 vuodeksi.
ArtoTTT
No onko se nyt linnassa? Anonyymi00042 kirjoitti:
ArtoTTT
No onko se nyt linnassa?Ei. Trump hölisee mitä sattuu, . mutta tunteet pinnassa.
- Anonyymi00049UUSI
torre3 kirjoitti:
Ei. Trump hölisee mitä sattuu, . mutta tunteet pinnassa.
Kuten sinäkin! 🤣
Anonyymi00049 kirjoitti:
Kuten sinäkin! 🤣
Trump todella sanoi panevansa erään toimittajan vankilaan 10 vuodeksi.
- Anonyymi00050UUSI
torre3 kirjoitti:
Trump todella sanoi panevansa erään toimittajan vankilaan 10 vuodeksi.
ArtoTTT
Mutta ei laittanut, tai edes pystyisi laittamaan, puheet ja teot on kaksi eri asiaa. Anonyymi00050 kirjoitti:
ArtoTTT
Mutta ei laittanut, tai edes pystyisi laittamaan, puheet ja teot on kaksi eri asiaa.Trump puhuu kuin ääliö.
- Anonyymi00057UUSI
Anonyymi00050 kirjoitti:
ArtoTTT
Mutta ei laittanut, tai edes pystyisi laittamaan, puheet ja teot on kaksi eri asiaa.Jatkuvasti ja määrtätietoisesti Trump on kaventanyt tuomioistuinten riippumattomuutta ja sananvapautta ja myös onnistunut siinä, se ei ideologiaasi perustuvalla asioiden kaunistelulla miksikään muutu. Apuna on tietenkin ollut Trumpille äärimmäisen lojaali laitaoikeisto ja uskovaisto. Yksikään kun ei sano ei. Tämä on Arto hyvä se pelikirja, kuinka fanittamasi poliittinen ja uskonnollinen vallankäyttö toimii, saman suuntaistahan se on ollut muuallakin, esimerkkinä Euroiopasta Unkari.
Kehitys sananvapautta kunnioittavasta demokratiasta epädemokratiaksi on ollut radikaalimpaa kuin edes pahimpia kauhukuvia maalailleet olisivat uskoneet.
-a-teisti- - Anonyymi00071UUSI
Anonyymi00057 kirjoitti:
Jatkuvasti ja määrtätietoisesti Trump on kaventanyt tuomioistuinten riippumattomuutta ja sananvapautta ja myös onnistunut siinä, se ei ideologiaasi perustuvalla asioiden kaunistelulla miksikään muutu. Apuna on tietenkin ollut Trumpille äärimmäisen lojaali laitaoikeisto ja uskovaisto. Yksikään kun ei sano ei. Tämä on Arto hyvä se pelikirja, kuinka fanittamasi poliittinen ja uskonnollinen vallankäyttö toimii, saman suuntaistahan se on ollut muuallakin, esimerkkinä Euroiopasta Unkari.
Kehitys sananvapautta kunnioittavasta demokratiasta epädemokratiaksi on ollut radikaalimpaa kuin edes pahimpia kauhukuvia maalailleet olisivat uskoneet.
-a-teisti-ArtoTTT
10 vuoden kakkuun pitäisi joku rikoskin tehdä, ei siihen keskisormen näyttö Trumpille riitä. Hassua kun tämä Woke porukka puhuu sananvapaudesta, mutta samaa aikaan itse haluaa poistaa sananvapauden kaikilta niiltä jotka ovat se kanssa eri mieltä.
"– Niinpä en olekaan huolissani itsestäni vaan minua vähemmän kuuluisien ihmisten sananvapaudesta.
Atkinson mainitsee esimerkkinä tapauksen, jossa Oxfordin yliopiston opiskelija sanoi poliisihevosta ”homoksi” ja joutui putkaan epäiltynä homofobisesta vihapuheesta. Toisessa tapauksessa teinipoika pidätettiin, koska hän oli kutsunut skientologiaa ”kultiksi”."
https://www.suomenuutiset.fi/brittikoomikko-rowan-atkinson-sananvapaus-on-toiseksi-tarkein-asia-elamassa/ - Anonyymi00074UUSI
Anonyymi00071 kirjoitti:
ArtoTTT
10 vuoden kakkuun pitäisi joku rikoskin tehdä, ei siihen keskisormen näyttö Trumpille riitä. Hassua kun tämä Woke porukka puhuu sananvapaudesta, mutta samaa aikaan itse haluaa poistaa sananvapauden kaikilta niiltä jotka ovat se kanssa eri mieltä.
