Pikku Kakkosen aamuohjelman katsominen päivähoidossa

Anonyymi-ap

Mitä mieltä olette Pikku Kakkosen aamuohjelman katsomisesta lasten kanssa ennen aamupalaa? Itse olen sitä mieltä ettei ole olemassa lapsille kehittävämpää ohjelmaa kuin Pikku Kakkonen. Lapsi oppii sieltä hyvää vuorovaikutusta toisten kanssa ja myös kin puhe kehittyy. Siellä opetetaan myös kaikenlaisia jumppa-ja musiikki aktiviteetteja, mitkä ovat lapsille mieluisia ja muistavat niitä vielä myöhemminkin.
Rajoittasin kuitenkin reilusti lasten kännykän ja i padin käyttöä.

16

390

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Pikku Kakkonen on kieltämättä suomalaisen varhaiskasvatuksen kultastandardi mitä tulee laadukkaaseen lastenohjelmaan ja se on suunniteltu pedagogisesti tarkasti. Siinä on sellaista lempeyttä ja turvaa, jota nykyajan pirstaleisesta mediatarjonnasta on vaikea löytää. Ohjelmissa käytetään selkeää, huoliteltua suomen kieltä. Toisin kuin monet nopeatempoiset dubatut piirretyt, Pikku Kakkonen antaa lapselle aikaa prosessoida kuulemaansa.

• Anonyymi00004

Meillä se Pikkukakkosen katsominen lasten kanssa on ihan tavallista.
        Poikamme on opettaja ja hänen mielestään on vähän hassua, että mieheni, tuo lähes kahdeksankymppinen ukko katsoo pikkukakkosta ja haluaa lapset viereensä ohjelman ajaksi, koska pelkää katsoa yksin.
        Minä en kelpaa, koska muka pelkään ja huudan niin, ettei hän kuule mitä siinä sanotaan.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Meillä se Pikkukakkosen katsominen lasten kanssa on ihan tavallista.
        Poikamme on opettaja ja hänen mielestään on vähän hassua, että mieheni, tuo lähes kahdeksankymppinen ukko katsoo pikkukakkosta ja haluaa lapset viereensä ohjelman ajaksi, koska pelkää katsoa yksin.
        Minä en kelpaa, koska muka pelkään ja huudan niin, ettei hän kuule mitä siinä sanotaan.

No jopa on sitten aika rankkaa ohjelmaa Pikku Kakkosessakin, noin niin kuin vanhempaa väkeä ajatellen! Nykyajan lapsukaiset kun ovat tottuneet kaikkeen kauheuteen television ja internetin kautta niin eivät pienistä hätkähdä, joten voivat olla vanhusten turvana tässäkin asiassa. Se tuo sinunkin huutaminen osoittaa ja todistaa hirvittävän kauhistuttavaa, ohjelman nostattamaa pelkoa. 😱

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

No jopa on sitten aika rankkaa ohjelmaa Pikku Kakkosessakin, noin niin kuin vanhempaa väkeä ajatellen! Nykyajan lapsukaiset kun ovat tottuneet kaikkeen kauheuteen television ja internetin kautta niin eivät pienistä hätkähdä, joten voivat olla vanhusten turvana tässäkin asiassa. Se tuo sinunkin huutaminen osoittaa ja todistaa hirvittävän kauhistuttavaa, ohjelman nostattamaa pelkoa. 😱

Elokuvien ikärajat Suomessa perustuvat kuvaohjelmalakiin ja suojelevat ohjelman katsojia heidän kehitykselleen haitalliselta sisällöltä. Niin ollen myös Pikku kakkosen yhteyteen tulee asettaa K80 varoitusmerkki!😆

• Anonyymi00010

Elli

• Anonyymi00002

70-luvulla pikkukakkonen suolti kommunistipropagandaa lapsille.

• Anonyymi00005

Päiväkodissa pitää olla kristinusko myös läsnä.

• Anonyymi00007

Samaa mieltä keskustelun aloittajan kanssa. Lapsille ei tällä hetkellä ole olemassakaan mitään parempaa ohjelmaa kuin Pikku Kakkonen. Olen hoitajana huomannut että lapset jotka eivät saa katsoa lainkaan lastenohjelmia, niin monesti heidän puheenkehityksensä on viivästynyt, puhumattakaan muista taidoista.
      Enkä usko että se että Pikku Kakkosta katsotaan hetki ennen aamupalaa vaikuttaa mitenkään kielteisesti, tulevathan lapset monesti molemmin puolen klo.8, joten sitä katseluaikaakaan ei usein jää kuin reilut 15minuuttia...

• Anonyymi00009

Elli

• Anonyymi00013

Ei ole vahingollista lapselle millään tavalla pikku kakkoset.

Some se kyllä on nuorison turmioksi.

• Anonyymi00014

Muumeilta elämää oppia voi.

• Anonyymi00015

Itse katson muumeja ja ajattelen mukavia

• Anonyymi00016

Ei mielipidettä. Puhelimet ja tabletit sen sijaan ongelmallisia monelle lapselle, jää vanhempien rakkaus ja lapsuus kokematta jos roikkuvat digilaitteilla.
      T: parikymppinen isä

• Anonyymi00017

Heikkopeikko nukkeanimaatiosarja on lapsille sopivaa katsottavaa.

• Anonyymi00018

Näyttääkö ne Pikku Kakkosessa enää Nukkumatti sarjaa?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      81
      1924
    2. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      36
      1241
    3. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      964
    4. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      200
      879
    5. 90
      764
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      70
      737
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      674
    8. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      67
      647
    9. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      628
    10. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      64
      584
    11. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      35
      581
    12. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      34
      566
    13. 36
      524
    14. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      467
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      442
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      433
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      427
    19. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      35
      424
    20. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      419
    Aihe