"– Niinpä en olekaan huolissani itsestäni vaan minua vähemmän kuuluisien ihmisten sananvapaudesta.
Atkinson mainitsee esimerkkinä tapauksen, jossa Oxfordin yliopiston opiskelija sanoi poliisihevosta ”homoksi” ja joutui putkaan epäiltynä homofobisesta vihapuheesta. Toisessa tapauksessa teinipoika pidätettiin, koska hän oli kutsunut skientologiaa ”kultiksi”."
https://www.suomenuutiset.fi/brittikoomikko-rowan-atkinson-sananvapaus-on-toiseksi-tarkein-asia-elamassa/Huoh... Kommentoisit edes joskus itse vastausta maalitolppien siirtelyn sijaan. Sehän oli tämä:
Jatkuvasti ja määrätietoisesti Trump on kaventanyt tuomioistuinten riippumattomuutta ja sananvapautta ja myös onnistunut siinä, se ei ideologiaasi perustuvalla asioiden kaunistelulla miksikään muutu. Apuna on tietenkin ollut Trumpille äärimmäisen lojaali laitaoikeisto ja uskovaisto. Yksikään kun ei sano ei.
Tämä on Arto hyvä se pelikirja, kuinka fanittamasi poliittinen ja uskonnollinen vallankäyttö toimii, saman suuntaistahan se on ollut muuallakin, esimerkkinä Euroopasta Unkari.
-a-teisti- - Anonyymi00084UUSI
Anonyymi00071 kirjoitti:
ArtoTTT
https://www.suomenuutiset.fi/brittikoomikko-rowan-atkinson-sananvapaus-on-toiseksi-tarkein-asia-elamassa/"Hassua kun tämä Woke porukka puhuu sananvapaudesta, mutta samaa aikaan itse haluaa poistaa sananvapauden kaikilta niiltä jotka ovat se kanssa eri mieltä."
Alkaa tulemaan paksua tekstiä... Jopa sinulta. Toki ylilyöntejä tapahtuu, kaikkialla. Jos omaksuisin tapasi ja siirtäisin aina maalitolpat toiseen päätyyn, kun hiukankin arviot kriittisesti vähäisintäkään suvaitsevaisuutta, niin eihän minulta linkit loppuisi koskaan.
Nyt on kuitenkin kyse siitä mitä Yhdysvalloissa tapahtuu, ja nimenomaan sisäpoliittisesta tilanteesta. Vastaava ei ole nähty... Niin milloin? Ja luuletko tähän jäävän? Kun vastustajien kritiikki voimistuu, niin kovenevat otteet?
-a-teisti-
- Anonyymi00037
Tilaisuuteen osallistuminen ei taida olla varsinaisesti mikään meriitti, ei länsimaisen demokratian parlamentaarikolta, sen pyrkimys kun on yksinomaan edistää sitä poliittista agendaa, joka Yhdysvalloissa tällä hetkellä vallitsee ja sehän ei ole sana- tai mielipiteenvapaus. Sen ankara rajoittaminen on kyllä aivan asialistan kärkisijoilla.
Samaa sarjaa siis, kuin Unkarin "sananvapaudesta huolissaan kongressi", eli diipadaapaa.
Oletko muuten vaivautunut vilkaisemaan tämän Räsäsen kutsuneen Jim Jordanin tautatietoja? Ei hän mikään sananvapauden, kansalkaisoikeuksien tai ylipäätään demokratian puolustamisen edelläkävijä kyllä ole, mutta ei tokikaan yllättävä nimitys tehtäväänsä, Trumpille täysin lojaali fundamentalistikristitty.
https://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Jordan
-a-teisti- - Anonyymi00038
Amerikassa ammutaan jos on eri mieltä.
Se tietenkin käy jos kannatta sodalla asioiden ratkaisemista eikä viattomien inhimillinen kärsimys merkitse mitään. Jos vain sokeasti paasaa omia asioitaan ilman sydäntä. Päve Suomen Johtajaksi!⚔️💪🦁🇫🇮
- Anonyymi00040UUSI
Ei nyt sentään
- Anonyymi00056UUSI
Päivi on Suomen häpeäpilkku!
Orbania nuoleskeleva ääriuskonnollinen julkisuustyrkky. Anonyymi00056 kirjoitti:
Päivi on Suomen häpeäpilkku!
Orbania nuoleskeleva ääriuskonnollinen julkisuustyrkky.Mummos on.🎃
- Anonyymi00061UUSI
Demokrates kirjoitti:
Mummos on.🎃
Päivi on piikki syntisten omassatunnossa.
Anonyymi00061 kirjoitti:
Päivi on piikki syntisten omassatunnossa.
Ei suinkaan. Päivi on harmiton siinä suhteessa.
- Anonyymi00080UUSI
torre3 kirjoitti:
Ei suinkaan. Päivi on harmiton siinä suhteessa.
Päivi on hyvä ihminen.
- Anonyymi00086UUSI
torre3 kirjoitti:
Homoille susi.
Mitä pahaa on tehnyt sinulle?
Anonyymi00086 kirjoitti:
Mitä pahaa on tehnyt sinulle?
Esittänyt julkisesti, että olisin rikkinäinen, ja olisi psykoseksuaalinen kehityshäiriö, synti eikä kuuluisi avioliitto, olisin kuoleman ansainnut.
Törkeä ihminen koko nainen. Haastoi oman seurakunnan oikeuteen.
- Anonyymi00041UUSI
Amerikan touhulla olisi eduskunnan töhrijät tai joku niistä ammuttu.
Nyt vielä nousee kohu jos vähän pippurisumutetta tulee silmille.
Kyllä tosiaan pitäisi olla sellainen demokratia että ensin ammutaan ja sitten vasta kysytään että millä asialla. - Anonyymi00043UUSI
Oikeusistuimet ovatkin tuomionsa varmistaneet hävittämällä lain piirtoja. Ei ihme että poikenneet rynni sen sijaan.
- Anonyymi00044UUSI
Istuimet ovatkin tuomionsa varmistaneet poistamalla lain kirjaimia jo v1987. Pelottaako?
- Anonyymi00051UUSI
Totta kai voi olle. Eivät uskonnot ole lain yläpuolella.
- Anonyymi00055UUSI
Niinpä.
Suomessa on luterilainen kirkko, mutta ei kukaan voi siteerata otteita Lutherin kirjasta "Juutalaisista ja heidän valheistaan" ja sanoa kannattavansa niitä, mutta kieltää vihapuheen väittämällä että "en se minä ollut, vaan Luther. Anonyymi00055 kirjoitti:
Niinpä.
Suomessa on luterilainen kirkko, mutta ei kukaan voi siteerata otteita Lutherin kirjasta "Juutalaisista ja heidän valheistaan" ja sanoa kannattavansa niitä, mutta kieltää vihapuheen väittämällä että "en se minä ollut, vaan Luther.Hitler tiesi hyvin Lutherin, muutettuaan Baijeriin.
- Anonyymi00076UUSI
torre3 kirjoitti:
Hitler tiesi hyvin Lutherin, muutettuaan Baijeriin.
Niin tiedät sinäkin,
- Anonyymi00085UUSI
torre3 kirjoitti:
Aivan. Luther vihasi juutalaisia.
Ei vihannut vaan oli pettynyt kun he eivät hylännyt omaa uskoaan.
Anonyymi00085 kirjoitti:
Luther vaati tuhoamaan juutalaisten tuotantolaitokset.
Anonyymi00085 kirjoitti:
Luther oli hullu: eihän kukaan hylkää omaa uskoaan.
- Anonyymi00115UUSI
torre3 kirjoitti:
Luther oli hullu: eihän kukaan hylkää omaa uskoaan.
OIet huIIu tosiaan.
- Anonyymi00062UUSI
Päivi on nainen paikallaan. Hyvä, että uskaltaa sanoa mielipiteensä.
- Anonyymi00064UUSI
Aamen! 🙏
- Anonyymi00070UUSI
torre3 kirjoitti:
Hyvin on uskaltanut herjata homoseksuaalisia, kun ei saa vastarintaa heiltä.
Ihan kuten sinäkin häntä.
- Anonyymi00083UUSI
torre3 kirjoitti:
Vastustan väärien tietojen levittämistä.
Silti teet sitä koko ajan.
Anonyymi00083 kirjoitti:
Silti teet sitä koko ajan.
Kuule: Luther vihasi juutalaisia, tehden heistä kirjoja.
Hitler otti oppia. Surkeaa kun et usko.- Anonyymi00116UUSI
torre3 kirjoitti:
Kuule: Luther vihasi juutalaisia, tehden heistä kirjoja.
Hitler otti oppia. Surkeaa kun et usko.OIet kuin HitIer.
Päivi on rautaa.
- Anonyymi00075UUSI
torre3 kirjoitti:
Tuo sopii juuri sinun sanomaksi
Sinulla ei ole mitään ryhtiä !
Anonyymi00075 kirjoitti:
Sinulla ei ole mitään ryhtiä !
Olen lainkuukuuliainen. Maksan laskut heti.
- Anonyymi00082UUSI
torre3 kirjoitti:
Olen lainkuukuuliainen. Maksan laskut heti.
Olet mitättömyys.
- Anonyymi00072UUSI
Räsäsen veljeily sananvapautta parhaan kykynssä mukaan rajoittavan Orbanin kanssa tekee hänestä täysin epäukottavan puhumaan sananvapaudesta.
No eipä ole kuulemisen järjestäneet MAGA-republikaanit sen uskottavampia. Prisidentti Trump syytää vihaviestejä hänestä pilaa tekeville koomikoille ja vihjailee, että televisiokanavat, jotka uskaltavat häneen kohdistuvaa satiiria lähettää, pitäisi menettää lähetyslupansa. Trump on myös linjannut, että lakiasiointoimistot, jotka "kehtaavat" edustaa hänen poliittisia vastustajiaan, eivät tule saamaan lainkaan toimeksiantoja valtionhallinnolta.
Trump ei ymmärrä eikä halua ymmärtää, miten demokratia toimii.- Anonyymi00073UUSI
Ymmärtää toki ja siksi juuri demokratiaa ja sananvapautta pyrityään rajoittamaan sekä poliittisia vastustajia ahdistelemaan ja uhkailemaan.
-a-teisti- - Anonyymi00087UUSI
Anonyymi00073 kirjoitti:
Ymmärtää toki ja siksi juuri demokratiaa ja sananvapautta pyrityään rajoittamaan sekä poliittisia vastustajia ahdistelemaan ja uhkailemaan.
-a-teisti-ArtoTTT
Niin Woke porukka väittää myös puolustavansa demokratiaa, paitsi tietenkin silloin jos kansa äänestää vääriä puolueita, kuten Saksassa ja Ruotsissa kävi, silloin tietenkin järjestetään boikotti, jolla väärille puolueille annetut äänet voidaan käytännössä mitätöidä, että sellaista demokratiaa, demokratia on hyvä jos kansa äänestää vihervasemmistoa, mutta jos kansa äänestääkin vaikka Trumppia, äänestystulos täytyy kumota vaikka jatkuvalla median p****myrskyllä. - Anonyymi00094UUSI
Anonyymi00087 kirjoitti:
ArtoTTT
Niin Woke porukka väittää myös puolustavansa demokratiaa, paitsi tietenkin silloin jos kansa äänestää vääriä puolueita, kuten Saksassa ja Ruotsissa kävi, silloin tietenkin järjestetään boikotti, jolla väärille puolueille annetut äänet voidaan käytännössä mitätöidä, että sellaista demokratiaa, demokratia on hyvä jos kansa äänestää vihervasemmistoa, mutta jos kansa äänestääkin vaikka Trumppia, äänestystulos täytyy kumota vaikka jatkuvalla median p****myrskyllä."Niin Woke porukka väittää myös puolustavansa demokratiaa, paitsi tietenkin silloin jos kansa äänestää vääriä puolueita, kuten Saksassa ja Ruotsissa kävi..."
Lähtee nyt lapasesta Arto, jos viitaat siihen aiempaan kitinääsi, ettei muut puolueet Saksassa halunneet AfD:n kanssa yhteistyötä tehdä.
No, Saksassa syntilistassa painaa toki holokausti, se asettaa hiukan paineita tuon äärioikeiston kanssa kaveeramisen suhteeen, mutta noin yleisesti: Vaalien voittaja on se joka ensisijaisesti valitsee "kaverinsa", näin meilläkin ja siksi hallituksessa ei ole yhtään vasemmistopuoluetta.
Sinähän esität nyt näkemyksen, että hallitus olisi pitänyt muodostaa kokoomuksesta, demareista ja persuista... Koska muunlainen kokoonpano olisi mitätöinyt demarien saamat äänet. Mitä helve*tiä oikein ajattelet päässäsi?
Ja jo nyt vaikka vaaleihin on vielä aikaa spekuloidaan tulevalla hallituskokoonpanolla: noiden kanssa juu, noiden ei, noiden ehkä... Aivan normaalia politiikkaa Arto, vaaleissa on vain yksi voittaja, eivätkä kakkos- ja kolmossijat oikeuta palkintoihin, kuin voittajan armosta. poittaja valitsee koalitioonsa ne puolueet, joiden kanssa arvelee parhaiten saavuttavan tavoitteensa, kompromiseja toki tehden, mutta silti.
Mutta näinhän sen täytyy ollakin, muutoinhan hallituksessa istuisi aina kolme puoluetta neljästä suurimmasta, eikä yksikään pienpuolue koskaan.
Trumpin toimia kritisoidaan kyllä aivan aiheesta, . Tiedän toki, etteivät ne länsimaisen demokratian perusperiaatteet merkitse sinulle mitään, niin syvällä olet siinä huuruisessa laita- ja äärioikeistolaisessa fundamentalistikristillisessä ajatusmaailmassa, mutta useimmille demokraattiset arvot ovat itseisarvoja.
-a-teisti- - Anonyymi00095UUSI
Anonyymi00094 kirjoitti:
"Niin Woke porukka väittää myös puolustavansa demokratiaa, paitsi tietenkin silloin jos kansa äänestää vääriä puolueita, kuten Saksassa ja Ruotsissa kävi..."
Lähtee nyt lapasesta Arto, jos viitaat siihen aiempaan kitinääsi, ettei muut puolueet Saksassa halunneet AfD:n kanssa yhteistyötä tehdä.
No, Saksassa syntilistassa painaa toki holokausti, se asettaa hiukan paineita tuon äärioikeiston kanssa kaveeramisen suhteeen, mutta noin yleisesti: Vaalien voittaja on se joka ensisijaisesti valitsee "kaverinsa", näin meilläkin ja siksi hallituksessa ei ole yhtään vasemmistopuoluetta.
Sinähän esität nyt näkemyksen, että hallitus olisi pitänyt muodostaa kokoomuksesta, demareista ja persuista... Koska muunlainen kokoonpano olisi mitätöinyt demarien saamat äänet. Mitä helve*tiä oikein ajattelet päässäsi?
Ja jo nyt vaikka vaaleihin on vielä aikaa spekuloidaan tulevalla hallituskokoonpanolla: noiden kanssa juu, noiden ei, noiden ehkä... Aivan normaalia politiikkaa Arto, vaaleissa on vain yksi voittaja, eivätkä kakkos- ja kolmossijat oikeuta palkintoihin, kuin voittajan armosta. poittaja valitsee koalitioonsa ne puolueet, joiden kanssa arvelee parhaiten saavuttavan tavoitteensa, kompromiseja toki tehden, mutta silti.
Mutta näinhän sen täytyy ollakin, muutoinhan hallituksessa istuisi aina kolme puoluetta neljästä suurimmasta, eikä yksikään pienpuolue koskaan.
Trumpin toimia kritisoidaan kyllä aivan aiheesta, . Tiedän toki, etteivät ne länsimaisen demokratian perusperiaatteet merkitse sinulle mitään, niin syvällä olet siinä huuruisessa laita- ja äärioikeistolaisessa fundamentalistikristillisessä ajatusmaailmassa, mutta useimmille demokraattiset arvot ovat itseisarvoja.
-a-teisti-Kenen päämiehen toimia EI kritisoitaisi aiheesta?
Anonyymi00087 kirjoitti:
ArtoTTT
Niin Woke porukka väittää myös puolustavansa demokratiaa, paitsi tietenkin silloin jos kansa äänestää vääriä puolueita, kuten Saksassa ja Ruotsissa kävi, silloin tietenkin järjestetään boikotti, jolla väärille puolueille annetut äänet voidaan käytännössä mitätöidä, että sellaista demokratiaa, demokratia on hyvä jos kansa äänestää vihervasemmistoa, mutta jos kansa äänestääkin vaikka Trumppia, äänestystulos täytyy kumota vaikka jatkuvalla median p****myrskyllä.Ei kumota. Mutta Trump on osoittanut olevansa hullu lapsi. Moni on lähtenyt muille maille.
- Anonyymi00092UUSI
Päivihän saa vapaasti siteerata mitä teosta vaan. Mun mielestä kyse on siitä, että miten hänen tekonsa sijoittuvan maan lakien kanssa yhteen.
Vaarallista on, jos meillä uskonnollinen periaate tai laki voi ylittää valtion omat lait.
Kun kristillisyys, lahkolaisuus, juutalaisuus eivät ole ainoita uskontoja joissa on omia sääntöjään ja lakejaan.
Suomen tasavallassa tulee kunnioittaa ja noudattaa Suomen lakeja ja asetuksia. Vaikka Päivi esiintyy varajumalana oikean ollessa mykkä- Anonyymi00093UUSI
Päivi ei ole rikkonut lakia!
Mutta syyttäjä valehtelu syytteet. Anonyymi00093 kirjoitti:
Mutta syyttäjä valehtelu syytteet.En tiedä käsiteltiinkö oikeudessa Päivin puheita homoseksuaalisista.
- Anonyymi00097UUSI
Anonyymi00093 kirjoitti:
Mutta syyttäjä valehtelu syytteet.Käräjäoikeus muistaakseni totesi, että Räsäsen puheet ovat olleet loukkaavia, mutta ne eivät ylitä rangastettavuuden kynnystä.
Kaikki mikä ei täytä rikoksen tunnusmerkistöä, ei ole moraalista. - Anonyymi00099UUSI
Anonyymi00097 kirjoitti:
Käräjäoikeus muistaakseni totesi, että Räsäsen puheet ovat olleet loukkaavia, mutta ne eivät ylitä rangastettavuuden kynnystä.
Kaikki mikä ei täytä rikoksen tunnusmerkistöä, ei ole moraalista.”Voivat olla joillekin loukkaavia”.
Mitään rikosta ei siinä ole jos toisen mielipide koetaan loukkaavaksi. Anonyymi00099 kirjoitti:
”Voivat olla joillekin loukkaavia”.
Mitään rikosta ei siinä ole jos toisen mielipide koetaan loukkaavaksi.Eli homoja voi solvata sielunsa kyllyydestä aina.
- Anonyymi00109UUSI
torre3 kirjoitti:
Eli homoja voi solvata sielunsa kyllyydestä aina.
Miksei voisi? Niinhän sinäkin voit solvata uskovia.
Anonyymi00109 kirjoitti:
Miksei voisi? Niinhän sinäkin voit solvata uskovia.
Mitä minä? Olen ollut uskovien parissa kymmeniä vuosia, joten on helppo kertoa mitä heidän touhunsa on.
- Anonyymi00111UUSI
torre3 kirjoitti:
Mitä minä? Olen ollut uskovien parissa kymmeniä vuosia, joten on helppo kertoa mitä heidän touhunsa on.
Olet pelkkä suutasi soittava mitättömyys.
- Anonyymi00112UUSI
torre3 kirjoitti:
Täällä kerrotaan faktat kahdesta Iihavasta ToIIosta siellä.
- Anonyymi00113UUSI
torre3 kirjoitti:
Kaksi järkyttävän Iihavaa ja nàismaista siellä.
- Anonyymi00096UUSI
Voiko Päivi saada rangaistuksen maanpetturuudesta???
- Anonyymi00098UUSI
Ei tietenkään,
Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706598
- 114388
Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka523710Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?1043066Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv872711Hei Antti. Minähän varoitin jo 2 v sitten, ettei sinusta tule pääministeriä, vaikka kuinka
voittaisit vaalit. Vasurit ovat aina puukottaneet toisiaan selkään, eivät koskaan edestäpäin. Marinistit varsinkin IL t62258Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.
Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m121508- 441465
Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?
Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos631280Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.
Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli4111229